Új hozzászólás Aktív témák
-
ViZo72
tag
Elvileg nem kell modellspecifikus legyen, Nekem is egy 1DIN-es átlag Sony CD-s, MP-3as autórádió van a gyári helyett egy 2DIN-es beépítőkerettel. A kerettel ráadásul még lett egy kis fiókom is a rádió alatt, a telefont pont be tudom tenni oda, éppen jó helyen van.
(Mondjuk ez vagy 15éve volt, nem tudom mi kapható ma a piacon ilyen "egyszerű" rádió/mp3/BT vonalon, meg van-e még beépítőkeret olcsón hozzá... Biztos vannak modernebb nagy képernyős egységek, de gondolom a jók azok drágák.)Az FM transzmitter tényleg kicsi pénből megoldható és ha nem nagyon vacak (stabil és nem sistereg nagyon zavaróan), onnantól jó is lehet ebbe az autóba.
(Ignisbe nem nagyon kell minőségi hangzást álmodni, mert az egész autó alkalmatlan rá szerintem, akár akusztikailag akár menetzaj miatt.)Én is csak azért cseréltem a gyárit, mert megadta magát.
(Kb. egyetlen német alkatrész van az autóban -> a Blaupunt rádió, na az el is romlott... Pedig egy rádió -kis túlzással- örök élet is lehetne. Lásd, itthoni Videoton, sőt még talán egy Sokol is van valahol eltéve, szerintem az is működik még. :-) ).. -
cigam
titán
válasz
szabonagyur #72512 üzenetére
Csak tippelek de a sáv legalján (88MHz, ill. legtetején 108MHz) nem sok adó van, és ha jól értem csak addig kell neki, amíg olyan helyre nem ér, amíg már jól vehetőek a rádiók.
Esetleg egy új modellspecifikus rádió, bár ez már annak a bizonyos lónak a túloldala. -
cigam
titán
válasz
GEPESZ66 #72508 üzenetére
Ízlések és fotonok. Nekem ez túl csilivili. Egy szolidabbat keresnék, de arra nincs garancia, hogy mennyire lesz zajos, stabil, netán tartós.
Esetleg ugorj be egy autohifi szerelőhöz. általában van náluk raktáron, ott helyben kipróbálhatod, a beállításában is segítenek. Aztán eldöntöd, hogy ez (hang)minőség megfelel-e neked. -
Gyöször
senior tag
válasz
GEPESZ66 #72508 üzenetére
Most vettem egy karbit a krosszmotoromra aliról, mindenki röhögte, de csak dícsérni lehet, a gyárival nem megy így.
Haveroknak hülyéskedtem mikor beszólogattak milyen fényesen csillog az új karbi, hogy egy dolgot nagyon hiányolok róla. Egyből néztek kéjesen, hogy mégis van valami baja.
Rávágtam, hogy a csilicsáré színes ledsort 🥳 a kínai anélkül nem él meg sem.Gondolj bele ez a szíp szines körbefutó színkavalkád milyen jó lesz egy éjjeli vezetéshez. Az enyém csak usb töltő, leragasztottam a babakék fényeit fekete szigetelő szalaggal, rohaggyá meg világítsál a kínaiak szemébe 🤣🤣
-
cigam
titán
válasz
szabonagyur #72504 üzenetére
Azért előfeltételnek jó. Máskülönben honnan tudni az autó, hogy üresben van? Elég fura lenne bármelyik fokozatban ráindítani a motort.
-
Gyöször
senior tag
válasz
Janusz001 #72488 üzenetére
Szerintem fent is csak akkor volt komoly hó, mikor mi ott voltunk. 1 méter. Olyat én is csak oviskoromban láttam. Az enyém 10 éves most, akkor 3 volt, nemrég feljött ez dumcsiztuk arról a napról, de nem nagyon emlékszik semmire... Pár foszlány jött fel.
Én viszont élesen emlékszem mindenre, pld ahogy kéjes vigyorral kinyomtam a kipörgésgátlót
a felfelé vezető úton.
-
eddie17
addikt
válasz
szabonagyur #72502 üzenetére
Maximum az tud olyat, amelyik automata váltós.
Ismerősöm dízel automata autóját be lehet indítani távolról és akkor mehet a fűtés vagy a klíma. (Ford)
Nekem Kia-nál is fapados volt a gyári app, az ingyenes a 7 év garancia alatt, csak az OTA frissítés kerül pénzbe.
Lehetett távolról nyitni-csukni, mutatta hol van, meg a lámpákat lehetett kapcsolni. És ennyi. Igaz ez kézi váltós volt, benzines. -
szabonagyur
félisten
válasz
AMD Power #72501 üzenetére
Formentor app sem tud feltetlen tobbet es az meg valami 30/ev
Amit tud meg: ajto nyitva maradt jelzes es bizonyos ideig nyitni/zarni tudod telorol, lokacio az autonak terkepen, atlag fogyi, megteheto tav, km allas.
Es ugye egy sima benzines eseteben nem is magyon van allo futes/hutes ami erdeks lenne nekem telorol.
-
AMD Power
titán
válasz
szabonagyur #72491 üzenetére
Ez azért elég vicces ha ennyi pénzért csak ezt tudja...
-
Janusz001
őstag
válasz
burgatshow #72497 üzenetére
Aisin 6 sebességes hidronyomatékos
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #72497 üzenetére
2022-es is ugyanaz a váltó mint neked, 6-s Aisin.
-
szabonagyur
félisten
válasz
zsolt19900 #72496 üzenetére
Meg ha van nekik szabadon, anno COVID alatt nem adták ki mert kb. nem volt mit. Most szerintem ha lebeszéli előre simán lehet.
-
burgatshow
veterán
válasz
Janusz001 #72484 üzenetére
Nem tudom. Nekem is automata van csak nem AllGrip, de nekem szépen töltöget vissza meg motorfékezik. Nyilván nem azonnal, meg kell egy kis idő, míg rájön, hogy tartós lejtmenet van és akkor nem kezd el felfelé váltogatni hanem hagyja szépen felpörögni a motort. Valamint értelemszerűen a visszatöltés mértéke se annyi a kéziváltóshoz viszonyítva mert hamarabb kidobja üresbe mint ahogy a kéziváltóval hagyná az ember de ennyi.
Azt nem tudom, hogy a tiédben milyen váltó van (oké, automata tudom, de a robotizált váltó, vagy a rendes Aisin 6 sebességes hidronyomatékos váltó? Mert az én 21-es paripámban még hála égnek az utóbbi van.
-
zsolt19900
őstag
válasz
Gombinyó #72494 üzenetére
Ahogy szabonagyur írja, ezek köztünk adottak, így odaadták az autót. Igaz amikor megkaptam még az 1.5 szívó rendes hibrid Vitarát is még tavaly előtt, most meg ezt, ezek pont úgy estek egybe, hogy szervizen voltam náluk és kellett közelben intéznem ügyet és kiadták, mint "szaladgálós" kocsi
De természetesen normális keretek között és határozott vételi szándékkal szerintem sok szalonban odaadják akár 1-2 napra is a kocsit -
Gombinyó
őstag
válasz
zsolt19900 #72490 üzenetére
Te elhozhattad kipróbálni?
-
Janusz001
őstag
Suzuki connect nekem novembertől fizetős lenne, van ezzel tennivaló? Én nem akarom használni, elején érdekes volt, de most már passzolom, csak nem tudom, hogy most automatikusan átvált fizetőssé és számláz vagy jóvá kell hagynom ezt? Esetleg le kell mondanom?
-
szabonagyur
félisten
Na megjelent az appban frissítés után, hogy mennyi a Suzuki Connect díja. Havi díj 2500 vagy 23000/év, hát akkor erre sem fizetek elő lejárat után.
A fogyasztás, aktuális km álláson felül amúgy sem használtam kb. semmire.
-
Gombinyó
őstag
Köszi, akkor teljesen élhető maradt az autó ilyen szempontból.
Próbálok intézni teszt lehetőséget aztán meglátjuk. -
Gyöször
senior tag
válasz
Janusz001 #72484 üzenetére
Csináld majd meg ugyan ezt méteres hóban, ha esetleg lesz még olyan
2018ban sikerült, nekem manual allgrip van.
Persze nyáron is élmény, mi is szeretünk arrafelé csavarogni innen a "szomszédból"
Zemplén is nagyon jó, most aszfaltozzák fullosra a Regécről Sátoraljaújhely felé vezető 4számjegyű utat. Meg akarom még idén motorozni is. Ha kész lesz ha nem. -
Janusz001
őstag
Pár napja voltunk Mátraházán néhány napot, átugrottunk Szilvásváradra is, hát én nagyon élveztem a hegyi utakat alföldi gyerek lévén, nagyon harapott a 2022 es Scross 1.4T, allgrip, sport mód, automata meg egyenesen megváltás szerintem ilyen helyen.
Egy valamit nem tudtam kipróbálni, motorfék egy hosszabb lejtőn hogyan működik automatán, motorfék nem fogta a visszatöltéssel együtt sem, hogy ne gyorsuljon, Kékesről jöttünk le és a kocsi igy is gyorsult, kellett fékeznem, ez egy jó hosszú hegyi szerpentinen nem tudom hogyan működne ez, manuálba egy idő után felvált, hiába erősködöm neki. Volt már valakinek automatával tapasztalata hosszú meredek szerpentinen lefele? -
szabonagyur
félisten
válasz
Gombinyó #72482 üzenetére
Hello
A nyomaték az elvben ugyyanaz, mint az előző 129 LE-s verzió, szóval nem halott éppen.
Az elektromos tényleg minimális.
Fogyasztás nem vészes 130 körül, nekem le van 6-6,5L-ből.
Szélzaj az akad, de bőven kibírható (megjártam vele 2 éve Párizst stb.).
Tesztnap? Nem tudok róla, itt nem volt még sosem.
Próbakörre vidd el, ha meg hosszabb táv akkor bérelj ki egyet 1-1 napra és akkor megnézed pályán a koncepciót legalább, még ha ezzel a motorral nem is lesz.
-
Gombinyó
őstag
Sziasztok!
S-cross 2025. Ez az 1.4 hibrid 110LE-vel mennyire döglött ló? Vagy erre rájön még minimális elektromos teljesítmény? Anno az 1.4 boosterjet 140 lóval egész fickósan haladt, mi történt azóta?
Pályázni mennyire lenne élhető szerintetek ez a kocsi? 130 körül hogy fogyaszt?
Szélzaj? Suzuki kereskedésben szokott lenni tesztnap lehetőség vagy a 2km-es városi próba úton kell eldönteni, hogy megfelel-e nekem az autó? -
Gyöször
senior tag
válasz
penge111 #72469 üzenetére
Üdv a klubban, nekem is nagyon tetszik, így elsők közt próbáltam ki majd rendeltem meg. Még mindig ugyan így vagyok vele, és 8 év után is csak azt mondhatom legjobb döntés volt!
Vásárlaskor figyelni: igen, mindenre
Visszahívás: igen volt, a vákuumszivattyú szelepét kicserélik, ha nem vitték még vissza. Jelentéktelen probléma.Van most valami hype torpanásos hibának becézik, jól próbáld ki ne torpanjon. 1500tól gyorsuljon el 4000ig gond nélkül. De soha ne használd utána mint egy dízelt, ha komolyabb gyorsítás van, akkor azt 2200 fp fölött intézd monsjuk 4000ig
-
Gyöször
senior tag
válasz
burgatshow #72475 üzenetére
Halvány sejtése nincs szegény Daninak. És nem csak a torpanásos hibáról, hanem a motorok működéséről sem. Sajnos. Pedig nem kéne annyit sem szerelnie mint én kocaszerelgetek itthon. Csak meg kéne nézni a Novoth Tibi videóinak mondjuk felét. És megérteni. Ez utóbbi fontos.
-
cigam
titán
válasz
GEPESZ66 #72477 üzenetére
Esetleg egy FM transmitter segíthet a problémádon. Ezek úgy működnek, hogy erre csatlakozik BT-on a telefon, és egy kis teljesítményű FMrádió adásként továbbítja a hangot a rádió felé.
-
ViZo72
tag
válasz
GEPESZ66 #72477 üzenetére
Nem nagyon emlékszem már a gyári rádió tudására de szerintem nem tud ilyet.
Hacsak nincs a hátlapján egy AUX csatlakozó, amit a leírás sem említ és nem említ külső forrás csatlakoztatása funkciót sem.
Valami telefonhívás átvevős/kihangosítós funkciója elvileg van, de egyrész nem biztos, hogy alkalmas zenehallgatós célra, másrészt az sem tűnik olyan egyszerűnek, hogy csak bedugok valami valahová és kész. Legalábbis a leírása számomra nem világos, elég furán is van magyarra fordítva: [link]De ha valaki megoldotta, írja meg.
-
GEPESZ66
veterán
Suzuki Ignis 2005,1.3 benzin.
A gyári rádióhoz lehet valamilyen bluetooth adaptert csatlakoztatni, hogy a telefont hozzá tudjam csatlakoztatni.
Felénk a rádió adók elég rosszul jönnek be a rádióján. -
csubuka
addikt
válasz
burgatshow #72475 üzenetére
Kemény. Nálunk a K14C nem torpan még 240k km-nél.
Ámde becsörgést gond nélkül elő lehet idézni, ha akarja az ember az alacsony fordulat csőgáz kombóval.
Vagy mivel óvatosan vezetünk nem lett annyi csörgetés, hogy betanuljon a vezérlő az önvédelemre vagy régebbi a motorvezérlő kód és nem tud ilyet? 2018as...Fene tudja. De ruti van benne korom az ekőidézhető csörgésből gondolva. Endoszkópom van... mekkora szívás a lebontás addig hogy a szelepekig el tudjak nézni vele? Házilag nem ajánlott?
Azért kicsit ilyesztő a bemaródott hengerfalas sztori... eddig nem nagyon érdekelt, mert elkerültük a csörgést, de azért kinyírni nem kéne.
-
burgatshow
veterán
Mas, Zach Dani ugy latszik elkezdett foglalkozni a torpanasos temaval. Tanulsag nekem (bar nincs torpanasos jelensegem), hogy kell az API SN+ vagy SP olaj.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #72473 üzenetére
Az szép, akkor ennyiben előrébb lépett az új modell.
Sosem kellett még órát állítanom -
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #72472 üzenetére
Nincs. De hogy bosszantobb legyen, van benne navigacio, de azt se tudja erre hasznalni (marmint az ora szinkronizalasara). Cserebe van egy csinos teli/nyari kapcsolo. 😂 A muszercsoportban levo oranak meg sajat menuje van, veletlen sincs szinkronban a fejegyseggel. Es persze ez kezd el allandoan kesni.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #72471 üzenetére
2022es nem kesik szerencsere, meg automatikusan allitja magat, soem allitom a teli-nyari valtast sem.
Neked nincs benne ilyen?
-
SkiDev
őstag
Sziasztok!
Egy 2015-ös Swift-tel kapcsolatban lenne egy olyan kérdésem, hogy mennyire költséges megcsináltatni a műszerfali órát? Napról napra késik, általában egy 15p csúszásnál szoktam manuálisan visszaállítani.
-
penge111
addikt
Sziasztok! Kövezetek meg, de nekem nagyon tetszik a fém hűtőrácsas s-cross. Melyik motorral érdmese venni, melyik évjáratot, volt-e valami visszahivás? Mire erdemes vásárláskor figyelni? Esetleges válaszokat köszönöm előre is
-
dethroner
veterán
Uraim, sikerült rögzítenem a swift hátsó részéből hallható zajt. Betoltam a segge alá egy telefont és hangrögzítésre állítottam. 3 óra felvétel alatt háromszor csinálta, kb 50-60 percenként. Berakom a zajt, hátha valaki megmondja mi ez. [link]
-
Gyöször
senior tag
-
d.beni
aktív tag
Sziasztok!
Most indítottam az autó cserét a kereskedésben. (S-Cross lesz az új) Nézegettem a kiegészítőket amiket lehet vásárolni. (gyári)
A jelenlegi vitarámra (a vitara tartozék katalógusban szerepel) még anno megvettem a gyári sport pedál szettet, amit most az S-cross-ra is megvennék. Utána kérdeztem, mert az s-cross tartozék katalógusban nem szerepel, de azonosak a pedálok a vitarával, ezért jó az új s-cross hoz is.
Tudom az Alin Kínából töredék áron van, de azzal az a bajom, hogy a lábpihentető részre nem adnak hozzá pedált.
Érdekességnek írtam le, hátha valaki gondolkozik ilyen extra beszerzésén.
-
jeni
félisten
Hello
2002-s Suzuki Ignisbe milyen telefon tartót tudtok javasolni?
6,9" cool méretben (S2xx Ultra széria)
Szivargyújtós-USB-C vagy Wireless verziót érdermes venni?
Ilyet néztem de ez nem stabil ráadásul mobil korlátos-tok függős.Magsafe car holder -
Vigneau
félisten
válasz
zsolt19900 #72454 üzenetére
Pedig elvileg a szellőztető lesz az. Nálam is van ez a jelenség a vétel óta, azaz lassan 6 éve. Kutya baja, kopp-kopp.
-
zsolt19900
őstag
válasz
dethroner #72449 üzenetére
tudom nem segítség, de nálam is van ez a zümmögő hang, azt hittem, hogy a cserélendő tankszellőztetővel van valami rokonságban, de cserélték nekem és ugyan úgy megmaradt.... szerintem ne foglalkozz vele addig, amíg nem lesz semmi gond belőle
nekem tényleg már mióta észrevettem csinálja, mikor pl. hazaérek és leállítom és züm-züm aztán kész
-
cigam
titán
válasz
lalibatyo #72450 üzenetére
Jó, hát ki kell fogni, de nagy általánosságban jól mutatja, hogy van-e töltés menet közben. Pár százas ajánlatt, majd veszel másik fajtát. Nekem vagy 10 éve van meg, és az USB már nem adja ki az 5V-ot, de az aksi feszültségét még jelzi.
lalibatyo
Álló autónál? Akkor inkább a hibrid aksi hűtő ventillátora (ha van neki olyan) -
dethroner
veterán
Hello!
Valami parajelenségre szeretnék magyarázatot találni. Alany 2019-es hibrid Swift, 5 napja áll mozdulatlanul a garázsban. Tegnap kivettem a menetrögzítőből az SD kártyát, majd amikor becsipogtam a központi zárat, a kocsi hátsó része, a csomagtartó felől valami kis motorszerű zúgó hangot hallottam kb 1-2 másodpercen át, majd megszűnt. Soha nem hallottam ilyet, ezért kíváncsiságból ismét kinyitottam az autót, majd bezártam, de nem volt hang. Ma délelőtt ismét kinyitottam az ajtót, visszaraktam a kártyát, de nem volt hang.
Nemrég mászkáltam a garázs mellett, az autó zárva, és ismét hallottam ugyanazt a hangot, ugyanúgy 1-2 másodpercig. Valahonnan a kocsi csomagtartó alól jöhet, de mire odafutottam abbamaradt. Benéztem alá, de semmit nem látok aminek nem úgy kéne lennie, és semmi esetre se állat és nem rovar hang, valami rövid motorhang volt. Mi a franc ez, valaki tapasztalt már ilyet? -
Gyöször
senior tag
válasz
csubuka #72442 üzenetére
Igen így normális, így működik. Mint mondtam csak motorféknél veri fel 14,8ra. Most tempomattal haladva 13,2-13,7. Egy évvel ezelőttig még azt vettem észre, hogy tempomattal haladva 12,2 ig leengedi hosszú kilométereken keresztül. Ma már ilyet nem látok, biztos érez valamit az akksival kapcsolatban
-
Gyöször
senior tag
Most raktam be egy pont ilyet a kosárba alin. Ez tényleg tud tölteni is? Van már 3 alis, digit kijelzős, az egyik fém, de az úgy felforrt mikor rádugtam a telóm ami sosincs gyorstöltésen és így maximum 8 (!) Wattal tölthető, hogy műanyag szag kezdett terjedni a kocsiban mert felfortt körülötte minden ami suzuki..
Meg ez a csicsa tipikus kínai díszkivilágítás éjjel nagyon nem kéne...
Viszont ezek jól mérnek valószínűleg , mert ugyan annyit mutatnak mint az slda -
cigam
titán
válasz
szabonagyur #72441 üzenetére
Bedugod a szivargyújtóba, látod mi az aktuális feszültség, plusz kapsz egy univerzális töltőt is.
-
csubuka
addikt
válasz
Gyöször #72437 üzenetére
Főmenüből 10 sec utáni nyomással beadta. Autópályán egy 0.2V zónában változgatott 1 percig figyelve, kis gyorsítás semmi extra. 13.7V meg afelett volt Ubat.
Ez a 13.7-13.9V mintha kicsit az alacsony oldalon lenne nem? Használva van az autó. Lehet valami szívja le. Pl a szervízmódba kiiktatott szutyok "Pajzs" védelem. Ki kell azt szereltetni gondolom előbb utóbb.
Nem a töltéssel van a gond akkor gondolom, inkább azzal.
-
csubuka
addikt
válasz
Gyöször #72324 üzenetére
Most tudtam kicsit nyomogatni. Szerintem a 2018, nem lagyhibrid mezei Scross esetében nincs még ilyen töltőfeszültség jelzés a gyári központi kijelzőn.
A fogaserékre szimolán nyomva csak alapbeállításokat ad, óra stb.
Hosszan nyomva a fogaskereket sincs semmi
Szóval itt csak multiméter marad... -
Gyöször
senior tag
válasz
dethroner #72418 üzenetére
A matrica alatti csavaroskupakos ugyan az a hagyományos akksi. Egy ellenőrzést mindenképp megér, és szerintem lesz olyan cella ami porolni fog, töltsd fel! Ellepje a cellákat az a lényeg! Némelyik gyártó tesz bele kis belógó műanyag fület kedvességböl, az a szintjelzö. Addig mehet!
-
csubuka
addikt
válasz
AMD Power #72432 üzenetére
Javarészt
Ám a mai felhozatalban erős versenyzők vannak, ennél sokkal jobb is van. Illetve lehet elvétve van nem olajevős Puretech ha valaki lehelgette mittudoménmi... amúgx a sokadik update vezérműszíj bírja. Ha gyárilag eltalálják akkor kevésbé lógna a bele. Persze van más apróság is a szíjon felül.
-
Franky74
aktív tag
válasz
Montesantos #72429 üzenetére
Még az év elején értesítettek. Akkoriban a szervíz ráérősen állt a dologhoz. Kérdésemre, elmondták, hogy még nem érkezett meg az alkatrész, szerszám. Ennyire ráér a szervíz, ez a probléma sem egy napi használatot akadályozó dolog.
Mikor rákérdeztem a cserére, a válasz annyi volt, hogy ezen a héten kezdődik a garanciális szervíz, mert még csak most érkezett az alkatrész, vagy a szerszám. -
csubuka
addikt
válasz
Montesantos #72427 üzenetére
Nem is olyan rossz az a Puretech, csak "picit"
Csak kell az olaj utánlocsoláshoz türelem. (bizonyítottan önteszttel nem lesz feltétlenül kompresszióhibás vagy csapágyas stb. a motor 45k km alatt "eszegetősen", ledzsuvásodott olajlehúzókkal ha időben rálocsolnak, csak elég idegesítő. Sőt ennyit még a katalizátor is túlél olajcsipegetős módban is. Persze garit nem adok a fenti tapasztalatra...) Persze a legelső vezérműszíj szétmállást még a teljes halál előtt el kell kapni és baromira nem így kéne, hogy működjön az egész átkos konstrukció.
-
Montesantos
senior tag
válasz
AMD Power #72422 üzenetére
Mindegyik közvetlen befecskendezős turbósnál lesz ilyen hiba.... sajna jelenleg a magyar társadalom jelentős részének anyagi helyzete folyamatosan romlik ez együtt jár a karbantartások elmaradásával.... (inkább 16k megyek egy olajcserével mint 14-et.... 10-30 as olajat veszünk bele a legolcsóbbat pedig ez csak egy specifikáció amit teljesíteni kell az olajnak... a többire sz..unk bele stb....)
Nem a Lada- Golf-II-es korszakban vagyunk már....a mai motorok karbantartás igényesek plusz egyre több a konstrukciós hiba is ami nagy valószínüséggel a gyári gari letelte után jelentkezik lásd: 1.2-es pure tech motor amit mocsok sok autóba beleraktak..... lehetne ezt sorolni.... -
MrBazsi
senior tag
Egr sincs a 2019 szept előttiekben? Ezt nem is tudtam
-
Franky74
aktív tag
válasz
burgatshow #72417 üzenetére
Igen, a szerszám ezen a héten érkezett hozzá. Hogy az milyen spéci cucc, fogalmam sincs.
-
kenguru99
senior tag
válasz
AMD Power #72422 üzenetére
"ami után évekig nincs ezzel probléma, ha néha normális megvan hajtva az autó."
A konstrukcióból adódóan kokszosodik (közvetlen befecskendezés). Ezen nem segít az ha meg van hajtva, sem semmilyen csoda adalék, egr kikötése, kartergáz lecsapató stb. Csak az hogy ha a koksz fizikailag el van távolítva x kilométerenként. Más megoldás nincs. -
AMD Power
titán
válasz
Montesantos #72421 üzenetére
KIA /Hyundai vonalon is van ilyen probléma. Erre egy ismerősöm aki ilyenkkel foglalkozik mondta,hogy ők 80e Ft körül csinálnak valami "eljárást/tisztítást" ami után évekig nincs ezzel probléma, ha néha normális megvan hajtva az autó.
-
MrBazsi
senior tag
Sziasztok.
Felmerült bennem új autónak az utolsó generációs Swift Sport, tapasztalatokat tipushibákat kérnék, vélemenyéket összessegében az autóról. Elsősorban a régebbi nem hibrid verzióról.
Köszönet. -
ViZo72
tag
Szia!
Kuplung.
Nekem még gyári (2003-as 1,3 benzines Ignis, 263.000km) de több vélemény szerint is Exedy-t kell beletenni, nem érdemes mással kísérletezni a pár ezressel esetleg kedvezőbb ár miatt. Elvileg gyári beszállító, legalábbis akkoriban az volt.
(Nem mintha nálam tökéletes lenne a gyári, mert párás időben újkora óta néha rázza az autót első elinduláskor, de tény, hogy bírja a strapát 22éve.)
Valami ilyesmi kellhet, de cikkszámot ellenőrizd, nem néztem utána csak ráböktem az első keresési találatra.
https://suzukialkatresz.com/Suzuki-13-kuplungszett-Gyari-Exedy-22000-86G00-EXÉkszíj cseréje.
Állapottól függően, de én kb. 100.000km-enként adok másikat neki.
Első 100.000km után Continentált kapott, jó volt 200.000-ig, akkor kapott újra ugyanazt cikkszám szerint, de az meg viszonylag hamar visítani kezdett, feszítés ellenére is. Szerelő szerint korábban tényleg jó volt, de mintha változott volna valami anyagában, mert több lett a panasz.
Most Gates van (GATES 4PK833), ez jónak tűnik 5év/60.000 km óta.
Nekem csak egy ékszíjam van, mivel nem klímás az autó.Olajszűrő
MANN (W610/1) (16510-61A01), esetleg "gyári" Suzuki ha még elérhető (nyilván nem Suzuki gyártja ezt sem), de állítólag ebből vannak gyárinak kinéző de utángyártott példányok is.
Vagy egyéb ismertebb márka.Levegőszűrő
Szerintem majdnem mindegy, nem nagy pénz, én lehetőleg ebből is ismertebbet veszek és nem sajnálom évente cserélni.
Mahle (1148) (13780-86G00)
Filtron (13780-86G00)
Champion (13780-86G00)
MANN (C2653) (13780-86G00)Olajat nem kérdezted, nem is akarok hitvitát ebből.
Nálam 5W40 megy évente és kb. 10-12.000km-es futás melletti cserével.
Utóbbi pár évben Eneost kap, de volt korábban Castrol Magnatec/Edge, egyszer talán Shell is (azt még garis korában a márkaszerviz öntötte bele).
Nekem mindegyik ugyanazt hozta, nem éreztem különbséget, nem ette/eszi egyiket sem. Ignis nem kényes az olajra de azért nem árt normálisat beletenni és időben cserélni. -
dethroner
veterán
válasz
Gyöször #72402 üzenetére
Most belenéztem az Opel-ben milyen aksim van. Hát egy közel 6 éves Banner van benne, ami a gyártó szerint teljesen gondozásmentes. DE! Megpiszkáltam a tetejére ragasztott matricát, és alatta ott vannak a kitekerhető kupakok. Ha az említett Suzuki aksi fel is hívja a figyelmet arra hogy ellenőrizni kell és utántölteni a folyadékot, vajon ennél a gondozásmentes Banner-nál ártok neki ha megnézem és ha alacsony a szint, akkor rátöltök egy kis deszt. vizet?
-
Franky74
aktív tag
válasz
szabonagyur #72411 üzenetére
Az üzemanyag töltő nyílásnál lévőre gondolsz?
A múlt héten voltam 1 éves szervíz, olajcserén, akkor rákérdeztem.
Azt mondták, hogy ráér, 20 perces meló. Így ha októberben viszem műszakiztatni a Vitarát (2019) akkor meg is csinálják(Szeged, Veszprémi). -
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #72413 üzenetére
Én is majd jövőre viszem kötelezőnél, inkább arra voltam kíváncsi, hogy mennyi idő volt vajon.
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #72411 üzenetére
Apamnak kerdes nelkul megcsinaltak a soron kovetkezo kotelezo szervizen. En majd szeptemberben elviszem, nyaralas elott par nappal kihagynam az eletembol az extra logisztikat.
-
zsolt19900
őstag
Én 80e-nél csekkoltattam egyet a szíjakra és a feszítőkre (jah az S-crossnál 2 feszítő is van, aminek darabja 45-45ezredes), akkor azt mondták, hogy nem kell foglalkoznom vele.
Aztán pár hónapra rá kértem ajánlatot, a 2 szíj és a 2 feszítő cseréjére, mivel vittem fékfolyadék cserére a kocsit (ez az amit itthon háztájibaa' nem oldok meg) és kaptam egy egész korrekt árat az egész mindenségre, így rájuk bíztam, hogy szíjak+feszítők vagy csak szíjak, de végül minden is lett cserélve, ha már munkatársam a kocsi, akkor legyen frankó minden, de pl. maga a feszítő görgőit megpörgetve (igen odaadták, amiket kicseréltek) egyáltalán nem észleltem elhasználódás nyomait.
Szóval ezekből annyit szűrj le, hogy a szíjakat én cseréltetném mindenképp, magát a feszítőket (ami jelen esetben a munka nagyját tette ki anyagköltségben) általános felhasználás esetén én hagynám addig menni, amíg nem "szólalnak meg".Ezeket a számokat 107e km illetve pár hónap híján 2 éves lesz a kocsi, szóval ezeket a számokat így kezeld(kezeljétek), aztán ki-ki eldönti és látja, hogy mennyit megy az autóval, aztán ha az évek jönnek előbb el, akkor a szerint, ha pedig a km szám, akkor a szerint kérje a cserét. (kirendeltség tulaja annyit mondott, hogy ezek a feszítők vígan elszaladnak 2x ennyi időt ill. futásteljesítményt is, ha ez megnyugtató információ neked, nektek).
Még egyszer mondom, én ugye úgy tekintek rá, hogy mindig tutinak kell lennie az autómnak, így ennek bele kell férnie a költségekbe (nem mellesleg, a többi márkához képest nevetséges szám volt, ez a mostani szerviz, ami el lett végezve az autón, úgy hogy újra "le van tudva" a szíj és feszítői kb. megint 2 évig....)
-
szabonagyur
félisten
Volt már valaki a visszahívós sztorin? EVAP filterre gondolok.
-
movax
őstag
Tavaly kellett volna cserélni a segédszíjat a kézikönyv szerint az 1,6-os Vitarámban, de azt mondták a szervizben, hogy teljesen fölösleges, mert megnézték és kiváló állapotban van. Nemsokára viszem az éves átnézésre, erőltessem a cserét, akkor is ha ismét nem tartják indokoltnak? Hét éves a járgány.
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok!
2004-es 1.3-as alap Suzuki Ignisben (MHII RM413) szeretnék kuplungot (teljes szett, kinyomócsapággyal) cseréltetni, milyen gyártók által készített alkatrészek alánlottak?
Szintén ez a kérdésem ékszijak, szűrők (olaj, levegő) vonatkozásában.Köszönöm!
-
Zsocó
aktív tag
Swift 2005 dadogva jár, ahogy melegszik egyre rosszabb és fullad is. Hibakód mentes. Valaki találkozott már ilyennel? Típushiba van rá?
-
Gyöször
senior tag
válasz
Laybee #72401 üzenetére
Hello!! És ezt nem láttam, mert következő oldalon volt. Csak most, hogy megírtam az előző hszem..
Hátnemtom a 14,8V elviekben sok a hagyományos akksinak. biztos, hogy nem gyári már az akksi?
A generátor és töltésvezérlő működése hibátlan, ennek így kell tennie a dolgát. A 14,8V is jó a modern efb és agm akksiknak. De a simának nem igazán.
-
Gyöször
senior tag
válasz
dethroner #72399 üzenetére
Te ez tényleg egy hagyományos akksi, abból a régi fajtából aminek még ki lehetett sőt kellett tekerni a kupakjait és ellenőrízni savszintet, adott esetben utánatölteni deszt vizzel.
Váo.
Nekem az egyik traktorban pont olyan méretű jobb+os sima akksi van ami jó lesz az scrossba, ha megkotlik a gyári akksim. 8 éves, de nem várom még, bár lassan lehet kötelező tartozék lesz betenni a csomitartóba a traki akksit, néhány szerszámmal.
Akkor ki fogom próbálni, hogy tölti, elszalajtja-e 14,8ig azt is motorféknél illetve teligáznál engedi-e 12,2ig merülni. Illetve leallítja-e a startstop lámpánál rendszeresen. Kíváncsi leszek rá.
Annyi tünet van így 8 éves gyári akksival, hogy már ezzel sem utazunk úgy hogy észrevenném a 12,2V-os üzemállapotot. Ált 13,2 alá nem ereszti. Ez már intő jelnek értékelhető
-
Laybee
őstag
Sziasztok!
Most vettem egy 2016-os Swiftet. 1.2 benzin. Szivargyújtóba tettem egy feszültségmérőt, és azt vettem észre, hogy nincs állandó töltés. Fényszóróval és klímával 14.2v. De ha ki van kapcsolva ezek, akkor van, hogy lemegy 12.3v-ra. És ha motorfék van, akkor 14.8v. Olyan mintha töltésvezerlő lenne benne, de nincs benne start-stop. Hagyományos akksi van benne, de szerintem hamar tönkremegy így. Műszerfalon nem jelenik meg az akksi jel. Mi a véleményetek?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest