Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
válasz
janos666
#11484
üzenetére
Hali!
Én még tavasszal próbálkoztam vele, akkor még nem volt olyan opció a RaptR-ben, hogy a felvételt lemezre mentse, így nem is foglalkoztam onnantól vele. Több más felvevő szoftvert kipróbáltam még akkor és a helyzet igen elszomorító volt, mert egy kivételével mind trehányul használta a VCE motort, már amelyiknél volt VCE implementáció. Ez alatt azt értem, hogy ha bekapcsoltam a VCE enkódolást, akkor általában vagy divetítés lett a vége vagy végtelenül pixeles ronda kép, rosszabb eseten mindkettő.
Volt/Van azonban egy olyan, amely kiválóan használja a dedikált fixfunkciós enkódert és ez a Mirillis Action. Ez gyönyörűen, frame drop nélkül veszi fel a játékokat, én 60 FPS-el veszek fel és hibátlanul működik. Én egy Radeon 7870-el veszek fel anyagot (első generációs VCE motor és sok órányi felvételt készítettem különböző játékokban) és semmiféle sebességbeli problémával nem találkoztam eddig, kiválóan veszi fel 60 FPS-el úgy, hogy valós időben, a felvétel készítése közben tömörít. A képminőség pedig szerintem szintén kiváló, legalábbis magas szintre állítva.Ha egy példaértékű, VCE-t támogató szoftvert keresel, bátran ajánlom neked az Action-t!
A legkisebb mértékben sem szeretnék itt xy terméket reklámozni, mindössze a tapasztalat nekem azt mondja, hogy egyelőre az Action használja értelmesen a VCE motort. -
huskydog17
addikt
válasz
janos666
#11270
üzenetére
"Egyébként az AMD-nek is van ilyenje, csak "természetesen" megkérdőjelezhetőek a specifikációi is (1080p-ben nem támogat hivatalosan 30fps-től többet), illetve "nyilván" nincs rá megfelelő driver (15.7 óta halott) és "főleg" szoftver támogatás (tesztverziós opensource cuccok és az idióta RaptR), ezért sokak számára nem is létezik."
Bár már mások megcáfolták, én is meg tudom erősíteni azt, hogy ezek butaságok. Én is sűrűn veszek fel játékból anyagot és mindig a VCE motort használom, kiválóan üzemel, nagyon jó sebességet és képminőséget ad. Mindössze normális játék és normális VCE kód (implementáció) szükséges. Sajnos sok felvevő szoftvernél nagyon rossz a VCE kód, ezt saját bőrömön tapasztaltam. Ahol azonban normálisan írták meg, ott gond nélkül megy az 1080/60
Amúgy nekem "csak" első generációs VCE motorom van, de ez is nagyon jó képminőséget csinál még viszonylag alacsony bitrátán is. Itt a képletbe belejön az is, hogy az adott felvevő szoftver milyen képminőséget tud, vagyis mit tud kihozni az encoder-ből. A VCE második generációja ráadásul jobb képminőséget hozott magával, míg a harmadik generáció emellett alaposan megnövelte a sávszélességet, így elérhetővé vált a 4K felvétel is.Arra mondjuk én is kíváncsi lennék, hogy a legújabb fixfunkciós motorok között mekkora eltérés van képminőség között. Sajnos nem találtam sehol ilyen jellegű tesztet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666
#11283
üzenetére
A Gaming Evolved applikáció az AMD sajátja. Annyi köze van a Raptr-hoz, hogy annak az adatbázisát használja. Ennek a koncepciója az, hogy minden Raptr közösségi funkcióit el lehet érni az AMD programjával is.
Egyedül az Intel használ 3rd party szinten Raptr-be épített hivatalos funkciókat. Ők is arra a hatalmas felhasználóbázisra pályáznak. Nem kizárt, hogy később csinálnak saját verziót.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666
#11270
üzenetére
Ezt rosszul tudod. Mindegyik gyártó cucca működik, bár az való igaz, hogy az Intel és az NV nem ad olyan paraméterézési lehetőségeket a minőségre, mint az AMD. De hardveresen Full HD 30 fps-t mindegyik tud.
A program oldali támogatás pedig lehet hivatalos és nem hivatalos. Az NV a GeForce Experience, míg az AMD a Gaming Evolved programon keresztül támogatja ezeket. Driverekben telepíthetők is. Az Intel hivalatos támogatása a Raptr programon keresztül érhető el, később ha megegyeznek a licencen, akkor az Intel drivere tartalmazni fogja a Raptr-t, de addig csak külön telepíthető. A nem hivalatosakra pedig nincs igazából garancia sehol, de nem akadályozzák a használatát. -
letepem
aktív tag
válasz
janos666
#11275
üzenetére
Azért illik nem next next finish-sel feltenni dolgokat! Teljesen használható ez a Gaming Evolved app, ugyanúgy "optimalizálhatod" a játékokat, üzeneteket küldhetsz, twitch is integrálva van,special offerek, stb. Majd meglesem a beállítási lehetőségeket a videófelvétel terén!
-
letepem
aktív tag
válasz
janos666
#11270
üzenetére
Épp tegnap tettem fep a 15.9.1et, és felraktam a GE appot is. Majd egy röpke 3 órás battlefront után láttam, hogy aktiváltam véletlen a felvevő funkciót!
Nem éreztem különbséget, se vele se nélküle pedig csak egy kis vérszegény phenomom van, valószínű 100%osan GPU encodert használ! -
TTomax
félisten
válasz
janos666
#11270
üzenetére
Miért bíznál te jobban látatlanban amikor egy külső kamera pontosan ugyanazt rögzíti?Tökéletesen mindegy hogy mit használ a Shadowplay,ha a végeredmény még nyomokban sem tartalmazza azt a bitrátát amit beállítok neki.Az meg,hogy te az intel QuickSyncét használnád ,meg kizárná az összes amd porcival szerelt konfigot,ráadásul intel cpu esetében sincs ingyen,no meg a felvevő programokban sem duskálunk...tehát csakis olyan dolog jöhet szóba ami a teljesítményt sem befolyásolja,ergo nem azon a gépen fut amin a játék... a külső felvevők 99%-a HDMI portot használ,többek között ezért is nem vettem ilyesmit,(merthogy monitoron se bemenet,se normális 2.0-ás felvevö nincs,ugye ezek inkább konzolhoz készültek) a dedikált cuccok pedig igencsak limitesek... Továbbra is egy külső kamera a legjobb megoldás,semmiféle limitet nem okoz,és az mindig ugyanazt rögzíti...de mivel a youtube úgyis rommá konvertálja így ennek sem sok értelme...
-
TTomax
félisten
válasz
janos666
#11268
üzenetére
Nem mindegy hogy mit töltesz fel... formátum/bitráta,a fene sem érti az algoritmust,mert hogy mire konvertál a youtube az nem függ a source-tól...egyébként pedig az sem mindegy mivel rögzited... az nVs videók nagy része shadowplayel készül ami pl nem véletlen hogy alig terhel az összes felvevöprogi közül,és nem azért mert olyan jó a minőség...btw szerintem csak és kizárólag külső kamera felvétele összehasonlítható,és az sem a youtubeon... egyébként ha bármi trükközés lenne akármelyik oldalon,azt azonnal kitolná valamelyik clikbait oldal,a színek lehetnek eltéröek,de ha kalibrálod akkor az sem...
-
janos666
nagyúr
válasz
janos666
#11267
üzenetére
Na ma is tanultam valami.
Egyrészt simán megette a Youtube feltöltőkéje az 50Mbps videót PCM hanggal is, pedig azt hittem van valami ésszerű bitráta limit és csak AAC+ lehet a hangkodek. Na mindegy...
Másrészt szarrá tömörítette és még akadozik is kicsit a böngészőből visszanézve.Érdekes, mert láttam már jó minőségű videókat Youtube-on, de ezek szerint azok valamilyen szponzorált/szerződéses felhasználók/partnerek videó lehettek, amiket másképp kezel a rendszer, mint mikor egy mezei paraszt tölt fel.

-
-
Laja333
őstag
válasz
janos666
#11214
üzenetére
Egyébként ezzel kapcsolatban Nvidia oldalán szoktak lenni cikkek játékokról. Ott méregetik, melyik beállítás mennyit teljesítményt vesz el, és cserébe mennyi látványt ad. Én pl. az alapján lőttem be a Witchert. Csökkentettem pl. a Foliage visibility range-t, mert ultra és high között nagy az ugrás fpsben, látványban meg kb semmit nem kapsz. És még sok egyéb ponton mérlegeltem, mire végül lett egy "tökéletes" beállítás. Megjegyzem, fix 60hoz elég lett volna kikapcsolnom a HairWorksöt, de inkább szöszölök és kikapcsolom a fölös dolgokat is.

Ez a "feature"-e tetszik az NVnek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666
#11073
üzenetére
Biztos nem lesz visszaportolva egyik régebbi Frostbite verzióba sem a DX12 és a Vulkan. Valójában a Mantle is csak akkor lehet használatban mostantól, ha a fejlesztő olyan dolgot szeretne, ami szabványosan nem érhető el. Elég sok dolog hiányzik még a DX12-ből ami konzolokon van, és a Mantle API-ban benne van.
A Mantle bekötési modellje is sokkal jobban hasonlít a PS4-es libGNM-re, illetve az Xbox One DX12 mono API-jához. A normál DX12 és a Vulkan API más bekötési modellt használ, bár a Vulkan modellje csak annyiban különbözik, hogy emuláció céljából fenntart bizonyos specifikus puffereket, hogy az AMD-n kívül más is tudja futtatni a Vulkan alkalmazásokat. -
-
#85552128
törölt tag
válasz
janos666
#11073
üzenetére
Ha már belerakják akkor azért elvárható, hogy normálisan működjön (értsd: ne legyen lassabb/bugosabb mint a DX11-es mód), úgy gondolom ez nem nagy elvárás tekintve, hogy az aktuális csúcskártyáról és a saját API-ról beszélünk meg valószínűleg az év FPS játékáról ami várhatóan az elkövetkező 1 évben elég sokaknak szempont lesz VGA vásárlásnál (is)...
Az említett Vsync bug javítása a minimum, ha nem is most, de a véglegesben...Be kell másolni az amdmantle32/64.dll | mantle32/64.dll | mantleaxl32/64.dll fájlokat egy korábbi (pl. Fury launch) driverből a játék .exe mellé és nemhogy normális vsync lesz, de még gyorsabb is valamivel

15.7+ driverekkel DA:I olyan 10-15%-kal lassabb Mantle alatt DX11-hez képest még Vsync nélkül is, főleg minimum FPS-ben.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Fordulat: időben startol S26+, nézd meg, milyen lesz!
- TCL LCD és LED TV-k
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Még sokáig drágák maradnak – sőt, tovább drágulnak – az SSD-k
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Filmvilág
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3580, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO Ideapad Gaming 3 notebook - R5 5600H 16GB DDR4 256GB +1TB SSD nVidia GTX 1650 4GB
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3434
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3588, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


Nem éreztem különbséget, se vele se nélküle pedig csak egy kis vérszegény phenomom van, valószínű 100%osan GPU encodert használ!




