Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
válasz
burgatshow #72373 üzenetére
Szerintem is 0w20!
-
Qtya123
őstag
válasz
d.beni #72377 üzenetére
Dusterben még nem ültem, Lodgy-ban viszont igen. 2022-es volt ha jól emlékszem.
Na ott mondtam azt, hogy oké, valóban jogos a vád a Suzukira, hogy 10 éve kb ugyanazt a belteret nyomja a faceliftek után is, na de ez a Dacia egy időutazás volt vissza a múltba.Elég csak a középkonzol kezelőszerveit és a kijelzőt megnézni: [kép] [kép]
Azok a klíma kezelőszervek..... A 20 éves vasaló Swift szintje. Sőt! Már abban sem ez a húzogatós 1902-ből származó megoldás a külső-belső keringtetés állítása, hanem motoros.
Amúgy nálam meg olyan sok mozgástér nincs/nem lesz, hogy mit veszünk, ha majd cseréljük az 1. gen Crosst. Sok igény nincs, de pár szűrő és máris csak a Cross marad a kalapban, semmi más, ha a 2025-ös modelleket nézem.
Szűrés:
- Suzuki, vagy Toyota
- Minimum 400 literes csomagtartó
- Legalább 1.4-es benzinmotor, vagy hibrid
- Manuális váltóEnnyi... A manuális váltóval kizáródik minden 2025-ös Toyota, a 400+ literes csomival meg minden Suzuki, ami nem Cross.
-
d.beni
aktív tag
válasz
racerx #72369 üzenetére
Ajánlom a tesztvezetést mielőtt Daciára cserélnéd. Nekem van egy nemsokára 9 éves Vitarám. Ez mellé kellett vennem tavaly még egy autót, és Dacia Dustert vettem. Kellett egy kis idő, hogy rájöjjek: hiba volt..
Nem volt semmi baja az autónak, de teljesen más minőségre, érzetre mint a suzuki. Nem bírtam megszokni. Nagyon modern már kinézetre meg elég jól fel lehet extrázni, de akkor se hozta (nálam) azt a minőség érzetet mint a vitarám.
Szóval én most a Daciát cserélem le S-Cross ra. -
d.beni
aktív tag
válasz
tomi5244 #72367 üzenetére
Igen S-Cross lesz és 110 LE. Már csak készleten lévő 130 LE vannak,(abból nem volt olyan felszereltség amit én választottam) gyártásban már csak 110-es van. Azt nem tudom milyen a 130 LE mert a tesztautó is 110 LE volt. Kereskedő szerint ugyanúgy gyorsul mert a nyomaték nem változott. Talán egy kicsivel kevesebbet is eszik, de ezt nem kérdeztem tőle.
-
Jadro
veterán
válasz
burgatshow #72365 üzenetére
Bal lábbal gondolom.. Azzal lehet is, nincs hozzászokva az a lábunk ehhez.
Azt kell kerülni, hogy a bal lábbal bármit is akarj csinálni és akkor meg is vagy.
-
movax
őstag
2018-as, benzines 1,6-os Vitarámba egy évvel ezelőtt az olajcsere során 5w30-as olajat tettek. Utólag vettem észre, de semmi gond, benne van a kézikönyvben, bár ugye a 0w20-as lenne az első opció. Nem tapasztaltam semmilyen változást a gép viselkedésében, fogyasztás sem lett nagyobb.
Az a kérdésem, hogy a jövő héten esedékes éves olajcserénél érdemes lenne-e visszatérni a 0w20-ashoz, vagy mehetne tovább az 5w30-as?
-
Gyöször
senior tag
válasz
racerx #72369 üzenetére
Nekem is ilyen autóm van, 2017es s-cross, én le nem cserélném az újra, nekem ez volt a szép első látásra, az új a ronda. Mega dpfegér 's a hibridaksi minek az neked???
Pláne dáliára soha nem cserélném le. Múltkor megnéztem valami vicc motorokkal jönnek a bigsterek. Bicikli van itthon ha lassan akarok haladni. A 140Ló 220Nm nekem szimpibb.
-
racerx
őstag
Mostanában bennem is elindult, hogy a lassab 6 éves Scrossom ( még 140 ló, se egr, se dpf, se semmi) le kéne cserélnem ujra .Semmi bajom, semmi hiba, csak úgy..😁. Viszont ha már, akkor automata mindenképp (legjobban azt bántam meg ,hogy anno + 350 ért volt a felára, és nem azt vettem. ). Neztem 9 korül vannak a Vitarák, Scrossok, pár misit hozzá kéne tennem. Viszont ! !. Baromira elkeserít hogy kb 10 éves, dizájn, technika, kinézet, stb stb. Ezért ránéztem a Daciara is , Duster , pláne Bigster ( igaz itt azért többet kéne hozzátenni), jóval frisebb, modernebbnek hat, jól is néznek ki, gelszereltség is okés. Valaki nézte már ezeket ?
Ja és anno az Scross hűtőrácsán ment a szörnyülködés, nézzétek meg az uj Skodák hűtőrácsát...😁 -
kugli
aktív tag
válasz
spanglee001 #72358 üzenetére
Ugyan nem swift hanem ignis,de 2005-ös évjárat. Ennél a kuplung bovdenes,vagyis a pedáltól a kiemelő villáig egy darab alkatrész van.
-
Jadro
veterán
-
d.beni
aktív tag
Sziasztok!
Köszi az információkat az automata váltóról mindenkinek!
Ismét voltam a kereskedésben és mentem vele mégegyszer és meggyőzött. Megrendeltem, szeptember végén fogják legyártani, október elején veszem át.
Majd csak hozzászokok. Ugye a jót könnyű megszokni -
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #72356 üzenetére
Persze, de emberek fele ha belenez.
-
szabonagyur
félisten
válasz
spanglee001 #72358 üzenetére
Minden autom automata, nincs mit nezzek
-
Gyöször
senior tag
válasz
spanglee001 #72358 üzenetére
Én nem siklottam át, kuplungnál még nem tapasztaltam, csak féknél ami ugyan így működik.
Jelentem a főhengered ment tönkre. Van benne egy gumigyűrű ami ha elkopik, akkor ilyennek kell lennie, ebből veszed észre (a féken) hogy rossz.
Én nem tudom, hogy lehet-e egyáltalán gumikarmentyút kapni 60Forintos tétel lenne meghogy érdemes-e vele foglalkozni vagy komplett főhenger. Én amilyen barkács vagyok, tuti meglépném a karmantyú cserét. De el lehet kopva a dugattyú is már meg a főhenger furata is.
Ui. Nekem nem swiftem van, minden autó fékje így működik
-
spanglee001
addikt
valaki megnézné a sajátját? úgylátom elsiklott felette a nép, köszi
2005swiftnél, az normális jelenség, ha lassan nyomom a kuplungot akkor ellenállás nélkül be tudom nyomni tövig, és persze nem is emel ki, mintha nem történne semmi? De normálisan kuplungolnék tehát rálépek ahogy kell, akkor semmi probélma, lehet így járok már vele 4 éve? csak ma tűnt fel ez a jelnség
-
cigam
titán
Mostanában egyre több karcolást/horpadást szed össze szegény autó. 1 hónapja kalapáltattam ki(100k!) a jobb első ajtót, mert valaki úgy rányitotta, hogy behorpadt, pont a vízszintes hajlatnál, 2 hete pedig belémtolattak (még nem tudom mennyi a vége, már 2x is leszemlézték le), és nem csak az első lökhárító tartó fülek törtek/horpadt be, hanem a bal első lámpa és a tartó is megsérült.
Arra gondoltam, hogy a lökhárító védők, és az oldalvédő díszléc talán valamennyire megvédene ezektől a duhajoktól. Vagy ez csak optikai tuning?
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #72355 üzenetére
Amik egyebkent a kezikonyvben elolvashatoak.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #72354 üzenetére
Igen ez az egyik resze. A masik resze, amit sokszor nem mondanak el, hogy elore-hatra menet kozti valtas csak ha teljesen megallt az auto, stb.
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #72352 üzenetére
Akkor sima ügy. Én nagyon szeretem. Én 50 ezrenként (bár a könyve nem mondja) csináltatok benne egy olajcserét (frissítést mert az egészet nem lehet leengedni) A következő lassan aktuális is lesz.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #72348 üzenetére
Nem, az kifutott es van megint 6-AT hagyomanyos, de 110LE motor, vagyis teljesen uj csak ez van.
-
biker
nagyúr
válasz
burgatshow #72348 üzenetére
nem tudom, mire gondolsz, tudtomal a suzuiki az utóbbi időben vagy a 6 fokozatú hagyományos bolygókerekes nyomatékváltós váltót használta, vagy a CVT váltót.
Robotizált a toyota volt. -
Janusz001
őstag
válasz
burgatshow #72348 üzenetére
Mintha a robotizáltat nemrég ejtették volna és visszajött a rendes automata.
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #72347 üzenetére
Mondjuk amit Ő nézett, abban már a szutyok robotizált váltó van nem? Annak nem tudom milyen karbantartási igénye van, vagy hogy egyáltalán illik-e benne olajat cserélni úgy, mint a "rendes" automatában...
-
d.beni
aktív tag
Sziasztok!
Most szeretnék venni új s-crosst. Kipróbáltam egy automatát és tetszett.
Addig nem is gondoltam automatára ameddig nem próbáltam ki.Mi a vélemény az automatáról? Nem lesz vele több gondom mint egy sima váltossal? Jelenleg 750k a felára.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #72342 üzenetére
Sima EFB elvben, legalábbis nekem ez van benne Varta 33610 83e61 (2022-es 1.4T myhibrid)
-
Brogyi
őstag
válasz
burgatshow #72339 üzenetére
Az egészen újakba már normál akksit tettek, és azt hiszem az a Varta. A többiek majd megerősítik, vagy nem, mint írtam Swift az enyém.
-
burgatshow
veterán
Kivancsisagbol megneztem az enyemben milyen akksi van (meg gyari), de azon tul hogy meretes VARTA felirat van rajta semmit nem tudtam meg rola.
K14D hibrid 21-es Scross.
-
Qtya123
őstag
Na elkészült a jégkár javítása.... Tettem is be korábban képet, hogy nem volt az az eszement vészes, nem óriáskráterek voltak, inkább sok-sok nagyon apró, szerintem úgy 70%-a csak bizonyos fényviszonyok és a fej mozgatása közben volt látható, mint enyhe fénytörés.
445 darab volt és 1.5 millió Ft volt a javítás..... Amúgy nagyon szép munkát végeztek, mondjuk ennyiért el is várható, bár gondolom a biztosító miatt fogott ilyen vastagon a ceruza.
Patika lett nagyon. Ennek örülök. Aminek nem, hogy mostantól a kártörténetben lesz egy 1.5 millás kár...Úgy, hogy az autó gyári fényű és semelyik elem sem lett lebontva/cserélve. Aztán eladáskor 1-1 kártörténetet lekérdező szerintem sírva zárja be majd a hirdetést (mondjuk legalább 5 évig még meg akarjuk tartani).
-
spanglee001
addikt
üdv
2005swiftnél, az normális jelenség, ha lassan nyomom a kuplungot akkor ellenállás nélkül be tudom nyomni tövig, és persze nem is emel ki, mintha nem történne semmi? De normálisan kuplungolnék tehát rálépek ahogy kell, akkor semmi probélma, lehet így járok már vele 4 éve? csak ma tűnt fel ez a jelnség -
csubuka
addikt
válasz
TommyY2 #72329 üzenetére
Négykerekes, dzsuvába is megy időnként... szóval a tisztaságával nehéz mit csinálni.
De a saru tényleg elég szutyok, le kéne fújni, tisztítgatni.
Ugyanakkor a zöld virágzás a saru és a műanyag ház találkozásából indul
Brogyi:
Köszi a választ!
Ez folyamatosan használt autó... két napot max ha állt egymás után az elmúlt években.
Az kicsit nem szép hogy nem lett lepucolva a csatlakozó, jogos. Saját alkotása a családtagnak valóban.
Rá kell nézni jobban a töltésre akkor, mert simán lehet, hogy valami necces. Anno a csere előtt lehet hogy multiméterrel egyszer rá lett mérve hogy van-e töltés, de hogy hogy alakul a feszültség hosszabban vizsgálgatva az tuti nem lett nézve.
Rákeresek a központi kijelzőn való ellenőrzésre, eszerint az autó tud öndiagnosztikát...
-
Brogyi
őstag
válasz
csubuka #72328 üzenetére
Az 1 éves akksi miatt azonnal fel kell keresni az eladót. Exide esetében talán a Forex forgalmazóhoz terelnek. A kivirágzás lehet akksi hiba, de 1 éves az nagyon fiatal.
Itt szerintem nem mondod el a leglényegesebbet.
Bármilyen akksi megdöglik ha egy hónapig, vagy több hónapig nem használod. Gyanítom az elöző akksi is így halt meg, és nem lett lepucolva a csatlakozó. Szerintem ez alapján a tulaj gazdasági megfontolásból saját kezével rakta be. Nincs ezzel baj csak látjuk a fotón az eredményét.
Végül lehet az autó is hibás. Túl nagy feszültséggel tölt. Le merem fogadni még egy nyamvadt voltmérővel se ellenőrizték. Jó ötlet az itt említett központi kijelzőn ellenőrzés. Megfelelő Rb esetén a feszültség lassan mozog. Nálad lehet, hogy már 11,5V- 14,8V között ugrál (vagy még több).
Nekem Swift van. 1,5 éves Exide azonos tipussal. Be fogom rakni a fényképet róla. Még az autó évjárata is hasonló. -
TommyY2
tag
-
csubuka
addikt
Köszi ezt jó tudni.
Akkor nem tudom miért lett kivorágzásos az Exide akksi 1 évesen.. elvileg ha akocso kész van rá, akkor nem kéne. Hacsak nem valami nem okés. Majd rámérek a töltőfeszültségre.
A zöldes trutyi az frissnek néz ki. Ilyet nem lattam sem a 7 éves Stonic AGM akksiján, se a saját C3-amon... pedig az is vagy 4 éves akksi már, mezei.
-
Gyöször
senior tag
válasz
csubuka #72323 üzenetére
Nincs azzal a töltésselgond. De ha hosszan nyomod a fogaskerék ikont az slda-n akkor bejön egy diagnosztikai menü, és sok más egyébbel az akksi feszültséget, ezáltal a töltés megfelelőségét is tudod ellenőrízni.
Ne lepődj meg, ha kigyorsításkor lemegy 12,2ig is akár, motorféknél meg egyből fel 14,8ig. Visszatölti olyankor amit megspórolt a teljesítmény és környezetvédelem érdekében.
-
Gyöször
senior tag
válasz
simonjoe #72317 üzenetére
Egyáltalán nem csípted el a lényegét a dolgoknak. Leírod az agm hez, hogy 14,4-14,9. Holott ez a két érték teljesen vízválasztó. Egy laikusnak hasonló számoknak tűnhetnek, de a 14,4 a hagyományos ólomsavas max töltő feszültsége, a 14,9 meg elképzelhetetlen a hagyományos akksinak és ez az EGM _ÉS_ EFB akksi max feszültsége.
A nem hibrid suzukikban EFB akksi van. Pont. A miótónk ezt az akksit elküldi motorfékezésnél 14,8ig, saját mérés szerint.
A többi zagyvasággal nem foglalkoznék amit ide rittyentettél, tedd meg magad. Pld efb akksihoz meg odaírod a 14,4et.
A kérdésem az volt, hogyan töltöd külső akksi töltővel másként az efb és az agm akksit. Általam ismert töltővel sehogy mert nekem egy hópihe jel vonatkozik az agm és efb akksira. Azt kell használnom mindkettőre. A hagyományosra meg mást.
Meg mint említettem 8 éves gyári efb akksim van, valamit csak nem rontok el nagyon, mert minden héten töltöm és még bírja. A motoromban meg agm akksi van, az való bele mást nem tudok belegyömöszölni. Ez egy 1991es motor. Nincs benne rekuperáció, fejlett töltésvezérlés, csak egy AGM akksi.
-
válasz
Gyöször #72316 üzenetére
Az EFB-t töltheted a hagyományos töltővel, az AGM-et nem. Itt egy pár hozzászólással előttem írták az okát.
Az AGM akkumulátorok:
érzékenyebbek a túltöltésre → szabályozott, feszültség-korlátozott töltést igényelnek (általában 14,4–14,8 V),
alacsonyabb belső ellenállás miatt gyorsabban töltenek,
jellemzően intelligens töltésvezérléssel rendelkező járművekben vannak (pl. rekuperációs fékezés, energia-visszanyerés).
Az EFB akkumulátorok:
egyszerűbb szabályozást igényelnek, 14,4 V körüli feszültséggel jól működnek,
nem bírják olyan jól a mélykisütést vagy a gyors, nagy áramú töltéseket.Felcserélhetőség: Rakható EFB AGM helyett?
NEM javasolt!
AGM helyére EFB-t nem érdemes tenni, főleg ezek miatt:
A jármű töltésvezérlése AGM-re van optimalizálva → EFB hamarabb tönkremehet.
Feszültségprofil nem azonos → EFB túltöltődhet.
Energiaigény (pl. sok elektromos fogyasztó, start-stop, rekuperáció) miatt az EFB nem fogja bírni a terhelést.
Fordítva (EFB helyett AGM) már lehet értelme, sőt ez előrelépésnek számít, ha kompatibilis a töltőrendszerrel. -
Gyöször
senior tag
-
Gyöször
senior tag
Lassan az ólommal fijúk. Gyárilag EFB akksi van benne. Ami töltési szempotból ugyan azt kéri, mint az AGM.
Enyém 8 elmúlt... -
csubuka
addikt
válasz
szabonagyur #72312 üzenetére
Ez már adott helyzet, aminek az elhibázottsági mértékét akarom megállapítani. Csak most realizáltam a helyzetet véletlenül. Azt se rudom mi volt benne gyárilag amúgy...
-
TommyY2
tag
válasz
csubuka #72306 üzenetére
A normál akku töltő feszültsége max 14.4V. Az AGM akku töltő feszültsége pedig 14.9V is lehet.
Nem tudom, hogy az autó töltés szabályozó rendszere felismeri-e, hogy normál akku került bele és max. 14.4V-ra tölti folyamatosan, vagy előbb-utóbb kinyírja.
Egyébként AGM esetében menet közben állandóan változik a töltési feszültség 13.x-14.9-ig, amit a BMS szabályoz az üzemi körülmények alapján.
TommyY
-
csubuka
addikt
válasz
TommyY2 #72304 üzenetére
Nem pont az enyém, csak a családtagoktól időnként hozzám kerül. Egy éve lett cserés az akksi. Ha jól emlékszem érdekességeket kezdett csinálni az autó, hogy a központi zár szórakozni kezdett meg hasonlók. Meg vizuálisan már nagyon az érintkezőknél korrodált az akksi, a savgőz vagy mittudoménmitől...
Hirtelen végső pusztulat nem lett megvárva.
Fogalmam sincs milyen volt benne gyárilag, azóta cserélve lett és EFB lett ahogy nézem, aztán megint hozzám került a kocsi, töltöttem bele ablakmosót, de kicsit megint ilyen zöld korróziós trutyi van az érintkezőjén. Lehet csak gyengus az akksi minősége vagy valami nem okés a töltésnél, ezért kérdeztem, hogy nem lehet-e galiba AGM helyett ez... engem nem kérdezett senki anno a cserénél.
EFB annyival nem olcsóbb mint az AGM, szóval akkor már tényleg inkább a legmezeibb sztori lehet kísérletezésre alkalmas. Nem is értem miért EFB lett a kocsiban...
#72305 zsolt19900:
Köszi. Ebben semmilyen hibrid cucc nincs még, "mild hibrid" meg mittudoménmi... szóval itt tényleg csak a start-stop miatt kellhetnek speci akksik. A start-stopot kinyomom reflexből, de nem az enyém, így kiírtó egységet nem veszek beleÉrtem ezt a taktikát is persze, ha az akksit csendben öli szét a speci töltés akkor okés, de ha dirr-durr van akkor azért skippelném.
Mondjuk gondolom azért gari idő alatt nem öli szét az akksit nem?
Meg ha lehet a lehető legritkább piszkálásra szavaznék, főleg ez az autó éppen a khm. csodás Pajzs rendszerrel, jobb óvatosnak lenni akksi terén.
-
zsolt19900
őstag
válasz
csubuka #72303 üzenetére
sima egyszerű akksit is vehetsz bele és jónapot
nincsen köze már a hibrid rendszernek a kisakkumulátorhoz.... valaki arra esküszik, hogy más feszkókkal tölti a kicsit is és ezért kell bele a spécibb, de még mindig kb. ugyan ott vagy, ha egy simát "kinyír" a töltésével, mint veszel bele egy speckót, ami mondjuk idő előtt megkotlik.
Én megvettem bele a lehető legnagyobbat és legolcsóbbat kb. amire a lehető legtöbb gari volt és kész.
-
TommyY2
tag
válasz
csubuka #72303 üzenetére
Most ment tönkre a 7 éves akkud? Hirtelen halál, vagy csak egyre rosszabb lett?
Az enyém most lesz 6 éves (letesztelve 70%-os). Egy Suzuki szerviz vezető ismerősöm ajánlotta, hogy ősszel vegyek bele, mert hirtelen fog tönkremenni (tapasztalatból tudja).
Az AGM sokkal jobb minőségű, mint az EFB, én csakis azt fogok venni. Talán ismét ki fog bírni 6 évet, az EFB meg lehet, hogy csak kevesebbet. Ki lehetne számolni, hogy melyik a gazdaságosabb, de nem akarok gyakran cserélgetni, valamint a töltés vezérlőnek is lelke van, valószínűleg az AGM-hez van tervezve.
TommyY
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
2018-as S-crossba szabad EFB akksit tenni? Vagy gyárilag AGM-es és csak az mehet bele? Talán az autós topikbam volt elemezve hogy más töltési görbéja can az AGM meg EFB akksiknak vagy hasonló...
-
biker
nagyúr
Hello uraim
drága párom hőn szeretett 1998-as WagonR+ autójának motorja (K12A és automata váltós) nem díjazta az elmúlt hetek pörgését, amit anyósom agyvérzés miatti ápolása adott, és kilehelte a lelkét.
egy hengerben 4, háromban 6bar volt a kompresszió, mindent egybevetve dugattyúgyűrűket még talált németországban a szerelő, de főtengely csapágy is kuka, azt meg sehol
azt mondta, keressünk egy bontott motort ami vagy kipróbálható és kisezrelhető, vagy beépítési garanciával megvehető
Tudtok segíteni, azon kívül hogy az összes bontót körbetelefonálom?
Új hozzászólás Aktív témák
- Papíron már készül a PCI Express 8.0
- Crypto Trade
- Home server / házi szerver építése
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Battlefield 6
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
- Balatoni álom - saját kép - 40x60 - akrilüveg fotó, keret nélkül, éltartóval
- KitchenAid Artisan 5KCG8433
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Használt profi biztonsági IP kamera 4MP - optika 2.8 - valós WDR - POE - ONVIF - szolid áron
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 512SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- MacBook Pro 16 i7-9750H 16GB RAM 512GB SSD RX 5300M 1 év garancia
- Bomba ár! Toshiba Satellite Pro R50-C - i3-6G I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest