-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
meri
aktív tag
Nem pontosan olyan, de ez az öntapadós szivacsgyűrű nekem bevált az első ajtóba.
-
válasz
troll81
#79320
üzenetére
Én nem mertem, nagyon nehéz anyagot venni, úgyhogy bepróbálkozom ezzel az említett teknősös Volt-al, rendeltem 10 lapot, aztán meglátom hova kerülnek. Ajtókba biztosan, meg oda kerül Soft Wave 15. Ez elég a kerékjárati ívekhez az ajtókon felül, vagy rámegyek a csomagtartóra, de hezitálok melyikre tegyem inkább. Kerékjáratba lehetne drasztikusabbat tenni, de a súly miatt tényleg nem akarom szétlőni a kocsit.
Illetve gyári műanyag (egy fa méretazonos láda mondjuk nem lenne rossz helyette - szerintetek megoldható?) sub láda is és erősítő is marad, csak hangszóró csere lesz első körben, aztán ha kevés megyek tovább a + erősítő/sub vonalon. Szóba inkább a kerékjárat lenne a fontos talán, mint a csomagtartó. Pár autó specifikus csoportba már elkezdtem körbejárni, honnan mit merre kell behúzni.
Bár akku oldalról ez egy kényes kérdés... van aki épített magának egy olyan konvertert, amit kb fel se tudok fogni... és abból kapja a tápot. [kép]
Van le/nm bőven, de pont ezért se akarok túl sok extrát bepakolni, mert a 3,5 sec körüli 0-100 azért tetszik.
Illetve hosszú távon a hatótávval se akarok szívni.
Gyári helyre kerül beépítésre az alábbi szett:
-
troll81
addikt
válasz
SlyChocolate
#79317
üzenetére
Szia mi a többlet súly?
Nekem volt +8 kg ajtokban semmit nem vettem észre 6 év alatt.csak csendesebb lett.
-
SlyChocolate
senior tag
Sziasztok.
Szigetelem az autót a zajok ellen.
Most jutottam el a tetőszigetéshez ahol dillemába estem.
Úgyan is armaflex-el szigetelek (amivel a légtechnikai csöveket szokták). Viszont az anyagnak az egyik oldala alufóliával bevont.
Kérdés ennek az alufóliás felületnek hova kellene esnie, számít-e melyik oldal hol van?
Tehát a lemez (kaszni) vagy az utastér felől?
A cél a zaj mellett a hő szigetelés is így a nyári nagy melegben ne forrosódjon be nagyon a tetőkárpít. -
Miként lehet jól kiszámolni hány m2 szigetelő lap ami kellhet? Kerékjárati kb 4m2, kettő első ajtóba is kell kb 3 m2, de pl csomagtartó az mennyi lehet?
Comfortmat Bitosoft 5 lehet jó választás a zörgő anyagokhoz, patentok mellé? Abból mennyi ami elfogyhat?
Illetve Comfortmat Soft Wave 15-ből tennék az ajtó panelekre meg a csomagtartóba is valamennyit a most műanyag/fém felületekre.
4 kerékjárat, 2 első ajtó, csomagtartó, motorháztető és hátsó ajtó a cél.
Van most több helyen akció érdemes lehet most vásárolni.
Illetve -
Lite
őstag
válasz
Uzmany
#79308
üzenetére
A legolcsóbb és egyszerű megoldás az Axton A594 DSP - ez egy kicsi, dsp- erősítő, ami akár a Quadlock csaatlakozóról is tud működni (direkt táp húzásával azért erősebb lesz), nagy jelszintet fogad, és jól be tudod állítani. Illetve van plusz BT a direkt megszólaltatáshoz. Ha van a kocsidhoz a megfelelő csatlakozós kábele, csak összedugod és mehet is a móka. Kb. a kesztyűtartó mögé befér!
-
válasz
sfknasty
#79307
üzenetére
Köszi, a képeket is meg a saját megoldásodat.
Lesz feladat nálam bőven… ma a gyári rendszert próbáltam picit izzítani (lehetőség szerint szélsőséges zenével), hogy a gyenge pontokat jobban lássam, mi az ami legelőbb jelentkezik... Találtam is érdekes megoldandó feladatot.
[link] Erre valami tipp? Most nézek utána mi a fene ez egyáltalán. 
-
válasz
Uzmany
#79308
üzenetére
Van olyan DSP, amire több forrást is rá lehet kötni. Nálam egy BT adapter van kötve. A gyári fejegység van bekötve, mint fő jelforrás, a telefont arról hangosítom ki, de a zene direktbe a DSP-re tud menni.
Erősítő önmagában nem hiszem, h tud ilyet, hiszen a digitális jelet analógra kell átalakítani. -
Uzmany
őstag
Sziasztok,
az alany egy új, toyota corolla 2.0 ts hybrid. Az lenne a cél,
hogy a gyári fejegység megtartásával, egy szebb hangzású rendszert szeretnék.
Mit javasolnátok?
Köszönöm elöre is. -
sfknasty
aktív tag
Én motorháztető szigetelésre a volt+skyline-t raktam.Szigeteltem a tűzfalat is és a levélfogó alatti részt.Oda a volt+neoprént választottam.Nekem az autó beltere Comfortmat viper és raptorral van szigetelve.Az ajtók pedig viper és integra anyagokkal.A kerékjárati ívek vannak még vissza és a tető.A kerékjáratban is a voltot fogom kombinálni a blockatorral.A tető pedig valami vékonyabb anyag lesz skyline-nal.
-
Nekem leginkább kerékzaj, meg szélzaj van bizonyos tempó felett. Szóval év elején ha lesz időm azt jó lenne megcsinálni. (kellene +1 emelő meg bak, mert nehéz az auto alapból jobb felkészülni)
Amit tettem be felületet arra is javasolják a Volt-ot, max oda fölé lehetne még tenni, valami puha anyagot is, pl Soft Wave, ez jó lenne amúgy a motorháztetőre is.
Elektromosan nyílik a hátsó ajtó, meg az első is teleszkópos nem terhelnénk túl ezeket se feltétlenül.
Melyik bithumenes anyagra gondoltál? Erre a felülete? [kép] -
Kerékjárati ívbe, kívülre, ahonnét "aktív" zaj jön, sokat segít. Nálam hátul a kerékzajt a kombiban kellemesen csökkentette.
Azok a felületek, amik rezonálhatnak, oda bitumenes lapot érdemes rakni. Ajtókba is, még zajcsillapító szivacsot, a kárpit belső oldalára meg pl hullámszivacsot szoktak rakni, h a visszaverődő hanghullámokat elnyelje. -
válasz
sfknasty
#79300
üzenetére
Nézegetve az anyagokat a comfortmat Volt szimpatikus (6e/lap), mennyire jó megoldás ha csak ilyen egy rétegű védelem kerül fel? Másik a Cobra + Skyline kombináció (7,5e/lap) ezek amik súlyban sem drasztikusak, de egyik esetben ugye van 2,26 kg/ m2 másik esetben már 5,45 kg/ m2. 5 m2 esetén amit könnyen el lehet érni, pár felülettel, már +16 kg a különbözet. Elektromos autónál azért ezeket nem venném félvállról mit cipelek állandóan.
Amennyiben kerül be erősítő + sub (vezetékelés) ott úgyse lehet súlyt spórolni. -
válasz
sfknasty
#79300
üzenetére
Köszi, elolvastam a cikkeket, az összeset amit hirtelen találtam az oldalon. (már aminek hajlandó is vagyok nekiállni, beltér kárpitot biztosan nem szedem le az utastérben) tető szigetelés meg üvegtető miatt ki is esik.
"Motortér" feletti rész könnyen abszolválható, illetve ezt a belinkelt hátsó pőre lemez is (bár nem tudom azt a kacifántos felületet, hogy fogja meg ez az anyag), a hátsó ajtó is szerintem könnyen járható szigetelés oldalról, bár nálam az relatív kis felület.
Magát a csomagtartót fontosabb lenne szigetelni, ha nem lesz a gyári mellé másik erősítő és sub, azt viszont nem bontanám le. (ki kell venni teljes hátsó üléssort is, hogy le tudjam bontani a burkolatot a csomagtérben) Mondjuk ha nem úszom meg, mert nem férek hozzá a gyári ládához, kicserélni a hangszórót, akkor nem lesz más út.
Viszont a pénztárca kérdés is durva, mert azért itt hamar 100e-es tételekbe lehet beleszaladni, anyagok terén. -
sfknasty
aktív tag
Ha értelmes eredményt akarsz elérni,akkor normális anyagokat használj pl. Comfortmat.1 réteg rezgéscsillapító és egy réteg hangszigetelő anyag.A vastagság az attól függ,hogy mennyit enged a kárpitod,burkolatod.(no meg a pénztárcádtól kb).Műanyagok alá pedig érdemes a nyikorgás gátló anyagokból alárakni.Comfortmat termékekből megtalálod a pénztárcádnak megfelelő anyagokat is a belépő szintől,a premiumon át, az expertig.A Comfortmat csak egy példa,van rengeteg alternatíva,de piacvezető a hangszigetelések terén. [link] a mellékelt linken rengeteg anyag közül választhatsz és segédletek,leírások is elérhetőek. [link]
-
Zajszigetelő anyagok esetén, az alis termékek mennyire rosszak? Illetve mi a tapasztalat vastagság terén, mi az aminek van már értelme, de még lehet vele dolgozni és pl gyári szövet alatt elfér rendesen? 5-10-15mm?
Elektromos autónál ahol nincs motor meg maga a hőmérséklet nincs jelen, ott van értelme olyan anyagot használni, mint pl 8mm-es poli meg rajta hővédő fólia teszem azt motorháztető esetén. (ahol valójában tároló rekesz van)
Tettem be képet korábban a csomagtartó felső részéről, oda pl alin van burkolat, meg motorháztetőre is, azzal járok jobban, vagy az alá érdemes még aládolgozni?
[kép] [kép] -
zzola
titán
Sziasztok! Ismét.
Mélyláda telepítése van már csak vissza. Nézegetem a hangszórókat, a legtöbbnél a "recommended amplifier"-nél jóval alacsonyabb teljesítményű van megadva, mint a nyomó.
Pl.:
Hangszóró RMS: 500W, erősítő: RMS @ 4 Ohms: 1 x 170 watts.
Hangszóró RMS: 600W, erősítő: RMS @ 4 Ohms: 1 x 200 watts.Márpedig mindenhol azt olvasni, hogy az erősítő inkább legyen túlméretezve.

Illetve a Qts értéket egy csomó gyártó nem is adja meg. -
JulesTS
addikt
Gyorsan leteszteltem a Magnat-ot, működik mind a négy csatornája, de kicsit gyengusz, hamar elfogy. Kénytelen leszek egy négy csatornásat venni, vagy még egy 2 csatornás Pluto-t...
Plusz az ajtó átvezetésbe varázsolhatom be a hangszóró kábeleket. Legalább a gyári kábelek is le lesznek cserélve... -
-
-
-
Speeedfire
félisten
válasz
Speeedfire
#79283
üzenetére
Azért a változatosság kedvéért, a tegnapi hibafeltárás után megint elkezdett generátor zajt csinálni. Pedig elég sokáig bírta.
-
Sziasztok,
nekem zajcsillapításban lenne szükségem egy kis segítségre.
Kérdés 1 Csomagtartó (Tesla Model 3) belső oldalán van egy burkolatlan pőre felületem, erre milyen anyagot célszerű tenni? [kép] Jobb oldalt hátul van gyári sub és ez a felület elkezd berezonálni, már jelenleg is.
Kicserélem a gyári hangszórók egy jó részét, azzal kapcsolatban is hasonló kérdésem lenne.
Első ajtónál ha végigkopogtatom a lemezt nagyjából azon a területen a leginkább pocsék ahol belül a hangszóró van.
Elég nagy műtét teljesen szétszedni az ajtót, rengeteg csatlakozó, klipsz van benne, mennyire botorság, csak a “dísz” burkolatot levenni és hangszóró csere közben csak a nyomó mögött szigetelni, illetve mivel érdemes?
Van Dynamat csomag a 4 ajtóra [link] de igazából mind a négyet nem szeretném megcsinálni feltétlenül (hátul üveget is ki kell venni amit megint mellőznék - ott marad a gyári hangszóró amúgy is) bár egy ilyen előre levágott megoldás azért sok időt megspórolna, lapfaragás tekintetben.
Mi a javaslat, vegyek elsőre csak a külső ajtó lemez belső felére lapot és a hangszóró kereten keresztül amit tudok védjek le? Vagy nem úszom meg a teljes szétbontást és rendeljék egy fenti szigetelő szettet. (max a hátsót nem használom fel, vagy keresek segítséget a művelethez, egészen jó video is van, miként kell szétszedni, fel ragasztani.)
Kerékjárati ívek is elég rosszul szigeteltek, egy filcreteg van kb rajta, ilyen helyre milyen anyag a javasolt ha esetleg nekiesnék annak is? Van ahol megcsinálták, de sok hasznát nem tapasztalták (igaz ott nem hifi, hanem alapvető zajcsökkentés vol a cél) Gladen lapokat vágtak be, azt talán vissza tudom keresni mi volt a típus pontosan.
Illetve bónusz kérdés, keret nélküli ablak, teljesen leengedett állapotban lötyög a helyén és ha fel is van húzva úgy hallom/érzem az is berezonál kicsit, csak a kettő első ajtóban, ezzel mit lehet kezdeni?
Gyári erősítők maradnak, vezetékezés marad.
Koszi előre is! -
Krisszer
aktív tag
válasz
Speeedfire
#79283
üzenetére
az erősítőt tépőzáras ragasztó istennyilával is rá rudod okosítani a ládára. nálam is úgy van és *kopp-kopp-kopp* nem mozdult egy milimétert se.
-
Speeedfire
félisten
válasz
Speeedfire
#79283
üzenetére
Az elsőre meg is kaptam a választ, a DSP tiltott le. Túl magas volt neki a bemeneti érzékenysége. Vissza tekerve, már elég jól fel lehet tekerni a hangot.
-
Speeedfire
félisten
Sziasztok,
tavaly írtam, hogy az új autóban picit fejlesztettem a hifit. Viszont most tovább mennék, és ötleteket vérnék.2 problémám van a rendszerrel. Jelenleg ha nagyobb hangerőt adok rá, akkor az első szett elnémül, mintha lepattanna. Pedig nem torzít, nem recseg. Tippre mintha valami, valahol túl lenne neki vezérelve. De hangzásra semmi.
A másik gondom, hogy jelenleg az ülések alatti 16cm középmélyek (ezeket cserélném majd 20-asokra) csak akkor szólnak, ha a forrás CCC fej, mert annak az egyik ága meghajtja őket. BT-ről viszont ez nincs.
Emiatt gondolkozok, hogy azt a 2-t is rá kellene kötni egy erősítőre. Vagy a jelenegieket módosítani valahogy. Van még egy Emphaser EA 4 csatornás is, de elég nagy. A kocsiban viszont véges a helyek száma. Szóval bajban vagyok.
Ládára nem akarok erősítőt felfúrni, még esetleg a baloldali csomagtartó résznél esetleg csinálni egy panelt, amire felmegy. Vagy venni még egy modern 4 csatornás erősítőt, ami nem szól olyan jól, mint ezek az Emphaser-ek, de legalább kis helyet foglal el.
Jelenleg ami van:
Forrás: telefon BT // gyári fej magas jel kimenet
DSP: GLADEN 6to8 V8 [link] BT, SPDIF, és DRC is van hozzá
Első szett: focal ifbmw-s aktívan hajtva [link]
Láda: 50L sliccelt, 25cm GLADEN AUDIO SQX 10 [link]
Erősítő első szett: PHOENIX GOLD Z3004I [link]
Erősítő láda: Emphaser EA-2190 [link]
-
Lite
őstag
Ha kint hagyod napon, délutánra már okés lehet... A patentokkal vigyázz inkább, a bitulap ragadásával nem lesz gond, egy hőlégfúvó legyen készenlétben (bár azzal óvatosan), lehet, egy hajszárító is elég lesz... A műanyagok merevsége lesz veszélyesebb. Vagy előtte mész a kocsival és eszetlen módon fűtesz benne...

-
Alu
senior tag
Sziasztok!
Ajtók rezgéscsillapításának (bitu lap + hangelnyelő szivacs) mennyire érdemes ilyen őszi hőmérsékletek mellett nekiállni? Az anyag már meg van, a jövő heti hosszú hétvégén tudnék foglalkozni vele, de napközben 15-16, éjszakára 3-4 fokot jósolnak és az autó sajnos a szabad ég alatt van. Meg lehet csinálni ilyen hőmérsékletek mellett is igényesre vagy jobban járok, ha tavaszig félre teszem ezt a témát?
-
-
JulesTS
addikt
Köszi.
A belső lemezen csak a lyukakat fedtem le bitumen lapocskákkal, de ha legközelebb leveszem a kárpitot, akkor kap többet is.
A magasokkal sokat próbálkoztam, legjobban ez jött be, de kipróbálom a bal oldalt kicsit feljebb forgatni.
A fejen alapból network mód volt beállítva (és volt hozzá párosítva egy Gábor nevű telefon is) szóval valaki már használta előttem. Lehet, hogy jobb lenne úgy, de ahhoz kellene egy 4 csatornás erősítő, meg az erősítőtől bekábelezni külön a magasakat és a mélyközepeket. Ez egyelőre sok kiadás és sok munka lenne. Meg ha már ennyire szétválasztanám, akkor már egy DSP is jól jönne hozzá. Egyelőre marad standard módban a hangszórók saját passzív keresztváltójával. (Aztán lehet, hogy elkap a gépszíj és tovább fejlesztem...) -
Lusu
aktív tag
válasz
JulesTS
#79277
üzenetére
Na, tisztes iparos munka, gratula hozzá

Ami észrevétel és hozhat a teljesítményen:
Az első ajtó belső lemezére is érdemes bitumenlapot tenni.
A bal magast próbáld ki jobban fülre fordítva is.
Ha a fejen nem a network módot használod, akkor kapcsold át abba. -crossover, hangerők, időkorrekció és olyan hangot lehet kicsikarni ami tényleg meglepő lesz
-
JulesTS
addikt
Ez lett a végeredmény:
https://4utem.blogspot.com/search/label/DLS
Még a gyári antennához kell egy dupla fakra átalakító meg egy hosszabbító kábel, hogy legyen a fejegységnek antennája. -
sfknasty
aktív tag
Egy biztos,hogy az ESX VX1000pro és a Hifonics ZXT1000/1 koppra ugyanazok az erősítők,csak a burkolat más és az ESX minimálisan kompaktabb.Sondigitalról vegyesek a tapasztalatok.Érte negatív kritika a zajos ventije miatt,hogy nem tudja a névleges teljesítményt sem egy két modell.Kicx--ről nem tudok nyilatkozni,viszont pozitívum,hogy van mellé bass poti.ESX és Hifohoz tuti nincs,de még csak opcionálisan sem.Személy szerint én egy ZXT1000/1-et használok monoblocknak nagyjából 2 hete..Eddig teljesen rendben van.
-
DaFok
tag
Sziasztok,
2 db SQX 10 hajtására br ládában melyik erősítő lenne a jó választás?
Kicx ST-1.1500DF
ESX VX1000PRO
HIFONICS ZXT1000/1
SounDigital 800.1 EVO5
-
sfknasty
aktív tag
Megvagyok... egyenlőre...
Még egy front sub hiányzik (tippeket várok rá) [link] -
Lite
őstag
válasz
venom123
#79272
üzenetére
Akkor valószínűleg ott kell próbálkoznod. Arról van infód, hogy az milyen teljesítményű? Az is lehet, hogy azt a gyári helyett egy jobb minőségű passzív szubot meghajtana... És akkor a minőség is jobb lenne, mintha két szubot kellene ilyen forrás esetén összehangolnod...
-
venom123
tag
Sziasztok!
Ford mondeo 2016 mk5be vettem egy aktív melyládát, amit van high input [link] is. A kérdésem az lenne, hogy ezt hogy tudom bekötni a gyári beépített mélynyomó mellé úgy, hogy mindkettő szóljon? A fejegység gyári sony sync 2, nincs rajta rca csatlakozás se. Az új láda áramellátása tiszta sor, de jelet miként tudok adni neki, hogy meg is szólaljon? Köszi
-
meri
aktív tag
Sziasztok! Szub meghajtásához keresek SQ monoblokkot. Ez egy Phase Linear Aliante 10-es zárt ládában (350W RMS / 800 W Max).
Ilyesmikre gondoltam (árak EUR-ban):
- JL Audio RD500/1 (280)
- Sony XM ES1 (300)
- Eton MA 1 (230)Ha valaki ismeri ezek közül valamelyiket, ne habozzon írni néhány sort... köszi!
-
-Ronnie-
csendes tag
Sziasztok. Skoda Octavia 2 Stream fejegysége milyen hangminőséget képviselhet? Érdemes lecserélni vagy nagy változást már ne várjak? Volt aki lecserélte? Ajtók rezgéscsillapítva, gladen alphák jöttek a gyári hangszórók helyére. Így is szépen szól, de egy pici javulást talán még ki lehetne hozni belőle. Vagy azt a pénzt erősítőre érdemes költeni inkább (csak line van)?
-
sfknasty
aktív tag
válasz
duckymusic04
#79261
üzenetére
Mindenképp érdemes a hangszóró specifikációjában megnézni a QTS paramétert. Ha az 0,5 vagy feletti,akkor nagyobb légtérre van szüksége pl. ajtó beépítés.Ha 0,3,vagy alatti,akkor zárt beépítésre van szükség,tehát ajtóban alkalmatlan,vagy csak nagy átalakítás árán lesz alkalmas arra a beépítésre.0,3-0,5 között alkalmas kb mindkét beépítésre kompromisszummal.
-
berek21
őstag
válasz
duckymusic04
#79261
üzenetére
RX-ről tudok nyilatkozni, mivel nálam a hátsó ajtóban az van.
Jó választás, ha a mélyközép kell. A magasak sem túl tolakodóak, jó az összkép. -
duckymusic04
csendes tag
Sziasztok!
Blam 165RX vagy Blam SR165S lenne a jobb választás? Esetleg más, ebben az árban? A lényeg, hogy szépen szóljon és legyen benne elég mély. Vegyes zenét hallgatok, szóval nincs kimondott stílus.
Jelenleg egy Audison Prima APK165 szettem van, de nem túl erős a mélytartomány, ami engem zavar, meg az erős magasak is.
Van egy Audison SR 4.300 erősítőm és egy Hertz DBX25.3 ládám.
Köszi a segítséget.
-
Lusu
aktív tag
válasz
JulesTS
#79259
üzenetére
Szia.
1. Amit a helyzet kíván. De valószínűleg a fej több vágási opciót kínál mint az erősítő, plusz az ülésből tudod állítgatni, talán minden tekintetben egyszerűbb. Javasolt alul és felül is ugyanazt a vágási meredekséget használni, probléma mentesebb a beállítás.
2. Ha bírja az erő miért ne? De azért az igazán jó basszus eléréséhez elengedhetetlen, hogy fázisban legyen az elejével. -
JulesTS
addikt
Sziasztok,
Új vagyok ezen a fórumon, de már régen építgetek magamnak autóhifit. Tanácsot szeretnék kérni a tapasztaltabbaktól.
Jelenleg Volvo C30-am van, a gyári "High Performance" rendszernél már találkoztam rosszabbal is, de azért annál sokkal jobbat szerettem volna. Lassan eljutottam oda, hogy mindent is cserélni kell, de a gyári "vízesés" műszerfalnak is működnie kell...
A könyöklő előtti rekeszbe elrejtve egy Pioneer MVH-S520BT került (igény volt az USB-Flac, BT, rövid kivitel, sok RCA), az ajtók szigetelve lettek, mélyközép köré szivacsgyűrű (hogy ne dolgozzon a kárpit alá), előre DLS Reference RZ6.2Q került a saját keresztváltójával, a magasok a tükör háromszögre lettek felcsavarozva egymás felé fordítva (kaptak hangszóróselyem borítást, hogy ne érje közvetlen napsugárzás a membránokat/gumiperemet). Hifonics Pluto II-vel hajtom (D osztály fontos volt, hogy kicsi helyet foglaljon, ne melegedjen, és kevesebb táp kelljen neki), mélyláda egy 22 literes zárt Gladen M-Line M10 mélynyomóval, Helix Amplify 201 X-Over erősítővel (itt is fontos volt a D osztály).
Két kérdésem lenne:
1. az első szett és a mélynyomó között a vágást hogy érdemes megcsinálni? RCA kimeneteken full és az erősítőkön beállítani vágási frekvenciákat, vagy a fejegység szűtőjét használni és az erősítőn teljes sávot ráengedni a hangszórókra, vagy a kombinációjukat?
2. A 22 literes láda + Gladen M10 helyett, tervezem egy 20 literes zárt ládába rekesszel elválasztva 2db Audio System R 08 FLAT EVO 2 építését, ezzel még pontosabb mélytartomány, nagyobb membrán felület és a csomagtartóban is jobb helykihasználás lenne (a Helix 1Ω stabil, bírni fogja a párhuzamosan kötött mélyeket). Erről mi a véleményetek? -
sfknasty
aktív tag
Sziasztok.Van valakinek tapasztalata a Morel UltimoTitanium subokkal?Vettem egyet és kiváncsi vagyok,hogy mire számíthatok.Egy Sundown Audio E12.V4-et vált.55L-es zárt ládába menne.
-
Lusu
aktív tag
válasz
alphamooncam
#79255
üzenetére
Sajnos ehhez fel kell vállalni a komponens szettet, az általad említett hátrányokkal együtt. Szerintem többet ér, hogy van teteje, ha már a többin úgyse lehet segíteni.
Hifiztek a DSP előtt is, ahogy mondod és furmányosnál furmányosabb módokon alakítgatták a hangszórók elhelyezését fizikailag, hogy a legideálisabb legyen, majd folytatták ezt olyan passzív váltók kikísérletezésével, ami ideális irányba terelte a fázismenetet, stb. Szerintem nagyon jó, hogy már létezik DSP, mert ezek a játékok mai áron még egy jó DSP-nek is a többszörösébe kerülnek

-
alphamooncam
őstag
Térjünk vissza az autóhifire.
Ismerem, és szeretem a számítógéppel kiegyenlített, kivasalt hangzást, otthon két szobában is Cavernnel van beállítva a rendszer teljes spektrumban, tehát szubbal együtt.
Ehhez csak egy számítógép kellett, a hangrendszer mellé, ami már korábban is rendelkezésre állt.
A kocsiban zenélésre erősen limitált a keret, és ahogy számolgattam, nincs lehetőségem lecserélni a komplett gyári hifi, annak meg nem látnám értelmét, hogy beszerezzek egy elemet a láncba úgy hogy a többi elemet belátható időn belül nem tudom lecserélni és az újnak a lehetséges tudása kihasználatlan maradjon.
Értsd ha lecserélném az egyik elemet, le kellene cserélni a másikat is.
Régen is hifiztek, a sztg-ek kora előtt, nem tudom és nem akarom kifizetni ezt a többletet, úgy hogy a város, meg a menet zaja elmaszkolja a részleteket.
Azt hogy teljes spektrumban - tehát 40-20.000Hz-ig - szóljon lenne a cél, nem több és erre keresek megoldást.
-
Lusu
aktív tag
válasz
alphamooncam
#79253
üzenetére
Ültél már szobában úgy a hangszóróid elé, hogy nem középen ültél, hanem mondjuk a bal oldalt két harmad távra a középponttól? Hallani fogod a különbséget

De ha rászánod magad és mérsz REW-el fázis átvitelt a jobb majd bal hangszórónak előbb középről, majd szélről ahogy említettem, látni is fogod a különbséget.
És akkor még egyformák a dobozaid, jó esetben egyformák a visszaverő felületek. Csomó olyan dolog ami egy autóban garantáltan aszimmetrikus. -
alphamooncam
őstag
Bocsi, valamit nem értek.
A szélessávúnak csak egy motorja, egy tekercse van. Egyszerre mozog a "közép" és "magassugárzó".
Szerintem nem tudnak más fázisban dolgozni, hiszen össze vannak ragasztva, ezért nem értem, milyen fázisproblémáról beszélsz, hiszen nincs benne elektronika, hangváltó.
( Ilyen hsz-t 7-8 éve vettem kb. akkor volt olyan 100 rugó, most nem költenék ennyit. Ennek az alsó rezonancia pontja olyan ötven valamennyi Hz körül van. Szóval a 150Hz nem jelenthet problémát. )
Nem lehet hogy kevered az olyan hangszórókkal, amelyiknél a középsugárzó közepén van egy "pókkal" a közepére illesztve egy a magassugárzó, ( koax ) és annak meg különálló motorja van, és persze hangváltója is?
Ha nincs hangváltó a rendszerben nincs szükség időkorrekcióra sem.
Szerintem.
-
Lusu
aktív tag
válasz
alphamooncam
#79249
üzenetére
Szia!
Írtad, hogy ha csak a két szélessávút teszel be, kevesebb gondod lesz. Az anyagi és fabrikálási gondok terén ez persze igaz, de a fázis probléma időkorrekció híján ugye garantált, ha ezt szeretnéd kiküszöbölni akkor minimum DSP-s fej és mivel azt nem cserélnél DSP, vagy DSP-s erősítő kell.
Az ajtóból szóló hangszóró beszakadását inkább úgy értsd, hogy az átvitel 2khz-től szépen lejt. Ez a lejtős átvitel pedig szépen van tarkítva kioltásokkal is, ebből a pozícióból jellemzően 150-200hz között és 500hz környékén szokott lenni egy null. (persze utána is, csak azzal nem szoktunk már foglalkozni, lehetőleg elváltjuk) És ez igaz a bal oldali ajtóra, a jobb oldali természetesen más lesz, ott a kioltások sem olyan erősek és a magas átvitel is jobb.
Szóval itt már csak két szélessávúval is annyi a szopás passzívban, hogy öröm nézni
Persze, ha megelégszel azzal ami van és a hibáival akkor nincs probléma, de olyanra mint ami a szobádban megszólal még véletlenül se számíts. Az jópár százezer elköltése és egy komoly beállítás után várható.
A 150hz-nél vágott szub egyébként csak elöl lesz jó. Viszont ez esetben egy erősen kompromisszumos megoldásként elképzelhető lenne egy jó szélessávú a műszerfalba ami korrektül lemegy 150hz-ig, persze ez hatalmas barmolással jár. Vagy jó lehetne az ajtóban is, de akkor annyira előre és magasra kellene helyezni a hangszórót amennyire csak lehetséges. Ez persze minimum az ajtópanel építését jelenti. És az egész móka DSP nélkül nem nagy előrelépés.
Ha nem akarsz nagyon rákölteni akkor tényleg csak bitumenlap és hangszóró csere, szólni fog, nem fog csörögni, zörögni (ha jól rezgéscsillapítasz
) a többit meg élvezd a szobában
Ellenkező esetben, welcome to the club, az umik-1 máris jó felszerelés a rew-el 
-
berek21
őstag
válasz
alphamooncam
#79249
üzenetére
Nem szoktunk boltokat reklámozni, és itt sem azt teszem. Viszont itt elég kimerítő leírásokat találsz a különböző anyagok viselkedéséről, és használatáról. [link]
-
Lite
őstag
válasz
alphamooncam
#79249
üzenetére
A képen bitulap van.
A beszakadás, ha nem faragsz be magasat, nem számít, mert nem lesz más megoldás. -
alphamooncam
őstag
Köszönöm, hogy foglalkoztál vele.
Tényleg problémát okozna, ha azért kezdene zörögni a kárpit, mert egyszer kétszer már meg volt bontva, és nem igazán van ínyemre a faragás, mert abból jó, igényes helyreállítás ritka.
A foam az a habszivacs, amit az ajtókárpit belső felére lehet feltenni, csillapításnak, de ha a bitulapból marad, az is bőven megteszi, így:
Ez a fotón ránézésre bitumen lapnak néz ki nem "foamnak", de javíts ki, ha rosszul gondolom.Habszivacsot semmilyen szinten nem tartom okos dolognak. A kárpit, vagy karosszéria lemez rezonálásnak a csökkentéséhez nincs meg a "tömege", a doboz, üreg belső csillapítására is csak igen szűk sávban alkalmas, inkább alkalmatlannak gondolom, "kitömni", már ahol lehet kőzetgyapot megfelelőbbnek tűnik.
A beszakadás okának visszakeresése, annak aki részt vett benne lehetnek emlékei, milyen szavakra kell rákeresni.
Nyilván vannak elképzeléseim mi okozhatja a beszakadásokat ( és ahol beszakadások vannak, ott kiemelések is* ), de segítség nélkül egyrészt esélytelen, másrészt ha mérések, diagramok nincsenek beillesztve "csak átbeszélve" volt a dolog, akkor meg szintén felesleges vissza keresni.
-
Lite
őstag
válasz
alphamooncam
#79244
üzenetére
Megnéztem egy ilyen kocsit. Valóban nem látszik a magasnak előkészítés, így mindaz, ami aggályod lehetett volna, egy aktív rendszer DSP-s erősítővel, hibátlanul megoldaná - de itt faragni kell és ha jól értettem. azt nem szeretnél.
Így a max egy olyan koax hangszóró, aminek lehet mozgatni a magas irányát. Aktív ebben az esetben elvetve. Nagyon lábtérben van = frekvenciamenet-beszakadás, ezt a témát olyan 8-10 éve tárgyaltuk itt a fórumon, ha tényleg érdekel, keress vissza.
Ide a legolcsóbb mutatvány a szigetelés és nagy érzékenységű koax hangszóró.
Az erősítős szub ráér utána, ha egyáltalán.A foam az a habszivacs, amit az ajtókárpit belső felére lehet feltenni, csillapításnak, de ha a bitulapból marad, az is bőven megteszi, így:
-
Sziasztok!
Egy érdekes kérdéssel fordulok hozzátok.
Kaptam egy céges autót(Renault Megane 3 kombi), ami még kb 2-3 hónapig lesz nálam, utána cseréli a cég.
A helyzet az, hogy szörnyű benne a gyári hifi. Hangosan se lehet hallgatni, mert torzít, halkan is szarul szól, basszus kb egyáltalán nincs benne, ha állítok az EQ-n, még rosszabb, már kis hangerőn is torzít, recseg, ropog.
Olyan megoldást kerenék, amivel egy kicsit fel lehetne dobni a hangzását, de nagy átalakítások nélkül, ugyebár mégiscsak céges autó. Pl egy kis mélyláda, akár ülés alá, akár valami más megoldás is érdekel. Nem kell koncertterem legyen belőle, de egy kis basszus, átlagos zenehallgatásra spotyról BT-n keresztül kellene. Napom nagyrészét kocsiban töltöm az úton, jó lenne valami normális hang. Eddig egy VW Touran gyári prémium rendszere szólt(nem Dynaudio, mert az csak Passattól felfele szólt, annó ezt a VW egy Premium Sound System névvel jelezte, az alaphoz képest), azzal teljesen elégedett voltam, ha ez segít egy kicsit a mércében, mihez kellene hasonlítani.
-
alphamooncam
őstag
-
-
alphamooncam
őstag
"Javasolt lenne inkább komponens szettet betenni, ugyanis a kick a lábtérben olyan 2,5-3 kHz körül beszakad. Az a kis magas pont segíteni fog, ha leszól addig."
Nem hagy nyugodni ez a rész.Szóval tudnál olyan mérést mutatni, ahol ez a tipikus beszakadás látható?
Lehet sima sweep, de vízesés is mindegy csak lássam.
Aztán ha kick a kickbassra utal, az olyan 80 és 160Hz között van, ami a mélynyomó terepe is lehet nem kizárólag középsugárzóé, attól függ mennyire engedjük fel hogy segítse a gyengélkedő közép alját.
A 2,5-3 Khz, az meg egyértelműen a középsugárzó hatásköre, de nem kickbass. Csak szeretném megérteni miről is beszéltél.
-
KRISSTUS
aktív tag
válasz
alphamooncam
#79240
üzenetére
Vagy itt a fórumon már többször is ajánlott Axton A544DSP / A594DSP, lehet hozzá kapni autóspecifikus összekötő kábelt (bár a Suzukit pont nem látom).
-
válasz
alphamooncam
#79240
üzenetére
Helix M four DSP-t ismerem, de biztos van más is, ami jó lehet.
Ezzel mindent is be tudsz állítani, h a maximumot kihozzad a hangszóróból. -
alphamooncam
őstag
"A sima 2 utas szettekben lévő keresztvátlók jobb esetben tudják a magasat +- 3db körül állítani,"
Azt mondod, hogy a "jobb" keresztváltókon lehet a hangnyomás szintet állítani, ami jó.De mi lesz az időzítéssel, fázistolással.
Milyen meredekségű, karakterisztikájú vágásokkal operálnak ezek a keresztváltók, milyen szinteken hagyják átfedni a közép és magas tartományokat? Mi szól egyszerre ( emelődik ki ) , és mi tűnik el (oltódik ki) véglegesen, mi?Ha jól gondolom, az időzítést, azt hogy egyszerre érkezzenek a fülemhez a magas és középtartomány azt hagyományos keresztváltó nem tudja, ahhoz digitális processzálás szükséges, vagy a fejegységben, vagy külön.
Ennek mi az ára? Egy konkrét eszköz példát tudnál javasolni, hogy át tudjam nézni a specifikációkat?
Meg tudnám itthon mérni a kocsit, de előtte tudnom kéne,hogyan milyen formátumban, mivel, milyen paraméterekkel lehetne feltölteni azt a DSP-s erősítőt. Erről jöhetne még info
-
válasz
alphamooncam
#79238
üzenetére
Nem tudom, h a keretedbe mi férhet bele, de egy 4 csatornás dsp erősítővel egyben sok problémádat megoldaná.
A sima 2 utas szettekben lévő keresztvátlók jobb esetben tudják a magasat +- 3db körül állítani, ez is egy lehetőség lehet a számodra. -
alphamooncam
őstag
THX !
Otthoni HIFI-vel elvagyok. A kocsi specifikus igények nekem majdnem teljesen szűz terület, úgyhogy megfontolom a tanácsodat.
Az ajtó bitumenezés, egyértelmű hogy kell ezzel nincs vita, ha úgy is meg kell bontani a hsz csere miatt az ajtót.
A kárpit alatt nem tudom mi van, szeretném minél kevesebbszer megbontani.
Még mindíg az a bajom a külön magassugárzóval, hogy vele indul a szopóroller.
Azonnal szükség lesz keresztváltásra, vele hangnyomás szintezésre, lesz olyan sáv ahol együtt fog szólni a közép és a magas, különböző távolságból ergo akármit csinálsz lesznek kioltások, kiemelések, elmászik a fázis...
ezt összefésülni csak sztg-el, meg olyan fejegységgel lehet, amire fel lehet tölteni a korrekciót.
... még akkor is ha csak egy egy-egy magas és közép van. A mélynyomó, ha fel is engedem mondjuk 150Hz-ig az sem olyan problémás mint egy középtartomány váltás, amire a fülünk a legérzékenyebb, szóval ezen még gondolkodom.
Tapasztaltnak tűnsz.
Amikor a szélessávúmat építettem az általánosan elfogadottól eltérő kábelket használtam - az jött be - Van Damme ezüstözött dupla árnyékolású mikrofon jelkábelt duplán.
Mit gondolsz működhet ez a kocsimban?
Esetleg valakinél meghallgathatnék egy ülés alá építhető "slim" aktív mélynyomót? Jó lenne saját füllel is meghallgatni milyen.
Nekem olyan 40Hz alja elég lenne nem kell mélyebbre menjen, az lenne a cél hogy megtámogassa a 16 centis úgy 120 max 150Hz-ig.
"Javasolt lenne inkább komponens szettet betenni, ugyanis a kick a lábtérben olyan 2,5-3 kHz körül beszakad. Az a kis magas pont segíteni fog, ha leszól addig."
Ez érdekes. Itt jön az, hogy otthoni hifiben nincs ilyen általános probléma ( van helyette más ) Tudnál erről valami anyagot linkelni, hogy hol tudok erről több szakmai infót kapni?
Mi okozza konkrétan a beszakadást ( kioltást ?) és ez mennyire általános?
-
Lite
őstag
válasz
alphamooncam
#79232
üzenetére
Ha szabad javasolnom, fordítsd meg a sorrendet:
Először az ajtókat szigeteld / szigeteltesd ki. Az hozza a legnagyobb változást. És nem látszik.
Ha még nem javult eleget a hang a gyári hangszórókkal, akkor itt lehet belepróbálni az új hangszórókat (szigetelés nélkül 99%, hogy rosszabb hangot adnának, mint a gyári!).
Valószínűleg van a kocsiban a magasnak is hely előkészítve, max nincs benne sugárzó, ilyen előfordul (lásd régi Opel Astra-k). Javasolt lenne inkább komponens szettet betenni, ugyanis a kick a lábtérben olyan 2,5-3 kHz körül beszakad. Az a kis magas pont segíteni fog, ha leszól addig.Ha tényleg nincs hely a magasnak, akkor is inkább koax, mint dual cone sugárzót nézz, pláne, ha a magas egy kicsit irányítható benne.
Nem gondolom, hogy az számítana, meddig hallunk, hanem azt addig hogyan...
Ha még mindig szükség van több mélyre, akkor jöhet a kis szub. Hozzá fog adni valamennyit, de ne sokat várj. Volt, néhány hétig, váltottam rendes erősítő+szubra.
Ha nagyon mélyszegény a produkció, akkor javaslom, hagyd ki az ülés alatti szubot, oda egy pici monoblokk és a csomagtartóba rendes szub kerüljön (abból kb. minden jobban fog szólni, mint az ülés alatti cucc). És olcsóbban is kijön.Üzletet / műhelyt reklámozni nem illik nyilvánosan, de a dél-pesti lét esetén a Nagykőrösi út környékére gugliznék...

-
alphamooncam
őstag
válasz
berek21
#79235
üzenetére
Hol is kezdjem?!
Talán a szoba korrekciónál - mérés+beállítás, ha így jobban tetszik.
A szoba korrekció azt csinálja, hogy a DSP -vel a lehallgató helyiséghez igazítja a hang paramétereit, hogy egyszerre érkezzenek azonos hangnyomáson a különböző frekvenciák.
Ilyenből van itthon nekem két sztereó szobám egy-egy mélynyomóval szobánként. Az egyik szoba pl. a fent említett max 11W RMS.-t tud és amit egy dualkónuszos szélessávúval hallgatok sacc 2-5W-on.
Mindkét szobám forrása egy Windowsos sztg. EQ APO-val és Cavern-nel. ( +UMIK1,de mindegy*)
Ez a szobakorrekciós szoftver azért jó, mert egy gombnyomással beállítja nekem azt, hogy a mérési ponton milyen frekvencián, milyen hangnyomásra (!) van szükség a szintbe hozáshoz, illetve milyen frekvenciákon milyen késleltetésre (!) van szükség, hogy egyszerre is (!) érkezzenek meg a hangok.
Amíg ezt "olcsón" meg lehet valósítani otthon, addig kocsiban ez még nagyon nem így működik. ( Windows kb. mindekinek van a Cavern meg
ingyenes.*) Minél több komponens szól egyszerre, annál nehezebb, vagy éppen lehetetlen megoldani a beállítást, hogy egyszerre érkezzenek meg az azonos frekvenciát lesugárzó különböző helyeken -elöl-hátul akárhol elhelyezett hangszórókból a hangok, ráadást azonos hangerővel ugyanabban a fázisban, hogy pl. ne erősítsék fel, vagy ne is oltsák ki egymás frekvenciáit.
Szóval amíg nem lesz elérhető ilyen szintű korrekció az autóban, mint amit itthon hallgatok, addig az egyszerűség mellett maradok. A kevesebb néha több.
Ha egy hsz használok egy frekvenciára, és nem kell összehangolnom egy másik hangszóróval, elkerülve a katyvaszt, az nekem jó, de a hifi kereskedőnek nem.
Szóval nem szeretnék felszállni egy szopórollerre, ahol az ember csak önti bele a lóvét, de jobb nem lesz, max hangosabb.
Kicsi a büdzsém, kicsi a kocsim, hely sincs benne, meg csak EGYSZER szeretném ezt megcsinálni/megcsináltatni aztán elfelejteni, hogy aztán csak használni tudjam.
Ezért hajlandó vagyok kompromisszumot kötni.
-
berek21
őstag
válasz
alphamooncam
#79234
üzenetére
Én sem vagyok már fiatal, de nem ez a lényeg. Ha egy kicsit több munkát raksz bele egy komponens szett beszerelésével, komoly minőségi változást kapsz.
-
alphamooncam
őstag
válasz
berek21
#79233
üzenetére
Vén fütyi vagyok, olyan 11k-ig hallok.
Nem tervezek külön magassugárzót, a JVC dual kónuszos, ami meg jelenleg benne van, annak valóban semmi köze a magas hangokhoz. Mondjuk a mélyekhez sem.
Igazából nem értem a kérdést, a gyári installációban van két, a fenti képen látható tipusú hangszóró az ajtókban és kb. ennyi, nincs külön magassugárzó.
Tudom hogy nem ideális, hogy nem fül magasságban vannak a hangszórók, de egy kocsiban semmi sem ideális.
-
berek21
őstag
válasz
alphamooncam
#79232
üzenetére
Nincs esetleg magassugárzó az ajtóban valahol?
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam
#79231
üzenetére
Ok. Akkor kezdjük elölről !
Egy nem túl jó környéken lakom egy lakótelepen, ahol az "új" kocsim egy panel előtti csillaggarázsban áll - kvázi szabad préda.
Ezért nem lehet olyan fejlesztést csinálni, ami ha benéznek látszik, meg persze az árakkal sem szeretnék elszállni, főleg hogy aránytalan lenne többet költeni a többi szükséges dologra, ha a fejegységnek maradnia kell.
Ergo fejegység biztosan marad.
Közben megtaláltam a gyári hsz. tipusát, az adatai viszont nem nyilvános.

Elvileg az érzékenysége valahol 85 és 89dB között lehet, szólni viszont elég gyatrán szól.
Kinéztem a helyére ezt:

JVC CS-J610X 16.5 cm-es szélessávú hangszóró
Kérdés ismeri-e esetleg valaki ?
Egyébként :
Maximális teljesítmény: 300W
Folyamatos teljesítmény: 30W
Frekvencia tartomány: 35 - 20.000Hz
Érzékenység: 92dB
Membrán anyaga:
Mica Cone (mélysugárzó)
Mágnes típus: Ferrit mágnes (mélysugárzó)
Beépítési mélység: 43 mm
Hangszóró rács nélküli kivitelelvileg ezzel a beépítő kerettel a fenti hsz beépíthető, de természetesen a kompatibilitási listában nem szerepel az autóm.
JVC hsz. a fenti gyárihoz képest 3-7dB-el érzékenyebb, ami azt jelenti hogy 2-4x hangosabb.
A Hifonics ZRT200A szub, méretét tekintve beépíthető az ülés alá, elfér, de nincs infóm semmi róla, úgyhogy ha valaki ismeri ne tartsa magában, illetve ha lenne jobb ajánlat meghallgatnám, persze jó lenne ha azért arányos maradna a többi komponenssel.
Ps.: 92dB-es érzékenységű szélessávú is van itthon, ismerem a határait és szeretem az egységes hangképét, a hangváltó mentességét. Egy 11W-os csöves erősítő hajtja, és elég hangos, ha esetleg vki kételkedne, úgyhogy Nekem elég lesz a hasonló érzékenységű JVC a kocsiba, szerintem.Persze, ha tudtok jobbat...
-
alphamooncam
őstag
Új vagyok itt, infót szeretnék kérni. Elolvastam az összefoglalót.
Most vettem egy 7 éves Suzuki Celerio-t.
Gyári fej ( talán Panasonic) , gyári hsz készlet. ( ismeretlen )
Jobb első ülés alá szeretnék egy subot. ( kicsi a csomagtartó )
Hifi bolttól ( HIFI Outlet ) kaptam ajánlatot beszerelve 100. alatt egy Hifonics ZRT200A -ra.
Mit gondoltok az ajánlatról?
Semmi képen nem szeretnék fejegységet cserélni, ne is próbáljatok rábeszélni.
A legtöbb ami később max még beleférhet, a két ajtó kibitumen-lapozása ( nem tudom kellhet-e egyáltalán ) és egy hsz. csere az ajtókban. ( nem akarok hsz. szetteket, különálló "csipogót" +megkeresztváltót )
A legtöbb helyen nem adják meg a sub alsó frekvencia határát -3 dB-en. (35-40Hz nekem elég lenne ) csak hogy a lowpass-t mondjuk 50-150Hz között lehet állítani, meg azt sem hogy milyen érzékenységű a beszerelt hsz. ( 90dB feletti jó lenne )
Hol lehet ezeknek utána nézni?
Valami jó minőségű mosfetes elektronikás aktív subot szeretnék, és valószínűleg nagy jelszintről kéne majd levenni a hangot a gyári fejegységről.
Biztosan nem én szeretném a szerelést csinálni, és fontos lenne, hogy ne legyenek lógó vezetékek, és a panelek, amiket a szerelés előtt le kell venni, hogy ne sérüljenek visszaszereléskor.
Dél-pesti vagyok, mit ajánlotok hol lehetne a közelben megcsináltatni, hogy ne menjen rá a gatyám?!
köszi
-
zzola
titán
Sziasztok.
Mondeo hangszóróit cserélném. Van értelme kick bass hangszórót betenni a hátsó ajtóba , ér valamit? Mert előre 3 utas kerül , az a kérdés hátsó ajtókba mit? Köszi
-
JoolsNOS
veterán
Igazából elég lenne egy rebdes gps kijelző, ami nem tartóban van. Illetve mivel a gyári gagyit váltanám, talán a hangminőség se lenne annyira lehangoló. Anno már egyszer próbáltam egy nagyon alap androidos cuccot, de akkor egy jó kis JVC-t váltottam le. Na azt kb 3 napig bírtam hangminőségben, illetve nagyon gyatra volt az érintés érzékelése. De ez már kb 5 éve volt. Talán azóta egy fél fokkal jobbak lettek ezek a kínai vackok is...
-
sfknasty
aktív tag
válasz
JoolsNOS
#79220
üzenetére
Én használtam több androidos fejet az olcsó 20k-s verziótól a mostani 200K-s ig.Hidd el a 20-30K-s cuccok csalódást keltőek lesznek.Lassú,olcsó vacak anyaghasználat és vacak belső felépítés,gyér hangzással.Akkor inkább tényleg egy régebbi,de minőségibb 1 din,ha nem akarsz többet szánni rá.Egy valamire való androidos fej 100K-tól kezdődik és még azok is kompromisszumosak szerintem.
-
JoolsNOS
veterán
Sziasztok! Használ itt valaki 7-9 colos kínai android alapú fejegységet? Van valami használhatóbb 20-30as kategóriában?
Android auto a leglényegesebb, illetve ne szóljon szarabbul egy átlagos gyári fejegységnél. Nem lenne rossz egy fizikai gomb legalább hangerő állításra, de nem kitétel.
Ha van tapasztalat szívesen meghallgatom.
Köszi -
Cry0
őstag
Sziasztok!
Erről az rca kábelről mi a véleményetek ? -
Potkesz
friss újonc
válasz
troll81
#79215
üzenetére
Szél X magasság X mélység
900x670x ha nincs előre tolva az ülés 350 ha előre van és elférnek hátul kenyelmesen 430,ha teljesen előre van tolva amikor senki nem fér el akkor 500 mm.Kiprobalni nem tudom mert se nyomom se ládák nincs sajnos,amit tudnék az mind versenyre van hangolva 50 hz spl nyomó és Láda,de az nem releváns -
troll81
addikt
válasz
Potkesz
#79212
üzenetére
2-3 bank az korrekt
végre valaki érti arám nélkül nincs zene
általában túl szoktam méretezni az erősítőt ne legyen ki hajtva végletekig
de eszel be állítva jó ládával ami passzol a nyomóhoz es a kocsihoz is jó lehet.
milyen ellenálláson használnád?
1 vagy 4 ohm a dual 2 ohm verzio vagy a dual 1 ohm az 0,5 vagy 2 ohm.
-
Potkesz
friss újonc
válasz
troll81
#79209
üzenetére
Szia!Éppíttetni szeretném a ládát egy ismerőssel.
Egy Deaf Bonce atom pro 2000.1
Dual 2 Ohm
Toyota Yaris 2001 5 ajtós
Megmaradt regebberol egy carpower crb 165 első szett és egyenlőre Alpine cde 120rr fejegység ről hajtanám amíg nem jön meg a fizu🥲
És 32-42 hz tartományba vannak nekem zeneim de úgy voltam vele h 32 hu re behangoljuk a ládát de 26,6 hz az fs ezért még ott sem tűnik el a mélyRégebben volt fateromnak egy carpower Sonic 15 egy power 1000.1d erővel és még ő hallgatta ezeket a zenéket és nekem is nagyon megtetszettek
https://youtube.com/playlist?list=PLvQ5ZBAclmo6XuVOgndGpeiqjDxBRIZF-&si=-oeDRQcPzgI8xzsQ
Ja és nem versenyre építem hanem csak saját magamnak
-
troll81
addikt
válasz
Potkesz
#79208
üzenetére
Szia jó kis mely hangszóró.
Te magad építed a ládát vagy a tervet te készíted?
Milyen erősítővel lesz parban?
Melyik verzió lesz a dual1 vagy a dual 2 Ohm?
Milyen autó? Mi lesz a többi része a rendszernek?Low basa?? 23-28hz?
Amit írtál az normális tartomány. Van e tapasztalatod ilyen labdákkal?
-
Potkesz
friss újonc
Sziasztok! 👋
Érdekelne a véleményetek erről a GAS MAX S2-15D2 mélynyomóról (adatlapot és T/S paramétereket csatoltam a képeken).
A tervem egy slot portos láda 32 Hz hangolással, mert főként low bass zenét (32–42 Hz tartomány) hallgatok, és szeretném, ha ebben a sávban erős és tiszta lenne a mély.👉 Kérdésem:
Szerintetek ehhez a nyomóhoz jó választás a 32 Hz körüli hangolás?
Van valakinek tapasztalata ezzel a típussal?
Előre is köszi a tippeket és véleményeket! 🙏
GAS MAX S2-15D2
SPECIFICATIONS
Component Subwoofer
THIELE/SMALL PARAMETERS
Impedance
Re
Fs
Qms
Qts
Vas
Sd (cm²)
Mms
Le
Qes
1+1 Ohm
3.8 Ohm
26.6 Hz
5.10
0.29
63.8 L
742
465.9 g
3.36 mH
0.3
Xmax
50 mm
dB/SPL
88dB 1W/1M
Bl 31.2
Driver Vol.
Displacement
5 L
S2-15D2
Suspension High roll ribbon
foam (dual stitch)
MAX S2-15D2
Size 15” (380mm)
Nominal impedance 2+2 Ohm
Power RMS 2500W
Power MAX 5000W
Freq. response 20-200Hz
Voice coil Dual 3” 4-layer
copper wire
Voice coil former BASV
Cone Reinforced Mica Pulp
Dustcap A-Star 3D IMPP
Basket HD Aluminum
Magnet 3x108oz HQ Ferrite
Spider Dual Nomex w. Mesh
Tinsel Dual silver
coated leads
Terminal Pre-terminated 6mm²
OFC wire 80cm
Weight 21 KG -
skyrush7
aktív tag
Sziasztok!
Fejegységet szeretnék cserélni egy G Astra-ban, a segítségetekre lenne szükségem, hogy mire érdemes cserélni.
Alapvetően a gyári hangszórók maradnak, munkábajárós autó. (Később tervben van a csere egy jobb minőségű hangszóróra az ajtóban, mélyládát nem tervezek, de jó lenne ha a fejegységben ott lenne a lehetőség ha meggondolnám magam.
Amire szükség lenne:
1 DIN fejegység, jó ha két telefont tud BT-n kezelni, de nem prioritás. Hangszínszabályzás fontos, plusz kihangosítóként is szeretnénk használni, ha hívnak - beépített mikrofonos van használható? Érdemes olyat venni, amiből kivezethető a mikrofon? Androidos telefonokkal lesz használva, iOS kompatibilitás nem fontos kábelen.Mit érdemes venni 40 ezer körüli határig?
-
KRISSTUS
aktív tag
válasz
RobertDeHif
#79202
üzenetére
-
RobertDeHif
újonc
válasz
troll81
#79200
üzenetére
Én is leragadtam ennél hogy van-e értelme vagy sem. jelenleg ugy döntöttem hogy kap egy erősitőt aztán majd kiderül mennyire tetszik és mit hoz a jövő.
Kérdésem lenne. sajna marad a class D kategória helyhiány miatt. az alábbi erősitőket néztem ki és szeretnék róluk vélemény kérni.
-Helix M Four (dsp nélküli)
-Audison SR 4.500
-Jl Audio Rd 400/4
-Morel Mdp 4.100
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- BestBuy ruhás topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Megtartotta Európában a 7500 mAh-t az Oppo
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Szívesen használsz Samsung böngészőt? Immár PC-n is megteheted
- NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti (GB206)
- Xbox Series X|S
- HDD probléma (nem adatmentés)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- WD Blue SN570 1TB M.2 NVMe SSD - Garancia: 2028.04.17 ALZA - 100/99%
- Újszerű 10 magos Lenovo X13 Yoga G3 (12.gen Core I7 16Gb 512Gb SSD) laptopom eladó!
- Eladó Sony 55-210mm f/4.5-6.3 E OSS
- AORUS B450 ELITE 5800X3D 32GB DDR4 2 SSD RTX 4070S 12GB GAMER PC
- HP DL380p Gen8 12LFF - 4x4TB SAS 2x E5-2650L v2 96GB ECC 2x10Gbit
- Iphone 14 Pro Max 128GB // Számla + Garancia //
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3441, 92% Akkumulátor
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3763
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Illetve hosszú távon a hatótávval se akarok szívni.








Sziasztok!

