-
Fototrend
Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
d4d
aktív tag
Kb fél percet várok, egyes, aztán kidriftelek a kapun, utca végén kézifékkel bevett jobbos kanyar, majd a beláthatalan kereszteződésnél megállás nélkül vakon balra veszem az irányt, hogy legyen egy kis izgalom is, végül kettesbe rakom és araszolok tovább 30-cal, amíg be nem melegszik a 39 kW-os, három hengeres erőmű. Bár mostanában ritkán van elővéve szegény.
Nos egy technikai kérdés. Csak ránéztem itt az adatokra. Alapvetően én csak megnézem mi az előírás, azt csókolom.
De nem hagy nyugodni. Van itt ez a hths, tbn és a többiek. Valaki értelmezze legyen kedves a két olaj adatait.
Adott a jelenlegi Motul 8100 Power 5W30 API SP és legyen márkán belül a Motul X-Cess 5W30. Adatlapok linkelve.
Védelem szempontjából jobb lenne az xcess? Hths power 3.2 vs xcess 3.5, tbn power 7.9, xcess 12.5. Viszkozitasi index is magasabb az xcess esetében 160 vs 166.
A power api sp-s, az xcess csak api sl. Ahol lemarad az xcess az a flash point 230 vs power 248 a power és a pour point -30°C vs -48°C.
Most létezik hogy a swiftbe ideálisabb lenne az xcess? Vagy félreértelmezem ezeket az adatokat? A dermedéspont és a lobbanáspont mennyiben érdekes? Főleg hidegnél csúnyán lemarad az xcess
-
-
Eugene Roe
őstag
válasz
forceberg
#17362
üzenetére
Még életemben nem volt ilyen helyzet, ha nem vízszintesen, akkor hegytetőről indulok

Nekem 1200rpm alapjárattap indul a benzines, hogy gyorsan megküldje a start-stop akkut, aztán ez 15-25 sec (~5 sec / 100 rpm) alatt lemegy a normális 800rpm alapjáratra. Utána még 5 máaodperc, aztán rajt, annyi hogy nagyon lightba nyomon neki, amí a vízhőfok el nem éri a 45 fokot, majd onnan is easy mode amíg meg nincs a 85 fokom.
-
Kronos3000
senior tag
válasz
szimi57
#17358
üzenetére
Szerintem nem kell mindent elhinni amit akárhova írkálnak. Egyrészt aki maga cserél olajat, az gyanítom nagyon kevés ember. Biztos van aki mindenféle ostoba tanácsra hallgatva önt nem megfelelő olajat az autóba, ezek gyanítom régebbi kocsik, amik azért jobban tűrik az ilyesmit, plána ha sűrün van cserélve, nem 30e km-es periódussal.
-
d4d
aktív tag
válasz
szimi57
#17358
üzenetére
Tőlem lehet 0W8 vagy 20W50 is, csak legyen engedélyezve gyárilag. Aztán jön a konteókirály hogy őt átverik mindenhol és öntögeti a 15w40es olajat, mert a nagyapja is azt használta a zsiguliban. És ez csak a viszkozitás, hol a gyári előírás.. ami ugye az első lenne amit meg kellene nézni egy olajnál, a viszkozitás kérdés csak ezután jön.
-
szimi57
őstag
Mehet a 0w-8 is gyári 10w-40 helyett nyári forróságban, ha a HTHS megvan legalább 3.5. Csak egy a gond. Nem gondolnám, hogy van ilyen olaj. Fordítva nyilván nem, de sokan nem így gondolják. A magam részéről egyikből sem csinálok problémát. Mindenki azt önt a motorjába, amit akar.
-
d4d
aktív tag
Még néhány szösszenet


-
válasz
Eugene Roe
#17355
üzenetére
Nagyon elszakadtunk a szakmai vonaltól.
-
Eugene Roe
őstag
válasz
grizlisandor
#17354
üzenetére
Az remélem megvan, hogy ez egy pótreakció amiatt, hogy az autószerelőink se értenek hozzá
(+focistáink, politikusaink, etc.) -
Teljesen lehoztok az életről ezekkel a 10M autószerelő országás tartalommal.
-
tboldi
nagyúr
Minden bizonnyal. Ajánlom, less rá Varga Miklós Balázs YT csatornájára, főleg az 5-7 évvel ezelőtti videókra!

-
d4d
aktív tag
válasz
tboldi
#17349
üzenetére
Ez az egr dolog lehet ami problema volt a citynél is? Rángatózott az autó, főleg nagyobb gázadásra. A szallerbeckes fickó rögtön tudta miröl van szó így elmondás alapján, kérdezi 200e km körül van benne? Ja mondom 17x vmennyi. Azt mondta ez egy ilyen tipushiba szerűség náluk és kb ilyenkor szokott előjönni. Vmi takaritasrol beszélt ami náluk márkaszervizben 60-100e ft nagyságrend. Aztán nem tudom mi lett az autóval, csak nálunk jött elő ez a jelenség. Eleve nem stimmelt mert ha nagyon kicsit is de érezhetően nem gyorsult egyenletesen, pici torpanásokat lehetett érezni sokszor. Aztán egyik inditás után már durvábbra vette a figurát.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szimi57
#17347
üzenetére
Ez így ebben a formában nem teljesen igaz. Az EGR szeret eltömődni, és nem a 8 gyertyával van a baj, hanem azzal, hogy a hátsó trafósor nagyobb hőterhelést kap, ezért csökken az élettartamuk az elülsőkhöz képest. Mondjuk nálam mind a 8 gyári Hitachi még, viszont gyertyából nem sima NGK BKR6E-11 van bent, hanem irídiumos BKR6EIX-11.
Éveket nézve 2008-2009-ben vezették ki az i-DSI-ket, mind a Jazz-ben, mind az ufó Civicben váltották az azonos családba tartozó, de 4 gyertyás, 16 szelepes i-VTEC motorok.
-
tboldi
nagyúr
Yep. Olajszűrőből egy ideje már csak gyári Purfluxot veszek, az általad írt cikkszámot álmomból felkeltve is tudom.

Bárdinál a legolcsóbb amúgy, egyszerű vásárlóként is adnak rá 10% kedvezményt.A csavar meg az alátét viszont nekem már haszontalan, talán emlékszel, hogy szeptemberben azért volt lent a teknő, mert megszakítottam a leeresztő menetét. Most már M14 helyett M15 a csavar, és a lapos alualátét helyett üreges réz van.
A pollenszűrő pedig gyárilag csak papír (ahhoz képest pofátlanul drága), aktívszenest sem hoznak rá a keresők, nemhogy polifenolost. Viszont a Suzuki SX4/Fiat Sedici és a Toyota GT86/Subaru BRZ/Scion FR-S szűrője mm-re pontosan megegyezik, úgy pedig lehet azért találni.
-
d4d
aktív tag
válasz
tboldi
#17341
üzenetére
Áhá, látod 0W20-tól 15W40-ig kb mindent megeszik. Ezt mondta a Honda Szallerbecknél a szervizes srác is. Mármint, hogy nem kényes motorok, szinte bármivel elmennek. Egy City miatt hívtam fel (Jazz motor van abban is). Alapvetően 0W20 az ajánlott, de egy jó 5W30 is megfelel. Gyári Honda olajokban is ezeket találtam,
- 08232P99K1LHE (1L), 0W-20, API SN, ILSAC GF-6A
- 08232P99C1LHE (1L), 5W-30, HFS-E, API SN
- 08232P99T1LHE (1L), 0W-30, C2Gyanítom ezek az alkatrészek is közösek (márkakeres árak)
Olajleeresztő csavar: 90009-PY3-000 (2900 Ft)
Alátét: 94109-14000 (300 Ft)
Olajszűrő: 15400-RBA-F01 (7000 Ft)
Levegőszűrő: 17220-REA-Z00 (12000 Ft)
Pollenszűrő: 80291-SAA-506HE (11400 Ft)Castrolnak is van egy kifejezetten Hondás 0W-20as olaja:
Castrol Edge Professional H 0W-20
ACEA C5, API SP, ILSAC GF-6 -
szimi57
őstag
Nem kell rettegni a sűrű olajtól!
[kép] -
tboldi
nagyúr
válasz
szimi57
#17340
üzenetére
A motorról, illetve a családról itt találsz több infót, ha érdekel. Ebből VTEC nem volt Európában, csak i-DSI, úgyhogy azt a részt át is lehet ugrani.
Amúgy szerintem nem egy különleges valami, legfőbb ismérve, hogy rettentő lomha.

-
tboldi
nagyúr

Az enyémnek mivel nem én voltam az első tulaja, hanem egy - szegényt most doxolom, bár már esélyesen nem él - Thomas Weiß nevű, akkor ~60 éves, heinersreuth-i lakos, ezért nincs ilyen tapasztalatom. A WagonR-t tudom, hogy alig 3 hét volt, de Esztergom-Mosonmagyaróvár nem egy őrült távolság.
-
tboldi
nagyúr
Nem félek, mert a Mosoni-síkságon élek.

Mondjuk egyszer voltam vele azon a bizonyos emelkedőn, mikor az Alfát mentünk megnézni apámmal, de akkor tél volt, meg lovat sem cipeltünk.

szerk.: Yep, 2006 januári. Vagyis akkor kapott először rendszámot Dajcslandban, feltehetően még 2005-ben gurult le a suzukai gyártósorról. Fogalmam sincs, mennyi idő áthajóztatni Japánból Európába.

-
d4d
aktív tag
válasz
tboldi
#17329
üzenetére
És nem félsz hogy megég a 0W20? Nem gondolkodtál 10W60-ban most, hogy ennyi a km? Szerintem kellene a vastagabb olaj. Mi lesz nyáron, ha mész fel az érdi emelkedőn egy lószállítóval magad mögött. Elpárologva megég az olaj. Ez veszélyes!

Szerk 20 éves? Akkor végképp eljött a legalább 10W40-es olaj ideje. Ennyi idős autóba csakis a jó vastag olaj az igazi!
-
tboldi
nagyúr
Mikor mi.
Többek között Motul Eco-nergy 0W-30, Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, Motul Eco-Lite 0W-20, most pedig Mobil 1 ESP 0W-20 van benne.Csere nem km-re megy, hanem időtartamra, mivel városi csapásmérő. Amikor nem volt más autóm még, akkor jellemzően félévente, most, hogy jobban megoszlik, már csak évente.
szerk.: És napokon belül kereken 20 éves lesz.

-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor
#17320
üzenetére
Csak időben kell cserélni.

2025 szeptemberi kép, ~172k km:

2018 májusi, ~126k km:

-
ncc1701
veterán
válasz
grizlisandor
#17322
üzenetére
Persze, én is így vagyok vele, meg, h mennyit futott, melyiket mennyire nyelezték, sat. Majd kamerával belenézek a szuszkába, úgyis kiváncsi vagyok.
Majd linkelek, ha feldob egy videót.

-
válasz
ncc1701
#17321
üzenetére
Bocsi a feltételezésért.
Kontextus nélkül az ilyen kijelentések számomra hiteltelenenk. Míg nem derül ki milyen autó, motor, olaj, periódus és használati mód mellett történt, ezeket a kijelentéseket érdemes fenntartásokkal kezelni.Persze, 10M poltikus, fociszakértő, olajmérnök, stb. országa vagyunk.
-
ncc1701
veterán
válasz
grizlisandor
#17320
üzenetére
Nem komment. Félig komoly lehet, van sok video, ahol két mocit borítanak meg, vékony olajnál ott a lerakódás, 5w30-nál meg nem. Lehet a vékonnyal megégett.
-
-
-
d4d
aktív tag
Jó néha elmerülni a youtube kommentekben. Mindenki mondja a magáét, de az egyik legjobb amit most láttam, röviden összefoglalva. Németek egymás közt, pár hónapos történet. Dizelhez (csak így általanosan dizelhez). Mindenki aki 0w30at vagy 5w30at használ az kb hülye, nyilván jön a sugallat hogy összeesküdtek az autógyártók ellenünk, rosszat akarnak.. Igazából az 5W50 a legjobb. A "vékony" olajok csak a károsanyag kibocsátás csökkentése miatt kellenek, de a motornak nem jók. Az 5W30as olajok a turbós motorokban nagy terhelés alatt elpárolognak azért használ az "olajszakértőnk" 5W50est.. de minimum 5W40 kell, mert amikor a 30as olaj megszűnik létezni a nagy terhelés alatt, az még mindig bírni fogja..
Kíváncsi lennek hogy utcán, forgalomban egy hétköznapi autóval milyen tempóval kellene közlekedni, hogy azon kelljen elgondolkodni, hogy viszkozitást vált az olaj..
Másik kommentelő. Szerinte a gyárak a lehető legolcsóbb ásványi olajjal töltik fel az új autókat. El ne képzeljük, hogy majd annyiféle különböző olajat tárolnak ott a gyárban..
öcsém..
-
tboldi
nagyúr
válasz
A.Winston
#17268
üzenetére
Egyébként nem lenne egyedi eset, hogy a lokalizáció félremegy.

Anyám 2007-es Lancia Ypsilonjának előírása olaszul így fest:

A magyar fordításban* sikerült a dízelhez is az M2 végű szabványt beírni, aminek a Selenia WR nem is felel meg. 2009-ben az Euro 5 bevezetésével még egyszer eljátszották ugyanezt, csak ott az 5W-40 S2-est duplázták meg az 5W-30 S1 helyett.
*Az a kiadás nincs fent digitálisan, de alkalomadtán lefotózhatom a nyomtatottat.
-
válasz
A.Winston
#17307
üzenetére
... és 91%-ban fasza autó. (90% Mazda, 1% Monza kipufogó.)
Boldi kedvéért.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Kipróbáltam a "clear flooded engine startot", működik. Amikor felengedem a gázt, akkor röffenti be a motort, addig csak indítózik.
DMF-es autóknál nem biztos, hogy megéri gyakran használni, az ND1-ben nincs DMF. -
tboldi
nagyúr
válasz
Morris
#17304
üzenetére
Az sem kottyan meg neki és az olajnak. A kérdés az, hogy alkalmanként rövid ideig nyúzod (utcai használat ez), vagy hosszabb ideig folyamatosan (versenypálya, amatőr trackday).
Autópályatempót tartani és légellenállást leküzdeni is elegendő kb. 50-60 lóerő, bőven nem megterhelő az autónak hosszútávon sem.
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Mini 128GB Blue-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3852
- Sandisk Extreme Portable SSD 2TB!
- REFURBISHED - DELL Universal Dock D6000 (452-BCYH) (DisplayLink)
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
- Dell Precision M6800 17,3" FHD, i7, Quadro 4GB workstation notebook számlával, garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)















