-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
troll81
addikt
sziasztok.
Alany Twingo c06 2003 43kw 58ps.
ELF Evolution 700 STI 10W40 5L
Motul 108647 6100 Synergie+ 10W-40 ezeket néztem bele jelenleg Aral 10w-40 van benne-
ezek közül mehet bele bármelyik?
-
bul07
nagyúr
válasz OCTAMD #12610 üzenetére
Jó hogy nem hajtogatták még kisebbre
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
05Steve
tag
Sziasztok,
olajcsere esedékes, vw polo 6r 2011 1.4 16v, tavaly 5w40 (502) került bele de írtátok, hogy jobb lett volna a 5w30 504 jóváhagyásos olaj, elvileg mindkettő mehet bele, évi ca 5000 km és városban szaladgálós
mivel a feltöltési mennyiség 3,2 liter így valami 4 literes kiszerelésben vehető olaj kellene,
TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 jó lehet? elég jó áron van
lehet a másik autómban (golf 7 1,4 tsi czda) is áttérnék erre a motul 8100 x-clean+ ról
egyéb ajánlás?köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
05Steve
tag
ha mindkettő autóba jó akkor valami költséghatékonyabbat választanák, poloba 3,2 lter megy golfba pedig 4 liter, így valami olyan kellene ami olcsóbb is illetve van 4 literes kiszerelésben mert akkor nem maradna meg mindig 1 liter itt ott, köszönöm az ajánlást ezek közül választok majd
-
Asbee
veterán
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #12623 üzenetére
Két borzasztó szóvicc jutott eszembe:
- Mert az marad on the shelf;
- Mert a zwölf jobb.Elnézést!
-
Qru
MODERÁTOR
-
grizlisandor
addikt
válasz MasterMark #12623 üzenetére
Tudja a Motul is a Renault előírásokat.
Vagy tudsz valamit, ami miatt jobb lenne az ELF SXR 5w40? -
MasterMark
titán
válasz grizlisandor #12626 üzenetére
Hát ha már Renault, akkor Elf.
De ha nem kapni ott ahonnan rendel, akkor persze jó az is, nem azt mondom.
Switch Tax
-
molnarpeter
nagyúr
Elmélkedés: VW505.00 (adagolós) és VW505.01 (PD) előírásoknak megfelelő olajok közül melyik lenne jobb, ha láncos vezérlésű motorba van töltve? (Lánc élettartam szempontjából.) PD esetén probléma a vezérműtengely kopás, ha nem megfelelő olajjal van használva, ezért is kérdezem, szerintetek összehasonlítható a két szituáció? Sajnos nem találam publikusan datasheeteket a konkrét olajokról.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #12628 üzenetére
505.01 mehet, az az 505.00 kiegeszitese, magasabb mechanikai igénybevételekre kialakitott specifikáció.
#nincsbennetarcsi
-
grizlisandor
addikt
válasz molnarpeter #12628 üzenetére
Előírásokkal kapcsolatban nem tudom, de az autószerelő, akihez hordom Pirosat dumáltunk a motorolajokról és mesélte a láncos vezérlésű motoros autókba jó tapasztalatokkal vannak a Xado motorolajjakkal. Akik külföldről járnak haza a 3.0 literes láncos vezérlésű dízelekkel pozitív tapasztalatokat szolgálnak.
Hogy ne mindig csak istenítsem a Xado-t, motorba nem vált be. Azonos üzemeltetési körülmények/csereperiódus mellett a Xado meg volt égve, a bevált Motul-nak meg semmi baja, kb azt engedte le, amit beletöltött.
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #12630 üzenetére
Az a legideálisabb felhasználási forma, legkevésbé jön ki az olaj minőségéből adódó probléma. Én ezért szoktam fater corolláját példának hozni. 22 éve napi szinten városban van rövidtávozva, + mellé pár hosszú út is. Új kora óta Mobil 1 esp-t kapott, 1 év vagy 10k km csere. Amióta lerontották, Motul Eco Lite vagy EFE. Semmi mérhető olajfogyi, még 2500km -es túra után sem volt neki. Motorhoz, vezérléshez, semmihez hozzá nem kellett nyúlni, csak kopó fogyó alkatrészek. Hidegen sosincs taposva, csak kíméletesen. Pedig ez még az olajfogyi problémás motor. Ennyit számít a jó, belevaló olaj, időben csere és odafigyelés.
[ Szerkesztve ]
-
raziel01
veterán
[link] LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30 LongLife III 5 l
zsunál most elég jó áron van. 18 676 Ft
1.2 CRTDI-be eddig mobil 1 5w30 ment csak már az is gagyibb lett.Total Ineo longlife 5w30 meg eközött vacilálok. Liqui moly megéri a felárat?
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz raziel01 #12633 üzenetére
Jó ár ennyiért a Moly, a Total egy modern adalékcsomagos nagyon eltalált olaj. Én a Totalt használom, nagyon megvagyok vele elégedve. Én dízelbe jobban ajánlom a Totalt, tisztább, tisztábban tartja a motort (egész jó adag bór) alacsonyabb hamutartalmú, picit “vékonyabb” igaz tbn száma is picit alacsonyabb, de mindkettő szuper. Időben csere fontosabb, minthogy melyiket választod.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
A16XER-ben esedékes lesz az olajcsere. Kaufferről rendelve mi most a Best/buy? Lm-et kicsit túlárazottnak érzem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
grizlisandor
addikt
válasz Tothgera30 #12636 üzenetére
Elvileg Dexos2 és 0w30-0w40-5w30-5w40 mehet bele.
Én 5w30 töltenék bele GM (Opel) 5W-30 dexos2 vagy Total Quartz INEO MC3 5W-30.
Opel topikban olvastam a Mannol 7908 Energy Premium 5W-30 motorolajról, hogy valaki azt használja megelégedéssel. -
Tothgera30
Ármester
válasz grizlisandor #12637 üzenetére
Energy Premium PD-t használtam párszor. Elégedett vagyok vele. Most kipróbálnék valami mást is. Köszönöm az ajánlást.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Qru
MODERÁTOR
-
[CS]Blade2
addikt
válasz [CS]Blade2 #12577 üzenetére
0W20 Acea C2, API SN-re ma mi az ajánlás? Motul Eco-lite 0w20 van most benne.
-
Wittmann107
csendes tag
Sziasztok!
Swift 1.3 benzines, 2006, M13A. Itteni ajánlások alapján Motul 5w30 eco-nergy van most benne. Amikor ajánlották szóba került az 5w30 eco-lite is, mint alternatíva.
Az eco lite 5l most 15.900 ft, az eco-nergy 5l 12.750 ft a legolcsóbb helyen.
Kérdésem, hogy megéri a felárat az eco-lite? Vagy van most más ebben az ársávban ajánlottabb? -
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #12640 üzenetére
Nem C5?
Maradhat a Motul, ha vmi nagyon extrát akarsz akkor: LM TopTec 6300, Ravenol ECS pl.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
C2, de annó azt beszéltük, hogy Kia-nál nem érdemes nézni az ACEA-t. Csak város, és sűrűbben cserélek. (10 hónap és 5958km után cseréltem az első adag eco-lite-ot).
Rio 2017-2020 YB 1.25 Kappa (K) Petrol 3.6 ACEA C2 0W20
TotalEnergies Quartz 9000 HKR GF6A 0W-30
10,000 / 12
[link]
Ez a Total lehet az egyik gyári olaja.
Viscosity grade - SAE J300 0W-30
Kinematic viscosity at 40°C mm²/s ASTM D445 55.55
Kinematic viscosity at 100°C mm²/s ASTM D445 10.2
Density at 15°C kg/m3 ASTM D1298 844.0
Viscosity index - ASTM D2270 172
Pour point °C ASTM D97 -48
OC Flash point °C ASTM D92 230Eco-lite 8100 0W20:
Viscosity grade SAE J 300 0W-20
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 45.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 8.4 mm²/s
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.842
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 2.6 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 162.0
Flash point ASTM D92 223.0 °C / 433.0 °F
Pour point ASTM D97 -42.0 °C / -44.0 °F
Sulfated Ash ASTM D874 0.84 % weight
TBN ASTM D2896 8.4 mg KOH/gA Total keresője persze másikat ad ki: (itt is írja a C2-t, de fogadok, hogy nincs a flakonon ennek sem, amit ajánl)
A motul keresője az eco-lite-ot adja ki elsődlegesnek: [link] Preferred az Eco-clean is. -
Qru
MODERÁTOR
-
[CS]Blade2
addikt
Ami van ahonnan rendelek a napokban:
ENEOS ULTRA 0W-20 4 LITER - 11.500
TOTAL QUARTZ 9000 FUT.GF6 0W-20 5 LITER 15.000
TOTAL INEO XTRA LL 0W20 5L VW508.00/509. 16.000
TOTAL QUARTZ INEO XTRA EC6 0W20 5L 19.500
HKR GF6A talán nincs is 0W20-ba, a Ineo Xtra-ból meg Dynamics nincs itt.
LIQUI MOLY TOP TEC 6300 0W-20 5L 22.200 - ez van most.Total Quartz Ineo Xtra Dynamics 0W-20 5 l - zsu-n értesítés a beérkezésről van 16.400+szállítás / olajpartner-en meg készlethiányt ír.
MOTUL 8100 ECO-LITE 0W20 5L - értelmesebb boltban 21.700+szállítás22,2-ért Top tec, vagy majd amikor esedékes lesz külön csak az eco-lite-ot olyan 23,5 körül.
Ti meddig használjátok fel bontottan és meddig bontatlanul?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #12646 üzenetére
Motult ennyiert nem eri meg. LM vagy a GF6 Total-t vennem.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #12646 üzenetére
Bontatlanul a gyartastol szamitott 5 ev vagy ha lejarat van rajata addig. Bontva azert celszeru 1 even belul felhasznalni. Kesobb sem lesz baja de az adalekok elgyengulnek, atalkulnak a kemiai kotesek.
#nincsbennetarcsi
-
Motion_Blur
félisten
Találtam egy viszonylag korrekt videót a "sludge remover" adalék működésével kapcsolatban: [link]
Az ember addig csinálta a sima olajcseréket amig szinte teljesen kitisztult az olaj, aztán beletette a jóságot és jól láthatóan volt hatása.
Érdemes meglépni egy ilyet szerintetek? Mmint nem erre a tortúrára gondolok, hanem sima egyszeri olajcsere előtt megjáratni az autót egy ilyen adalékkal.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #12649 üzenetére
Erdemes ha nem nagyon retkes a motor, akkor kart sem okoz. Ha tul sok/nagy dzsuvat old le az bajos lehet.
#nincsbennetarcsi
-
Motion_Blur
félisten
Azt vettem eszre hogy vekony retegben lerakódott egy kis szmötyi a motorban, legalábbis az olajbetöltő alatt ez látszik. Nem sár meg égett dzsuva, hanem egy vékony barnás felület. Amit egy sima olajcsere már nem szed le.
Nem tudom mi okozhatja, lehet az hogy 0W30 502.00-ról átálltam 5W30 504.00-ra, nem tudom.
De simán okozhatja a méter és az idő múlása is (12 év, 220e km). Illetve a szerelő szerint az 1-es lambda szonda le van lassulva kezdi magát megadni, tán ez is benne van.
Mindenesetre nehezen viselem hogy a fémtiszta motorbelsőmnek annyi.
Valami jóféle 0W30-at ki kéne próbálnom, lehet adok még egy esélyt a Shellnek
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #12651 üzenetére
Shell az teljesen oké, nincs agyon adalékolva de nem baj, amúgy is cseréled időben Ha vmi nagyon frankó cucc kell akkor meg LM vagy Ravenol irányba nézelődj.
#nincsbennetarcsi
-
Motion_Blur
félisten
Hát igen, az az egy bibi hogy Ravenol és LM ebben a kategóriában (0W30 és a megfelelő VAG spec) 35k / 4L és mivel 4-5 havonta (8e km) cserélem, ez fájdalmas felár évente akár a Motulhoz képest is, a Shellről nem is beszélve.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #12653 üzenetére
Akkor Total, olcsó és jó/korszerű az adalékcsomagja. De nyilván nem high-end olaj...
#nincsbennetarcsi
-
Asbee
veterán
válasz Motion_Blur #12653 üzenetére
Gyári, Shell vagy Total 0w-30. Ott van bennük egy egész jó adag bór. Az pont a tisztán tartásért felelős. LM-ben is van de árban már elszállt. Ha 5w-30 vonalon maradsz Total vagy Fuchs vagy LM.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Na akkor kérdezek én is.
1.2 PureTech (EB2F) motorba milyen olajat lenne érdemes beletenni? Ezekhez a francia cuccokhoz nem annyira értek... 0w20 addig megvagyok.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
bul07
nagyúr
Annál ha jól olvasom minden olajcseréhez nem csak olajat kell venni hanem vezérműszíjat is(megelőzésként)
Négyszer lett az év motorja Európában, de 100 ezer kilométeren belül tönkremehet
Ez a motor
Mónikáék Opeljében 56 ezer kilométer után ment tönkre a motor a széthulló vezérműszíj miatt
Idézet cikkből
"A gyártó 2022 közepén újfajta szíjat rendszeresített a pureteches autókhoz, a Mónikáék Opeljét megjavító Krisztián szerint viszont talán csak az évente elvégzett vezérműszíjcserékkel lehetne megelőzni, hogy a leváló gumitörmelék lassan kinyírja a motort."[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
nagyúr
Nem is tudom, hogy off vagy nem... de van kérdésem.
Váltóólaj csere előtt állok; Astra F. Van a váltó alján levehető teknő, és annak van gyári tömítése (mint a motorolaj teknőnél is; azt tavaly cseréltem).
Kell használni bármiféle adalékot?
3 videót néztem meg a YT akadémián.
Elsőnél szilikon pasztát tesznek a tömítés alá a teknőre.
A másodiknál gépzsírt (valamilyen Shell-t), a tömítés mindkét oldalára.
A harmadik videón pedig csak simán a tömítést cseréli.Van esetleg bevált tapasztalat, javaslat?
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr