Új hozzászólás Aktív témák
-
Tangerine
senior tag
Ez elektromos rollernek számít?
-
PociAti
őstag
válasz
.-..-. #34037 üzenetére
Nem állítottam oksági kapcsolatot a kettő közé. A napelemeket mint feszültségingadozást előidéző jelenségre akartam felhívni a figyelmet. És hogy a feszültségingadozás milyen károkat tud okozni.
Ha a MÁV rendszerek által nyújtott "lakossági" feszültség szerinted biztonságos, akkor ám legyen. A MÁV jelen állapota miatt az ott tapasztalt állapotok elég széles skálán mozognak.
A technológia amit felvázoltál az elég nagy toleranciával (pufferrel) rendelkezik, ami végső soron megnyugtató. Ettől függetlenül kerülném, mivel ezek a belső töltők elég érzékenyek. -
.-..-.
tag
válasz
PociAti #34036 üzenetére
Nem tudom hogyan sikerult egy napelemek visszataplalasabol eredo feszultsegemelkedest osszehozni a MAV vasuti kocsik halozati feszultsegevel, de semmi kozuk egymashoz. Ne keverjuk oket szerintem.
A MAV a tavvezetekbol nyert 125kV feszultseget transzformalja 25kV-ra amivel az uzemi nagyfesz. berendezeseit (mozdonyokat is) uzemelteti. Minden vasuti kocsi ebbol kap 230V-ra transzformalva "lakossagi" feszultseget. A berendezesek egy resze UPS megoldassal van tamogatva vasuti kocsinkent, olomsavas akku-k segitsegevel. Mondjuk a halozati dugaljak pont nem.
De ... ahhoz, hogy akkora tulfeszultseg keletkezzen a 230V (secunder) oldalon olyan merteku feszultsegemelkedes szukseges a 25kV halozatban (primer), ami biztosan nem kovetkezik be.
Feszultsegeses tortenhet, siman lehet, hogy a 230V csak 210V vagy kevesebb (peldaul ugyanazon a felsovezetek szakaszon egyszerre tobb mozdony indit es leesik a primer feszultseg), de az nem okoz kulonosebb problemat egy Li-Ion processzor vezerelt toltesben.
Ugyhogy jelen esetben biztonsagosabb a vonaton hasznalni a halozatot, mint a lakossagi, napelemekkel tulfesz-elt halozatokat. Peldaul az emlitett budakeszi halozatot. -
PociAti
őstag
válasz
.-..-. #34035 üzenetére
Ne töltsd így a rollert!
Hacsak nem vagy rákényszerítve, túl kockázatos.
Ki tudja milyen feszültséget kapsz.Itt azt hiszem még nem volt, de a feszültségingadozásból eredő problémákra hívta fel ismét a figyelmet egy cikk a közelmúltban.
https://nepszava.hu/3285488_budakeszi-napelem-halozat-aram-tulterheles
Ha jól sejtem ez volt a kiinduló cikk és ezt vették át a többiek.Január vége óta Budakeszi Makkosi városrészében egyre több, hálózatra kötött elektromos készülék „füstöl el” – panaszolta lapunknak egy helyben lakó, de az érintett károsultakkal is kapcsolatban álló olvasónk. A hibákat, amiként azt hálózatüzemeltetőjük, az E.ON hivatalos mérésekkel is igazolta, alapvetően a konnektorból érkező áram feszültségének határértékeken túli ingadozása okozta.
A Ninebot rollerek belső töltője rohadt drága tud lenni. Esetedben kb. 51 dollár, de mire Magyarországra ér lesz belőle 43.191 Ft.
https://fixpart.hu/termek/segway-ninebot-tapegyseg-modul
És alapból meghibásodásra "hajlamos", valószínűleg a túlmelegedés miatt.És ki tudja mennyire szélsőséges feszültségingadozások ellen van tervezve a védelme. Amilyen feszültséget a MÁV szerelvényeken produkálni tudnak neked, az valószínűleg a budakeszi napelemes ingadozásnál is szélsőségesebb. És ha a védelem nem elég jó, akkor nem csak a tápegység megy tönkre, hanem ami mögötte van.
Abban meg nem igazán bízhatsz, hogy a MÁV valamilyen jogi úton nem védte be magát ilyen helyzetekre és a biztosító is gördülékenyen kártalanítana. Biztos találsz olyan embert, akinek semmi baja az ilyen töltéssel, de nekem nagyon lutrinak tűnik. Kényszerhelyzetben lennék és rendszeresen így kellene tölteni, akkor a töltő elé vennék valami védelmet. -
.-..-.
tag
Hazafele a vonaton [kép]
Kezd tetszeni a Ninebot Max G3 -
DigitXT
félisten
Azért gondolkodj el azon, hogy egy márkabubus válaszára hallgatsz kizárólagosan, vagy magadnak is utánanézel, hogy a konstrukcióban milyen hibalehetőségek vannak: vegyük pl. mindjárt a C-futóművet, az ilyen általában hajlamos a beszitálásra, az veszélyes lehet.
Képek alapján ennek a rollernek sincs utánfutása, tehát hajlamos a szitálásra, pont.Mondjuk ez a roller a maga 25 km/h végsebességével talán nem jut el abba a sebesség-tartományba, ahol ez komolyan jelentkezne, de nem árt észben tartani. A másik, hogy az 1350W csúcsteljesítmény teljesen rendben van, a közhiedelemmel ellentétben csakis ez alapján lehet rollerek "erősségét" összehasonlítani (a névleges érték semmit nem jelent), viszont gyakran elhangzó "ellenérv" itt, hogy jajj mi lesz, mikor kijön az új KRESZ? 1000W fölött viszlát kerékpárút? Mondjuk azt mondom, várjuk meg, amíg tényleg kijön. Csak ne álljunk addig fél lábon, mert már több, mint 13 éve ígérik, és tényleg most már jövőre jön!
(Azért nem most, mert még komoly társadalmi egyeztetések folynak. Nem. De jó duma.)Szóval lehet márkákban bízni vakon, meg szervizháttéren gondolkodni, de engem sokkal jobban érdekelne, hogy melyik vassal esek kevésbé pofára. Mert az fájdalmas. (Hidd el.)
Ui: amúgy az első kérdés kb. az szokott lenni a fórumon, hogy hogy lehet kiütni a limitet... Onnantól kezdve izgalmasabbá válik, milyen sebességtől életveszélyes. Ha egyáltalán.
-
PociAti
őstag
Leírás szerint a sebesség és teljesítményadatok rendben vannak.
Viszont a hivatalos magyarországi forgalmazónál 50.000 Ft-tal olcsóbban árulják ugyanezt a modellt*:
https://naveeshop.hu/termek/navee-st3-pro/Leírása szerint az is rendben van.
24 hónapot tüntettek fel mindkét oldalon, de a BstByte-nál konkrétan írják is hogy mely csapat áll mögöttük:
Garancia: 24 hónap Tanfield Kft.
Régebben az Okai rollerek kapcsán kerültek szóba, mert eredetileg egy botrányos múltú cég szervizelte őket, Tanfield vette át tőlük és itteni vélemények alapján egész jól álltak az ügyfelekhez. Aprilia, Ducati, a svájci Soflow szervizelésével foglalkoznak a Navee mellett. Ez amúgy újabb plusz pont mellettük.
https://tanfield.hu/szolgaltatasok/navee/*Mármint az általad mutatott árhoz képest 50k-val olcsóbban.
-
PociAti
őstag
Igen, a Navee rollerek simán az ajánlható rollerek közé tartoznak.
Valójában a Xiaomi, Segway-Ninebot és Navee laza családot alkot egymással. A városi kategóriába tartozó, tömegesen gyártott rollerek közül ezek rendelkeznek biztos háttérrel.
Hogy épp miért pont a Navee a többiek helyett, az leginkább ízlés kérdése. Ha úgy érzed pont a Navee ST3 Pro a neked való modell, akkor nyugodtan vedd meg. Viszont vásárlás előtt pontosan tájékozódj a variáns tekintetében. Legnagyobb eséllyel normál a normál európai változatot veszel, de ha megnézed a hivatalos oldalon roller specifikációját, akkor olasz, német, svéd, lengyel, svájci piacra más modellek jelentek meg, kisebb teljesítménnyel és végsebességgel. Xiaomik esetén a magyar kereskedőknél is előfordultak német és nordic (skandináv) modellek, szóval ezt mindig célszerű ellenőrizni.
-
norrberth
addikt
Én 95Kg voltam, mióta roller képbe jött elkezdtem fogyózni most 87 vagyok.
De még menni kell le, 80Kg már okés.
176Cm vagyok.
Testsúly Kalkulátorok szerint 75-80 között kéne legyek. És a tükör szerint is.... 😂
A jószág nem fog bírni menni alattam. 🤣
Plusz ha felnyalom a betont, nem mindegy mekkora súllyal vágódok. -
AGE-T
őstag
Tiszteletem! Navee ST 3 pro az ajánlott kategóriába tartozik? Főleg városban használnám. 80kg. vagyok, főleg sík terepen közlekednék vele.
-
amdboy
senior tag
-
PociAti
őstag
válasz
amdboy #34020 üzenetére
Szerintem vagy a rollerednél a szelep tüske áll ki túlzottan,
vagy a xiaomi kompresszornál az az elem, ami benyomja a tüskét. Valahogy ez eredményezhet torz mérési eredményt, helytelen működést.
Amikor a közdarabot használod, akkor az kijavítja, pontosabban áthidalja a problémát.Angolul auto valve, vagy Schrader valve a neve, ezekre keress rá ha jobban érdekel.
A célszerszám, amivel szerelik, kiszedik a szelepet: Tyre Valve Tool.
Ez az animáció meg bemutatja a szelep működését:
-
alphamooncam
őstag
válasz
amdboy #34020 üzenetére
Nekem Xiaomi Portable Electric Air Compressor 2-m van.
A rollerem autószelepes, és gyorscsatlakozóval fújom.
Lecseréltem a próbán a gyorscsatlakozós fejet a pumpán arra kis középső kis fekete biszabaszra a képen, de nem volt mire rádugnom, így nem tudtam a nálad jelentkező hibát reprodukálni.
Mivel a gyorsszeleppel a tied is működik így a pumpa minden bizonnyal jó.
Két lehetőség maradt. (1) A toldó nem kompatibilis azzal a szeleppel, ami rollereden van, vagy (2) user error.
-
DigitXT
félisten
válasz
amdboy #34018 üzenetére
Ha üresen bekapcsolod, mit mutat? Ez a 75 psi dolog még nyomásmérő hiba is lehetNE, de ha másik fejjel működik, akkor elég egyértelműen nincs rajta rendesen a csavaros fej. Finommenetes cucc, könnyű ferdén nekikezdeni: akár a szelepen a menet is lehet sérült. (Elég az hozzá, ha valaki szelepbehúzó helyett fogóval esett neki, aztán jól összeb.szta.)
-
amdboy
senior tag
válasz
alphamooncam #34019 üzenetére
Annyi változás van, hogy a sima rátekerővel nincs haladás, viszont adtak hozzá egy " csiptetős" fejet is, azzal úgy néz ki felfújta. Csak hát ennek nem igy kellene működnie szerintem.
-
DigitXT
félisten
válasz
amdboy #34015 üzenetére
Rendesen rátekerted?
Ha nem nyomta be a szeleptűt, akkor értelemszerűen 0 nyomást mér, viszont ha elkezded így erőltetni, úgy csak a saját csövét pumpálja fel...
Az megvan 1-2 mp alatt, és ott megáll. Ha rendesen rajta van, akkor mindenféle ikon kiválasztása előtt már mutatnia kell a mért nyomásértéket... A mód választás csak könnyebbség, automatán megáll a kiválasztott értéknél, elvileg tárolja a beállítást, adott módban, később előhívható.
-
amdboy
senior tag
Sziasztok! A következő problémával küzdök. Vásároltam egy Xiaomi elektromos pumpát. Ezidáig nem kellett használnom de most úgy néz ki laposabb az egyik rollerünkön a gumi. Rátekertem a szelepre, kiválasztom a roller ikont és azt mutatja, hogy 75psi. Szerintem ez biztosan nem valós mert szemmel láthatóan lapos a kerék, illetve be is lehet nyomni ujjal. Ha leveszem mondjuk 50 psi-re akkor és megnymom a középső gombot elkezd kb 1-2 mp-ig berregni de más nem történik. Mi lehet a baj?
-
Van olyan weboldal ahol meg tudom nézni mi a legfrissebb gyári futó firmware a segway gt3 pro-ra? Jármű, akku, bluetooth, és motor firmware-re gondolok. Köszi!
-
PociAti
őstag
válasz
Leslie1966 #34009 üzenetére
Hát ha valami ismert bug áll a háttérben, akkor legnagyobb eséllyel ők fogják tudni megoldani.
Korábban a DownG app-ot használtuk firmware flashelésre. (Többesszám a SH-org közösségre vonatkozott.) És ha volt stock, azaz gyári fw, akkor ezzel raktuk vissza régit.
Lehet most is működne, de ennek előtte utána kellene olvasni, nehogy olyan bug legyen, ami miatt csak rontana a helyzeten.Az általad használt megoldásnál lehet ők is próbálnak lépést tartani az új gyári firmware-rel. Ezért tart tovább az új custom firmware létrehozása, mert nem csak az első gyári verziót "foltozgatják".
-
Leslie1966
senior tag
válasz
PociAti #34004 üzenetére
Escooter-tuning.shop. Többször is visszatértem a gyárira, mert a nappali menetfényt nem lehet kikapcsolni és töltés közben a kijelző is folyamatosan világít a custom firmwar-el,
Vissza lehet állni bármikor, eddig nem volt gond a frissítéssel. Érdeklődtem, de eddig nem kaptam választ. Korábban ígérték-amikor írtam a fenti hibákról, hogy frissítik majd a firmware-t, ismerik a bug-ot, meg saját appot fejlesztenek, de eddig nem valósult meg semmi, pedig már két héttel ez előttre ígérték.A 35kmh-t egyébként simán tudja. -
Tangerine
senior tag
Kaabo akkutűz
-
PociAti
őstag
válasz
Leslie1966 #33999 üzenetére
Milyen módszerrel módosítottál firmware-t? És melyik custom firmware került rá? Azoknak a felületén lenne célszerű érdeklődni.
Korábban is voltak félkész tuning módszerek, melyekbe benne lehetett ragadni. Aztán ha sikerült is tovább piszkálni, akkor meg 20 km/h sebességlimit lett a rolleren.
Az már csak mellékes kérdés, miért akartál gyárira visszatérni?
-
.-..-.
tag
válasz
.-..-. #34001 üzenetére
Megkertem a felesegemet, hogy mozgassa a fekkarokat.
Az elso feknel nem teljesen egyforman, de mindket fekbetet mozog. Ez relativ jol is fog.
A hatsonal viszont a kerekhez kozeli meg sem mozdul, szinte rajta van a fektarcsan, de a tavolabbi eleg sokat mozdul, mire eleri a tarcsat.
Ha jol nezem az a gond, hogy hatul a tarcsa nem pontosan a fekbetetek kozotti res kozepenel van. -
.-..-.
tag
válasz
Dr. Szilikát #33994 üzenetére
Mivel 2 napos a roller es a fekkart nem tudom a 2/3 resznel jobban behuzni, nem a bowden beallitassal van a gond.
A gond ott van hogy akkor sem fog rendesen a fek, ha megnyujtom a bowdent vagy letorom a fekkart, olyan erovel huzom.
Az elso szuper, de ha egy 25-os temponal azzal veszfekeznek, hat lehet azt vennem csak eszre, hogy 25km/h-val ulok a levegoben.
Szoval, emiatt gyanakszom rossz beallitasra, mert sem bowden nyulas, sem koszolodas nem lehet. Kezdettol fogva, azaz ket napja, a doboz kibontasa ota ilyen.Nem ismerem ezt a mechanikat, de nekem olyasminek tunik, amiben mindket oldalon mozog a fekbetet.
-
norrberth
addikt
válasz
Dr. Szilikát #33998 üzenetére
Ez hiányzik majd én nekem....
A bringán is napokig tekergettem mire jó lett. 🤣
Váltókat is...
Az a baj nekem kevés a 100% os beállítás.
110 kell -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
pusszycat #33996 üzenetére
Mint múltkor is szóba került, ez egy gyakori megoldás, az egyik fékbetét nem mozog (ennek helyzetét lehet a csavarral állítani, képen jobbról), csak a másik oldalon mozgatja a bowden (sárga nyíl). Ezt a féktárcsa rugalmas hajlása teszi lehetővé.
De mint az előző videón is látható, nem feltétlenül kell a csavart állítgatni. Ha esetleg mégis súrolna, az is lehet egy trükk, hogy beteszünk egy papírlapot a fix oldalon, így húzzuk rá és rögzítjük a féknyerget. Így a lap kivétele után lesz egy jó kis légrés.
-
Pano
addikt
Sziasztok!
Tudtok abban segíteni, hogy miként tudnám meghatározni, hogy mennyiért tudnám eladni a rolleremet?
Van egy Segway F2 Plus rollerem, amibe 1657 Km-t raktam. Most lett 2 éves. Akkuban 52 ciklus van.
Fél évente szerviz ellenőrzést kapott. Hála a jó égnek soha semmit nem kellett rajta csinálni. 2 hónapja kapott új fékbetéteket, mert elkopott és ennyi a 2 év alatt.Szeretnék egy magasabb kategóriás rollert venni magamnak és szeretném ennek az árát beletenni az újba.
Nézegettem, de egyszerűen fogalmam sincs mennyi lenne a reális értéke. -
pusszycat
nagyúr
Biciklinél van, h egy imbusz kulccsal lehet a fék betétet kiljebb vagy beljebb tolni a tárcsához ha kopik a fékbetét közelebb kell állitani. Ez rollernél is igy van?
-
norrberth
addikt
válasz
Dr. Szilikát #33994 üzenetére
Van arról is videó.
De azt írta fentebb fékbetét se fekszik rá normálisan a tárcsára. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
norrberth #33993 üzenetére
Ez a kézi behúzós módszer, amit emlegettünk párszor, a fékbetétek kopása miatti utánállítására szükséges lehet kb. 1000 km után, vagy épp a gyári beállítás pontosítására. Ha nem fog rendesen a fék, azon nem nagyon változtat.
A bowdent kellene állítani, előbb a behúzókarnál, ha az kevés, akkor lent a rögzítőcsavarnál. De precízen vissza kell rögzíteni, hiszen senki nem szeretné, ha egy erősebb fékezésnél kicsúszna a bowden.
Ilyen szempontból mondjuk érdekesebb, amelyik járművön csak egy mechanikus fék van, másik csak motorfék.
-
.-..-.
tag
Max G3 hatso fek szinte semmit nem fog. Nem tudom olyan erovel huzni a fekkart, hogy rendesen mukodjon.
Bringamon hidraulikus a fek, nem tudom hogyan kene ezt beallitani. Szerintem nem jol allhatnak a fekbetetek benne, mert megfelelo fekkar ut megvan, 2/3-ig behuzom, csak epp nem fog.
Hogyan lehetne ezt igazitani? -
PociAti
őstag
válasz
Leslie1966 #33986 üzenetére
Nincs ilyen rollerem, az okát nem tudom, de úgy látom neked még az első gyárilag telepített firmware van a gépeden, ami 2025. március 13-án jelent meg. Nem próbáltál valamit trükközni a régióval? Mert ha jól sejtem hogy még egyszer sem volt sikeres frissítésed.
Segway-Ninebot F3 E kapcsán ebben a reddit poszt-ban írnak az 1.5.6 verzióról*.
Az 1.5.8 pedig 2025-07-31-én jelent meg (szintén F3E). Tehát már 2 kiadással le vagy maradva.
* A Segway-Ninebot Max G3-hoz az első letölthető (nem gyárilag telepített verzió) állítólag az 1.5.6, ami 2025. május 15-én jelent meg. A Max G3 első példányai még 1.4.8-as verzióval érkeztek, majd később 1.5.4 és 1.5.5 verzióval.
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945 #33988 üzenetére
Minden lehetséges, de azonos vezérlő mellett ne várj csodákat. Vica versa, erősebb lenne már attól is, ha nagyobb vezérlőt raksz bele, viszont, ha gyárilag ki volt centizve, akkor egy erősebb vezérlővel (magasabb áram korlát) meg lehet főzni a motort... Valójában, azonos méretben erősebb motor csak kompromisszumosan lehetséges. Ha azonos áram mellett nyomatékosabb, akkor kisebb lesz a végsebesség. Ha úgy nyomatékosabb, hogy marad a végsebesség is, akkor meg nem azonos a méret (szélesebb mágnesek). Bizonyos határok között kompatibilisek ezek egymással, lényeg, hogy 1) adott szélességű villába befér-e, 2) jó-e rá adott gumi, 3) nem ver-e bele vmi vmibe, pl. szelep a féknyeregbe stb. Amennyiben sokkal erősebb vasat szeretnél, akkor 2 motort kell beletenni (+1 vezérlő): drága, macerás.
Ha ez a hobbid, meg lehet csinálni, ha csináltatod a gatyád is rámegy, pl. kiderühet közben, hogy az akku is határon volt, ergo abból is kell nagyobb (pláne ha csökken a hatótávolság), és ami a legrosszabb, ugyanúgy Kuki marad végül. (Annak minden hátrányával, amit addig a kedvező beszerzési ár kompenzált: drágán nem túl jó vétel, vannak nála gyárilag jobbak.)
-
Enigma1945
őstag
Sziasztok motort keresek kuki g2-re 2025.
A gyarinal mindenkepp erosebbet szeretnek
Egyaltalan lehetseges? -
Leslie1966
senior tag
válasz
Leslie1966 #33986 üzenetére
Van valaki, akinek frissül ?
-
Leslie1966
senior tag
Sziasztok !
Mi lehet az oka, hogy a Segway F3 Pro jelzi a firmware frissítést, elfogadom, látszólag frissül, kiírja, hogy naprakész, de marad a régi verzió. Konkrétan 1.5.4 van rajta, 1.5.6-ost jelez frissítésre, de nem frissíti. Ha jól tudom az 1.5.8-as a legújabb verzió. -
Emunem
őstag
válasz
xandrush0831 #33962 üzenetére
na, az szép, tartós tesztet végzel rajta, figyelni fogm mikeket írsz róla, lehet "hobby" gurulósnak megveszek egy kuki it.
-
válasz
greenpro2011 #33976 üzenetére
A teverun szállítmány elakdt jó kérdés mikor lesz a boltban.
-
PociAti
őstag
válasz
greenpro2011 #33976 üzenetére
Nem normális. Nagyon nem normális, de ez a helyzet ezeknél a kínai gyártóknál.
Nem az van, hogy megterveznek egy adott modellt, és ehhez nagy példányszámban legyártják (vagy legyártatják) az alkatrészeket, hanem késztermékekből való legózáshoz hasonlít inkább az, amit csinálnak. Relatív kisebb példányszámok készülnek, különböző variánsokkal (akkuméret, kijelző, fék, vezérlő, stb.). És ahogy változnak a beszállítók által gyártott elemek, úgy változnak a főmodellek is. Gyakran mindenféle jelölés nélkül (jobb esetben odaírják az évjáratot, vagy hogy hányadik fő variánsnál tartanak).
Normális honlapok és leírások nem is készülnek hozzájuk, ami van, az sincs rendesen karbantartva. És csak reménykedhetsz abban, hogy ha egy kereskedő honlapján találsz valami leírást, az megfelel a valóságnak.
Amerre én közlekedem, ott elég jó minőségű kerékpárutak vannak, és naponta többször rövid távokat szoktam megtenni. Az általad említett modellek előnyei nem igazán jönnének ki, így személy szerint azok a rollerek nem igazán érintenek. Nem is vonzanak.
És ha már Futureboard 650k a Teverun Blade GT II,
ugyanott 600k a használt Nami Klima.
Itt a taposó nem egy szögletes tepsi formájú tömb, amihez valamilyen módon csatlakozik a többi elem, hanem normális tervezés eredménye.
Viszont ismeretlen előéletű rollert venni elég rizikós. 6381 km van benne, de új korában sokkal jobb roller volt.
Leírásban pedig ez szerepel:2025.03. hónapban garanciális akkumlátorcserén esett át
Jelenleg elég vásárlóbarátok a jótállással kapcsolatos jogszabályok, megéri itthon venni. Ha van rá lehetőséged menj el egy ilyen szaküzletben, beszélj velük, lehet rávilágítanak olyan szempontokra, amire eddig nem gondoltál és bőven tartogathatnak meglepetéseket ezek a rollerek. -
greenpro2011
csendes újonc
válasz
PociAti #33880 üzenetére
Szia.
Köszönöm a válaszod! Azt néztem , hogy ugyanaz a modell más eladóknál nem teljesen egyforma, ez normális? (Gondolom 1 gyár 1 modellből 1 félét gyárt.)
Jelenleg a Blade 2 GT a nyerő 1500 euro a keret, kicsit még tudnék rajta igazítani, de ahogy nézem, inkább sokat kellene. Futureboardnál 650e a GT, van ennyiért jobb opció szerinted? Kaabo modellek neveibe teljesen elvesztem, azt sem tudom már mi micsoda. -
.-..-.
tag
válasz
Dr. Szilikát #33970 üzenetére
Igen, valami ilyesmi megoldast lattam en is a neten.
Viszont nekem relativ gyorsan kellene, mert most nem tudom hasznalni a gepet, annyira leereszt folyton.
Mikor ujra rateszem (az valahogy egyszerubb) a 48psi helyett csak ~30psi korul vagyok csak.
Szoval, az elso darabot gyorsan, hazai palyan kene beszereznem -
heavygrip
senior tag
válasz
xandrush0831 #33971 üzenetére
Azt vágom, korábban beszéltük, de mikor tetted bele a második motort?
enginev3.0 Ha normálisan vannak használva, elmennek ezek a világ végére is
-
enginev3.0
félisten
válasz
xandrush0831 #33971 üzenetére
Szép
Ma kérdeztem kondiban pultos kiscsajt hogy neki az övé mióta van meg, mert régóta láttam hogy járkál vele
Azt mondta 3 éves, vagy még a xiaomi 365 (ha jól írom), vagy valami ilyesmi nagyon régi darab, vagy az egyik klónja, nem kérdeztem, de a kormánya brutál keskeny, meg se tudnám fogni, bár ő kb 50kg, meg 160cm lehet.
Egyszer eltört neki a kormányt rögzítő kis pöcök ami fixálja, szerencséjére pont indult volna, és akkor történt, meg most lett rajta gumi cserélve, más gondja sosem volt vele
Ha normálisan vannak használva, elmennek ezek a világ végére is
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
.-..-. #33960 üzenetére
Olyan toldót rendeltem, ami a szeleptűt is vezérli, illetve átvezeti:
https://www.aliexpress.com/item/1005007066440252.html
Ahogy lepattintom a pumpa csatlakozóját:
https://www.aliexpress.com/item/1005005167037471.html
Azonnal zár a szeleptű is. A toldó utána kényelmesen letekerhető, nem ereszt. A rövid szisszenés jár ugyan minimális nyomáscsökkenéssel, de azt ki lehet tapasztalni, hogy annyival többet nyomok bele. 0,1 - 0,2 bar talán mindössze.
-
PociAti
őstag
válasz
Tangerine #33955 üzenetére
Én is használtam okos konnektort töltéshez, de a fogyasztásnak még éves szinten sincs jelentősége, annyira nem tétel. Kilométerenként nem éri el az 1 Ft-os költséget (inkább 50 fillér közelében van).
Használatuk "kicsit" körülményes, egy normális mechanikus kapcsolónál kényelmesebben be lehet állítani az időt, viszont abból többnyire csak körmös kialakítású olcsó megoldást árulják.Ennél a típusnál a szükséges időintervallum beállítása már némileg normálisabb:
obi.hu: REV mechanikus időkapcsoló, 4999 Ft
de SilverCrest SSA01B vízálló IP44 mechanikus kültéri időzítő néven is előfordul. -
enginev3.0
félisten
válasz
heavygrip #33967 üzenetére
20 fok alatt kb sosem használtam télen, fáztam rajta, olyankor mindig autóval mentem
Tavaly meg mikor megvettem ősszel, valahogy szeptember körül, elég gyorsan bejött az ősz, és a rosszidő, akkor meg már azért nem használtam, de akkor még párszor jártam vele, így lett meg a 150km kb -
heavygrip
senior tag
válasz
enginev3.0 #33966 üzenetére
Akkor majdnem meg az 1000km
Tavasszal vetted elő? Téli időszakban pihent végig, vagy párszor azért mentél vele amikor jobb idő volt? -
heavygrip
senior tag
válasz
xandrush0831 #33962 üzenetére
Mióta nyomod a második motorral?Én 325km-nél tartok 😅
-
lemmy71
őstag
válasz
enginev3.0 #33961 üzenetére
👍
-
vilmaboy
őstag
Sziasztok!
Egy Xiaomi Pro 2 rollert szeretnék módosítani ScooterHacking programmal. Volna pár kérdésem a beállításokkal kapcsolatban... A roller alap gyári 36v-os.
- A power & speed részben az áramerősséget Sport 25A, Drive 17A, Eco 10A. Az alatta lévő részen ugyanerre állítanám. Kérdésem, hogy ezk az értékek megfelelnek e?
- A gázkar beállításoknál Flat és Quadratic közül melyiket ajánlott használni?
- Az áramnövelési együttható (Current raising coefficient) 300on maradhat, vagy mehet feljebb?
- Advanced fülön a Battery voltage limit 43,01-en maradhat?Légyszi írjátok meg - magyarázzátok el, hogy ezek az értékek így megfelelnek e és/vagy mennyire szabad állítani őket a roller károsodásának kockáztatása nélkül. Esetleg van e még valami, amit érdemes módosítani. A rollert a fiamim használják 40Kg testsúlyal.
Kommenteket előre is köszönöm! -
xandrush0831
aktív tag
No beledurrant 1500km a második Kukirin G2 motorba. Egyelőre bírja.
-
.-..-.
tag
Hogyan kellene a Ninebot Max G3 kerekszeleplrol ugy leszedni a toldot, hogy ne eresszen le belole?
Folyamatosan figyelmeztet, hogy ellenorizzem a kereknyomast.
Ramerve tenyleg olyan 30psi volt csak. Felpumpalom, de mire leszedem a toldot a szeleprol, addigra teljesen leereszt.
Raadasul kabe a toldot kell forgatnom a hollandi-anya helyett, mert alig lehet hozzaferni es megtovabb vacakolok vele, tovabb ereszt. A toldo persze nem sajat szelepes, tehat a pumpaval a vegen kell tekergetnem. -
Srácok, ez irónia volt.
Azt hittem átjön
Odaraktam azt a smileyt is: -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #33954 üzenetére
És az mire is lenne jó? Hosszú távú tárolás esetén ideális, amúgy értelmetlen...
A nagyobb DoD jobban gyilkolja, mint a magasabb feszültség... Persze elmélet
van rá, hogy a legnagyobb cikluszámot 75-65% között éri el, csak életszerűtlen.
(Mármint gyakorlati haszna nem sok van ennek. 10%-át használni. Kevesebbet
tud leadni a több ciklus alatt, mintha jobban kihasználod és kevesebb a ciklus.)Tangerine: ezzel amúgy remekül ki lehet nyírni az akkut... A balancer nem tud
dolgozni, mert jellemzően passzív, és a töltés végén szokott, adott fesz fölött. -
Tangerine
senior tag
válasz
Thunderzolee #33954 üzenetére
Rakjál a konnektorba időzítőt. A sonoff s60-at javaslom, még mérni is tudja, hogy mennyi ment az akkuba, napi/heti/havi összesítő, telefonról lehet állítgatni, ki/bekapcsolni.
Előbb utóbb, kitapasztalod, hogy X km-hez mennyit kell tölteni. Pl. nálam 1 km-hez 20 perc tartozik. A melóhely 6,2 km, azaz naponta kb 4 és negyed órát töltöm, akkor kb minden nap ugyanannyi lesz benne reggel. -
-
PociAti
őstag
válasz
lemmy71 #33951 üzenetére
Lakat nincs ideális helyen.
A roller némileg bizonytalanabb lesz a magasra helyezett súlyközéppont miatt. Megálláskor is nehezebb megtartani, ha elkezd kibillenni. És könnyebben ki fog billenni.
És még amiatt is rossz ez az elhelyezés, ha baleset van ez csak tovább ront a helyzeten. De nem is kell hozzá baleset, csak hirtelen megállás, egy kis ügyetlenkedés és egyből nem lesz olyan jó ötlet, hogy oda lett felszerelve.
Célszerű minél lejjebb rakni, vagy inkább egy tokba majd a hátizsákba. -
.-..-.
tag
Koszonom az infokat mindenkinek. Mar toltom a Ninebot Max G3-at. Szerintem holnap ki is probalom.
Nem lattam eloben, de a dobozbol kiveve palcika roller letere, bennem eleg massziv szerkezet erzeset kelti.
A hatso teleszkop kicsit puha, nagyon benyomodik, amikor raallok. Azt valahogy allitanom kellene. -
tototos
addikt
válasz
Dr. Szilikát #33947 üzenetére
Igen pont ezeket láttam én is. De nem tudom melyik lenne jó. A láncot ratekeritek a kormány oszlopra?
-
PociAti
őstag
válasz
norrberth #33946 üzenetére
A Segway Ninebot Max G3 E-re még pont nem kell kötni biztosítást. Tehát nem kötelező, csak ajánlott (2024. július 16-tól).
Azért nem kötelező, mert nem éri el a 25 kg tömeget (24,6 kg) és tervezési sebessége nem haladja meg a 25 km/h sebességet.Közben az sincs igazából pontosítva, mi az elektromos roller, és mi nem az.
A KRESZ tervezetében eleinte névleges (nominális) teljesítmény szerepelt, későbbi változatokban már maximális teljesítmény. Főleg a szélhámosabb gyártók nem is közlik a névleges teljesítményt, csak a maximumot. Amit csak pár másodpercig képesek elérni. De ez olyan szép nagy szám, amivel egyszerűbb gondolkodású vevőközönséget ámulatba lehet ejteni. Ninebothoz hasonló cégek a névleges teljesítményt is feltüntetik az adatlapon.
Ebből a szempontból már problémásnak tűnik a 2000 W, mivel tervezet szerint lakott településen belül a kerékpárúton a (kis teljesítményű) elektromos rollerek haladhatnak csak, és annak határköveként a maximális 1000 W-ot és a 25 km/h tervezési sebességet jelölték meg. Fölötte már a segédmotorokra vonatkozó KRESZ szabályok lesznek valószínűleg érvényesek.
-
PociAti
őstag
válasz
Quent1n #33942 üzenetére
Menetidőben 2-3 perc volt a javulás ami elhanyagolható de az érzés jobb.
2-3 perc az nem sok. Akkor ez inkább mentális segítség, nem valós.Én mondjuk a szoftveres módosításoknak vagyok a híve, feltéve ha visszaállítható. Azoknak nem, ahol nem tudni mi történik. Érdekelne, hogy ezek a "kábeles" közdarabok valójában mit csinálnak? Az akku kicsit intenzívebb merítését tartom legkevésbé aggályosnak.
-
PociAti
őstag
válasz
.-..-. #33939 üzenetére
A Segway-Ninebot cég rengeteg energiát tesz a fejlesztésbe. Meg lehet nézni 2019-ben még Xiaomi M365 rollereket bér-gyártottak, amelyiken 3 pötty volt a kijelzője, most meg már házon belül olyanokat terveznek és készítenek, melyekben utcaszinten tudsz navigálni. Szemben mondjuk a gagyi kínai cégek ugyanazt a licencelt fingot reszelgetik évek óta, csak mögé biggyesztik melyik évi kiadás. Érdemben azok nem fejlődnek.
Azok a rollerek jelentős előnyből indulnak, melyek két kerék meghajtással rendelkeznek. Mégis a TCS-nek nevezett technológia sokat segít azt a hátrány kiküszöbölésében.
A Segway-Ninebot élen jár a Traction Control System (TCS) technológia bevezetésében az eKickScooter iparágban. A MAX G2, amelyet a Ninebot finom vezérlő algoritmusával fejlesztettek ki az eKickScooter pontos vezérlésére, fokozott tapadással rendelkezik kavicsos pályákon vagy csúszós utakon a nagyobb stabilitás és biztonság érdekében.
YouTubeon találsz róla videókat esős úttal és meredek murvás emelkedővel is egész elfogadhatóan megbirkóznak.Tehát a konkrét kérdésre válaszolva: önmagában attól nem lesz jobb egy roller, ha mondjuk azt a 2000 W csúcsteljesítményt szétosztják 2×1000 W-ra, csak jobb kiindulási alapot jelent. A megvalósítás módja is fontos.
-
DigitXT
félisten
válasz
.-..-. #33937 üzenetére
Minden típusra igaz a megállapítás, tekintettel arra, hogy a sebesség a légellenállásban négyzetesen számít, azaz az annak legyőzésére fordított energia (színtiszta veszteség!), nagyobb tempónál nem csak kicsivel nagyobb, hanem sokkal.
Ehhez még hozzájön kicsiben, hogy ha nagyobb áramot veszel ki az akkuból, akkor nagyobb a feszültségesés, magyarán valamivel kisebb lesz a kivehető energia: mindenképpen kisebb lesz a hatótáv. (Km-ekre lefordítani közvetlenül nem lehet: attól függ, miről, mire növelted. De pl. lásd az előttem szóló HSZ-ét, aki konkrétan 7-8 km-t veszített csak azért, mert 30-cal "száguld".) Idézőjel azért, mert tök kicsi tuningnak tűnik a 25+5, aztán mégis ennyit számít: hát még ha esetleg valaki 40 km/h fölé merészkedik. Nem megfelezi, hanem negyedeli a távot.
Szerk: a kíváncsiságot nekem nem kell bemutatnod.
Az egész rolleres karrierem arról szólt, hogy mérnöki kíváncsiság mentén keresem a határokat. Nem egyszer megtaláltam. Onnan lehet tudni biztosan, hogy ez a határ, ha túlmész rajta, és akkor valami eldurran.
Ez mondjuk egészen addig volt vicces/tanulságos, amíg csak anyagi kár volt a vége, de a kínai gyártási minőség határa, amikor kitört az első kerék tök ártatlan szituációban véget vetett a nagy kíváncsiságnak. Szóval részemről mindent lehet, de ésszel!
A "tervezési" sebességet nem csak abban mérjük, hogy a motor viszi-e a nagyobb tempót, sőt! Hanem inkább abban, hogy a váz milyen erőhatásoknak áll ellen. Nagy testsúllyal szerintem csak nagy vasat érdemes nyektetni, a pálcikáknak gyorsan végük van... hagyjuk azt a zsokékra.
-
Quent1n
senior tag
Na Segway F3 E-hez rendeltem Aliról egy unlock kábelt ésss működik. Annyi, hogy a felére kell venni appban a sebességet és akkor duplának számolja. Tehát ha 15-re veszem 30 a limit. Nekem az volt a cél, hogy a 30 km/h meglegyen. Az agy érzékeli, hogy valami van ezért mikor 30-at ír, néha visszaugrik a kiírás 10-re de amúgy szépen visz a tempót, látszik, hogy a roller tervezési sebessége nem 25 volt. Az akku természetesen nem kedveli ezt a tempót annyira, 7-8km-t buktam a hatótávból ami nem kevés. Első nap, majdnem megviccelt a roller, mert 2km maradt benne mire 16-al hazacsorogtam
Egyébként a 30-as tempó szerintem pont ideális ennek a rollernek. Megmaradt a fürgesége, irányíthatósága és emellett könnyebb vele egy lassabb bringást megelőzni, vagy hosszú szakaszokon hamarabb célba érni. Menetidőben 2-3 perc volt a javulás ami elhanyagolható de az érzés jobb. Még nem tudom megtartom-e a kábelt de egyelőre tetszik. A töltési szokásaimat kellett módosítanom, levettem a max töltést 90-ről 80-ra de cserébe így a munkahelyen is töltenem kell.
Szóval a dolog működik, gondoltam egyszerűbb mint a mindenféle szoftveres mókolás (nekem csak a nagyobb sebesség kellett, minden más tökéletes szerintem). -
DigitXT
félisten
válasz
.-..-. #33939 üzenetére
De természetesen. Amit erőnek érzel (gyorsulási hajlandóság), az lényegében a nyomaték. Természetesen, a teljesítmény a nyomaték és a fordulatszám szorzata. Viszont amikor kb. nulla a fordulatszám (elindulás), akkor szinte tisztán a nyomaték számít. Azt meg macera egy motorban maximalizálni, mivel nagyon nagy fázisáramok kellenének. Két motornál ez eloszlik, sokkal jobban meg fog indulni szinte bármelyik...
Nyilván áramkorlát függő, de ugye soha nem úgy működik egy kétmotoros vas sem, hogy 8400W "két motorra elosztva", hanem 4200W/motor. Egyiket lekapcsolod, marad 4200W, és slussz, nem megy rá 8400W. Tehát ahhoz, hogy pariban legyen az egymotoros, minimum 8400W kellene, de figyelembe véve a fenti nyomatékos történetet, ez kvázi lehetetlen: nincsenek nagy csodák ezekben a motorokban, adott méretben, adott (fázis) vezeték keresztmetszettel, és adott szélességű felnivel (mágnesek magassága ugye) nagyjából tökugyanúgy fognak tudni viselkedni.
Hosszú távon a maximumot a hűthetőség határozza meg, azt meg lényegében a mérete...
Ui: ha fázisáram-korlátos a vezérlő (nem mindegyik az, sőt: általában akku áramot szoktak csak korlátozni), akkor a motor adott mértékben nyomatékkorlátos lesz, azaz hiába sokkal nagyobb a csúcsteljesítménye, mikor már sokkal jobban pörög (nagyobb végsebességen), a gyorsulás ettől fikarcnyit sem változik. Lásd a mérési eredményeket az adott grafikonon. Annyit kiegészítésnek, hogy később megkapta a 300A vezérlőt, de nem lett 3x erősebb.
(Nem tudtam 300A-t belezavarni, de már a kétszeresével is problémák voltak. Ellenben, ha az első kerékbe is motort raktam volna, egyrészt nem törik szét nekem, másrészt biztosan meglett volna a kétszeres gyorsulási hajlandóság, és végeredményben a teljesítmény is...)
-
.-..-.
tag
Elmeleti kerdes:
A Segway Ninebot Max G3 E csak egy motorral rendelkezik. Ez igy nem tunhet gyengebbnek, mint ugyanez a teljesitmeny ket motorra szetosztva? -
.-..-.
tag
válasz
DigitXT #33936 üzenetére
Igen, sejtettem. De netes infók alapján úgy tudom (javíts ki, ha tévedek), hogy a sebesség emelkedésével ennél a tipusnál meredeken esik a megtehető táv. Mivel alapban nem vagyok kis termetű, lehet melléfogás lenne indításként a részemről.
Persze lehet ettől még valamikor később bevállalom. Tudod, a kíváncsiság erős késztetés -
tototos
addikt
Sziasztok!
Vettem egy OOTD S10 rollert. Milyen zárat érdemes hozzá venni?
-
-
DigitXT
félisten
válasz
vigyorgó #33931 üzenetére
Nem lenne biztonsági kockázat, hogy az appon belül lezárt roller a kijelző machinálásával simán feloldható? Értem én, hogy PIN-kód, de akkor már inkább a gyújtáskapcsoló, nem?
Éppen most építem át a motorom elektronikáját, és dilemma, hogy ha feltörik a biztosíték-táblát rejtő rekeszt, akkor ott megfelelő rövidzárral az elektromos rendszer életre kelthető lenne kompletten, és hogy ez probléma-e... Viszont! Még mindig ott van, hogy a motornak van kormányzára is (tudom, az is eltörhető), szóval önmagában csak a kulcs megkerülése még nem garancia a sikeres lopásra... Persze az összes klasszikus akciófilmben az autók "elkötése" a gyújtáskapcsoló gyors szétbarmolása, és a megfelelő kábelek rövidre zárása után már menni szokott: hogy a kormányzár miatt nem vezethető, nem szokott számítani.
Ui: a mechanikai védelmet nem pótolhatja semmi az elektronikus motorzár rolleren vicc... (Ha egy motoros, akkor a másik kerekén simán elgurítható. Tudom, mert égett már le úgy vezérlőm, hogy megfogta a kereket, és kénytelen voltam így hazatolni: nem haltam bele...)
-
vigyorgó
tag
Sziasztok!
Navee tulajokat kérdezném tudja valaki hogy manuálisan hogy lehet feloldani az appon keresztül lezárt rollert?Volt rá példa hogy lezártam a rollert,(be volt állítva a motorzár és kikapcsoltam a rollert)de nem volt nálam a mobil és vissza kellett menni érte hogy tudjam használni.4 jegyű a kód,viszont a kijelzőn csak 2 szám jelenik meg,tehát csak az első kettő számot tudom beállítani. -
.-..-.
tag
válasz
PociAti #33893 üzenetére
Köszönöm az infókat.
Berendeltem egy "Max G3 E"-t és kipróbálom. Ha valamiért nem válik be, akkor is lesz legalább valami kiindulási pontom, hogy miben szeretnék mást.
Ezt pedig akkor a feleségemnek adom (25km/h limit pont jó lesz neki) és jövök tovább érdeklődni más típusról -
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #33928 üzenetére
Én inkább igénytelenségnek tartom.
Nem ők az egyetlenek akik rollert készítenek, tehát nem a semmiből kell valami újszerű dolgot kitalálni. Elég lett volna csak körbenézni mások miként oldották meg, és abból egy jó verziót adoptálni.
Úgy tűnik mintha nem érdekelte volna őket. Látszatból csináltak valamit, még ha vacak is. (Az talán még rosszabbul hangzik, ha fel se tűnt nekik a hanyag tervezés.)
-
válasz
alphamooncam #33924 üzenetére
Youtube: steering damper repair
De kifejezetten azokat amiket kapunk a rollerekhet nem találtam.
Nem nehéz szétkapni, csak ki kell tekerni a végét. -
válasz
Tangerine #33922 üzenetére
Ezek a gátlók amit gyárilag adnak csak kb dísz az összes rolleren. Arra jó hogy a kátyú nem kapja ki a kezedből a kormányt. Mindegyiket szét kell szedni más olajat tenni bele és normális szimeringet. Úgy már ér valamit, ha rendbe van a roller. De 10 rollerből 9 nincs. Egy jó gátló 100k+
-
-
-
wrongduke
aktív tag
Sziasztok!
Akarunk venni egy XIAOMI Electric Scooter Elite-t, de megakadtunk ott, hogy erre hol lehet kapni cseregumit? Tudnátok ebben segíteni légyszi? Továbbá egyáltalán érdemes vele vacakolni házilag vagy csak szerviz?
-
Leslie1966
senior tag
A Segway F3 Pro-t lehet hard resetelni ?
-
norrberth
addikt
Mstore tól megbízható bolt?
Segway max G3 most 370 náluk.
Milyen boltokból érdemes vásárolni?
Kik a Segway Magyarországi hivatalos viszonteladók?
Nyíregyi vagyok. -
DigitXT
félisten
Van baj... "Tragédia lenne" a kötelező sisakviselés, de a gyerekeire azért ráadja.
És olyanokkal érvel, hogy a sisakot viselőkhöz közelebb mennek el az autósok, így vélelmezhetően arra gondol, hogy emiatt veszélyeztetettebbek: a saját gyerekei is?"munkahelyén (Hajtás Pajtás bringás futárszolgálat) kötelező viselni" Nade miért is?
A megoldás pedig a tömegekben rejlik. Csak tapossák ki az utat... Tökre elhinném, amennyiben ő maga nem adna kötelezően sisakot a gyerekeire (is). De hát ez van!Ui: engem aztán rohadtul nem motiválna, hogy én ugyan meghaltam (bocs), de hát statisztikailag mindeközben rengeteg életévet mentettem meg másoknak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Korábbi vezetője szerint 40 milliárd dollár kell az Intel versenyképességéhez
- Filmvilág
- Sorozatok
- Papíron már készül a PCI Express 8.0
- Crypto Trade
- Home server / házi szerver építése
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
- Ritkaság! Hibátlan Prémium felsőkategóriás LGA 1700 Alaplap! Asus Rog Strix Maximus Hero Z790 Wi-Fi
- LG 38WN95C - 38" Ívelt NANO IPS - 3840x1600 - 144hz 1ms - Nvidia G-Sync - AMD FreeSync - ThunderBolt
- iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3057, 95% Akkumulátor
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G3 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest