Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
enginev3.0 #32179 üzenetére
Azt láttam, de hátha már vki beszerezte.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #32176 üzenetére
noha azt hinnénk, hogy legalább a mágnesek természetes hatását érezni kellene.
Nem kellene.Nagyságrenddel kisebb erőhatás. Ha gázelvételre jól érezhetően lassulni kezd a versenytechnika, az a vezérlő belepofázása lesz, semmiképp nem szabadon futás.
-
Az Ausom dt2 pro-ról van már vkinek tapasztalata?
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Lehiñito #32175 üzenetére
A roller kikapcsolt állapotában is érezhető, kézzel forgatva, hogy a motor mágneseinek alapból van bizonyos fékező hatása, tehát amit már nem lehet kikapcsolni. Továbbá a generátorként viselkedő motort terhelés nélkül hagyva, a feszültség káros szintűre is emelkedhetne, ezért rá kell terhelni valamennyit minimálisan. Lehet, hogy ezért látod így menüben.
Viszont más rollernél tapasztalható olyan is, hogy feltöltött akkuval elindulva még nem érezhető motorfékhatás, noha azt hinnénk, hogy legalább a mágnesek természetes hatását érezni kellene.
-
Lehiñito
senior tag
válasz
PociAti #32173 üzenetére
Épp néztem az appban, hogy teljesen nem lehet kikapcsolni a motorféket, csak alacsony közepes és magas választási lehetőség van. Én alacsonyon hagytam, az a default. Mikor elengedem a gázkart, érezhetően finoman lassúl magátol a roller. Nem tudom ha e mellé még bekapcsolnám az energia visszanyerést, akkor mégjobban lassulna-e, vagy az már nem befolyásolná a motorféket? Az első lengéscsillapítók tetején van egy imbusz csavar. Gondolom azzal lehetne állítani mennyire legyen kemény a rugózása( bár lehet tök hülyeséget írok), de nem értek hozzá és nem szeretném elállítani. Olyan sokat nem fogom használni a rollert, csak alkalom adtán, de kíváncsi leszek a súly miatt meddig fogják bírni a hidraulikusok, mert ezek a rossz utak tuti folyamatosan megdolgoztatják.
-
Emunem
őstag
-
PociAti
őstag
válasz
Lehiñito #32171 üzenetére
A Xiaomi 5 Max lengéscsillapítására biztos mások is kíváncsiak. 100+ kilósan többen érdeklődtek már városi roller kapcsán. Ennek pont 120 kg-nál van a terhelhetőségi határa.
Azok a rollerek papíron ideálisabbak, amelynél állítható (adjustable) a roller rugózása, mert feltételezhetően a tiédet valahová középállásba (100 kg környékére) hangolhatták. De attól még bőven lehet jobb, mint egy rosszul beállított, vagy rosszul megtervezett, de állítható rugózású roller.
Meg az is kérdés lehet, hogy magasabb sebesség mellett a dobfékkel mennyire jól lehet megállni, mennyire finoman lehet adagolni? (Óvatosa, több lépésben teszteld a hatásfokát, nehogy fejre állj vele.) -
Lehiñito
senior tag
válasz
PociAti #32167 üzenetére
Nah kipróbáltam 5km távon. Meglepődtem, hogy D állásban 20 a max sebessége. Valamiért arra emlékeztem, hogy csak 15km/h a D állás. A 120 kilómmal sík terepen pár másodperc alatt elérte a huszat és szépen tartotta. Utána mikor már megszoktam felkapcsoltam S-be is, de nem tükör aszfalton mentem, hanem kis utcákban. Így elsőre nekem (akinek nulla tapasztalata az elektromos roller használatban) a 25 majdnem sok volt, de szépen dolgoztak a lengéscsillapítók. Eddig tetszik a gép. Nem bántam meg, hogy a maxot vettem. Szerintem a 120 kilómhoz jobb ha hátul dupla rugó van. A héten még tesztelem és egyenlőre hanyagolom a frissítését. Kb. Fél éve olvasom napi szinten ezt a topikot és ezúton is köszi mindenkinek a rengeteg infót amit megosztotok. Jó olvasni a tapasztalatokat és az eszmecserét. Továbbra is maradok read only módban.
-
PociAti
őstag
válasz
Lehiñito #32166 üzenetére
Bármit is tartalmazzon a firmware ne frissítsd le.
Egyik komponensét se frissítsd le.Erre a későbbiekben bármikor lehetőséged lehet. Semmi jóról nem fogsz végleg lemaradni.
Lehetséges, hogy a frissítéssel valamilyen szempontból kicsit jobb rollert kapnál, de ami fontosabb, hogy annak lehetőségétől zárhatod el magad, hogy akár magad is módosíts a szoftverén.
Európai modelleken előforduló 2 leggyakoribb szoftveres korlátozás a globális változatokhoz képest: 25 km/h maximális sebességhatár és a sebességtartó automata hiánya (tempomat, cruise control).Én nem vagyok híve a sebességhatár általános kitolásának, városi használat mellett bőven elegendőnek kellene lennie a 25 km/h sebességnek, de én úgy módosítottam a korábbi Xiaomi roller szoftverén, hogy "lomhább" módban (D, azaz drive mode) is 25 km/h a sebesség határ.
És van tempomat, 2-3 másodperc után bekapcsol.
Ezeknek köszönhetően a személyes igényeimhez sokkal jobban passzoló rollert kaptam, mint a gyári firmware változatok, és elvileg a szabályossági határon belül maradtam (ha 2025-ben elektromos rollerek kapcsán idehaza lehet-e egyáltalán ilyen kijelentést tenni).A hasznosabb, előnyösebb újítások a módosított firmware-ekbe is lehet, hogy belekerülnek. Vagy még annál is több. És ennyire közel a megjelenéshez nehéz megmondani pontosan, a gyári firmware frissítés valójában mit csinál.
-
Lehiñito
senior tag
Sziasztok.
Tegnap kibontottam és aktiváltam a xiaomi 5 max rolleremet. Kipróbálni az eső miatt nem tudtam. Az alkalmazásba belépésnél minden alkalommal zavaróan az arcomba tolja, hogy frissítsem a firmwaret. Próbáltam rákeresni, hogy mit tartalmazhat a frissítés, de nem jártam sikerrel. Akinek ilyen rollere van és lefrissítette, az vett észre változást?
Ez az első rollerem. Meglepően robosztus és nehéz. Bele kell kapaszkodni rendesen, ha a harmadikra fel akarom vinni. -
PociAti
őstag
válasz
gaborino986 #32163 üzenetére
Szerintem kérdezd meg inkább valami almás fórumon. Így nagyon leszűkíted a halmazt azokra az Apple tulajdonosokra, akiknek rollerrel kell rendelkezniük, és azok közül is egy nagyon szűk szeletre. A normálisabb új generációs rollerekben az Apple gyári megoldása található. És amelyikben nincs, azon tulajdonosok közül is lehet inkább a gyári megoldást választják a harmadik féltől származó egyéb megoldásokkal szemben.
Egy hátizsákba, bőröndbe, stb. lehet én is inkább olcsóbb megoldást választanék, de azok rendre nagyobb mérettel rendelkeznek, vagy csak más a tokozásuk. És rollerekhez léteznek olyan kiegészítők, vagy gyárilag kialakított rések, amiket konkrétan az AirTag-ek számára alakítottak ki. (Vagy csak pont bele illenek.)
-
gaborino986
tag
Sziasztok!
Sikerült jó áron vennem egy Xiaomi Electric Scooter 4 pro gen2-t az ArenaMall MiStore-ba és szeretnék bele lokátort venni, mely IOS alapú, természetesen az apple airtag lenne az elsődleges, de ahogy nézem a piacot van már pár olcsóbb hasonló változatú példány:
https://istyle.hu/holotag-1db-apple-findmy-kompatibilis.html
https://www.mediamarkt.hu/hu/product/_isy-iit-1000-isytag-nyomk%C3%B6vet%C5%91-airtag-kompatibilis-1-db-ez%C3%BCst-2v222439-1456521.html?srsltid=AfmBOoqRqJNmVvk9Bma2snTTDiXniwtr9FROaCyF99zDD-Jv43R7JdqkEsetleg van olyan köztetek aki ezekből választott végül? Igazából az érdekelne, hogy funkcionalitásban bőven elég lenne az olcsóbb verzió, vagy inkább az Airtag-et javasolnátok?
Köszi!
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #32161 üzenetére
+1. Ha gyorsabb vagy, többet állasz a pirosnál. Érdemben nem nyersz vele:
akkor lehet "nagyot" nyerni, ha eléred az előző zöldet. Vagy szabad a pálya.Amúgy ugyanez megvan nagyban motorral is: 125 ccm vagy 400 ccm...
Utóbbi sokkal nagyobb élmény, és biztonságosabb is, az erőtartalék miatt,
viszont ha betartod a sebességhatárt, ezzel időben nem nyersz semmit.
Lágymányosi hídon megereszti az ember, akkor... hamarabb ér a piroshoz,
pontosan ugyanakkor fog továbbhaladni a zölddel (csak többet állt addig).
Az előző zöldet elérni nem is tudom, mekkora sebességtúllépéssel lehetne.
(Nem mindenhol van zöldhullám, van ahol kifejlesztették a piros hullámot.) -
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945 #32133 üzenetére
Jo igaz, nem nagyon fekezem ezen az uton, ahol ma voltam
Sokat ne várj a fékezéstől. Most néztem az utolsó teljes utam statisztikáját.
411Wh fogyasztásra jutott 15Wh visszatöltés, pedig szuper motorfékem volt...
3.6%-ot sikerült visszanyerni 12 km távon, az utazósebesség 45 km/h körül.
(Bruttó fél óra, beleértve a pirosnál várakozásokat: csak 24 km/h volt az átlag.)Ui: teljesen egyetértek, csak ott szabad megereszteni, ahol nem veszélyes, egy
osztott bicikliút, vagy egy dedikált, de szűk szakasz nem ilyen, ott jobb 30 alatt.
(~1.5 km autóút is benne volt... Lejtőn ment 50 fölött is, önerőből 36V-on nem.)Azt néztem, hogy ilyen 48 km/h-t tartani kellett jó 40-50A az akkuból. Anno egy
48V-os akkuval tudott menni önerőből 60-at. De az már istenkísértés kategória.
A 36V-os akku feszültsége ekkor 37V köré esett, tehát jó 1500W folyamatos.
Ezt csak arra mondom, hogy nem várható túl nagy hatótávolság ilyenkor...Szerk: a lenti grafikonokon is látszik ez a szakasz. A fázisáram 50-60A ekkor, a
motor pedig lassan melegszik: értelemszerűen Statorade-del hidegebb maradt. -
DigitXT
félisten
Keresgéltem a rolleres dokumentumaim közt, és belefutottam ebbe az ábrába:
Nyilván készítettem volna egy párt neki Statorade-del feltöltve, de mivel aznap, gyakorlatilag az első éles tesztjén, pofára estem, az az ábra sosem készült el...
Összedobtam most. Lényegében azt kell látni, hogy 80 fok alatt maradt mindig.
Ugyanazon az útvonalon, ugyanúgy hajtva, ahogy megírtam, rengeteget számít!A VESC-nek nem kellett tovább nyomatékot korlátozni, bírta a versenytechnika.
-
Emunem
őstag
válasz
Peaceliker #32151 üzenetére
Nekem GPS 26, Rolleren 25 km/h.
Akkor elvileg 4%-al többet tudok megtenni, mint amit "hazudik" nekem?
-
Quent1n
senior tag
válasz
Aaron14 #32154 üzenetére
Én csak BP-n belüli tapasztalattal rendelkezem de nekem a sokkal gyorsabb Kuki G2-vel, ugyanaz a 20km-es táv 3-4 perccel volt csak gyorsabb, pedig azzal a 45 is simán megvolt, viszont az már nem volt komfortos (nekem a 30-35 körüli tempó a legélvezetesebb). Az meg, hogy 70 perc vagy 74 perc az utazási idő, nem oszt, nem szoroz. Vidéken már más lenne a szitu, ahol jobban meg lehet hajtani őket de a Nagykörúton még a 25 sem mindig van meg, annyi minden történik (gyalogos, taxis, bringás, robogósok, lámpák stb.).
Viszont a dinamikus indulása marha jó, ahogy vált a lámpa nagyon gyorsan fel lehet venni egy biztonságos sebességet, nincs az a lomha tötyögés, hogy letolnak a bringások. Szóval nekem nem annyira fontos ez az unlock, persze izgatja a fantáziám (azért a 30 az szerintem nagyon kellemes tempó) de azt hiszem tudnék nélküle élni, mivel annyira egyben van ez a csomag amit most a Segway letett az asztalra. Ha csak a 25-ről szólna ez a roller akkor valszeg kevésnek érezném, de a súlya/hordozhatósága/felfüggesztése/applikáció/kijelző/irányjelző stb. annyira jó kis csomag lett, hogy így egyben eddig nagyon bejön. Aztán majd meglátjuk. Nagy dilemma volt, hogy Pro vagy sima de most úgy voltam vele, hogy induljunk innen, aztán még mindig lehet feljebb lépni. -
Peaceliker
addikt
válasz
Enigma1945 #32133 üzenetére
mérj rá gps-el. Néha mocskos nagyot csalnak sebeségmérésben (és így megtett távban is)
-
Quent1n
senior tag
Összecsukva, igen. Mivel gyorsan és stabilan csukható, kinyitva nem láttam eddig sok értelmét emelgetni. Nem mondom, hogy valami kisportolt ember volnék de edzeni azért szoktam, így azért fel tudom kapni egy kézzel és számomra egész kényelmes mozgatni rövid távokon. A 26kg-os G2-vel azért megizzadtam míg felhoztam/be a lakásba, ezzel kényelmesen elvagyok, bár igaz, hogy a folyosókon húzom magam után a fogantyúnál fogva.
#32141Dr. Szilikát: 18.6. A Pro a 19.3-as.
#32143Aaron14: 270-et megért de már 280 és abból is csak 1db-ot látok Alzánál, a többi már 290. Szerintem 30-al többet nem ér mint a sima F3 de ez persze szubjektív.
-
PociAti
őstag
válasz
Emunem #32146 üzenetére
Kronológiailag úgy volt, hogy a pedelec esetében beszéltek névleges teljesítményről, ahhoz idehaza ehhez hasonló szabályozáson gondolkodtak eleinte, csak mivel itt ennél a tempónál már nincs emberi rásegítés, így nagyobb, kb. 350 W-os nominális teljesítmény volt az eredeti elképzelés.
De erről már rég letettek, 1.000 W maximális motorteljesítményt emlegették mint az elektromos roller és nagy teljesítményű elektromos roller vízválasztójaként, azaz kategória határaként.Másrészről elég vegyes a kép Európában. Az országok maguk rendelkeznek arról, hogy csak az egyik esetén szabnak határt, vagy mindkettő esetében.
Nagyon sok helyen a maximális teljesítmény a mérvadó. -
z67
őstag
válasz
Aaron14 #32143 üzenetére
Örülök, hogy kiemeled a pozitív dolgokat, lehet pusztán csak szoknom kell. Nem véletlenül nem vettem 5ös sorozatú Xiaomit végül, bár az volt a terv. Semmilyen komfort fejlődést nem látok ott.
Használom, várom az esetleges fw belenyúlást, aztán maximum eladom, ha nem győz meg a nyár folyamán. Tartaleknak ott van a Pro 2 még mindig, azt biztos megtartom, mert van hogy ketten megyünk a barátnőmmel.Viszont ha ezt nem szokom meg, akkor nehéz lesz váltani, mert a lengéscsillapítós rollereké a jövő. Vennék nagyobb összegért is eszközt, de nem nagyon van mit, bukósisakot, kötelező biztosítást, stb-t nem akarok, így kb. ezek a lehetőségek.
-
PociAti
őstag
válasz
Aaron14 #32143 üzenetére
Csak hát a Ninebot F3 Pro E maximális motorteljesítménye, az 1200 W majd kiderül mekkora problémát jelent majd használhatóságban. Hol lesz engedélyezett a használata, és hol nem, vagyis hogy melyik jármű kategóriába kerül. Erre egyelőre csak feltételezések vannak, de eléggé a határon mozog.
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #32139 üzenetére
Az igaz, hogy az elektromos roller még nincs konkrétan definiálva Magyarországon, de az igen, hogy a kerékpárúton legfeljebb mennyivel szabad haladni.
Igen, vannak trehány gyártók, melyek nem csak normális rollereket nem képesek gyártani, hanem normális honlap, vagy leírás se készül a termékeikhez, a nemzetközi szabályoknak sem néznek utána, stb. Amit csak lehet áthárítanak másra.
(A WeR Mamba ebből a szempontból kicsit más, ők elsősorban egy szabályozatlan piacra szánták a termékeiket.)Amerikán belül is meglehetősen eltérnek a szabályok, lásd interaktív térkép:
https://eridehero.com/us-electric-scooter-laws/
És kb. a felét lehagytad azoknak az európai országoknak, ahol 20 km/h a sebességhatár, vagy ott vannak a britek, ahol eléggé el van lehetetlenítve.A rolleres közösség sem csak azokból áll, akik szerint 30 vagy 40 km/h tempó "normális". Főleg lakott területen belüli kerékpárutakon, ahol gyerekekkel, idősekkel osztozkodunk ugyanazon vékony sávon. Főleg ha tényleg csak kerékpáros sávról beszélünk, és mellettünk centikkel ott vannak a gyalogosok is. És innentől kezdve nem csak rolleres kérdés, mennyivel is menjenek azok a járművek. Sajnos a településszerkezetek adottságaival, azok sűrűségével utólag nehéz mit kezdeni.
-
Aaron14
őstag
Érdekes, amit írsz. Nekem az jött le így az írásodból, hogy ez a roller lehet, nem Neked való.
Nekem két évig Xiaomi Pro 2, majd most két évig Ninebot F2 Pro volt és hát mérföldkövekkel jobb az F3 Pro. Eddig engem a rollerek súlya korlátozott, mivel ingázok, és napi szinten sokszor emelgetem, így 20kg-nál nehezebb rollert nem mertem bevállalni. Ígyis azért kellett idő, mire hozzászoktam az Pro 2-ről F2 Pro-ra váltásnál a +4kg súlyhoz, meg is érezte a vállam.
Ami nekem tetszik az F3 Pro-ban, hogy baromi jól húz és ez alacsonyabb töltöttségen sem esik vissza a teljesítmény. Tehát nem lesz lomha mondjuk 30%-on és kezd el mondjuk döcögni egy kereszteződésben, ami azért tud balesetveszélyes lenni.Másik a menetstabilitás és komfort. Igazad van, hogy kevésbé sportos hatása van, de ezzel vajsimán haladsz és kevésbé kell egyensúlyoznod. Az előző kettő ehhez képest szétrázta az agyam, ami hosszútávon azért nem kellemes.
Szerintem a fék is jobban adagolható, az egy tárcsafék + elektronikus fék felosztásnál, illetve itt teljesen kikapcsolható a motorfék, amivel szerintem energiát lehet spórolni, ha engeded kifutni.És akkor ott vannak a plusz szolgáltatások, az AirLock, a GPS, a hívás értesítő, nekem a kézifék is baromi hasznos, főleg tömegközlekedésen, hogy mondjuk egy kanyarban ne kelljen önálló életre a roller ha mondjuk két ülés közé teszem be.
Egyszóval 270-et ez a roller fullra megér annak, ami könnyebb kivitelben keres egy minőségi, biztonságos, és véleményem szerint jól kinéző rollert.
Csak egy kérdés merült fel bennem. Ebben is ugyanazok a gagyi csapágyak vannak, amik pár hónap után csereérettek lesznek? -
z67
őstag
válasz
Dr. Szilikát #32141 üzenetére
Eddig a Xiaominál kormány alá fogtam és nyitva vittem, ahol emelni kellett. Illetve a kormány is szélesebb, 15 centivel. Összecsukva persze nem lesz gond, eddig ezt a mozdulatot elspóroltam.
-
Dr. Szilikát
őstag
Épp tegnap láttam, itt mutatja az emelgetést, összecsukva (időpontra ugrik):
https://www.youtube.com/watch?v=zD6voAuznHc&t=360s
Csak 19,3 kg, ha jól látom.
-
válasz
PociAti #32135 üzenetére
Ezt csak azért mondtam, hogy érzékeltessem: a gyártók közül azok, akik 25 km/h-ra limitálják a sebességet, nem térnének el ettől akkor sem Magyarországon.
Sőt! Itt az élő példa! Most Magyarországon ugye nincs is érvényben az új KRESZ, a Mamba Phantom pl kis pálcikaként is 32 km/h-val teker, vagy Kugoo S1 Pro szintén ennyivel ment.
Mégis a Ninebot és a Xiaomi 25km/h-ra van limitált, miközben Amerikában a ZT3 40-nel is tud menni.
Ahol a Xiaomi és a Ninebot eltér Amerikán kívül ettől:
Németország 20 km/h
Svájc 20 km/h
Olaszország 20 km/h
Szóval ők még rosszabbul járnak mint mi.Ott sincs érdemi súlya a rolleres közösségnek, mert nem hiszem, hogy ők erőltették volna a 25-nél is lényegesen lassabb tempót.
-
válasz
enginev3.0 #32131 üzenetére
Ez ilyen hungarikum.
Nincs társadalmilag elég súlya, és a jogalkotó szempontjából sem, így erre lehet majd azt mondani, hogy sok-sok évig dolgoztak rajta, megkérdezték az érintett szervezetek képviselőit, aztán alapos mérlegés után, a főtörzsőrmestert mint rolleres szaktekintélyt bevonták a bonyolult folyamat szakmai részének Kidolgozásába, ezt újra emésztették majd megszületett a végső szöveg, amit majd Máriusz benyomhat egy szép nap este, reggelre meg el is van fogadva. -
Tangerine
senior tag
válasz
Enigma1945 #32133 üzenetére
Én ezt a lemerítést úgy csináltam, hogy a lakóhelyem környékén, a szomszédos utcákban keringtem vele.
-
Enigma1945
őstag
válasz
DigitXT #32130 üzenetére
Holnap kiderul minden, teljesen lemeritem, feltoltott allapotban
Aztan autoval ertem jonnek😂
A 25-30km/h azert nem rossz, a varosban nem tudom kihasznalni amugysem a sokkal tobbet, sok a piros lampa+azert vigyazni kell masok testi epsegere is.
De szerintem a 37km az siman osszejohet
Jo igaz, nem nagyon fekezem ezen az uton, ahol ma voltam -
DigitXT
félisten
válasz
enginev3.0 #32131 üzenetére
Hová ez a nagy sietség? Van, ami 100 éve nincs kész, és az én rollerem is sanszos, hogy alkatrészként végzi. Esetleg újjászületik egy gokartban, legalábbis a nagy akku, vezérlő...
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945 #32127 üzenetére
De akkor csak nem hazudtak ezek akkorat a kici kisz kinaiak.
Ebben a tesztben maradt azért elég sok bizonytalanság.
Nem tudjuk, mit jelentenek a csíkok + jól mér-e távolságot?
Mindenesetre 30 km nem rossz: nyilván a 25-30 az nem 45. -
Az a vicces, ha történetesen úgy döntenének - nyilván nem valószínű -, hogy 30 km/h-ig mehet, akkor sem oldaná fel a Ninebot, mert kicsi piac ez az ország.
Vagy ott van ugye a Tempomat kérdése, a KRESZ tervezet meg sem említi, és mégis ki van kapcsolva.
#32124enginev3.0: Az is benne van a pakliban, hogy gondolkoznak valami AM alatti rolleres jogsiban. -
Quent1n
senior tag
Nekem a Kuki G2, ment 45-50-el is, mégsem jártam meg vele az adott távot sokkal gyorsabban (Baross utca-Keleti Pályaudvar). 20km-en 3-4 perccel volt gyorsabb mint az F3, Budapesten. A körúton 25-nél többel nincs értelme menni a többi közlekedő miatt, de nem is nagyon lehet, mert állandóan belefutottam egy pirosba. Egyedül a Kvassay híd utáni bringautas szakasz volt ahol a G2 ereje kijött, ott 35-el jól tudtam haladni, az élvezetesebb volt mint a 25-ös tempó. De azt kell mondanom, hogy belvárosi közlekedésben hatékonyságot tekintve, számomra nem volt differencia a két roller között.
Terepen az F3 számomra felejtős (túl törékenynek érzem), oda a G2 jobb volt, de ez nem volt prioritás.
Félkezes emelés nálam jól működik, kaput szépen lehet vele nyitni. Az első fogantyú miatt liftbe is könnyebb beemelni, illetve a folyosókon húzni magam után. G2 26kg-os súlyával és a széles kormányával kínkeserves volt a közlekedés a panelban.
Nekem sima F3 van hátsó fék nélkül de úgy érzem elég az első+elektromos is. Nyúlós kicsit de egy mechanikustól nem is vártam többet. Jó lenne ha hidróval szerelnék már ezt a kategóriát is. A motorfék weak módban van, érzek némi rángatást de nem vészes.
Nekem eddig jónak érződik a roller, nagyon tetszik a dinamizmusa, szolgáltatások és a súly/hordozhatóság. Jól eltalálták az arányokat. Nem mondom, hogy tökéletes de jó az irány. -
Enigma1945
őstag
Kukirin A1.
Gondoltam most hogy van idom ra, letesztelem az akkut, mennyir bir. Szeles idoben, nem a legjobb bicikliuton, nehol kisse dombos uton raadasul, 25-30 km/h sebesseggel mentem. De sajnos abba kelett hagynom, mert eleg nagy eso jott ( el is kapott ) es nem akartam a rollert kinyirni. 2 csikom van meg, az utolso elotti csikkal 1 kilometert sem tettem meg. En 95 kg vagyok. 45km van kiirva gyari adat szerint, tippre tud a roller 35-37-et. De akkor csak nem hazudtak ezek akkorat a kici kisz kinaiak.
( A kepen a bekapcsolas uta megtett tavot latjatok. Ha kikapcsolom a rollert, egybol nullazodik ) -
-
LeadR
csendes tag
válasz
Thunderzolee #32100 üzenetére
Érdekes módon nincsen egyáltalán olyan amit ki tudnék próbálni, a lime rollereket használom nagyon ritkán. De majd nézelődök mindenképp.
Köszi. -
z67
őstag
válasz
Hieronymus #32119 üzenetére
Azért sikerült finomítani, arrébb kellett tenni a féknyerget, távol volt az ellenpofa.
Próbálok minél hátrább állni, hogy a hátsó fék is hasznos legyen. Nem volt ezzel gondom a xiaominal sem.
-
válasz
Hieronymus #32119 üzenetére
Amit viszont mi megúszunk, mert 25-tel képes max menni!
-
A hátsó fék nekem gyengének tűnik, teljesen be kell húzni, hogy megfogja a kereket.
Ez rendben van. Fékezéskor a hátsó féknek kevés szerepe van. A fékezés kezdetén kicsit előre billen a roller. Ott a nagyobb fékhatás.
Minél komfortosabb a roller, annál inkább nő a szerepe az első féknek. Magyarra fordítva. meg kell tanulni a motorfékkel történő lassítást. Vagy rollert kell cserélni.A sebességnek vélhetően betesz majd az új KRESZ. 25km/h felett motorral történő közlekedésnek fog számítani.
-
z67
őstag
Tegnap kaptam meg a Ninebot F3 Pro-t és ma jutottam el a próbakörre. (Nekem eddig egy Xiaomi Pro 2 volt/van 30-ra feltekerve. Egy rövid ideig volt első generációs Max G30, de azt a súlya miatt adtam el.)
Őszintén szólva nem vagyok elájulva, de ez még változhat. Dinamika bőven lenne benne, de ez a 25 km/h óra egy vicc. Nyilván csak megszokás kérdése, de egyelőre ez nekem túl terjedelmes, inkább haladni szeretnék, nem a parádé a lényeg. A szolgáltatások nagyon jók, de a belvárosi lakást, kapualjat elhagyni, azon bejönni 100x bonyolultabb. Nincs félkezes emelés és közben kapunyitás. Ezt csak azért írom le, mert sokkal nagyobb mellbevágó érzésre számítottam, amiért szívesen kötök kompromisszumot ezen a téren.
Egyelőre kb. annyi örömet nyújt, olyan érzést ad, mint egy bérroller. Inkább tank, mint sportos.
A motorféket ki kellett kapcsolnom, a gyenge fokozat is úgy lelassította, hogy rángatós érzésem volt, ha elvettem a gázt. Nem is igazán lehet egyenletesen húzni, nagyon könnyen reagál a maga korlátai között.
A hátsó fék nekem gyengének tűnik, teljesen be kell húzni, hogy megfogja a kereket. Ha utána állítok akkor folyamatosan beleér egy nagyon kicsit, de lehet tudatlan vagyok. A Xiaomit be tudtam úgy állítani, hogy blokkolja a kereket. (Ha nagyon behúztam csíkot húzott a gumi. Ilyenkor sem ért bele a tárcsába a pofa behúzatlan állapotban.)
Nektek milyen tapasztalataitok vannak?
-
z67
őstag
F3 Pro-nál az alkalmazásban le lehet tiltani valahogy az első oldalról az fw frissítés emlékeztetőt? Azon kívül, hogy letiltom a netet az alkalmazásról?
-
PociAti
őstag
válasz
Emunem #32108 üzenetére
A garancia vesztés részben igaz.
De ott is úgy szokás megfogalmazni, olyan esetben járna garancia vesztéssel, ha ok-okozati kapcsolat lehet a kettő között felállítani. (Pl. nem megfelelő töltő használata kiterjed az akkumulátorra és elektronikai meghibásodásokra, de pl. váz- vagy fékhibára nem.)És amiatt (is) kell megtartani az eredeti firmware-t, mert abban az esetben állításuk szerint vissza lehet rakni az eredeti szériaszámot. Más esetben ez már sokkal bizonytalanabb.
-
PociAti
őstag
válasz
Emunem #32105 üzenetére
Ez egy AI-al generált baromság. Nagy általánosságban nyomja a rizsát, nem pedig egy konkrét gyakorlati útmutató.
Nézz csak bele a csatorna többi videóba is. Mind mesterségesen generált, gyakori kulcsszavakon alapuló semmit mondó videók. A nézőszám növelése a cél, nem a korrekt tájékoztatás.
-
PociAti
őstag
válasz
Chamoro #32103 üzenetére
Olvasd el és értelmezd ami a GitHub-os link leírásában van.
F3 Pro-t egyelőre nem említenek benne, ez a Max G3-ra vonatkozó leírás, de valószínűleg más, 3. generációs modellekhez is meg fogják csinálni. Érthető módon a Max G3-mal kezdték, az a legnépszerűbb.A műveletsor 5. lépése a szériaszám átírása, amikor futtatod a script-et, akkor rá fog kérdezni mely régióra írja át a szériaszámot:
IF EXIST MEMORY_G3_modded.bin (
echo E - Europe
echo Z - China
echo U - USA
echo D - Germany
echo A - Asia
set /p userchoice="Choose a new region of the scooter: "
G3tool.exe MEMORY_G3_modded.bin changeregion !userchoice!
)
A windows-os kód így néz ki, és mint látható a kódban szerepel egy MEMORY_G3_modded.bin állomány. Ez alapján úgy működik, hogy ő a rolleren lévő bináris állományt lecseréli egy módosított verzióra.Rollerplausch oldalon pedig láthatod a folyamatot képekkel, videóval illusztrálva a ZT3 Pro rolleren bemutatva.
Ugyanitt az F3 Pro-ra rákeresve még csak annak általános kibeszélése zajlik, firmware módosítása (beleértve a szériaszám átírását) még várat magára.Remélhetően ennél is idővel megoldják, hogy szerelés nélkül BT-n keresztül is módosítható legyen. Ha meglesz, először ismerd meg jól a gyári működését, és ha ez megvan, akkor térj csak át a módosított változatra. Így az esetleg kellemetlen (vagy előnyös) apróbb változtatások is jobban fel fognak tűnni.
-
Chamoro
tag
válasz
PociAti #32098 üzenetére
Az a helyzet, hogy ma értesített az Alza, hogy változott a beérkezés és szállítás.. 6.hó 20ára (de mérges vagyok) le is mondtam a rendelést, majd megrendeltem egy F3 pro-t másik üzletből. Remélem ott is működik a szériaszám átírás. Annyiba tudnál segíteni, hogy melyik betűt kell átírni?
Emunem: át kell írni egy számot a szériaszámban. Az F2nél számjegy. De az F3 pro-nál betű lesz. -
Quent1n
senior tag
Na én is váltottam, Kuki G2-ről Segway F3-ra. Pár tapasztalat és a miért.
A miért nagyon egyszerű, hogy sajnos a Kukirin G2 nehéz és nagyon kényelmetlen mozgatni. Panelban lépcsőzni vele elég kényelmetlen volt, széles a kormánya, beleakadt minden ajtóba és a béna szalagos megoldása miatt a szállítása nagyon nem volt kényelmes. Sajnos nem minden a sebesség. Erről a tesztek nem szólnak, hisz sokan csak begurulnak vele a kertesbe de panelban sem tárolni, sem mozgatni nem jó. Egyszerűen nem volt kedvem használni, mert arra gondoltam, hogy már megint cipelni kell a lépcsőn.
Szóval váltani kellett. Tesztek alapján Xiaomi 5 Pro/Max vs F3/F3 Pro maradtak versenyben. F3 melletti fő érv a -4kg volt.
Dilemma volt, hogy F3 vagy Pro, de igazából a sima F3 is elégnek tűnik, annyi, hogy csak első tárcsafék van ezt szokni kell, de nem vészes, nem akar fejre állni. Amivel olcsóbb volt (20k, abból kijött kényelmesen egy mobiltartó meg egy táska is belefér. Van kis holtjátéka a kormányoszlopnak (behúzott féknél érezni) de úgy tudom ez ilyen Segway-dolog.
Amúgy a 100kg-om alatt is szépen gyorsul (jobban indul mint a G2 indult), emelkedőket egész szépen fogyasztja, felfüggesztése is okés (kevésbé ráz mint a G2-é rázott de kicsit érzékenyebb az úthibákra). A hatótáv alattam 30km-re jön ki, nem rossz de azért köze nincs a gyári adatokhoz, persze ezt már vásárlás előtt csekkoltam.
A szállítása valami zseniális.. Egy az, hogy a kormányoszlop középállásban rögzíthető a lábtartóhoz, nem kell kitolni egyik irányba sem, kettő pedig, hogy van elől egy hurok amit bár lakatoláshoz találtak ki de fel lehet emelni vele a rollert és úgy húzni mint egy gurulós bőröndöt. Ez panelban maga az álom, főleg, hogy a kis liftbe is be tudom vele rakni. És hát a 18.6kg-os súly, több mint baráti.
Lámpa okés de semmi extra, szerintem a 25-ös tempóhoz még épp jó. Indexek jók (szerencsére hangot is adnak ki) de azért ki lehet őket takarni kézzel, ha valaki szélesebb. A kezelőszervek okésak, jól vannak pozicionálva, egyedül a fékkar ami szerintem kicsit magasan van. Jó lenne ha a fékkarok minősége ebben a kategóriában is jobb lenne, legalább egy Shimano Deore szint.
Az applikáció rendben van, remélem ki tudom oldani 32-re de ha nem az sem baj. A kijelző nagyon király, úgy gondolom ez lenne a minimum szint amit minden rollerre rá kéne rakni.
Az ára kicsit határeset volt (257), de úgy voltam vele, hogy legalább akkor a 3 év gari is megvan, aztán majd meglátjuk hosszú távon mennyire válik be. A kinézete szubjektív, szerintem szép, de nekem a G2 is bejött (kivéve a fedélzeti rész).
Vidéken tuti megtartottam volna a G2-őt (oda szerintem minden szempontból jobb és árban is bőven barátibb), de városban az F3 lenyomja (persze drágább is).
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U727 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Eladnád a telefonod? KÉSZPÉNZES OKOSTELEFON FELVÁSÁRLÁS azonnali fizetéssel!
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
- Bomba ár! HP EliteBook 850 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULL HD I Cam I W10 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest