-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Gyorsan be is tettem a kedvencekbe. Btw úgy tűnik a gyertyás tipped bejött, több mint 2000 km gond nélkül.
Most filózok, hogy 5W30 helyett 0W30 menjen Bubiba (gépkönyv 5W40-et vagy 5W30-at javasol az utóbbit preferálva). Egyelőre ennyire jártam körbe a témát:
- a szerelő által javasolt 5W40: 85,4/14,2
- mostani 5W30 ami benne van: 72,9/12,1
- üzemanyag takarékos 5W30: 57,6/10,1
- "mezei" 0W30: 68,7/11.9
- "mezei" 0W40: 76,2/13,5Az üzemanygatakarékos 5W30-nak a melegoldali értéke nekem kicsit vékonynak tűnik...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Szerintem nincs mert a C-s olajok tudják az A-s szabványnak megfelelő értékeket csak azok alacsonyabb szulfáthamu-, foszfor- és kéntartalma miatt a katalizátor és a DPF hosszú élettartamát szavatolja.
Bele lehet önteni benzniesbe kárt nem okoz (csak feleslegesen drága).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Köszi, akkor a híg 5W30 lesz (Motul 8100 Eco-Nergy 5W30).
Nincs sok hidegindítás és akkor is jellemzően a kb 18 fokos garázsból indulok nem a téli utcáról.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Sajnos nem tudom, hogy jobban lebegteti-e de az LM-re tedd a voksod azzal tuti nem lősz mellé.
mod:
Bár logikus lenne, hogy a "belső egr" miatt a benzines motorokhoz mérve fokozott a koromképződése, ezért raknak bele dízeles olajat ami elve a kormosabb környezetre van tervezve ami azt sejteti, hogy jobban lebegtet egy dízel olaj... de ez csak olyan józan paraszti logika lehet semmi ráció nincs benne.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az időintervallumot nem tartom azért nyomom a szigorút. Kb 1,5-2 év alatt megy bele a 10k, akkor meg már inkább cserélem. Bár akár 3 évet is kibír egy jó olaj de azért jobb a békesség.
Viszont nekem is C2/C3-as olaj van benne az A5/B5 helyett (már másodszorra zsinórban). De még nem kopott szét a motor tőle.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nem, az Imprezámról abba most Motul 5W30 X-Celan FE van (korábban 5w30 Eco-Clean+ ment bele) de Motul Eco-Nergy 5W30 megy majd bele legközelebb.
A Jazz-ben Fuchs Titan GT1 van (amíg garis volt gyári Honda olaj ment bele aztán Castrol EDGE de a hamisítási botrányuk miatt elpártoltam tőlük).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
10W40 nagyon vastag mehet bele a vékonyabb, főleg ha sokat városoztok vele. Az Eneos-al a Honda topikban is elég vegyesek a tapasztalatok... én nem erőltetném. Mobil1 viszont tuti jó.
Csak hogy nehezítsem a döntést: a LiquiMoly-t is megnézheted: [link]
mod:
K Norbi:
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
"az a jó amelyikkel H ès legkevèsbè fogy"
Ha fogy az olaj az többnyire nem az olaj hibája hanem a kopott motoré (feltéve, hogy gyári ajánlású viszkozitást használunk). Általánosságban a vastagabb olaj hidegen kevésbé ken (ugye a motor teljes kopásának kb 70%-át hidegüzemben szenvedi el), tehát még jobban kopni fog tőle a motor. Persze olcsóbb vastagabb olajat tenni bele mint elvinni egy generálra de ez csak a probléma elodázás igazából.
mod:
K Norbi: Mennyire saras? Lehet nem ártana egy kicsit átöblíteni esetleg...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Hát nem nagyon találtam én sem olyan olajat így hirtelen amit dexos2 előtti és tudja a szabványod. De a C3 önmagában nem gond mert a B helyettesíthető C-vel (fordítva nem!!!). De ez nem baj, mert a Dexos2 visszafelé kompatibilis: [link]
Kicsit olyan ez mint Kornél esete a gépkönyve B-t ír a márkaszerviz meg C-t önt bele. Ennek szvsz az a magyarázata, hogy így elég egyfajta C-s olajat tartaniuk (spórolás) mert az jó a benzinesbe is. Én is C-s olajat használok miközben B-s az előírt és nincs olajsár (még ). Szóval amire ő áll át az neked is jó lenne: LM TT 4600
Illetve csere előtt én megküldeném egy öblítővel is: [link]
De majd Mági válaszát is várd be, kíváncsi vagyok ő mit javasol.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nem véletlenül nem kérkednek vele. Ők átlag Jóskára terveznek aki nem pörgetik a motort (főleg nem tartósan) nekik meg elég az alacsony nyírásstabilitású olaj is. A legtöbb user úgy sem fog állandóan tiltáson közlekedni az SX4-ével. Ez a HTHS dolog megint egy kétélű fegyver... Vagy inkább libikóka, a magas HTHS értéknek vannnak hátrányai is, nem is egy:
A magasabb HTHS érték alacsonyabb csapágykopást azaz hosszabb motortartósságot jelent ez igaz de ezzel szemben rontja a fogyasztást (növeli a motor belső ellennállását), csökkenti a leadott teljesítményt (sűrűbb olajat nehezebb pumpálni) és rontja a hűtést (nagyobb sűrűsség = kisebb áramlási sebesség).
Na most a gyártónak fontosabbak az utóbbiak mint az alacsony kopás, mert a jó fogyi értékkel pl jobban eldható mint a 15 év múlva is jó lesz ez még szlogennel.
K. Norbi: Jaja jók igen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Graphics #237 üzenetére
Nem ment bele sok ugyan, csak 2000 km kb de eddig nem evett belőle. Mondjuk 5W40 tehát nem egy nagyon vékony olaj...
Kornel: Nem tudom, nincs sok tapasztalatom velük. Akciós volt pont és a neten nem olvastam róla rosszat, így bepróbáltam. Eddig oké.
mod:
SPeti1984: Ha kímélően kezeled a gépet nagy melegben (fokozottan figyelsz a hűtésre) akkor nem is lesz bajod a 0W20-al sem. A másik meg, hogy mire észreveszed a bajt addigra elkopott a motor és már régen késő.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Graphics #286 üzenetére
Ha nem hagyod kihűlni az olajat akkor azért nem olyan gáz a helyzet egy oktatóautóval sem. Inkább arra kellene figyelni, hogy alacsony fordulaton ne kapjon nagy terhelés, hiszen a nyomaték öl nem a fordulat.
De ez egy oktatóautónál kb lehetetlen...#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Graphics #289 üzenetére
Az én oktatóm akkor nem vt jó, ha 40-nél nem kapcsoltam 4-est akkor már rámszólt.
Azért az 1 perces járatás bőven nem az üzemmeleg állapot de semmitől jobb persze. Inkább arra figyelj, hogy próbáld beosztani őket úgy, hogy egymás után jöjjenek sorba és akkor kevesebb a "hidegperiódus" a motor életében.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Graphics #291 üzenetére
Mondjuk ehhez jobb választás volt az L13A mint az L12A mert a tiédben rövidebbek a fokozatok. De azért 2000 rpm alatt ne legyen használva tartósan.
Akkor nincs gond, olyan gyorsan nem hűl ki az olaj. Sőt inkább csak felmegy a hőmérséklete az elején mert ugye megszűnik a keringés.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #339 üzenetére
Van benne DPF? Ha van akkor nem jó csak ami tudja a C3-at (is).
10W40-et tenni bele meg
fillérb@száseretnekség... Jó elmegy vele de kopási szempontból nagyon nem ideális választás.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #343 üzenetére
Inkább az 5W40 egy 5W30-as olajnak 0 fokban kb 8 másodperc kell mire körbeér a motorban (tehát 8 másodpercig teljesen kenés nélkül járnak a dugattyúk), ugyanez egy 15W40-es olaj esetén kb 1,5 perc, egy 10W40-es olaj esetében cca 1 perc. Ez jóval többet árt mint az, hogy nincs benne extraadalék.
Szóval 5W40-et tegyetek bele.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BUZZLGHTYR #361 üzenetére
Unix sajátmárkás olaja átnevezve. Nekem nem nagyon lenne bizodalmam iránta...
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.