Új hozzászólás Aktív témák
-
Rony949
őstag
válasz
xandrush0831 #4555 üzenetére
Jaaa igen...így most már képben vagyok. Ez az új nvidia feature ami lényegében megnégyszerezi az alap FPS-t ha jól tudom. Csak ezek ugye AI (kamu) frame-ek és ahogy írtad is, nagyon input laggos lesz.
Jól van, így már tiszta minden, én meg már azt hittem hogy valóban a játék javult.
-
RM007
addikt
válasz
xandrush0831 #4554 üzenetére
Akkor ne próbáljátok ki, csak nézzétek.
Most néztem egy régen leszedett tech demót, eddig végig akadozott, most így ezzel tükör simán fut. Ott nincs több fps, de a smooth motion javított a futtatáson. Az egér nem lett jobb, de az összhatás igen. Legalább nem szívom annyira a számat, hogy nem vettem 5080-ast, ki is hagyom. -
xandrush0831
aktív tag
válasz
xandrush0831 #4554 üzenetére
Kipróbáltam most én is CP-ben, a Stalker nincs fent a nagy updateig. Nekem is csinált 120 fps-t a 4k QDLSS-ben path tracelő CP-ből. Csak éppen használhatatlan. 100ms latency, meg szemgyilkos screen tearing. Igaz ha 60fps-re lockolom akkor már nincs tearing, csak úgy meg 150ms a latency.
Lossless Scaling még mindig jobban megoldja, 4x FG-vel ugyanennyi fps, kb fele ekkora latency érzetre, és zéró tearing. Ez az NV FG+smooth motion kb ennyire jó ami itt történt: tudsz dobni egy screenshotot hogy mennyi fps-ed van.
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
Rony949 #4550 üzenetére
Nem is javult a játék, csak framegen+smooth motion. Jutyubon láttam egy CP2077 videóban egyszerre bekapcsolva a kettőt, ott is egy 4070-el 78fps-ből 187-et csinál. Próbálni még nem próbáltam, hogy milyen a latency. Abban a videóban 58ms->80ms volt.
Csodálom hogy ezt kidobta az nv, kb a 4x framegen volt az 5000-es széria egyetlen selling pointja. Bár sokáig nem lehetett tolni a kretént, a 8eurós Lossless Scaling-al is simán négyszerezek a 4080-on. -
pigatt
őstag
Sziasztok!
Melyik mod-al lehet a nappalokat hosszabbítani? Amiket eddig próbáltam azok az aktuális verzióval nem működtek.
-
RM007
addikt
válasz
Rony949 #4550 üzenetére
Hát ez az.
Mintha egy párhuzamos univerzumban léteznék.
Nyilván tudod mit hogyan használok. Nem olyan régi téma ez a nvidia 4000-es széria támogatás. Talán februárban indult maga a téma. Volt nem is olyan rég az a 590.26-os nehezen elérhető teszt driver amivel berobbant, és amit gyorsan le is szedtem, mert bekavart az MSI AB és pl maga a 3DMark legtöbb tesztje el sem indult vagy lefagyott, és minden játék jóval teljesítmény alatt teljesített ami hiba nélkül elindult. Maga a betöltési sebesség is sokkal lassabb volt. Ez a Smooth Motion támogatás bekapcsolása miatt történt. A jövő hónapban talán az AB is felzárkózik, jön a frissítés erre is. [link]
Ok, most mondhatnám, persze mert az új driver-nél az rtx 5080-as változatot szedtem le és telepítettem a 4080-ra, csak ez így baromság......nem számít semmit.
A CP20077 fps száma is duplázódott ahhoz képest (és minden ami támogatja ezt a funkciót), amit nélküle adna, ami eddig volt mint néztem. Szoftveres varázslat amit az NV engedélyezett bizonyos korlátokkal, mint amitől olyan király az 5000-es széria, csak ott hardveresen jobban támogatott. Hosszú.....majd valaki helyettem kifejti, a témának nem vagyok szakértője, csak használója mint mindenki aki szeret játszani. -
muxi-muxi
senior tag
Kérdésem: a pripjatyi bázist másnak is bezárja a játék, ha egy bizonyos távolságra kerül tőle? Enyhén idegesítő, nem mintha Janivba nem lehetne visszakutyagolni a szajréval, de azért ezt elegánsabban is megoldhatták volna...
-
RM007
addikt
válasz
Rony949 #4547 üzenetére
Az FG meg minden újdonság nálam mindig be van kapcsolva. Mert?
Nálad ez a játék mit dob? Mire gondolsz mikor azt mondod nem kerek?[link] Új cikk. Addig is MSI AB kikapcsolva és minden használva a nem is olyan rég ajándékba kapott fps duplázással NV oldalról. Bizony....csak sokan lusták kipróbálni.
/Smooth Motion/ Sima mozgás
-
RM007
addikt
Kicsit visszaolvastam a topikot. Ezzel a játékkal több mint fél éve nem játszottam, most újból belenéztem onnantól ahol abbahagytam, mert nem játszottam végig. A lényeg az aláírásomban szereplő laptoppal és asztali vga kártyával házasítva (speciális módon) olyan átlag 200fps értékeket kapok rtx 4080S -el. /NV app: Smooth Motion/ Hibátlan mozgás, driver 581.15
Persze csak 2K, nekem nem is kell több, laptop kijelzőn szoktam játszani. Eszméletlen mennyivel jobb lett minden. Előtte átlag 70-100fps volt emlékeim szerint. Szóval minimum meg vagyok duplázva. Nálatok mi a helyzet???? -
tray86
tag
Megérkeztem Rostokba, aztán feltűnt, hogy esik be az fps, GPU utilization 90% alatt, cpu utilization 80% felett (9700X / 9070XT)
Aztán találtam egy youtube videót, ahol 4k-ban a 9800X3D-t is bottleneckkel... [link]
Szóval volna mit optimalizálni
-
noxon
őstag
Köszi mindenkinek, próbálkozok
-
-
tray86
tag
Sztem jókat ír itt mindenki
Próbálj ki egy FrameGen nélküli, DLSS/FSR bekapcsolást, default Sharpness-szel (úgy emlékszem 20 az alapérték).
Így nekem egyetlen egy résznél volt fa villogás (amikor egy daru tetején beszél a karakter Richterrel), de azt egy játék újraindítás megoldotta, máshol nem volt.
-
noxon
őstag
Hellló arra van valami mod vagy megoldás, hogy ne villogjanak a fák miközben megyek?
-
tray86
tag
Szívesen, de szerintem ezek inkább vicces extrát adnak, mint hasznosat. A weight reduction-ös és stamina növelő artifactok jobbak, de persze azok mind random dropok, ezek az archok fixek, könnyebb begyűjteni.
Pl. Thunderberry, Night Star, Liquid Rock trioból nekem~60 óra alatt egy se esett. -
tray86
tag
How do arch-artifacts actually work? (stalker2 guide) [link]
-
jimpo
senior tag
Amennyiben nem cseszték el a mentéseket, akkor nálam nincs para.
December végén játszottam vele utoljára... -
tray86
tag
válasz
Rony949 #4522 üzenetére
A ruhak javitasa piszok draga tovabbra is + sztem nem eri meg maxra fejleszteni egyik fegyot se, csak a legszuksegesebb upgrade-eket erdemes megvenni (+damage, scope, kopasallosag stb), mert ugy lattam annal dragabb a javitas, minel tobb upgrade van rajta.
Pik-pak el tud menni 20-30k javitasra.
-
Rony949
őstag
válasz
Rony949 #4521 üzenetére
Plusz jól látom, hogy a fegyverek és ruhák romlása visszább lett véve? Megjelenéskor nagyon gyorsan és könnyen lerohadt rólunk a ruha már pár tűzharc után és emellett a javítás is piszok drága volt, sokszor épp hogy nullára jöttem ki emiatt. De most nem ez van, most már nagyon könnyű pénzt gyűjteni.
Jelenleg van 10.000 kuponom, míg régen ekkor jó ha megvolt a 2-3000.
-
VinoRosso
veterán
válasz
Rony949 #4519 üzenetére
Sajnos az AI-nak köze nincs a régi A-life-hoz. Ott van melletted egy barát (zöld) NPC, tüzet nyitnak rád és nem csinál semmit csak sétálgat nyugodtan akkor is ha mellette robban fel a gránát. A korábbi stalkerekben ilyenkor mindig bekapcsolódott a harcba az oldaladon. Szerintem a map vitte el a fejlesztési erőforrások nagy részét, egyszerűen túl nagy, elképesztő mennyiségű geometria, feladatok, animált jelenet, normális AI-ra meg már nem volt idő, gondolom azt tervezték, hogy majd kiadás után csiszolnak rajta.
-
Rony949
őstag
Például ez borzasztó:
Csapat bandita ül a tábortűznél, mikor pedig valaki megtámadja őket, csak annyit tesznek hogy felállnak és onnan lövöldöznek, ahol eddig ültek, nem mozdulnának el onnan hogy biztonságosabb helyen legyenek...
-
tray86
tag
válasz
Rony949 #4517 üzenetére
Sajnos ebben a játékban human AI nagyon gyenge.
Az állóháború mellett, amit írtál, értelmesen nem tudnak fedezékbe vonulni, rálősz messziről 2-3 ellenre, akkor másodpercekbe telik, amíg egyáltalán felfogják, h lőnek rájuk. Aztán, ha az egyik elszalad vmelyik irányba, akkor van, hogy félúton megáll (clear shot…). Gránát elől sose futnak el, várják, h a lábuk előtt felrobbanjon. Korábban is írtam: egy 98-as Half-Life 1-ben komolyabb volt a katonák AI-ja.A mutánsok AI-ja viszont teljesen oké, már ha az ő esetükben beszélhetünk vmilyen elvárásról egyáltalán.
Az a baj, h én arra nem láttam példát az elmúlt 20 évből, hogy a szar enemy AI-t érdemben javították volna bármilyen játékban, bármilyen peccsel (de ha vki tud jó példát, akkor beírhatná).
-
Rony949
őstag
Nem tudom hogy köze van-e ehhez az utóbbi A-Life update-eknek, de már jópár NPC-k közti tűzharc kialakult a játékban. És amit tapasztaltam, az az, hogy MINDEN esetben állóháború alakul ki. Semelyik fél sem próbálja lerohanni vagy oldalba támadni a másikat, csak állnak egyhelyben a fedezék mögül és lövik egymást hosszú perceken keresztül.
Ez is eléggé kiábrándító, mert az eredeti játékokban legalább volt valami taktikai tűzharc feeling, itt semmi ilyen nincs.
-
xtremist
őstag
válasz
VinoRosso #4513 üzenetére
Javult a helyzet az elmúlt patchekkel, én 5800x3d-vel májusban próbáltam utoljára. "Lakott területeken" meg egy két random helyen visszaesett az fps bőven 60 alá, a vga kihasználtság is, egyértelműen amiatt hogy a proci nem bírta. Nem is láttam benchmarkon kívül ilyen hőfokon soha az 5800x3d-t. Megkapta a gép a 9800x3d-t, és azonnal megszűnt a jelenség.
-
VinoRosso
veterán
válasz
xtremist #4512 üzenetére
Én szintén 5800x3d-vel tolom, de én nem vettem észre proci limitet 1440p-ben. Egyedül a Duga-ban esett vissza az FPS amikor visszamentem egy stashért és egy részen bespawnol kb véget nem érő számú monolitost, de azt szertinem nincs olyan proci ami drop nélkül viselné.
Mindenhol máshol 70 FPS átlag, 90%+ GPU 50-60% CPU kiszanáltsággal. -
-
jimpo
senior tag
válasz
Rony949 #4507 üzenetére
1080p High esetén még éppen okés volt decemberben az 5800X3D 7800XT kombó. Azóta nem játszottam...
Ryzen 7 5700x3D vs Ryzen 7 7700X in S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl | RTX 3080 Ti Epic | 1080p rész, ez bizony ennyi.
Ez sem atomstabil 60 FPS, bár átlagban okés.Viszont, jóval közelebb van, mint 1440p felbontáson, cserébe pixelesebb.
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
Rony949 #4503 üzenetére
Yup, sajna ez a játék framegenre lett optimalizálva nagyjából, vagy arra hogy 720p-ről skálázd 4K-ra... A 4080 is rendszeresen elfogy nélküle, ami indokolatlan picit. Igaz a processzorom csak egy i5, és talán a népesebb területeken nyerhetnék 10-20 fps-t ha vennék valami 300k-s processzort, de minek. 5 csávó sétál A-ból B-be és ugyanazt a négy viccet mesélik, vagy megkérdezheted miújság amire tudnak adni egy 2 mondatos unalmas választ. És ez eszi meg a processzort. Ezért nem éri meg fejleszteni, ha minden más, ennél ezerszer komplexebb cím is gond nélkül fut.
Most én is pihentetem 1 hete. Megvárom az engine verziócserét. De akkora ugrás nem hiszem hogy lenne miatta.Amúgy szvsz úgy a legjobb, ha a játékot 30fps-re lockolom, és Lossless Scaling 2x framegen. A beépített Nvidia Framgen nekem stutterelt, így viszont majdnem mindenhol 60, 4K Epic+DLAA mellett.
-
Rony949
őstag
9 hónap után gondoltam megnézem mennyit változott a játék. Előző végigjátszásomat félbehagytam mikor Rostokba értem.
Látom az optimalizáció még mindig fos. Upscaling és/vagy FrameGen nélkül egyszerűen nem bír fix 60 fps-t.
-
jimpo
senior tag
ENG
Stalkers!
With the release of S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl on PlayStation®5, a physical edition of the game will also be available. And in early 2026, a special Habar Pack will be released, featuring all the iconic items from the Ultimate Edition.More details — in our blog via the link: https://www.stalker2.com/news/ultimate-habar-pack-updatePlayStation®5 Feature Trailer & Pre-order Bonuses
Új hozzászólás Aktív témák
- Playstation 4 Pro,
- Eladó Betaflight Meteor75 teljes szett
- Bomba ár! HP ZBook 14 G8 - i7-1165G7 I 16GB I 512SSD I Nvidia 4GB I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! HP ProBook 640 G8 - i7-1165G7 I 32GB I 512GB SSD I 14" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T495 - AMD Ryzen PRO 7 I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I3 10100F / RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3128
- Lenovo M10 HD 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest