Új hozzászólás Aktív témák
-
tray86
tag
Update 1.6 Night of the Hunter is live!
-
-
RobberBaron
tag
Egyetértek, én is az alapverziót használom, a csak menedékben alvást.
Kíváncsi lennék azért, hogy lehetne e olyan hálózsák verziót csinálni, ahol menedéken kívül aludva kitörés, npc-k vagy mutánsok fel tudnak ébreszteni... és miközben pislogva feltápászkodsz, már leverték a fél életerődet.
-
válasz
RobberBaron #4599 üzenetére
Hát mondjuk a menedékekben alvásnak az a lényege, hogy ott nem esz meg semmi álmodban, míg egy random helyszínen azért van rá esély. Bár mondjuk miért ne aludhatnál egy víztorony tetején?
-
RobberBaron
tag
Végre megjelent egy különálló hálózsák mod. Az alapverzióval csak sheltereken belül lehet aludni, de van sok választható opcionális fájl is, pl. legyen health regen, alvás hossza, lehessen bárhol aludni stb.
Az Extended Equipment-ben is benne volt a hálózsák, de nekem a játék mindig kilépett amikor használni próbáltam. -
tray86
tag
S.T.A.L.K.E.R. 2 Patch 1.6 Update Release Date Confirmed!
[link]Szeptember 23
-
jimpo
senior tag
-
muxi-muxi
senior tag
A játékban AI-ra úgy gondolok, mint valami exploitra, ahogy a Mátrixban a szabályok("others... can be broken..."), szal részemről azért nagyon nem szeretném, ha túl jó lenne az ellen, így is rohadtul, de rohadtul CSAL. (Pontlövők még sörétessel is, az én Saiga-m meg ha két méterről nincs a célkeresztben a delikvens, egy árva srapnel sem találja el). Jó, a Stalkerben levő AI inkább AU. De (tudom, nem kezdünk vele mondatot) amint megjelennek majd a játékokban az értékelhető, emberi módon játszó NPC-k, akkor rakom le a lantot örökre, hisz pont előlük menekülök egy olyan világba, ahol néhány tíz óra alatt isten lehetek. Oké, a másik ellenpélda a Far Cry 6, ahol annyira pontagyúak az ellenfelek, hogy öt év alatt sem jutottam a végére, mert egyszerűen idegesít. Általában elmondható, hogy a láthatárra spawnoló katonák, a scripre beinduló játékelemek, végtelenített soulslike elemek MINDEN játékban képesek felhorgasztani, nemcsak a Stalkerben.
Pripjaty: egyetértek a fújolókkal, romsz@r lett. -
r4zer0919
tag
válasz
muxi-muxi #4594 üzenetére
Ez nagyon így van! A Cyberpunk és a Stalker 2 toronymagasan veri az összes, utóbbi években (jó sok sok évre kell itt gondolni) megjelent játékot! De toronymagasan! Én már nagyon kíváncsi vagyok, hogy az új ánríííl endzsájn milyen javulást fog eredményezni. Viszont! Pripjaty egyszerűen nagyon nem jó, az a felvillanó eltűnő épületek ez nagyon gáz. Ezt azért már jó lenne meghaladni, elfelejteni 2025 végén.... De azon kívüli területek egyszerűen lenyűgözően jól vannak összerakva! Amin viszont maximálisan dolgozniuk kell de nem CSAK nekik, az "AI"..... Az valahogyan megmaradt a 90es évek szintjén, majdnem minden játéknál....
-
muxi-muxi
senior tag
Érdekes, az utóbbi öt évben nekem is a CP2077 meg a Stalker 2, az a játék amivel ordas sokat törpölök. Remélem, h az S2 is kap ennyire jó supportot és DLC-t. A CP-ben volt gamebreaker bug nálam is, de egy picikét korábbi mentés megoldotta.
@pigatt: figyi, nekem pl. az volt, h előbb szedtem fel a nyakörvet a küldinél mint ahogy a missziót adták volna, erre lootolni ugyan lehetett mindenféle szörnyikét, csakhogy: amikor felvettem a missziót onnantól EGYIK ÁLLATOT SEM lehetett lootolni, pedig a mod könyvtár is üres volt, ergo csöcsre futottam. Másik: van egy hely, ahol összetett kulcskereséssel kell egy frankó lootot megkeresni. három kulcs, három embernél. Ha az ellent gránáttal abálod le (nem a kulcsos ürgéket, azok már addigra holtan hevernek a kulcs mellett), akkor a kulcs is hajlandó eltűnni, és akkor bizony nincs lootbox sem. (loot lelőhely: Agronomical Workshop, v valami ilyesmi)
Azért vannak bajok...
-
pigatt
őstag
Sziasztok!
A nyakörv gyűjtögetős mellékküldetésnél
És megkapom érte a krediteket, utána a cuccaim durability értékei maguktól csökkennek de nagyon gyorsan. Kb. egy 700m-es séta után 90%+-ról indolva minden piros, egy bekapott és egy leadott lövés nélkül.amikor a bunkerben kikapcsolásra kerül az eszköz ami zavarja a leadott nyakörvek jeleit.
Ez valami bug? -
tray86
tag
Nagyon szeretem ezt a jatekot, nagyjabol 120 oram van benne (gamepass+steam), de elkeserito, hogy ennel a cimnel is az van, hogy kiadjak es 1 evet kell varni, amig olyan allapotba kerul, amilyennek megjeleneskor kellett volna lennie. Peccsekre varunk, konyorgom!
Es azt is lehet mondani, h az 1 ev nem is sok, mert egy Cyberpunknak 3 ev kellett (2.0, DLC megjelenes).Jo ellenpelda egy Clair Obscure, ami release-kor ugy jott ki, h az teljesen oke volt...
-
VinoRosso
veterán
válasz
xandrush0831 #4585 üzenetére
Amennyire be lett harangozva, hogy jó a sztori olyan gyenge. Jellegtelen, unalmas és giccses. Ami jó benne az a játékmechanika (AI-t leszámítva) meg az atmoszféra valamennyire. De abból is az időjárás gyenge.
-
jimpo
senior tag
ENG
We know how many stalkers sometimes want to find something more interesting in stashes...In Update 1.6, we rebalanced loot in stashes throughout the Zone. So — look more carefully, or you might miss something!
-
válasz
xandrush0831 #4585 üzenetére
Ugyanígy vagyok, a hangulat viszont szenzációs, nekem ennyi elég.
-
xandrush0831
aktív tag
Szerintem is csak a hangulat menti meg, mert a sztori az olyan meh. Meg nem tudom hogy velem van-e a baj amiért általában fáradtan játszok munka után, de sokszor nem tudtam miért megyek oda ahova éppen megyek. Valahogy olyan kesze-kusza. Elvesztem a teljesen felépítetlen szereplőkben is, már nem tudtam követni hogy melyik becenév melyik súlytalan karakterhez tartozik.
-
Na, én tegnap elkezdtem elöről, anélkül hogy végigvittem volna.
Olyan régen játszottam vele, hogy már felét elfelejtettem.
Amúgy engem a sztori kevésbé hat meg, csak a posztszovjet hangulat miatt vettem meg. -
-
tray86
tag
1.6-os peccs után terveztem egy 2. végigjátszást, de Veteran helyett Stalkeren, az említett problémák miatt.
De sejtettem, hogy csak annyi a különbség, hogy az aimbot hiteket ugyanúgy kapod, csak kevesebbet sebződsz.
Amúgy így a legolcsóbb fejlesztési szempontból, parasztba’ beállítani, h a sebzés/gyógyítás legyen kisebb/nagyobb és kész a difficulty scaling.. -
válasz
Rony949 #4578 üzenetére
Stalker nehézségen vagyok, nekem elég az is, ahogy csal az AI. Ugyanez a problémám, simán eltalálnak, én meg nem is látom őket a vegetáció miatt.
Más: Gyűjtögetem a fegyvereket már az eleje óta, aztán Rostokban eladom ugye a pirosat is és a sárgát is. Most fogom megnyitni Pripjatyba az utat, 900.000 pénzem van már, és közben vettem SP-100 felfedező ruhát a Malachitban, meg fejlesztettem a fegyvereimet is.
Malachitról jut eszembe: van az a pont, amikor a Gondnokság (Warden) megtámadja ezt a bázist. A kilépünk és elkezdjük írtani az ellent a bázison, akkor maga a bázis lezár, és nem tudom, mikor nyit vissza, de nekem az első végigjátszásban zárva maradt örökre. Emiatt azt csináltam, hogy kisurrantam, és észak felől, ahol a vasúti had van, a bázison kívülről kezdtem leszedni az ellenséget. A bázis nem zárt le, és így lootolni is lehetett.
-
Rony949
őstag
30+ óra után már kezd rendesen kihozni a sodromból az enemy AI. Akármilyen időjárási körülmények vannak, az NPC-k mindig látnak engem. Ha sötét van, ha bokor vagy fa mögött vannak, akkor is rámlátnak és 100%-os pontossággal lőnek, míg eközben én persze nem látom őket vizuálisan. Elmegyek fedezékbe, várok egy fél percet hogy csituljon a konfliktus, még pozíciót is váltok. Kibújok a fedezék alól és az ellenség egyből belém soroz egy fél tárat, rohadt unalmas és frusztráló.
Full csal a játék és ez így élvezhetetlenné teszi az egészet. Régen panaszkodtam a sok Bloodsucker miatt, de ezek után inkább harcolnék azok ellen, mint emberek ellen. (veteránon játszom)
És ahogy olvastam több helyen is, állítólag az utolsó része a játéknak még ennél is rosszabb lesz....hát már előre félek.
-
CJ4567
nagyúr
Még RT sincs a játékban.
Ha megnézed a TPU tesztet, közepes és magas között még látható egy kis különbség, viszont magastól fölfelé csak az FPS-ed romlik. És még közepesen se néz ki rosszul. Meg sajnos kb. ott is kötelező a felskálázás, ugyan úgy, mint Stalker 2-ben, ha nincs egy atomerőműved.
-
Csodát én sem vártam, de mondom csak elfut a BL4 is, mimt a Stalker 2. Hát nem!
Másféle összevetés: a BL3 megjelenésekor egy 100k-s RX 5700 elég volt a fHD MAX futtatáshoz, most egy 250k-s 5070 nem elég fHD-n a 60 FPS-hez a TPU szerint. Aztán csak annyi, hogy a BL3 grafikájára rátettek RT-t oszt kész. Véleményem szerint a Stalker2 sokkal komplexebb grafikájú, mint a BL sorozat, ezért ez most igen csak felbosszantottott.
Persze lehet 5090-et venni, de nem támogatom a legális rablást.
-
jimpo
senior tag
+1 Just buy a 5090 an quit crying
Amúgy csodát nem érdemes várni, szerintem 10%-ot sem fog hozni.
Már ami az átlag képkockákat illeti, a minimum lehetne stabilabb.
Bár én "megoldottam".... -
-
Rony949
őstag
válasz
marked one94 #4571 üzenetére
Én amondó vagyok, hogy inkább előtte fixálják a fos teljesítményt. Előbb dobják ki az 5.4-es UE5 update-et, utána azt csinálnak amit akarnak. (az 5.4 több UE5-ös játéknál eredményezett drasztikus teljesítmény növekedést)
-
jimpo
senior tag
Night Vision On | S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
GSC Game World
Oh, look at you, darling! You are so... green? Or even blue! Why is that? You aren't coming to tell, are you? 🤫 -
errorcode06
őstag
Kinek mi. Én dia exo + beast lmg meg 3k+ lőszerrel kezdtem az endgame-et.
-
muxi-muxi
senior tag
"Emlekszem, azert az messze van meg a vegetol + a swampnal undoritobb kuldi/terulet szerencsere nincs a jatekban."
Felnőtt létemre konkrétan sikoltoztam, ahogy gyök kettővel kecmeregtem a fedezék felé, és folyamat' adagoltam magamnak a medkitet. Szerintem érdemes minél kevesebb kérdőjelet hagyni a map-on, meg különben is, annyi cuma van a játékban, hogy még YT-vidik segítségével is rengeteg időt vesz el, hát még amikor magadnak silabizálod ki, hogy hogyan jutsz hozzájuk. Pl. álmomban sem gondoltam volna az egyik helyen, hogy gravitációs felhőkön ugrálva kell elérni egy ládát.
Pár nappal ezelőtt vittem ki megint a Kaymanov endinggel (a többi valahogy nem adja), a vége már nagyon dara volt a a Gauss-szal hadonászó Monolitosok ellen, akiknek azért a derekát bizony el lehet intézni, egy hangtompítós APSB-vel (vagy ne adj' Isten, Skif pisztolyával, csak ott nincs irányzék), az egyik bossharc, pedig kifejezetten idegesítő volt úgy, h a fenének sem akart a csapdámba ugrani (remélem, nem spoileres). Amit azért rendesen utálok benne, az a non-stop szenvedés a kajálással, a sebkötözéssel, és az energiaitalokkal. Enyhén szólva kb. azért lettek applikálva a játékba, hogy lassítsák azt. Szerencsére ezt a megfelelő modokkal mérsékelni lehet, értem én h realisztikusság, csak nem értékelemAzt is fájlalom, hogy egy pár ikonikus fegyó már a point of no retutn után van, az pedig, mikor az erőmű tetején elhulló monolitos stash-lokációt dob el a PDA-jával, azon már csak vinnyogni tudok. MINDEZEK ELLENÉRE AZONBAN:
Időről-időre elő fogom venni, nálam instant klasszikus. -
tray86
tag
Emlekszem, azert az messze van meg a vegetol + a swampnal undoritobb kuldi/terulet szerencsere nincs a jatekban.
A fokuldi soran bejart teruletek reszben fuggenek attol, h melyik frakcioval szimpatizalsz, de Cement Factoryt, Cooling Towerst, Yantart, Pripjaty felet, Jupiter reszeket erdemes a point of no return elott bejarni.
De a Jupiter es Pripjatyhoz mar nagyon jo gear ajanlott, mert darabokra szednek, azt tenyleg csak a vegen.
-
H3XHUN
tag
A Extreme Simplicity küldetésre emlékszem még? Én most itt tartok, szerencsére mentettem előtte, mielőtt a
-höz megyek. Tényleg érdemes elmenni a zóna összes többi részére? Mert elég sok régió van még felfedezetlen, a neve se látszik. Azt hittem a fő story majd minden hova elkalauzol.Ranger Station -
tray86
tag
Cuccokkal kapcsolatban még pár dolog: nagyon vonzóak a különböző Assault Rifle-ok, de a játék közepétől nekem veteránon már gyengék voltak.
A keményebb mutánsok zabálják a rifle ammót, simán elmegy 250+ egy komolyabb darabra, puska kell ahhoz a melóhoz
Igazából a shotgun + sniper + skif pistol az, ami bevált (utóbbit nem tudják kirántani a kezedből a Burer-ek). Shotgunból is az a jó, ami nem egyesével tölti be a muníciót újra töltésnél, mert meghalsz miközben tárazol…
A játék elején beszerezhető az új, v1.5-ben hozzáadott Three-Line (sniper) rifle, az a játék kétharmadáig one-tap fejlövés, nagyon jó!
End game-nél ezekkel mentem:
Diamond Exoskeleton (weight & endurance növelő artifactokkal, legvégén a weight cserélve physical resistance-ra. Nem rosszak a legendary artifactok, de sztem inkább viccesek, mint hasznosak)
Saiga-12 Shotgun (itt egy sight, ami sztem mindenképp kell, tár opcionális, mert 9 töltény fér bele és kellenek a recoilt csökkentő fejlesztések, mert az alap változat folyamatos lövésnél megállás nélkül húz felfelé)
M701 Super Sniper (legvégén vittem mellé egy Gauss Gunt is, sokkal könyebbek az endgame fight-ok gaussal).
Kb. játék kétharmadától az alap ammo felejtős, a zöld armor piercing rounds kéne mindenhez (mutánsoknál és embereknél is kevesebb találat kell belőle, mint a simákból).
-
r4zer0919
tag
Hát igen, sajnos az ""ai"" = 0. De ezzel küzd a mai játékok 99%-a. Nincs olyan cím amiben ez jelen lenne, létezne. Ez az "ai" így a játékok szintjén egy legenda, nem pedig egy működő rendszer. A "fejlesztőknek" ideje lenne egy kis munkát ebbe a részébe beletenni és nem csak a fényvetülésekre és a fűszálak számára összpontosítani. Jó lenne meghaladni a 90-es évek szintjét már ezen a téren is.
Egyébként maga a játék atmoszférája lenyűgöző szerintem, nincs közel s távol ilyen szintű game. De az ún. "ai" az nincs, az egyelőre csak egy legenda. És ebben a játékban pedig kimondottan kritikán aluli az enemy "működése".... Ha ezt valaha is sikerül megoldaniuk, megcsinálniuk, akkor tudnak a játékok egy következő szintre lépni. És nem az unrealegine 226.12.456. verziójával.... -
tray86
tag
A-life-hoz, AI-hoz még annyi kiegészítés, hogy a zónában előforduló random gunfightok is inkább lehangolóak, mint nem. Sokszor a végtelenségig lövik a mutánst, mert az épp egy fal mögött van és senki nem mozdul sehova, vég nélkül lövik a falat a katonák.
Olyan is többször volt, hogy nem tudtam bemenni a traderhez, mert egy szinttel lejjebb az épületben beragadt egy mutáns, ez battle stance-be rakta a környéket, a traderekhez vezető ajtó pedig automatikusan lezár, ha harc státusz van a környéken -
tray86
tag
Végeztem tegnap a játékkal, írok egy kis összefoglalót.
Patch 1.5.x, veterán nehézség, 104 óra, nagyjából ~210 halál (ennek a death countnak amúgy nem tudom mi értelme van, néha motiválatlan lettem miatta).
Egyértelműen a Zóna hangulata, ami nagyon jó lett, sztem nagyon jó benne mozogni, rohangálni. Nekem a grafika is tetszett, bár a tereptárgyak villogása nálam is előjött néha és sajnos pont azoknál a részeknél, amikor felülről be lehetne látni szépen a Zónát.
Az inventory is kapott kritikákat, de imádtam benne pakolgatni, rendezgetni, ezzel órák mentek el sztem.
Ha valaki veteránon vág neki az endgame-nek akkor néhány (spoilermentes) jótanács:
csak fullos gearben érdemes elindulni a Point of No Return részhez! Maxra húzott diamond exoskeletonnal és két, maximum physical protectiont adó artifacttel is egy gauss gun találat után pár mm HP marad a csíkon. Ez biztos, hogy hangyányit gyengébb gearrel egyhites halál. Akármennyi töltényt gondolsz elégnek, a dupláját rakd be! 100 db armor piercinges töltény egy sniperhez nem elég az endgame-hez. Két fegyver szintén nem elég, három naggyal érdemes elindulni és az egyiknek mindenképp Gauss Gunnak kell lennie sztem. 100 shotgun,150 sniper, 100 gaussgun töltény, 50 healthpakk, 50 kötöző nagyjából elég volt. Nem azért kell ennyi, mert mellé lőnél, azért kell, mert rengeteg az enemy...Egyik kritikám pont az endgame lenne, sztem túl hosszúra sikerült a vége (legalábbis annál a befejezésnél, amit én kaptam).
A másik az A-Life és az AI… A patch notes szerint javították mégis többször előfordult, hogy konkrétan pár méterre a hátam mögött spawnolt egy pakk. Sokszor a falakat nézik az NPC-k és az enemyk is. A társak néha nem segítenek, ha lőnek téged, csak bambán állnak egyhelyben. A Monolith soldierek AI-ja, amúgy jobbnak tűnt, mint a mezei fosztogatóké, előbbieknél azért láttam párszor, hogy elfutnak a melléjük dobott gránáttól. Azt is jobban meg lehetett volna oldani, hogy ha egy háznál megölsz egy négyes psi dog pakkot, akkor, ha legközelebb arra mész, ne ugyanaz a négyes pakk jelenjen meg pontosan ugyanott. Rakják mellé, fölé, alá, legyen eggyel kevesebb a pakk létszáma, vagy eggyel több, de ne ugyanaz.
8/10, kell még neki néhány peccs, de sztem simán kultjáték lesz ez is pár év múlva.
-
Rony949
őstag
válasz
xandrush0831 #4555 üzenetére
Jaaa igen...így most már képben vagyok. Ez az új nvidia feature ami lényegében megnégyszerezi az alap FPS-t ha jól tudom. Csak ezek ugye AI (kamu) frame-ek és ahogy írtad is, nagyon input laggos lesz.
Jól van, így már tiszta minden, én meg már azt hittem hogy valóban a játék javult.
-
RM007
addikt
válasz
xandrush0831 #4554 üzenetére
Akkor ne próbáljátok ki, csak nézzétek.
Most néztem egy régen leszedett tech demót, eddig végig akadozott, most így ezzel tükör simán fut. Ott nincs több fps, de a smooth motion javított a futtatáson. Az egér nem lett jobb, de az összhatás igen. Legalább nem szívom annyira a számat, hogy nem vettem 5080-ast, ki is hagyom. -
xandrush0831
aktív tag
válasz
xandrush0831 #4554 üzenetére
Kipróbáltam most én is CP-ben, a Stalker nincs fent a nagy updateig. Nekem is csinált 120 fps-t a 4k QDLSS-ben path tracelő CP-ből. Csak éppen használhatatlan. 100ms latency, meg szemgyilkos screen tearing. Igaz ha 60fps-re lockolom akkor már nincs tearing, csak úgy meg 150ms a latency.
Lossless Scaling még mindig jobban megoldja, 4x FG-vel ugyanennyi fps, kb fele ekkora latency érzetre, és zéró tearing. Ez az NV FG+smooth motion kb ennyire jó ami itt történt: tudsz dobni egy screenshotot hogy mennyi fps-ed van.
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
Rony949 #4550 üzenetére
Nem is javult a játék, csak framegen+smooth motion. Jutyubon láttam egy CP2077 videóban egyszerre bekapcsolva a kettőt, ott is egy 4070-el 78fps-ből 187-et csinál. Próbálni még nem próbáltam, hogy milyen a latency. Abban a videóban 58ms->80ms volt.
Csodálom hogy ezt kidobta az nv, kb a 4x framegen volt az 5000-es széria egyetlen selling pointja. Bár sokáig nem lehetett tolni a kretént, a 8eurós Lossless Scaling-al is simán négyszerezek a 4080-on. -
pigatt
őstag
Sziasztok!
Melyik mod-al lehet a nappalokat hosszabbítani? Amiket eddig próbáltam azok az aktuális verzióval nem működtek.
-
RM007
addikt
válasz
Rony949 #4550 üzenetére
Hát ez az.
Mintha egy párhuzamos univerzumban léteznék.
Nyilván tudod mit hogyan használok. Nem olyan régi téma ez a nvidia 4000-es széria támogatás. Talán februárban indult maga a téma. Volt nem is olyan rég az a 590.26-os nehezen elérhető teszt driver amivel berobbant, és amit gyorsan le is szedtem, mert bekavart az MSI AB és pl maga a 3DMark legtöbb tesztje el sem indult vagy lefagyott, és minden játék jóval teljesítmény alatt teljesített ami hiba nélkül elindult. Maga a betöltési sebesség is sokkal lassabb volt. Ez a Smooth Motion támogatás bekapcsolása miatt történt. A jövő hónapban talán az AB is felzárkózik, jön a frissítés erre is. [link]
Ok, most mondhatnám, persze mert az új driver-nél az rtx 5080-as változatot szedtem le és telepítettem a 4080-ra, csak ez így baromság......nem számít semmit.
A CP20077 fps száma is duplázódott ahhoz képest (és minden ami támogatja ezt a funkciót), amit nélküle adna, ami eddig volt mint néztem. Szoftveres varázslat amit az NV engedélyezett bizonyos korlátokkal, mint amitől olyan király az 5000-es széria, csak ott hardveresen jobban támogatott. Hosszú.....majd valaki helyettem kifejti, a témának nem vagyok szakértője, csak használója mint mindenki aki szeret játszani. -
muxi-muxi
senior tag
Kérdésem: a pripjatyi bázist másnak is bezárja a játék, ha egy bizonyos távolságra kerül tőle? Enyhén idegesítő, nem mintha Janivba nem lehetne visszakutyagolni a szajréval, de azért ezt elegánsabban is megoldhatták volna...
-
RM007
addikt
válasz
Rony949 #4547 üzenetére
Az FG meg minden újdonság nálam mindig be van kapcsolva. Mert?
Nálad ez a játék mit dob? Mire gondolsz mikor azt mondod nem kerek?[link] Új cikk. Addig is MSI AB kikapcsolva és minden használva a nem is olyan rég ajándékba kapott fps duplázással NV oldalról. Bizony....csak sokan lusták kipróbálni.
/Smooth Motion/ Sima mozgás
-
RM007
addikt
Kicsit visszaolvastam a topikot. Ezzel a játékkal több mint fél éve nem játszottam, most újból belenéztem onnantól ahol abbahagytam, mert nem játszottam végig. A lényeg az aláírásomban szereplő laptoppal és asztali vga kártyával házasítva (speciális módon) olyan átlag 200fps értékeket kapok rtx 4080S -el. /NV app: Smooth Motion/ Hibátlan mozgás, driver 581.15
Persze csak 2K, nekem nem is kell több, laptop kijelzőn szoktam játszani. Eszméletlen mennyivel jobb lett minden. Előtte átlag 70-100fps volt emlékeim szerint. Szóval minimum meg vagyok duplázva. Nálatok mi a helyzet???? -
-
tray86
tag
Megérkeztem Rostokba, aztán feltűnt, hogy esik be az fps, GPU utilization 90% alatt, cpu utilization 80% felett (9700X / 9070XT)
Aztán találtam egy youtube videót, ahol 4k-ban a 9800X3D-t is bottleneckkel... [link]
Szóval volna mit optimalizálni
-
noxon
őstag
Köszi mindenkinek, próbálkozok
-
-
tray86
tag
Sztem jókat ír itt mindenki
Próbálj ki egy FrameGen nélküli, DLSS/FSR bekapcsolást, default Sharpness-szel (úgy emlékszem 20 az alapérték).
Így nekem egyetlen egy résznél volt fa villogás (amikor egy daru tetején beszél a karakter Richterrel), de azt egy játék újraindítás megoldotta, máshol nem volt.
-
noxon
őstag
Hellló arra van valami mod vagy megoldás, hogy ne villogjanak a fák miközben megyek?
-
tray86
tag
Szívesen, de szerintem ezek inkább vicces extrát adnak, mint hasznosat. A weight reduction-ös és stamina növelő artifactok jobbak, de persze azok mind random dropok, ezek az archok fixek, könnyebb begyűjteni.
Pl. Thunderberry, Night Star, Liquid Rock trioból nekem~60 óra alatt egy se esett. -
tray86
tag
How do arch-artifacts actually work? (stalker2 guide) [link]
-
jimpo
senior tag
Amennyiben nem cseszték el a mentéseket, akkor nálam nincs para.
December végén játszottam vele utoljára... -
tray86
tag
válasz
Rony949 #4522 üzenetére
A ruhak javitasa piszok draga tovabbra is + sztem nem eri meg maxra fejleszteni egyik fegyot se, csak a legszuksegesebb upgrade-eket erdemes megvenni (+damage, scope, kopasallosag stb), mert ugy lattam annal dragabb a javitas, minel tobb upgrade van rajta.
Pik-pak el tud menni 20-30k javitasra.
-
Rony949
őstag
válasz
Rony949 #4521 üzenetére
Plusz jól látom, hogy a fegyverek és ruhák romlása visszább lett véve? Megjelenéskor nagyon gyorsan és könnyen lerohadt rólunk a ruha már pár tűzharc után és emellett a javítás is piszok drága volt, sokszor épp hogy nullára jöttem ki emiatt. De most nem ez van, most már nagyon könnyű pénzt gyűjteni.
Jelenleg van 10.000 kuponom, míg régen ekkor jó ha megvolt a 2-3000.
-
VinoRosso
veterán
válasz
Rony949 #4519 üzenetére
Sajnos az AI-nak köze nincs a régi A-life-hoz. Ott van melletted egy barát (zöld) NPC, tüzet nyitnak rád és nem csinál semmit csak sétálgat nyugodtan akkor is ha mellette robban fel a gránát. A korábbi stalkerekben ilyenkor mindig bekapcsolódott a harcba az oldaladon. Szerintem a map vitte el a fejlesztési erőforrások nagy részét, egyszerűen túl nagy, elképesztő mennyiségű geometria, feladatok, animált jelenet, normális AI-ra meg már nem volt idő, gondolom azt tervezték, hogy majd kiadás után csiszolnak rajta.
-
Rony949
őstag
Például ez borzasztó:
Csapat bandita ül a tábortűznél, mikor pedig valaki megtámadja őket, csak annyit tesznek hogy felállnak és onnan lövöldöznek, ahol eddig ültek, nem mozdulnának el onnan hogy biztonságosabb helyen legyenek...
-
tray86
tag
válasz
Rony949 #4517 üzenetére
Sajnos ebben a játékban human AI nagyon gyenge.
Az állóháború mellett, amit írtál, értelmesen nem tudnak fedezékbe vonulni, rálősz messziről 2-3 ellenre, akkor másodpercekbe telik, amíg egyáltalán felfogják, h lőnek rájuk. Aztán, ha az egyik elszalad vmelyik irányba, akkor van, hogy félúton megáll (clear shot…). Gránát elől sose futnak el, várják, h a lábuk előtt felrobbanjon. Korábban is írtam: egy 98-as Half-Life 1-ben komolyabb volt a katonák AI-ja.A mutánsok AI-ja viszont teljesen oké, már ha az ő esetükben beszélhetünk vmilyen elvárásról egyáltalán.
Az a baj, h én arra nem láttam példát az elmúlt 20 évből, hogy a szar enemy AI-t érdemben javították volna bármilyen játékban, bármilyen peccsel (de ha vki tud jó példát, akkor beírhatná).
-
Rony949
őstag
Nem tudom hogy köze van-e ehhez az utóbbi A-Life update-eknek, de már jópár NPC-k közti tűzharc kialakult a játékban. És amit tapasztaltam, az az, hogy MINDEN esetben állóháború alakul ki. Semelyik fél sem próbálja lerohanni vagy oldalba támadni a másikat, csak állnak egyhelyben a fedezék mögül és lövik egymást hosszú perceken keresztül.
Ez is eléggé kiábrándító, mert az eredeti játékokban legalább volt valami taktikai tűzharc feeling, itt semmi ilyen nincs.
-
xtremist
őstag
válasz
VinoRosso #4513 üzenetére
Javult a helyzet az elmúlt patchekkel, én 5800x3d-vel májusban próbáltam utoljára. "Lakott területeken" meg egy két random helyen visszaesett az fps bőven 60 alá, a vga kihasználtság is, egyértelműen amiatt hogy a proci nem bírta. Nem is láttam benchmarkon kívül ilyen hőfokon soha az 5800x3d-t. Megkapta a gép a 9800x3d-t, és azonnal megszűnt a jelenség.
-
VinoRosso
veterán
válasz
xtremist #4512 üzenetére
Én szintén 5800x3d-vel tolom, de én nem vettem észre proci limitet 1440p-ben. Egyedül a Duga-ban esett vissza az FPS amikor visszamentem egy stashért és egy részen bespawnol kb véget nem érő számú monolitost, de azt szertinem nincs olyan proci ami drop nélkül viselné.
Mindenhol máshol 70 FPS átlag, 90%+ GPU 50-60% CPU kiszanáltsággal. -
-
jimpo
senior tag
válasz
Rony949 #4507 üzenetére
1080p High esetén még éppen okés volt decemberben az 5800X3D 7800XT kombó. Azóta nem játszottam...
Ryzen 7 5700x3D vs Ryzen 7 7700X in S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl | RTX 3080 Ti Epic | 1080p rész, ez bizony ennyi.
Ez sem atomstabil 60 FPS, bár átlagban okés.Viszont, jóval közelebb van, mint 1440p felbontáson, cserébe pixelesebb.
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
Rony949 #4503 üzenetére
Yup, sajna ez a játék framegenre lett optimalizálva nagyjából, vagy arra hogy 720p-ről skálázd 4K-ra... A 4080 is rendszeresen elfogy nélküle, ami indokolatlan picit. Igaz a processzorom csak egy i5, és talán a népesebb területeken nyerhetnék 10-20 fps-t ha vennék valami 300k-s processzort, de minek. 5 csávó sétál A-ból B-be és ugyanazt a négy viccet mesélik, vagy megkérdezheted miújság amire tudnak adni egy 2 mondatos unalmas választ. És ez eszi meg a processzort. Ezért nem éri meg fejleszteni, ha minden más, ennél ezerszer komplexebb cím is gond nélkül fut.
Most én is pihentetem 1 hete. Megvárom az engine verziócserét. De akkora ugrás nem hiszem hogy lenne miatta.Amúgy szvsz úgy a legjobb, ha a játékot 30fps-re lockolom, és Lossless Scaling 2x framegen. A beépített Nvidia Framgen nekem stutterelt, így viszont majdnem mindenhol 60, 4K Epic+DLAA mellett.
-
Rony949
őstag
9 hónap után gondoltam megnézem mennyit változott a játék. Előző végigjátszásomat félbehagytam mikor Rostokba értem.
Látom az optimalizáció még mindig fos. Upscaling és/vagy FrameGen nélkül egyszerűen nem bír fix 60 fps-t.
-
jimpo
senior tag
ENG
Stalkers!
With the release of S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl on PlayStation®5, a physical edition of the game will also be available. And in early 2026, a special Habar Pack will be released, featuring all the iconic items from the Ultimate Edition.More details — in our blog via the link: https://www.stalker2.com/news/ultimate-habar-pack-updatePlayStation®5 Feature Trailer & Pre-order Bonuses
-
Új hozzászólás Aktív témák
- 5530 15.6" FHD IPS i5-1235U 16GB 256GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- AMD RYZEN 3 - 5 / DDR4 / NVME SSD / HDMI / Normál magas vga is rakhato bele , nem SFF méret
- X1 Yoga 6th 14" 4K+ IPS érintői7-1185G7 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam aktív toll gar
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 12700E / RTX 3070Ti / 32GB DDR5 / 1 TB SSD
- SAMSUNG Odyssey 49" OLED G9 LS49DG950SUXDU monitor - 240hz
- BESZÁMÍTÁS! Asus B450 R7 5700X 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Corsair 750D Airflow Thermaltake 750W
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 Gamer notebook - R7 7435HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB GDDR6 WIN11
- GeForce RTX 2060 (OEM HP) Garanciával
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro Max 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2107, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest