Új hozzászólás Aktív témák
-
Atos23
senior tag
Sziasztok!
Csak egy újabb öröm megosztást szeretnék, szombaton elvitték a régi bringámat, egy alap felszereltségű Speci Turbo Levo Gen2-t.
Ezután hétfőn elmentem, szétnéztem a városban, és találtam egy Turbo Levo Gen3-mat, amire lecsaptam. A felszereltsége számomra nagyon disznó, sokszorosan többet tud a bringa, mint én.Brose 2.2 motor, 700Wh akku
Teló Fox 38 Grip 2
Tag Fox Float X2
Váltó Sram GX AXS (12)
Dropper Rockshox Reverb AXS
Shimano BR-M820 fékek1.8mFt volt, még egy év garival. Soha nem volt még ilyen jó bringám, mentem vele pár kört Svábhegyen, de egy tisztítás után a Karácsonyt már a falra feltéve vészeli át.
Amin gondolkodom, hogy mivel én inkább a mechanikus dolgok híve vagyok, lehet, hogy az AXS váltót és droppert visszaalakítom mechanikusra. Egyelőre nagyon szokatlan, hogy ezeket az akkukat is tölteni kell, és nem is szabad fent felejteni a lakásban bringázás előtt. Na meg elhagyni sem kellene őket
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz Runner_fxr #8697 üzenetére
A páromnak hat éves a bringája, még rendben van az akku.
-
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #8696 üzenetére
Azért is kérdezem, mert nálunk autó 70% városi használat rövid út. Nincs garázs csak fedett beálló. Gondoltam hogy pár év múlva a Focust (1L ecoboost) lecserélni használt elektromosra, de teljesen mindegy hogy a téli hidegindításokkal a motort nyírom ki hosszútávon, vagy az akku degradálódik a tárolás miatt.
Kerékpárral ninsc gond, társasházi tároló, télen-nyáron rendszeres használat./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Runner_fxr
Ármester
A dropper becsúszót is meg tudja koptatni a táska pántja, nem szabad rátenni semmit.
#8695 Ijk:
Szerintem ennek két fő oka van, az egyik, hogy az autót jellemzően napi szinten használják, nagyon sok elektromos bringát viszont letesznek egész télre, illetve szezonban sem napi szintű a használat. Az akkuk sokkal tovább bírják ha rendszeresen használva vannak. Láttam olyan 500Wh kapacitású Bosch akkut ami túl az 50 ezer km-en még teljesen használható volt. Viszont azt napi szinten használták, télen nyáron.A másik ok pedig az autókban az akkupakk jellemzően hűtve és fűtve is van, a drágább autókban egész komoly folyadékhűtés is van a cellák körül. Így sokkal könnyebb ideális hőmérsékleten tartani. Bár nem vagyok elektromos autó szakértő, de azt én sem gondolom, hogy télen egész éjszaka fűtené az akkut, de mivel egy egy autó akkupakk jóval nagyobb méretű mint a kerékpár akku, így kihűlni is nehezebben tud használat után, majd reggel indulsz vele újra. Azt se tartom kizártnak, hogy nagyon hidegben automatikusan bekapcsol a fűtése.
-
Ijk
nagyúr
válasz yle_greg #8694 üzenetére
Nem is arról akartalak lebeszélni hogy mínuszokban bevidd éjszakára az akkut.
Én arra lennék kíváncsi hogy ha megveszel egy 15-20 milliós autót, abban miért bírja ki 10+ évig mínuszokban az akku (nem gondolom hogy egész éjszaka állófűt), és egy kerékpárban miért nem bír akkor 3-4 évet sem./人◕ ‿‿ ◕人\
-
yle_greg
tag
Most meg nincsenek minuszok, de barmikor johetnek. Az elektromos autokban nincs valami allofuteshez hasonlo dolog? Ezt csak kerdezem, nem ertek az elektromos autokhoz. Mondjuk ott a hamarabb avulo akkupakk csak surubb ujravasarlast okoz a cegnek, vagyis papiron biztos megtesznek ellene mindent, de azert a sajat hasznuk ellen biztosan nem dolgoznak olyan nagyon. :-)
Igazabol nem tudom, hogy hogyan es mennyire art, vagy csak nem kedvez a hideg a bicajnak, pontosabban az akkunak, de mivel bevinni a szobaba az akksit csak egy perc melo, nem kockaztatok.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
nagyúr
-
yle_greg
tag
En a lakasban tarolom az akksit, mert tartok tole, hogy a minusz fokok kart tennenek benne. Amikor elindultam boltba, a szobameleg akksi jobban birta, de hazafele miutan a bolt elott teljesen kihult, az enelkedokon hamarabb eltuntek a picike pucukak a kijelzorol. Mondjuk nem is volt fullra toltve, direkt, mert most ritkabban megyek ki, ugyhogy sporolok az elettartammal, nagyjabol felig toltve tartom az akksikat.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
nagyúr
Érdekesség - az 5-6 fokokat még elég jól viselte az akksi, de most ez az 1-2 fok már eléggé nem tetszett neki. A 20-22 fokon látott "teljesítményéhez" képest kb. 20-25%-ot vesztett, amikor lementünk 5-6 fokra, viszont a további 4 fok legalább további 20%-ba fájt.
Mondjuk igaz, ami igaz, a hajtáslánc humán komponense is sokkal megerőltetőbbnek érezte a túrát - pedig fázni nem fáztam, sőt, de valahogy nehezebben mozogtak a lábaim, nem'tom"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
yle_greg
tag
válasz mumin007 #8684 üzenetére
Ebben a mufajban elonnyel indul akinek jatektermi Mortal Combatos multja van, egyes kombok, kivegzesek voltak ilyenek. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
mumin007
tag
https://youtu.be/EsYE0tss3sA?si=T06Kp4X5_TNY-bkz
[ Szerkesztve ]
-
mumin007
tag
Helló!
Ha esetleg az én (már megoldott) problémámmal szembesülne valaki, annak leírom a megoldást:
A 25 km/h-ra lehorlátozást úgy lehet feloldani, hogy a bal oldali fékkart behúzva tartjuk, a jobboldalon lévő gázkart lefelé ütközésig húzzuk/toljuk. Így kapcsoljuk be a kijelzőt, rögtön utána felengedjük és újra tövig húzzuk a gázkart 3-4-szer, majd mindent elengedünk. -
LanyUs
senior tag
válasz yle_greg #8682 üzenetére
Hátul nem számít a hátam, elöl pedig kísérleti jelleggel volt egy SKS Mudrocker. Amikor annyira beleszorult alá a sár, hogy nem pörgött az első kerék, a vállamon kellett vinnem az e-bike-ot 500m-en keresztül, mert nem tudtam kipucolni a sarat, ami alászorult. Ha az enyém lett volna kitépem a helyéről. A másik ok, hogy a teleszkóp belső felén nem engedi kiesni az apróbb köveket. Sajnos a barátom egyik alkalommal úgy járt, hogy a beszorult kődarab belemart a fox villájába. Az akkut takaró alsó lemez meg úgyis sáros lesz.
-
yle_greg
tag
Mi az oka, hogy nem teszel fel sarhanyot? Vannak pille konnyu muanyagok, amik ha nem is tokeletesek, de a felverodes cirka 80% -at kepesek megfogni.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
LanyUs
senior tag
válasz Runner_fxr #8680 üzenetére
Köszönöm! Figyelni fogok! Érdekesség nemrég tettem tönkre egy olcsóbb nyeregtáskával a dropper tömítését... Most az a szerencsém, hogy a barátom kicseréli, de a türelme neki is véges. Figyelmeztetett, hogy a táska rögzítő műanyag meg fogja sérteni, amikor leeresztem az ülést. Én mondtam, majd vigyázok és időben megállítom. Na ja...
-
Runner_fxr
Ármester
Használható persze, néhány sarazás nem tudja beáztatni a motort ha nem kap magasnyomású mosást. Gondot ez inkább akkor okozhat ha valaki rendszeresen sarazik a bringával, előbb utóbb bejut a motorba, de azért nem olyan könnyen.
Arra érdemes figyelni, hogy a teleszkóp szervizek legyenek évente elvégezve, mert oda is be tud azért jutni a kosz. -
LanyUs
senior tag
válasz Runner_fxr #8674 üzenetére
Tapasztalataid szerint használható a gép ha van egy kis sár? Mekkora kárt okozhat? Hajnalban mentem egy kanyart a Mecsekben, de nem volt vészes. A fakitermelés vonalán borzalom, de a többi út szépen járható volt. Utána csorgó vízzel lemostam, semmi magasnyomás... Ha véleményed szerint inkább kíméljem, akkor szoba bringázok és futok helyette, max elviszem betonon A lámpák szépen teljesítenek ( kulcsos ház kép ) [link]
A hátsó lámpa CatEye VIZ450 fenomenális, bőven elég a 300-as modell.
-
mumin007
tag
Ilyen a kerékpár illetve a kijelző és a kezelőszerve.[ Szerkesztve ]
-
mumin007
tag
Mindenkit köszöntök!
Új vagyok ezen a fórumon. Most vettem magamnak egy PVY Power elektromos rásegítéses kerékpárt. Abban kérném a segítségeteket, hogy a gyárilag lekorlátozott 25 km/h-t hogyan lehet feloldani. Nem szeretnék száguldozni, egy 30-assal már kiegyeznék. A YT-on talált videók nem segítettek, mert ugyan ilyen kijelzővel nem találtam egyet sem.
Nagyon szépen köszönöm előre is a segítséget! -
Runner_fxr
Ármester
válasz DoItYourself #8675 üzenetére
Igen, az enviolo fokozatmentes, valamivel nagyobb is a súrlódása mint egy klasszikus bolygóművesé, de a fő hátráltató tényező egy láncváltóhoz képest, minden esetben a súly. És ez sajnos a Rohloff esetében is adott.
E-bike esetében még hozzájön az is, hogy az agyváltó miatt kicsit kíméletesebb a motorok nyomatékleadása, legalább is a Bosch esetében biztosan így van, ami szintén visszafogja egy kicsit a kerékpárt a láncváltóshoz képest.[ Szerkesztve ]
-
DoItYourself
addikt
válasz Runner_fxr #8659 üzenetére
Az Enviolo tudomásom szerint egy fokozatmentes agyváltó, aminek a belső súrlódása nagyobb, mint a bolygókerekes verzióké. A legjobb ugye a Rohloff, ami ilyen szempontból a lánckerekes váltókat közelíti.
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: Marbo Sport MH-W105
-
Runner_fxr
Ármester
Itt most a 2-3 éves garancia volt a téma, nyilván nem az új kerékpár karbantartásáról beszélek. És ennyi idő alatt bőven lehet menni annyit, de akár 1 év alatt is, hogy mondjuk a csapágyak már igénylik az újrakenést. Fékolaj csere is indokolt lehet. Épp a napokban volt nálam egy agyváltó, hogy zajos, szétszedtem, be volt ázva. És ilyenek miatt simán reklamálnak az ügyfelek, pedig az agyváltó sem karbantartás mentes, lánc hajtásról ne is beszéljünk, milyen gyorsan kopik el egy lánc, aztán ha nem cserélik időben, visz mindent magával a hajtásból. Az ügyfél meg nem érti miért ugrik a lánc vagy miért kapja fel elöl a lánckeréknél. Azt sem mindegy hogyan használják, alacsony fordulaton, nagy áttételen, turbo-ban 500km alatt kuka lehet a komplett lánchajtás, ami szintén nem egy garanciális eset, de a kedves ügyfél meglepődik 2-3 hónap múlva.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz arcitec #8670 üzenetére
ha nem nevesíted, hogy mi számít kopó alkatrésznek, akkor bizony visszahozza a júzer a sz*rrá kopott külsőt, amit 23 hónapig az erkélyen tárolt hóban, esőben meg 101% UV sugárzás mellett, hogy kirepedezett az oldalfala...
a biztosítók is tiltják a "káron szerzés" fogalmát, így szerintem az autóknál/motoroknál/kerékpároknál is normális, hogy csak bizonyos ideig van csere, utána max értékegyeztetéssel vehetsz újat.ha a termék hibás, az az elején ki szokott derülni. a lánc szakad, a gumi repedezett, a fékbetét nem fog. ha az élettartamának a felét elhasználtad, és utána jön ki a hiba, az jellemzően nem megfelelő karbantartás.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #8671 üzenetére
Egyébként milyen karbantartást igényel egy kvázi új kerékpár? Nyilván lánc kenése egyértelmű, ezen felül fékpofák, betétek cseréje. Nekem szíjhajtásos van, kétszer kellett állítanom 1,5 év alatt szíjfeszességet, és egyszer cserélni fékbetétet. Garancia kérdés inkább a motor és akku, bár utóbbi sem jellemzően hibásodásra hajlamos.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Runner_fxr
Ármester
Így lenne a logikus, hogy a komplett kerékpár árát veszik alapul, ha már kitalálták ezt az érték sávos jótállást. Viszont ahogy írod is, a kerékpár a garancia szempontjából egy komplex kérdés, mert nagyon sok a kopó alkatrésze, amire nem lehet 3 év garanciát adni, de még 2-őt se nagyon, mert ennyi idő alatt bőven lehet bele annyi km-t tenni, hogy egyszerűen elkopik, a normál használat mellett is. Ráadásul a felhasználók többsége magasról lesz@rja a karbantartásokat.
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
Véleményem szerint a (gumi, fékbetét, lánc, hajtásrendszer)-t, sem kellene kivenni, mivel a garancia nem a természetes kopásra vonatkozik, hanem pont a rendellenes meghibásodásra. Mint eltörik, kiszakad, felfeslik. Az is igaz ezeket sok esetben, mint ahogy #8667Runner_fxr is írta, nehéz egyértelműsíteni, ki-mi az okozó, a user vagy nem.
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Friczy
senior tag
válasz Runner_fxr #8667 üzenetére
Ha egy komplett kerékpárt veszek, akkor a jótállás a kerékpárra vonatkozik, nem pedig az alkatrészekre. Más kérdés, hogy a kerékpáron viszonylag sok olyan alkatrész van, amely üzemszerűen kopik (gumi, fékbetét, lánc, hajtásrendszer), ezeket igazából fel kéne sorolni, hogy nem vonatkozik rájuk a három éves jótállás, de a teljes kerékpár ára a leggyakrabban a három éves jótállás szintjén van (250eFt feletti).
-
addikt
válasz arcitec #8666 üzenetére
itthon mindenkinek annyit kell adnia, amit a jogszabály előír - 250 ezer felett 3 évet
az már más, ha külföldről rendelsz ide, mert ott az eladó országában érvényes szabályok vonatkoznak rád.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Runner_fxr
Ármester
válasz arcitec #8666 üzenetére
A kerékpárboltok annyi jótállást tudnak adni egy termékre amennyit a gyártó vállal. Egyébként ha a törvényt nézzük, ott is a sávos jótállás az aktuális. 10 ezertől-100 ezerig egy év. Az átlagos kerékpárokon ritkán kerül egy alkatrész 100 ezer ft-nál többe. Kivéve az e-bike komponensek. És így a törvény szerint is az 1 év jótállás az irányadó. Sajnos a kerékpár egy speciális eset, mivel sok egyéb beszállítója van az alkatrészeinek, így a garancia mértéke is változó. Nagyjából 15 évet dolgoztam kerékpárboltban, nem volt soha trükközés, mindig annyi jótállást kapott a kedves vevő, amennyit a gyártó is adott. Sajnos a tapasztalatom az volt, hogy trükközni inkább a vevők szoktak, az alkatrészek meghibásodása majdnem mindig user error volt, amit persze garanciába szerettek volna megkapni. Ebből volt a legtöbb konfliktus, félreértés. Az tény, hogy most van ez az új jogszabály, hogy 250 ezer felett 3 év jótállást kell adni, márpedig ebbe egy prémium pedelec rendszer biztosan beleesik. Én sem teljesen értem, hogyan ennek ellenére még is miért csak két évet adnak ezek a külföldi gyártók, de boltos ismerőseimtől így tudom, hogy a gyártói jótállás az irányadó most is. Bár jogász nem vagyok és kerékpárt sem árulok évek óta, én csak műhelyt üzemeltetek és alkatrészeket árulok.
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Runner_fxr #8664 üzenetére
Sajnos a bringákkal kapcsolatban, nem igazán tiszta a garancia kérdése. Ahány bolt annyi
vélemény, állítás sok zavaros is. Nincs olyan, hogy magyar tulajdonú cég. Magyarországon történő forgalmazásban a magyar jogszabályok használandók a törvény szerint.
Lásd az Alza sem magyar tulajdon, még is a magyar garanciális feltételeket kell használnia. Szóval a bringás boltok e szerint még mindig trükközni próbálnak a forgó alkatrészekkel. Az hogy a Bosch németben 2 évet ad itthonra nem mérvadó.
Ott van példul a telefon arra is csak 1 év a gyártói garanciaÍ(vagy annyi amit az EU előír), ha nem itthoni boltban van beszerezve.
Egy egyértelmű jogszabályi kivonat az ami elfogadható lenne a témában.
De tényleg az lenne a korrekt.Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
vtechun
veterán
válasz vtechun #4199 üzenetére
Sziasztok!
Azóta is működik a napi 2x5 km-es munkába járásra (télen-nyáron) a kis masina. Az akksija még eredeti, de már erősen gyengécske, szerintem már a gyári kapacitás felét sem tudja.
Viszont ami most jelentkezett, hogy a gyári világítás az egyik napról a másikra megadta magát. Szerintem ez valamilyen standard vezérlésű lehet, bekapcsolás után a felső gombbal lehet a sebességfokozatot állítani valamint ezt a gombot hosszan nyomva kapcsol(na) fel a világítás.
Annyi történik a meghibásodás óta, hogy villan egyet (a lámpa és a visszajelzése is) aztán nem világít és nem is jelzi vissza. Többszöri próbálkozásra sem kapcsol be. első próbánál még az első villan fel, utána már csak a hátsó.
Van ötletetek, hogy mi miatt lehet ez? Köszi!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz balintka #8662 üzenetére
Csak a magyar tulajdonú cégekre vonatkozik a magyar garancia. Tehát például a Gepidának 3 évet kell adni az elektromos rendszerre is. Viszont a Bosch ezzel nem igazán foglalkozik, se egyéb külföldi cég. Rájuk az EU-s jogszabály vonatkozik, ami az elektromos rendszer esetében a 2 év. A kerékpár egyéb alkatrészeire pedig az 1 év. A Bosch-t annyiban lehet megvédeni, hogy jellemzően a garancián kicsit túlmenően is szoktak kedvezményeket felajánlani. Kicsit túlszalad idő esetén akár teljesen díjmentesen, de mondjuk fél évvel a garancián túl fel szoktak ajánlani olcsóbb csere alkatrészt.
-
arcitec
addikt
válasz balintka #8662 üzenetére
Én azért ennek komolyabban utána néznék. Amikor is 250eft felett min. 3 év a garancia.
Bringánál csak hosszabb lehet, mint pl a vázra adott 5 év, vagy akár élettartam.
Nyilván a természetes elhasználódás az nem a garancia tartama, mint fék kopás stb ..
Az autóknál sincs lebontva a felnire, hogy csak 1 év, vicces is lenne. Pláne, hogy most hoznának törvényt arra, hogy 10eft felett 2 év garancia legyen.
Ez talán csak megmaradt a régi szép időkből, boltos trükközésként.
Mint anno az intenetes vásárlásoknál is a bolti átvétel után, nem vették vissza 14 napon belül. Bár törvényi trükközések is bejöttek újabban a higiéniai termékekre.
(Vagy amit rá tudnak fogni.)[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
balintka
addikt
válasz Runner_fxr #8661 üzenetére
Akkor a szerelvényekre nem vonatkozik ezek szerint a magyar sávos garancia. Köszi az infókat!
Nekem KTM bringa van, erre 5 év a váz garancia tudtommal. Beregisztráltam vásárlás után a bringát a honlapjukon.
-
balintka
addikt
válasz Runner_fxr #8659 üzenetére
A szerelőm mondta ez a rögzítést, akkor jól tudja ő is ezek szerint. Mennyi a gari a motorra? Vagy csak a simán érvényes a sávos magyar garancia a bringára, a 3 év?
-
Runner_fxr
Ármester
Nem az agyváltó fogja vissza, hanem az agyváltóval szerelt e-bike-nak más a programozása. A motorokat szándékosan visszafogják szoftveresen, hogy kíméljék az agyváltót. Bár az enviolo egy elég masszív cucc, de tudtommal az összes agyváltós gépben más a nyomatékleadás mint a láncváltósban.
Az akkut egyértelműen jobban fogyasztja a nagyobb tempó, de a motort is. Ha teljesen szabadjára engeded a rendszert, sokkal nagyobb terhelést kap mint egy gyári S-pedelec. Az S-pedelec programozása olyan, hogy azért időben elkezdni visszavenni a nyomatékot, hogy ne lépd túl a 45-öt. Korlátlan tuningnál ilyen nincs, mindig padlón van a nyomaték. Simán túlterheled a motort, főleg nyáron. S-pedelec tulajok sokszor reklamáltak is, amikor a tuningolt 25-ös gépről ültek át, hogy gyengébb az s-pedelec mint a tuningolt 25-ös. Pont azért, mert az s-pedelec-ben is van gyári védelem, hogy ne terheld túl.
Ha valaki kényelmesen szeretne 40-45-el menni, szerintem eleve felesleges kerékpárban gondolkodni. Az már inkább a robogók felségterülete.
#8654 balintka
Jól tudod, a Bosch motor nagyon sok mindent rögzít. Hiába nem dob hibakódot, egy gariban visszaküldött motorból könnyen ki tudják olvasni, hogy hány km/h-nál működött a rásegítés. Nyilván ha 25-ös a gép, akkor nem lehet 40-nél még aktív a rásegítés. És ebből azonnal tudják, hogy tuningolt, onnantól bukod a garit. Bár hozzáteszem, a Bosch amúgy az egyik legkorrektebb ha garanciáról van szó, nem véletlenül piacvezetők. Sok esetben garancián túl is küldtek ingyen motort, akkut. Viszont a tuningot nem díjazzák. Így én is azt javaslom, tuningolni inkább a gari lejárta után érdemes.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A 35 gyakorlati szempontból is elég jó. Síkon szélcsendben normál tartással kb. 280W kell hozzá, ebből pl. beleraksz 100-at, a bringa 180-at, az teljesen jól fenntartható. Nekem az s-pedelec 42-43 körül kezdi elvenni a kraftot, az jelentős különbség sebességélményben, viszont nem igazán fenntartható. Majdnem 500W kell hozzá, amiből huzamosan a bringa 250-et tud, így neked kell beletenni 230-240-et - ha viszont annyit tudsz folyamatosan, akkor inkább vegyél egy outit, és tanuld ki a jó aero-pozíciót, közel ugyanott leszel.
Ill. ha olyan úton használod, ahol 1-2 km-enként vagy sűrűbben lassítanod kell, akkor alig nyersz időben."We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Ijk
nagyúr
válasz balintka #8654 üzenetére
Nem valószínű hogy ki tudják olvasni hacsak nem dob hibakódot, tehát kiveszed és kész. De azért inkább vedd úgy hogy beszereled és ugrott a gari, ilyenért itt senki nem fog felelőséget vállalni. Én új gépembe nem mertem volna betenni, 1 évesen 3000km-el már jóval kisebb egy esetleges garis probléma valószínűsége, így mertem beépíteni, de kockázat az ott van. Viszont ég és föld az élmány, pont az a 25-30 köztti tempó ami rettenetesen hiányzott.
Volsppedet rendelheted külföldről is, de van hazai forgalmazó legalább kettő ha jól emlékszem.Đusty: Igazából speed-et kell venni és kész. Én is majdnem azt vettem, csak baxott válszolni az ebikeshop a kiállított darabbal kapcsolatban, ill. mai napig nem láttam automata váltós speed gépet.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Đusty
addikt
Szerintem is elég a 35 az teljesen rendben van de a 25 édes kevés.
Persze lehet mondani, hogy veszélyesebb, mit akar valaki 35-el egy gyalogosokkal megosztott kerékpárúton de ez meg így hülyeség. Az autók sem csak 50-el és 130-al tudnak menni. Azaz minden a felhasználótól függ, hogy értelmesen viselkedjen és ha nem, azt kell büntetni. -
balintka
addikt
válasz Runner_fxr #8652 üzenetére
Köszi Neked és Ijk-nak is a választ. Nekem is Bosch CX Gen 4. van. Úgy tudom, hogy a Bosch-ék mindent diagnosztikáznak a motorral, akkuval kapcsolatban. Észrevennék a módosítást, ha be lenne építve? Nem garanciavesztő a dolog?
Ezt a Volspeed-et honnan érdemes venni?
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #8649 üzenetére
Nekem az enviolo váltó sokat fog, 35 felett szerintem már turbo módban tudnám még nem erőlködve hajtani a performance line gen3-at. Egyébként magát a hajtóművet nem gondolom hogy jelentősen degradálná, nekem 75-ös fix fordulatszámra van állítva a váltó. Inkább az akku élettartama csökkenne jelentősen.
De a fene akar egy kerékpárral igazából 35-nél gyorsabban menni, persze vannak vastag gumis, masszív vázas segédmotorra hajazó gépek, de szerintem oda meg komolyabb motor és akku kellene hogy tényleg kihajtsd. Performance speednek láttam hogy már bordázott háza van a hűtés miatt, de nem tudom mennyire elég hogy kányelmesen 40-45-ös tempót tarts vele.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
balintka
addikt
válasz Runner_fxr #8649 üzenetére
Ha mondjuk ezt az értéket 30 km-re lőném be, az mennyivel jobban amortizálja a rendszert a gyári 25-höz képest?
-
Runner_fxr
Ármester
A Volspeed szerintem is az egyik legjobb tuning. Hibakódot nem igazán szokott dobni, arra kell csak figyelni, hogy a rásegítést max 45km/h-ra állítsd. 45 felett előfordulhat a hibakód, mert az még az s-pedelec-en is túlmutat. Amúgy inkább érdemes 40km/h alatt tartani a rendszert, mert túl lehet terhelni és rövidebb lesz az élettartam.
-
Runner_fxr
Ármester
Az a menetes tüske cserélhető, ami a remote karból letört. Ki lehet tekerni, nem kell az egész kart cserélni. [link]
Kell hozzá egy bleed kit: [link]
Maga a légtelenítés pofon egyszerű, ide oda tologatod az olajat, van egy bleed port a remote karon, illetve a nyeregcső tövében. Amikor már nem jön bubi, leveszed először a nyeregcsőről, elzárod, majd a remote kart párszor megnyomod és ha nem jön bubi, onnan is leveheted. Illetve bleedelés előtt a speed tekerő legyen a leglassabb pozícióba. 2,5W teló olaj kell bele egyébként, vagy a gyári reverb olaj. Természetesen érdemes az első adag olajat kiönteni, amit először átnyomsz a rendszeren, hogy csak a friss olaj legyen benne. -
yahagyma
tag
Sziasztok Ebike-osok!
2022.03. hóba vásárolt Winora Yucatan 12 pro bringát használok, jelenleg 12250 km-t tettem már meg vele, Yamaha PW-ST 70 Nm-es motor van benne 630 Wh akku.Eddig 0 db elektronikai hibával, 1 db dropper bowden szakadás volt, 2 db defekt és 1 hátsó kerék felnitörés, de eddig sose hagyott cserben, igaz költök rendesen a karbantartásra, ezalatt 2 lánccsere volt, több slime-os belső csere, 3 fékbetétcsere, 1 levegős teleszkópkarbantartás és pedálcsere is volt már.
2024.10.23.-án Esztergomból tekertem vele Érd-re, kb 120 km volt Duna mellett kb 700 méter szintemelkedéssel, 18%-os akksival értem haza, szal az akksi is bírja a kiképzést.Nagy nagy élmény használni, életem egyik legjobb vétele volt, nem kell grammozni, elviszi a váltóruhákat, sört , vitamint, kaját, üccsit, mindent a hátsó táska, imádom, tudok bevásárolni is vele.
Ha "eléhezem"/elfáradok csak eggyel erősebbre állítom és elvisz a célig! A levegős teló egy mérnöki csoda! A pedálfordulatot 80-90 közt tartom, mert nem a sebesség, hanem a nyomaték pusztít téged is és a hajtásmechanikát is!Jelenleg nagyszervizen van, kap új hátsó 12 soros lánctányért, új első tányért, új láncot, új féktárcsákat és betéteket, 2 db új külső gumit és a levegős teló is szétszedésre és zsírzásra kerül, szal biztosan 6 számjegyű Ft lesz...de megéri számomra!
[ Szerkesztve ]
Sokan akarnak örökké élni, miközben azt sem tudják, mit kezdjenek magukkal a következő hétvégén...
-
Ijk
nagyúr
válasz andras7575 #8644 üzenetére
Az a baj a gen4-el hogy állítólag nagyon figyeli a rendszer a tuningot, és jók az esélyeid előbb -utóbb hibakodra. Én Volspeedeet kotnem be, aztán az első hibakod után egyből ki, nem kockázatnam jobban hogy letiltson a motor.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
andras7575
újonc
Sziasztok,
Bosch Performance CX Gen4 (85Nm) Cruise (250Watt), Smart System, Intuvia 100 -val szerelt Cube bringát szeretnék kicsit gyorsabbá tenni, hogy legalább 30-35 km/órát ki tudjam motorosan segítve hajtani. Mi a legjobb szerintetek?
Olvastam hogy Volspeed és Speedbox is jó lehet hozzá, van esetleg valakinek tapasztalata valamelyikkel?
köszi -
yle_greg
tag
A bicajom hivatalosan esőben is használható, vagyis kibírja a fentről jövő nyomás nélküli vizet. Ha bedobnám egy medencébe, az vélhetően problémát okozna, mert akkor oda is kerülne víz, ahova még esőben/ködben sem kerül (sok) nedvesség.
Ilyen hely nálam az akkucsatlakozó lemezek (a késes érintkezők), illetve az akkun lévő USB aljzat, mert ezek a bedugott akku legmagasabb pontján egy szilikon gumi ablak mögött vannak:
Kint hiába van köd, nem csapódik ki a szintén hideg alkatrészeken, így nincs gáz. Persze valamennyire nedves lesz az eltrafált köd/eső cseppek miatt, de erre a védett helyre nagyon kevés nedvesség kúszik be. Az alsó részen nincs elektromos cucc, ott csak a zár és a váz furatába belenyúló pöcök van, mondjuk lehet, hogy teszek bele egy csepp műszerolajat, hogy legyen belül egy kis víztaszító olaj film a (gondolom) réz zárbelsőn.
Viszont amint beviszem a hideg akkut, máris gyöngyözni kezd rajta a víz, ami a legtöbb részén persze érdektelen, az alu burkolatot nem hatja meg, viszont a töltő csatlakozó mögött biztos van elektronika, mihez az USB -n és a kapcsoló mellett be tud folyni, be tud szivárogni a víz, ha már elég kicsapódott belőle.
Ezért zacskózom be, úgy, hogy a zacskón belül alig maradjon levegő. Szövet is jó, ahogy korábban írták, hiszen az egyből felszívja az akkura kicsapódott nedvességet. Nekem nincs ellenemre ez a megoldás, ugyanolyan jónak tartom, csak nekem éppen kint a lépcsőházban egy (még tiszta) kukás zacskó akadt a kezembe, és nem pedig szövet anyag.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
LanyUs
senior tag
válasz arcitec #8636 üzenetére
Bocs azt nem említettem, hogy hajnalban volt az a "reggel" sötétben, ködben. A bringa lámpa pár méter látótávolságot adott, de a fejlámpát nem tudtam bekapcsolni, mert semmit nem láttam. Ilyen időjárási körülmények között marad a szobabringa...
Azért a 800-as akku érezhetően jobban teljesít hidegben is, mint az eredetileg adott 625-ös.
30 km 1300m szint esetében még 30%-on álltam. Lehetett volna spórolósabban is menni, de csak 2 óra szabadidő volt a körre.Ribi: még egy megjegyzés, látod a különbséget arcitec és a te válaszod között? Eltérő a stílusa
-
LanyUs
senior tag
válasz arcitec #8639 üzenetére
arcitec: persze értem én, csak megnéztem az oldalt, amit linkeltél és nem értettem az eltérést. Persze el tudom képzelni, hogy a két mérési pont között ennyi különbség van. Én a sima montit egy kinti lemez tárolóban tartom. Az e-bike megy a fűtött melléképületbe a kocsi mellé.
Ribi : persze, hogy szar az erre specializált rxtp35n8 Daikin kültéri egység ( páratartalmat is mutat ), ami éppen egyezik az időjárás állomás értékével is. Értem én De nagyon elkanyarodtunk... -
arcitec
addikt
Most néztem nálunk 71% a kinti a benti meg 48%. Szóval minden relatív, nyilván tudjuk, hogy a pára a hideg felületre csapódik le ez nem egy nagy titok. Azonban mint ahogy
#8638Friczy is írja ezen akku esetében nem egy olyan dolog amiért aggódni kellene, jómagam tutira nem zacskóznék, áttörölném egy ruhával (esetleg oszt ...)
De persze kinek mi ...Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Friczy
senior tag
válasz arcitec #8636 üzenetére
A kinti relatív páratartalom hideg időben jelentősen nagyobb, mint a benti. Ez nem mond ellent annak, hogy az abszolút páratartalom kint kevesebb, de mivel a relatív páratartalom erősen függ a hőmérséklettől, így ilyen időben a kinti mindig magasabb. Ezért van az, hogy amikor kintről bemész a melegbe, akkor a hideg felületeken lecsapódik a pára (természetesen a benti magasabb, abban a kis környezetben, amelyet a behozott hideg felület lehűt). Persze a behozott akkumulátorra is lecsapódik, ebből a szempontból valamennyit véd a zacskó, mert abban abszolút értékben alacsonyabb a páratartalom. Sokat persze nem számít, a lényeg, hogy a frissen hidegről behozott elektromos készüléket ne használjuk addig, amíg át nem veszi a belső hőmérsékletet. De ez az akku esetében úgysem opció (legfeljebb, ha töltőre akarod dugni, akkor ezt figyelembe kell venni).
-
LanyUs
senior tag
válasz arcitec #8630 üzenetére
Érdekesek ezek a páratartalmak. Én napi szinten látom ( klíma kültéri adatok és időjárás állomások ). Jelenleg időképen 90%, ellenben 30% az udvarunkon Ebben a ködös időben sem láttam értéket 35% felett. Nyáron viszont általában 60% feletti.
Egyik reggel be voltam sózva és mindenképpen tekerni akartam. Kár volt! A köd miatt semmit sem láttam[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz yle_greg #8635 üzenetére
Azt csináltok és azt elmélkeditek amit akartok csak az, hogy (amit már linkeltem) a kinti pára kevesebb mint a benti -ami akár lehet is, meg nem is- de inkább nem, főleg így a párás őszön és télen , szóval ez így sántít. Ellenbe ezt a bezacskózom dolgot sem nagyon értem. Mi a pontos folyamat? Mikor is zacskózod be és mennyi időre?
Napközben használod és mielőtt beviszed a lakásba megy a zacsiba?
Beviszed a lakásba, ruhával megtörlöd és + mint írtam oszt kész. Túl gondoljátok szerintem. Eléggé zárt az, amit még esőben is lehet használni. ecetera, ecetera....
De tedd azt amit jónak látsz ...Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
yle_greg
tag
válasz nagylaci32 #8632 üzenetére
Koszonom, pont ezt akartam en is leirni. :-)
A kinti, hideg, teszem azt 5 fokos cuccot bezacskozva alapvetoen keves levegot zarok a zacskoba, es ami bent marad, az is "szaraz", pontosabban kevesebb benne a para, mint a lakasban levo levegoben. A zacsi kulsejere a lakas paraja szinte azonnal elkezd kicsapodni, az konkretan vizes lesz. De hogy melegedik a zacskoban levo cucc, vele egyutt melegedik a bemt rekedt levego is, igy abbol kevesbe akar kicsapodni (az eleve kevesebb) para. Abbol a nehany kobcenti levegobol nem jon ki lathato mennyisegu para.
De jogos, hogy attol, hogy keves attol meg van ott "hozott" para, es az sem jo ha elkezd bekuszni az erintkezok koze. Szerencsere meg ha egy vekony viz reteg rovidre is zarna az akksit, akkor sem lenne gond, mert ahogy elkezdi vezetni az aramot* egybol felmelegszik, elparolog es megszunik a vezetes.
* A harmat gyakorlatilag desztillalt viz, igy a vezetokepessege a felulet koszossagatol fugg. De lehet, hogy kepes korroziot okozni, nem tudom, hogy van-e az aksin belul erre hajlamos, illetve erre erzekeny alkatresz.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
jilian
addikt
válasz sebgutkopf #8623 üzenetére
Lehet 7végén megpróbálom. -
parandroid
félisten
válasz nagylaci32 #8632 üzenetére
Jep, ez remekül működik fizikaiórai feladatoknál, meg gyári vákumfóliás csomagolással...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagylaci32
tag
válasz yle_greg #8629 üzenetére
Szerintem jól csinálod, én is így csinálnám.
arcitec, parandroid: A fizika tankönyvben lehet olvasni ilyen jelenségekről. Pár kulcsszó hozzá: relatív páratartalom, abszolút páratartalom vagy harmatpont (dew point).
Röviden összefoglalva: A helység levegőjének harmatpontja alatti hőmérsékletű tárgyakra csapódik ki a levegőből a pára. Pl. a hűtőből kivett tejesdoboz hidegebb, mint az étkező levegőjének harmatpontja, ezért vizes lesz a doboz oldala, amikor kivesszük.
Amíg a doboz a hűtőben van, addig azért száraz a oldala, mert a hűtő levegőjének harmatpontja alacsonyabban van, mint a doboz hőmérséklete.
Ha légmentesen lezárjuk az akkut, akkor eltároljuk benne a kinti (abszolút értékben sokkal kevesebb párát tartalmazó) száraz levegőt is. Ha ebből a levegőből a kinti hideg környezetben sem csapódott ki a pára az akkura, akkor bent ugyanabból a levegőből nem fog kicsapódni rá a pára. Sőt, a kinti levegő szobahőmérsékletre felmelegítve sokkal kisebb relatív páratartalommal fog rendelkezni. (Alacsonyabb lesz a relatív páratartalma.)
A zacskó ugyan áthűl és kívülről nedves lesz, de a belsejében levő levegőből nem fog az akkura pára kicsapódni. -
parandroid
félisten
-
-
yle_greg
tag
válasz arcitec #8628 üzenetére
úgy értem, hogy kint teszem zacsiba, ahol a hideg miatt eleve kevés a pára a levegőben, és a zacsiban alig marad levegő, mert azt kitölti az akku, mert beletekerem. Konkrétan kukás zacsit használok, mert egyedül az ami elég hosszú az akksihoz.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
arcitec
addikt
-
pècsimunkás
addikt
válasz arcitec #8625 üzenetére
Ahol vettem a biciklit, az eladó mindig fullra töltve tartja a bringákat.
Meg úgy is hirdeti a tárolást.
Sem telefont, sem tabletet, sem semmit nem rakunk el fullra töltve.
Azt mondta, neki ezt adták ki. Mondom akkor ok🤷🏼Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
arcitec
addikt
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
sebgutkopf
őstag
Még nagyon régen volt olajos reverb-em. Ahhoz gyárilag adták a légtelenítő szettet és persze egy adag olajat. Erre azért volt szükség, mert a bringára felszerelve amúgy is vágni kell a hidraulikus cső hozzából utána pedig légteleníteni.
Emlékeim szerint mind két végén menettel fogadja a fecskendőt a rendszer, elég szög egyszerű. Egyik oldalról áttolod a folyadékot meghúzod van-e bubi (ez nem fék, itt nem lnagyon lesz) és kész. A szintén dokumentálva van, hogy milyen viszkozitású olaj kell bele (már nem emlékszem rá talán 7,5W).
Megcsinálják akár szervizben, de ha van hozzá megfelelő olajad és 2 db menetes fecskedő csatlakozód, akkor kár szervizzel bajlódni. -
yle_greg
tag
Az alkatresz javitasi kerdesben sajnos nem tudok segiteni, nincs tapasztalatom hidraulikus rendszerrel, ezert en szerelohoz vinnem.
Mas.
Bekoszontott a hideg, mit szol ehhez az akku? Marmint nem menet kozben, hanem ejjel, amikor a minuszokban all. En kivettem az aksit es behoztam a lakasba, de nem tudom, hogy ez hasznos, kozombos, vagy esetleg pont, hogy kerulendo szokas?Annyiban tud veszelyes lenni, hogy a jeghideg akku tombon azonnal kicsapodik a lakas paraja, es allitolag az elektromos ketyerek szikrazoan tudnak orulni a vizesedesnek, ezert ezt megelozendo egy nagy nejlon zacskoba tettem, hogy azon kivul legyen vizes, ne belul. Ezt azert megemlitem, hatha mas is be akarja vinni cangazas utan.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
jilian
addikt
-
erzol
őstag
válasz pècsimunkás #8614 üzenetére
Ez 1db.
249000.- -
erzol
őstag
Köszönöm szépen a tanácsokat, bíztatást, ennyi pénzért ha már csak a garancia időt kiszolgálja már boldog leszek.
Pár kép és infó, ha valaki belevágna egy ilyen olcsó ztech zt 14 kerékpár vásárlásba.Azz akku, mint kiderült samsung cellákkal van szerelve.
A motorról ennyit sikerült kideríteni:
ew05rA váltó:
Ennyi infó szerepel még rajta:... és a színe(asszony szerint a legfontosabb) Gyöngyház fehér
-
knoxhu
senior tag
válasz parandroid #8608 üzenetére
Persze, ezt megértem és egyet is értek. Végül ezért vettem a két Cube kerékpárt amit most használunk, mert fontosabbnak gondoltam magát a kerékpár minőségét, mint azt, hogy elektromos legyen.
-
parandroid
félisten
Az a gond, hogy ennyi pénzert csak olyan van, amit nem szabad megvenni. Van egy ára mindennek, aki az alá tud menni, az valahol spórolt, ami később vissza fog ütni. Vagy tartósságban, agy megbízhatóságban, vagy funkcionalitásban.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
knoxhu
senior tag
válasz parandroid #8604 üzenetére
Igen, annyit semmiképp sem szeretnék költeni, főleg hogy egyből 2 kerékpár kéne.
-
nagyúr
Igen, a jelen bringádhoz képest a kinézett Neuzer igencsak komoly visszalépés. Szerintem a fő kérdés az, hogy milyen sűrűn és milyen távokra használnád - alkalmi és nem túl nehéz túrákra jó lehet a Neuzer is, ha viszont jó bringaélményt szeretnél, akkor, ahogy írták is, sokkal jobban a zsebbe kell nyúlni. Vagy nézz ki egy középmotoros-nyomatékszenzoros bringát valamelyik nevesebb gyártótól, vagy egy jó sajtóval rendelkező nyomatékszenzor + hátsó agymotorost, mint pl. a Noko.
#8605 zsola32: pontosan melyik gépet nézted ki? Turbo Vado SL-ből van többféle, eléggé eltérő specifikációkkal és áron.
Általánosan, egy Európában szabályos 25 km/h-ra korlátozott bringával csak akkor fogja tudni a nejed a 25-ös átlagodat tartani, ha van némi edzettsége, és tud saját erőből 25 felett tekerni.
A hatótávot nagyon nehéz jósolni, egyrészt ha sok a szint, akkor jóval kevesebb, másrészt nem mindegy, hogy egy 23-24-es sebességhez a nejednek milyen fokozatú rásegítést kell használnia. A Bosch range assistant tud valami nagyon nagyságrendi első elképzelést adni."We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
zsola32
senior tag
Sziasztok
Elektromos bringa vásárlás előtt állok, ebben kérném a segítségeteket.
Páromnak (50 éves) szeretnék bringát venni, hogy el tudjunk menni együtt tekerni.
Én Merida Speeder/Scultura bringákkal edzek, jellemzően 60-100 km távolságot, olyan 500-1000 m szintekkel. (a 25-ös átlag mindig összejön)
A páromnak nincs bringás múltja, de lelkes.
Egy Specialized Turbo vado Sl szerintetek elég lehet, hogy el tudjon velem jönni?
A kiszemelt bringát fel lehet rakni az autó tetejére, ez fontos, mivel a balcsira is elvinnénk a kerékpárokat.
Olvastam hogy van a Specihez pótakksi, ha ezt is bedobnánk, akkor gondolom jobban bírná a bringa.
Mennyire kompromisszumos egy ilyen bringa szerintetek?
Bírná ezzel a bringával az együtt tekerést a párom?
A hatótáv is érdekelne, hogy mennyi az annyi kb....A Speci bringa mellett a Merida Espeeder is látóképben van, de ott a hátsó kerék a hajtott, szimpibb lenne a középmotoros megoldás.
(vagy nem tudom, mert ez lesz az első elektromos bringa a családban)Köszi a tanácsokat
[ Szerkesztve ]
-
knoxhu
senior tag
válasz parandroid #8602 üzenetére
Köszi a válaszokat, most egy Cube Nature EXC bringát hajtok, akkor ez mindenképp visszalépés lenne a minőséget illetően.
Mi az szint amit már mernétek ajánlani ? Akár használtan.
-
parandroid
félisten
Ha az elektromos részétől eltekintünk, akkor a tipikus, 100e Ft-os, legalsó polcos áruházi kerékpár, a legvacakabb alkatrészekből összerakva. Ajánlani nem ajánlanám, de el tudom képzelni, hogy ha valaki olyan veszi, akinek találkozik az igényszintjével (nem pejoratív értelemben), akkor használható, de hogy jól működjön, ahhoz foglalkozni kell vele, és valószínűleg szerviz sem fogja tudni soha normálisan beállítani. Sportra, rendszeres túrázásra pedig értelmezhetetlen.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
Bármilyen is, nézz utána, hogy mi található róla a neten, meg hogy melyik gyártók használják. Ha nem azonnal akarod megvenni, akkor dobd be ide is, hátha valaki tud róla mondani vmit.
@knoxhu: elég alap alkatrészekből összerakott bringa, nagy gond nem látszik vele, mondjuk az akkuról nem tudunk semmit. A markolatváltót én személy szerint rühellem, de ez egyéni bogár, gondold meg, hogy Neked jó-e.
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest