Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
válasz
janos666
#11270
üzenetére
"Egyébként az AMD-nek is van ilyenje, csak "természetesen" megkérdőjelezhetőek a specifikációi is (1080p-ben nem támogat hivatalosan 30fps-től többet), illetve "nyilván" nincs rá megfelelő driver (15.7 óta halott) és "főleg" szoftver támogatás (tesztverziós opensource cuccok és az idióta RaptR), ezért sokak számára nem is létezik."
Bár már mások megcáfolták, én is meg tudom erősíteni azt, hogy ezek butaságok. Én is sűrűn veszek fel játékból anyagot és mindig a VCE motort használom, kiválóan üzemel, nagyon jó sebességet és képminőséget ad. Mindössze normális játék és normális VCE kód (implementáció) szükséges. Sajnos sok felvevő szoftvernél nagyon rossz a VCE kód, ezt saját bőrömön tapasztaltam. Ahol azonban normálisan írták meg, ott gond nélkül megy az 1080/60
Amúgy nekem "csak" első generációs VCE motorom van, de ez is nagyon jó képminőséget csinál még viszonylag alacsony bitrátán is. Itt a képletbe belejön az is, hogy az adott felvevő szoftver milyen képminőséget tud, vagyis mit tud kihozni az encoder-ből. A VCE második generációja ráadásul jobb képminőséget hozott magával, míg a harmadik generáció emellett alaposan megnövelte a sávszélességet, így elérhetővé vált a 4K felvétel is.Arra mondjuk én is kíváncsi lennék, hogy a legújabb fixfunkciós motorok között mekkora eltérés van képminőség között. Sajnos nem találtam sehol ilyen jellegű tesztet.
-
#45185024
törölt tag
Jó volt smkb
Vicces , de természetesen senki nem így értette.
A dolgok nem csak feketék és fehérek, senki nem mondta hogy az Nvidia tönkremegy.
Ha annyira gyenge lenne nem merne nekiugrani a Samsungnak eleve.
Az egy más kérdés hogy mikor majd jön a 14 es csíkszélesség megy a levél:
"Kedves Samsung
És amúgy szállítanak e nekünk 14 es sávszélességen GPU kat ?
aláírás: Nvidia "
De azért az EVGA-t ha komoly perbe fognák akkor valóban érezhető lenne az Nvidia részvényein.
A részvénypiac minden hírre reagál ha durva per lesz esik pár %-ot és kész.
Az biztos valaki a háttérbe nagyon örülne ha kitiltanák amcsiból a samsung telókat tabokat...
És tudom hogy majd letoltok érte hogy azt mondom bizony a háttérben komoly amerikai összefonódások vannak.
Szerintem a Direct X 12 kompatibilitás komolyabban fog az Nvidia részvényeken jelentkezni mint ez a per.
Hát hogy az AMD Q3 ? Nézd a Q2 az reprodukálhatatlan
AMD techalott állapotban volt a 900 sorozat kihozatalakor.
Lehet sose fogom megérteni miért nem hozta ki a 380x 390 390x es kártyákat rögtön.
Mert technikai akadálya nem volt ...
Amit igazán nem tudunk a Q3 al kapcsolatban hogy Kínában ők kit művelnek.
Mert szerintem Kína az új lehetőség a bővülésre. Amerikában sok a sznob drága cuccokra
de már túl telített a piac... -
#85552128
törölt tag
válasz
Laja333
#11293
üzenetére
Szerintem benne. Nem lettek külön cég, csak egy Group a cégen belül. Ugyanúgy van most is Computing and graphics/semi custom ágazat, max most lesz egy külön Radeon group is azon a részen ahol szétírják mi mennyit hozott (de az is lehet, hogy ugyanúgy a C&G részre kerül még most), az összesítésben biztos benne lesznek, hasonlóan mint itt a 4. oldalon: [link]
-
smkb
őstag
válasz
#45185024
#11287
üzenetére
Látszik, hogy nagyon új motoros vagy itt a ph-n és az it iparban
Abu már kivéreztette az NV-t 2009-ben. Azóta haldoklik, és vonul ki a PC VGA piacról, és direkt keresztbe tesz még kifele haladva a PC game üzletágnak, és az AMD-nek és csak rombol...stb bla bla... az az NV ami most a piac 80%-át uralja... jól kivonult 
-
Ren Hoek
veterán
válasz
#45185024
#11287
üzenetére
Ez szerintem csak a látszat... mi porszemek vagyunk, esélytelen megmondani innen a fotelből, hogy valójában mi folyik a háttérben. Sokszor ezek lehet csak kirakatperek egyébként. Vagy szabadalmi trollkodás. Emiatt biztos nem fog csődbemenni az NVIDIA
Nembeszélve arról, hogy milyen jó kis ingyenreklám és mekkora hírértéke van (a semminek kb) -
Yllgrim
őstag
válasz
#45185024
#11287
üzenetére
Hat ha Samsung es Qualcomm megnyerik a pereiket akkor NV eleg nagy bajba is kerulhet, de foleg a partnerek. Valami megegyezesre szamitok majd a hatterben es akkor talan nem mind megy csodbe. Bar gondolhatjak ugyis hogy peldat statualnak es annyi ceget rogyasztanak be amennyit csak tudnak... Meglatjuk mi lesz a vege, nem orulnek egy nagy buktanak, de ismerve Nv vezetosegenek mentalitasat, rajuk ferne valami pofon hogy eszhez terjenek.
-
#45185024
törölt tag
Miket lehet errefele olvasni nézd csak:
Az NVIDIA vesztésre áll a Samsung és a Qualcomm elleni perben
"Samsung anyagilag kivéreztetheti a célkeresztbe került Velocity Micro, ECS, EVGA és Zotac néven ismert cégeket"
Szerintetek esni fognak az Nvidia részvények ? -
janos666
nagyúr
Ez nekem főleg elsőre nem volt egyértelmű (mikor szembejött, mint egy gőzmozdony százzal a tizedik emeleten), de még ma sem teljesen.
De ha így van, ahogy írod, akkor OK.
Most, hogy beszéltünk róla, feltelepítettem úgy, hogy a "Gaming Evolved App"-ot gépeltem a google-be, amiből az első találat nem az amd.com-ra, hanem a raptr.com-ra vezetett, ahol láttam ugyan a Gaming Evolved logót, de egy raptr_installer.exe-t sikerült letölteni, bár amint végzett a telepítő, már egy Gaming Evolved nevű ablak ugrott fel.

Most amúgy majdnem teljesen korrekt, mert ahelyett, hogy elbújt volna a háttérbe, előtérben szól egy felugró ablakon, hogy be van kapcsolva a videórögzítési funkció.
(Korrektnek azt nevezném, ha egy kérdés ugrott volna fel, hogy "Engedélyezi a videórögzítő funkciót?", alatta tömören kifejtve, hogy ezt erősen javasolják, mert több funkció igényli, de azért fogjam fel a dolgot, hogy nem véletlenül vagyok megkérdezve.)Aztán kiszúrta magának a DA:Inquisiton-t, aminek vakuszerűen villogtatta a poszterét pár másodpercig, most pedig azt mondja pakoljam fölfelé Ultra-ra, ami High-on van (de nem jó, mert akkor nem lesz 60fps egy szál 290X-el, nekem pedig nincs most több) és adjak neki 0x helyett 4x MSAA-t (ami szerintem ebben a játékban abszolút semmit nem csinál azon kívül, hogy masszívan lassít --- legalább is én ránézésre durván ugyan annyi aliasing-et vélek látni, csak jelentősen alacsonyabb fps mutatóval a sarokban), majd a tegyem a tetejébe még a post-process AA-t is (miért is kéne, ha jól működne a 4x MSAA? Vagy minek akkor az MSAA, ha az nem működik jól...?), mert az legalább tényleg csinál is valamit (valóban, bár én nem szeretem, inkább nézem a recéket az álomszerű homály helyett). Abba érdekes mód nem szól bele, hogy DirectX vagy Mantle legyen beállítva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666
#11283
üzenetére
A Gaming Evolved applikáció az AMD sajátja. Annyi köze van a Raptr-hoz, hogy annak az adatbázisát használja. Ennek a koncepciója az, hogy minden Raptr közösségi funkcióit el lehet érni az AMD programjával is.
Egyedül az Intel használ 3rd party szinten Raptr-be épített hivatalos funkciókat. Ők is arra a hatalmas felhasználóbázisra pályáznak. Nem kizárt, hogy később csinálnak saját verziót.
-
janos666
nagyúr
válasz
letepem
#11282
üzenetére
Akkor ezek szerint változtak a lehetőségek, mióta nézegettem.

Mikor legutóbb néztem ezt a menüt, akkor még 30 fps volt a max. Ekkor kerestem az amd.com-on valami spcefikáció összefoglalót, vagy komplett doksi félét, és akkor láttam is a hivatalos oldalon, hogy 1080p30-ig van támogatás. Igaz, olvastam azt is máshol, hogy nemhivatalosan megy az 1080p60, de csak erősen tesztverziós programmal, ami csak régi driver-el működik, stb...Tudom, hogy az nVidia driver csomag is telepít automatikus módban bloatware-t (3DVision és hasonlók), de attól még hogy két konkurens gyártó egyformán tesz "rosszat", az nem menti fel automatikusan mindkettőt, és szerintem az nV nem csomagolt még oda third-party cuccot, csak sajátot (de javítsatok ki, mostanában kevés nVidia kártyával volt dolgom, nem láttam rendszeresen a drivertelepítőiket), bár lehet, hogy megvette már az AMD a RaptR-t? (Passz, de szerintem előbb kezdték csomagolni, mint hogy átkeresztelték Gaming Evolved-ra és úgy rémlik régen teljesen külsős cucc volt, ha ma már nem.)
-
janos666
nagyúr
Lehet, hogy csak a felhasználók egy viszonylag szűk csoportjánál jelentkezik ez a driver problémába, de nem én vagyok az egyetlen, akinél nem működik a VCE: Guru3D-s fórumtopic a témában (én is írtam hozzá)
"De hardveresen Full HD 30 fps-t mindegyik tud."
Sehol sem mondtam, hogy nem tudja papíron az 1080p30-at, én az 1080p60-at hiányolom, hogy hivatalosan nem tudja a VCE (az QS viszont nevetve). -
orientcx
őstag
Tervezem, hogy veszek egy HTC vive-t, vagy oculus 2-t(majdan, ha kijön). Viszont vga-t azt már most fejlesztenék. Mi lenne az optimális választás a reménybeli VR cuccokhoz?(bocs, ha ostoba a kérdés)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666
#11270
üzenetére
Ezt rosszul tudod. Mindegyik gyártó cucca működik, bár az való igaz, hogy az Intel és az NV nem ad olyan paraméterézési lehetőségeket a minőségre, mint az AMD. De hardveresen Full HD 30 fps-t mindegyik tud.
A program oldali támogatás pedig lehet hivatalos és nem hivatalos. Az NV a GeForce Experience, míg az AMD a Gaming Evolved programon keresztül támogatja ezeket. Driverekben telepíthetők is. Az Intel hivalatos támogatása a Raptr programon keresztül érhető el, később ha megegyeznek a licencen, akkor az Intel drivere tartalmazni fogja a Raptr-t, de addig csak külön telepíthető. A nem hivalatosakra pedig nincs igazából garancia sehol, de nem akadályozzák a használatát. -
janos666
nagyúr
válasz
letepem
#11276
üzenetére
Illik, de épp ez a probléma, hogy szeretném, ha megbízhatnék annyira az AMD-ben, hogy amit tőlük töltök le driver csomag címén, azt next-next-finish is nyugodtan telepíthetem.
Később egyszer tudatosan is hagytam települni a RaptR-t és nézegettem. Videót abszolút nem sikerült vele rögzítenem, az aktuális játékomhoz javasolt beállításaival pedig nem értettem egyet.
Ez utóbbi az nVidia-nál is inkább a geforce.com oldalon található tweak guide-ok erőssége, ahol nem csak javaslatot próbálnak tenni pár VGA kategóriára, hanem igyekeznek szemléltetni és alapszinten megmagyarázni, hogy melyik játékmenüs opció milyen fokozaton mit csinál azon túl, hogy várhatóan mennyire erőforrásigényes, hogy ez alapján egyszerűbben és gyorsabban összerakhass a saját gépednek és ízlésednek megfelelő beállítást (megspórolva jó pár iterációs kört), akár Radeon kártyához is (ez utóbbi esetben visszafejteni is alkalmas, hogy melyik funkció lehet csak Maxwell-re optimalizált ; bár pl. a HBAO+ is kiválóan fut Hawaii-on is).
-
letepem
aktív tag
válasz
janos666
#11275
üzenetére
Azért illik nem next next finish-sel feltenni dolgokat! Teljesen használható ez a Gaming Evolved app, ugyanúgy "optimalizálhatod" a játékokat, üzeneteket küldhetsz, twitch is integrálva van,special offerek, stb. Majd meglesem a beállítási lehetőségeket a videófelvétel terén!
-
janos666
nagyúr
válasz
letepem
#11274
üzenetére
Na, igen... Egyszer vakon (next-next-finish) tettem fel az AMD driver csomagot és kicsit később láttam, hogy van a gépemen egy szoftver, ami:
- automatikusan indul a Windows-al a háttérben
- képes rögzíteni a képernyő tartalmát
- képes akár valós időben továbbítani ezt a videót szerte a nagyvilágba
Nem vagyok az a típus, akinek minden árnyék láttán nedves lesz az alufóliával bélelt alsóneműje, de ez már nekem is több, mint SOKK volt.Azt eddig is gondoltam, hogy gyakorlatilag ennek is elhanyagolható a CPU terhelése (egy valamire való hardware-es megoldásnak az, mert a CPU csak másolgat és ütemezget, főleg ha eleve nem is akarod valós időben körbevágni/átméretezni a képkockákat...).
De RaptR-el biztos, hogy maximum 30fps-el lőtted a "kalózvideót", mert a 60fps csak nem-hivatalos opensource cuccal érhető el (ha egyáltalán tényleg stabil lesz az a 60, még nem próbáltam -- és most sem fogom, mert nálam teljesen halott az egész kütyü Win10-en).---------------------------
Mondok egy még jobbat: DirectX Reference Rasterizer
Ezzel is minden egy helyben maradhat egy-egy tesztkonfigban, miközben összeveted a gyártók által is befolyásolható képkockákat a referenciával.De lehet, hogy csak a driver hiányzik ahhoz is, hogy működjön a BattleField DX12 módja. (Már benne van egy erősen félkész előzetes, csak szétesik a kép és lefagy a játék.)
-
letepem
aktív tag
válasz
janos666
#11270
üzenetére
Épp tegnap tettem fep a 15.9.1et, és felraktam a GE appot is. Majd egy röpke 3 órás battlefront után láttam, hogy aktiváltam véletlen a felvevő funkciót!
Nem éreztem különbséget, se vele se nélküle pedig csak egy kis vérszegény phenomom van, valószínű 100%osan GPU encodert használ! -
Laja333
őstag
válasz
TTomax
#11269
üzenetére
Anno volt erre irányuló teszt is valamelyik oldalon.
Ugyan azt a képkockát majdnem hogy mikroszkóp alá tették, és pixel szinten nézték a különbséget. Akkor nem igazán volt különbség. Szvsz most a 4k-val több értelme lenne az ilyennek. De így sem hiszem, hogy a színtelítettségen kívül mást találnának. -
janos666
nagyúr
válasz
TTomax
#11271
üzenetére
Ha VGA-kat szeretnél összevetni, akkor miért félsz Intel CPU-ra korlátozni a tesztet? De elvben nem is kell, mert az AMD APU-kban is benne van az AMD hardware-es video encoder-e, nem csak a dGPU-kban.
Szóval akár futhatsz is egy ellenőrzőkört: mindkét VGA mindkét CPU/APU-val...Nem tudom pontosan mennyi CPU erőforrást köt le a QuickSync, de szerintem elhanyagolható, főleg amíg bőven tartani tudjuk a tervezett fps-t (ha pl. 60-ra fixálod, akkor nem mindegy, hogy 130-ról, vagy 120-ról korlátozol 60-ra?).
HDMI 2.0? Miért kell ennyire erőltetni a 4k-t, mikor belátható, hogy még "kiforratlan" (legalább is ilyen szempontból)? Olyanra vadászol, ami 2k-n még nem, csak 4k-n kezd látszódni?
-
TTomax
félisten
válasz
janos666
#11270
üzenetére
Miért bíznál te jobban látatlanban amikor egy külső kamera pontosan ugyanazt rögzíti?Tökéletesen mindegy hogy mit használ a Shadowplay,ha a végeredmény még nyomokban sem tartalmazza azt a bitrátát amit beállítok neki.Az meg,hogy te az intel QuickSyncét használnád ,meg kizárná az összes amd porcival szerelt konfigot,ráadásul intel cpu esetében sincs ingyen,no meg a felvevő programokban sem duskálunk...tehát csakis olyan dolog jöhet szóba ami a teljesítményt sem befolyásolja,ergo nem azon a gépen fut amin a játék... a külső felvevők 99%-a HDMI portot használ,többek között ezért is nem vettem ilyesmit,(merthogy monitoron se bemenet,se normális 2.0-ás felvevö nincs,ugye ezek inkább konzolhoz készültek) a dedikált cuccok pedig igencsak limitesek... Továbbra is egy külső kamera a legjobb megoldás,semmiféle limitet nem okoz,és az mindig ugyanazt rögzíti...de mivel a youtube úgyis rommá konvertálja így ennek sem sok értelme...
-
janos666
nagyúr
válasz
TTomax
#11269
üzenetére
A ShadowPlay az nVidia GPU-kba integrált H264/AVC encoder-t használja.
Az iGPU-s Intel CPU-kban is van ilyen QuickSync néven.
A Sandy-é ilyeneket tud rögzíteni, a Haswell-é elvileg jobbat: BF_QS_test01Egyébként az AMD-nek is van ilyenje, csak "természetesen" megkérdőjelezhetőek a specifikációi is (1080p-ben nem támogat hivatalosan 30fps-től többet), illetve "nyilván" nincs rá megfelelő driver (15.7 óta halott) és "főleg" szoftver támogatás (tesztverziós opensource cuccok és az idióta RaptR), ezért sokak számára nem is létezik.
Mindháromnál kb. annyi a CPU terhelés, hogy vissza kell másolni a GPU memóriából a CPU memóriába a képkockákat, megetetni őket az encoder-es, aztán kiírni file-ba a végeredményt (csak az Intelt ismerem jobban, de ez tudtommal RGB-t eszik, a chroma subsample-t is a hardware-es egység csinálja, még talán át is tudja méretezni a képkockákat).
Látatlanban jobban bíznék ezekben, mint egy külső kamerában. Főleg, hogy két VGA összevetésére ugyan azt a QuickSync-es Intel CPU-t használjuk (akkor ha el is ront valamit, egyformán teszi mindkét VGA-nál).
Egyrészt, mert a nyersanyagot kapja meg a framebufferből, másrészt, mert egy ilyen H264/AVC eszköznél szigorúan veszik azt, hogy tartsa magát a szabványhoz, egyébként nem nyomhatja rá a gyártó a logót (lehet hozzá adni opcionális szűrőket, de maga a decode/encode az szigorú szabvány). És egyébként is nagyon könnyű ellenőrizni, ha pl. 3D gyorsított képszerkesztő programból rögzítesz vele videóként tesztábrákat (pl. szürke és színes gradienseket, amiken látszik, ha levág a dinamikatartományból, belenyúl a gammába, eltorzítja a színeket, stb, valamint ponthálókat, amiken látszik a felbontástorzítás, élesítés/homályosítás, stb). -
TTomax
félisten
válasz
janos666
#11268
üzenetére
Nem mindegy hogy mit töltesz fel... formátum/bitráta,a fene sem érti az algoritmust,mert hogy mire konvertál a youtube az nem függ a source-tól...egyébként pedig az sem mindegy mivel rögzited... az nVs videók nagy része shadowplayel készül ami pl nem véletlen hogy alig terhel az összes felvevöprogi közül,és nem azért mert olyan jó a minőség...btw szerintem csak és kizárólag külső kamera felvétele összehasonlítható,és az sem a youtubeon... egyébként ha bármi trükközés lenne akármelyik oldalon,azt azonnal kitolná valamelyik clikbait oldal,a színek lehetnek eltéröek,de ha kalibrálod akkor az sem...
-
janos666
nagyúr
válasz
janos666
#11267
üzenetére
Na ma is tanultam valami.
Egyrészt simán megette a Youtube feltöltőkéje az 50Mbps videót PCM hanggal is, pedig azt hittem van valami ésszerű bitráta limit és csak AAC+ lehet a hangkodek. Na mindegy...
Másrészt szarrá tömörítette és még akadozik is kicsit a böngészőből visszanézve.Érdekes, mert láttam már jó minőségű videókat Youtube-on, de ezek szerint azok valamilyen szponzorált/szerződéses felhasználók/partnerek videó lehettek, amiket másképp kezel a rendszer, mint mikor egy mezei paraszt tölt fel.

-
Loha
veterán
Azt tippelném, hogy nálad a most emlegetett RGB beállításokkal lesz a baj, itt állítsd át limitált RGB-ről teljes RGB-re.
janos666: A YouTube amit feltöltesz még 4-8 Mbit körülire tömöríti/konvertálja 1080p-s videó esetén, ami nem túl sok, ezért fölösleges túlvariálni az ezt megelőző lépéseket.
-
janos666
nagyúr
válasz
deadwing
#11264
üzenetére
Abszolút nem ilyen egyszerű, minden tekintetben manuálisan szabályozható kamera kell, ideális esetben olyan, ami RAW módban is tud rögzíteni, hogy biztos ne legyen a dologban véletlenszerű automata szabályzás. De ez esetben is hatalmas lehet a minőségvesztés és benne van a monitor és kamera tökéletlensége (akármilyen jó, profi eszközök, nincs olyan, hogy tökéletes monitor vagy tökéletes kamera).
Sokkal egyszerűbb és jobb, ha mindkét kártyához vagy ugyan azt a HDMI-s DVR-t használja, vagy még biztosabb, ha egy olyan Intel CPU mellé teszi a kártyákat, aminek van hardware-es QuickSync encoder-e (ez nyersen kapja meg a képet a DirectX felületből, és szerintem megbízhatóbb, mint egy "akármilyen HDMI-s fekete doboz", még ha egyébként profi is lenne az a dobozka).
Az első rögzítést "placebó" minőségbeállításokkal érdemes végezni, magas bitrátán megvágni a videókat (összedobni a jobb/bal képet), aztán óvatos beállításokkal újrakódolni egy youtube-on is emészthető méretre (de ez esetben már egy óvatosan beállított, szoftveres encoder-el, több lépésben, szép lassan).
-
deadwing
addikt
-
imi123
őstag
Végig próbáltam az utóbbi időben egy csomó kártyát mindkét oldalról.
Én nem láttam különbséget.Youtube videó alapján véleményt alkotni képminőségről,no komment. -
pkornel
aktív tag
-
stoon
addikt
most cseréltem a gtx 670-et r9 390-re elsőnek a "fakobb" színek tűntek fel nekem/nálam. lehet ezt korrigálni vagy valahol állítani !?hálás köszi! (csak laikusan ,nem vagyok atomfizikus!
) -
-
janos666
nagyúr
válasz
Assdak
#11244
üzenetére
Nem feltétlenül csatolófüggő. Bizonyos driver-ek ez alapján hozzák meg a döntést "első fokon" (az AMD-nél régóta és még jelenleg is, nV-nél ez időnként változott), de lehet még "fellebbezés", ahol az EDID alapján próbálják meg eldönteni, hogy HDTV vagy PC-monitorként kezeljék-e a megjelenítőt.
Egy HDTV-ről feltételezik, hogy jobb lesz neki az YCC, vagy a Limited Range RGB, mint a Full Range RGB (YCC-ből csak egy van, ami mondhatni Limited). Az AMD rég és még mindig az YCC-re esküszik, az nVidia-nál ez is változott már néha.
Ez az EDID-es (sőt, HDMI-nél van még egy "hardmadfok": az ITC) detektálás viszont tévedhet mindkét irányba, főleg hogy használnak néha tudatosan is HDTV chipseteket monitorokba (még akkor is, ha nem kimondottan hybrid-TV/monitor a termék [nincs DTV tunere], de ugye még olyan is van...) és néhány TV kínál korrekt PC módot, ahol teljes értékű PC monitorként képes viselkedni (teljes RGB 4:4:4, fixen letiltva minden képmanipuláló opció, stb), és ezt akár nagy ritkán még a VGA-val is képes elhitetni (ez utóbbinál jön képbe az ITC, de talán életemben egyszer láttam ezt így működni, hogy eddig eljutottak). -
Elég sok oldal tesztel kártyákat rendszeresen... Egy ilyen hamar kibukna.
Anno amikor volt jogalapja el is kapták őket rendesen. Azóta szerintem nem nagyon trükköznek látható romlással.
-
janos666
nagyúr
Az ilyen jobb-bal oldal relatív, és sokak által kiszúrható mértékű eltéréseket azért lehetne minimalizálni, ha érdekelné a készítőt és tudná, hogy miként érhet célt.
Csak ritkán, és sohasem "publikáltam" belőlük, de szórakoztam már játékvideók rögzítésével. QuickSync-nél 1080p60-ban 50Mbps-el szinte alig lehet már megmondani, hogy nem lossless (ha csak folyamatában nézed, és nem lassítva vizsgálgatod direkt hibákat keresve, akkor teljesen jó). Persze az sokszorosa annak, amit egy youtube-ra feltölt az ember, de ez kiváló arra, hogy valós időben is kinyerhető, később pedig rá lehet küldeni egy 2-3 lépcsős szoftveres tömörítést, hogy emészthető legyen a mérete is, vállalható minőséggel (sokkal jobb minőség/méret arányban és abszolút értelemben is jobb minőséggel, mint ha a játékból valós időben felvett anyagot kódolták volna elsőre is ezen a végleges bitrátán).
Ez persze sokkal több idő és szükség van némi extra tárhelyre (ami elég gyors is, egy szál töredezett HDD beletörhet), de megoldható otthoni körülmények közt is.Egy ilyen videónak szerintem sem célja az ilyesmi (minőség összevetéhetőség), de szerintem elkerülhetetlen, hogy utána mégis legyen, aki firtatja, így érdemes lehet megpróbálni. Nem lepett meg, hogy volt, aki szóvá tette. Én láttam, de eszembe sem jutott, mert tudtam, hogy ezt tömörítették, vágták, újratömörítették, és mindezt úgy, hogy nem minőség összevetés volt a cél, így nyugodtan lehettek "hanyagok" e tekintetben.
Egyébként nem zárom ki teljesen a lehetőségét, hogy tényleg csúnyább Geforce-okon a játék. Sőt, BETA időszakban igazából még szavunk sem lehet emiatt. De ez szerintem itt konkrétan a tömörítés.
Láttam BF4 screenshot-okat is. Azokon "csak" a LOD skálázás tűnt másnak. Nem a teljes kép volt életlenebb vagy kevéssé részletgazdag, hanem pár távoli objektum hamarabb tűnt el, de a közeli tárgyak ugyan olyan élesek voltak.
Lehet, hogy tényleg vennem kéne egy használt GTX 970-et pusztán tesztelési célból, így hogy elkelt a "tartalék" 290-em.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Gainka
#11236
üzenetére
nV-n 2 "Dedicated" szenzor van D3D Dedicated és sima Dedicated szenzor is, AMD-n csak D3D-s van. A Dedicated a teljes foglalást kéri le a drivertől (ami nagyon is pontos) a D3D csak a D3D API (?) által használt mennyiséget pont ezért nV kártyán a sima és a D3D dedicated között nem ritka 2-300 MB-os különbség. Az Afterburneres mem szenzor meg gondolom azt kéri le. D3D memóriákat összehasonlítva nálam eddig jelentős különbségek nem voltak a Fury/970-et nézve azonos beállítások mellett. Pl. Most a Battlefront pár óra alatt 1.5 - 3.2 GB között használt...
-
janos666
nagyúr
válasz
deadwing
#11230
üzenetére
Célszerű lett volna egyrészt ugyan azzal a hardware encoder-el rögzíteni, másrészt első körben mindkettőnél maximális bitrátával (amennyit csak elbír az encoder és a háttértár), amit a side-by-side clip vágása után újratömöríthetett volna a végleges, sokkal alacsonyabb bitrátára több lépcsős software encoder-el (pl. x264). Akkor összességében is szebb lenne mindkettő és csak akkor látnánk különbséget, ha tényleg ott volt már az eredeti monitoron is (vagyis tényleg "csal", bár BETA időszakban ez még kicsit erős kijelentés, lehet véletlen bug is).
-
-
daveoff
veterán
válasz
Gainka
#11228
üzenetére
Ahol a videóban 120fps és 3giga vram fogyasztás van a 980Ti-vel, pl Sulluston, ott nekem 150fps van, és 2,2-2,4giga vram fogyasztás, szintén 980Ti-vel, ha jól emlékszem, de holnap megnézem, csinálhatok videót is. Mondjuk nekem nem 1228MHz-re boostol a kártyám, hanem alapon 1400 fölé, és még húzva is van.
De a vram fogyasztás nálam nem ennyi, mint a videóban.janos666: pontosan, minél több a vram, annál többet tölt meg. Itt ugy 4 vs 6-ról beszélünk, arányaiban nagyjából megegyezik a fogyasztás is...
-
janos666
nagyúr
(#11222) Televan + (#11223) Kolbi_30 v
DX11 alatt nem eleve csak egy durva becslés a GPU RAM használat?

Amúgy pedig szerintem azért van a RAM, hogy használják, nem azért hogy üres legyen (tehát akár cache-nek teletömjék, mintsem folyton flush-elgessék).(#11223) Kolbi_30 v
Én úgy látom, hogy végig sokkal élesebb és részletgazdagabb az egész kép a Radeon oldalán, de gyanítom, hogy ezt inkább a videótömörítés okozza. Ilyen videókat gyakorlatilag csak hardware encoder-el lehet összehozni, így ha nem az Intel QuickSync volt a közös nevező, hanem mindkét esetben a VGA saját H264/AVC encoder-ét használták (esetleg nem is egyforma beállításokkal, hanem mindkettőnél egy oda vonatkozó default értékkel, amit az adott program felkínált), akkor ez okozza az eltérést.
Esetleg (de nem hiszem) valami korai driver bug lehet (nem szándékosan, mert ennyi butítást nem engednének meg maguknak és eleve nem úgy néz ki, mint a célirányos butítás, inkább úgy, mint az alacsonyabb videó bitráta). -
Loha
veterán
válasz
Kolbi_30
#11223
üzenetére
Első linken lévő összehasonlítóban szerintem az NV-s videó ShadowPlayel lett felvéve, az AMD-s meg Elgato HD60 -al, nem tudjuk milyen beállítások mellett, szóval képminőség tekintetében lehet nem reprezentatív a videó.
-
Loha
veterán
-
Loha
veterán
-
#45185024
törölt tag
Persze hogy nincsenek Furykkal videók , most szedik ki programmal a videóból a csíkokat

De Himpi látom írtál , én jólelkű gyerek vagyok, adok a csíkjaimból neked ha akarod
-
Laja333
őstag
válasz
janos666
#11214
üzenetére
Egyébként ezzel kapcsolatban Nvidia oldalán szoktak lenni cikkek játékokról. Ott méregetik, melyik beállítás mennyit teljesítményt vesz el, és cserébe mennyi látványt ad. Én pl. az alapján lőttem be a Witchert. Csökkentettem pl. a Foliage visibility range-t, mert ultra és high között nagy az ugrás fpsben, látványban meg kb semmit nem kapsz. És még sok egyéb ponton mérlegeltem, mire végül lett egy "tökéletes" beállítás. Megjegyzem, fix 60hoz elég lett volna kikapcsolnom a HairWorksöt, de inkább szöszölök és kikapcsolom a fölös dolgokat is.

Ez a "feature"-e tetszik az NVnek.
-
janos666
nagyúr
válasz
Crytek
#11198
üzenetére
Én szinte megszállottan szoktam "optimalizálni" a játékbeállításaimat (addig nem tudok nyugodtan játszani, míg nem elégedtem meg vele) úgy, hogy a játékidő >95%-ában meglegyen Vsync-el a stabil 60 fps (csak nagyon elvétve és/vagy ismerten problémás cutscene jellegű jeleneteknél zuhanjon be [jobb esetben] 45-re vagy 30-ra), azon belül pedig a lehető legszebben nézzen ki. De benne van az is, hogy egy TitanX SLI-vel is kikapcsolnám az olyan post-process szűrőket, amik leginkább csak elmaszatolnak és/vagy elzajosítanak mindent, mert tudom, hogy nem minden azért van a menüben, mert attól egyenes úton és mindig szebb a kép: nem szebb, csak más, ami szubjektív, hogy valakinek épp tetszik-e valamelyik, de biztos nem úgy gondolták a programozók, és szerintem "ízléses" embernek amúgy sem kéne az egymásnak ellentmondó dolgokat egyszerre bekapcsolni (pl. józan ésszel a blurring és sharpening szűrőknek egyszerre semmi értelme, még ha az egyiket kívánja is valaki), csak mert ott vannak a menüben, hogy válogathass közülük ízlésedre nulla és egy-két valami közt (de nem automatikusan mindet). De ide sorolható még az esetek túlnyomó többségében bármilyen post-process anti-aliasing is, amit nagyon ritkán használok (csak ha alaphangon borzalom aliasing-hegy a kép, és viszonylag jobbféle maszatoló-AA, pl. SMAA szerűség van a játékban, de az ML- és FXAA hagyjon békén).
-
Szeretném felhívni a figyelmet, hogy ez az "AMD vs NVIDIA" topik, nem pedig a "Crytek gépet (nem) vesz" topik. Alapvetően rühellek hsz-t törölni, de ha így megy tovább, akkor muszáj lesz...
-
Crytek
nagyúr
válasz
proci985
#11202
üzenetére
Keress már elő nekem akármilyen nyelven nagyobb pc hw oldalakat ahol 30 de legalább 20 game-et teszteltek IGP-vel!Szerintem ne állj neki keresni mert 3-5nél több game-et egyik oldal se nagyon tesztelt.
Szóval ebben a formában ha fizetnének sem érteném hogy akarnak egy terméket eladni megfelelő "ráutalás" nélkül, hogy ugyan már mire is elég az IGP-je.Na de majd én megmutatom ,ingyen ,nektek

Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen monitort vegyek?
- Elektromos cigaretta 🔞
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Call of Duty: Black Ops 7
- SSD kibeszélő
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Robotporszívók
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB ZALMAN Z1 Plus Cooler Master 750W
- Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló rugged
- Dell Inspiron 5559 /i5-6200U/8GB/240GB SSD/kisebb-nagyobb hibával/
- BESZÁMÍTÁS! MSI X99A i7 5820K 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1050Ti 4GB Deepcool Ducase V2 600W
- AKCIÓ! HP EliteBook x360 830 G7 i5-10210U 16GB 1000GB 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)









, akkor tehát újra:


