Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-igu-
veterán
Igy is mennek vegtelennel a tuning rolleresek peldaul, es tenyleg veszelyesek. Sajat magukra is, meg a kornyezetukre is. Ebben teljesen egyetertek, van ertelme a limitacionak. Viszont nem gondolom, hogy bringa eseten az altalam megjelolt magasabb sebesseghatar olyan nagy gondot okozna.
Egyebkent ha a szabalyok betartatasaval csak negyedannyit torodnenek, mint a megalmodasukkal, akkor a veszelyesebb felhasznalokat rovid idon belul ki lehetne szurni a rendszerbol.
En magam amugy elvagyok analoggal. Most meg (51 evesen, porckorongservvel megtamogatva), de kesobb lehet, hogy nekem is kell majd rasegites. A parom terde eleg csunyan megmihalylott mostanra, es - a mutet dacara - nem tudja elvezni a bringazast motoros rasegites nelkul. Azzal viszont annal jobban.
-
ZolkoW
őstag
az lenne csak igazán szép, ha boldog-boldogtalan, aki most is motorral segített/hajtott kétkerekűre ül, ide értve a rollereket is, még nagyobb sebességgel mehetne jogsi nélkül
Mármint értem én, lehet használni értelmesen is, csak eleve veszélyes párosítás ez a bárki használhatja közlekedési ismeret nélkül + még motor is van benne dolog...
-
Asszem félreérthetően fogalmaztam a sztori elején: nem konkrétan a 45-ös szám a fontos, hanem az, hogy nincs a bringa 25-nél limitálva, és a használati szokásaimat tekintve effektíve nem limitált. 35-ös limit elég lenne az esetek 80%-ában, bár tény, hogy amikor gyorsabban megyek, és folyamatosan, azt igencsak élvezem
Visszatérve a városi kérdésre. Ha sietek, akkor ahol lehet, 35-40-es tempót tartok, ezzel normál budapesti forgalomban (torlódások nélkül), ahol autóval 30-32-es átlagot érek el, a bringával olyan 26-27 szokott kijönni. Ha dugó van, akkor ez leesik 24-25-re, míg autóval olyankor kényelmesen 20 alatt vagyok, vagy még lejjebb. Gondolom, robogóval normál forgalom mellett kb. azt lehet hozni, mint autóval, dugóban meg igen keveset csökken, szóval azért lassabb vagyok így, de nem drámaian.
-
Damateo
aktív tag
Üdv,
kaptunk kipróbálása egy Ztech járművet.
[link] eget hasonló csak 3 éves modell.
Az a tapasztalat hogy indulásnál le esik akku vissza jelzés 0-rá. Ha megállunk akkor írja a valós értéket.
4 akku van benne, töltött állapotban 3db 13,1V 1db 11,5V
Menetközben fokozatosan lassul. Rázkodás hatásra kicsit megugrik, gyorsul.
Akku lehet a hiba? -
DigitXT
félisten
Pont azért használható ki, ha úgy még eléri a zöldet: ha nem, akkor jön az álldogálás.
(Már akit érdekelnek az ilyen úri huncutságok, mint piros lámpa, ahol meg kéne állni.)Ui: amúgy teljesen jogos a felvetés, van, mikor nem lehet elérni, és az átlagsebesség tökéletesen megegyezik. Csak egyik esetben a lámpánál 1 perccel többet várakoztál.
Motoron is tapasztaltam ilyet.Ha éppen 70-nel szöttyögsz végig a Lágymányosin, ugyanaz, mint jócskán túllépve a sebességhatárt. A végén vár az adott a piros lámpa. Egyetlen egy dolog miatt mégsem ugyanaz: ha 70-nel szöttyögsz, letolnak az autók... Megengedett sebesség 70 km/h adott szakaszon, de nem sokakat szokott érdekelni.
-
Friczy
senior tag
válasz
RetepNyaraB #9393 üzenetére
Igen, az enyém 16 kiló, nem pedig 30. Nagy különbség. Nálam ez az érzés, amit leírtál, az ECO+ üzemmódban van, ha egy emelkedőn megyek fel, ahol viszonylag kényelmesen lehet felmenni, és épp azon a nyomatékhatáron megyek, ami felett bekapcsol, akkor megy a ki-be kapcsolás. Megoldás: vagy gyorsabban, vagy lassabban kell menni
-
RetepNyaraB
veterán
Korábban is, csak nem 30 kilót (bocs, a partvonalról). Én is szívesen látnám az extended versiont. Síkon simán 25 felett tekerek pedelcet is, de minimális változásnál (szél, emelkedő-szerűség) már becsúszom 26 köré és a motor folyamatosan ki-be kapcsol. Na az baromi fárasztó érzés. Már egy 30-as limit is sokat dobna a dolgon. És ez csak egy vacak városi trekking.
-
Friczy
senior tag
A 45-ös limit sose érdekelt, a hagyományos bringámmal is inkább a 25 környékén mentem, ha meg a feleségemmel együtt, akkor inkább 20 körül. Sok esetben már az is segítség, hogy 25-ig segít a motor, utána ugyan saját erőből kell tovább menni, de hát korábban is azzal kellett
-
Én is gondolkodtam egy csomót egy könnyebb bringán, de a jelenleginek van egy nehezen pótolható feature-e - a 45-ös sebességlimit. Most, hogy látom, hogy egy 100+ km-es túra végén a gyárilag legalacsonyabb Eco fokozatban minden gond nélkül megyek 30-at (és még a SuperEco-val is 27-re saccolom a normál utazót), a 25-re limitált bringánál folyton menne a dilemmázás, hogy inkább menjek-e a Toughroaddal.
Meg amúgy most a Horizontozás során sokat nőtt a szememben az Explore, száguldozás mellett mászásban és nem túl erős terepen is jól vizsgázott. Pl. a pedelec-eken nem túl gyakori, eredetileg affektálásnak tűnő első váltónak igencsak hasznát vettem a 17-18-as Horizont szakaszokon, és legutóbb Esztergom felé is. Pl. a Prédikálószékhez nem lett volna gond felmenni 48/37-tel vagy 48/42-vel, de mégis sokkal kényelmesebb volt 36/28-32-37 között váltogatva. Szóval most ott tartok, hogy a súlyát meg 1-2 hülyeségét könnyen elfogadom az előnyeiért cserébe. -
Friczy
senior tag
Tartottam a megvásárlásakor, hogy a korábbi bringához (625 belső +500 Wh pótakku) képest a beépített 400 és a 250 Wh pót jelentősen kisebb táv lesz (bár a teljes kapacitást talán csak egyszer használtam ki a régebbin is), de a súly csökkenése (16 vs 25 kg) annyira vonzóvá tette, hogy belevágtam. Nem bántam meg, ráadásul sokkal inkább hasonlít a normál biciklis érzéshez a használata, megint csak a tömeg miatt. Az egyetlen hátrány, hogy a belső akkut csak a bringával együtt lehet tölteni, de ez itthon a garázsban nem probléma, több napos szálláson már inkább. De - legalábbis nekem - úgy néz ki, hogy egy napos használatra szélsőséges esetben elég, ha a 250-es pótakku töltve van.
-
Igen, azzal a stílusú bringával van egy csomó opció, kicsit irigykedem is
Nekem a 30 kilós Explore-ral 20% rásegítés elmegy csak arra, hogy kompenzálja a súlytöbbletet a Toughroadhoz képest mászáskor, síkon meg ugye eleve nem túl jól skálázódnak az extra wattok. Vszleg a SuperEco (50%) kísérletet megejtem valamikor, úgy elvileg 200km fölé ki tudom tolni a hatótávot, de annak csak nagyon hosszú, nagyrészt sík túra esetén van értelme, és úgy is vannak kételyeim, mennyire sokkal leszek előrébb.
-
Friczy
senior tag
Az enyémen van (Bosch SX, smart system), ki is használtam, tetszik. Van egy Eco+ mód, alapból nincs a bringán, de rátehető, ennél adott nyomaték alatt egyáltalán nem megy a motor, ha azt meghaladja, akkor elindul, de akkor se segít sokat (a határ és a segítség mértéke állítható mobilról). 86 km, valamivel több, mint 500 szint, kb. 20%-ot merült az akku (pótakkuval mentem, az össz kapacitás így 650 Wh, tehát nagyjából 120-130 Wh ment el)
-
zsola32
őstag
van egy "custom" mód, azt használjuk jelenleg, itt mi tudjuk megadni a 3 fokozatot.
Jelenleg 20%, 35% és 50 % a három fokozat. (zöld, rózsaszín, piros fényekkel a kijelzőn)
tegnap találtam egy + lehetőséget az app-ban, van rajta egy automata mód, gondolom a nyomatékszenzor alapján adja a rásegítést. Mielőtt be lett állítva, kért egy testsúlyt a program. Ekkor kékre vált a kijelző,
szóval ez valami egyedi trükk. Menet közben bármikor ki lehet lépni ebből a lehetőségből, értelemszerűen a 3 rásegítési módba.Ma rendeltem németből egy kütyüt, ezzel kényelmesebb lesz a rásegítés váltás:
[link]Más:
Igazság szerint, ha megismertem a kerékpárt, lehet hogy teszek fel az appból képeket, és megmutatom a különböző beállítási lehetőségeket, könnyebb lenne a választás mások számára.Ebben az évben már nem vesszük meg a pótakksit, jó lesz a jövő szezon elejére, a gari szempontjából is jobb ha télen nem ketyeg feleslegesen.
A bringás órákon járt még az agyam, a Garmin annyival tud többet az alap 460-as Brytonnál, hogy órából lehet állítani a rásegítést, de mivel középen van az óra, nem is áll annyira kézre. Ezért rendeltem a korábban linkelt Mahle kütyüt... Ssóval jó lesz az alap 460-as Bryton a páromnak, olcsó, és nem ráz. Radart kezeli, a többi meg másodlagos.
-
zsola32
őstag
válasz
janakbacsi #9383 üzenetére
62,3 kg + 2 kulacs víz
hőmérséklet 20-25 -
zsola32
őstag
köszi...
Közben a párom is használja a bringát, eddig nagyon szereti.
Írok majd róla részletesebben, főleg hogy ha jó látom elveszett a korábbi irományom.
Kényes kis jószág az XS-s méret, csak az Elite fly kulacs fér el a pótakksinak is szánt kulacstartóba.
Télen kap egy szorzóváltót a bringa, a hátsó sort meg megpróbáljuk finomítani.
Síkon 1%/km-et merül, a Balatonberénytől csak úgy suhant Fonyód felé a párom...
Most szombaton is a balcsin voltunk vele, akkor 102 km volt a táv, 68 km rásegítéssel 4 % maradt a bringában. (506m szint, Szántód-Veszprém-Tihany)
A pótakksi a környékünkön (Pécs) nem fog kelleni, 60 km körüli pályákat simán lehet vele menni.
Jövőre viszont nem ússzuk meg a vásárlást, mivel kacsingat a párom a 100+-os távok felé. -
Atos23
senior tag
válasz
zsola32 #9333 üzenetére
Na a Merida eSpeeder 400 egy nagyon szép ebike, gratulálok hozzá!
Én is gondolkodtam egy boltbajárós, kisakkus ebike vásárlásán, mert az igazat megvallva, a Speci Turbo Levónál néha az is nehezemre esik, hogy lecipeljem a lakásból a pehelykönnyű 24 kilóját.
Szóval akartam valami olcsó és könnyű bringát, így futottam bele a Merida Concept Store-ban egy készletkiszórásos Merida eSpeeder 200-ba. Ajándék áron van most, valami 760k környékén, és tényleg szép bicaj. Állítólag az eSpeeder 200 könnyebb is, valami 13kg, fél kézzel megemelve egy átlag analóg aluvázas országúti súlykategóriája.
Ki is próbáltam, brutál jól megy magához képest, illetve netes review-k alapján a vékony gumik és a könnyű felépítés miatt a 250Wh akku meglepően sokáig tart.Én végül lemondtam róla, mert hülyeség lett volna egy magamnak két ebikeot tartani itthon, így egy analóg egyszerű bringát vettem boltba járni. Szóval ha valaki akar egy olcsó, szép, és jó eSpeedert, itt a link, úgy látom még van belőle a srácoknál.
-
válasz
RetepNyaraB #9379 üzenetére
Király, használd egészséggel
A motor miatt ne aggódj, a Bafang többnyire teljesen rendben van, nem egy dzsunka-ltd típusú gyár. A súly kapcsán meg sztem már kitapasztaltad, hogy akkora jelentősége ezeknél haladás közben nincs.
-
RetepNyaraB
veterán
Gondoltam biggyesztek ide egy gyors reviewt, mert magyar nelven talán nem sok van és ha nem is segít, legalább nem árt. Vettem egy Tenways Ago X bicajt. Zéró ebike tapasztalattal, nem is ültem ilyenen eddig, csak olvastam mindenfélét két hétig, ami persze pont semmit nem ér, de az ember azt hiszi. Technikai dolgokról nem írnék semmit, mert ott a weboldalon, elég informatívan. Azért vettem újat, mert tapasztalatlanként a netes használtpiac eléggé elrémítő, rosszabb, mint mikor autót akarsz venni és a fogalmatlan, ám agresszív eladó össze-vissza kamuzik, csak vidd el a roncsát. Kösz, inkább fizetek többet és kapok garanciát. Van magyar képviselete, remélem nem lesz rá szükségem. 816k Ft volt, ingyen szállítással. Egy hét alatt megjött, egy óra alatt összeraktam, működik. Masszívabb cucc, mint amire számítottam, mindenféle értelemben. Az anyósom Riverside hátsó motorosa elég filigrán mellette. Ez 29 kiló, nem akarom a lábamra borítani. Felszereléshez lényeges: a hátsó sárhányó és csomagtartó mely kb 3 kilótól szabadítana meg, nem túl felhasználóbarát módon alulról van felcsavarozva (kereket le kell szedni) és a hátsó világítás rejtett kábele a sárhányóban fut, majd tűnik el a vázban valahol a motor táján. Valószínűleg csatlakozós, de annyira macerásnak éreztem leszedni, majd ha kell visszarakni, hogy fene megeszi és marad, ahol van. Plusz az auto fény miatt még hibára is futhat a vezérlés gondolom, ha önkényesen kihúzom a csatit. Nem fog kiderülni. Az abroncsok (CST no name) egyértelműen kukák nekem, a nyereggel (nyugger, puhaseggű, széles vacak), pedállal együtt (műanyag platform). A gumi amúgy szigorúan aszfalton valószínű oké, finomabb vezetéssel, nem menőn döntött kanyarokkal. Bármilyen kavics feltűnésekor ez már életveszélyesnek tűnik (nem vezetek óvatosan). A pedál és nyereg amúgy oké, a nyugger stílhez, de én SPD-t, meg montinyerget használok és ez így is marad. Kormány markolata alap habszivacs, kinek hol az ingerküszöbe. Na de a lényeg a vezetés. 5 éve egy régi KTM Life Crosst nyúzok (9-es deoreXT váltó, deore kerékszettek, magura felnifék, 42mm gumik, 13 kiló). Nem komoly, de gyanítom a városi átlagnál nem rosszabb. Ehhez képest ez mint egy Golfból átülni egy nagyobbfajta X-es BMW-be, minden értelemben. Rettenet stabil (29x2,25"), kevésbé fordul. Kényelmes. A motor ugye sok tesztben a gyenge pont; én sima bicajhoz vagyok szokva, namost ehhez képest ez engem 1-es rásegítéssel is feldob a János Hegy kilátóra kettes-hármasban. A KTM mellett kiköptem volna a belem (55 év, 65 kiló, nem túl acélos fizikum). Sima úton, vagy minimális emelkedővel rásegítés nélkül is gond nélkül 25 fölött lehet tartani - bár tucatnyi kilométerrel odébb bizonyára máshogy gondolom. Ma csak egy gyors fél órám volt a legkínosabb emelkedőket végigpróbálni, ahol naponta használnom kell majd a hegyen. Ja. Az alap Tektro fékek pár km alatt bekopni látszanak, mert eleinte gyatrán fogtak, most már oké. Egy 90-100 kilós ember alatt azért úgy érzem ez kevés lehet, de az én zsokéalkatomhoz simán jó. Teljesen e bike szűzen nekem nagyon kellemes meglepetés, az áráért különösen. Masszív, nem jön zavarba emelkedőn semennyire, amit vállal azt úgy nézem hozza, nem hazudozik a weboldal különösebben. Ez nem az alis rettenet, ha kínai motorja van is, meg nyilván ott is gyártatják. Ha van kérdés, igyekszem válaszolni, szakkifejezésekkel kíméljetek lécci :)
Update: vettem egy szett Schwalbe Hurricane külsőt; szintlépés. Illetve egy akciós Lidl mtb nyerget. Az 3000Ft, röhejes ár és meglepően jó. Mondjuk nem valami könnyű, de ennek mindegy. Felraktam az spd pedált is.
Jelenleg 70km van benne, 21% akksi. De ebben egy Pasarét-Normafa-jános hegy, illetve egy belváros-Normafa is szerepel (utóbbi a nejem, aki kizárólag max rásegítés, minimál erőkifejtés üzemmódot ismer).
-
válasz
RetepNyaraB #9375 üzenetére
Aye, aye!
-
sz.zs.
senior tag
válasz
RetepNyaraB #9375 üzenetére
Mindenképp!
-
válasz
RetepNyaraB #9375 üzenetére
Csak a magam nevében nyilatkozok, de engem kifejezetten érdekelne!
-
RetepNyaraB
veterán
Érdekli a társaságot egy Tenways Ago X
első benyomásos review? Akkor írok szívesen, de körberöghögtetni magam nincs kedvem. Egyébként áráért különösen jó félvárosi bicajnak tartom (Budapest legtetején lakom, nyúzni vettem, nem a Dunaparton krúzolni). -
parandroid
félisten
válasz
IMIIKE1998 #9372 üzenetére
Olcsóbban olcsóbb, csak sokkal szarabb lesz a végeredmény.
p
-
Én vennék valamilyen jó minőségű Mean Well tápegységet, ami feszültségben (vagy állítható olyan tartományban amiben a 29-30V benne van), és áramerősségben megfelel.
Nagy kérdés, és első körben azt mérd ki, hogy mitől 3 pólusú a csati. Nem hinném, hogy valamilyen kommunikáció megy rajta a harmadik pinen, inkább csak meg van duplázva a DC valamelyik pólusa, de addig azért ne köss rá semmit, amíg ebben nem vagy teljesen biztos.
-
parandroid
félisten
válasz
IMIIKE1998 #9366 üzenetére
Igen.
p
-
parandroid
félisten
Edge Explore, vagy Edge Explore 2. Ezek kimondottan navigációhoz vannak, kevesebb edző funkcióval. Ár alapján döntsd el, az első verzió sem rossz, de a másodikban azért javítgattak ezt-azt. Többiek nem rúgnak labdába mellette. Emellé még komoot app telefonra/tabletre/pc-re, és célszerű megvenni hozzá a világtérképet (egyszeri 20 euró körüli összeg). Messze a legjobb tervezőprogram, jobb, mint a garmin sajátja, és egy kattintással átküldheted a kész route-ot a garmin eszközödre (ha arra is feltetted a komoot appot). Tud saját, élesben navigációt is, de ahhoz komoot premium előfizetés kell (évente valami 60 eur asszem). Ez amúgy lényegesen profibb, mint az Edge saját navija, ami mai szemmel kicsit... khm, hogyan legyek diplomatikus...?
p
-
5 év után lecseréltem a régi gépem (Rockrider E-ST 900) egy Specire (Turbo Levo Comp Alloy gen3). Nagyon élvezem, fantasztikus bringa. Szeretnék végre pontot tenni a navigációra is. Próbáltam már mindenfélét:
- Megállok, telefon elővesz, néz (ezt gyorsan abbahagytam anno
)
- Telefon tartóban (túl nagy, és a rezgés szétveri a kamera stabját, ezt sem erőltetem)
- Valódi moving mapes Apple Watch app, konkrétan WalkOutDoors. Ez egyrészt nagyon bejön, régóta használom, mert mindent tud amit kell, másrészt viszont nem túl kényelmes az órát nézegetni bringán. Valamint most már üti a Speci saját watch appját (2db "edzős" app nem futhat párhuzamosan), amit szívesen használnék, mert úgy tud egy edzést monitorozni, hogy figyelembe veszi a motor által leadott teljesítményt/beállításokat is.Arra gondoltam, hogy kipróbálnék egy Garmin Edget, de nem nagyon akarnám idegelni magam további bonyolult méregdrága kütyükkel, amiknek a funkcióit 90%-ban nem is használnám (szinte csak a térkép kellene). Régebbi használt Edgek is játszanak. Melyik az, amiben a legkevesebb sallang van, és elegendő lenne előre megtervezett útvonalakon (kizárólag trail, aszfalton nem megyek) történő navigációhoz? 6-8 órás túrákra kellene max. Offline hazai túratérképeket tudjon, és gpx-el lehessen etetni (de ezek a Garminoknál alap dolgok, ha jól láttam). Használ valaki ilyesmit hasonló célra? Ha igen, milyet? De akár más márkára is jöhet tipp! (Levedlett régi telefonra gondoltam még, de azok meg zavaróan nagyok.)
-
válasz
pècsimunkás #9346 üzenetére
a kerékméret csak gyártói szintű hozzáféréssel állítható.
3 szint van:
- felhasználói
- bolti
- gyártói -
válasz
pècsimunkás #9338 üzenetére
ez vagy tuning, vagy helytelen gyári beállítás (valószínűleg a kerékméret) eredménye.
az E8000 motor híresen, és könnyen tuningolható egyébként... emiatt hamar halnak.
SM-PCE02 kell és gyártói szintű hozzáférés, amivel vissza lehet állítani az értékeket gyárira.
elképzelhető, hogy tudok segíteni, ha Pécsett vagy -
válasz
pècsimunkás #9342 üzenetére
Bizonyos rendszereken a kijelzővel, de gondolom van olyan ahol csak a szervizprogrammal tudják neked beállítani. Ott meg tudják nézni az akku állapotát, ciklusok számát stb., az valószínűleg megmondja hogy miért annyi amennyi.
-
pècsimunkás
addikt
Menüben tegnap már kerestem a beállítások között, de nem találtam ilyen opciót. Azèrt is kèrdeztem, hogy hol, vagy hogy lehet beállítani.
Kerestem azt az opciót is, hogy nincs-e 80%-os töltèsi korlátozás a töltèsnèl, hogy nem-e az miatt nem lehet fullra tölteni az akkumulátort.
Van1-2 ötletem, hogy mit lehetne kezdeni ezekkel a problémákkal.
Ha nem lesz megoldva valamelyik/ egyik sem felhívom a boltot, ahol vettem a biciklit. -
válasz
pècsimunkás #9338 üzenetére
Nem lehet hogy a kerék méret nincs jól beállítva?
-
trialboj
őstag
Budai részen mennék egy nagyobb túrázós kört, van esetleg valami javaslat (gpx) egy kb 70km/1500m túrához, amin kellemesen el lehet fáradni, és közben sok szép helyen lehet tekerni?
-
pècsimunkás
addikt
Sziasztok!
Bicikli kilométer számlálót lehet visszapörgetni?
4000 km van a bicikliben amit vettem nemrèg.
Egy 2017- es Focus Jam² Factory- ról lenne szó.
A 4000 km mèg hihető is lenne, hogy nem használták sokat, de kb minden megtett kilométerre 2x annyi megtett kilométert számol.
A napi számlálóban is, meg az össz km számlálóban is.
Ezèrt gyanús kicsit.
A másik, hogy a fedcomp szerint sosincs tele az aksi.
Hiába hagyom rajta a töltőn, az utolsó rubrika mindig fekete marad. Gyárilag meg ilyennek kellene lennie: -
zsola32
őstag
Merida eSpeeder 400:
A bringaboltból kerékpártartón hoztuk haza (Thule Proride 598)
Elég neccesen tudtam feltenni a bringát, éppen elfért a tartó része a kerékpár csövén, de már ott látszott, hogy benne van a kulacstartó helyén a tartó pántja, így felejtős ez a kerékpártartó.A csomagtartót, hátsó lámpát illetve sárhányókat leszedettük, illetve feltettem 2 kulacstartót, egy sebességmérő konzolt, illetve kormányra fogantyút. Kb. ez lesz az alapbringa súlya.
Így ez 15.42 kg, ergo szerecsém lesz a Thule freeride 532-es tartóval, mivel 17 kg a maximális teherbírása.
A szofveres része (nekem) elég komoly, ma tettem fel az appot telefonra. Végre ki tudtam kapcsolni az első lámpát, eddig automata módban működött, az autósok legnagyobb örömére lehet villogó üzemmódban is használni.
Szerintem összedobok majd egy saját rásegítéses profilt, igaz több módból ki lehet így is választani.
Azt kell hogy mondjam ez a jövő, de nekem még minden új, ez az első eletromos szamár a családban. Még lehet én maradok a jóöreg analóg bringánál... -
yle_greg
aktív tag
válasz
pècsimunkás #9325 üzenetére
Megnéztem ezt is, köszönöm!
Most már dúskálok a lehetőségekben. :-) -
válasz
parandroid #9330 üzenetére
A Speedbox például cseh cég
Persze, én már használtam sok másik országban is.
-
válasz
parandroid #9328 üzenetére
Nem cseh, német, itt csinálják a Berlinnel szomszédos Potsdamban. Mondjuk most eladták egy olasz befektetőnek. Én még jópár éve vettem meg a teljes verziót 20€ért.
-
parandroid
félisten
válasz
yle_greg #9323 üzenetére
Ennyire szerintem nem, ez gyakorlatilag azt jelentené, hogy még kis forgalmú falusi, külvárosi utcákat is ki kéne zárnia. Nem tudom elképzelni, hogy valahova 100%-ban forgalom elől elzárt utakon el lehet jutni. Tervezés en messze a legjobb amúgy. Sajnos ha navigálni is ezzel szeretnél, az fizetős (prémium előfizu), de garmin eszközre át tudja küldeni az útvonalat, amit tervezel vele, és onnét a garmin navigál.
A prémium is ugy van árazva amúgy, hogy alapból tartalmazza a térképeket is (tehát azokat nem kell megvenned), de ha megvetted mégis korábban a térképcsomagot, akkor a prémium előfizu havi dija is olcsóbb lesz.
Amit még nagyon csípek benne, hogy ha valamerre nyaralni vagyunk, vagy idegen helyen, akkor kiválóan mutatja a mások által arra bejárt útvonalakat, és remekül tud neked azok alapján kirándulásokat tervezni.
Én prémium nélkül használom, csak a térképet vettem meg (asszem egyszeri 20 eur volt), de nekem van garmin órám, meg biciklis komputerem is, szóval akár gyalog, akár futva, akár biciklizéshez tudom használni. Szoktam is.
p
-
yle_greg
aktív tag
válasz
parandroid #9322 üzenetére
Köszönöm!
Nézegetem, tényleg jónak tűnik, nem zárkózóm el a megvásárlásától.
Egy kérdésem lenne, amire nem tudtam rájönni: Ha a "sport selections" -ban a "Cycling" -et választom (szemben a "Road cycling" -al, ami előnyben részesíti az aszfaltot, ergo forgalmas főútra s kivinne) akkor elvileg nem nagyon visz forgalmas útra, de van olyan beállítás, hogy csak olyan utat tervezzen, ami "forgalomtól elzárt" kerékpárúton halad?
Mondjuk ez lehet, hogy elég extrém kérés, úgyhogy nem vetem fel hiányosságként, ha nem tudja, de ha még ilyet is tud, akkor nekem instant get ez a program. -
yle_greg
aktív tag
Kicsit OFF, de ti használtok olyan térképet, alkalmazást, ami kifejezetten mutatja a bicikliutakat?
A google mapson a biking layert nem tudom bekapcsolni, mindig azt mondja, hogy az adott zoom régióban nem használható, és hiába próbálkozok más méretű, illetve pozíciójú térképkivágással, úgy sem engedi bekapcsolni.
Van erre valami szofisztikáltabb program, app, bármi, amivel meg tudom tervezni, hogy két adott pont között milyen főleg biciklivel bejárható útvonalak vannak? A gyerekek miatt tök jó lenne, ha A-ból B-be eljutásnál látnám, hogy milyen olyan zárt bicikliutas útvonalak vannak, amelyekkel el tudom kerülni, hogy autók között, főúton, útpadkán kelljen tekernünk.
Volt egy rettentő rossz tapasztalatom nemrég (autó bénán előzött egy másikat, a szembejövőnek emiatt le kellett szorítania minket, ha nem akart frontálisan ütközni, de a 9 éves lányom beparázott, amikor centikkel ment el mellette az autó, és utána el is esett, szerencsére a mögöttünk jövő második autó lelassított, nem ment rá, de azért bassza meg az a két vezető aki inkább centizte egymást, mert nem akart akár 30 másodpercet is veszíteni a lassítással, hogy megvárja míg a három biciklis kikerül a necces pontból), és emiatt szeretném elkerülni az autókat. A B terv, hogy szerzek egy bazookát és utánalövök a tahó vezetőnek, aztán letépem a fejét és beleszarok a nyakába. (Bocs, még mindig felmegy a pumpa, amikor eszembe jut a dolog.)
Szóval, ti ismertek ilyen programot, ami külön megmutatja a használható bicikliutakat?
-
yle_greg
aktív tag
válasz
Ace Ventura #9319 üzenetére
Tény ami tény, ritka az a termék, ami a praktikum és az elegancia halmazainak közös metszetében leledzik. Ezek az összecsukható cangák nem rendelkeznek olyan szép kiállással, mint egy telivér kerékpár, cserébe... nos, összecsukhatóak. :-)
-
yle_greg
aktív tag
válasz
Ace Ventura #9306 üzenetére
PVY Z20 Pro tulajként szerintem nézd meg a gyártó újabb modelljeit, a PVY Z20 Pro Evo már nyomatékszenzoros.
https://kiprobaltuk.blog.hu/2025/04/24/kiprobaltuk_pvy_z20_pro_evo_elektromos_kerekpar_nyomatekszenzoros_ujjaszuletes
https://rendeljkinait.hu/tesztek/szabadido_sport/jarmuvek/pvy-z20-pro-evo-elektromos-kerekpar-teszt/
https://napidroid.hu/pvy-z20-pro-evo-osszecsukhato-elektromos-kerekpar-teszt/
https://rendeljkinait.hu/hirek/termekajanlok/pvy-z20-pro-evo-a-bringa-amitol-megszereted-az-ingazast/Az enyém nem EVO, hanem a sima Pro:
https://napidroid.hu/pvy-z20-pro-elektromos-kerekpar-teszt-ez-meglepoen-jo/A nyeregcső elég magasra húzható, szerintem nem lesz gond a magasságoddal. Ami nagy előny, hogy mivel összecsukható, bármikor bevághatod a kocsi csomagtartóba.
-
válasz
Ace Ventura #9311 üzenetére
ha a vállalkozó szellemmel nincs gond, akkor arra figyelj, hogy méretben jó legyen a bringa. sok kínai egyenméretet használ, és az inkább 170-180 centihez jó
-
zsola32
őstag
A párom új bringája:
Tesztelés hamarosan, több minden összejött a hétvégére. -
Ace Ventura
addikt
Hátigen, a vállalkozó szellemmel nincsen gond
Ezt a távot 1.5 hete egy 20 éves Hauser Grizzlyvel teszem meg, de az egy lélekvesztő. Soha nem volt karbantartva, csattog-zörög, de felkészítésnek jó.
Télen nem tervezem a bringázást, csak olyan áprilistól szeptemberig. Ahogy számolom kb vissza is hozná az árát az üzemanyag spóroláson. Kb havi 50K.
A Tourull U2 most a kiszemeltem. Néztem több tesztet, videót, és jókat mondanak róla.
Árban bőven befér a keretbe. -
válasz
Ace Ventura #9306 üzenetére
a linken egy "átlagos" kínai ebike van, amivel nekem több problémám is akad:
- nincs belőle eltérő méret eltérő testalkathoz/testmagassághoz. mivel nem vagy alacsony, sőt kifejezetten magas, eleve csak olyan modelleket nézz, amiből van választható vázméret, különben nem lesz jó a bringa
- kínai alkatrészek, noname motor, ismeretlen gyártói garanciális háttér, csak vállalkozó szelleműeknek!autóból bringára napi 2x20km az átlagosnál nagyobb vállalásnak tűnik egyébként. főleg, mert a megfelelő ruházat nélkül kínszenvedés lesz. és nem csak télen, de nyáron is.
nem elkeseríteni akarlak, csak annyit, hogy készítsd fel magad ezzel kapcsolatban.kezdésnek próbálj kölcsönözni egy valamirevaló ebike-ot pár napra, és nézd meg, hogy milyen azzal járni, és milyen tapasztalataid alakulnak ki menet közben.
-
-igu-
veterán
Nincs rajta mit karbantartani, max. a feszesseget ellenorizni neha, es ha szukseges, akkor utanallitani. Ha a szij csereerett, akkor az szemmel is lathato lesz (sok-sok ezer km utan)
A szij feszeseget egyszeru ellenorizni: megpendited, es ha 40Hz korul van a hangja, akkor jo. A Gates-nek van mobilos applikacioja erre a celra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Home server / házi szerver építése
- Kuponkunyeráló
- Battlefield 3
- Kiemelkedően csendes ASUS VGA jött a Noctua közreműködésével
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Óra topik
- Autós kamerák
- További aktív témák...
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- BESZÁMÍTÁS! HP 15S-FQ1045NH 15 FHD notebook - i5 1035G1 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN10
- BESZÁMÍTÁS! AOC 24B1XHS 60Hz FHD IPS 7ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R7 2700 / RX 5500XT 8GB / 16GB DDR4 / 256SSD + 1TB HDD
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest