-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egy hét elteltével, tegnap átvettem a csomagot, amiben saját készletes és extra gyors tételek voltak.
A castrol olajok 2025.05 és 2025.08 havi gyártásúak, ebben azért jó a kauffer, még sosem kaptam régi olajokat, többi alkatrész is rendben. Persze ez lehet máshol is pont így van, szerintem teszek majd egy próbát legközelebb. Az efféle bolondozások nem erősítik a bizalmamat egy cégben.
-
Kaiku
senior tag
válasz
szimi57 #16442 üzenetére
Benzines N42-es vagy a N46B20-as motor? Mert ha N46B20-as akkor oda inkább ez kellene MOTUL 8100 ECO-NERGY 0W-30.
Ha diesel akkor M47TU motor?
Oda MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W-30 kellene.
Ha a diesel, akkor a szóban forgó Mobil olaj biztosan nem jó hozzá, mert eléggé DFP gyilkos. Adatlapján nem is javasolják DPF-es autóhoz. -
Asbee
veterán
Aral tök jó, Mol is jó olajokat csinál, többit annyira nem ismerem, 1-1-el találkoztam, nem volt semmi baj velük. Egy Mannolt vagy SCT csoportos olajat kevésbé merném beleönteni, a sok gond miatt, mint ezek közül bármelyiket.
Földgáz alapú olaj, annyira azért nem nagy szám, Mobil már évek óta rak azt is alapolajba egyes olajoknál. Nagyon tiszta, modern, pontosan mindig hozható ugyanaz a minőség, kicsit nehezebben adalékolható, de megoldott teljesen. Vannak akik panaszkodnak olajfogyira vele, hogy kicsit hangosabb a motor. Nekem sem volt annyira szimpi dízelbe, de a VAG csoport nem hiába választotta őket partnernek, és helix ultra olajak a gyári olajaik. -
d4d
aktív tag
Itthoni FGC készlet, most néztem meg valamelyik olajcsere nem lett elvégezve, így megmaradt 5x1L. Bővítem még a kollekciót aztán, ha valaki olaj utántöltésre szorul valami lehetetlen időpontban itt Budaörs környékén, jöhet hozzám az aranyáron kínált benzinkutas olajok helyett.
ocsmány dolog amit a kutaknál művelnek hogy egy liter olajat képesek akár 15-18 ezer ftért is adni
-
d4d
aktív tag
Nem tudom ez lesajnálas honnan eredhet. Talán hogy nagy hiperekben is megtalálni bizonyos olajaikat és akkor azt gondolják, hogy csak szar lehet? Mert valljuk be ami általában ott az autós részlegen van kínálat (nem csak olaj), az nem épp a csúcsok csúcsa. Jelentkezzen már egy anti Totalos, mi az ellenszevének forrása a márka iránt?
Asbee, és pl a Shell Professional termékvonalaról mi a véleményed, tényleg akkora szám ez a földgáz vagy milyen alapú olaj? És általában a benzinkutas márkák Aral, OMV, Orlen, Lukoil akár Mol stb ezek ilyen "középszar" olajok vagy van köztük amit, oda lehet tenni akár egy Mobil1, Total, Motul stb mellé is?
-
Asbee
veterán
Mind az Elf-nek mind a Totalnak nagyon sok kiváló olaja van, csak sokan úgy állnak hozzá, olcsóbb csak szar lehet. Pedig megkell nézni mekkora cég a totalenergies, saját fúrókkal, és mindjárt érthető miért tudnak olcsóbbak maradni.
Az említett olaj is kiemelkedő. Hidrokrakk alapolaj + kis szintetikus. Modern dexos benzines, alacsony viszkozitású. Ott a molibdén, bór, és még titanium is van benne, amivel annó Castrol agyon reklámozta magát.Fogyasztás barát, nagyon jó surlódás, kopás csökkentő, extra terhelésen is, és a molibdén még a csendes járásban is sokat segít. Igazából ennél jobb olajat nem is nagyon lehet, érdemes tenni a hozzá való motorba. Időben csere és minden tökéletes. És tessék... a lesajnált Total megint.
-
d4d
aktív tag
Köszi. Tudsz még ajánlani előírástól független olyan Total vagy Elf olajat ami kiemelkedő tulajdonságú vagy csak egyszerűen nagyon jól sikerült és érdemes a drágább olajak helyett akár ezeket választani?
Pl amit korábban vettem benzines Opelhez (D corsa) az milyen? Total Quartz 9000 Future FGC 5W-30, API SP, Dexos 1 Gen3, OV 040 1547 G30 (gyártó által jóváhagyott).
-
Asbee
veterán
Total esetén történt változás, mert az előző recept nem fért volna bele az api sp-be. Elég magas kálcium tartalma volt. Mobil1et még nem néztem, de esélyes alapból is tudta a legutolsó recepttel az api sq-t. Igazából ezek az 504.00/507.00 olajok amik váltottak api sp-re mind ezt követik. Kb 30-40%-al csökentették a kálciumot és magnéziummal pótolták. Quartz Ineo LL-ot azért szeretem mert elég jó adak bór is megy bele. Ami nagyon jó tisztító hatású. Dupla annyi van benne mint pl mobil 1 esp ben vagy toptec 4200 ben és árban is baráti.
-
Asbee
veterán
-
Asbee
veterán
válasz
szimi57 #16425 üzenetére
Milyen szélsőséges üzemi hőmérsékletetk vannak egy 1.2 TSI-ben ami elsődlegesen 504.00/507.00-ra van tervezve, 5w-30, 0w-30?
Mindig a saját példámat tudom erre hozni, a 2.0 tdi-t amire már ráfért egy hűtősor tisztítás, nyári nagy melegekben pályán küldve, órákat ment 120+-os olajhővel, olyan tiszta olaj jött mindig le belőle, motor alja olyan tiszta volt, egy szerelő sem akart hinni a szemének. 504.00/507.00 5w-30 Total. Soha semminek baja nem volt tőle. Pedig majdnem 100k km-ert tettem bele. Motorhoz, turbóhoz, üzemanyagrendszerhez hozzá nem kellett nyúlni. pedig 320-al adtam el. -
-
d4d
aktív tag
Ebbe az autóba valami top3 csúcs olaj ajánlás? Nem érdekes az ár.
VW Polo (2000), 1422ccm, 55kW, AMF motorkód. Három hengeres dízel.
-
d4d
aktív tag
Mindenesetre jelenleg a total hivatalos oldalán is így szerepel ezzel az sn-es front címkével. Adatlapon pdfben továbbra is api sp van feltüntetve.
Felmerül a kérdés. Vegyük a Mobil1et. Ilyenkor tényleg minden esetben történik változtatás az olaj összetételében vagy lehetett már eleve olyan jó az SP-s változat is, hogy máris megfelel az SQ követelményeinek anélkül, hogy bele kellene nyúlni? új címke aztán el van intézve?
-
d4d
aktív tag
Mobil1 ESP-ből elvileg már van API SQ-s is, de nagyon meglepne, ha itthoni webshopnál lenne készleten ebből a legújabb verzióból.
Totalból van a házi készletemben, ez meg becsapós. Amikor a kauffernél megláttam, hogy hozza a srác, mondom nem lesz jó nekem api sp-s kellene, (előtte néztem az adatlapját a total oldalán) ide meg api sn/cf van írva. Erre megfordítom... mi van ott:
2025 januári gyártású. -
Asbee
veterán
válasz
erik365 #16412 üzenetére
Ravenol VMP USVO legextrább olaj a kategóriában, de én inkább egy API SP-s olajat választanék ebbe a motorba. Mobil 1 ESP, LM Toptec 4200, Total Quartz Ineo LL de ennél kérdezz rá, legújabb szállítmány-e. Castrol, Motul ezen a vonalon ezer éve nem fejlesztett, nem éri meg az árát.
Ha sokat rövid távozol, én 0w-30 felé is nézelődnék. -
erik365
senior tag
Sziasztok!
Újra esedékes a Skoda fabian 1.2benzinben az olajcsere (2015 CJZC ).
Most utoljára Motul Specific ment bele, de nem voltam a hangjától elájulva, még a Castrol Edge-vel is szebb hangja volt. Mit tennétek bele Ravenol, vagy Total vonalon? -
Asbee
veterán
Folyamatosan csúsztatsz, és személyeskedsz, mert ki vagy javítva, megvagy sértődve, szakmailag meg nem tudsz hozzászólni a témához. Igen, minden nagyképűség nélkül kimerem jelenteni, hogy VAG vonalon okosabb vagyok az olajválasztónál. Még a Motulénál is.
Az a manuális váltó felvan okosítva mechatronikával, szoleonidokkal, kapcsolóvillákkal és esetleg olajbanfutó duplakuplung egységgel, ami igencsak gyilkolja az olajat.Egyáltalán nem javasoltam olyan olajat olyan motorba, ami nem rendelkezik az adott specifikációval ami kell. Én valóban segítettem az illetőnek, összehasonlítottam a 2 olajat és megynugtattam, hogy nem kell rohanni lecserélni, mert semmi baja nem lesz 1 olajcsere alatt, összetétel alapján. De külön kiemeltem én is az RN0700-at javaslom bele.
Ellenben te, duplakuplung olajat javasolsz egy kényes VAG manuál váltóba, szárazkuplungos dsg-be egy féle olajat, holott kétféle kell, illetve olyan hűtőfolyadékot, ami visszalett hív gyártó által, mert sok és nagy problémákat okoz. Bocs, de ezt szakmai topikban kikell javítani.
Ha ezt nem tudod feldolgozni, jó lenne tényleg, ha egy moderátor tényleg asztalra csapna és megmaradna a topik nívója. -
Asbee
veterán
válasz
norrberth #16404 üzenetére
Ha végig olvasod a hsz-t ott van minden olaj, nem csak motorolaj.
Egyébként egy jó tanács Total olajat nem kéne erőltetni.
Szakmaiatlan tanácsokból van elég itt köszönöm, ha érdemben is tudsz erről beszélni hajrá, lehet normálisan vitázni róla. Mi a hülyeség? Fejtsd ki?
Te sem tudod, csak megy a személyeskedés uszítás, mert nem tudsz érdemben hozzá szólni.
Nem tudom feltűnt-e, de valóban segíteni próbálok olajválasztásban, nem márkafanatikusként, ahogy te is teszed, hanem tények és tudás alapján. Motul olajat is ajánlok, használunk is családi és baráti körben. Elképesztő, hogy így begőzöltetek mert egy kis kritika érte. Nagyon gyerekes. -
válasz
norrberth #16406 üzenetére
Én kérem, hogy kezdje az én hsz-em törlésével.
Beteszem én a vonatkozó macskás képet, szó ne érje a ház elejét.
Szanaszét szerkeszted a hsz-eid.Az előttünk szóló fórumtárs komoly energiát fektet a kérdésbe, építi a topikot, a tudásbázist, alaposan utánajár az infóknak, nem csak bemondja az éppen aktuális kedvencét (#csakacastrol, a #csakamotul).
-
norrberth
addikt
-
Asbee
veterán
SCR miatt teljesen mindegy, hogy 0w-30 vagy 5w-30....
Egy kényes VAG manuálba, duplakuplungos váltóolaj??? Ennél még az is jobb ha sosem cserél olajat. A legnyűgösebb, kényesebb dsg-be utángyártott olaj? Az meg csak mellékes, hogy a száraz kuplungos dq200-ba 2 féle olaj megy. Külön mechába, külön váltó részbe....
Aki igazán képben van, ezekre a váltókra mondja, hogy csak gyári olaj.
G13-at nem rakunk már! Rengeteg gondot okoz és okozott, VW rég visszavonta. Csere G12 EVO-ra!
Eszem megál... -
Kaiku
senior tag
válasz
sakal83 #16399 üzenetére
Ha minden igaz, akkor a motor kódod CRKB, CXXB, DBKA, és egy Golf VII, 5G1 (2012 - 2020) modellű és Golf VII 1.6 TDI (81 kW / 110 HP) (2014 - 2017) típusról beszélünk.
Ha igen, akkor pl Motul 8100 X-clean+ 5W-30 , 8100 X-clean+ EFE 0W-30.
Ha SCR is van az autóban, Ad blue-s akkor 8100 X-clean+ EFE 0W-30.A váltót se hanyagold el, mert manuális váltóknak 30k-s az ellenőrzési periódusa, ami nálam egyenlő a cserével.
6 sebességes Manuális váltó 02S (MQ250) 6/1 olaj Motul Multi DCTF jó 2 liter kell hozzá.
5 sebességes Manuális váltó 0A4 (MQ250) 5/1 olaj Motul Multi DCTF 2l elég hozzá.
7 sebességes DSG váltós DSG 0CW (DQ200) 7/1 Motul Multi DCTF 2l elég hozzá.Nekem is a Motul Multi DCTF-kell az autóm manuális váltójába és elmondhatom, hogy nagyon meg vagyok elégedve vele. A gyári olajjal, fiatal korában nem működött ilyen jól, mint a jó pár évvel később a DCTF-el.
Bár hozzáteszem, hogy a "gyári" Ford folyadékok sz@rok és a váltóba szerintük nem is kell olajat cserélni.
Fékfolyadéknak meg DOT 4 LV Brake Fluid, mert 2 évente kell cserélned amiről megint csak jót tudok mondani.
Én ugyan csak ezt használom és élvezem, hogy a fék minden apró mozdulatra azonnal reagál! Korábban a Ford szervizben 2 évente cseréltettem fékfolyadékot, de soha nem volt ilyen élményem.A fékfolyadék csere maceránsabb, mert az ABS kockár is légteleníteni kell, amihoz laptop és kábel is kell. Ha nincs ilyened és vagy nem értesz hozzá, akkor keress olyan szervizt, ahol ezt a Motul DOT 4 LV Brake Fluid-al megcsinálják. Ha ezt nem tudod beszerezni, akkor tudok helyet ahol kapható.
Hűtőfolyadék Motul Auto Cool G13 Ultra. 2 évente vagy 60000km.
Ha nem erről az autóról beszélünk, akkor kellene még infó.
-
Asbee
veterán
Már a dpf-es pd korszak óta 504.00/507.00 olaj megy a dízelek 99%-ba egészen a legújabb EVO-ig ami 0w-20 508.00/509.00 így bőven elegendő. 504.00 5w-30 vonalon a Motul Xclean+ évek óta nem fejlesztett olaj, a sor végére tehető az ide tartozó Castrollal együtt. Valós tudás, összetétel alapján kell olajat ajánlani, nem márkaszimpátia alapján. Mivel minél olcsóbban is akarja megúszni, így a Fuchs vagy a Total a legjobb választás. Mindkettő jobb az említett Motulnál és árban is kedvezőbb. A legújabb Total már API SP, csökkentett kálcium tartalommal. Alapolaj group 4 HC + Pao mindkettő esetében. Motul még a bóros modernebb adalékcsomagot sem lépte meg, és sima HC alapolaj.
Egyáltalán nem viszonylagos az olajkérdés. Pl Liqui Moly, nagyrészt a névért kell fizetni egy felárat. Sok olcsóbb kategóriás olaj van ami meg kíváló vagy jobb is mint a drágább vetélytársak. Persze van egy határ ami alá nem érdemes menni, de az már SCT group, tesco olaj és stb.
-
tboldi
nagyúr
Garázsnapló extra
A váltóolajat is lecseréltem a Hondában, ezzel nem volt semmi fennakadás, nem szakadt meg egy menet sem, gond nélkül belelocsoltam a 2 liter MTF-3-at. Csak a légszűrőház és a fojtószelep közti gyári bilincs ment tönkre, de keine Panik, volt mihez nyúlnom.
-
Kaiku
senior tag
-
d4d
aktív tag
+
Ugyanilyenek óbégattak amikor egy régi vw-ben ami alapból eszegette az olajat 10w40ről 5w40re akartam váltani. Á bele ne öntsem, hámégjobbanmegeszi, az nagggyon vékony, hííg mint a fos! Mondom tudod mikor enné jobban? Talán ha 30-as olajjal próbálkoznék. A 5w-re váltással csak jót teszek. Inditásnál előbb jut el az olaj mindenhova és ez csak az egyik előny. Persze jött megint hogy mit értek hozzá. Igen nem értek hozzá, azért futottam át néhány cikket olyanoktól, akik viszont értenek és ezek alapján arra jutottam, hogy jobban járok az 5w-re váltással. Mondanom sem kell semmivel nem fogyasztott többet az új olajból. -
d4d
aktív tag
Ugyanilyen motornál vitatkoztam egy szerelővel, pontosabban az autó tulaján keresztül folyt a rövid beszélgetés, aki minden áron 5W40-es olajat akart beleönteni. Az egy Octavia volt. Mondom neki, nincs olyan 5W40-es olaj ami teljesíti az ehhez a motorhoz megadott előírást (VW 504.00/507.00). Azt mondja ő a szerelő, jobban tudja és már sok ilyen autóban cserélt olajat és nem volt belőle gond. Ja, mondom majd nehány tízezer km után térjünk vissza erre..
Sajnos van nem kevés olyan ember aki ragaszkodik a saját téveszméihez. Ő TUDJA. Hiába mutatsz neki bármit, ááá az nem úgy van, mert Ő JOBBAN TUDJA! Hogy honnan azt nem tudni, de tudja, így született. -
sakal83
addikt
Sziasztok
2014 vw 1.6crtdibe keresnek olajat. Minel olcsonbat de jot keresek.
Ezeket neztem ki:
Castrol edge 5w 30 LL
Shell Helix Ultra ECT Multi 5w 30
Mobil 1 ESP 5W-30Melyik ajanlott? (10-12e kmerenkent cserelnek)
Koszi
-
Kauffer:
Elnézést kérünk az esetleges kellemetlenségért, sajnos az új dolgozónk nem lett betanítva még teljesen apró lépésekkel tudunk haladni.
Kezdem úgy érezni magam, mint a benny hill show-ban. -
Előfordul ilyen, intersparban is keresték múltkor a csokikat, 1x darab volt készleten, csokik sehol.
Dolgoztam rengeteget az autóalkatrészes szakmában, mindig voltak eltérések. Semmi gond nincs ezzel, csak értesítsük a vásárlót. Ezen kívül ne nézzük már hülyének, hogy ki van írva, extra gyors készletről elérhető és szerintük ez tart napokig egy olyan szűrőnél, ami kis túlzással az első coop boltban megvásárolható.
-
Kaiku
senior tag
Nemrég rendeltem a favorite.hu-ról és az is nagyon rendben volt. Mondták, ha kell valami, akkor hívjam fel őket, mert nem minden van nekik fent a web-en. Saját furgonnal hozták ki a rendelést másnap. Ráadásdul olyan sparyt amit máshol nem lehetett kani vagy 4x-es áron adták. Náluk meg normál áron kb a legolcsóbb volt.
-
Depiboy
tag
nekem 200+ rendelésem van már, én is mindig budán veszem át személyesen a cuccaimat viszont én már futottam bele olyanba hogy a buda van raktáron tétel mégsem volt raktáron, csak a leltárban volt ott fizikailag nem találták.
Egyébként osztom a fentebb írtakat, minden cég hibázik tökéletes nincs, nekem nincs bajom velük mindig mindent korrekten kezeltek, továbbra is ide fogok járni. -
d4d
aktív tag
Kemény. Nekem vagy 30 rendelésem volt tőlük viszont mindig személyes átvétellel kértem Budára. Így sose volt probléma, se olyan nem volt, hogy aminél oda volt írva hogy Budán van raktáron (nem belföldi készleten, mert azt még szállítgatják) az ne lett volna tényleg ott. De kértem nem egyszer külföldi készletest is, az is mindig megvolt másnapra. A kiszolgálás néha lassú, pedig nem egy ember végzi és ahogy tapasztaltam, egy igazán hozzáértő van ott, aki olaj témához is hozzá tud szólni, tanácsot tud adni és érezni, hogy tudja mit beszél. Rögtön jobbkéz felől az első fickó.
Utoljára a helyi Unixnál vettem szűrőket, van szerelős kedvezményem, így kb ugyanott vagyok mint a kaufferes ár és itt is van sok minden raktáron, ha meg nincs, kb 2-3 órán belül meghozzák.
-
Az lesz, ma sem adták fel a csomagot.
Vicc, hogy ennyire beleszarnak az egészbe. Hétfőn reggel küldtem el a rendelést, mindenből volt nekik saját készleten. Innentől fogva számomra a kauffer a komolytalan és megbízhatatlan kategóriába került, ráadásul hülyének nézik az embert.
-
mexel
veterán
válasz
grizlisandor #16356 üzenetére
Köszönöm! Ez jó, rajta vannak, onnan megy a rendelés hamarosab.
-
Reagáltak a kauffertől.
sajnos CU3337-Man szűrő nincs a készletünkön, megrendeltük egy másik beszállítótól vélhetően délután tudjuk feladni önnek a csomagot.
Pár apróság azért van itt. Amikor rendeltem, volt nekik gyors készleten és most is van. Ha valami folytán mégsem lenne a termék, ez egy olyan elterjedt típus, hogy kb 1 óra alatt beszerezhető, nem három nap alatt. No és ha ez a helyzet, talán tájékoztatni kellene a vásárlót, mert ha nem írok neki, még ennyit sem tudok.El is engedem a kauffert, nem szeretem, mikor hülyének néznek. Max ha máshonnan nem beszerezhető valami.
Qru, Asbee Köszönöm szépen az ötleteket!
-
Asbee
veterán
Konkrétumok nélküli levegőbe beszélés. A Total modernebb adalékcsomagot használ, de alapvetően ugyanaz a recept. Foszfor, cink, kis bór, minimális magnézium és kálcium. Amiben különbség van, hogy az Elf-ben kb 25% - al több a kálcium. Ettől magasabb a szulfáthamu tartalma. A kálcium a savas hatások semlegesítésére szolgál, viszont lerakódásokat okoz. A Totalban is bőven van annyi mennyiségben, ami simán kihúzza az éves olajcserét. Hiszen ezt írta, nem 30 ezret, amit te hozzá költöttél. Alapolajban, mindkettő hidrokrakk , Total pici PAO-val, ezért is jobb a hidegoldali viszkozitása. Semmi olyan, ami tömítésekre negatív hatással lenne. TBN természetesen magasabb is emiatt az ELF-ben, de nem vészesen. Total kb 8,2, Elf kb 10.
Tehát tényszerűen semmi olyan különbség nincs a két olaj között, ami bármi gondot okozna, 1 olajcsereperiódus alatt.
Igen, én is a renault szabványos olajat javaslom a motorba, igen, én sem ezt használnám hosszú távon, de semmi olyan drasztikus dolog nem fog történni, amit itt előadsz. (csak azért teszed, elnagyolva, hogy kötekedni tudj).Jó lenne, ha befejeznéd a topik rombolását. Láthatóan felületesen vagy képben a témában, amivel semmi baj nincsen, de mellette tahó stílusban próbálod előadni a szakértőt.
-
Qru
MODERÁTOR
Az olajshop.hu is jó, onnan is rendeltem már többször.
-
Qru
MODERÁTOR
Még magadnak is ellent mondasz?!
Ha a tömítéseknek ártana akkor mindegy, hogy áll kocsiban az olaj 1 évet vagy mész is vele. Semmi baja nem lesz attól az olajtól. Az adott RN szabvány is kb 1000 éves és semmi olyat extra dolgot nem ír elő amitől ilyen rövid idő alatt károsodna ott bármi is ettől az olajtól.
-
válasz
grizlisandor #16364 üzenetére
Legutóbb is csúsztak, ott viszont külföldi készleten volt csak az egyik alkatrész, hívtak, hogy az egyiket nem tudják beszerezni, kiküldjék-e így a csomagot, vagy tegyen mellé valami mást. Ez rendben van, külső forrás miatt volt a gubanc. Itt viszont saját készleten vannak az alkatrészeik. Ezeket a csomagokat a cégek 98%-a aznap feladja. A DT-Xenon - tól rendeltem többször is, délelőtt megrendeled, 10 perc múlva a futárnál a csomagod.
Köszi a tippeket! -
-
Kaufferrel mi történt? Hétfőn reggel rendeltem olajat, szűrőket, egyéb alkatrészt saját, illetve gyors belföldi készletről, direkt hogy minél előbb ideérjen, erre még fel sem adták a csomagot.
Azt hiszem keresek másik céget a következő rendeléshez, vagy lemondom ezt is. Tudnátok ajánlani, amelyik biztosan eredeti szűrőket, alkatrészeket és olajokat forgalmaz? Persze írok a kauffernek is, hogy mizu.
-
-
Kaiku
senior tag
Na látod pont ez az amiért nem belevaló! A magasabb hamu miatt jobb kopás elleni motorvédelmet biztosít és ezért nem kapta meg a régebbi motorra a specifikációt.
Az újabb olajban csökkenteni kellett a hamu tartalmat, mert pl az SCR/DPF kombó előbb elrakódik.
Arról nem is beszélve, hogy a motorban használ tömítésekkel is kompatibilisnek kell lennie az olajnak!
Szóval légyszi legalább hülyeségekkel nem magyarázd félre a dolgokat és vezess félre valakit, akinek kára lehet bvelőle, ugyan is nem tudod mennyit és hogyan használja az autóját.
Mivel a szóban forgó autónak 30k km-es az olajcsere periódusa (sajnos), ezért ennyi futás teljesítménynél már bőven okozhat problémát a nem bele való olaj.
Persze, ha garázsban áll az autó és megy vele 500km-t és egy év múlva lecseréli, akkor nem valószínűleg nem lesz kára. -
-
Asbee
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
Egy csomó olaj azért nincs minősítettve, mert sokba kerülne de amúgy maga az olaj tudná az adott specifikációt. Szóval egyértelműen nem kijelenthető, hogy nem belevaló az az olaj. Nem megnyugtató nyilván, hogy nem egy minősített olaj van benne de ettől nem feltétlenül okoz gondot.
-
Kaiku
senior tag
Azért ez nem ilyen egyszerű! Nem véletlenül vannak a specifikációk. Azzal nem segítesz, ha egy 20 éves autóba, amiben már amúgy is van km, javasolsz egy olyan olajat ami köszönő viszonyban sincs a szóban forgó motorral. Több kárt okoz a nem belevaló olaj, mint amennyibe a csere kerülne.
-
Kaiku
senior tag
válasz
KRoli92 #16343 üzenetére
Cseréld le mert többet ér a motor. Ez az olaj sokkal újabb motorokhoz készült. Ezt meg fogd fel egy motor tisztításnak.
Itt van ami neked kell!
MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30
https://azupim01.motul.com/media/motulData/DO/base/8100_eco-nergy_5w-30_en_de_motul_17300_20240614.pdf
ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-30
https://www.filters.gr/wp-content/uploads/2019/04/EVOLUTION-900-SXR-5W-30.pdf -
KRoli92
tag
válasz
grizlisandor #16339 üzenetére
Köszönöm a választ mindenkinek. De vajon lesz baja a TotalEnergies Classic 9 C3 5w40 motorolajtól ? Nincs RN0700 minősítés. Vagy most azonnal cseréltessem le ?
-
mexel
veterán
Újból próbálkozom, most rövidebben.
Még mindig vannak hamis olajok a piacon? Főként Elf olaj érdekel. Pár éve tudom hogy sok volt, nem tudom most hol tart a helyzet.
Számít-e hogy hol veszem?
ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40 5L amit venni szeretnék. -
-
tboldi
nagyúr
válasz
focvis #16337 üzenetére
Pénteken 2h, szombaton 5h, vasárnap 4h, hétfőn semennyi, kedden pedig annyi, amit leírtam, 30-40 perc. Összesen nettó fél nap kettőnknek.
De mentségünkre szóljon, hogy egy random szervizben nem hiszem, hogy elmosták volna ilyen szépen a teknőt, meg nem tesztelték volna egy órán keresztül, hogy ereszt-e. Az ő idejük értékesebb ennél, mi viszont megengedhetjük magunknak, hogy alaposabbak legyünk.
Most kitaláltam, hogy váltóolajat is kellene cserélni benne, asszem, 2018-ban és ~40k km-rel ezelőtt volt utoljára.
-
KRoli92
tag
Sziasztok!
Nemrég vásároltam egy Renault Megane II 1.4 benzin 2004 autót, és lecseréltettem az olajat Renault szerelővel, de TotalEnergies Classic 9 C3 5w40 olajat tett bele. Tudtommal ez nem a legmegfelelőbb bele. RN0700 minősítés sincs ahogy látom. Árt az autónak ? 1 év múlva újra cseréltetném. Annyi idő alatt nem okoz kárt ? Vagy egyáltalán árt? Ehhez az autóhoz milyen olaj a legmegfelelőbb ? Legutolsó matrica amit találtam azon Fuchs Titan supersyn 5w40 szerepel.
Köszönöm -
tboldi
nagyúr
Nem először használom ezt a Loctite-ot, én elégedett vagyok vele. Papírforma szerint ez is automotive, 200°C-ig hőálló, olajálló és könnyen elérhető a helyi barkácsboltban.
Az keményedési idő meg tulajdonképp lényegtelen, van még néhány autó itthon, amit használhatok addig.
-
tboldi
nagyúr
válasz
tboldi #16330 üzenetére
Garázsnapló #4 - egyben befejező rész
48h-val később már rendesen kikeményedett a szilikon, úgyhogy belelocsoltam mind a 4 liter olajat, így is 1-2 mm-rel a max. jelzés alatt maradt a szint.
Utána elmentem egy 10 km-es próbakörre, nem vált inkontinensé ezalatt, a hangja is szép, de hazaérve azért raktam egy nagy kartonlapot az autó alá. Ha nem lesz rajta semmi holnapra, visszaszerelem az alsó műanyagburkolatot és a haspáncélt, és akkor teljesen kész van.Ja, és a klíma működőképes maradt, kibírta a pár napos gumipókon lógást a kompresszor és a csövei.
Ennek a nem várt javításnak a költségei nagyságrendileg:
• 2 kötelezően cserélendő tömítés a teknőnél - 4200 Ft
• Loctite 5910 szilikon - 6500 Ft
• Dayco hosszbordás szíj - 6300 Ft
• új M8x80-as csavar + alátét a szíjfeszítéshez - 70 FtSzerszámok, amiket vásárolnom kellett:
• Lincos menetvágó + olajleeresztő javító készlet - 36000 Ft
• Milwaukee pajszer - 5800 Ft
(ezek persze még jól jöhetnek a jövőben máshoz is)
-
gg72
veterán
válasz
grizlisandor #16171 üzenetére
Na, Ravenol VMP megrendelve, de csak kb két hónap múlva lesz betöltve. 🙂
-
Kaiku
senior tag
válasz
Eugene Roe #16327 üzenetére
így van.
-
tboldi
nagyúr
Garázsnapló #3.5
Eltelt 24h, de még túl puhának tűnik a szilikon, nem öntöttem bele olajat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Steve_Brown #16328 üzenetére
Mazlim volt, egyik automat sem tudomanyos alapon vettem igazabol.
-
Steve_Brown
senior tag
Szerintem jól jártál. Szüleim hiába vettek valamit a kínálat tetejéből mindig szét kellett borítani. Pedig egytől egyig szögegyszerű 1 vezérműtengelyes szívó benzines motorok voltak. Úgyhogy én már úgy álltam neki, hogy mi az ami ha széthullik egyszerű összerakni.
2 csillapító ezekben 40 ezernél megáll. 2 éve még volt használható csillapító 6000/db áron. Mostmár nem találok.
-
Eugene Roe
őstag
válasz
grizlisandor #16317 üzenetére
Köfi, de annyira azért nem nyomom, illetve már overkill lenne a kocsikához
~9000 km-enkénti Mobil1 FS-sel elleszek. Majd, ha összejön az Alfa álom jövőre! (és nem viszi el a Tesla M3
)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Steve_Brown #16322 üzenetére
Az nem vész tényleg, nekem most a 2 hátsó lengéscsillapító csere 144k-ban állt meg. És ez csak 2 csillapító...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Steve_Brown #16316 üzenetére
Nekem volt pár ósdi kocsim (sőt csak az volt, még Fiat is) de egyikhez sem kellett hozzányúlni. Jó a 120L az kért egy generált olyan 150k km környékén de kb ennyi.
-
Steve_Brown
senior tag
Meg tudod csinálni otthon ha van présed. 80 ezer forint kb az anyagköltsége minőségi cuccokból. 200 ezer kilométerenként ennyit rákölteni egy hátsó futóműre szerintem nem vész. Illetve ha elkapod mielőtt a csapba bemaródna és ki kéne préselni akkor elég csak tűgörgőt+szimeringet cserélni az meg végképp nem drága + prés se kell hozzá.
-
Kaiku
senior tag
válasz
Eugene Roe #16292 üzenetére
Honnét veszed, hogy random? Olvass már vissza.
-
Kaiku
senior tag
válasz
Steve_Brown #16316 üzenetére
Csak az a fránya torzió rugó ne lenne, vagy raktak volna gyárilag jobb perselyeket és zsírzási lehetőséget a hátsóhídba.
-
Kaiku
senior tag
Sajnos az a baj, hogy az "élettartam garanciát" mint kifejezést magában még nem tiltották be. Sokan félreértik, mivel a gyártókat nem kötelezik, hogy az élettartam garancia mellé kötelezően ki legyen írva, hogy pl 200000km. Tehát a nektek eladott autót 200000km-re terveztük, ezért minden szerviz intervallum és az autóban található fődarabok is ehhez lett ek igazítva.
-
válasz
Eugene Roe #16292 üzenetére
Esetleg nézz rá a megfelelő Xado-ra, azt szokták szeretni a láncos motorok.
-
Steve_Brown
senior tag
Egy más kor terméke ez a motorcsalád. Nincs se EGR se PCV ami elromolhatna, tényleg olyan mint egy nyugati Lada. Jól gyorsul, nem zabál sokat ha az ember nem nyomja neki. Hengerfejesen is megjártuk vele Lengyelországot.
Töredék pénzen lehet otthon is generálozni. Én informatikus vagyok, semmi közöm a kocsikhoz, de hibátlanul meg lehet csinálni.Optimális esetben 180 ezer kilométernél kell lekapnod róla a fejet, eldobod felújítani, ha kell a blokk tetejét síkolni, borítasz bele egy szett csapágysort és gyűrűt. Vészesetben veszel 4 új hüvely (10 ezer forint/db) és 200-300 ezer forintból vezérléssel + kuplunggal megvan a generál. Direkt abból az érából való a kocsi amikor szempont volt, hogy olcsón, gyorsan, szinte végtelenszer felújítható legyen. Ha épp akkor fejesedik meg amikor nincs pénzed rá akkor síkolni se kell, dobsz rá egy új tömítést és 10db hengerfej csavart hüvelysüllyedten 1-2-3 évet még úgy is el szokott szaladni. Kasztnik rozsda szempontjából golyóállók.
Nem hiába vettem meg 2 hete a második 206-osom.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Steve_Brown #16314 üzenetére
Bíztató amit írsz. Ja nem.
Most olyan klissét nem hozok ide, mint a 3F...
-
Steve_Brown
senior tag
Csak azért csattog jobban mert a 30-as melegoldalon az olaj az utolsó hengernél olyan meleg, hogy kiverődik a szelepszár és a himba közül. Az a rész csak szóró olajzást kap. Ha nagyon zavarja az embert meg lehet próbálni kissebbre venni azokat a szelephézagokat (de ha megsergeted utána nyáron pályán ki fog támasztani a szelep majd beégni).
Kísérleteztem, próbálkoztam vele Total Quartz 9000 5W40 és INEO ECS 5W30-assal több soron. Ezért mondom egyedül az 5W40-et mert azzal szép hangja lesz.
A kopások meg úgy se számítanak, lévén hogy szét kell majd szedni a blokkot mielőtt lecsapágyasodna.
-
Qru
MODERÁTOR
Na igen a váltó olajjal szeretnek játszani a gyártók. Nálam eleinte 120k km volt a periódus aztán a FL után egyszer csak élettartam olajozású lett. Miközben se a használt olaj, se a váltó nem változott csak volt már annyi tapasztalat, hogy tutibiztos kibírja a gariidőt meg egy kicsit akkor is ha nem cserélik. Köszi... Lefeleztem én is a 120-as periódust, azt a pár ezrest megéri nekem, hogy tuti nem kell soha hozzányúlni a váltóhoz.
-
Asbee
veterán
A sok infó közül pont a kopás elleni védelmet nem lehet kikövetkeztetni az adatlapokról…. Ezekért az adalékanyagok felelőssek (antioxidánsok,surlódás módosítok ) amik nincsenek feltüntetve az adatlapon.
A magas kálcium tartalom van rossz hatással a lánc kenéséré (lerakódás megkötése pl).
De ezeket mind tudnod kellene, hiszen ebben dolgoztál….
Ezért is kifejezetten jó az Api SP olaj a láncnak is. ( csökkentett kálcium tartalom, magnéziummal pótolva)….
-
Kaiku
senior tag
válasz
Eugene Roe #16302 üzenetére
Nálam alap szabály, hogy autóban a motorolaj gyári csere periódusát megfelezem, mert nem a gyártók által tervezett motor élettartamra veszek autót. Ha a váltóban pl a gyártó szerint pl Ford nem kell olajat cserélni én akkor is max 50k km-nél cserélem, vagy ha már érzem, hogy picit is "akad" a hátramenet. A fogyasztás csökkenést pont lesz@rom és ha találok/elérhető, akkor olyan olajat választok egy adott motorhoz aminek nagyobb a kopás elleni motorvédelme. Ezek az olajok általában nem a leg üzemanyag takarékosabbak. Sajnos az újabb autóknál ez már nem nagyon szempont, mert sötétzöldeket ez nem érdekli.
Motulnak könnyen elérhetőek az adatlapjai amiből a motor kopással elleni védelmét elég jól ki lehet következtetni. Persze az üzemeltetés legalább annyira fontos.Az ilyen lánc nyúlásokra két olaj használat esetén én azt mondom első körben, hogy lehet nem a lánc nyúlik, hanem inkább kopik vagy az egyik olajtól jobb a motor belső hűtése és ezért nem nyúlik anyira a lánc, de ekkor feltételznünk kell, hogy a két lánc ugyan az a minőségű és ugyan olyan terhelést kap.
-
Asbee
veterán
Jajj istenem…. Igen, a gyártó nem adja ki, de ha te beadod a mintát egy akkreditált laborba és kifizeted az árát, kapsz egy hitelesített jegyzőkönyvet, pontos összetétellel, idegen anyaggal( használt) , minden tulajdonságáról, és az alapolajról is. Így már érted?
Kb a piac összes olajáról fellelhetőek, mélyvíz fórumokban.Na erről beszélünk, és én is erre hivatkozok. Objektív tények vs szubjektív vélemények.
A nagy olajgyártók is veszik az adalékcsomagokat, pár kivételes esetet eltekintve, vagy extrát csináltatnak. Ebben is homály….
Nem dolgoztál te senkivel, akkor nem hordanál össze ennyi sületlenséget….
-
Kaiku
senior tag
A motorolajok pontos összetételét a gyártók NEM adják ki!!! Csak ködölnek ról, hogy mi is van benne, meg mennyi.
2004-től 2007-ig dolgoztam együtt az Exxonal utána a Shell/Orbico val vagy 10 évig, vége felé már a MOL-lal is. Pár olajtesztben is részt vettem. Nagyon sok gondom volt az Exxon olajokkal, különösen a nyári időszakokban.
Amúgy, ha te rendelsz egy olajat egy gyártótól, akkor azt tudod meghatározni, hogy milyen "package-ek" legyenek benne és talán választhatsz alapolajat és kész.
Szóval nekem kérlek ne válaszolj mert mentél ignorra. -
Eugene Roe
őstag
Azért kell vitázni olajokon, mert nagyon belezavar a képbe az EU kibocsájtási rendszer. Nekem pl. egyszerre írja a 0W30-at (+5W30-at...) és OW40-et, de a 0W30-ról ~köztudott, hogy csak az 1,2%-kal kisebb súrlódással járó -1,2% fogyasztáscsökkentés miatt van gyárilag beleöntve, SEMMI egyéb okból. És a tapasztalatok szerint ott nyúlik 250k km felé a láncosdi, ahol 0W40 van (bár sajnos elkerülhetetlenül torzul a stati amiatt, hogy a 0W40-esek valószínűleg rendszeresebben is cserélik).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Steve_Brown #16298 üzenetére
Ha rossz hangja van melegen az már régen rossz az én olvasatomban. Tuti becserélném vmi vastagabb 5W30-ra vagy hígabb 5W40-re inkább (magamnál is így tettem amikor hidegen szar hangja volt).
Új hozzászólás Aktív témák
- KIÁRUSÍTÁS - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station (akár 2x4K felbontás)
- Részletre elviheted akár 365 napra Bankmentes , azonnal elérhető Dell GAMER laptop G15 5511
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3063
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 7000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- LG K61 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest