Új hozzászólás Aktív témák
-
Essejó
veterán
válasz
$atirka #19875 üzenetére
Indulj korábban, reggel 6-kor még szinte üres az M3
, aztán 7 órakor meg már 40 km-es torlódás befelé.
Vedd ki a használatból a fizetős utakat, ematricát, és akkor majd tervez altert befelé. Bár a Bp-i dugóval reggel 7 után nem tud mit kezdeni. Szar az úthálózatunk, ez van, ezzel kell főzni.
-
-
válasz
WhiteWalker #19874 üzenetére
Hát igen, múltkor én is megtapasztaltam. Gödöllőről M3 Bp felé rá szoktam nyomni, hogy M3, vagy kis kerülővel M31 & M0. Simán indított M3, majd a következő lehajtónál, a mogyoródi lehajtónál állt a sor vége. Bp-ig végig piros csík volt, csupa torlódás piktogrammal, ami nem épp abban a pillanatban szállingózott össze. Még amikor lehajtottam a pályáról, hogy visszaforduljak, még akkor is vissza akart vinni a dugóba.
-
WhiteWalker
nagyúr
Ez a Waze egyre hulladékabb esküszöm.
Borzalmasan tervez , kb mint egy tanuló vezető!!!
Vidékről járok fel Budapestre pár hete Dunavarsány felől , egészen a 7. kerületbe!
A reggeli csúcsba 7-8 között amit a Waze ajánl útvonalat, nah ahhoz képest 15 percet nyerek azon az alternatív útvonalon amit én ismerek.
Nem is értem , ezzel az útvonallal miért nem tervez?? Vagy valami mást a "kertek alatt"?
Bevinne a legnagyobb dugóba ( Hungária/Könyves krt)Nem is értem 🤷 Régebben olyan jól működött, az utóbbi időben lett ilyen fosch.
-
dodopek
addikt
Sziasztok,
Hogyan lehet jelenteni, ha a Waze kb 150m-rel odébb teszi a házam pontos címét? -
Nálam az aktuális 5.10.0.2 és a Chuppito Cloned 5.2.5.0 is hibátlanul működik. Rendesen szól a hangszórón, és Lotti sem akad meg. A telefon egy régi Redmi Note 8, csak a Waze számára fenntartva.
-
zeon.hu
nagyúr
Feltettem a legfrissebb Chuppito verziót (5.10.90.901), sajnos ez sem szól a telefon hangszóróján, ismét ment vissza a tavaly novemberi.
(Persze másnál azért még jó lehet!) -
Astery
senior tag
válasz
Essejó #19859 üzenetére
Idézem:
Részletes figyelmeztetésekÚj kameratípusokA Waze új kameratípusai lehetővé teszik, hogy tájékozottan vezess és alkalmazkodj a várható helyzetekhez (a kameratípusok régiónként eltérőek). A Waze figyelmeztetései mindig eljutnak hozzád, még akkor is, ha a kapcsolatod akadozik, vagy az alkalmazás csak meg van nyitva vezetés közben.Részletes infók megosztásaEgyetlen koppintással oszthatsz meg részletesebb információkat, hogy a többi sofőr is tisztában legyen az előttük lévő eseményekkel.
Használd a legjobb útvonalatSzemélyre szabott útvonaljavaslatokA szokásos útvonalad mostantól a térképen is jelölve van (egy
jelöléssel), így könnyedén kiválaszthatod a számodra legmegfelelőbb útvonalat.
Az útvonalad: optimalizálvaA Waze megmutatja az egyéb útvonalak menetidejét, így ellenőrizheted, hogy az aktuális útvonal a leggyorsabb-e.
Frissítsd az alkalmazást, hogy lásd az összes újdonságot.
-
Astery
senior tag
Ilyen még sosem fordult elő - ma kaptam egy e-mail-t a waze.com-ról (ezek szerint fel vagyok iratkozva a hírlevelükre) - melyben beszámolnak a waze újdonságairól.
-
Laslow
senior tag
válasz
Márton #19853 üzenetére
Én simán telefonon használom a Waze hangot, igaz, iPhone-ról. Nincs CarPlay az autómban, mégis néha elhalkul "magától" a Waze. Pontosabban egyszer csak feltűnik vezetés közben (elindulás után), hogy nem mond semmit, és a hangerőállító gombbal fentebb kell vennem a hangerőt amikor "érzésre" épp mond valamit a Waze. Általában megőrzi a beállított hangerőt, de néha elhalkul. Nem jöttem még rá, hogy mi okozza (talán minden háttérben történő Waze frissítés alapértelmezett 0%-ra állítja mindig a Waze hangerejét?)
-
Rick4
félisten
válasz
Márton #19847 üzenetére
Mit is?
Kb 3 éve megy az a verzió, hogy amikor a waze beszél, akkor tudsz rá hangot adni. Ezt onnan tudom, hogy 2 éve, 2023 jóliusban vettem egy autót, és amíg megjött az android autó adapter, a középső tároló első fiókjában volt a telefon, és akor ott mindig az asszony adta rá a hangot, valamint egy másik autómnál, amibe 2021 márciusban tettem be az androidos fejegységet, kf egy évre rá jött elő ez, és úgy kellett várni, hogy halkan megszólaljon, amikor tudtunk rá hangot adni, azóta viszont kikerült, ott egyszerre szól a tunein, és más sajnos nem lehet külön szabályozni a hangerőt, a waze ezt is elcseszte. A rádió kék csíkkal, a beszéd piros csíkkal miutatta a hangerő mértékét. Mostmár bármi van, ha a tunein szól, akkor is csak a piros csík megy.
És a telefon időközben android frissításen is átesett, a rádió viszont nem, ott csak a waze lett frissítgetve, egyszer eltűnt ez a dupla hangerő funkció... -
válasz
Márton #19839 üzenetére
nagyon ritkán használok hangot, így csak "okoskodok", de nem a sima média hangerőt állítod ilyenkor? mert akkor csak megnyomod a hangerőt valamelyik irányba, a csúszka tetején ... és a médiát feljebb vagy lejjebb veszed. És ez magyarázná, hogy miért halkabb úgy, hogy nem állítottad el.
-
Laslow
senior tag
válasz
Essejó #19835 üzenetére
Próbáltad aközben hangosítani a hangerőszabályzó gombbal, miközben éppen beszél, hogy pl. 200 méter múlva fordulj balra? (Nekem ugyan iPhone van, és számomra egy káosz a rendszer hangerőkezelése, de a Waze hangját csak akkor tudom módosítani, amikor éppen "beszél", teljesen mindegy, hogy egyébként mire van állítva az egyéb hangerő.)
-
Essejó
veterán
Maximumra tolt hangerő mellett is kritikán alul suttog csak a waze a telefon saját hangszóróján. Lassan hallokészülék kell hozzá.
Közben meg minimum naponta rémszól, hogy engedjem,hogy BT-n menjen külső hangszórón. Én engedném, de úgy meg se nyikkan. -
Rick4
félisten
válasz
Pulsar #19833 üzenetére
A baj az, hogy egy 10km-es úton is lehet olyan 1000m-es szakasz, ahol nincs hova visszafordulni, lekanyarodni, és teljes útzár, baleset utáni terelés kavar be, ez alapján végülis tök mindegy, hogy számol a program, ha szerencséd van, nincs semmi, ha nincs, 10 percetz késel, ha nagyon nincs, akkor 2 órát fogsz ott állni, bármilyen módszerrel is kalkulálnak neked ÉVI-t.
Szóval ebben a történetben a legkisebb tényező a program ÉVI számolása. -
Rick4
félisten
válasz
Pulsar #19830 üzenetére
Benne van, hogy több módszer alapján számol, és mindenkinek máshogy igazítja, de mondom, az igo 15 éve korrekten számolt a saját valós adataimból, nem éreztem problémásnak, persze olyan, hogy dugó miatti késés meg hasonlók nemigen voltak. Ehhez hozzá kell szokni, egyébként is időben kell indulni, és akkor nincs gond.
-
whbear
senior tag
Most teszteltem pár száz km belföldön az 5.10.01 verziót, nem ugrott középre a kurzor pedig volt körforgalom is. Jól működött, csak a 94% hiba van meg de azt már megszoktuk.
-
Állitólag, mert ugye ezt mind csak elmondás alapján tudom, hogy a kijelzőn látott dugónak semmi köze az ÉVI-hez. Az egy egy UI cucc, a másik meg routing.
Ja, az elözöhöz azt el felejtettem, hogy a legelső, amivel számol, az előtted haladok azon a szakaszon. Ha az nincs, akkor jön a többi.
Persze, ebben igazad van, nekem is tök fals adatot számol, ha utánfutóval vagyok.
De ami érdekes ,hogy meghallt a légtömeg mérő szenzorok a kocsiba. Olyan volt, mintha egy 1.2es szívó dízel hajtaná a 2 tonnás kasztnit. A 110et is alig bírtam elérni. Én jellemzően ugyan azon az útvonalon ingázók. Abban az egy héten olyan szépen hozzá "szokott" a lassú menetbez, hogy utána a 35km-en 5 percek későbbre saccolta az étkezések. -
Rick4
félisten
válasz
Pulsar #19828 üzenetére
Szerintem feleslegesen bonyolítják, az igo féle módszer tökéletes volt, az adott ponttól a célig az átlaggal számolva elég jó közelítő értéket kapsz, hiszen ez az alapelve a sima távolság és sebességfüggő időtartam számolásának is, ha rajtam múlna, 500km hátralévő táv fölött 10 percenként, 500-100km között 5 percenként, 100-50km között 3 percenként, 50km alatt 2 percenként 10km alatt 1 percenként megnézném ugyanezt, és a kalkuláció eredményét tenném ki érkezési időnek, utána lehet korrigálni.
Amúgy valami ezzel nagyon nem stimmel, mert rengeteg alkalom vna, amikor a rendzser dugót, toirlódást, lassú haladást jelez, miközben senki sincs az úton- azaz ez a fajta módszer sem akkor nem működik, amikor dugó van, sem akkor mikor gyér a forgalom, sem akkor amikor az autós saját magától halad más sebességtartományban lásd ismét az utánfutó...
Ilyenkor szerinted hogy számol? Torlódás, miközben az úton meg senki sincs. Kereshetek képet róla, akkor se értettem, azóta se, 10-ből 5 esetben kamu torlódásokat ír... -
Nem tudni pontosan hogyan müködik az útvonal tervezés, és az ÉVI számítás, mert ez elég nagy cégtitok, de vannak részletek amiket mondanak. Egy időben pont az ÉVI volt a fö lényeg, ami azt jelentette, hogy ha van két utas, amiből az egyik 1 perccel lassabb mint a másik, de gyakrabban váratlanul bedugul, vagy ilyes, a másik pedig lassabb picit, de az ÉVI jobban megjosolható, akkor az utóbbit választotta.
ÉVI-t amúgy számol az azonos idöszak elözö évek azonos időszakából, ugyan ezt elözö hónapokra, és hetekre is, és még órákra lebontva is. Szóval valami baromi bonyolult lehet.
Ja, és persze, valahogy a te vezetési szokásod is bele számolja valahogy.
Nekem amúgy általában egész jól tippel. A héten egy 850km-es országhatáron étivelő utat egész jól megsaccolt, nyilván a megállók nélkül, de azokat hozzá adva, 5perc tévedés volt benne kb. -
Rick4
félisten
válasz
Pulsar #19826 üzenetére
Ez lehet jó is, meg rossz is, nekem furcsa, mert ahog yjövök le az M7-esen, mindig kések ahhoz képest, amit előtte megad. Anno igo esetén volt olyan, hogy az érkezés volt mondjuk 10:22, ha elkezdtem nyomni, lement 10:18-ra, ha lassítottam, felment 10:25-re, ott megvizsgálta bizonyos idúőszakonként, hogy attól a ponttól a célig mennyi lenne az érkezés szabályos sebességgel, mivel gyorsítottam, az adott időpillanatra közelebb kerültem, és emiatt átszámolta az érkezést.
Namost tegnap pont úgy mentem, hogy minden sebességhatárt betartottam, mert két feladat volt egész nap, és direkt időben indultunk, hogy ne kelljen sietni, és legyen idő mindenre, és gyakorlatilag percre pontosan a gmaps-os érkezést hozta, 2 percet késtem a balatonlellei mol kútról induláskor kiírt 12:52-höz képest, pedig az 3 óra, 219km-es út volt.
Hogy most azt hogy csinálta, hoghy én nem mentem gyorsan, és kiírta, hogy 12:54-re fogok odaérni, azt nem tudom, de az biztos, hog yhazaffelé azM7-esen nekem hiába számolt volna 130-cal, meg a tereléseknél 100-zal (mert mindenki annyival ment) ha én csak 110-zel jöttem lefelé, és 8 perccel később érkeztem haza.
És egy csomó más esetet is tudok, mikor a kiírt sebességhatár és az ott elhaladó autók sebessége köszönőviszonyban sincs egymással, azaz ez egy szabályosan, vagy más ritmusban közlekedőnek nem segítség, hanem akadály, lásd a ma délelőtti utánfutós hozzászólást. -
Az ÉVI számításának semmi köze a beállított sebesség határhoz. Vagyis csak abban az esetben számol vele, ha egy olyan szegmensen tervez át, amin előtte soha, senki még nem ment át. Minden más esetben a már áthaladt jármüvek átlagsebességéből számolja ki az adott időszakra.
-
Rick4
félisten
Tegnap mentem egy 700km-es kört, Balaton délnyugati csücske, M7 Balatonkilitiig, onnan le Tamási felé, le a szerb határ mellé Tompa, de direkt tök és paszuly módban Bácsalmás felé, onnan Szeged, majd este M5-M0-M7, és furcsa, hogy az M7-esen jelölve volt a belső sáv lezárás, úton folyó munka, de az eredeti 130-as sebességkorlát van, fent, ami egyik oldalról nem is lene n gond, hiszen látja az ember a táblákat, de ezzel csúnyán elszámolja az érkezési időt..
Az M7-esen járok sűrűbben, a felújítás jóideje folyik, de a sebességkorlát marad, ehhez képest kb 1 hónap után ismét mentem egyet az M5-ösön, és fel is tűnt, hogy Kecskemét nél építenek, és terelés csak egy sáv szélére rakott táblasor, meg felfestett sárga terelés, de a 60-as sebességhatáros kijelzés ott a waze-n. Még meg is lepődtem.Faby: Tegnap este jöttem végig az M0-son az M5-östtől az M7-es leágazásig, 100-160 között minden volt, de a 110-120 az kb a fofrgalom ritmusa, rengetem német, belga és angol rendszámot autós ment vissza délebbről és keletebbről, még csak csúcs se volt, épp csak annyira voltak sokan, hogy tömött volt a pálya, de még lehetet tempózni. Ilyen szituban a 70 tuti életveszély.
Halkan írom, a legtöbb eddig 180 volt futóval, amin rajta volt egy 2.3 literes V8-as Ford Mustang motor, értékben 2.2 millió.
Utólag már kiderült, hogy jól volt pakolva a cucc.
-
Faby
senior tag
És akkor előveszem a kedvenc vesszőparipámat, az utánfutót.
Még országúton sem mindegy, hogy 90 vagy 70, de autópálya/autóút 130/110 helyett 80/70 az már egy Debrecen - Budapest távon is rendesen meglátszik az utazás időtartamán, az érkezési időn. Ennek ellenére nincs ilyen beállítás.Egy kiegészítés:
Én még élő embert nem nagyon láttam, aki betartotta volna a 80-as korlátot autópályán (én is csak azóta, mióta 102-vel megfogtak az M0-án, 70 helyett, akkor még 45 ezerbe fájt), még a véda alatt sem, ennek ellenére nem nagyon hallani tömeges büntikről autópályán utánfutót vontatókkal kapcsolatban. -
-
Rick4
félisten
válasz
Nikaré #19820 üzenetére
És valószínű vagyunk még elég jelentős számban, ilyenek miatt a rendszeresen autózók, és sűrűn jelentgetők nagy része kieshetett, mert ez a stílus keveseknek jön be.
Én még anno a székesfehérvári ipari park bejáratát, meg a kapuk számozását is végigvittem velük, mert a címek és a valóség eltért, egy irányból jövet egy trükkös megfordulás kellett, és erre senki se akart időt szánni. Én jobbító szándékkal végigvittem több levélváltáson keresztül, fotókkal, videokkal illusztrálva, gmaps-en berajzolva, stb stb, holott ugye akkor én már tudtam a jó megoldást, ez az utáénam következőknek lett volna fontos, de ezután jött az ominózus leoltás, amire azt mondtam, hogy kész, vége. -
Rick4
félisten
válasz
$atirka #19818 üzenetére
Feleslegesen koptatod, mivel az M7-esen változik a korlátozott rész, nem sok értelme van fixre belőni, a táblákat látják, viszont anno Marcal közepét feltúrták, egy 300m-es szakaszt újraépítettek, több hónapig nem csak hogy terelés volt, de körforgalom lett a sima kereszteződésből, változott a nyomvonal és a sebességhatár is, a 6 hónapot felemésztő idejű építkezés elején jeleztem, hogy ezt célszerű lenne kivenni a tervezésből, ott senki se fog menni, le lettem baxva, hogy csak én jelentgetem, meg minek átírni, aki odamegy, az úgyis észreveszi, hogy nem tud tovább menni egyenesen.
Én akkor jelentettem utoljára bármit is.
-
Siófok/szekszárdi lehajtó előtt már nincs korlátozás, kész a pályaszakasz.
60 helyett már 130. link
Viszont Lengyeltóti/balatonboglári lehajtó után (Nagykanizsa irányba) meg 130 helyett 60-as korlátozás pár km-en...
Valaki ezt megcsinálja, vagy fölöslegesen koptatom a billentyűzetet?
Szerk: jahh, az M7-en
Köszi -
fant0mi
őstag
Lehet, hogy játék a szavakkal, de a Trafibox csak egy doboz, amibe az automata üzemmódban működő mobil mérőegységet (CAM-S1) ideiglenesen elhelyezik, hogy ne érje fizikai, időjárási káros behatás. A Kresz meg úgy írja, hogy a fix telepítést kell jelezni.
Szerintem ezen jogászok is rugózhatnának egy jót. -
Debilon
addikt
érdekes dolgok ezek, tudomásom szerint a telepített mérést (dobozokat, VÉDA kapukat) a traffic contol és a fényképezőgépes táblával kellene jelezni, de fényképezőgépesnek kinn kell lennie biztosan
legalábbis én még nem láttam olyan dobozt, telepített mérőt ami büntet is, ami ne lett volna rendesen előjelezve, ami nem jelenti azt, hogy nincs
-
válasz
focvis #19808 üzenetére
Hivatalosan kéne egy traffic control tábla, és alá a kiegészítő kamerás piktogram. Ha ez nincs kint jogszabály szerint nem lehetne azzal a trafival büntetni. Persze ez nem akadályoz meg senkit abban, hogy kiküldje, aztán majd járkálj bíróságra, hogy nem is volt jogos a büntetés.
-
Sify
senior tag
Ezek már akkor benne vannak?
[link] -
Szirtimorc
senior tag
válasz
WhiteWalker #19799 üzenetére
Néha üres a doboz, néha látszik kütyü benne, de előfordult, hogy elbambultam és 50 fölött mentem át rajta, de még sose jött papír.
A kifelé következőt az S kanyarban rendszeresen beszívom, de eddig megúsztam... -
Essejó
veterán
Az vajon mitől van, hogy mond valamit kezdi hangosan és érthetően, de a mondat második fele már csak suttogás? Prius+ nincs AA, a telefon saját hangszóróján. Régebben ez nem volt jellemző. Beállításban a hang max-ra van állítva.
Új hozzászólás Aktív témák
- Borderlands 4
- DJI topic
- sziku69: Szólánc.
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kikapcsolható lesz a PWM az iPhone 17 modelleken
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen alaplapot vegyek?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2680v4 (28c/56t, 2.4/3.3GHz), 128GB RAM, 1G, áfás
- 10 GB-os RTX 3080 OEM
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14 G1 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! 850W ASUS ROG STRIX Gold tápegység garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A16 5G 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest