-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Olaj topik, na végre!
Régóta töprengek azon, hogy inkább egy vastagabb tökmag vagy egy vékonyabb lenmag olaj illik jobban a friss salátához? ^^
-
veterán
Szánom-bánom.
Elsősorban örömömet fejeztem ki, hogy végre lett olaj topik, komoly igény mutatkozik rá. Ide lehet mindenkit irányítani.Viszont a címe alapján nem egyértelműen autós olaj topik, a gyenge poén innen jött. Illetve tegnap este becsszó tökmag olaj volt a vacsorámon (ami nagyon egészséges, férfiaknak ajánlott a későbbi prosztata-problémák megelőzésére; a lenmag olaj szintén ajánlott, csökkenti a vérzsírt [koleszterin, triglicerid, stb.]).
-
veterán
Ha az enyém lenne, akkor inkább az A3/B3, A3/B4, A5/B5 specifikációjút tenném bele. A C2 részecskeszűrős dizellel (is) kompatibilis, így alacsony hamutartalmú, kevésbé ken (szvsz, nem vagyok én se tribológus).
Az index olajtopikban elvileg vannak szakemberek, bár elég pökhendi egyik-másik.
-
veterán
Este még gondolkoztam a kérdésen és elbizonytalanodtam.
A VAG-nál az aktuális benzinmotorokhoz, normál (azaz nyújtott/rugalmas) olajcsere-intervallum mellett a VW 504.00 az előírás. Nem találtam olyan olajat, ami csak az 504.00-t tudná és az aktuális dízelekhez előírt 507.00-t nem (azaz minden gyártó egy univerzális VAG olajat gyárt, ami megfelel mindkét üzemanyaghoz (504.00 + 507.00)).
Ezek az olajak nem kaptak ACEA Ax/Bx jóváhagyást, semmilyent. Kizárólag az ACEA C3-nak felelnek meg (és közben a 504.00-nek, ami ugye a benzines VAG előírás).A fentiekből le tudom vezetni - legalább is magamnak - hogy van ráció C-s olajat tenni a közvetlen befecskendezéses, benzines, turbós Suzukiba (pl. C2-t).
Találtam egy MOL prezit, abban a C-s olajra nem, mint dízelekhez való olajra hivatkoznak, hanem modern kipufogógáz-utókezeléshez alkalmas olajra (C = catalyst = katalizátor).
Korom
A 200 baron annyira nem érdemes rugózni; a TSI-k 2005. óta 150 baron dolgoznak.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Kompatibilisnek kompatibilis, de alacsony hamutartalmú a Dexos2. Inkább olyant tennék bele, ami a GM-LL-A-025-t tudja, de a Dexos2-t nem.
Nem vagyok tribológus.
@Norbi: az a New Life rohadt drága, a Saabomba viszont csak az passzolt az itthon kapható összes olaj közül. Szvsz túlzás a szívóbenzines Astrába.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Beszerzési tipp!
Múlt héten rendeltem ezt-azt a német Amazonról, hozzácsaptam egy Mann Filter C 30005 légszűrőt is 10,5 euróért - itthon 4500-5500 Ft. Múltkor Bosch Aerotwin, gyári csatlakozós ablaktörlő szettet vettem kb. 13 euróért, itthon 7500 - 10 000 Ft. (Ezek villámajánlatok voltak, a légszűrő normál ára 12,4 €.)
Jellemzően egy osztrák címre kérem a szállítást, de 40 eurótól ingyenes Mo-ra is.
Sokan aggódtok - szvsz feleslegesen - hogy hamis, vagy rosszabb minőségű olajat adnak a magyar webshopokban. Erre is tudom ajánlani az Amazont, egyenesen Németországból jön az áru. Pl. Castrol Edge Professional 4 liter 34,7 euróért. A végleges ára valamivel magasabb lesz, mert Mo-ra szállításkor a német 19% helyett a magyar 27% Áfával szállítják; így kb. a magyar webes árra jön ki. Ezért kérek ausztriai szállítást.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
A márkaszervizekben jellemzően Castrol Edge Professional 5W30-at öntenek bele (504.00). Feltéve hogy a Castrollal vannak leszerződve, eddig 2 helyen kérdeztem, nekik Castrol szerződésük van.
@Mági: ha majd lesz érkezésed, lécci nézd meg a benzinszűrőmet (2014 CHHB), nagyon köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Emberek!
Mit gondoltok, érdemes cserélni a levegőszűrőt, vagy akár még ennyit kibír?
[kép] [kép] [kép]Ma voltam olajcserén, szokásos VW 504.00 normás Castrol Edge ment bele. Márkaszervizben fizettem 18 K-t (munka, gyors átnézés, szűrő, kicsi fagyálló, PECSÉT a szervizkönyvbe), az olajat vittem.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Két kolléga, két ellentétes vélemény.
Asszem 12 euróért (3700 Ft) vettem múltkor a Mann szűrőt, ki lehet bírni... na de a pazarlás! Kérek szépen még egyet voksot.
-
veterán
válasz Markizmark #844 üzenetére
OFF-ba írom.
Azt én átfuttatnám még a processzoron, hogy:
- a Mobil legalább 100 éve gyárt motorolajat, ezerésegy szerviz használja a termékeit; ellenben csodaszerekkel nem foglalkozik;
- a XADO-t 1991-ben alapították Ukrajnában - ami nem feltétlenül jelent rosszat; pl. szovjet tudósok küldtek elsőként embert az Űrbe. -
veterán
Ha normális helyen vettétek, rendeltétek az olajat, akkor felesleges ennyire parázni.
Kauffer, FilterABC, stb. mind normális hely.
Ne a Vaterán vedd Pistikétől, fele áron.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Márkaszervizben 15 ezer Ft + az amennyiért az olajat megveszed magad. Ez tartalmazza: munkadíj, olajszűrő, pecsét a szervizkönyvbe, gyors átnézés.
A levegőszűrő cseréje asszem' 4 év/90 e km-nél esedékes, én magamnak cserélem évente. Márkaszerviz kb. 10 ezret kér érte.
A gyári olajcsere-periódus max. 30 e km, szvsz bőven elég 15 ezrenként cserélni. Nálam kb. minden 20. tankoláskor kap 95-ösnél jobb benzint, azt is pazarlásnak elém meg.
-
veterán
Azon gondolkodtatok már, hogy mennyire / milyen színvonalon lehet adalékolt az Auchan üzemanyag?
Most szombaton ott tankoltam 98-ast (ez volt a kivételes alkalom) 396 Ft-ert, öntöttem mellé VIF adalékot.
MOL 95-ös 380 Ft lett volna Netrisk kedvezménnyel. És tutira adalékolt.
-
veterán
A MOL és társai modern adalékokkal dolgozik.
Azt nem írtam, hogy az Auchan nem adalékol, de ezt csak ők maguk tudják biztosra, ez számomra nem megnyugtató. A MOL nyers üzemanyagot ad el, mindenki maga teszi bele a saját receptúráját.Milyen adalékokat szokás az üzemanyagba tenni: pl. lerakódásgátló, súrlódáscsökkentő; a többi Google.
A 98-as lehet, hogy hoz az autómba +1-2 lovat, én nem érzem meg ezt. A 95 teljesen OK számomra.
Szombaton az budaörsi Auchan 95 381 Ft volt; MOL 95-öt Netrisk kártyával +/- 1-2 Ft eltéréssel tankoltam volna.De most kivételesen 98-at tettem bele + VIF (Google), hogy nyugodt legyek. Jól fogyasztott vele, de nem tudom összehasonlítani, mert mindig más a fogyasztásom a körülmények függvényében.
-
veterán
Én elfogadom, hogy szerinted mese; szerintem meg bőven jó az én autómba a 95.
Az egész cikk a kompresszoros-turbós motorról szól, amit nagyon helyesen kivezettek a piacról. Kicsit novothtibi is visszavett már.
Nagyon OFF: Gondolom jól lehúzta azért a javítással a kedves ügyfelet, inkább tettem volna bele egy bontott motort max. 150 k-ért + munkadíj.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Igen, ezek a nagykereskedelmben forgalmazott MOL benzinek. 3. oldal, 3. bekezdés.
A MOL kúton (kiskereskedelemben) MOL NEO benzint árulnak, ami szvsz nem ez.Részemről MOL/Shell, néha OMV 95-öst tankolok immár a 4. VW TSI-be, abba jó az is . De mint írtam, szombaton Auchan 98 ment bele, nem lett baja tőle, normálisan megy és fogyaszt. Most hétvégén MOL vagy Shell 95-öt kap (amelyik kút épp olcsóbb).
-
veterán
Most már csak arra kérek/kérünk szépen magyarázatot, hogy a nagyobb nyomás miatt miért kormol jobban a TSI & Co.?
Eleve takarékosabb, abból az következne, hogy hatékonyabban égeti a benyát. Tiszta égés nem kormolna (logikailag). Thx!Akinek meg nem kormos a TSI kipufogója, az rosszul tette fel rá a retrofit kipufogóvéget. Fotóról megmondtam.
-
veterán
válasz Motion_Blur #1070 üzenetére
Később ennek is sötétebb. 15-18 ezret teszek bele, addig 6-7 deci belemegy pluszban.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Speeedfire #1146 üzenetére
Összeszedi a fém kopadékot. Így nem kerül vissza az olajkörforgásba, ill. látod hogy mennyi van benne.
-
veterán
válasz 1stVikman #1438 üzenetére
Én is beletenném a megmaradt - egy éve felbontott, de visszazárt - olajat a következő cserekor.
Nálam most 5,7 liter megy a motorba, a maradékot meg utánatöltöm; legutóbb kellett még 3 deci (18 000 km után cseréltem), a maradék 7 deci ment az 5 literes kanna mellé olajcsere alkalmával. -
veterán
válasz Motion_Blur #1461 üzenetére
Van olajhőmérő a Jetta BC-jében, vagy máshogy nyered ki az adatokat (pl. OBD-s kütyüvel)?
Az enyémben van; autópályán, országúton normális esetben 105 Celsius környéke. Hőségben, főleg városban fel tud menni 110-112-re; 1x erős racsing során elérte a 120-at.