-
Fototrend
Élet az Egyesült Királyságban…
Új hozzászólás Aktív témák
-
lumpy92
aktív tag
válasz instantwater #30099 üzenetére
A végén leírtak miatt én azt gondolom, hogy mindenhol azzal jársz a legjobban,ha minél több pénzt próbálsz magánba elrakni és azt befektetni hosszútávra. De igazából ezzel se lehet nyugodt az ember, ahogy Te is írtad. Ha meg nincs biztos megoldás, kár is idegeskedni rajta.
"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"
-
addikt
válasz lumpy92 #30098 üzenetére
Persze otthon is van felső határa, de nem éred el, ha normális kereseted van, csak akkor, ha csilliókat keresel.
Azt senki nem tudja garantálni, hogy ki meddig él, viszont, ha tényleg így van ahogy látom, akkor simán megéri minimálbéres vállalkozónak lenni, hiszen a nyugdíj ugyanannyi, ha minimálbér után fizet az ember járulékot, meg ha annak a duplája/triplája után.
Persze arról hallgat a rendszer, hogy oké, hogy minimum 10 évig kell fizetnem, hogy jogosult legyek, de mennyi a minimum összeg, ha csak 10 évig fizetem aztán.hazaköltözöm, de majd később innen szeretnék kapni valamennyi nyugdíjat?
Bár felesleges ezen agyalnom, addigra az összes európai országban összeomlik a nyugdíjrendszer, és a korhatár 86 év lesz.
A magán nyugdíj biztosítók meg eltőzsdézik 40 év alatt a befizetett lóvét, a többit meg megeszi az infláció.
[ Szerkesztve ]
-
lumpy92
aktív tag
válasz instantwater #30097 üzenetére
Én Mo-ról csak annyit tennék hozzá, hogy itt is van felső határa a nyugdíjnak. De értem a problémádat.
"Játszd ki" azzal, hogy jó sokáig fogsz élni.[ Szerkesztve ]
"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"
-
addikt
Nyuggerkedjünk.
Ellenőriztem a State Pensionomat a gov.uk-n, és meglepődve tapasztaltam, hogy a nyugdíj itt angliában maximálva van.
A kalkuláció alapján fizetnem kell még pár évtizedig, de van egy maximuma a state pensionnek.
Ezt elég unfairnek tartom, hiszen én többet fizetek be mint egy egész életében minimálbéres melós.
Valaki aki teljesen képben van ezzel a dologgal, tisztázná ezt nekem?
-
#26097408
törölt tag
válasz instantwater #30095 üzenetére
Kiveve, ha aki belekoccan abba is belekoccantak.
Vagy road rage van es az elotte levo break check-et tol for no reason es ezt be is tudja bizonyitani az illeto dashcam-en. -
addikt
válasz Viszlát #30093 üzenetére
Még annyit, hogy hátulról koccanásnál mindig a hátsó a hibás, mert nem tartotta a távolságot, és senkit nem érdekel, ha kivágott eléd egy őrült, majd belefékezett.
A rendőr nem szivesen jön ki, ha sérülés nem történt, boltolják le egymással a felek.
Piros háromszög nem kötelező angliában, és használatáért még le is hord a rendőr, mondván mit mászkálsz az úttesten veszélyeztetve másokat.
True story, szerencsére nem velem történt.
-
Viszlát
addikt
válasz #26097408 #30088 üzenetére
Ahogy írják, biztosító, ők majd intézik a részleteket (elszállítást is). Ha van személyi sérülés, vagy akadályt jelentenek az autók az úttesten (és nem lehet őket saját erőből elmozdítani) akkor a rendőrséget is (indokolt esetben egyúttal a mentőt, de ezt a 999-es számon úgyis meg fogják kérdezni). Fontos megjegyezni, hogy amennyiben a járművek mozgásképesek, akkor félre kell állni, hogy ne akadályozzátok a forgalmat, mert ellenkező esetben büntetés jár érte a rendőrtől. Ez eltérő gyakorlat a magyarországihoz képest, ahol ugye vitatott esetnél az a tanács, hogy semmiképp ne mozdítsd el az autót addig amíg a rendőrség fel nem mérte a helyszínt.
Nagyjából ennyi, de a biztosítós úgyis szépen mindent le fog neked vezényelni. Értelemszerűen mindent dokumentálni, fotózni, videózni.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
ulmikukac
tag
válasz #26097408 #30091 üzenetére
Kuldott volna, de sajat labon ment haza annyit meg pont kibirt kb 20al mentem mert a lokharito hozzaert a kerekhez hatul, csere autot is biztositott a vetkes fel biztositoja hogy tudjak dolgozni jarni.
Ez utan par nappal kuldtek erte egy trailert, az elvitte egy muhelybe hogy megallapitsak javithato-e vagy write off.Pixel 8 Pro bay
-
ulmikukac
tag
válasz #26097408 #30081 üzenetére
Ket eve belem jottek hatulrol egy korforgalomba. Teljesen elismerte a vetkes a hibajat (en megadtam az elsobbseget, o pedig nem).
Baleset utan felhivtam a sajat biztositomat, es elmondtak hogy majd ok leboltoljak egymas kozott es nekem semmi teendom nincs ezzel kapcsolatban.
Minden a vetkes biztositojan keresztul tortent, nekem written off lett az auto de semmi sem valtozott az en biztositasomon, sot meg olcsobb is lett a kovetkezo auton. No claim protectioin nem is volt.Pixel 8 Pro bay
-
addikt
-
#26097408
törölt tag
válasz Viszlát #30087 üzenetére
Amugy tok durva hogy mar 4 eve vezetek kint (amugy meg 18 eve) es total nem tudom mit kene tenni ha balesetem lenne. Foleg ha palyan tortenne ahol neha megfordulok.
Valakit a palyasoktol felhivni de kit?
Vagy a breakdown cegemet (3 ev AA jart az uj automhoz)
Vagy a dealert akitol vettem?
Vagy a biztositom?
Mindig mondom magamnak utana nezek ennek es minden szamot felirok, elmentek erre az esetre de valahogy telnek az evek es meg nem neztem utana.[ Szerkesztve ]
-
Viszlát
addikt
válasz #26097408 #30084 üzenetére
A ködös fogalmazás mintapéldája, erre én nem alapoznék.
Olyat el tudok képzelni, hogy azt hazudta Pista a biztosításkötésnél, hogy nem használja munkába ingázni az autóját, aztán összetörik munkába menet és kiderül a turpisság. De ha rendesen be volt vallva minden, akkor nincs hatással, azonnal semmiképp, ha meg lejáratkor emelnek, akkor lépni kell máshova, váltáskor úgyis csak azt kérdezik, hogy volt-e claim, ami ugye nem volt.
Szerk: nekem kétszer okoztak kárt, egyiknél sem változtak a biztosításom feltételei.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz #26097408 #30081 üzenetére
Rosszul gondolod, csak akkor változnak ezek, ha te okoztál balesetet illetve saját magadnak okoztál kárt (pl. nekitolattál a garázsajtónak) és a biztosítóval akarod fizettetni a javítást, nem pedig te magad oldod meg. Amíg te, vagy akinek kárt okoztál nem nyújt be követelést (claim), ami kapcsán a biztosítónak költséget jelentesz mint biztosított, addig semmilyen hatással nincs a bónusz osztályra vagy a biztosítási összegre.
(#30082) Ck.: ez egy igen feltételes forgatókönyv, de legrosszabb esetben is megvárod a következő vevőt, akinél nem lesz mérő, ebből van a több egyébként is.
A körülményekből ítélve valószínűleg a saját biztosításuk terhére mehetett a sztori, nem pedig annak az autónak a kontójára, amivel a te járművedbe beletolattak. Ha az szintén ügyfél kocsija volt és az ő biztosítására csináltatják meg mind a te mind az ő járgányát, akkor annak a tulajnak bizony lenne alapja kártérítést követelni (nála ugye mint okozónál egyből felmerülne az excess, bonus és díj kérdése).
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Ck.
addikt
válasz Viszlát #30080 üzenetére
Ami elsőre felmerült bennem az az, hogy ha egy lehetséges vevő rétegvastagság mérővel körbeméri az autót, akkor egyből feltűnne, hogy az ajtóba beleködöltek, ami már erősen ront az eladási áron.
Egyébként még mindig Bem eléggé tiszta nekem, hogy pontosan a helyreállítás anyagi vonzata hogyan lett lemeccselve, mert a biztosítójuk felhívott, hogy engedélyezem-e, hogy a helyreállítást ők intézzék. Tehát elvileg igyis-ugyis keresztül ment az ő biztosításukon, nem? Nekem ez picit zavaros.PrivacyGirl:
A bónusz szerintem vétlen esetben szerintem maradna, de ettől függetlenül én is úgy tudom, hogy az éves díj felmehet változatlan bónusz besorolás mellett, független attól, hogy vétlen vagy a kockázati tényező ettől még számukra nő, esélyesnek tartják, hogy máskor is előfordulhat.[ Szerkesztve ]
-
#26097408
törölt tag
válasz Viszlát #30080 üzenetére
a prémiumod és biztosítási díjad meg nem érintette volna a történet, hiszen nem a te biztosításod kontójára ment volna a javítás
Javitsatok ki ha rosszul gondolom de en ugy tudom tok mindegy ki okozta a balesetet, kinek a biztositoja fizet megha mondjuk dashcam-el is tudod bizonyitani, hogy nem te vagy a hunyo akkor is ugrik a bonusz es a biztositasra is hatassal lesz a jovoben.
[ Szerkesztve ]
-
Viszlát
addikt
Ha jól értem a helyzetet, akkor megegyeztetek a céggel az elején, hogy mindent elintéznek, kaptatok csereautót és mindezt sutyiban csináljátok, így nem kell aggódnod az esetleges CAT-os átsorolástól (a prémiumod és biztosítási díjad meg nem érintette volna a történet, hiszen nem a te biztosításod kontójára ment volna a javítás). Így értékvesztésről beszélni nem nagyon lehet, hiszen csak ők és te tudod, hogy cserélve lettek bizonyos elemek, tehát sem az értéke, sem az eladhatósága nem változik az autónak, hacsak be nem vallod a leendő vásárlónak, hogy mi történt, de gondolom ez nem így lesz. Ennek fényében én nem igazán látok semmi alapot ezen körülményekben ami kártérítésre jogosítana fel, csak a méltányosság, hogy együttműködtél velük és őket kímélted meg a saját biztosítási díjuk emelkedésétől, esetleges vizsgálattól.
Mindenképpen hagynám, hogy ők tegyenek ajánlatot, egyrészt be tudod lőni, hogy ők milyen összegben gondolkodnak, másrészt nem te indítasz valami számukra nevetséges tétellel.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Bármilyen tényleges anyagi konzekvencia illetve az esetből fakadó kiadás képezheti alapját kártérítés követelésének, az autó kora és értéke jelen esetben nem alkualap, hiszen a helyreállítás a szakszerviz által megtörtént. Az idegeskedés nem tartozik ezek közé értelemszerűen, esetleg méltányosságból felajánlhatnak valamekkora, valószínűleg nem túl nagy összeget, tudják, hogy nem fogsz bírósági ügyet csinálni a dologból.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Ck.
addikt
Kedves Topiclakók,
Nemsokára hozom el az autót a múltkori kálváriából, amiről kicsit fentebb írtam. A balesetet elkövető műhellyel nemsokára leülünk tárgyalni az esetleges kompenzációról. Szerintetek ilyenkor egy 3 éves használt autó esetén milyen összeg képezi a tárgyalás alapját és hogyan kellene felvázolni a kért összeget? Annyira nincs tapasztalatunk az ilyesmiben, hogy semennyire.
Végül hivatalos márkaszerviz intézte a helyreállítást, tényleges elem javítás nem történt, mindenből gyári új alkatrész került bele, többek között egy új fényszóró, új lökhárító és új sárvédő. Remélhetőleg mostmár a 2 hetes rémálom ezzel véget ér. Viszont a kártérítés összegét illetően bizonytalanok vagyunk, hogy mi lenne egy reális és igazságos követelés. Egy biztos, öregedtünk egy 10 évet ebben az idegállapotban és nagyon sok mindent át kellett szerveznünk emiatt, ezt az ideget nem kívánom senkinek. -
Ck.
addikt
Mi a kutyus óta rászoktunk arra, hogy megfelezzük az utat, Németországban megszállunk éjszakára, alszunk egy jót, reggel all you can eat breakfast, majd frissen és kipihenve folytatjuk az utat. Így azért sokkal emberibb. Nekünk a megszakítás nélküli út nagyon kegyetlen volt mindig, pedig csak 1881 km.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Yeffy
veterán
-
aero.
veterán
válasz instantwater #30069 üzenetére
En egy honfitarsunk 2 honapos matricajat vettem at £10-ert
De amugy a hatar elotti kuton szoktam, errol az online idohatarrol a multkor hallottam en is.[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
addikt
Ha már így belejöttünk a kocsikázásba.
Osztrák autópálya matricát hogy szoktatok venni?
A múltkor akartam online, de kiíra, hogy 18 napon belüli érvényesség kezdettel nem tud adni, így maradt a benzinkutas fizikai matrica. -
aero.
veterán
-
Balinov
titán
azt fel lehet ugy is fogni, hogy legalabb tobbszor alltal meg picit pihenni.
Mi 10 eve a Puntoval (1.2/8V, HLX) asszem 4x tankoltunk Gyorig
10yrs, 41.5kg, 3yrs 42.7kg (Lab) :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
aero.
veterán
válasz instantwater #30063 üzenetére
Mondhatnám, hogy ismerős, tavaly hoztam egy 60 lóerős autót haza, 35 literes tank, 7x vagy 8x tankoltam már nem emlékszem. :)
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz instantwater #30063 üzenetére
Akkor cseréld Urus-ra. Bocs nem tudtam kihagyni ezt a szóviccet.
⭐ Stella
-
addikt
-
aero.
veterán
válasz instantwater #30055 üzenetére
80 liter, de meglepoen jol fogyasztott, 7,88 es 7.96 (3 literes), az utolso tankbol még maradt 750km hátralévő, annyit írt, mikor megérkeztem. Ilyenkor jó, de amúgy az átlagom 10e km-re 9 liter.
Ha nem nyomom neki, akkor 2 telitankkal hazaérek. Sokat esett nemetorszagban is, ott 170ig ereztem biztonsagosnak, majd nurnbergtol a hatarig szinte megszunt a szemelyautos forgalom, igy egy markatarssal 200 korul tudtunk menni a hatarig. En nem tudtam mire szamitsak forgalom ugyileg, semmikeppen nem akartam kicsuszni az idobol, ezt is szombat reggel inteztem el, hogy vasarnap delutan tudjak indulni.[ Szerkesztve ]
-
addikt
2 tank Walestől Debrecenig?
Mekkora tankod van?
Gondolom diesel.111es átlag?
Németországban gondolom nyomtad ami a csövön kifértVonat/komp jegy nem volt méregdrága a közeli indulás miatt?
Mi már most fontolgatjuk a Decemberi vonatjegyet, mert szépen lassan kúsznak fel az árak.[ Szerkesztve ]
-
aero.
veterán
válasz instantwater #30052 üzenetére
Egyszer tankoltam frankfurtban meg egyszer pandorfnal, plusz 2 wc szunet, a belga tajfun eson kivul mindenhol lehetett tartani a tempot.
15 orakkor indultam, 18;50-es vonattal mentem at.
3 db szalamis zsomlet, egy benzinkutas szendvicset es egy banant[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Rosszul fogalmaztam, mert Bajáról indulnánk Londonba. Az online form kitöltése tiszta a belépéshez a UK-be, csak kíváncsi vagyok hogy a Calais-ig tartó úton számíthatunk e ellenőrzésekre vagy tesztkéregetésre. Persze naponta figyelem/figyeljük a híreket, de eléggé nagy katyvasz van a fejekben, mert naponta többször is megkapom a kérdést hogy hol csináltatom meg a tesztet a UK-be való belépéshez, holott erről egyelőre nincs szó, pedig nagyon el van terjesztve ez a hír.
All→M8
-
aero.
veterán
Most ertem haza, sima volt minden. Kerek 21 ora alatt ertem walesbol debrecenbe, szepen lehetett haladni. Ejfeltol pedig jön a virus. :(
[ Szerkesztve ]
-
#26097408
törölt tag
Sziasztok,
Egy erdekes dologban kutatok epp de nem egyszeru a valasz. A szomszedunk kezd kiakasztani minket. De pont ugy dolgozunk hogy elkeruljuk egymast. Mar varom a pillanatot hogy elkapjam de elotte gondoltam feldobom itt a temat.
Szoval a drive-om mellett van egy kis fuves resz ami az en property-men van es azon allandoan atmegy gyalog vagy epp tegnap este motorral. Van rola videom mert kett kamera is veszi a front-ot. Ez elvileg trespass-nak szamit de olvasok olyat hogy jogilag ezt megteheti meg olyat is hogy nem. Van egy kozos jarda a ket epulet kozt amit hasznalhatna nem szorul ra hogy a fuvemet tapossa.
Ti errol mit gondoltok?
A masik a ket haz kozti kozos resz amit ellep a szemete mert lusta kihuzni a kukajat. A rokak mar frankon megkornyekeztek minket. Mar csak ido kerdese mikor ugranak at a keritesen es szedik szet megjobban a szemetet.
Ezzel sem tudom mit tudnank kezdeni. Attol felek ha sikerul beszelni vele es nem fogad szot akkor mit csinalunk.
-
rgqjx
aktív tag
válasz callmeakos #30046 üzenetére
A magyar-osztrák határon kellett kb. 10 percet várni, mert az osztrák oldalon lassan ment a beléptetés. (Itt lehet érdemes alternatívákat keresni. pl kis határ, szlovákok stb.) A következő megállónk az osztrák-német határ után nem sokkal a szokásos ellenőrzési ponton (Ez a vírus előtt is létezett) Hasonlóan az előző határhoz, kissé feltorlódott a forgalom: +10-15 perc, de itt sem szólítottak meg, lényegében lassan átgurultunk miközben szemeztek velünk.
Németeknél tankolás stb......, belga határ előtt Aachennél újabb tankolás, majd irány Calais. Ott francia, majd angol határellenőrzés, ami az útlevelek átadását jelentette, azaz 1-1 perc. Mivel jókor érkeztünk, egyenesen a vonatra irányítottak ezek után, ami aránylag pontosan indult. Az előzőleg említett form persze előtte ki volt töltve. Kérdést sehol nem tettek fel.Ha ti szeptemberben értek a magyar határra, akkor készüljetek a karanténra. Tőlünk odafele a magyar határon sem kérte senki a 2 negatív tesztet, pedig készültünk, üres határbódék fogadtak.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz callmeakos #30046 üzenetére
Ez napról napra változhat. Simán lehet hogy nekik még nem volt semmi titeket meg "szögesdrót" fogad.
⭐ Stella
-
-
rgqjx
aktív tag
válasz Maxxy10 #30043 üzenetére
Mi is tegnap délután tértünk vissza, szintén az alagúton keresztül. Meglepően pontos volt. Tőlünk sem kérdeztek, bár a kért online formot kitöltöttük.
-
Maxxy10
addikt
Ismerősök most jöttek vissza kocsival az alagúton keresztül, senki nem kérdezett semmit.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz instantwater #30040 üzenetére
Ez is lehet mögötte igen - álszentség lenne gondolni az ellenkezőjét. Minden mögött a pénz áll (kivéve ahol ingyen végzik).
⭐ Stella
-
addikt
-
aero.
veterán
válasz Alvin_ti4200 #30034 üzenetére
5.-en este mentem volna ... Ha sikerul lezsirozni vasarnap beulok az autoba es parketta. Máshogy nem kommentalnam ezt most.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Alvin_ti4200 #30034 üzenetére
Magyarok jöhetnek de kötelező 14 napig otthon kuksolás ami kiváltható két itthoni teszttel.
⭐ Stella
-
Alvin_ti4200
félisten
Ha valaki mostanában menne haza.
-
Mercutio_
félisten
Melyik valutához képest?
Ha a forintra gondolsz: Megemelték a hiánycélt + az mnb nem emelt kamatot + elismerték, hogy az eredetileg tervezett költségvetési számok nem tarthatóak.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
-
qqzs
őstag
ti mindig tudjatok....most mi a bubanat tortenik a fonttal??
Eladó: GTS450
-
Ck.
addikt
válasz Snoop-y #30022 üzenetére
Igazából ilyen ügyben sajnos vagy hála Istennek, nincs tapasztalatunk. Jeleztük, hogy a javításon és a kölcsön autón túl mindenképp szeretnénk valami kompenzációt. Annyiban maradtunk, hogy visszatérünk a konkrétumokra, ha vége a történetnek.
Addig tudunk mi is gondolkodni, hogy mivel álljunk elő, nem tudom, hogy egy ilyen történés esetén mi lenne az az összeg, ami kárpótlásként kérhető egy néhány napja vásárolt, £16 ezer autó esetében.[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
addikt
válasz radi8tor #30027 üzenetére
NMZRT
Példa: HETI D2 ABC123 HDe ez hibás.
A helyes formátum: [link]
Küldj egy alapdíjas SMS-t a +36-20-8-100-100-as telefonszámra , amelyben szóköz és kötőjel nélkül megadod gépjárműved rendszámát, majd szóközzel elválasztva az E-Matrica típusának megfelelő kódot.Tehát: AB12XYZ GB D1 heti
Az NMZRT oldalán fel van cserélve a sorrend.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz instantwater #30025 üzenetére
Milyen hibás formátumra gondolsz?
Amúgy sokan nem tudják hogy egy jó ideje bevezették itthon az autópálya matrica esetén 1 órás türelmi időt. Szóval ha átlépsz Hegyeshalomnál, akkor ne bajlódj a hivatalos matrinya kasszánál, hanem gyere tovább és vedd meg bármelyik benzinkúton 1 órán belül.
⭐ Stella
-
Snoop-y
veterán
válasz instantwater #30025 üzenetére
Vedd online ——> nincs sms es egyeb plusz dij.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
addikt
Mi kitöltöttük a formot.
A vonat előtt a határon az volt a határőr legnagyobb baja, hogy a napellenzőtől nem látta a gyereket.
Nem volt ott kérdés semmi location formról.Tényleg érdemes a kisebb határátkelőket választani Hegyeshalom helyett, ugyanis a hét szinte bármely napján a nap bármely szakában ránézve a Google Mapsra az alábbi horror látható:
A múltkor nem akartam a saját szememmel látni ezt a borzalmat a valóságban, így egy Ausztriában élő ismerős tanácsára egy kisebb határátkelőt választottunk ami ugyan egy pici kerülő, de mégis gyorsabb, mint Hegyeshalomnál szobrozni.
2 Jürgen ült egy buszmegálló méretű bódé előtt. Megnézték az útlevelet, aztán Auf Wiedersehen.Aki kis határátkelőn akar átkelni, célszerű még Magyarországon megvenni (én Shell kúton vettem) az Osztrák autópálya matricát.
Egy picit drágább, mint Hegyeshalomnál euróért, de, ha kis határátkelőn mész át, utána még matrica árusító helyet is kereshetsz, ami ki tudja, hol van.Most jut eszembe a "kedves kis meglepetés" ami Hegyeshalomnál befelé a Magyar autópálya matrica árusító bódénál ért:
Jelzem, hogy kártyával fizetek, erre megkérdezi a néni, hogy Magyar vagy külföldi a kártya?
Azt mondta, hogyha külföldi a kártya, akkor CSAK Euróban tud terhelni, és 15 EUR a 3500 Ftos 10 napos matrica.Szép kis felár. Még jó, hogy volt nálam Magyar kártya is.
Ezután pedig kiderítettem, hogy hogyan tudok Magyar SIM kártyáról SMSben autópálya matricát venni, mert nincs kedvem nenikkel bohóckodni.Itt is meglepetés ért, mert a Nemzeti Csodafizetési Csipetcsapat oldalán természetesen hibásan van fenn az SMS formátuma, de csodálatos módon mindhárom Magyar szolgáltató oldalán a működő formátum szerepel a tájékoztatóban.
Hogy is van ez, hogy pont a hivatalos "központi" oldal a hibás?
-
vbbb
őstag
válasz callmeakos #30023 üzenetére
Az már tényleg csak rajtad áll, hogy bevallod-e. Ha például nem készpénzzel fizetsz a benzinért és pont téged check-olnak le bankon keresztül, akkor lehet gond. De ehhez gondolom valami konktrét indok kellene, hogy ennyire utánad nézzenek.
-
-
Snoop-y
veterán
Igy mar kicsit mas. Ha csak kozmetiai serules akkor felesleges mert magadat szivatod ahogyan irtad. Probalj valami pluszt kizsarolni beloluk amit ajanlottak az az alap es magatol ertetodo. Mi lenne a karpotlas, hogy ennyi zurt okoztak?
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
vbbb
őstag
Ilyet én is tudok kettőt a BBC és a DFDS komptársaságtól is. Én ezeket tartom hiteles hírnek. Én inkább nem kockáztattam.
Minden más személyes, nem alátámasztott híresztelés csak mázli kategória szerintem.
Azt elfelejtettem leírni, hogy Hegyeshalom alatt eggyel alább érdemes a zöldhatárt (Albert-Kazmer Puszta) választani, ott nincs sor. Két udvarias határőr megállít nagy valószínűséggel és angolul megkérdik, hogy hol voltál az elmúlt 10 napban. Megadod a helyes választ, hogy csak Magyarországon és mehetsz is.
[ Szerkesztve ]
-
vbbb
őstag
válasz instantwater #30016 üzenetére
Pontosan azért ahogy mondod, hogy ott ki kell szállni. Amikor jöttünk akkor jött a hír, hogy Ausztriát másnap reggel 4-től listára teszi Borisz. Szóval ezért tódult meg a nép vissza UK-ban és omolgatott a rendszer. De ahogy írtam a másik oldalról gond nélkül be lehet foglalni ugyan azon az áron.
-
addikt
Mi is csalagúton jöttünk egy hete, és semmit nem kérdeztek, de hallottam, hogy a kompozókat bizony karantén várja.
Gondolom az a ráció benne, hogy a vonaton most hivatalosan ki sem szállhatsz, még rád is szólnak, hogy szállj vissza, ha épp arra sétál a személyzet.
A kompon pedig pont fordítva van, ott kötelező kiszállni, és a fedélzeten vegyül a nép. Ott aztán esélytelen kiszűrni kivel érintkeztél, ki honnan jött.
Sajnos az eurotunnel rendszere a jelek szerint nem bírja a terhelést, de talán hamarosan az is újra működni fog, lehet vonatozni, és nem lesz karantén.
-
vbbb
őstag
Nemhiába, két perc alatt lehet hamisítani egy e-mail-t a név átírásával az eredményen, akár telefonon. Tudok aki ilyennel ment haza még az elején Lengyelországba.
Kis info a hazaútról kocsival ahogy mi csináltuk:
Magyarországon tankolás határ előtt és át Ausztrián (még nem volt a listán, de már igen) Németország közepéig megállás nélkül. Itt megszálltunk és tankolás megint mielőtt átléptünk a belgákhoz. Ezután meg szépen le Franciaországba Calais-ig. Van aki erősködik, hogy komppal is lehet menni és nem kell karantén, pedig de.
Fent van a szolgáltató honlapján és a GOV-on is. Trükközni lehet, de nem érdemes. Van akinek a head office derítette ki mivel jött igazából, és hazaküldték két hétre...a francia határőrt megint nem érdekelte ki honnan jött, semmi papírozás. Az angol kollegája csak annyit kérdezett, hogy van-e útinapló, de semmi barcode scannel-és akármi.
Ja még annyi, hogy az útinaplót érdemes korán elkezdeni kitölteni mert picit hosszadalmas és részletesen kell. Plusz nekünk nem engedte a jegyet megvenni az Eurotunnel oldalán, a fizetésnél mindig '' -it dobott. Szerencsére eszünkbe jutott a www.directferries.com ahol ők is fent vannak, ugyan annyiért sikerült is szervízdíjjal együtt.(190GBP ouch...) -
Ck.
addikt
válasz Snoop-y #30013 üzenetére
Beletolattak, amikor egy másik autó jött le az aknáról, törés szerencsére nem történt, pár karc az első lökhárító jobb oldalán, cserés szintén a jobb oldali lámpa a karc miatt, valamint a sárvédő ív illesztését meg kell igazítani, de sérülés ott nem történt, a fényezés is makulátlan, egyedül a műanyag lökhárító lett karcos, meg a lámpát kell cserélni.
“Szerintem eppen most vagnak at...” nyilván nekik érdekük megkerülni a biztosítót. Ezt értem. De a 6 napja vett autónk emiatt legyen cat-os, eladhatatlan és mellette menjen fel az insurance premium-om, annak ellenére, hogy benne sem ültem? Hiába van no claim bonus protectionöm, attól még a premium ugyanúgy felmenne, amit hosszú évek alatt felépítettem. Nem akarok én senkit szándékosan átverni, de ezzel is számolnom kell sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Tiszteletem,
Az egyik neves független angol szervizhálózat sikeresen összetörte az autónkat. A helyreállítás teljes lebonyolítását és költségét átvállalják és a javítás időtartamára csere autót biztosítanak. Kérték, hogy külön a saját biztosítónkat ne értesítsük, így nekik is jobb ha a saját partnerükkel csináltatják meg, valamint így az én autóm kártörténetében sem fog bejegyzés szerepelni, illetve a biztosításomban sem lesz semmilyen feljegyzés és kockázati áremelés emiatt.
Kérdésem, amennyiben ragaszkodnék ahhoz, hogy egy általam megválasztott, konkrétan a márkaszervizben végezzék a javítást, akkor ilyen esetben már mindenképp a biztosító bevonásával járna a dolog, illetve a márkaszerviz köteles lenne feljegyzést készíteni az autó javításáról a különböző nyilvántartásokba? Vagy ilyen esetben is kikerülhető ez a része és maradhat nyomtalanul a dolog? Van ebben valakinek tapasztalata, egész pontosan hogyan működik ez idekint?
[ Szerkesztve ]
-
Maxxy10
addikt
Kedden elkezdtem használni a Google pay-t a virtuális revolut kártyámmal a tömegközlekedésen. Kedden szépen levonta a pénzt ahogy kell de ma reggel néztem, hogy az elmúlt két napban nem vonta le. Ha megnyitom a Google pay alkalmazást ott látom rendesen az útvonalat amin végig mentem de ha belépek a Revolut alkalmazásba akkor semmi?
Nekem ezt kéne jeleznem valahol? Nem akarok büntetést kapni.... -
tildy
nagyúr
Debrecenben volt , akit két negativval is karantenba tettek, mert nem mutatta be a screenshotot arról, hogy a Home kitet mikor csinálta . Csak az eredményeket .
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
qqzs
őstag
Mekkora hulyeseg mar ez a repteri bohockodas. 200 ember osszezarva tobb oran at ugyanazt a levegot szivjak belso keringtetessel, kocsival meg nem neznek senkit.
Eladó: GTS450
-
válasz BÁ Nutrition #29994 üzenetére
Dettó, én is tegnap érkeztem Stansted-Ferihegy útvonalon. Két negatív teszttel mentem, megnéztek a fülkébe, és engedtek is. De jó felkészülni hogy baromi lassan halad a sor, legalább 40 percet ott dekkoltam, persze 2 méter távolság sehol nem volt, sőt az emberek annyira türelmetlenek voltak, hogy másztak egymás nyakára. Mielőtt beálltam a sorba, kérdezték van e két negatív teszt nyomtak egy hőmérőzést, akinek nincs annak külön sorba kellett állnia. Annyit láttam, hogy egy faszit nem engedtek tovább, mert a két tesztje között nem telt el 48 óra, de hogy karanténba került e azt nem tudom, mert azt már nem láttam, mert sorra kerültem.
A visszafele út az érdekesebb lesz, mert kocsival megyek vissza majd csalagúton, de annyi fals infó van arról hogy kell e karantén vagy nem, hogy nem tudom eldönteni. Mindenesetre jó azt olvasni, amit instantwater írt.All→M8
-
Maxxy10
addikt
Tud valaki ajánlani magyar pszichológust Londonban?
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor 200 Pro - mobilportré
- ASUS Zenbook A14: Ez így szinte tökéletes
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Lenovo 3000 és IdeaPad notebookok
- Google Pixel topik
- Tippmix
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- ZIDOO médialejátszók
- További aktív témák...
- Zsír HP EliteBook 845 G7 Fémházas Laptop 14" -45%Ryzen 5 PRO 4650U 16/256 FHD IPS SURE VIEW
- 1TB Western Digital SN850X M.2 PCIex4 SSD (WDS100T2X0E) ÚJ!!! 36 hónap garancia
- Intel Core i5-12400F LGA1700 OEM (ÚJ!!! 36 hónap garancia)
- AMD Ryzen 7 5700X OEM (ÚJ!!! 36 hónap garancia)
- Eladó Samsung Galaxy Watch 6 Classic 47mm Bluetooth
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest