Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezen az áron teljesen vállalható a bringa. Bele lehet 1-2 dologba kötni (a Gen3 Bosch motor nem éppen a legújabb, a 2A-es töltő a 625Wh-s akksival kombinálva vagy 10 órás töltési időt jelent, ill. a 29kg-os súlyt is sokallom kissé), de ezek sztem pont azok, amiket el lehet engedni, ha az ár fontos.
-
Éne
tag
Sziasztok!
Az oldalról és a kerékpárról érdekelne a szakértők véleménye.
[link]
Napi ~30 km lenne a megtett táv városban, első ebike lenne, semmi tapasztalatom nincs a témában, csak amit az elmúlt 2 évben olvastam itt ott, mióta keresem hogy melyiket és honnan vegyem.
-
lacos001
senior tag
válasz
RetepNyaraB
#9589
üzenetére
Nem volt ott csapatás, pár száz méter csak, mert elkezdett esni.
Viszont ma megkűtttem 30km-el. Elviselhető, halk, suhanós. Jó lesz ez a mindennapokra. -
-
lacos001
senior tag
válasz
lacos001
#9585
üzenetére
Nos...
Schwalbe Hurricane lett a választásom. Elég furcsán néz ki igy kompletten. [kép]
Kicsit visszavettem a méretből.
Ugye volt 60-622 29"x2.35 és most lett 50-622 29"x2.0. [kép] [kép] [kép]
Felpattintottam most kb egy órája és csapattam vele pár métert.
Teljesen más, mintha vmi új masinán űlnék, amin erősen egyensúlyozni kell
Nem érzem teljesen tapadósnak/biztonságosnak igy esős időben.
fostam is
Persze pikkpakk megszokom majd. -
lanszelot
addikt
Hello,
E-20F01BL ebike -om van.
El tort a vezetékem ami a displayhez vezet.
Ki szeretném cserélni, de nem tudom milyen hosszút vegyek.
Azt se hol a motor controller a bringában.
Itt nincs szervíz aki hozzá nyúlna ebike-okhoz.
Tehát magamnak kell megoldani.
Megforrasztottam de nem fog sokáig tartani, mindenképp cserélnem kell.
Julet 5 pine-es kábel.
[kép] [kép] [kép] [kép]
Tudnátok segíteni:
- hol a motor controller (gondolom ott a vége a kábelnek)
- bármi hasznos tanács: hogy szedjem szét, hogy húzzam be, stb
- találtam vezetéket, de csak 1m-t, és szerintem 1.7m -es kell, de az nincs. Így lehet hogy levágom és toldom a meglévőt.
Tudom akksi véletlen se legyen benne. Ez alap.
Semmit se értek a bringákhoz.
Sose láttam motor controller-t élőben, se ebike-ot szét szedve. Tehát nulla tapasztalat.
Elektronikai tapasztalatom van, azzal nincs gond.
Csak ebike specifikus dolgokban semmi tapasztalat.
Most húztam szét először csatlakozót rajta, tehát ennyi
-
lacos001
senior tag
Kösz ajánlásokat a gumira.
Igazából ami belsőim vannak ahhoz is kell igazodjak és az a 4,8-7,36 cm ig enged.
Na majd megvariálom a dolgokat.thx
-
Friczy
senior tag
Na nálam messze nincs annyi. Egy földszintes melléképület, aminek ugyan a fele lakás, és fűtve van, de a garázs nincs. Van ugyan benne egy fűtőtest, de azt lekötöttük, mert feleslegesnek tartottuk fűteni. A falon ugyan van 5 centi szigetelés, de a nagy garázskapu illetve két vasajtó nem fogja meg a hideget.
-
Ezt a fűtetlen garázs dolgot érdemes lenne celsiusosítani, mert direktben a mi garázsunk is fűtetlen, de miután a ház falaival szomszédos, télen is van benne 15-17 fok.
#9581 eddie1978, én az akksival inkább óvatos lennék, főleg, ha egyszerűen kivehető. Mondjuk ha szabad ég alatt van a bringa, akkor ha az akkut kiveszed, akkor a kontaktok lesznek kitéve az időjárásnak...
-
Friczy
senior tag
válasz
eddie1978
#9581
üzenetére
Az eddigi tapasztalataim alapján nem nagyon kell az akkukat félteni. Nekem Bosch akkukkal volt eddig csak tapasztalatom, de azokkal jó. A feleségemnek vagy tíz éve vettünk egy ebike-ot, én pedig vagy öt évet használtam egyet. Különösebben nem foglalkoztunk az akkukkal, a páromnak ugyan vettem egy tartalék akkut, hol az egyik volt benne, hol a másik, amelyik benne volt, az a (fűtetlen) garázsban volt, az enyém mindig a garázsban volt, a munkahelyen meg a mélygarázsban. Nem igazán tapasztaltunk akku degradációt. Azóta ezt a két bringát eladtuk, de az új tulajok sem panaszkodtak rájuk.
-
eddie1978
senior tag
Eddig észre sem vettem a fedelet.
Van egy akku a nyeregcsőben. Illetve itt látszik a fedél középcsapágyház alsó részén, amin keresztül hozzáférhető az akku.
Gondolkodom e-bike-on melóba járáshoz. Menyire tolerálják az akkuk a napi 9 órát szabad ég alatt egész évben? A maradék időben szobában lenne tárolva. Érdemes kivehető akksisat venni és bevinni irodába?
-
Friczy
senior tag
válasz
eddie1978
#9579
üzenetére
Belehegesztve ugyan nincs, de házilag nem cserélhető az akku. Ha megdöglik, akkor nem fűrész, hanem csavarhúzó és egyéb szerszámok kellhetnek hozzá, jellemzően szerviz. Az lehet az oka egyébként, hogy mivel nem kell extra ajtó, ami természetesen gyengíti a vázat, így a megfelelő szilárdsághoz kevesebb anyag kell, könnyebb lehet a kerékpár. Nekem is fixen van a vázban az akku, cserébe 16 kiló a gép, ami egy ebike esetén kifejezetten baráti. Itt is 15 kiló tömeget írnak, szóval nem rossz ez.
-
eddie1978
senior tag
Világosítsátok meg sötét elmémet. Ezen az E-GRVL AF HD bringán nem látom az akksi csere lehetőségét. Lehet cserélni? Ez most komoly, hogy bele van hegesztve a vázba az akku? Mi van akkor, ha megdöglik az akku? Jöhet a fűrész?
Ezt írják:
Váz
alumínium 6061 T6
teljesen az alsó csőbe integrált akkumulátor -
Friczy
senior tag
válasz
lacos001
#9574
üzenetére
Ha bringaút, akkor ez a traktoros felesleges, mindenképpen valami slick közeli és akár keskenyebb gumi is jó lehet. Nem is kell feltétlenül kifejezett MTB gumi, egy slick-közeli gravel is simán megfelelhet. Nekem az e-bike-on (gravel) Schwalbe G-One allround van, ez aszfalton is megfelelő számomra, és ha kell, lehet vele könnyű terepre is menni. Ahogy elnéztem, szélességben elég nagy választék van.
-
-
válasz
pècsimunkás
#9573
üzenetére
Yep, nem is a motorral szokott ezekben gond lenni. Szinte tetszőleges kínai ebike-ban fogadni lehet a 7-es Shimano Tourney váltóra és a 14-28-as hátsó sorra. Ez meg 12-es SRAM 11-50 - kb. függőleges falon fel lehet vele menni

-
zsola32
őstag
Párom Ebringáján, Continental Contact urban gumik vannak, jó lehet azokra az utakra, amiket írtál.
-
lacos001
senior tag
Hi
Több, mint egy éve nem irtam, de attól még olvasok
Úgy érzem a Smart Sam megfáradt 15K+ km után. [kép]
Az utóbbi hónapban 3 lyukadás is történt.....
Szóval ez a méret van most [kép]
Cserélnék. Jön a kérdés, hogy mire, mekkorára? Nagyon ugyan nem tudok variálni..
A fekete masina az alany [kép] többi a csajoké
Terepen egyáltalán nem használom már nem
Megmaradt a napi 2x10km bringaúton, járdán, ami pont ilyen térköves, mint a fotón a tárolónk.
Erre nem tudom maradjak e a Smart Samnél vagy vmi kevésbé traktoros legyen. Inkább errefelé hajlok.Felvilágositást kérnék, kinek mi vált be.
ha lehet róla szó
thx -
Egy barátom lehet tud alkatrészt Szabinak megkérdezem.
-
válasz
RetepNyaraB
#9570
üzenetére
Mondjuk most Nokoblaze is van 1290 EUR áron, az sem rossz.
Nézelődöm, hogy létezik-e könnyűsúlyú (15-17 kg), némi monti képességekkel (lehet hardtail, de első teleszkóp azé' kellene) bíró e-bringa, de eddig még nem találtam, legalábbis az épkézláb árúak között. Valaki tud ilyet?
-
-
meri
aktív tag
Sziasztok! Egy idős családtag Neuzer elektromos kerékpárjában az akksi kezdi megadni magát. Nem csoda, kb. 8-9 éves már a gép - a mellékelt képen nagyjából látszik, milyen (sajnos nem találtam meg a pontos típust - az akku ülés mögött van, első agyban a motor - bocs, jelenleg nincs jobb képem róla). Boltba, temetőbe járásra használja csak, arra tökéletes volt eddig.
Lehet-e ebbe reális áron akkut venni, vagy a meglévőt felújÍttatni? Köszi!
-
zsola32
őstag
válasz
lanszelot
#9565
üzenetére
Mintha lenne valami ragasztó/tömítő anyag is a kettő dugó között.
Merida Espeeder-hez vettem még nyáron egy Remote Duo-t
[link]
Vezetékes (a képeken ez nem látszik)
Kapcsiból össze is dugtam, de nem kellett volna, első körben el kellett volna vezetni a kormányon.
Leizzadtam, mire szét tudtam húzni egymásból a lét dugót... -
lanszelot
addikt
Kiváló kínai termék el kezdett lebomlani, nagyon öko barát lehet.
Gondoltam melegítek rá zsugor csövet.
De sehogy se bírom szét szedni.
Ugye a bomlás miatt nem tudom fogóval megfogni.
Tudnátok segíteni? Van valami trükk, hogy kell szét szedni? -
arcitec
addikt
A Bosch szerint 0-20C fok közt kell tárolni. Tehát egy temperált garázs pont megfelelő.
Ez érdekes, hogy több honi e-bike kereskedés, weboldal a szobahőmérsékletet írja.
Már pedig az a Bosch ajánlás felett van. A Bosch ajánlása: [link] 6.pont.
Az, hogy célszerű kivenni és 30%-60% közt legyen a töltöttség az egységes a weboldalak szerint is. Azt nem gondolnám, hogy a szobahőmérséklet nagy kárt tenne benne, ámbár kinél mi a szobahőmérséklet, van akinél akár 25C fok, vagy a feletti is lehet...![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Elképzelhetően azért írnak szoba hőmérsékletet, mert az kézenfekvően elérhető bárkinél,
szemben a 0-20C fokkal.
"Due to the cool temperatures, storing the battery in a basement or garage is better than storing it in living spaces."
-
StLui
veterán
válasz
Runner_fxr
#9562
üzenetére
Mi temperált garázsban tartjuk a bringákat, de nem is lehet kivenni az akkukat. A másik ezzel összefüggő gond az olaszoknál jött elő, szobába bármikor felviszem az aksit tölteni, de a komplett bringát sok helyen nem lehet

-
-
AMD94
junior tag
Sziasztok!
DUOTTS F26 LITE Ezüst 26
ENGWE E26
Kettő küzül melyik a jobb vétel ?
Munkába járásra kéne nekem napi 16 km oda vissza.
-
mumin007
tag
Köszönöm a válaszokat!
-
Friczy
senior tag
válasz
mumin007
#9557
üzenetére
Garázsban vannak a bringák nálam (nem fűtött), talán az első évben kivettem a párom bringájából (akkor még az volt az egyetlen elektromos), utána már abban sem. Nem volt gond egyikkel sem, nem ment tönkre egyik akku sem. A mostaniaknál nehéz is lenne, mert nem kivehető

-
mumin007
tag
Sziasztok!
Annyi lenne a kérdésem, hogy télére a pedelec kerékpár akkuját érdemes-e kivenni a vázból, ha nem használjuk? Illetve milyen töltöttségi szinten érdemes teleltetni az akkumulátort?
Köszönöm a választ! -
szabi41
csendes tag
Üdv
Neuzer Zagon elektromos kerékpár vezérlésen a töltöttségi szint jelző menet közben ugrál 1 és 4 között.
Lehetséges hogy a csomagtartóban lévő elkopott csatlakozó miatt csinálja ezt.
Lehet valahol ezt az alkatrészt venni?
Üdv: Szabi41
-
HermannG
csendes tag
Köszönöm szépen az nem, de ezeknek ilyen 200-250ezer a reális új ára az én véleményem szerint, valamikor voltak is annyikért csak most felugrott az áruk mert mindenki ilyenekkel szaladgál és bevált, túl sokat vártam sajnos. Alibaba alkalmazásban van most jó árakon csak nem tudom mennyire megbízható mert nem ismerem nem tudom kezelni, a chaten is lassan válaszolnak meg nekem kicsit katyvasz az egész. Van itt aki jól ismeri meg tudja mondani hogy melyik a valós biztos eladó meg melyik a kamu ha van olyan benne??
-
HermannG
csendes tag
Duotts C29 vagy Gunai GN29 nincs valakinek eladó itt? Vagy van valahol ezeknek fóruma?
Esetleg ha nincsenek akkor tudtok valahol akcióban?
Illetve vélemények is jöhetnek ezekről, ha van hozzájuk jókedv...? 😉😃
Köszönöm szépen! -
Friczy
senior tag
válasz
RetepNyaraB
#9550
üzenetére
Egyáltalán nem. Mondhatnám, minél magasabb, annál jobb, bár ebben a formában azért nem teljesen igaz.
-
-
Friczy
senior tag
Ez attól függ, ki mllyen pedálfordulathoz szokott hozzá. Nekem a - nem elektromos - kerékpáromon 50/34 a hajtómű, és nagyon ritkán használom az 50-et, bőven elég a 34 előre a 25 körüli tempóhoz, még úgy is, hogy nem szoktam a 11-es lánckereket használni hátul. De én alapból megszoktam a 70-80 közti pedálfordulatot. Elektromoson a rásegítés miatt kicsit hajlamos lustulni az ember, ami általában kényelmesebb, alacsonyabb fordulatot is jelent.
-
kenand
veterán
válasz
RetepNyaraB
#9545
üzenetére
Up to you én inkább erősebben nyomom, és 1-es rásegítés, az a "sport" benne.
Csak nagyobb dombon váltok feljebb.
Amig 36t volt a legalsón használtam, amióta 40-es van azóta alulról a 2-on, dombon a 3-on.
De enyhe lejtőn, vagy a jól belendül jól jön a legalsó fogaskerék. (nekem 9 fogaskerék van hátul) Ha minden igaz “ Alivio / Deore CS-HG400 11-36”
#9546gbors
Nekem jobban bejött a a 40-es -
Miért mindegy? Nekem sík haladásra a 30-33kmh pont jó volna, de segítség nélkül kis emelkedő, vagy szél miatt rögvest visszaesem a ki-be kapcsolgató 26 környékére. Ezen segít, ha feljebb nyomom. A gyors tekeréssel nincs bajom, valami sportértéknek is lennie kell

Neked hányas a racsni? A 10-est városban nem nagyon lehet használni, mert vagy túl nehéz, vagy túl gyors. Csak közúton, vagy lejtőn váltok 7-8 alá. -
kenand
veterán
válasz
RetepNyaraB
#9542
üzenetére
Egyébként tuning előtt a gyorsabb haladásban az segített, hogy a gyári 36 fogas lánckereket 40-esre cseréltem. A 36-ossal már 25km/h-nál is nagyon sokat kellett tekerni.
90%-ban 1-es rásegítéssel használom, olyankor mindegy hogy 25-28- vagy akár 30 a max rásegítés -
kenand
veterán
válasz
RetepNyaraB
#9542
üzenetére
A mikor az először átállítottam 30-at kértem, de valahogy 60-ta tolta fel. Nagyon ment 5-ös fokozaton, mondtam túlzás, nem kell visszateszem 28-ra 30 ról, akkor láttam meg a 60-at....
-
-
kenand
veterán
válasz
RetepNyaraB
#9540
üzenetére
Mivel kíváncsi ember vagyok szereztem egy DPC 080-ast (50 USD volt), megjött, de nem volt időm rá, holnap ránézek (m400-as motor)
Kijelző jóval kisebb, mint a DPC 18, de telefonnal van BT kapcsolat, valamint egy USB-C port is telefon vagy akár USB-s lámpa töltéshez -
-
Pikari
veterán
Általában a hibás téli tárolás miatt nyiffannak ki az akksik, nem az elhasználódás miatt.
-
mauimagic
senior tag
Köszi mindkettőtöknek!
-
Friczy
senior tag
válasz
mauimagic
#9535
üzenetére
Két ebike-kal volt eddig tapasztalatom, az egyik volt közel tíz éves (feleségem volt az első vásárló, emlékeim szerint 10ekm környékén volt a megtett táv), a másik pedig nagyjából öt (kb. 4ekm, ott én), mindkettő Bosch Powertube akku, egyiken sem volt érezhető degradáció. Lehet, hogy szervizben diagnosztikai eszközökkel tudják mérni, de nem tudom biztosan.
Egyik bringa vevője sem jött vissza reklamálni. -
válasz
mauimagic
#9535
üzenetére
Sajnos az életkorból önmagában sokat tudsz meg az akku kapcsán. 500 és 1000 közötti teljes töltési cuklusra vannak hitelesítve, és ennek a vége felé kezd erősen beesni a hatótáv, előtte jellemzően legalább az eredeti 75-80%-át tudja. Ilyen információt lehet, hogy a bringa appja meg tud mondani.
Ha van karbantartva a bringa szervíz által, akkor ők tudnak mérni egy akku health-et, nekem ezt bele szokták rakni a szervizes reportba, ez valamennyit segít, de ez sem szentírás. Ezt is lehet amúgy, hogy az appból ki tudod nyerni.
Emellett nem tudod a töltési szokásokat - nem felejtette-e rajta a töltőn pár hétig, télre esetleg 100%-on tette el (60% körül javaslott), stb.
5+ éves bringa esetén elgondolkodnék egy új akkun, különösen, ha ment sokezer km-t.Viszont a fentiekhez hozzátartozik, hogy én e-bike-ot használtan nem vennék (nem elektromost se nagyon), szóval ymmv
Olcsó új bringaként a Momentum Voya E+3-at szoktam javasolni (430e), viszont abból lehet, hogy nincs ejtett vázas. -
mauimagic
senior tag
Sziasztok!
Idős hölgynek néznék ebikeot, majdnem bepalizták valami összecsukható kínai csodára (300k), de sikerült lebeszélnem arról az ipari hulladékról.
Sima trekking, ejtett vázas kellene, gondoltam inkább használtat néznék 2-300k körül.
Az akkuk mennyire hajlamosak meghalni ezekben, pl egy 5 éves bringánál van ökölszabály, hogy pl az eredeti hatótáv felét tudja?
Vásárlásnál van lehetőség valahogy felmérni az akksi állapotát? -
kenand
veterán
válasz
RetepNyaraB
#9490
üzenetére
Kipróbáltam a CANbuszos USB kábel nem elég az OpenBafang Toolnak sem.
(azt írja a wiki talán később)
vettem BeSST Tool kütyüt az alibabáról, sajna a Besst prora lehet regisztrrálni de az meg a régi motorokat (m400) nem támogatja igazán
a BESST meg csak viszont eladóknak, szervíz partnerelnek megy , iniviációs kód kell hozzá (bár a sima Pro-s reggel beenged, de alig enged valamit)
De mindenre van megoldás
van egy Pyton log-in progi az megoldja és sebességet is át lehet állítani akár 
Ha valakinek nem tesztelésre, hibakeresésre kell, csak a sebességet akarná átállítani CAN buszos mid motoron, arra van más megoldás is, nem szüksges BESST tool sem. Kell venni egy DPC 08-as kijelzőt, azon meg lehet oldani a sebesség határ átállítását.
-
Pikari
veterán
Olyat látott már valaki, hogy a bringa akksi nem veszi fel a töltést? Derby Cycle Werke GEB 11-W5, szabványos 25v akksi (kéz alatt vettem, nem tudok az előéletéről semmit).
Mentem vele kb 8km-t, ez alatt a töltöttség 5 ledről lement 4 ledre, hosszan nyomva a gombot 100%-os kondíciót jelez rá. Tehát maga az akksi része a dolognak működik.
Tölteni viszont nem sikerül. Nem villan fel rajta semmilyen led, ha beteszem a töltőbe. Fogyasztásmérővel megnézve, 0w-ot jelez, tehát nem történik töltés. Az akksit kimérve a charge pinen 27v körüli feszültség mérhető, szintén 27v körüli feszültség mérhető a power + vezetéken.
Vélemények? Elektronikai hiba lehet talán, inkompatibilis a töltő, esetleg valami érintkezési hiba?
-
Igen, a könnyebb bringával több jó opció van. Én is próbálok hatékonyabb beállításokat keresni, de mindig oda lyukadok ki, hogy ha eléggé leveszem a rásegítés mértékét, akkor majdnem ugyanott vagyok, mintha a 29 kilós Explore helyett a 12 kilós (nemelektromos) Toughroaddal mennék.
Új, könnyebb e-bike vásárlása meg a 25-ös limit miatt problémás, az Explore-ral sokkal kevesebbet megyek 25 alatt, mint felette. Gyakorlatilag számomra csak annak lenne értelme, ha veszek egy minél könnyebb bringát, amivel csak spec esetekben (mászáskor, nagy szélben, ill. sok start/stoppal) használom a rásegítést. Erre meg így nem éri meg, inkább váltogatom a két meglévő bringát útiterv és hangulat függvényében
-
kenand
veterán
válasz
RetepNyaraB
#9527
üzenetére
Wiki-nem azt írja, hogy jövőben talán elég lesz az USB kábel CANbuszhoz, de most még kell neki a BESST tool is. De majd kipróbálom (van mindkettőm)
-
Friczy
senior tag
Igen, az igények érdekesek lehetnek. Amikor megvettem az első ebike-ot, akkor vígan elvoltam vele, többnyire a hűvösebb időben használtam munkábajárásra, mert így nem izzadtam meg (a hűvösebb időben mindig az volt a gondom, hogy egy dolog, hogy izzadok, viszont a lámpánál, megállásoknál egyből fázom), és erre teljesen jó volt, viszont a relatív lomhasága (elkezdek erősebben tekerni, de a megindulás nem olyan) miatt nem volt meg az igazi biciklis érzés. Ebben szerepet játszott persze az extrém vastag gumi (2,4"), de nem csak az. Aztán megvettem a könnyű ebike-ot, a klasszikus bringás érzés simán visszajött, és nekem nagyon jó az a lehetőség, hogy elsősorban én megyek a bicikli csak minimálisan segít rá.
-
OK értem. Sztem eltérőek az igényeink, én alapvetően szeretek fix rásegítéssel menni, ha meg valahol kell extra kraft (nagyon ritka), akkor feljebb kapcsolom magamtól. A threshold ki/bekapcsolás mondjuk jól jönne, bár miután az Explore-t ritkán használom társaságban, csak akkor kellene, ha valami extra messze megyek.
-
Friczy
senior tag
A dinamikusság jól működik auto üzemmódban pl. van egy-két olyan emelkedő, amelyen szeretek gyorsan felpörgetni, ilyenkor meglehetősen komoly rásegítést tesz rá pluszban, ezen elsőre nagyon meglepődtem, de kifejezetten jó volt. Az Eco+ a kedvencem, ha igazán takarékosan akarok menni. Egy Bp-Tata útvonalon (talán már említettem) nem egész 20 százalékot fogyasztott a 650 Wh-ból (akkor fenn volt a tartalék akku is). A Tour+ esetén kicsit visszavettem a rásegítést, de ezzel is teljesíthetőek a Horizont útvonalak, és nem fogyaszt sokat. Városban, rövid utakra, meg ha nem kell takarékoskodni, az Auto üzemmódot szoktam használni, pont annál van ez a jófajta rásegítés, ha igazán megnyomom. A sprintet meg gyakorlatilag csak véletlenül kapcsolom be

-
-
Használt ebike esetén az egyik legfontosabb, hogy kereskedőtől vedd, semmiképp se magánszemélytől. Persze lehet jó üzletet kötni magánszeméllyel is, de ahhoz azért felkészültnek kell lenni és még akkor is meg lehet szívni.
A felhasználási igényeidnek egyértelműen a trekking vonal felelne meg. Cube egy jó választás, ár/értékben az egyik legjobb. Gyakorlatilag masszív alapokra épül a trekking gépük is, csak fel van mindennel szerelve ami szükséges egy trekking bringára. Bosch rendszer, Gen4 motor, 625 vagy 750-es akkuval, sok gondod nem lesz és nagyon sokat nyújtanak élményben.
-
Friczy
senior tag
Nem volt. Olyan volt, hogy beszereztünk plusz akkut, hogy hosszabb út is beleférjen (de ez igazából tervben volt eleve). Igazából azért kerültek lecserélésre a régebbi bringák, mert időközben megjelentek a kisebb akkus, könnyebb kerékpárok.
Smart funkciók: mit utálsz bennük? Nekem a mostani bringán Bosch smart rendszer van, és kifejezetten hasznosnak találtam, hogy válogathatok tizenvalahány fajtából, hogy melyik legyen a biciklire töltve, és még azt is lehet finomhangolni.
-
akosos
tag
Mielőtt nekiláttam, sokat olvastam utána, az index fórumon is sok jó tanács és tapasztalat van. Itt is többen említik, a pswpower nagyon megbízható. Nekem, nekünk nagyon bevált. A pedálszenzoros megoldást szeretjük, nem lusták vagyunk, csak kezdünk picit öregedni és nem az a cél hogy kidögölve érjünk el-fel valahová és minél gyorsabban, hanem élvezettel lehessen jókat tekerni. Az e-rollert például a lusták járművének gondolom-gondoljuk, ráadásul tényleg sok baleset van mostanában, bár ez más téma és nem vagyunk egyformák, de fontos a biztonság, mi vigyázunk magunkra és másra és egymásra, és a gyerekeinket is így próbáljuk nevelgetni!

A tongshengre esett a választásunk és a vezérlőből nekünk a legegyszerűbb van, szerintem fölösleges bele minden extra, úgyis van telefon most már tényleg mindenkinél, de megintcsak mondom, nem vagyunk egyformák, attól még valakinek jól jöhet
-
akosos
tag
Szia!
Átépítésen nem gondolkodtál esetleg?
Én most rendeltem meg a második bringánkra is a motor szettet. Az elsőt 2 és fél éve szereltem fel, a feleségem is imádja, mostanában ő megy vele inkább, (ezért is jön a másik, és a gyerekek is jelezték, hogy de jó lenne )
Szeretjük a bevált bringáinkat és ugyanezt a komfortot-minőséget gyári e-bike esetén már nagyon túlárazottnak gondolom.
Nem feltétlenül a mindenáron a legolcsóbbra törekvés a cél, sőt....
De nem gondolom, hogy egy 5-10 éves bringát mindenképpen cserélni kéne, pedig megtehetnénk. Persze ehhez hozzátartozik, hogy nekem nem okoz gondot az átszerelés része, de vannak bringás műhelyek akik átépítik a sajátot is.... -
Nagyobbak:
1) Talán legnagyobb kérdés, hogy milyen stílusú bringa legyen e-szempontból. Van egyszer a kínai stílusú pedálszenzoros-hátsó agymotoros, erről lebeszélnék mindenkit, aki nem motorpótléknak akarja a bringát. Van a klasszik középmotoros 25 kilós, és aztán vannak a könnyített változatok, ezekből van középmotoros (akár 16-18 kg) és hátsó agymotoros (akár 12-14 kg) is, utóbbinál figyelni kell arra, hogy nyomatékszenzoros legyen.
2) A második nagy kérdés az akku mérete - nyilván nagyobb akku = több km, de több kg is.
3) E-bike esetében máshol vannak a hangsúlyok a váltó terén. Egyrészt a hátsó váltó nem árt, ha jó robosztus. Másrészt ha egyszerű lett volna, én 6 hónap alatt kb. háromszor építettem volna át az áttételezést, aztán most végül ott tartok, hogy jó az, ahogy van gyárilag (2x11, 48/36 elöl, 11-42 hátul)
4) Kijelző / computer funkciók. A legnagyobb talán, hogy navigáció kell-e.
5) Rásegítés smart funkciók. Az enyémben van ilyen, szívből utálom (és az a default), de más bringákban előfordul értelmesebb is.Biztos vannak még kisebbek, most hirtelen ezek jutottak eszembe.
#9512 Friczy: az OK, hogy addig használtátok, de nem is volt közben néhány (tucat
) ötlet, hogy mit kellene másképp? -
baloghgabor
aktív tag
válasz
baloghgabor
#9514
üzenetére
Köszönöm, telefonon sikerült megoldani egy hazai kerékpár forgalmazó segítségével. Örök hálám a Special99 - nek!!!
[link] -
baloghgabor
aktív tag
Üdv, a napokban vásároltam egy RKS XR6 elektromos fatbike-ot. Ezen a környéken ezt tudom használni, mással nem igazán lehet errefelé a posza homokon közlekedni. Nagyon szép és jó volt, amíg bele nem nyúltam a szerviz menübe (fogalmam sincsen miért is?!
). A lényeg, hogy sikerült valamit rendesen elállitani és így a motor már nem hajt, km/h sem mutatja, csak az eltelt időt, és az akksi töltöttséget, meg az összes km-t. Sehol sem találtam a neten, csak hasonlóakat, de azok alapján nem tudom visszaállitani. Tudna
valaki segíteni?! 😊 -
knoxhu
senior tag
Eredeti, legelső hozzászólásom, nem is ebbe az irányba indult el.
"Igényeim":
- Felhasználás: 90% várososban / aszfalton, 10% enyhe terepen egyenes földút, apró kavicsos út maximum, semmi extrém.
- Távolság: átlagosan 20-30 km, de ideális lenne ha mondjuk 70-100 közötti túrákat is bírna az akkumulátor kapacitása. A nagyobb távok ritkán lennének.
- A jelenlegi hagyományos kerékpárjaink is Trekking/Cross kerékpárok, úgy gondolom maradnék ezen a vonalon
- Felszereltség: nem jut eszembe olyan igény ami extrának mondható. Felszerelhető legyen rá gyerekülés, világítás, sárvédő, kitámasztó, esetleg hátsó csomagtartó.
- Vázméret: 175 és 180 cm-ek vagyunk, Cubenál ez ha jól emlékszem a 54 cm-es vázméret volt és az ottani M. -
Friczy
senior tag
Azt azért megjegyzem, hogy a feleségemnek vett első e-bike közel tíz évig volt használatban, mielőtt eladtuk volna, amit magamnak vettem, az meg öt évig. Ha tudod, hogy mire akarod használni, és arra veszed, akkor nem biztos, hogy egyből hiányolni fogsz dolgokat. Persze ehhez nem árt, ha hagyományos kerékpárnál is tudod, hogy mit használsz szívesen, mire van szükséged.
-
-
knoxhu
senior tag
Köszönöm a válaszod, van azért jócskán benne hasznos információ, ami támpontot adhat. Próbálnék azért olyat venni ami hosszútávon is jó lehet, amikor a hagyományos kerékpárjainkat kerestem, szintén használtan, szerintem több ezer hirdetést pörgettem végig

Milyen extra dolgok kellhetnek egy ebike-ra, mire gondolsz ez alatt? Mit értünk olcsó kategóriának ha használt piacról beszélünk?
-
Annyit tudok tanácsolni, hogy az első e-bike-ban ne úgy gondolkodj, hogy nagyon sok évre szól. Ahogy elkezded használni, jó eséllyel fog támadni egy csomó ötleted, hogy mi kellene még rá, mi az, ami másképp jobb lenne. Ha veszel valamit 2-3 évre olcsón, akkor jó lehetőséged lesz ezeket az elvárásokat relatíve hamar érvényesíteni.
Az akku degradációja sajnos nem lineáris, és a pontos lefutását nehéz megjósolni. Ráadásul hiába 1-2 éves, 95%-os és csak pár tucat ciklus van benne, akkor is benne van a kockázat, hogy pl. nem jól volt télen tárolva, és akkor lehet, hogy sokkal hamarabb meghal, mint ahogy azt várnád. Ha túl van a hasznos élete várható felén (2-3 év és 200+ ciklus), akkor lehet, hogy érdemes úgy kalkulálni, hogy idővel venni kell egy új akksit, és azt (vagy egy részét) megpróbálod lealkudni az árából.
A teljes megtett km talán kevésbé sokatmondó, inkább az érdekes, hogy a kopó elemekben (elsősorban féktárcsák, hátsó sor, lánc) éppen mennyi van. Ezek közül egyik sem dealbreaker, viszont mind lehetséges alkualap, és persze későbbi költség. -
knoxhu
senior tag
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni két e-bike-ot, egy nőit és egy férfit, amihez szívesen vennék egy kis irányba állítást, segítséget. Nem konkrét típusra, csak, hogy mire érdemes oda figyelni a használt piacon, mik lehetnek azok a határ értékek amiket már nem érdemes átlépni.
Amire gondoltam: trekking/cross kerékpár, Cube, Trek, Ghost, Haibike, Focus márkák közül (de leginkább Cube). Lehetőség szerint Bosch rendszerrel.
Tudom, hogy fontos, de legalábbis előnyös lenne a gyári töltő és kulcsok megléte. De mi az az akkumulátor életkor és ciklus szám, esetleg megtett kilóméter, amit már nem érdemes megvenni? Érdemes esetleg egyéb dolgokra odafigyelni?
-
2 dolog kell feltétlenül ehhez:
- kifutó modell, amit az osztrák/német/olasz kereskedő nagyon el akar adni, mert rátolta a gyártó és/vagy a gyártó nagyon-nagyon el akarja adni (Pierer, Accell, KTM) és ezért simán ad 50% kedvezményt is az eredeti árból
- egy elég népes új típusú usb töltő szabványnak megfelelő "család" akik minden családtagra több eldobós céget is regisztráltak, így az áfa is elsikkad a rendszerben -
-
kenand
veterán
válasz
RetepNyaraB
#9490
üzenetére
Gyári CANbus-os motorhoz kábel+ open bafang tool nem lesz elég.
Kell BESST Tool kütyü is (szoftverre meg lehet regisztrálni) -
Friczy
senior tag
válasz
parandroid
#9501
üzenetére
Lehet az is, lehet csempészett, akármi. Sok évvel ezelőtt vettünk ebike-ot a feleségemnek, Stevens gyártmányú agyváltós, szíjhajtásos, vázba épített 500 Wh-s akkuval. Akkoriban a listaára volt kb. 1MFt, feleáron kaptuk meg (bikemag apróhirdetésben találtam), volt benne vagy 50 km, vagyis gyakorlatilag új volt. Sima adásvételi szerződés, természetesen garanciapapír nélkül. Azóta sem tudom, hogy hogyan lett ennyi, mindenesetre elégedetten használta a feleségem. Jó vétel volt

-
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Automata kávégépek
- TCL LCD és LED TV-k
- Chieftec-Prohardver nyereményjáték
- Gigabyte alaplap topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Amit látnod kell 80’ – 90’ évek, egész estét betöltő mozi filmjei.
- Robotporszívók
- Iqos cigaretta
- Kés topik
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Jabra Speak2 75 MS Teams USB-bluetooth hangszóró
- HP EliteBook 840 G7 i5-10210U 16GB 512GB FHD 400nit 1 év garancia
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- Apple iPhone XR 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
) az persze traktorabb. 




valaki segíteni?! 😊

