-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
JulesTS
addikt
Sziasztok,
Új vagyok ezen a fórumon, de már régen építgetek magamnak autóhifit. Tanácsot szeretnék kérni a tapasztaltabbaktól.
Jelenleg Volvo C30-am van, a gyári "High Performance" rendszernél már találkoztam rosszabbal is, de azért annál sokkal jobbat szerettem volna. Lassan eljutottam oda, hogy mindent is cserélni kell, de a gyári "vízesés" műszerfalnak is működnie kell...
A könyöklő előtti rekeszbe elrejtve egy Pioneer MVH-S520BT került (igény volt az USB-Flac, BT, rövid kivitel, sok RCA), az ajtók szigetelve lettek, mélyközép köré szivacsgyűrű (hogy ne dolgozzon a kárpit alá), előre DLS Reference RZ6.2Q került a saját keresztváltójával, a magasok a tükör háromszögre lettek felcsavarozva egymás felé fordítva (kaptak hangszóróselyem borítást, hogy ne érje közvetlen napsugárzás a membránokat/gumiperemet). Hifonics Pluto II-vel hajtom (D osztály fontos volt, hogy kicsi helyet foglaljon, ne melegedjen, és kevesebb táp kelljen neki), mélyláda egy 22 literes zárt Gladen M-Line M10 mélynyomóval, Helix Amplify 201 X-Over erősítővel (itt is fontos volt a D osztály).
Két kérdésem lenne:
1. az első szett és a mélynyomó között a vágást hogy érdemes megcsinálni? RCA kimeneteken full és az erősítőkön beállítani vágási frekvenciákat, vagy a fejegység szűtőjét használni és az erősítőn teljes sávot ráengedni a hangszórókra, vagy a kombinációjukat?
2. A 22 literes láda + Gladen M10 helyett, tervezem egy 20 literes zárt ládába rekesszel elválasztva 2db Audio System R 08 FLAT EVO 2 építését, ezzel még pontosabb mélytartomány, nagyobb membrán felület és a csomagtartóban is jobb helykihasználás lenne (a Helix 1Ω stabil, bírni fogja a párhuzamosan kötött mélyeket). Erről mi a véleményetek? -
sfknasty
aktív tag
Sziasztok.Van valakinek tapasztalata a Morel UltimoTitanium subokkal?Vettem egyet és kiváncsi vagyok,hogy mire számíthatok.Egy Sundown Audio E12.V4-et vált.55L-es zárt ládába menne.
-
Lusu
aktív tag
válasz
alphamooncam #79255 üzenetére
Sajnos ehhez fel kell vállalni a komponens szettet, az általad említett hátrányokkal együtt. Szerintem többet ér, hogy van teteje, ha már a többin úgyse lehet segíteni.
Hifiztek a DSP előtt is, ahogy mondod és furmányosnál furmányosabb módokon alakítgatták a hangszórók elhelyezését fizikailag, hogy a legideálisabb legyen, majd folytatták ezt olyan passzív váltók kikísérletezésével, ami ideális irányba terelte a fázismenetet, stb. Szerintem nagyon jó, hogy már létezik DSP, mert ezek a játékok mai áron még egy jó DSP-nek is a többszörösébe kerülnek
-
alphamooncam
őstag
Térjünk vissza az autóhifire.
Ismerem, és szeretem a számítógéppel kiegyenlített, kivasalt hangzást, otthon két szobában is Cavernnel van beállítva a rendszer teljes spektrumban, tehát szubbal együtt.
Ehhez csak egy számítógép kellett, a hangrendszer mellé, ami már korábban is rendelkezésre állt.
A kocsiban zenélésre erősen limitált a keret, és ahogy számolgattam, nincs lehetőségem lecserélni a komplett gyári hifi, annak meg nem látnám értelmét, hogy beszerezzek egy elemet a láncba úgy hogy a többi elemet belátható időn belül nem tudom lecserélni és az újnak a lehetséges tudása kihasználatlan maradjon.
Értsd ha lecserélném az egyik elemet, le kellene cserélni a másikat is.
Régen is hifiztek, a sztg-ek kora előtt, nem tudom és nem akarom kifizetni ezt a többletet, úgy hogy a város, meg a menet zaja elmaszkolja a részleteket.
Azt hogy teljes spektrumban - tehát 40-20.000Hz-ig - szóljon lenne a cél, nem több és erre keresek megoldást.
-
Lusu
aktív tag
válasz
alphamooncam #79253 üzenetére
Ültél már szobában úgy a hangszóróid elé, hogy nem középen ültél, hanem mondjuk a bal oldalt két harmad távra a középponttól? Hallani fogod a különbséget
De ha rászánod magad és mérsz REW-el fázis átvitelt a jobb majd bal hangszórónak előbb középről, majd szélről ahogy említettem, látni is fogod a különbséget.
És akkor még egyformák a dobozaid, jó esetben egyformák a visszaverő felületek. Csomó olyan dolog ami egy autóban garantáltan aszimmetrikus. -
alphamooncam
őstag
Bocsi, valamit nem értek.
A szélessávúnak csak egy motorja, egy tekercse van. Egyszerre mozog a "közép" és "magassugárzó".Szerintem nem tudnak más fázisban dolgozni, hiszen össze vannak ragasztva, ezért nem értem, milyen fázisproblémáról beszélsz, hiszen nincs benne elektronika, hangváltó.
( Ilyen hsz-t 7-8 éve vettem kb. akkor volt olyan 100 rugó, most nem költenék ennyit. Ennek az alsó rezonancia pontja olyan ötven valamennyi Hz körül van. Szóval a 150Hz nem jelenthet problémát. )
Nem lehet hogy kevered az olyan hangszórókkal, amelyiknél a középsugárzó közepén van egy "pókkal" a közepére illesztve egy a magassugárzó, ( koax ) és annak meg különálló motorja van, és persze hangváltója is?
Ha nincs hangváltó a rendszerben nincs szükség időkorrekcióra sem.
Szerintem.
-
Lusu
aktív tag
válasz
alphamooncam #79249 üzenetére
Szia!
Írtad, hogy ha csak a két szélessávút teszel be, kevesebb gondod lesz. Az anyagi és fabrikálási gondok terén ez persze igaz, de a fázis probléma időkorrekció híján ugye garantált, ha ezt szeretnéd kiküszöbölni akkor minimum DSP-s fej és mivel azt nem cserélnél DSP, vagy DSP-s erősítő kell.
Az ajtóból szóló hangszóró beszakadását inkább úgy értsd, hogy az átvitel 2khz-től szépen lejt. Ez a lejtős átvitel pedig szépen van tarkítva kioltásokkal is, ebből a pozícióból jellemzően 150-200hz között és 500hz környékén szokott lenni egy null. (persze utána is, csak azzal nem szoktunk már foglalkozni, lehetőleg elváltjuk) És ez igaz a bal oldali ajtóra, a jobb oldali természetesen más lesz, ott a kioltások sem olyan erősek és a magas átvitel is jobb.
Szóval itt már csak két szélessávúval is annyi a szopás passzívban, hogy öröm nézniPersze, ha megelégszel azzal ami van és a hibáival akkor nincs probléma, de olyanra mint ami a szobádban megszólal még véletlenül se számíts. Az jópár százezer elköltése és egy komoly beállítás után várható.
A 150hz-nél vágott szub egyébként csak elöl lesz jó. Viszont ez esetben egy erősen kompromisszumos megoldásként elképzelhető lenne egy jó szélessávú a műszerfalba ami korrektül lemegy 150hz-ig, persze ez hatalmas barmolással jár. Vagy jó lehetne az ajtóban is, de akkor annyira előre és magasra kellene helyezni a hangszórót amennyire csak lehetséges. Ez persze minimum az ajtópanel építését jelenti. És az egész móka DSP nélkül nem nagy előrelépés.
Ha nem akarsz nagyon rákölteni akkor tényleg csak bitumenlap és hangszóró csere, szólni fog, nem fog csörögni, zörögni (ha jól rezgéscsillapítasz) a többit meg élvezd a szobában
Ellenkező esetben, welcome to the club, az umik-1 máris jó felszerelés a rew-el
-
berek21
őstag
válasz
alphamooncam #79249 üzenetére
Nem szoktunk boltokat reklámozni, és itt sem azt teszem. Viszont itt elég kimerítő leírásokat találsz a különböző anyagok viselkedéséről, és használatáról. [link]
-
Lite
őstag
válasz
alphamooncam #79249 üzenetére
A képen bitulap van.
A beszakadás, ha nem faragsz be magasat, nem számít, mert nem lesz más megoldás. -
alphamooncam
őstag
Köszönöm, hogy foglalkoztál vele.
Tényleg problémát okozna, ha azért kezdene zörögni a kárpit, mert egyszer kétszer már meg volt bontva, és nem igazán van ínyemre a faragás, mert abból jó, igényes helyreállítás ritka.
A foam az a habszivacs, amit az ajtókárpit belső felére lehet feltenni, csillapításnak, de ha a bitulapból marad, az is bőven megteszi, így:
Ez a fotón ránézésre bitumen lapnak néz ki nem "foamnak", de javíts ki, ha rosszul gondolom.Habszivacsot semmilyen szinten nem tartom okos dolognak. A kárpit, vagy karosszéria lemez rezonálásnak a csökkentéséhez nincs meg a "tömege", a doboz, üreg belső csillapítására is csak igen szűk sávban alkalmas, inkább alkalmatlannak gondolom, "kitömni", már ahol lehet kőzetgyapot megfelelőbbnek tűnik.
A beszakadás okának visszakeresése, annak aki részt vett benne lehetnek emlékei, milyen szavakra kell rákeresni.
Nyilván vannak elképzeléseim mi okozhatja a beszakadásokat ( és ahol beszakadások vannak, ott kiemelések is* ), de segítség nélkül egyrészt esélytelen, másrészt ha mérések, diagramok nincsenek beillesztve "csak átbeszélve" volt a dolog, akkor meg szintén felesleges vissza keresni.
-
Lite
őstag
válasz
alphamooncam #79244 üzenetére
Megnéztem egy ilyen kocsit. Valóban nem látszik a magasnak előkészítés, így mindaz, ami aggályod lehetett volna, egy aktív rendszer DSP-s erősítővel, hibátlanul megoldaná - de itt faragni kell és ha jól értettem. azt nem szeretnél.
Így a max egy olyan koax hangszóró, aminek lehet mozgatni a magas irányát. Aktív ebben az esetben elvetve. Nagyon lábtérben van = frekvenciamenet-beszakadás, ezt a témát olyan 8-10 éve tárgyaltuk itt a fórumon, ha tényleg érdekel, keress vissza.
Ide a legolcsóbb mutatvány a szigetelés és nagy érzékenységű koax hangszóró.
Az erősítős szub ráér utána, ha egyáltalán.A foam az a habszivacs, amit az ajtókárpit belső felére lehet feltenni, csillapításnak, de ha a bitulapból marad, az is bőven megteszi, így:
-
Sziasztok!
Egy érdekes kérdéssel fordulok hozzátok.
Kaptam egy céges autót(Renault Megane 3 kombi), ami még kb 2-3 hónapig lesz nálam, utána cseréli a cég.
A helyzet az, hogy szörnyű benne a gyári hifi. Hangosan se lehet hallgatni, mert torzít, halkan is szarul szól, basszus kb egyáltalán nincs benne, ha állítok az EQ-n, még rosszabb, már kis hangerőn is torzít, recseg, ropog.
Olyan megoldást kerenék, amivel egy kicsit fel lehetne dobni a hangzását, de nagy átalakítások nélkül, ugyebár mégiscsak céges autó. Pl egy kis mélyláda, akár ülés alá, akár valami más megoldás is érdekel. Nem kell koncertterem legyen belőle, de egy kis basszus, átlagos zenehallgatásra spotyról BT-n keresztül kellene. Napom nagyrészét kocsiban töltöm az úton, jó lenne valami normális hang. Eddig egy VW Touran gyári prémium rendszere szólt(nem Dynaudio, mert az csak Passattól felfele szólt, annó ezt a VW egy Premium Sound System névvel jelezte, az alaphoz képest), azzal teljesen elégedett voltam, ha ez segít egy kicsit a mércében, mihez kellene hasonlítani. -
alphamooncam
őstag
-
-
alphamooncam
őstag
"Javasolt lenne inkább komponens szettet betenni, ugyanis a kick a lábtérben olyan 2,5-3 kHz körül beszakad. Az a kis magas pont segíteni fog, ha leszól addig."
Nem hagy nyugodni ez a rész.Szóval tudnál olyan mérést mutatni, ahol ez a tipikus beszakadás látható?
Lehet sima sweep, de vízesés is mindegy csak lássam.
Aztán ha kick a kickbassra utal, az olyan 80 és 160Hz között van, ami a mélynyomó terepe is lehet nem kizárólag középsugárzóé, attól függ mennyire engedjük fel hogy segítse a gyengélkedő közép alját.
A 2,5-3 Khz, az meg egyértelműen a középsugárzó hatásköre, de nem kickbass. Csak szeretném megérteni miről is beszéltél.
-
KRISSTUS
aktív tag
válasz
alphamooncam #79240 üzenetére
Vagy itt a fórumon már többször is ajánlott Axton A544DSP / A594DSP, lehet hozzá kapni autóspecifikus összekötő kábelt (bár a Suzukit pont nem látom).
-
válasz
alphamooncam #79240 üzenetére
Helix M four DSP-t ismerem, de biztos van más is, ami jó lehet.
Ezzel mindent is be tudsz állítani, h a maximumot kihozzad a hangszóróból. -
alphamooncam
őstag
"A sima 2 utas szettekben lévő keresztvátlók jobb esetben tudják a magasat +- 3db körül állítani,"
Azt mondod, hogy a "jobb" keresztváltókon lehet a hangnyomás szintet állítani, ami jó.De mi lesz az időzítéssel, fázistolással.
Milyen meredekségű, karakterisztikájú vágásokkal operálnak ezek a keresztváltók, milyen szinteken hagyják átfedni a közép és magas tartományokat? Mi szól egyszerre ( emelődik ki ) , és mi tűnik el (oltódik ki) véglegesen, mi?Ha jól gondolom, az időzítést, azt hogy egyszerre érkezzenek a fülemhez a magas és középtartomány azt hagyományos keresztváltó nem tudja, ahhoz digitális processzálás szükséges, vagy a fejegységben, vagy külön.
Ennek mi az ára? Egy konkrét eszköz példát tudnál javasolni, hogy át tudjam nézni a specifikációkat?
Meg tudnám itthon mérni a kocsit, de előtte tudnom kéne,hogyan milyen formátumban, mivel, milyen paraméterekkel lehetne feltölteni azt a DSP-s erősítőt. Erről jöhetne még info
-
válasz
alphamooncam #79238 üzenetére
Nem tudom, h a keretedbe mi férhet bele, de egy 4 csatornás dsp erősítővel egyben sok problémádat megoldaná.
A sima 2 utas szettekben lévő keresztvátlók jobb esetben tudják a magasat +- 3db körül állítani, ez is egy lehetőség lehet a számodra. -
alphamooncam
őstag
THX !
Otthoni HIFI-vel elvagyok. A kocsi specifikus igények nekem majdnem teljesen szűz terület, úgyhogy megfontolom a tanácsodat.
Az ajtó bitumenezés, egyértelmű hogy kell ezzel nincs vita, ha úgy is meg kell bontani a hsz csere miatt az ajtót.
A kárpit alatt nem tudom mi van, szeretném minél kevesebbszer megbontani.
Még mindíg az a bajom a külön magassugárzóval, hogy vele indul a szopóroller.
Azonnal szükség lesz keresztváltásra, vele hangnyomás szintezésre, lesz olyan sáv ahol együtt fog szólni a közép és a magas, különböző távolságból ergo akármit csinálsz lesznek kioltások, kiemelések, elmászik a fázis...
ezt összefésülni csak sztg-el, meg olyan fejegységgel lehet, amire fel lehet tölteni a korrekciót.
... még akkor is ha csak egy egy-egy magas és közép van. A mélynyomó, ha fel is engedem mondjuk 150Hz-ig az sem olyan problémás mint egy középtartomány váltás, amire a fülünk a legérzékenyebb, szóval ezen még gondolkodom.
Tapasztaltnak tűnsz.
Amikor a szélessávúmat építettem az általánosan elfogadottól eltérő kábelket használtam - az jött be - Van Damme ezüstözött dupla árnyékolású mikrofon jelkábelt duplán.
Mit gondolsz működhet ez a kocsimban?
Esetleg valakinél meghallgathatnék egy ülés alá építhető "slim" aktív mélynyomót? Jó lenne saját füllel is meghallgatni milyen.
Nekem olyan 40Hz alja elég lenne nem kell mélyebbre menjen, az lenne a cél hogy megtámogassa a 16 centis úgy 120 max 150Hz-ig.
"Javasolt lenne inkább komponens szettet betenni, ugyanis a kick a lábtérben olyan 2,5-3 kHz körül beszakad. Az a kis magas pont segíteni fog, ha leszól addig."
Ez érdekes. Itt jön az, hogy otthoni hifiben nincs ilyen általános probléma ( van helyette más ) Tudnál erről valami anyagot linkelni, hogy hol tudok erről több szakmai infót kapni?
Mi okozza konkrétan a beszakadást ( kioltást ?) és ez mennyire általános?
-
Lite
őstag
válasz
alphamooncam #79232 üzenetére
Ha szabad javasolnom, fordítsd meg a sorrendet:
Először az ajtókat szigeteld / szigeteltesd ki. Az hozza a legnagyobb változást. És nem látszik.
Ha még nem javult eleget a hang a gyári hangszórókkal, akkor itt lehet belepróbálni az új hangszórókat (szigetelés nélkül 99%, hogy rosszabb hangot adnának, mint a gyári!).
Valószínűleg van a kocsiban a magasnak is hely előkészítve, max nincs benne sugárzó, ilyen előfordul (lásd régi Opel Astra-k). Javasolt lenne inkább komponens szettet betenni, ugyanis a kick a lábtérben olyan 2,5-3 kHz körül beszakad. Az a kis magas pont segíteni fog, ha leszól addig.Ha tényleg nincs hely a magasnak, akkor is inkább koax, mint dual cone sugárzót nézz, pláne, ha a magas egy kicsit irányítható benne.
Nem gondolom, hogy az számítana, meddig hallunk, hanem azt addig hogyan...Ha még mindig szükség van több mélyre, akkor jöhet a kis szub. Hozzá fog adni valamennyit, de ne sokat várj. Volt, néhány hétig, váltottam rendes erősítő+szubra.
Ha nagyon mélyszegény a produkció, akkor javaslom, hagyd ki az ülés alatti szubot, oda egy pici monoblokk és a csomagtartóba rendes szub kerüljön (abból kb. minden jobban fog szólni, mint az ülés alatti cucc). És olcsóbban is kijön.Üzletet / műhelyt reklámozni nem illik nyilvánosan, de a dél-pesti lét esetén a Nagykőrösi út környékére gugliznék...
-
alphamooncam
őstag
válasz
berek21 #79235 üzenetére
Hol is kezdjem?!
Talán a szoba korrekciónál - mérés+beállítás, ha így jobban tetszik.
A szoba korrekció azt csinálja, hogy a DSP -vel a lehallgató helyiséghez igazítja a hang paramétereit, hogy egyszerre érkezzenek azonos hangnyomáson a különböző frekvenciák.
Ilyenből van itthon nekem két sztereó szobám egy-egy mélynyomóval szobánként. Az egyik szoba pl. a fent említett max 11W RMS.-t tud és amit egy dualkónuszos szélessávúval hallgatok sacc 2-5W-on.
Mindkét szobám forrása egy Windowsos sztg. EQ APO-val és Cavern-nel. ( +UMIK1,de mindegy*)
Ez a szobakorrekciós szoftver azért jó, mert egy gombnyomással beállítja nekem azt, hogy a mérési ponton milyen frekvencián, milyen hangnyomásra (!) van szükség a szintbe hozáshoz, illetve milyen frekvenciákon milyen késleltetésre (!) van szükség, hogy egyszerre is (!) érkezzenek meg a hangok.
Amíg ezt "olcsón" meg lehet valósítani otthon, addig kocsiban ez még nagyon nem így működik. ( Windows kb. mindekinek van a Cavern meg
ingyenes.*)
Minél több komponens szól egyszerre, annál nehezebb, vagy éppen lehetetlen megoldani a beállítást, hogy egyszerre érkezzenek meg az azonos frekvenciát lesugárzó különböző helyeken -elöl-hátul akárhol elhelyezett hangszórókból a hangok, ráadást azonos hangerővel ugyanabban a fázisban, hogy pl. ne erősítsék fel, vagy ne is oltsák ki egymás frekvenciáit.
Szóval amíg nem lesz elérhető ilyen szintű korrekció az autóban, mint amit itthon hallgatok, addig az egyszerűség mellett maradok. A kevesebb néha több.
Ha egy hsz használok egy frekvenciára, és nem kell összehangolnom egy másik hangszóróval, elkerülve a katyvaszt, az nekem jó, de a hifi kereskedőnek nem.
Szóval nem szeretnék felszállni egy szopórollerre, ahol az ember csak önti bele a lóvét, de jobb nem lesz, max hangosabb.
Kicsi a büdzsém, kicsi a kocsim, hely sincs benne, meg csak EGYSZER szeretném ezt megcsinálni/megcsináltatni aztán elfelejteni, hogy aztán csak használni tudjam.
Ezért hajlandó vagyok kompromisszumot kötni.
-
berek21
őstag
válasz
alphamooncam #79234 üzenetére
Én sem vagyok már fiatal, de nem ez a lényeg. Ha egy kicsit több munkát raksz bele egy komponens szett beszerelésével, komoly minőségi változást kapsz.
-
alphamooncam
őstag
válasz
berek21 #79233 üzenetére
Vén fütyi vagyok, olyan 11k-ig hallok.
Nem tervezek külön magassugárzót, a JVC dual kónuszos, ami meg jelenleg benne van, annak valóban semmi köze a magas hangokhoz. Mondjuk a mélyekhez sem.
Igazából nem értem a kérdést, a gyári installációban van két, a fenti képen látható tipusú hangszóró az ajtókban és kb. ennyi, nincs külön magassugárzó.
Tudom hogy nem ideális, hogy nem fül magasságban vannak a hangszórók, de egy kocsiban semmi sem ideális.
-
berek21
őstag
válasz
alphamooncam #79232 üzenetére
Nincs esetleg magassugárzó az ajtóban valahol?
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #79231 üzenetére
Ok. Akkor kezdjük elölről !
Egy nem túl jó környéken lakom egy lakótelepen, ahol az "új" kocsim egy panel előtti csillaggarázsban áll - kvázi szabad préda.
Ezért nem lehet olyan fejlesztést csinálni, ami ha benéznek látszik, meg persze az árakkal sem szeretnék elszállni, főleg hogy aránytalan lenne többet költeni a többi szükséges dologra, ha a fejegységnek maradnia kell.
Ergo fejegység biztosan marad.
Közben megtaláltam a gyári hsz. tipusát, az adatai viszont nem nyilvános.
Elvileg az érzékenysége valahol 85 és 89dB között lehet, szólni viszont elég gyatrán szól.
Kinéztem a helyére ezt:
JVC CS-J610X 16.5 cm-es szélessávú hangszóró
Kérdés ismeri-e esetleg valaki ?
Egyébként :
Maximális teljesítmény: 300W
Folyamatos teljesítmény: 30W
Frekvencia tartomány: 35 - 20.000Hz
Érzékenység: 92dB
Membrán anyaga:
Mica Cone (mélysugárzó)
Mágnes típus: Ferrit mágnes (mélysugárzó)
Beépítési mélység: 43 mm
Hangszóró rács nélküli kivitelelvileg ezzel a beépítő kerettel a fenti hsz beépíthető, de természetesen a kompatibilitási listában nem szerepel az autóm.
JVC hsz. a fenti gyárihoz képest 3-7dB-el érzékenyebb, ami azt jelenti hogy 2-4x hangosabb.
A Hifonics ZRT200A szub, méretét tekintve beépíthető az ülés alá, elfér, de nincs infóm semmi róla, úgyhogy ha valaki ismeri ne tartsa magában, illetve ha lenne jobb ajánlat meghallgatnám, persze jó lenne ha azért arányos maradna a többi komponenssel.
Ps.: 92dB-es érzékenységű szélessávú is van itthon, ismerem a határait és szeretem az egységes hangképét, a hangváltó mentességét. Egy 11W-os csöves erősítő hajtja, és elég hangos, ha esetleg vki kételkedne, úgyhogy Nekem elég lesz a hasonló érzékenységű JVC a kocsiba, szerintem.Persze, ha tudtok jobbat...
-
alphamooncam
őstag
Új vagyok itt, infót szeretnék kérni. Elolvastam az összefoglalót.
Most vettem egy 7 éves Suzuki Celerio-t.
Gyári fej ( talán Panasonic) , gyári hsz készlet. ( ismeretlen )
Jobb első ülés alá szeretnék egy subot. ( kicsi a csomagtartó )
Hifi bolttól ( HIFI Outlet ) kaptam ajánlatot beszerelve 100. alatt egy Hifonics ZRT200A -ra.
Mit gondoltok az ajánlatról?
Semmi képen nem szeretnék fejegységet cserélni, ne is próbáljatok rábeszélni.
A legtöbb ami később max még beleférhet, a két ajtó kibitumen-lapozása ( nem tudom kellhet-e egyáltalán ) és egy hsz. csere az ajtókban. ( nem akarok hsz. szetteket, különálló "csipogót" +megkeresztváltót )
A legtöbb helyen nem adják meg a sub alsó frekvencia határát -3 dB-en. (35-40Hz nekem elég lenne ) csak hogy a lowpass-t mondjuk 50-150Hz között lehet állítani, meg azt sem hogy milyen érzékenységű a beszerelt hsz. ( 90dB feletti jó lenne )
Hol lehet ezeknek utána nézni?
Valami jó minőségű mosfetes elektronikás aktív subot szeretnék, és valószínűleg nagy jelszintről kéne majd levenni a hangot a gyári fejegységről.
Biztosan nem én szeretném a szerelést csinálni, és fontos lenne, hogy ne legyenek lógó vezetékek, és a panelek, amiket a szerelés előtt le kell venni, hogy ne sérüljenek visszaszereléskor.
Dél-pesti vagyok, mit ajánlotok hol lehetne a közelben megcsináltatni, hogy ne menjen rá a gatyám?!
köszi
-
zzola
titán
Sziasztok.
Mondeo hangszóróit cserélném. Van értelme kick bass hangszórót betenni a hátsó ajtóba , ér valamit? Mert előre 3 utas kerül , az a kérdés hátsó ajtókba mit? Köszi
-
JoolsNOS
veterán
Igazából elég lenne egy rebdes gps kijelző, ami nem tartóban van. Illetve mivel a gyári gagyit váltanám, talán a hangminőség se lenne annyira lehangoló. Anno már egyszer próbáltam egy nagyon alap androidos cuccot, de akkor egy jó kis JVC-t váltottam le. Na azt kb 3 napig bírtam hangminőségben, illetve nagyon gyatra volt az érintés érzékelése. De ez már kb 5 éve volt. Talán azóta egy fél fokkal jobbak lettek ezek a kínai vackok is...
-
sfknasty
aktív tag
válasz
JoolsNOS #79220 üzenetére
Én használtam több androidos fejet az olcsó 20k-s verziótól a mostani 200K-s ig.Hidd el a 20-30K-s cuccok csalódást keltőek lesznek.Lassú,olcsó vacak anyaghasználat és vacak belső felépítés,gyér hangzással.Akkor inkább tényleg egy régebbi,de minőségibb 1 din,ha nem akarsz többet szánni rá.Egy valamire való androidos fej 100K-tól kezdődik és még azok is kompromisszumosak szerintem.
-
JoolsNOS
veterán
Sziasztok! Használ itt valaki 7-9 colos kínai android alapú fejegységet? Van valami használhatóbb 20-30as kategóriában?
Android auto a leglényegesebb, illetve ne szóljon szarabbul egy átlagos gyári fejegységnél. Nem lenne rossz egy fizikai gomb legalább hangerő állításra, de nem kitétel.
Ha van tapasztalat szívesen meghallgatom.
Köszi -
Cry0
őstag
Sziasztok!
Erről az rca kábelről mi a véleményetek ? -
Potkesz
friss újonc
válasz
troll81 #79215 üzenetére
Szél X magasság X mélység
900x670x ha nincs előre tolva az ülés 350 ha előre van és elférnek hátul kenyelmesen 430,ha teljesen előre van tolva amikor senki nem fér el akkor 500 mm.Kiprobalni nem tudom mert se nyomom se ládák nincs sajnos,amit tudnék az mind versenyre van hangolva 50 hz spl nyomó és Láda,de az nem releváns -
troll81
addikt
válasz
Potkesz #79212 üzenetére
2-3 bank az korrekt
végre valaki érti arám nélkül nincs zene
általában túl szoktam méretezni az erősítőt ne legyen ki hajtva végletekig
de eszel be állítva jó ládával ami passzol a nyomóhoz es a kocsihoz is jó lehet.
milyen ellenálláson használnád?
1 vagy 4 ohm a dual 2 ohm verzio vagy a dual 1 ohm az 0,5 vagy 2 ohm. -
Potkesz
friss újonc
válasz
troll81 #79209 üzenetére
Szia!Éppíttetni szeretném a ládát egy ismerőssel.
Egy Deaf Bonce atom pro 2000.1
Dual 2 Ohm
Toyota Yaris 2001 5 ajtós
Megmaradt regebberol egy carpower crb 165 első szett és egyenlőre Alpine cde 120rr fejegység ről hajtanám amíg nem jön meg a fizu🥲
És 32-42 hz tartományba vannak nekem zeneim de úgy voltam vele h 32 hu re behangoljuk a ládát de 26,6 hz az fs ezért még ott sem tűnik el a mélyRégebben volt fateromnak egy carpower Sonic 15 egy power 1000.1d erővel és még ő hallgatta ezeket a zenéket és nekem is nagyon megtetszettek
https://youtube.com/playlist?list=PLvQ5ZBAclmo6XuVOgndGpeiqjDxBRIZF-&si=-oeDRQcPzgI8xzsQ
Ja és nem versenyre építem hanem csak saját magamnak
-
troll81
addikt
válasz
Potkesz #79208 üzenetére
Szia jó kis mely hangszóró.
Te magad építed a ládát vagy a tervet te készíted?
Milyen erősítővel lesz parban?
Melyik verzió lesz a dual1 vagy a dual 2 Ohm?
Milyen autó? Mi lesz a többi része a rendszernek?Low basa?? 23-28hz?
Amit írtál az normális tartomány. Van e tapasztalatod ilyen labdákkal?
-
Potkesz
friss újonc
Sziasztok! 👋
Érdekelne a véleményetek erről a GAS MAX S2-15D2 mélynyomóról (adatlapot és T/S paramétereket csatoltam a képeken).
A tervem egy slot portos láda 32 Hz hangolással, mert főként low bass zenét (32–42 Hz tartomány) hallgatok, és szeretném, ha ebben a sávban erős és tiszta lenne a mély.👉 Kérdésem:
Szerintetek ehhez a nyomóhoz jó választás a 32 Hz körüli hangolás?
Van valakinek tapasztalata ezzel a típussal?
Előre is köszi a tippeket és véleményeket! 🙏
GAS MAX S2-15D2
SPECIFICATIONS
Component Subwoofer
THIELE/SMALL PARAMETERS
Impedance
Re
Fs
Qms
Qts
Vas
Sd (cm²)
Mms
Le
Qes
1+1 Ohm
3.8 Ohm
26.6 Hz
5.10
0.29
63.8 L
742
465.9 g
3.36 mH
0.3
Xmax
50 mm
dB/SPL
88dB 1W/1M
Bl 31.2
Driver Vol.
Displacement
5 L
S2-15D2
Suspension High roll ribbon
foam (dual stitch)
MAX S2-15D2
Size 15” (380mm)
Nominal impedance 2+2 Ohm
Power RMS 2500W
Power MAX 5000W
Freq. response 20-200Hz
Voice coil Dual 3” 4-layer
copper wire
Voice coil former BASV
Cone Reinforced Mica Pulp
Dustcap A-Star 3D IMPP
Basket HD Aluminum
Magnet 3x108oz HQ Ferrite
Spider Dual Nomex w. Mesh
Tinsel Dual silver
coated leads
Terminal Pre-terminated 6mm²
OFC wire 80cm
Weight 21 KG -
skyrush7
aktív tag
Sziasztok!
Fejegységet szeretnék cserélni egy G Astra-ban, a segítségetekre lenne szükségem, hogy mire érdemes cserélni.
Alapvetően a gyári hangszórók maradnak, munkábajárós autó. (Később tervben van a csere egy jobb minőségű hangszóróra az ajtóban, mélyládát nem tervezek, de jó lenne ha a fejegységben ott lenne a lehetőség ha meggondolnám magam.
Amire szükség lenne:
1 DIN fejegység, jó ha két telefont tud BT-n kezelni, de nem prioritás. Hangszínszabályzás fontos, plusz kihangosítóként is szeretnénk használni, ha hívnak - beépített mikrofonos van használható? Érdemes olyat venni, amiből kivezethető a mikrofon? Androidos telefonokkal lesz használva, iOS kompatibilitás nem fontos kábelen.Mit érdemes venni 40 ezer körüli határig?
-
KRISSTUS
aktív tag
válasz
RobertDeHif #79202 üzenetére
-
RobertDeHif
újonc
válasz
troll81 #79200 üzenetére
Én is leragadtam ennél hogy van-e értelme vagy sem. jelenleg ugy döntöttem hogy kap egy erősitőt aztán majd kiderül mennyire tetszik és mit hoz a jövő.
Kérdésem lenne. sajna marad a class D kategória helyhiány miatt. az alábbi erősitőket néztem ki és szeretnék róluk vélemény kérni.
-Helix M Four (dsp nélküli)
-Audison SR 4.500
-Jl Audio Rd 400/4
-Morel Mdp 4.100
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Futás, futópályák
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Windows 11
- Elektromos autók - motorok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gyúrósok ide!
- Két nap múlva itt a Xiaomi 17, van egy pár hivatalos fotó is róla
- VGA kibeszélő offtopik
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A50 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A520M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage Shiva A-Data 600W
- BESZÁMÍTÁS! Asrock B550M R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB ZALMAN S2 TG Cooler Master 750W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A520M R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 ZALMAN S2 TG A-Data 600W
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest