-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
A.Winston #15973 üzenetére
A 102-esben ETBE van nem ethanol. Ethanolnál sokkal kevésbé higroszkópikus de ugyanúgy van oxigén tartalma mint az Ethanolnak. Amúgy lehet venni direktben is ha kell, otthon készre kevered a MOL100-assal és kész.
102+-t ott lehet kapni ahol racse felhasználás van a közelben: a Hring, a Balaton Park Circuit és a BP-i Váci úton (komolyan!).
-
A.Winston
tag
De alapbol elvileg nagyobb oktan nem eleg neki. Ethanol alacsonyabb hofokon eg. ECU aktivan allitja gyujtasi szoget folyamatosan. Ezert tud 95-ossel is uzemelni vagy ha kell kb E20-as aranyig gyarilag utana megy.
102-esnek nem tudom milyen ethanol aranya van, meg vagy 3 helyen kapni az orszagban. Van 105-os omax hordos kiszerelesben. Nem sokkal dragabb, annak a magasabb oxigentartalma miatt szerintem tobb potencialja lenne. -
A.Winston
tag
Abba raknek e20-at is nyaron.. Vagy kapna flexfuel kitet, ha lenne e85.. Elvileg ha programozva van ra +10-15% -al erosebb. Mivel ott eleve 98 az ajanlas, csak 100-as ment a kezdetektol. Fabia egy 18 eves szivo 1.4-es. Ott sima 95-tel kezdtem, de mar az is csak 100-ast kap.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #15962 üzenetére
Nem jól tesztelt, az a baj.
-
válasz
polonic #15966 üzenetére
Igen, igen, ezen én is csodálkozom.
Feltételezés: a MOL és az OMV más típusú adalékot használ, amit ez a teszt nem mutat ki. Ez elvileg a PEA-ra koncentrál.
Miért a feltételezés? A VAG topikban a motorgyári mérnök pont a MOL és az OMV benzineket emeli ki, mint a tesztjeik szerint legjobb eredményeket produkáló tüzelőanyagok.
-
polonic
félisten
válasz
focvis #15965 üzenetére
Áhh, köszi. Telefonról nyitottam meg, ott nem láttam ezeket a képeket a táblázat mellé rakva és az utolsó manual részt sem. Gépről nézem most.
Meglepő, hogy az omv-ben minimális van. És a mol benzinben is. Gondolom ugyanez van itthon is. Pedig mindkettő cég a tisztítóhatással reklámozza...
-
válasz
polonic #15964 üzenetére
A drops, hogy hány csepp reagenst vesz fel az anyag, igazából a mi számunkra egy elvont érték, minél nagyobb a szám, annál több PEA-t (poliéteramin, tisztító adalék) tartalmaz a keverék, erősebben tisztít.
De nem szabad túlzásokba esni vele, egyes bevonatokat megtámadhat nagy töménységben.
-
válasz
grizlisandor #15962 üzenetére
Erről jut eszembe... a "Bitog" táblázatába bekerült a VIF eredménye [link]. (Nem rossz, hiszen folyamatos használatot ír elő. Továbbá olcsó is.)
Saját spekuláció, hogy a kezdeti tisztításhoz ajánlott dupla adagolással mérték, mert a dízel adaléknál 1:500-as keveréket jelez.
-
csubuka
addikt
Az elején első 180k km-ert pályázásból jött... de azóta 60k az vegyes városba tolódott aránnyal. Szóval van rizikó...
Igen, de az azért extrémebb eset.
Itt elvileg nem nyír kis semmit ilyen drasztikusan, átégéssel/olvadással mert a vezérlés vészüzemmódba teszi ismétlődő kopogós égésnél.
De a cikkek szerint azért előfordul ez a dugattyú tetős dzsuva is, extrém ritkán meg talán a behulló dzsuva miatti karcolás is.Vannak ilyen teóriák hogy ebben nincs EGR... ha jól gondolom hagyományos nincs, hanem valami "okos" szelepösszenyitásos megoldás van (?), végeredményben dzsuvásodással ugyanúgy.
#15958 A.Winston:
Köszi, ránézek a raveonlra is majd. -
A.Winston
tag
válasz
csubuka #15950 üzenetére
Ha ez para alacsony noack es magasabb flash point-os olajakat erdemes hasznalni. Utobbi sok helyen lathato, noack-ot leginkabb ravenolnal lattam.
Esetleg vannak benzin adalekok, de az lehet para is. Szerintem erdemes 100ast tenni legalabb par tankolasonkent, mert azok jobban adagoltak. -
Asbee
veterán
válasz
Eugene Roe #15955 üzenetére
Amikor akarod küldesz mintát, akár új olajból, laborba akik ezzel is vagy ezzel foglalkoznak. Nem tudom pontosan, de nem olcsó. Neten sok megtalálható, használt is új is.
-
Asbee
veterán
válasz
csubuka #15950 üzenetére
Igen, de az azért extrémebb eset. Hyundainal gyakori, ki is nyírja dugót. Ha olyan mértékű azon már olaj sem segít. Ezekbe a motorkkba azért már nem szabad olyan olajat rakni, hogy jelentős hatása legyen kokszképződésre. Sajnos konstrukciós dolog erősen. Melyik jobban melyik kevésbé kokszolódik. Meg persze felhasználás függő is, új korától milyen üzemanyagott kapott stb. Ami csak városozik, állandóan koppra nyitva az egr , ott nem kell csodát várni semmitől. Ellenőrzés diózás már egész hamar.
-
válasz
csubuka #15932 üzenetére
Első gondolatom, tegyél bele VW 504.00 5w30 olajat, az eleve tudja a C3-at, ezen belül válassz olyant, aminek van API SP minősítése is, a legtöbb ilyennek van.
Szerk: a VW már 20 éve gyárt TSI = turbós GDI motorokat, egészen 2018-ig csak* az 504.00 volt a gyári ajánlás ezekbe, VW-eknél nincs közismert LSPI probléma.
(*kivétel erősíti a szabályt, a PHEV GTE-be 502.00 norma kellett 15 e. km-es intervallummal)
-
csubuka
addikt
válasz
A.Winston #15943 üzenetére
Igen, kicsit túlzottan lustik. A vevő kárára.
De amugy is kerdeses mennyire lehet problema. Ahol az ott gyartok utolag is modositanak gyari ajanlason.
Elvileg immár a márkaszervízek is elkezdtek ezzel foglalkozni és más olajat raknak.
Meg Telex cikk is lett a sztoriból, nem csak facebook csoportos hír, meg pár szaki youtube videója.Szóval gond. Ha akarja az ember, akkor a csörgést bármikor elő lehet hozni a kocsiból nálunk, csak szándékosan eszetlenül kell vezetni, mondjuk van benne kilométer bőven, koksz is akadhat, sosem néztük... csak nem vezetünk úgy sosem, hogy becsörögjön
De a hengerfal karcolásos sztori miatt lehet valamikor ránézetünk majd, mert azért addig nem kéne a dzsuvásodást elvinni.
Gondolom aki folyamatosan ezt a kicsit eszetlen vezetési stílust tolja és már erősen kokszos a gép, annak előbb utóbb vészüzembe tanul az autó és onnantól torpan és cserébe viszont már nem fog csörögni
Azért fülelni kell, hogy az ember felismerje a becsörgést, sőt az is lehet, hogy én diagnosztizáltam félre
-
A.Winston
tag
válasz
csubuka #15941 üzenetére
Szerintem csak szorol szora forditanak. Pl nalam subaru brz-nek ha jol tudom egyedul eu-ban spec a reszecskeszuro, de a vetelkor kapott manual meg ugyanazokat a javaslatokat tartalmazza, mint mindenhol mashol. Ami tobbnyire oke, de ACEA is A maradt.. (C a gpf /dpf spec ott.)
API SP 2020-tol van ha jol tudom, szoval valoszinu azert nincs emlitve. LSPI is azutan kerult azt hiszem teritekre.
De amugy is kerdeses mennyire lehet problema. Ahol az ott gyartok utolag is modositanak gyari ajanlason.Van egy mk2-es fabia ami szinten zorog inditasnal picit. O most kapott LM hydraulic lifter adalekot, amivel meg nem ment sokat, de hallasra javulo tendecianak tunik. Kovetkeuo olajnak meg epp emiatt ravenol sso-n gondolkozom. Konkretan kiemelik hidrotoket ott. Azt nem tudom ez milyen magia a gyakorlatban, felteszem valami detergent adalekbol lesz tobb, ami amugy se baj egy oregebb motorba. Egy probat meger.
-
csubuka
addikt
válasz
A.Winston #15940 üzenetére
Köszönöm a részleteket.
De ez a full SAPS főképp hosszabb olajcsere periódusnál hazsnos nem? Ha amúgy 10 ezrenként cseréljük akkor azt el lehet engedni akár...
Az 5W30-ot hagynám úgy ahogy van, mert jobb ha arról van számla, hogy pont a gyárit kapta, legalább viszkozitásban
Eladáskor stb. Főleg ha minimális a különbség. Bár lehet a hoszabb parkoltatási hidegindítás utáni hidrotőke zenét csökkentené egy 0W30... de a felesleges kérdéseket meg növelné eladáskor. Bár az olajbotrány után az árak úgyis afelé mutatnak majd, hogy megtartjuk
Mert legalább ez nem torpan, de a vevők majd úgy akarnak kicsengetni mindegyikre, mintha torpanna ...
Rámegyek akkor az API SP meg a Dexos1 Gen3 minősítésre...
A japán könyv is említi az Ecstar olajat, lehet 2017-ben még nem volt API SP, ezért épp akkor nem volt jobb (ha lett volna is lehet spórolnak)... az C2, mid SAPS meg alacsony HTHS. Annyi eszük csak volt már, hogy tudják, hogy elég a 2.9-es HTHS a gépnek...
Ezzel a gondolattal végülis a Suzuki topikos ajánlat sem rossz, a "mobil super 3000 formula d1". Ugyan nem C2, de C2 nincs is direktbe leírva a könyvben, csupán a gyári olajból lehet visszafejteni.
Amúgy érdekesség, hogy a japán gépkönyv (2017 Swift Sport, csak hogy tuti legyek, hogy az 1.4 motor turbós Boosterjet) sem bőbeszédű. Szóval lehet amúgy a magyarok csak gépiesen fordítottak japánról és mivel ACEA besorolás nem volt a gyáriban ezért beírtak eszetlenül minden létező ACEA besorolást
-
A.Winston
tag
Ha nincs benne reszecskeszuro en full saps olajakban gondolkodnek. 5 vagy 0w majdnem mindegy.
w30 vagy w40 kozul talan elobbi szerencsesebb kevesebb km-es vagy nem kifejezett sportkocsi eseten.
Ha jol lattam turbos kiskobcentis blokk, abba szerintem meg max LSPI-s szlogeneket erdemes nezni. API SP-tol szabalyozza komolyabban, de sok gyarto is ir elo akar komolyabb feltetelt is (dexos1 azt hiszem).Szerintem amugy barmelyik usvo-s ravenol jo, ami viszkozitasban stimmel es jelzi, hogy LSPI “friendly”.
Ha kozben full saps meg jobb. TBN szamot nezd meg, csereperiodust az alapjan esetleg tologathatod. -
csubuka
addikt
válasz
Eugene Roe #15938 üzenetére
Ez maga a káosz
A C3 körüli olaj az már saját ötletelés az utóbbi idők videóit nézve... ezen esetben a gyári betartása annyira nem biztos, hogy célravezető
Mindent is enged. Annyira nem meglepő, hogy lett gond ebből... alacsony vagy magas a HTHS, 10W40, első szupermarketes kannás okosság is jó lesz papíronA Suzuki topikban olvastam még, hogy azért a Dexos1, benzinesekre való plecsnis olajakat preferálják inkább ott, pl.:
mobil super 3000 formula d1
Ez olyan majdnem mid-SAPS, de inkább talán alacsony HTHS, olyan 2.9 körül, pontos adat nincs.Itt kompletten az egész S-cross manualért is a magyarok a felelősek így hasra (az összes nyelvre itt készülhetett a leirat?), az angol verzió is totál káosz...
-
csubuka
addikt
válasz
Eugene Roe #15934 üzenetére
Köszi.
Hmm a gépkönyv C3-at azért semmilyen formában sem ír. Legalábbis a 2018-as 1.4 részecskeszűrő és lágyhibrid mentes verzióban így néz ki:
#15933 Qru:
Gyanús a helyzet valóban. -
d4d
aktív tag
Visszatérve a vw 504.00ás olajhoz, mi a helyzet a gyári olajjal ami jelenleg 0w30as? Úgy tudom ha most bemész egy vw kereskedésbe, hogy kellene 504es gyári olaj, akkor hivatalosan ez már csak 0w30-asban van nekik. Vagy nem?
-
Eugene Roe
őstag
válasz
csubuka #15932 üzenetére
Motuk X-Clean / Mobil1 / Fuchs 0w30 vagy 5W30 az szinte mindegy. A "gyári" ajánlás amúgy nem féltétlen nyomorult, ha a könyvecskéjét nézzük, mert a szervízkönyvecskéje explicit C3-at ír elő, ami részint hozza magával a többit -> mi így lettünk Motul 8100 X-Clean, az volt az első, ami 5W30 mellett tudta a C3-at Motulon belül. Ha emellé cseréled 10 ezrenként akkor jó lesz az
Az, hogy a szervízben Mobil 1 FS árában cserélték az Ecstart-t, már más kérdés.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Ahogy a médiában kitört a "Suzuki Boosterjet olaj-gate" lehet a családban levő 1.4T K14C, 2018-as autó olaját is kicsit jobban ujra kéne gondolni. Mégsem olyan szétüthetelen, aztán lehet elbagatelizáltuk korábban a becsörrenését ... mondjuk elég beteg módra kell vezetni a gépet ehhez, meg legalább nem torpan még így sem egyelőre
A gyári ajánlás mint kiderült elég átgondolatlan, az öngyulladásos égéshez hozzájárulhat stb. Az eredeti "gyári" Ecstar f9000 5w30 felejtős viszont eléggé minden bizonnyal a több szaki által is megszellőztetett torpanásos cikk és videó hullám után főleg.
1)API SP ajánlott az új cikkek által, mint preventív megoldás.
->Ez legyen követelmény, API SP (SQ az kicsit ritka még...)2)A régi nem lágyhibrid, 5W30 a tervezett viszkozitás (ezt a cikkek sem vitatják)
->5W30 maradna3))Az kicsit meredek amúgy, hogy a gyári leírásban full meg mid SAPS olajok engedélyezve vannak mindketten...
-Nem részecskeszűrős motornál akár vállalható lenne az A5/B5, de a katalizátornak sem tesz jót a high SAPS felteszem.
-Illetve úgyis hamar mennek az olajcserék...
-Illetve a magas SAPS, ezáltal általában magas TBN amúgy lehet hozzájárul a kokszosodáshoz. Vagy ha API SP-s egy olaj, akkor hiába magas TBN-es elvileg mégsem kell, hogy kokszosodás hajlama nagy legyen, mert "megoldják" valahogyan a helyzetet?
->Lehet amúgy célszerűbb lenne valami mid SAPS biztos, ami biztos alapon, ha amúgy sem akar nagyon elhúzott olajcseréket az ember.4) Ultra ütős a low meg high HTHS is vegyesen említve van gyárilag.. (Még a kaotikus KIA-nál sem volt olyan, hogy a gyáriban megengedték volna össze-vissza a low meg high HTHS-s, csak a SAPS-ot keverték random)
Ez kicsit gyanús, hogy itt eredetileg inkább magasabb HTHS-re tervezték, és itt tényleg marketing meg előírások miatt lett az alacsony is engedélyezve. Lehet valami C3 olaj kéne ennek? Mondjuk láttam sok olyat, hogy C2 és C3 egyszerre az olaj leírásában benne van (gondolom azért mert a C2-nél csak a minimum 2.9 szerepel
így persze ami C3 az végülis a C2 minimumát hozza... ). Az érdekes.
MOTUL 8100 X-Clean FE 5W30 (talán pár márkaszervízbe is ez lett a favorit olaj az utóbbi időben, árban is vállalható, talán ez a befutó...)
Motul 8100 5W30 Eco lite (csak HTHS 3.3?, majdnem C3 és kb mid SAPS teteje 0.85 tömeg%-al, de nincs hivatalos C3 plecsnije)
Castrol Magnatec 5W30
Mobil 1 ESP 5W30
Liqui Moly Specialtec dx1 5w30 -
d4d
aktív tag
Szóban ajánlottam neki konkrétumot is olajból, amit írtál, a mann szűrők igazából azért vannak ott hogy legyen fogalma egyáltalán mi mennyi egy normális márkából, nehogy vmi szerelő túlságosan hülyére vegye, ha nem ő szerzi be.
-
-
d4d
aktív tag
Ok, köszi mindenkinek. Egy idősebb ismerős vette most az autót, jön az olajcsere és ezzel segítenék neki, nehogy vmit elbaltázzanak. Viszem is át a listát a többit meg szóban.
-
-
d4d
aktív tag
Jó napot
2008-as gyártási év, Octavia 1.4 (1390ccm), 59kW, BUD motorkód. 270e km körüli óraállás (valós).
Gyári előírás, illetve konkrét olajra mit javasolnátok?
-
Harkovz
aktív tag
Ma megvolt az éves olajcsere az S-Crosson,Eneos X Prime ment bele Hengst szűrővel,levegő és pollen is cserélve,plusz klíma fertőtlenítés.Kipróbáltam az itt látott Geko fékfolyadék cserélőt,teljesen jó a Suzukihoz,ATE SL6 ESP ment bele.Megérte az árát.Rendelek hozzá majd olyan tetőt ami jó a Matizhoz is.Bár a vákuumos kis kézivel is simán lecseréltem abban.
-
A.Winston
tag
En most vettem x-clean efe-t es dobozon mar annak is SP spec szerepel.
Viszont vekonyabb olaj miben jobb (hideg inditason kivul)? Ha csak kicsi elteres van magasabb hths es 100as kv jobb uzemi homersekletu vedelmet jelentene, nem?
Illetve, nemreg felmerult bennem, hogy api sp-s olajakat altalaban ugy jellemzik, hogy lanc kopasvedelemben elore lepes. Viszont amennyire lattam - nem ertek hozza, csak olvasni szeretek kiemelnem - SN-nel nem volt meg szabvany meg eloirva teszt. Vagyis kvazi oke, hogy SP-nek komoly kovetelmenye van, de mivel elotte nem mertek nincs egzakt osszehasonlitas sokszor. Valamint ha jol tudom api certek fizetosek, nem onbevallasos alapon mennek, mint acea. Szoval ha valakinek van egy franko olaja regebbrol, kulon fizetnie kene SP jelolesert, holott sanszosan eddig is teljesitette.
Bocs kerdesekert, nem tolakodni irom, csak kivancsi lennek velemenyedre. -
Asbee
veterán
válasz
TommyY2 #15911 üzenetére
Scrossba biztos eco lite-ot tenném. "Vékonyabb", jobb a láncnak is, lspi-nek is, magas molibdén tartalom abban is benne. TBN sem minden. Minél magasabb, annál magasabb a szulfátoshamu tartalom, amit a modern dpf-es dízelek nem szeretnek. Igaz a mai modern adalékcsomagok már egész magas TBN-t tudnak, alacsony szulfátoshamu tartalom mellett.
Az EFE is nagyon jó olaj, inkább kicsit dízeles, vagy régebbi benzinesbe tenném. Fater 2002-es futkozós 1,4-es corollájába pl az megy.
Hasonló Chevron adalék van mindkettőben, az eco lite-ben a kálcium csökkentve van, helyette magnézium + bór. Modernebb.
TBN-re egyébként 2 szabvány van. Az értdemes figyelembe venni, ASTM D 4739 az alacsonyabb mérés. -
Eugene Roe
őstag
válasz
grizlisandor #15903 üzenetére
Mondjuk az új tömítókarika is elég, én csak 3 évente csavarozok, így spórolok 2500ft-ot
-
A.Winston
tag
válasz
TommyY2 #15911 üzenetére
Reszecskeszuros kocsinak hamutartalmat nezd (saps). ACEA C-s minositesek (EU-s szabvany, mert nalunk kezdtek el forszirozni a beszereleset is).
Eco-lite es x-clean efe is jo. TBN szam inkabb csereperiodust befolyasolja.
Bar minositesek altalaban mindkettore adnak kovetelmenyt fuggetlenek (bar TBN-t meghatarozo adalekok egy resze is szamolodik SAPS-ba, szoval nem teljesen).
TBN minel magasabb annal tovabb kepes eges soran keletkezo karos mellektermekeket megkotni. Vagyis ha gyakrabban
cserelsz alacsonyabb is ugyanolyan jo. -
TommyY2
tag
Köszönöm, akkor a Total és a Motul is egyaránt jó választás lehet az A5/B5 kategóriában.
Még annyi segítséget kérnék, hogy a részecske szűrős S-Cross autóba max. milyen TBN számú olaj mehet?
2 éve Motul Eco-Lite (TBN 8.5) tavaly meg X-Clean EFE (TBN 7.8) volt benne. Úgy vettem észre, hogy az Eco-Lite olajjal szebb hangja volt, az X-Clean EFE-től mintha kicsit berezonálna néha (de lehet, hogy nincs köze hozzá). Az EFE lehet, hogy jobban védi a láncot, meg talán jobban is ken?
Tehát C-s olaj, vagy Dexos1? Gondolom, hogy mindkettőnek hasonlóan nem magas a TBN száma, mivel modern, részecske szűrős autókba tervezték őket?
TommyY
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #15908 üzenetére
Ezert jo ahol API vagy ILSAC minosites is van, azok visszafele kompatibilisek. A viszkozitason meg mar eleg ritkan valtoztatnak utolag.
-
-
dozó
tag
válasz
grizlisandor #15903 üzenetére
A gyári üzemanyag szűrő a borzasztó Made in Tunisia, volt akinek beszerelés után 1000 km nem bírt, ez bevált, Made In Germany, minden szűrű, az olajok is, kivéve a haldex olajat az Made In Sweden, új olaj leeresztő csavar is van. Nem kókányolok.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Parfüm topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Gitáros topic
- Chieftec játék értékes nyereményekkel!
- Dobja a SIM foglalatot az iPhone Európában?
- További aktív témák...
- iKing.Hu - Samsung Galaxy S25 Edge Használt, karcmentes állapotban 12 GB RAM / 512 GB tárhely
- HP 14 Elitebook 1040 G9 FHD+ IPS i5-1245U 10mag 16GB 512GB 5G Modem Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Új Dell 7340 Latitude 13.3 WUXGA Touch i7-1365U vPro 10mag 16GB 512GB SSD Iris XE Win11 Pro Garancia
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / 32GB DDR4 / RTX 3060Ti 8GB / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest