Új hozzászólás Aktív témák
-
csudri
őstag
Sziasztok!
73 éves apósomnak keresek elektromos bicajt, 500ezret szánna rá. Csak aszfalt, csak sík terep, azért kell neki, mert Mosonban néha olyan szembeszelet kap, hogy elpusztul, mire legyűri.Tudom, hogy az igazi cangák millió felett vannak, de napi pár kilométerre sem elég mondjuk egy ilyen Decathlonos Elops bicaj?
[link]
Fontos a női váz és a holland üléspozi. -
aktív tag
Sziasztok
Magellan Cygnus trekkingemet szeretném átépíteni. Megnézné valaki, hogy ebben a szettben benne van-e minden az akkumulátoron kívül? 48 V 500 W. Túl olcsónak tűnik ahhoz képest, hogy magyar webshopban 190.000 Ft-ért láttam ugyanezt:
https://pswpower.com/products/europe-or-china-stock-48v-500w-or-750w-42t-vlcd5-tsdz2-electric-bicycle-mid-motor-with-torque-sensor-throttle-e-brake-lever-88 -
nagyúr
válasz underdark #7495 üzenetére
Mi a nejem bringáját az ebikeshop.hu-nál vettük, az enyémet az ambringa.hu-nál, mindkét bolt teljesen rendben van; az ambringa szentendrei boltjában ki is tudod próbálni a biciklit, ha van raktáron. A berguson.hu-t és a k2-bike.hu-t ismerem még (ie. jártam náluk), de elektromos bringát nem vettem egyiknél sem.
Miután hosszú túrákat mész, gondolom fontos a komfort és a jó kerékpáros-érzet, úgyhogy érdemes rászánni a pénzt egy nyomatékszenzoros gépre. 1M-ért korábbi modellévből fogsz tudni (újan) venni, azt is csak azért, mert mostanában van némi akciózás. Két bringa, amit sztem érdemes elindulásként megnézni:
- Winora Tria 10
- Giant Explore E+4 GTSA nejem gépe Winora Tria 9-es, majdnem ugyanaz, mint ami a linken van, csak persze női vázzal. Nagyon kényelmes, szerintem hosszú távra is jó.
A Giant Explore hasonló alapokra épít, mint az s-pedelec-em, azért tudom ajánlani.Miután szabadonfutóval vagy eco módban akarod főleg használni, nem kell óriási akku, de azért 500 Wh-nál sokkal ne add lejjebb. Ha találsz egy gépet, ami szimpatikus, csak kicsi az akksija, akkor kérdezd meg a bolttól, nem tudják-e értelmes feláron kicserlélni - van, hogy működik a dolog.
Kb. ennyi - mindenképpen azzal kezdd, hogy megnézel, kipróbálsz pár gépet, utána jobban fogod látni, mire kell rámenni a végleges kiválasztásánál.
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
underdark
aktív tag
Sziasztok!
Segítség kéne abban, hogy milyen irányba induljakk el kerékpár keresésnél
Elmúlt években egyre csak csökken a tekert km száma és ez főleg az miatt van, hogy kevesebb az időm és ezért a kondim is, így az emelkedők már csak szenvedéssel telnek és kedvem veszi, ill térden/derékon megérzem ezeket, pedig évekkel ezelőtt kifejezetten imádtam őket...
Régóta gondolkozok, hogy ha kerékpárt cserélek majd, akkor az màr pedelec lesz, nem pedig simaKerékpáros szokásaim:
Túrázni szeretek, nem sportolni, tehát trekking, táskákkal stb.
Veszprém mellett lakok, közel a balatonhoz, szóval nagy %-ban a tó körül tekerek ill a bakony aszfaltos részei
Kis távolságra csak munkahelyre járok 12km, de ha bringázni megyek akkor általában minimum 60km, de ha már benne vagyok a szezonban 100km és feletteOlyan kerékpárt keresek, ami az emelkedőknél jön jól, ilyen külön motoros ami magától megy az kizárt
Legjobb az lenne, ha akár teljesen kikapcsolva is használható vagy vmi eco módban és csak tényleg akkor segítene amikor kell.Max 1M amit szánnék rá, szóval ezek alapján, hogy milyeneket keressek
Ebikeshop oldalát nézegettem, mert ott személyesen megtudom nézni őket, de ha vannak jobb odalak jöhetnekKöszi
"akinek minden a vállán nyugszik, nem nyugszik senki vállán"
-
yle_greg
tag
270 ezer forint koruli aron pedig ott van a PVY Z20 Pro, ami szinten 24 kilo cirka, de osszecsukhato, ami praktikus ha szemelyauto is szoba jon neha. Valamint 10Ah akku, 500 W motor, es 50 Nm nyomatek a 20 collos kereken, ergo kecskekent maszik a meredek uton, mikozben elol rugoval, hatul pedig csomagtartoval kenyeztet.
A "fedelzeti computer" gombjaival kivalaszthato, hogy torvenytisztelo 250 Wh es 25 km/h uzemmodban guruljon, vagy az extravaganza 500 Wh modban max 32 km/h -ig tolja a rasegitest. :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
nagyúr
Fura állat ez a kerékpár:
- A gyári adatlapba bele van keverve egy másik modell, úgyhogy nem derül ki egyértelműen, mit is tud az AKM motor
- A hátsó motor nem biztosan, de valószínűen pedálszenzort is jelent, ki kell próbálni, mennyire komfortos, de nem pont olyan tekerni, mintha biciklivel mennél (a nyomatékszenzor ebben jobb, és persze drágább)
- Első rugózás nélküli bringától a magyar utakon óvakodnék
- A 7Ah (-> 36V-os motorral 250Wh) akku elég karcsúA fentiek mellett a bringa nemhogy 800e-ért, de még 400e-ért is drága - viszont van egy "aduásza": nagyon könnyű, nincs 14kg. A referenciaként felhozott Eleglide M2 meg 24, duplaakkora akkuval, de az csak plusz 1.5-2 kg.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Alf65
csendes tag
Amúgy Eleglide M1-em van, hátsó motoros, 250W-os, ahogy elekresz M2-ese is
Nekem bejött.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
Üdv!
- motor a hátsó agyban:
tuti, hogy pedálszenzor, nem terheli a láncot, hajtást, viszont a segítés is az áttétel után van
- AKM motor: passz
- 7 Ah-250W:
Velence körön félig fogyott le az akku és a pákozdi emelkedőkre erőlködés nélkül mindkét irányból.Munkába járni használok ilyesmi gépet, napi 25-30 km, egy 50m-es emelkedővel 300 méteren oda-vissza.
Ha lusta vagyok és nagyobb rásegítéssel megy, 2 nap, ha spórolok, 3 napot bír.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
elekresz
tag
Csak "koca" felhasználóként írok.
Egy kínai Eleglide M2-vel a hátam mögött vagyis inkább alatt.
Ez magyar kerékpár kategória kompatibilis (25-nél korlátoz, 300W-nál kevesebb és csak tekerésre indul el) , de van hozzá gázkar, amit fel lehet tenni és akkor már menne magától is. Szerintem nem annyira ronda, persze látni, hogy végy egy bringát és tákold fel elektromosra volt a koncepció, de napi ingázáshoz eddig bevált a síkabb, pesti oldalon a városban.
#7487
Szerintem ebben az ársávban inkább kínai bringák vannak [én is ebben a sávban kerestem és vettem végül az M2-est], van olyan hely, ahol EU-s raktárból jön a gép. Fontos tudni azonban, hogy ha magától elindul, akkor itthon jogszabály szerint nem szabályos, mint kerékpár. Addig nincs baj, amíg nincs baj, de ha...
#7488
Szerintem a hátsó agyas motor jobb, mint az első, mert nem az irányított kereket tekeri.
A középső agymotor tán még jobb lenne, de drágább is többnyire.
7Ah és 250W ... egyéni preferencia és igény, hogy elég-e. A 250W, ha csak tekerésre indul be, akkor legalább kerékpárként használható. 250W önmagában nem teljesen mérvadó, mert számít a max teljesítménye és a leadott nyomaték is, de kellően meredek helyeken már vélhetően nem elég. -
truefx
aktív tag
Alza -50% akció Sava eGrus e-bike-okra: https://www.alza.hu/search.htm?exps=sava%20egrus
Szakértőket kérdezném:
- a motor a hátsó agyban van, ez mennyire előny/hátrány?
- AKM motorokról mit lehet tudni?
- 7Ah akku, és 250W teljesítmény elfogadható? -
Azie
őstag
Sziasztok, feleségem szeretne egy elektromos bringát, a keret cca. 300-350k.
Cél, hogy legyen benne full motoros hajtás tekerés nélküli opció is.
Ebben az árkategóriában van-e ilyen termék, illetve ár/értékben mely gyártók közül érdemes válogatni?
EU-s beszerzés is opció természetesen.
Előre is köszi!"Believe in the ideal, not the idol." - Serra
-
sebgutkopf
őstag
MTB méretet inkább reach alapján választanék, a nyeregcsövek és a felső vázcső egy mai mtb-n biztosan elég alacsonyan van, így a bringa hossza a lényeges.
Nehéz ököl szabályt mondani, amin el lehet gondolkozni. A rövidebb bringa fordulékonyabb és kicsit felegyenesedebbebb felsőtesttel fogsz tekerni, tehát kisebb a súly a csuklón és több a fenéken. Hosszabb bringa stabilabb egyenesfutás (ez az érzet sokaknak tetszik), alacsonyabban lesz a felsőtested, egyben áramvonalasabb.
Ahogy írod rövidek a lábaid, ami alapján nekem az a logikus, hogy akkor valószínű a felsőtested meg hosszabb a magasságodhoz tartozó átlaghoz képest (kivéve ha a nyagad nagyon hosszú), ami alapján a hosszabb váz talán kényelmesebb lehet, a nyerget azon is lejjebb tudod tenni. Ellenben szintén kérdés, hogy a karjaid mennyire hosszúak/tövidek, mert rövidebb karok az előző mondatot már semlegesítik, az átlagossal érvényes, hosszú karokkal meg még jobban erősítik, hogy inkább a hosszabb váz. -
llll
senior tag
Sziasztok!
A Bafang menüjében az AI sensitivity mit takar? Nem igazán érzek különbségét, akárhogy állítgatom.Soha többet DPD!
-
kezdő
senior tag
Köszönöm a véleményeket!
Megpróbálom személyesen legalább üzletben kipróbálni a 2 méretet.
Olyan szempontból jó volna a kisebb, hogy családon belül jobban hasznosítható lenne egy esetleges jövőbeli váltáskor -
nagyúr
Én is a kisebbet választanám! 192 cm a magasságom, emlékezetem szerint kétszer volt alulméretezett bringám, az egyik egy elektromos (fully) Cube, ami 188 cm-ig volt ajánlott (21"), de ennek ellenére az eddigi legkényelmesebb bringám volt. A másik egy fully XC Merida, ami még kisebb volt (20"), de azzal sem volt semmi problémám. Így utólag belegondolva a Meridából szerencsésebb lett volna a nagyobb méret, de így is évekig tekertem vele boldogan.
Szerk.: Ja igen, az én átlépési magasságom is kisebb az átlagnál!
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
pècsimunkás
addikt
Litván kollègám ma átjött Gothából Eisenachba.
Átjött, kicsit hegyet mászni.
Kèrdezte, hogy bringázunk- e egyet, mondtam, hogy ok, de nekem E-bikeom van.
Mondta, az mindegy nem lesz probléma.
Fèl óra után, mondta, hogy vesz egy e- bikeot, mikor tolta ott a bicót, ahol èn simán tekertem ...
Ès Eisenach környékén tènyleg vannak hegyek.
Pontosabban azokkal van körülvéve.Mondtam, hogy beszèljen a főnökünkel, mert megvan mèg a bringája, amit el akar adni, aztán alkudjon belőle
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Atos23
senior tag
Érdemes kipróbálni, mert ha nem jó méretet veszel, akkor az az egész bringaélményt hazavágja. Ez főleg lejtőn lefelé, pl. erdőben, gyors kormánymozdulatoknál emelkedik ki.
Én 172 vagyok, a Merida bringám M-es (41cm nyeregvázcső), a Specialized bicóm S-es (39cm nyeregvázcső). Mindkettőt tökéletesen tudom kezelni terepen.
-
motown5l
senior tag
válasz pècsimunkás #7476 üzenetére
Én is L méretűt vennék .175 vagyok.az enyém is L (29") méretű.nalam 178 tol kezdődik az L ..Orbea Kerem
[ Szerkesztve ]
-
kezdő
senior tag
Bocsánat, az előzőből lemaradt.
Amennyiben a vásárlás mellett döntök, méret szempontból mit tudtok tanácsolni?
180 cm vagyok, a gyártó 169-180 cm között M, 178-189 cm-re L méretet ajánl.
Az átlépő hosszam kb 81 cm (azaz az átlagnál kisebb). Kalkulátorok szerint is 2 méret között vagyok. Ilyenkor lefelé vagy felfelé érdemes eltérni?
Köszönöm. -
kezdő
senior tag
Sziasztok!
[Kellys Tygon R10] kerékpárról van véleményetek?
Most akciósan adják, 819e Ft.
725Wh az impozáns, a 90-95Nm jól hangzik.
A motor papíron ígéretes, Panasonic GX Ultimate, kérdés a tartósság/szervízelhetőség/stb.
Színes BT kompatibilis kijelzó, navigációval is együtt működik.
Szlovák gyártó, ha nagy gond van vele, maga a gyár is elérhető távolságban van.
Újonnan 3 év garancia vs használt gépek pár hónapja.
Kinek mi a véleménye?
Köszönöm! -
nagyúr
válasz sebgutkopf #7470 üzenetére
Na ez megint új infó, köszi! Felfüggesztés marad. Egyébként épp azért gondolkodtam el a cserén (a súlycsökkentés mellett), mert ezek túl bonyolultnak tűnnek nekem. Mindegy, biztosan megbirkózom majd a feladattal.
Az XC gumiból viszont szerintem nem engedek, ezek az enduro/downhill abroncsok biztos, h nem nekem valók. Illetve a féket is cserélem mindenképp.
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
motown5l
senior tag
Sziasztok. Érdeklődni,szeretnék, hogy egy 622 x 23c felnire milyen,méretű szallagot vegyek. Mivel vásároltam egy pár Maxxis Assegai abroncsokat..most jelen pillanatban a kulloknel ereszt nekem.el engedi,a levegőt. Nem tudom hogy,milyen szallag van most benne .addig nem akarom szét szedni,míg meg nem győződom milyet vegyek szerelés előtt.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7469 üzenetére
A felfüggesztés cserét kimondottan nem ajánlom. A tagot az adott váz kinematikájához hangolják már a gyárban, a váz gyártója által kért konfig szerint. Ha veszel a piacról egy akármilyen tagot, abból ez a hangolás hiányozni fog és nem olyan lesz a teljesítménye mint a gyári hangolásúnak. Ha valami sok tekerős verziót veszel az nagyon drága lesz és akkor neked kellhet akár 4 tekerentyűvel olyanokat állítgatni, amiről végképp fogalmad sincs.
Összességében én inkább óvatosabb vérmérsékletre biztatnálak és minél kevesebb alkatrész cseréjére. Legalább kezd el így használni a bringát gyári állapotban, menj vele többet terepen ahova költöztök és ne a súly elvárásod miatti prekoncepciód alapján kezdjél el rengeteg pénzt beleölni látatlanul a projektbe.
Használat közben több mindenről megváltozhat a véleményed, vagy ha valamit tényleg cserélni akarsz, akkor legalább tudni fogod, hogy mit és miért akarsz változtatni, ha egyáltalán akarsz még. Ezt pedig a gumira is értem, mielőtt vad xc-sítésbe kezdenél érezd meg mennyi önbizalmat ad a bringa így. Mivel ebike, ezért a tapadás hiánya terepen zavaróbb, mint a gumi plusz súlya, amit a motor elmaszkol.
Persze fontos a súly, de ebike vonalon közel se az első és végképp nem az egyetlen paraméter, ami számít. -
nagyúr
válasz sebgutkopf #7468 üzenetére
Ismét köszi a tippeket!
Tubeless-en még gondolkodom. Úgy tűnik, h idén két bringát fogok felváltva használni (plusz Bubi), így nem biztos, h OK lenne nekem. Egyébként hülyeséget írtam az előbb, mert ez a hatalmas aszfalt túlsúly csak az elmúlt 2-3 évben volt jellemző, költözés miatt idén várhatóan nagyot fognak változni a bringázási szokásaim. Legalábbis remélem, mert egyébként nagyon szeretem a jó erdei túrákat.
Érdekes amit a felső polcos Sram cuccokról írsz, én egyáltalán nem voltam képben ezzel kapcsolatban. Mondjuk mentségemre szóljon, h soha nem volt még Srammal szerelt bringám. Amúgy nincs velük semmi bajom, csak valahogy így alakult.
A felfüggesztés beállításától tartok egy kicsit! Ez a cucc egyértelműen overkill nekem, korábban az is megfordult a fejemben, h egyszerűbb (és könnyebb) felfüggesztésre váltsak.
Élni és élni hagyni
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7467 üzenetére
Minden súlykönnyítést nem érdemes meglépni, mert nagyon drága lehet, meg persze neked kell a nap végén eldönteni, hogy mennyit áldozol rá, egyáltalán mennyire fontos még az utolsó pár száz gramm lefaragása.
Ha rendszeresen használod a bringát nem csak havi 2x, akkor mindenképpen ajánlom a tubeless-t.
Keréken egyébként teljes szettben érdemes gondolkozni. Felni 144g, a 2 agy még 2x160g -> 320g, a küllőkön lehet fogni még 56g-ot az összesen már 520g, ráadásul rugózatlan tömegben, ami érzetre nagyon sokat számít, így már nem is olyan kevés. Ellenben egy jó drága fejlesztés, elhiszem, ha nincs hozzá kedved.
XTR súlyban király, tartósságban nem tudom hogyan viszonyul a sram-hoz, ott pl pont a legdrágább x01 és xx1 hatások, sorok és láncok rendelkeznek olyan bevonatokkal, amik a legtartósabbak, cserébe jó drágák. Lehet ez shimanonál nem így van, ott talán nem véletlenül az XT lett a legkedveltebb szett az xtr-el szemben.
A dropperek súlya a hosszukkal együtt nő azonos márka/típus esetében. Azért ha néha mégis elmennél terepre, vagy meggondolnád magad, akkor egy jó dropper nem árt, csak egy trail bike-ról van szó, ami terepen mutatja meg mit is tud. Legextrémebb persze ha csak aszfalt, akkor egy merev karbon nyeregcső az a legtöbb súlycsökkentés. Ezt azért inkább nem ajánlanám a bringa kategóriájára tekintettel.Ellenben azt ajánlom, hogy ezzel a géppel gyakrabban látogass be az erdei utakra, ne adj isten a kirándulás közben ha tász egy érdekes nyomot menj rá, próbáld ki, élvezd minden vadulás nélkül.
Ami viszont nagyon fontos, hogy tényleg jól legyen a felfüggesztés beállítva a súlyodra. Mind a beülés, a rebound-ok azok szinkronja és persze a kompresszió, különben nem csak nem élvezetes, de veszélyes is lehet. Ma már minden gyártónak kötelező a support-on belül minden súlyra egy ajánlott kezdő beállítást ajánlania minden tekerentyűre az első és hátsó felfüggesztés esetében is, így kezdésnek azt kimondottan ajánlott megcsinálni, nagy valószínűséggel el leszel vele, ha tudod profin mi mi, akkor lehet tovább is finomítani. -
nagyúr
válasz sebgutkopf #7447 üzenetére
Méretenként 2-300 gramm?? Ez meglepett, max 100-ra gondoltam.
Nagyon szépen köszönöm a tippeket!
Elgondolkodtató amit a gumiról írsz, az meg sem fordult a fejemben, h kevésbé strapabíró lehet tőle a bringám. Az én felhasználási szokásaimhoz szerintem sokkal jobban passzol egy XC gumi, 85-90%ban aszfalton tekerek, csak nagyon ritkán szoktam erdei utakon "csapatni". És egy szett Rekon Race-szel több mint 400 grammot, illetve a Racin Rayjel már majdnem 600-at nyernék! Egyébként valószínűleg a RR lesz a befutó, az analóg bringámon is az van, minden igényemet kielégíti. De ha már gumik: mi a véleményed (véleményetek) a tubeless rendszerekről? Elvileg azzal is nyerhetnék "pár" grammot.
A bringa gyárilag karbon kormánnyal van szerelve. A karbon hajtókaron én is elgondolkodtam, van is egy ilyen a másik bringámon, majd megkérdezem a szerelőt, h kompatibilis-e vele. Elvileg 100 gramm mínusz.
Karbon felnit nem szeretnék. Összesen alig 144 grammot nyernék vele (az eggyel magasabb felszereltségű Rise-on lévő felnivel számolva). Plusz a súlyom miatt amúgy sem tudom, h ajánlott lenne-e karbonra váltanom?!
A küllő csere érdekes lehetőség, magamtól eszembe nem jutott volna, de szerintem kihagyom.
Agy cserét is kihagynám, nem sokat lehet nyerni vele.
Az XTR hajtástól tartok egy kicsit a gyorsabb elhasználódás miatt.
Nyereg jó ötlet, valószínűleg meglépem!
Ettől könnyebb dropper nem nagyon van a piacon, kivéve a FOX SL. Kb 100 grammot nyernék vele, de két tesztben is lehúzták, állítólag nem a legerősebb konstrukció. Az én súlyomhoz szerintem nem ajánlott. Az viszont megfontolandó, h rövidebb droppert tegyek bele. De mivel ez az első dropperes bringám, még nem tudom, h ez jó ötlet-e?[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
sebgutkopf
őstag
válasz arcitec #7459 üzenetére
Ahogy utaltak rá a drága 2-5 millás gépeken, ahol "nem cserélhető" az akksi megjelölés van az mindig azt jelenti, hogy te otthon vagy nem tudod, vagy nem megengedett az akksi csere. Ezek felhasználásánál eleve azzal számonak, hogy a tulaj az akksi kapacitásáig bringázik és napon belül nem cserél akksit.
Kiszerelést pedig azért nem tudod megcsinálni, mert az alulról történik konkrétan a motor kiszerelését és rendszerből való kikötését követően lehet alulra kicsúsztatni. A legtöbb gyártónál a motor házilagos kiszerelése azonnali gari vesztéssel jár, tehát otthon nem tudod az akksit kivenni, még akkor se ha fizikálisan ugyan meg tudnád valósítani. -
elekresz
tag
Eleglide M2 27,5" a Geekbuyingon most 300e alá vihető:
kupon: NNNIT02272 [link]
DPD hozza, EU-ból (Olaszország) így egyéb költség nincs. Nyilván nem "felsőpolcos", de szerintem ebben az ársávban nem rossz vétel.
És szabályosan (is) használható.[ Szerkesztve ]
-
yle_greg
tag
válasz arcitec #7462 üzenetére
Nem, a kollega sem a millas biciklik hive, ha jol sejtem, akkor ilyet vett: https://kugoomagyarorszag.hu/termek/kukirin-v2/
De szerintem az also es a felso szegmensben is hasznos a gyartinak a vendor lock-in, es a sulycsokkentes az mindig meno, marpedig a jobban integralt akkupakk csokkenti a sulyt.
De ez csak az en gondolatom, siman lehet, hogy tevedek, es nem fog elmozdulni a biciklis vilag ebbe az iranyba a kovetkezo 5-10-15 evben. Nehany szegmens biztosan kevesbe lesz ennek kiteve, de nehany szegmens (pl a konnyebb, olcsobb bringak) hamarabb fog elmozdulni ebbe az iranyba. Szerintem. :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
válasz sebgutkopf #7458 üzenetére
Nem kell, hogy fizikailag nagyobb legyen csak ugy kenyelmes. A li-ion cellak kapacitasaval is lehet jatszani. Teszem azt, 2000 mAh cellak helyett 2600 mAh kapacitasu cellakat hasznalva. De a "nagyobb" cellak tobbnyire nehezebbek is, ha nem nehezebb, akkor (szerintem) gyanus, hogy nagyjabol ugyanaz a termek.
Nekem nem is lehetett nagyobb, mert az en akkupakkomat a vazba kell becsusztatni, ott, ahol felbe lehet hajtani a biciklit. Es tudom, hogy a meret a lenyeg, de ha nem megy be, akkor nem lesz orom. :-)
Ma mentem egy kicsit az uj akksival, hegymenetben kicsit leesett az akkukijelzes, sajna nem tudom, hogy az eredetinel is ugyanigy leesik-e a feszultseg, vagy nem. Hazaerve, az utolso parszaz meter egyenes, ugyhogy a kapuba beallva megint max toltottseget mutatott. Sajna a kijelzes nem szazalekos pontossagu, hanem csak van egy elem ikon, amiben van asszem 4-5 pucuka, szoval elvileg 20% -os mennyisegekben mutatja a toltottseget. Ez eleg hozzavetoleges, raadasul meglepodbek, ha az elso es az utolso jelzes ugyanannyi kiaknazhato energiarol referalna.A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
Ugy irtam, hogy: "a nem (egyszeruen) cserelheto".
Vagyis szerviz, vagy szakszerviz tudja majd cserelni, de a vegfelhasznalo altali (olcso) cserelest megprobaljak majd ellehetetleniteni. Peldaul a kollegam altal vett bringanak az ules csoveben van az akksi. Olyat csak az adott bicikli gyartotol tud majd venni, ha akar egy pot akksit, vagy szuksegesse valik a csere akksi. Ez felviszi az arakat.A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
addikt
válasz yle_greg #7456 üzenetére
2027-től cella szinten javíthatónak kell lennie a kerékpár akkuknak
(meg bármi másnak, ami cellákból áll)
KIZÁRT, hogy abba az irányba fejlesszen bárki is, hogy nem cserélhető az akku“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
arcitec
addikt
válasz yle_greg #7456 üzenetére
És ha idő előtt megkotlik az akku, mert lehet akár hibás is komplett bringa csere?
Na meg ha garancia időn túl megy tönkre? Eldobandó bicikli? Nesze neked környezetvédelem! Érdekes egyébként is, amikor az EU 2026-tól csak olyan mobilt enged árusítani, amiben a user által cserélhető az akku, úgy mint korábban. Szóval szerintem ez egyedi próbálkozás lehet. Nem csak elképzelhetően servízben lesz cserélhető a Merida akku? Mondjuk nekem nem kéne így az tuti.Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
sebgutkopf
őstag
válasz yle_greg #7457 üzenetére
Az új biztosan üresen jött és hiányzik a feltöltés súlya
Amúgy a 14Ah-s is gyári, márkás? Nekem a kérdés már ott kezdődik, hogy a két akksi méretben hogyan viszonyul egymáshoz, ha valamelyik elvileg +40%, akkor annak nagyobbnak is kéne lennie.
Más márka de referenciaként shimano-nál így néznek ki a súlyok:
14 Ah (504): 2,9 kg
17,2 Ah (630): 3,7kg -> tehát +3,2 Ah az +800g súly -
yle_greg
tag
Csak a jegyzokonyv kedveert: az eredeti akksi 10 Ah es 2410 gramm. Az uj akksi 14 Ah es 2434 gramm. 24 gramm, ket es fel deka szerintem tul keves, ugyhogy vagy az eredeti akksi tud tobbet mint ami ra van irva, vagy az uj akksi is 10 Ah, csak kapott egy optikai tuningot egy masik matrica kepeben.
No mindegy, remenykedni meg lehet, hogy azert valamivel erosebb. Az mar jo jel, hogy nem fele annyi a sulya mint az eredetinek, ergo nem a legpocsekabb cellak vannak benne.
Majd kiderul, hogy mit tud. :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
válasz sebgutkopf #7455 üzenetére
Siman el tudom kepzelni, hogy elindult egy folyamat a nem (egyszeruen) cserelheto akksik iranyaba. A telefonok is igy kezdtek, de aztan a suly csokkentes es a vendor locking miatt a beepitett akksik gyoztek.
Bicikliben is valoszinuleg ugyanez lesz. Nekem ma jott meg a pot akkumulator, jo sulya van, otthon majd osszemerem, hogy a 10 es a 14 Ah akkupakk kozott van-e merheto suly kulonbseg.
Addig is egy mokas kerdes: hany szazalekkal nehezebb a feltoltott akkumulator pakk az uresre meritetthez kepest? :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7451 üzenetére
A cube valahogy más felhasználókat céloz meg a gépeivel, máshogy pozícionálja, inkább a kezdők és annyira nem durvulók tudásához és használati szokásához van igazítva még a hosszabb rugóutas gépek is.
A Merida geó-ban, már az előző is jó volt azon nem nagyon sok mindent lehetett, kellett változtatni, így jöhetett ez a rugóút update, amivel jobban illeszkedik a kategóriába. Jól tették.
Most ez a nem cserlhető akku tűnik egy új trendnek, hogy azzal próbálnak súlyt spórolni a vázon. Kicsit itt is vannak kételyeim mint a kormánycsapágyon átvezetett kábelekkel. Biztosan megéri az a 2-300g megtakarítás azt, hogy ne lehessen akkut cserélni vagy épp nagyobbat beletenni?
Persze valószínűleg előtte kidekázták, hogy 2 akkuja mennyire kevés embernek van, akkor meg minek kéne kivenni és ahhoz alkalmas rögzítő és tartó mechanikát beépíteni.Ehhez képest én pont most gondolkozom azon, hogy lehet poén lenne egy másik akksi is és akkor egyes pályákon, pálya rendszereken még többet lehetne menni (másik akksi ott pihen a parkolóban a kocsiban, amikor 20% alá megy az egyik, akkor a kör végén csere).
Viszont visszatart az a gondolat, hogy nem tudom én fizikálisan mennyivel bírnék többet menni, mert ha csak 1 vagy 2 plusz kör az nem éri meg a plusz akksi árát (bár már elég sokat csökkentek az akkik árai). Esetleg azzal tudok több energiát spórolni, hogy nem trail-ben, hanem boost-ban másznék és akkor még több erőm maradhat a lefelékre?
Boost-ban viszont nem érzem olyan természetesnek a bringa irányítását, nehezebb adagolni a rásegítést, annyira nem szeretem, vajon ez is tanulható?
Most hétvégén Hosszúhetényben voltunk és nyekkre merítettem a bringát, az parkolóig már úgy tudtam visszamászni, hogy a motor lement fix eco vésztartalék módba (2%) és azon imádkoztam, hogy azt az utolsó 70m szintet legalább ebben a leszabályozott módban bírja még ki mielőtt teljesen analógra vált. -
sebgutkopf
őstag
A flexibilis üléstámla esetében a felfüggesztés úgy tud viselkedni mitha ott is lenne egy csapágy (igaz nem horst link, ahol a csapágy a láncvillán van, de az eredmény hasonló), viszont az a csapágy általában csupán alig pár fokot és mm-t mozog. Egy ilyen rugalmas elemmel kiesik 2 csapágy a vázból, ami kevesebb komplikáció és karbantartás, illetve kisebb súly. Egy hátránya lehet, hogy kérdés így elég merev tud-e lenni a hátsó háromszög az oldal irányú erőkkel szemben, vagy az alsó láncvilla tudja-e több merevséggel kompenzáln. Ilyen hosszú hátsó rugóúthoz még nem volt ilyen rendszer a merida-nál se, valamit nem tudtam még megoldani de 150mm-ig már van tapasztalatuk (az akkusztikus gépeken). Kérdés ezt most meg tudták-e oldani és főleg egy ebike terhelésre alkalmasan?
A linkage driven single pivot pedig alapvetően egy egy forgáspontos (single pivot) felfüggesztés, nem szabályozható a brugózással a tengely útja (ez kizárólagosan az egyetlen bekötési pont pozíciója határozza meg), ezért jobban tud akadni a bringa egy egy sarkosabb élen berugózáskor (amikor a kerék berógúzásra már a haladási irány felé mozog nem fölfelé se nem tér ki hátra felé az akadály elől). Amiért az összekötő linkage rendszer van, annak az a célja, hogy a kerékút és a tag közé tervezett és változó áttételt tegyenek be, tehát lehetővé válik váz szinten a felfüggesztés progresszivitásának beiktatása és tudatos szabályozása.
Egy XC bringa esetében mint az epic teljesen mások az elvárások és a célja a hátsó futóműnek, mint egy enduro gép esetében.
-
Runner_fxr
Ármester
Tulajdonképpen a Bosch gen 2-őt kivéve (bár abban is csak részleges), egyikben sincs csapágycsere lehetőség. Legalábbis a gyártó semmi ilyet nem támogat. Az egy másik kérdés, hogy van egy-két szerviz akik bevállalják. Eddig valóban nem lehetett Shimano-ban csapágyat cserélni, mert szétszedés közben leszakadt a nyomatékszenzor az alaplapról, akármilyen óvatos is voltál. Viszont már EP8-ban volt akinek sikerült. Múltkor szembejött velem facebook-on egy ilyen poszt az egyik külföldi motor felújító műhelyéből. Bár ezt azért érdemes fenntartással kezelni, ami biztos, hogy Bosch-ban már tulajdonképpen rutin szerűen végeznek csapágy cserét, erre szakosodott műhelyek. Még én is be merném vállalni, csak időm nincs még ezzel is foglalkozni. De kacérkodok egy 10 tonnás hidraulikus préssel, ha más miatt nem is, legalább a saját Bosch motorom javítására.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Runner_fxr #7451 üzenetére
a Shimano-ban tudtommal nincs is csapágycsere lehetőség
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7449 üzenetére
Az előző karbon verzió "csak" 150-et mozgott, viszont a neve annak is e-one sixty volt. Az első generációs, külső akkus, alu e-one sixty rugózott 160-at. Egyébként az egyik tesztben lemérték a karbon e-one sixty rugóútját és a 150 helyett csak 143mm volt. Viszont azt olyan jól osztotta be, hogy még is jónak ítélték, még Enduro mércével is. Ezt én is tapasztaltam, mert érzetre nagyon nem egy 140mm-es trail gép, mentem párszor a 160-at mozgó Cube stereo hybrid-el, az kevesebbnek tűnt rugóútban, meg az egész sokkal butább volt. Ehhez képest a 174mm elég nagy előrelépés. Szinte biztos voltam amúgy, hogy az analóg E-One Sixty lesz a minta és kb úgy fog kinézni. Az analóg verziót sokan tesztelték már és elég jó véleménnyel vannak róla. Én így a geo táblázat alapján bevállalnék magamnak egy L-es méretet a 7000-es verzióból. [link]
Mivel volt már mind az első és második generációs modellből is, tudom, hogy ezek jó gépek, nagyon kényelmes, természetes, kezes. Kiemelkedik a tömegből, hiába nem egy könnyű ebike, de sokkal játékosabb mint a legtöbb full power gép. Szóval teszt nélkül is meg merném rendelni, szerintem nem csalódnék ebben az újban sem. Az új 801-es motor még érdekelne is. Viszont nekem egész napos túrákra is kéne a bringa, nem csak pályázás, ahol mint egy felvonót használom, így nekem a hatótáv egy fontos kérdés. A 600Wh meg még egy kicsit visszalépés is az előző generációhoz képest. Hogyha nem ezt a bumburnyák range extendert tervezik hozzá, hanem kap egy ízléseset ami mondjuk egy normál kulacs forma, talán el is gondolkodnék rajta, de ezt biztos nem tenném rá, 600Wh-s gépet meg már nem vennék ezen az árszinten.A Bosch-t nem azért szeretem jobban mert erősebb, vagy mert jobban működik. Működésre nekem a sima EP800-al sem volt semmi bajom, bőven elég erős volt. Még a régi E8000-el is elvoltam. Ami miatt a Bosch-t szeretném választani, garanciális ügyintézése sokkal gördülékenyebb, és számottevően kevesebb a megmagyarázhatatlan meghibásodás, főként motor, akku, vezérlő kommunikácó. És nem utolsó sorban a Bosch motorban a csapágycsere is egyszerűbb mint a Shimano-ban.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz sebgutkopf #7449 üzenetére
"Itt is a flexy seatstay van és azzal oldják meg a tengely útjának irányítását mint az újabb analóg Merida gépek esetében, vagy egy lingke drive single pivot lett?"
mi a különbség a kettő között?anno tizensok éve egy Specialized mérnök mutatta nekem, hogy az akkor új Epic forgáspontját hátul lehegesztették, de menet közben szinte észrevehetetlen volt. ez a második generációs Epic bemutatása idején (előtt) volt egy Sea Otteren, és ott alu vázakról volt szó.
egyedüli hátránya, hogy a fék befolyásolja a rugózást“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7448 üzenetére
Eddig még mindenki csak ezeket az óvatos előzetes bemutatókat tartotta, aminél nem lehet tudni mennyire őszinte. Az látszik, hogy erre a gépre mást keményen felszívta magát a Merida, úgy érezték, hogy talán a korábbi 160mm-el nem tudott eléggé beilleszkedni az enduro köztudatba, erre itt a 174mm hátsó mozgástartomány ez már nagyon a nagy fiúk ligája, egyébként jól tették. Ezeket a bringákat akik veszik azok zúznak vele kimondottan dh célra viszik és a motor is csak azért kell, hogy könnyebb legyen felfelé. Ez plusz egy indok lehet, hogy a boschra váltás nem biztos, hogy érdekes, mert nem a felfelén van a hangsúly, segítsen, érünk fel és kész a játék lefelé van. Marketing vonalról viszont átnevezhették volna e-one seventy-re.
A 600-as akksi furi, valószínű itt a marketing nyert, mert itt az SL mániában úgy gondolhatták 21-el kell kezdődjön a súly adat.
Már látszi, hogy nem lapítják tovább a fejcsövet tovább, bár azt nem értem, hogy a hátsó háromszög miért fix és azonos hosszú minden méretben. Ennek a váznak most nem egy új geó igazítás volt a célja, hanem a hosszabb rugóút, valószínű más hangolással, és persze az attraktív súlynak megfelelő új design.
Azt nem vágom viszont, amit nem veséztek ki selhol, itt most hogyan is működik a hátsó felfüggesztés? Itt is a flexy seatstay van és azzal oldják meg a tengely útjának irányítását mint az újabb analóg Merida gépek esetében, vagy egy lingke drive single pivot lett? -
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7446 üzenetére
Lehet, hogy van benne igazság. Elég biztos forrásból hallottam, hogy Bosch-al jön az új Merida, és csak jövőre. Erre előbb jött és Shimano-val. Nyilván ez így sokkal egyszerűbb a gyártónak, hiszen a Shimano-ra van berendezkedve, a vázat is jobban át kellett volna tervezni. Amúgy hogy tetszik neked az új E-One Sixty? Azért a váz sokat változott. Rugóút sem kevés.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7434 üzenetére
A bringa védelmében azért azt számold bele, hogy itt most egy XL-es vázról van szó. A katalógus adat általában a legkisebb vázméretre van megadva, max M-esre. Onnan fölfelé pedig minden egyes méret +2-300g, tehát nálad +2 méret az simán +500g, ez minden gyártónál így van.
Általánosságban pedig továbbra is azt erősíti a példa, hogy az SL bringákat mindig könnyebbnek írják a gyártók mint a valóságban kiszállított példányok, vagy csak a csúcs konfigot mérik le és megjelölik az "akár xy kg" megnevezéssel. A valós bringák nem abban a súlyban vannak.
Ma egy akkusztikus hosszabb rugóutas trail bike (nem enduro) kompletten 14 és 15 kg között van súlyban, ami ettől könnyebb (13-al kezdődik) azok az arany áron lévő team és hasonló példányok (10000€ fölötti felszereltség). Egy full elektromos rendszer akkuval, motorral, vezérlőkkel, érzékelőkkel 3 kg alatt kéne lennie ahhoz, hogy a bringa 17,xx kg legyen. A shimano motor 2,65kg, tehát marad a többire az akksival együtt összesen 350g budget... nem jön ki a matek.
A bringád súlya pont ott van, ahol a matek szerint lennie kell. XC gumikat és azzal súly csökkenteni, azért nem ajánlanék rá. Az a súly különbség azért nem a világ és a strapabíróbb bringa ennyit simán megér, én nem javaslom a gumin spórolást.Persze le lehet vakarni pár 100g-ot a gépről, a kérdés megéri-e a pénzt. Tippnek:
- karbon kormány
- karbon hajtókar
- karbon felni
- új kerék fűzésnél vékonyabbra húzott küllők (1g küllőnként is 56g összesen) és mindeképpen 28 küllős
- dt 240 vagy épp a még újabb 180-as agyak
- hátra egy XTR sor (ha sram akkor xx1) és lyukas pin-es lánc (xtr, vagy szintén xx1)
- könnyebb nyereg,
- könnyebb dropper (akár rövidebb)Ár érték arányban nem biztos, hogy érzetre tényleg jelenteni fognak-e bármit a könnyebb bringa tudatán kívül, ahogy feljebb írtam, szerintem annyi a súlya, amennyi reális és rendben van.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7440 üzenetére
Nekem úgy tűnik, hogy azok a gyártók, akik esetleg kacérkodtak a shimano motor elhagyásán, azok mióta kijött az erősebb ep801-es motor, elvetették a váltást. Legalábbis sorra ez a minta látszik. Így simán csak az új elektronikát rakják a gépbe, nem kell új partner, nem kell a vázon, se a bekötési pontokon variálni, súlyra meg továbbra is könnyebb a shimano motor mint a bosch.
Azt pedig nem tutjuk, hogy a háttérben a shimano mivel édesgeti még pluszba magukhoz a bringa gyártókat, vagy épp miket ígért még be jövőbeli fejlesztésnek. -
KrAt
veterán
-
krepp
tag
Én amit találtam az aksikról, mindkettőnek kint van a biztije..
Cseppáló késes bizti foglalat bárhol kapható párszáz fotintért.
Az 500W-os mociból én lehet inkább a 48V-osat venném, lehet olcsóbb, és nagyobb aksit is könnyeb találni hozzá..."Mi nem szenvedünk! Mi így élünk!" ...Hofi
-
addikt
mivel a Neuzer szerel Bafanggal így a kínaiak közül ez az egyetlen, aminek van bármiféle értelmezhető supportja itthon (a Neuzeren keresztül)
a többi (Shengyi, MXUS, satöbbi) az mind kuka“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
kezdő
senior tag
Sziasztok!
Alza féle Sava Deck 9.2+ MTB Bafang M500 motorral szerintetek vállalható?
Bafang-ot mennyire ismerik itthon a szerelők?
Nekem a "noname" gyártók közül még ez tűnik a legjobbnak.Hobbi célra lenne használva, fontos a bekerülési ár, de közép-hosszú távon se szeretném megszívni vele.
Az akksik azok egy az egyben a motor gyártótól beszerezhetőek vagy a gyártó (most a Sava) módosít rajta és típus specifikussá teszi?Köszönöm.
-
KrAt
veterán
Sziasztok!
Eljött az idő, hogy megrendeljem az ebike átalakító kitet, és a következő szettre esett a választás:
Tongsheng tsdz2b - 500w - 850c színes-szagos kijező
és az akksiOtt két opció maradt:
Hailong G70 15Ah (39x SAMSUNG INR21700-50E)
Parrot 20Ah (52x SAMSUNG INR21700-50E)Vagy valami más, amire eddig nem gondoltam (Alis vagy PSW beszerzés)
A G70 felé hajlok inkább, egy kicsit kisebb, egy kicsit olcsóbb, ellenben kint van a biztije, ami nem szimpatikus, a Parrotnak bent van a csatlakozónál. Nem tudom, egy adott esőben tekerésnél az mennyire kritikus...
Ha melóba megyek vele, akkor ~35km / út, bent akár tudom tölteni, szóval nem feltétlen kell nagyobb méretű akksi, bár a 15Ah-val szerintem meglenne simán oda-vissza.
Ti mit tennétek?
-
Runner_fxr
Ármester
Szép csendben megjelent a 3. generációs Merida E-One Sixty, elvileg 2025-re vártam. Voltak infóim arról, hogy esetleg Bosch rendszerrel érkezik, de sajnos továbbra is maradtak a Shimano mellett. A bringa amúgy nem lett rossz, de a range extender az valami ocsmányra sikerült. Az alap 600-as akku meg konkrétan kicsinek számít a mai felhozatalban.
[link]
Így most ezt látva, szerintem inkább egy Orbea Wild-ot választanék, ha már bevállalnék egy nem kivehető akkus gépet. 750-es Bosch akkuval.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A rugóstag bekötési pont, himbarendszer valóban itt is FSR-nek tűnik, de ettől még a két kerékpár vázgeometriája merőben eltér. Teljesen más csőhosszok és szögek vannak. A képről is látszik, hogy mennyivel rövidebb a Gen 1 levo, mintha egy gyerek bringa lenne az Orbea Rise mellett. Pedig anno a gen 1 levo is egy jó bringának számított, de azóta rengeteget fejlődött a vázgeometria.
[ Szerkesztve ]
-
Atos23
senior tag
válasz bulikavagyok #7434 üzenetére
Szép bringa, bár lehet csak nekem tűnik úgy, hogy lekoppintották a G1 Turbo Levo vázgeometriáját.
-
MGaa73
tag
Sziasztok,
Bafang BBS02B 48V 750W (közép) motorral a biciklimen tavaly október környékén kiadós esőben tekertem haza mikor láttam, hogy az órán a teljesítmény le és fel ugrál, néha 0W-ot mutat.
Hazaerétem letettem a biciklit majd másnap mentem volna munkába, de a motor a hajtásra nem indult el. Ezután leszedtem a motort a bicikliről és tanácsra rátettem a gázkart, hogy elindul-e? Nem indult el, helyesebben néha elindult a pedál forgatásra, néha a gázkarra és ha elindult sikerült is felváltanom 9-esig majd ha lementem 0-ra akkor már nem indult újra. Általánosságben nem csinált semmit sem a tekerésre sem a gázkarra. Felhívtam egy imrősőmet aki azt mondta, hogy valószínűleg controller hiba lesz ez a bizonytalan működés. A motort eltettem és azóta nem foglalkoztam vele, most a napokban vettem elő és úgy tűnik megjavult. Nem kiabálom el, mert tartósan nem próbáltam. Találkozott már valaki ilyennel, elképzelhető, hogy beázott és attól csinálta? Hogyan ázhat be egy ilyen motor? Vagy ne reménykedjek és a próbláma újra elő jön eső nélkül is és valóban kontroller probléma lesz?
Találkozott már valaki ilyennel vagy hasonló jelenséggel, mi lett a megoldás?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nismoka
addikt
válasz bulikavagyok #7434 üzenetére
Köszönöm, jó a gép! Milyen magassághoz választottad az XL méretet?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz nismoka #7431 üzenetére
Orbea Rise M10 (2023), XL-es méret. Elvileg 400 grammal könnyebb mint az elődje (ebből 300g az új akku), ezért én 18-18,5 kilóra számítottam. De sajnos pont 19 kg a mérlegem szerint. És ez pedál nélkül, szóval majdnem másfél kilót kell faragnom belőle, h 18 kg alá kerüljön (ez volt a cél eredetileg). Gumik és fék-szett kb 800g mínusz, de onnan még nem tudom, h hogyan tovább.
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
nismoka
addikt
válasz Runner_fxr #7430 üzenetére
Szerinted melyik jobb cucc, a Fauza ride 60 vagy aTQ50 motor?
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #7430 üzenetére
Köszi!
Már összeállt a kép. Már csak azt nem értem, h hivatalosan miért nem érhető el a E-Tube Project Cyclist a Play-Áruházban?!
Élni és élni hagyni
-
nismoka
addikt
válasz bulikavagyok #7385 üzenetére
Pontosan melyik bringát vetted? Mi a súlya valójában? Tervben van egy SL ebike, azért lennék kíváncsi. Dobhatnál ide egy képet is!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #7428 üzenetére
Gratulálok a bringához, az E-Tube project pro-hoz kell a pce-02 diagnosztikai eszköz.
-
nagyúr
válasz bulikavagyok #7428 üzenetére
Probléma megoldva. Abból adódott az egész, h a Play Áruházban nem érhető el csak a Ride elérhető. Az E-Tube Project Cyclist nincs fent csak az Apple Storeban. Nem értem, h miért?! Letöltöttem nem hivatalos forrásból, most már megvan minden adat amire kíváncsi voltam.
A motor kapott is egy frissítést, plusz kiderült, h valóban 360-as akku van a bringában. Túl soknak találom a bringa súlyát, ezért merült fel bennem, h véletlenül a nagyobb akkuval kaptam. Így egy kicsit többet kell költenem rá, mint ahogy eredetileg terveztem.Élni és élni hagyni
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7427 üzenetére
Köszi! Teszt később, még pár cuccot upgradelnem kell a bringán.
Egyelőre sajnos nem boldogulok a gyári alkalmazásokkal. A telómra feltettem az E-Tube Ride-ot, de azon belül csak ennyit látok, és nincs lehetőség semmilyen beállításra.
PC-re feltettem az E-Tube Projektet (Pro), de úgy tűnik, h az csak kábellel működik.
Szerk.: Úgy tűnik, h az E-Tube Project Cyclist kéne nekem, de az meg nincs se Winre, se Androidra?!
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7423 üzenetére
Gratulálok!
Ajiba egy range externer az egy nagyon szép gesztus, minden elismerésem a gyártónak/kereskedőnek.Akku: a gyári appal csatlakozol a rendszerre, akkor ott mutatnia kell, hogy mi van benne (már csak a későbbi fw frissítések miatt is), ha nem kapacitást, de a típus számát mindenképpen látod.
Amikor meg kipróbálod élesben jöhet az élménybeszámoló.
-
-
yle_greg
tag
A biztositast meg nem neztem, de ha ennyi, akkor siman megeri. A nyitott bukosisak mit jelent? Az a sima lukacsos sapkaszeru, amit foleg a biciklizo gyerekekre aggatnak?
Olyat meg sosem hordtam, fiatalkoromban ezek meg nem leteztek, ergo a hulyeseg nindig jelentos fajdalommal jart. Egy alkalommal a hatarban csapattuk, haver arkot ugratott, eltaknyolt, kartores. Mig bekisertuk a korhazba, (csomor es kerepes hataratol csak nehany km a Flor Ferenc) vegig sirt, felig a fajdalomtol, vegig a felelemtol, hogy az anyja eltiltja a biciklitol, ha megtudja, mi tortent. Atyaeg, de fura volt gyereknek lenni! :-)
Viszont most mar mashogy ulok a lovon, pedagogiai okokbol siman felveszem, hogy a gyerekeimnek peldat mutasak.A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
nagyúr
válasz yle_greg #7420 üzenetére
Ja, hogy ez ilyen diszkrét
SMKP-hez legalább nyitott bukósisak kell, ez vele a legnagyobb gond, meg az, hogy városban nem mehetsz vele kerékpárúton. A kötelező biztosítás nekem évi 6200 FT, nem dönti be a malacperselyt.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7390 üzenetére
Szerintem tudnak a vázon is spórolni! Több tesztben is olvastam, h a 23-as modell az egyik legkönnyebb fully váz a piacon. 100 grammal könnyebb lett facelift után.
A többivel egyetértek!
Jaja, ez a nekem való bringa! 45 vagyok, már nem durvulok. Mondjuk régen sem igazán...
Ma egyébként megjött a gép! Most hatalmas az öröm, óriási mázlim volt, mert azon kívül, h több mint 30%-os kedvezménnyel tudtam megvenni, kicsomagolás után vettem észre (alig 4-5 perc után ), h fel van rá szerelve a Range Extender! Amúgy is megvettem volna, szóval egész jó kis grátisz! Nem igazán értem, de nagyon örülök neki.
Szerk.: Meg lehet nézni valamelyik alkalmazással, h melyik akkuval van a bringa szerelve (360 vagy 540)?
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
phrenetiX
tag
válasz yle_greg #7421 üzenetére
Lakatom már van, egy Abus U lakat, ezt még az elektromos rollernél használtam 2 évig, csak az ugye kihalt alólam. 99% már, hogy egy fatbike lesz. Végig néztem újra a kínálatot és a 300 ezer Ft alatti szegmensben leginkább ilyen kemping bicajra hajazó cangák vannak. Akármennyire is szeretném kihozni olcsóbban nekem az a spórolás nem ér meg annyit a fatbikekal szemben, hogy utána meg csak muszájból üljek fel rá.
[ Szerkesztve ]
3 db Casio óra eladó (2 db G-Shock, 1 db Edifice)
-
yle_greg
tag
válasz phrenetiX #7419 üzenetére
Én a kemping bicikli jelleg miatt csak azért aggódtam, mert attól féltem, hogy túl kicsi lesz, és nem akartam úgy kinézni, mint majom a köszörűkövön.
De szinte az összes review kiemelte, hogy méretesebb embernek is jó méret, és ez igaz. A kormányt és az ülést is ki tudom úgy húzni, hogy nem ér le a lábam, szóval még nőhetek is bele. :-)
A review-ek során nézegettem, hogy hogy néz ki rajta az ember, vagyis, hogy mekkora a bicikli az emberhez képest. Oké, ez nem egy rendes, teljes méretű kerékpár, a kereke is csak 20-as, de nekem fontos volt, hogy összehajtható legyen, mert így családi nyaraláskor (2 gyerek+asszonypajtás) 3 canga elfér a vonóhorgos tartón, a negyedik, az enyém meg összehajtva bemehet a csomagtartóba.
Szóval a rendes, egybe-vázas bicikli nekem nem volt opció, az összehajthatóak közül pedig ez nekem látványilag is okés lett.Egy (elektromos) bicajnak elég sok paramétere van, súly, hatótáv, kialakítás, felszereltség, design, szerelhetőség, ár, stb, stb.
Olyan nincs, hogy minden paraméter optimális, hiszen ha minden űberfasza, akkor az árat normálakban fogják kiírni, az hétszentség.Az én bicajom nem a világ legjobb bicaja, egy csomó paraméterben biztos gyengébb mint a többi, de van egy nagy előnye. Az erősségei és a gyengeségei harmonikusak. Ami nekem fontos, azokban a paraméterekben a középmezőny fölé emelkedik. Ahol gyengébb, az nekem szerencsére nem annyira fontos. Nekem ami fontos volt a térdem miatt, hogy vigyen fel minden lejtőn. Ebben a kategóriában elnyerte a HŰBAZMEG! díjat, innen kapta a nevét is: Kecske. Mert ez felmászik még a háztetőre is.
A másik fontos paraméter az ár, 270 szerintem jutányos. Nem egy csajmágnes, de mivel 25 éve vagyok együtt a nőmmel, ezt a "funkciót" el tudom engedni. Kisebb felszereltséggel (gagyi lámpákkal) volt hirdetve, ez sem volt nekem szempont, mert gondoltam, hogy majd rakok rá fényt, nem gond. Meglepetésemre jobbat kaptam mint vártam, erős jó fényei vannak, amik a nagy akkupakkról mennek, és fékezéskor felfénylik a féklámpa. Zsír.
Mivel nem értek a biciklikhez, (25+ éve nem cangáztam) a reviewekre hagyatkoztam. Ott is azt emelték ki, hogy tisztességes iparosmunka, meglepően olcsón. Én ezt elhittem, és szerencsére nem csalódtam. Kompromisszumok mindig vannak, nekem bejön ennek a biciklinek az előny-hátrány mixe. Másnak nyilván nem, de hát nem vagyunk egyformák. :-)
De ha rendes "kerékpár feelingre" vágysz, akkor nem érdemes ezzel vesződnöd, mert ez az összecsukható egy teljesen más műfaj. Kisebb a kerék, más a kialakítás, ha ez nem jön be, akkor ez nem lesz jó. Még emlékszem, amikor beleadva az összes pénzemet, megvettem a saját montimat, ami előtt a nővéremtől örökölt biciklit hajtottam, na, hát utána már nem lettem volna hajlandó visszaülni a női (NŐI !!) vázas biciklire, mert az tiszta ciki.
Egyébként amikor a bekerülést nézed, számolj rá még pluszt, mert kiegészítőkre rengeteget lehet költeni. Lánc, lakat, 10 és 30 ezer között típustól függően. Olcsó sodrony csak "optikai" védelem, cirka 2 perc alatt fűrészeltem le a bicajról, szóval vegyél láncot, drágát és nehezet. Ezt mindenképp számold bele az árba.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
Nem a teljes markolat fordul el, hanem csak egy széles gyűrű.
Ezen az oldalon: https://tweakers.net/productreview/313094/pvy-z20-pro-opvouwbare-e-bike-wit.html
Ez a kép mutatja: https://tweakers.net/i/mpEf4IP7MYuY2zOm84crmv7Capg=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/580143/1R6kkd6zAbq5lL6QkXuzLhqmRVRBbet24nzhXOkIoEtOZzE6sO.jpeg?f=620xauto
Nekem is ilyen "szárnyas" a markolatom, kényelmes, pont jól támasztja a tenyerem alját. Egy korábbi változatban még így nézett ki:A fotó lelőhelye: https://kiprobaltuk.blog.hu/2023/02/16/pvy_z20_pro_kerekpar_teszt_tapasztald_meg_500_watt_erejet
Ha jól tudom, a SMKP használatához jogsi kell és biztosított jármű. Jogsim van, biztosítás (még) nincs a biciklin. Még nem tudom, hogy fogom-e biztosítani. Ha más is kell a SMKP használatához, akkor bukta van, nem vagyok naprakész abban, hogy mennyire szegem éppen a törvényeket, de így legalább nyugodtan alszom. :-)
Szerintem, ha balesetet okozok, akkor simán elővesznek miatta, de amíg normálisan használom, nem bunkózom az utakon, és nem gyorsulom le a járőrkocsit fityiszt mutatva nekik, addig talán nem szívom meg.
Egyébként van egy cetli a vázon, hogy 250W és max 25km/h rásegítés, ez bár nem túl szép, de direkt nem vettem le róla, hogy ha a yard megállít, akkor legyen mire mutatnom, hátha nem akar velem sportolni.
[ Szerkesztve ]
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
phrenetiX
tag
Tudok erről. 2,5 évig használtam elektromos rollert, annál még inkább érvényesül az, hogy SMKP, mert még pedál sincs rajta. Az a tapasztalatom, hogy a rendőrök tojnak rá. Ha nem kirívóan szabálytalanul vagy bolond módon közlekedsz nem fognak csesztetni.
yle_greg: holnap vagy a hétvégén leülök mégegyszer és átnyálazom a kínálatot ezekből a járgányokból. Jövő hét közepe fele mindenképp szeretném megrendelni, addig még van időm nézelődni. Én is örülnék, ha nem 360-ért venném, hanem mondjuk 60-nal kevesebbért, de úgy vagyok vele, hogy ha már veszek egy ilyen bicajt, akkor nézzen ki valahogy (sajnos nekem ezek a kemping biciklire hajazók nem jönnek be), illetve ha már veszem, akkor amit elvárok tőle, azt tudja (esetemben a 3 mód: sima bringa üzemmód, rásegítés (ebben fogom valószínűleg a legtöbbet használni és néha ha szükséges legyen lehetőségem tisztán elektromosan is használni).
Egyébként ha rendőrt látok és csak az elektromos hajtás van, akkor elkezdek pedálozni és kész.
[ Szerkesztve ]
3 db Casio óra eladó (2 db G-Shock, 1 db Edifice)
-
yle_greg
tag
válasz phrenetiX #7415 üzenetére
Ha kilockolod (20 masodperc matatas a gombokkal) akkor hirtelen lesz teljesen elektromos mod, nem kell tekerni. Ha jon a rendor, akkor meg visszaallithato a lock, es akkor hirtelen torvenyes lesz a birtoklasa. :-)
A kinezet az mas teszta, en ebben Sullivant kovetem: Form follows function. De ertelek, mert az ember igenis kotodjon ahhoz, amit hasznal, ha nem tetszik, soha nem esne jol sem ranezni, sem hasznalni.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
phrenetiX
tag
válasz yle_greg #7414 üzenetére
Köszi. Ezzel 2 bajom van: 1. nem tetszik a kinézete, nekem ez nagyon egy kemping biciklire hajaz ; 2. nincs benne teljesen elektromos mód. Nem azt mondom, hogy csak így fogok közlekedni vele, de lesznek olyan szituk, amikor nem akarom lefárasztani/leizzasztani magam tekeréssel és teljesen elektromos módban fogom használni.
3 db Casio óra eladó (2 db G-Shock, 1 db Edifice)
-
yle_greg
tag
válasz phrenetiX #7412 üzenetére
En 270 -ert vettem egy PVY Z20 Pro bringat.
500 Wh (feloldva) 23 kg, osszehajthato, itt irtam rola bovebben: https://prohardver.hu/tema/re_elektromos_rasegitesu_kerekparok/hsz_7300-7300.htmlAzota vettem kiegeszitoket, taskat, lancot, lakatot, pumpat, stb, de igy is cirka 300 alatt vagyok. A kornyeken jarkalva az akku jol birja, de nem kockaztatok (szar a terdem) ugyhogy rendeltem egy plusz akkupackot. Az eredeti 36V es 10Ah, amit rendeltem, az 14Ah. Ez 84 ezer Ft volt igy most cirka 380 ezerben van osszesen, viszont ezzel a plusz akksival szerintem lemegyek a terkeprol.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
válasz sebgutkopf #7406 üzenetére
Koszonom! Kicsit kinos, de nem tudom, hogy mibol van a fekbetet. Eleg kicsi, es csak oldalrol latszik, rezes-bronzos szine van. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
phrenetiX
tag
válasz Hopkins_001 #7411 üzenetére
Sajnos a keret az 350.000 - 370.000 Ft max.
[ Szerkesztve ]
3 db Casio óra eladó (2 db G-Shock, 1 db Edifice)
-
Hopkins_001
aktív tag
válasz phrenetiX #7408 üzenetére
Igen alibaba. Én most ezt venném. Ridstar q20. Ha nem akarsz szórakozni eladókkal akkor innen meg tudod venni eu raktárból. Nagyobb akksi,már alapból hidraulkus fékkel van szerelve. Van egy nagytesója is,dupla akksi,dupla motor.
Amúgy ezzel kb kihozható a 40-50km ha tekered közben. Anélkül kb 30km. Persze sok mindentől függ ez még,mennyire nyomod,szél, hideg ,hold állása stb -
JoinR
őstag
válasz phrenetiX #7401 üzenetére
Pár napja leárazták ezt a bringát, én rendeltem már ebből a boltból (igaz nem bringát) - igaz ez is külföldi rendelés, osztrák raktár, de van PayPal is. Ennyit talán megér.
szerk: a szállítást mondjuk nem tudom támogatják-e ide is, meg kell nézni.[ Szerkesztve ]
-
phrenetiX
tag
válasz Hopkins_001 #7407 üzenetére
Köszi a választ! Rákerestem aliexpressen, de eu raktáron nem találok elektromos bicajokat.
Ja már látom, te alibabát írtál..
[ Szerkesztve ]
3 db Casio óra eladó (2 db G-Shock, 1 db Edifice)
-
Hopkins_001
aktív tag
-
sebgutkopf
őstag
válasz yle_greg #7394 üzenetére
Csak annyival egészíteném ki az előzőeket a fék esőben téma: a nedves időben a fékerő erősen függ a fékbetét komponensétől. Egy organikus betét igenis sokat veszít a fékerőből, ha átnedvesedik és amíg nem szárad meg a betét gyengébb is marad.
A fémes komponensű betétek azok, amik teljesítménye alig csökken vizes tárcsa esetén és esőben. Cserébe vizesen egy ideig nyekereghet, vagy sípolhat, de fog akkor is határozottan fog.
A fémes betét nagyobb hőt visel el (ezért konszisztensebb erős terhelésnél), illetve a maximális teljesítményéhez tartozik egy üzemi hőmérséklet, vagy legalábbis ne legyen tök hideg, ez kb lejtőn az első féktávon meg is történik.
Igaz én gyakran a trail bringázásnál is aggresszívebb terepeken megyek Enduro vagy kimondottan DH nyomokon, a mi felhasználásunknál csak a fémes betéteknek van létjogosultsága, az organikus leolvadna, megég és felüvegesedik.
Ebből azért látszik nem kell mindenkinek ez, a saját felhasználásnak megfelelőt érdemes választani. -
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #7392 üzenetére
A GX lánc már vállalható, viszont infó, hogy németeknél már jó ideje folyamatosan kedvezményes áron érhető el az x01 lánc, ami jóval tartósabb. Így az "akciós" vagy inkább újra pozicionált áron (mióta van T-type a sima x01 már nem számít csúcsnak) már ár/futás teljesítményben kimondottan jó. A váltás hangja is más vele.
-
lacos001
senior tag
válasz pècsimunkás #7400 üzenetére
3 éve Emsland.
Előtte 1 év rögtön Basel mellett ezen az oldalon, de az első 6 év Freiburgtól pár kmre Titisee volt a lakhelyünk.
Már (egy ideig ) nem ficánkolunk, 10 éves elmúlt a jány, sulik miatt nem bohóckodunk. -
nagyúr
válasz yle_greg #7399 üzenetére
Nos, nem voltál egyedül a szarrá ázással tegnap
Én annyit csináltam, hogy szárazra töröltem az akkut és a motort. A fékek nekem is elég szarul fogtak, de én számítottam is erre.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
phrenetiX
tag
Sziasztok! 365.000 Forintig milyen elektromos bringát ajánlanátok? Amit perpill kinéztem az ez lenne, de kicsit félek a külföldi vásárlástól ekkora összegnél.
A linkelt gépről mi a véleményetek? Hosszú távra tervezem megvenni, amire pedig használnám: 90%-ban boltba járás, illetve városban szaladgálás, esetleg munkába járás, hétvégente nagyobb utak megtétele szinte kizárólag aszfalton (kb. 50 km max.).3 db Casio óra eladó (2 db G-Shock, 1 db Edifice)
Új hozzászólás Aktív témák
- Avatar: Frontiers of Pandora teszt
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Suzuki topik
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Bluetooth hangszórók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Path of Exile 2
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest