Új hozzászólás Aktív témák
-
Skynet258
veterán
válasz Aaron14 #8021 üzenetére
A hatótáv függ attól is hány kiló vagy. Itthon van egy Pro 2 nekem, és egy 1s (asszonyé). Az 1s 2 kilóval könnyebb ami a vonatra pakolásnál, lépcsőzésnél érezhető, cserébe kisebb a hatótáv. A 10 km mondjuk lazán benne van, szóval ha csak ennyire kell akkor elég az olcsóbb is. Én nem szeretem kicentizni a dolgokat illetve előre tervben volt a sebesség tuning is, ezért vettem a Pro 2-t.
Vonaton sokszor vittem már, sosem szóltak érte, jegy nem kell.
[ Szerkesztve ]
https://geekpulse.hu
-
dzsidzsas
aktív tag
válasz Aaron14 #8021 üzenetére
20" alatt nem kell vonatra kerékpárjegy. Ami necces az az, hogy mennyien utaznak a vonaton és hogy még mindig azok a fülkés, nem férsz el sehogy, vonatok vannak? Mert azon szállítani nagyon nem baráti. Én áldoznék rá +25-t, jobban jársz, a hatótáv egy idő után fontos lesz: na még elugrom ide, oda, amoda és még bőven haza érsz vagy át a haverhoz.
https://rollerezz.blogspot.com/
-
Skynet258
veterán
válasz Aaron14 #8027 üzenetére
Minőségre ugyanaz, igazából ugyanazt a vázat kapod az 1S-nél is, csak a fellépő kicsit kisebb. Ha a gyakorlati oldalát nézzük akkor rövidebb hatótáv és kicsit gyengébb motor, utóbbit én nem igazán éreztem amikor mentem vele pár kört. A súlyod előny lesz mindenképpen, én 80kg vagyok, azonos rolleren nézve is nyernél pár kilométert velem szemben.
Ha a nyers adatokat szeretnéd összehasonlítani akkor például itt görgess lejjebb és minden ott lesz.
Ha nagyon meg akarod spórolni a felárat akkor tetszeni fog az 1S is, asszony is eszerint gondolkozott. Én inkább szeretem ha van tartalék - ha az 1S sebességét feljebb akarod tolni akkor megint csak csökkenni fog a hatótáv, én annál már nem játszanám be. De a Pro 2-nél maradt jó hatótáv is, és feltettem a max sebességet 34km/h-ra. A 25 sem rossz... de egy idő után kevés lesz (legalábbis nekem kellett még egy kis kakaó).homeless09: újonnan vettétek az övét? Mert ha kéz alatt akkor lehet húzott firmware van rajta.
[ Szerkesztve ]
https://geekpulse.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Aaron14 #8054 üzenetére
Minden megoldható, de általában DIY jelleggel.
Nekem anno 3 db gyári akku hajtotta az egyik kereket.
Bőven 50 km hatótávom volt. Most viszont lesz egy jó
nagy, 24Ah pakkom, ami megintcsak kiviszi a világból.
Más kérdés, hogy nehéz, így a kormánya rakni annyira
nem is jó ötlet. Gondolkodom egy komolyabb vázon...
Tkp. egy Raptor vázat kéne lőni, minden más megvan. -
DigitXT
félisten
-
t.zolka
aktív tag
válasz Aaron14 #8054 üzenetére
A Pro 2 picit hosszabb, szélesebb, és a kormány is magasabb. + Pro2 akkumulátora jóval nagyobb mint az 1S-nek. 1S - 7650mAh Pro2 - 12800mAh. motor 1S - 250W - Pro2 300W és kb. 2 kilóval nehezebb, ami nem igazán érezhető pl. ha összecsukod, és kézben viszed.
Km-ben, amit teszteltünk, 1S kb. 18-22 - Pro2 28-32km max. és visszafelé már figyelni kellett nagyon, hogy ne nagyon "száguldozzunk", és emelkedő se legyen, mert akkor nem sokáig bírta. Lehetett tolni. Elég bosszantó tud lenni, hogy mennél egy távot, de az akku a szűk keresztmetszet. Árban nem tudom most mi a különbség, mert a xiaomishop oldalán egy árban vannak. Akárhogy is nézem, a Pro 2 szerintem jobb vétel, mint az 1S, megéri a különbözetet. (ha van)Közben látom írtad, hogy megvetted a Pro 2-t.
Vegyél rá még egy 10"-os gumit + kiegészítők, hogy beférjen, és szuper lesz![ Szerkesztve ]
-
Skynet258
veterán
válasz Aaron14 #8111 üzenetére
A csavaros kérdés nekem is szembe jutott de nem olvastam ilyen jellegű hibáról sehol, így remélhetőleg nálunk sem fog gondot okozni.
Nekem a kormány rögzítve egyenesnek tűnik, ha látható a diffi ez szerintem nem túl egészséges, bár kérdés milyen mértékben...
A gyári állapot kevés lesz, van egy táblázat a neten, hogy a súlyodhoz mire érdemes fújni, én elöl 3,6, hátul 3,8 bart engedek bele, sokan a 4 bar közeli értéket ajánlják. A gyári 2 egész valami volt ha jól rémlik, nagyon szépen kimozogja úgy az út egyenetlenségeit, de könnyebben kapsz defektet, kidörzsölődik a belső, inkább fújj bele. Kicsit keményebb lesz, érezni fogod az utakon, de nem zavaró mértékben - messze nem lesz Lime kategória még úgy sem.https://geekpulse.hu
-
Skynet258
veterán
válasz Aaron14 #8114 üzenetére
Nekem volt itthon karbonmatricám, én azt tettem rá a kijelzőre, amúgy karcolódásra hajlamos. Mondjuk már néztem, hogy pár dolcsiért van maga az előlap, csak ragasztva van, 5 perc a csere ha nagyon gányul nézne ki idővel... Van ez a szilikon cucc is amit ráhúzol, attól vízálló is lesz a kijelző rész (ezen a részen ázik be a legkönnyebben) de az meg szerintem gagyin néz ki. Én még vettem rá ezeket a színes fehér/kék fehér/piros meg mittomén milyen matricákat, kicsit feldobja a külsőt (kormányrúd meg az alsó rész) de amúgy ennyi.
Vonaton sosem csomagolom be, összehajtom és ennyi, sosem szóltak még érte (kb. 10 alkalommal vittem eddig vonaton).
https://geekpulse.hu
-
Skynet258
veterán
válasz Aaron14 #8151 üzenetére
Hát most hirtelen egy találat de van sok eladónál van fent. Átlátszó ebből nincs, ki van vágva a kijelző résznél.
https://geekpulse.hu
-
t.zolka
aktív tag
válasz Aaron14 #8328 üzenetére
Pontosan ezt: [link] Kb. 9 ezer volt a pár, belsővel együtt, és 12 nap alatt itt volt.
Most, hogy jön ez a Július 1-től áfát meg minden szirszart kell fizetni, ha Kínából rendelsz, berendeltem belőle +2 párat. Meg még mindenféle bizbazt, ami csak a Xiaomi-hoz a későbbiekben kellhet. -
P.e.t.ya.
senior tag
válasz Aaron14 #8344 üzenetére
Pont nem nálam történt, haver gyök2-vel fordulás közben törte ki.
Kapott egy combos acél közbetétet, ami nagyon jól fogja.
Mai napig moddolom, és nyomtatok hozzá különböző sárvédőt és lámpa tartókat.
Túl sok szerintem a betegsége, de lehet orvosolni.
Fő probléma, hogy ezt a gépet hiba volt slick-szerű gumival árulni és egy gyenge kormány szerkezettel. És a töltő csatikat süllyesztettre kellett volna kreálni[ Szerkesztve ]
-
Amp_usr
csendes tag
válasz Aaron14 #9030 üzenetére
Aaron14
Igen.
Nem vagyok gépész (hmmm....), ha hülyeséget írok remélem majd a többiek kijavítanak
Nem véletlenül adják hozzá a hosszabb csavarokat. Ha mozog, a terheléstől rázkódástól szét fogja verni a menetet. Akasztó nélkül próbáld behajtani a hosszabb csavarokat, akkor látod, hogy be bírod (, vagy be tudod e) csavarni. Emlékeim szerint önzáró ( , festett csavarok), normális esetben is kell némi erő a behajtáshoz. A menetet lehetőleg ne nyírd szét!
(Ja igen, nekem is hasonló gépem van, Ali-s akasztóval .)Sok sikert, kellemes gurulást!
-
PociAti
senior tag
-
Skynet258
veterán
válasz Aaron14 #9382 üzenetére
Ha a kormány, akkor én ezen mintára fújtam bele egy kis WD40-et meg igazítottam a csavaron, azóta néma. Ha sárvédő akkor meg annak a csavarján kell húzni (azon is túl vagyok) és az is csendben lesz.
https://geekpulse.hu
-
uniqm1
tag
válasz Aaron14 #9615 üzenetére
Ez egy belügyminiszteri válasz egy képviselői kérdésre, ami NEM jogszabály. Hasonlóképp ahhoz miniszteri állásfoglaláshoz, ami szintén 2019. novemberi és időről-időre felbukkan hír formájában a mai napig. Nem létező jogi szabályozás alapján jelenleg nem lehet büntetni - legalábbis jogszerűen semmiképp. Nem vitatom, biztos van ilyen, de ilyen esetben a rendőr legfeljebb a miniszteri álláspontot vehette alapul, vagyis jogszerűtlenül járt el...Aki így járt, nyugodtan fellebezhet a szabálysértési határozat ellen. Én biztos nem fizetném be, még akkor sem, ha adott esetben sajnálnám az időt, hogy ezzel nyűglődjek. Bár nekem még nem volt ilyen problémám, ráadásul az V. kerületben dolgozom, napi szinten megyek el rendőrök, kormányőrök előtt, soha nem állítottak meg. Igaz, van rajtam sisak és kesztyű, de a saját biztonságom érdekében - ez a minimum szerintem.
Alaptörvény T) cikk
(1) Általánosan kötelező magatartási szabályt az Alaptörvény és az Alaptörvényben megjelölt, jogalkotó hatáskörrel rendelkező szerv által megalkotott, a hivatalos lapban kihirdetett jogszabály állapíthat meg. Sarkalatos törvény eltérően is megállapíthatja az önkormányzati rendelet és a különleges jogrendben alkotott jogszabályok kihirdetésének szabályait.
(2) Jogszabály a törvény, a kormányrendelet, a miniszterelnöki rendelet, a miniszteri rendelet, a Magyar Nemzeti Bank elnökének rendelete, az önálló szabályozó szerv vezetőjének rendelete és az önkormányzati rendelet. Jogszabály továbbá a Honvédelmi Tanács rendkívüli állapot idején és a köztársasági elnök szükségállapot idején kiadott rendelete.Na majd ha a fentiek közül bármelyik jogszabály említi az elektromos rollert, akkor beszélhetünk jogi szabályozásról, addig nincs értelme.
A biztosítási kérdésedre válaszolva, mivel a fentiek szerint az sem kötelező (és nem is lehet az, amíg nincs jogi szabályozás), bármilyet választhatsz, akár a legolcsóbbat is. -
PociAti
senior tag
válasz Aaron14 #10188 üzenetére
"Nem tudom kinek az ötlete volt, hogy aszfalt helyett csodálatos viacolorral rakják ki a bicikliutak egyes részeit, de ott eléggé ráz a roller."
Gondolom azé, aki fontosnak tartotta a jó vízelvezetést. Eső pokollá tudja tenni a kerékpáros / rolleres életét még órákkal az esőzés ideje után is. Csatornafedeleket szintén nem kedveljük a kerékpárúton. -
DigitXT
félisten
válasz Aaron14 #10411 üzenetére
Használj csavarrögzítőt a kritikus csavaroknál. Hiába téped meg,
ha a rázkódástól kilazul. Csak rosszabb lesz idővel, mert gyengül
a menet is, ha túl erősen húzod meg. A csavarrögzítő megfogja...
(Motornál én ezt használom évek óta, szerintem jó rollerhez is.)Ui: rollernél eddig a féknél használtam, de bárhová hasznos lehet.
(A topikban más is használja, pont ugyanezt a fajtát: Loctite 243) -
Reggie0
félisten
válasz Aaron14 #10945 üzenetére
A fem csatornafedok is csusznak. Az a trukk ezeken a feluleteken, hogy egyenesen at kell gurulni rajtuk, nem szabad se fekezni, se gazt adni, illetve a rollert megdonteni se.
En esoben is kicsapom a 30-at a budai rakparti kerekparuton, meg sosem estem el, de meg sem csusztam. Alkalmazkodni kell a felulethez, levelekre, sarra es csatronafedokre figyelni, pocsolyakat kikerulni, ha lehet. Keresztezodesnel meg elore lelassitani 10 kore.
A vizes betonon/aszfalton azert nem tapad rosszul, probalgattam, hogy milyen kis fordulosugarat visel el tapadasvesztes nelkul. A normal kozlekedesnel elofordulo allapotokat boven birni fogja, meg tobbet is.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Aaron14 #11214 üzenetére
Az jó, hogy neked semmi bajod... És a gyalogosnak, aki arcra esett?
Persze, hogy semmi keresnivalójuk bicikliúton*, de ha már a dynomen
helyzetet felismerted, lassítottál, szerintem értelmetlen volt csengetni,
inkább megállásra kellett volna készülni. Lehet, pont a csengetésedtől
ijedt meg, és lépett eléd. (Azért mert szabálytalan, nem kell elgázolni.)*: ha jön a rendőr, a jog melletted áll, de ha súlyos sérülést okozol akár
tisztán a másik hibájából, hiszen te szabályos voltál, csak nem védted
ki az ő hülyeségét, pedig lett volna rá idő, a lelkiismeretednek fájni fog.Én is dudáltam már le hülyegyerekeket a bicikliútról. De úgy, hogy még
bőven volt tartalékom akár a teljes megálláshoz, ha rosszul reagálnak.
(És amúgy rosszul reagáltak, nekik állt följebb, de a gázolás elmaradt.) -
Dave™
nagyúr
válasz Aaron14 #11214 üzenetére
A budai rakparton nincs olyan nap, hogy ne lennének turisták a biciklisávon. Nem csak az ő hibájuk, a sávok is olykor elég szűkek vagy rosszul festettek, de jobb híján helyettük is figyelni kell, mert ők bámészkodnak, te pedig közlekednél.
A másik kedvencem, amikor az autókkal szemben van (lenne) elsőbbségem, de tojnak rá, vagy még esetleg ők dudálnak rám, hogy hogy merészeltem eléjük menni (nyilván messze vannak még, de akkor is). Ilyen pl. az Árpád-híd alatti rész, elég nyilvánvalóan kint van nekik a tábla, de nem akarják észrevenni, egyszer satuznom kellett biciklivel. De kanyarodó autó is akart már elütni az Aquincum hotel előtt is, ő is kimaradt a kresz oktatáson, és szintén neki állt feljebb.
-
PociAti
senior tag
válasz Aaron14 #11214 üzenetére
Kerékpárral én is elcsaptam egy sima gyalogost, mégcsak nem is volt turista.
Egy nő egyenletes lassú tempóban keresztezte a kerékpárutat. Előre kiszámított laza tempóban szerettem volna mögötte elhaladni, de hirtelen, minden előzmény nélkül elkezdett visszafelé futni. Bár én ütöttem el, de nem győzött elnézést kérni tőlem.
Persze hogy kellemetlenül éreztem magam, és azon töprengtem miként lehetett volna elkerülni. Csak úgy, ha irreális szituációkra is felkészülünk, de attól mi válunk kiszámíthatatlanná a forgalom azon résztvevői számára akik nem így gondolkoznak, és nem csökkentik egyből a felére a tempót ha pár méteres körzetben gyalogost látnak.Előítéletesebb lettem egyes járókelőkkel szemben. A kiszámíthatatlan gyerekekkel, a turistákkal, azokkal a személyekkel akik láthatóan el vannak merülve a gondolataikban, akik pórázon kutyát sétáltatnak.
Azokkal, akik látszólag nem határozott céllal haladnak A-ból B pontba.
Külön kategória az iskolásokból, haverokból, családtagokból összeverődő 3-6 fős társaságok, ahol egymásra figyelnek, nem a környezetükre. -
DigitXT
félisten
válasz Aaron14 #11220 üzenetére
Na várjál, ki beszélt satufékezésről? Nem azt mondtam, hogy az megoldás:
lassítottál, már így is, ezt tudtad volna folytatni a csengetés helyett. És ezt
a folyamatot láthatja a mögötted jövő is, így nem kéne, hogy beléd menjen.De amúgy meg mi kényszerít arra, hogy a saját sávodban centikre húzz el
a (szabálytalan) gyalogos mellett, nagy sebességkülönbséggel? Ki lehetne
kerülni oldaltávolság tartással, a szembejövő sávjában. Hja, hogy akkora a
forgalom, hogy jönnek szemben, így ez nem járható? Akkor ez még inkább
indok arra, hogy lelassíts akár a gyalogos tempójára, mert ha olyankor lép
eléd, nem lököd fel, és te se repülsz bele szembe a bokorba: szerintem ez
rohadt szerencsés kimenetel volt, hogy nem kaptál el repülés közben senki
más közlekedőt és a gyalogos sem szerzett olyan fejsérülést, ami 8 napon
túl gyógyul... azt hiányolom a leírásodból, hogy mit fogsz másképp csinálni,
hogy legközelebb ne a szerencsén múljon, hogy ennyivel megúszod... Mert
az, hogy leírod, hogy itt ilyen a forgalom, és ez normális, így szeretnéd, ha
a gyalogosok véletlen se lépnének a bicikliútra, ez nem fog megtörténni.A probléma a sebességkülönbség... ÉS a csengőre hagyatkozás, ahelyett,
hogy a féket használnád, akár lépésbe való lassításig. És igen: felkészülve
a megállásra. Ha nem tudsz kitérni, ám megállásra sem készülsz, akkor rá
bízod magad a gyalogos hülyeségére, hogy a csengőd miatt nem lép eléd?
Én elhiszem, hogy hirtelen történik az ilyen, de meglehetősen biztos vagyok
benne, hogy a csengetés pont rontott a helyzeten... Szóval nice to have,
de nagyon sokra ne számíts vele kapcsolatban, eddig se kellett volna.Ui: szerintem a csengő kizárólag arra jó, amikor teljes terjedelmében zárják
a gyalogosok a bicikliutat, nem veszik észre, hogy megérkeztél (felvetted a
tempójukat és nem tudsz miattuk a korábbi sebességeddel tovább haladni).
Ekkor lehet csengetni, és észreveszik magukat. Tudsz tovább haladni, csak
hát ehhez az kell, hogy előtte lassíts az ő tempójukra, mert nem várható el,
hogy időben reagálnak. És jól reagálnak. Ha már szerencsére akarod bízni
magad, inkább ne várj semmi reakciót: ha egy villanás alatt elhúzol mellette
valószínűleg megijed, és elküld az anyádba, de legalább elmarad a baleset.Zöld jelzést kapok, jön velem szembe és nem megy át a zebrára.
Ilyenkor egyértelműen hülye és/vagy provokál, de mit csinálsz? Elütöd?
Szerintem kikerülöd a szembejövő sávban. Tudom, néha ez nagyon nehéz,
ha épp borzasztóan szűk sávokat festettek. Megfejelve, hogy ott van még
lámpaoszlop is, amibe bele akadhat a kormány. Szóval akkor marad, hogy
baromi lassan haladsz és/vagy jelzed a problémát szép magyar szavakkal.
(Van YT-on vmi angol idióta, aki biciklivel futárkodva napi 40-50x üvölti le a
gyalogosokat, hogy szabálytalanul lépnek a bicikliútra... lehet persze, hogy
nem idióta, csak így akarja megnevelni a népet, de nem látszik a hatás.)[ Szerkesztve ]
-
R a y
senior tag
válasz Aaron14 #11220 üzenetére
"Nincs arra se időm, se lehetőségem," A szabályok mást mondanak, és ha már ott van a bicikli sávban, az nem jelenti azt, hogyha elütöd akkor ő a hibás.
A másik pedig, közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet IV. rész I. fejezet 26. § (szakasz és nem paragrafus, ugye tudjuk) 4. pontja egyértelműen leírja, hogyan válaszd meg a sebességet.
(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
addikt
válasz Aaron14 #12591 üzenetére
Ez nem jó?
itcafe.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_12501-12501.html
(PayPallal kb még 10ezerrel több, én bankkártyával vettem inkább.)Ha nem válik be, még mindig el tudod adni kb beszerzési áron, mert idehaza ~150ezertől kezdődnek ezek.
Van róla egy rakás teszt Youtubeon is, összehasonlítják más, hasonló paraméterű rollerekkel.
Ráadásul a korábbi Xiaomi rollerekről sem lehet olyanokat olvasni, h tömegesen romlottak volna el 1000Km után, így megbízhatónak tűnik.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
gergo5991
őstag
-
kakuk.tamas
addikt
-
Miikee
csendes tag
válasz Aaron14 #15026 üzenetére
Hello!
A kormány nyekergés megszüntetés kapcsán már osztottam ezt a linket: [link]
A videón látszódik, hogy a lehajtott kormánynál kilazítja a kis imbusz fejű csavart elől, majd belül a két hatlapfejű (ha jól emlékszem 8-as és 10-es) csavaron kell állítani, hogy kicsit feszesebb legyen. Nehéz lesz fellazítani, mert be van kenve csavarrögzítővel. FONTOS! csak kicsit kell állítani, max. fél fordulat körül, különben majd becsukást követően nem tudod kinyítni (bár akkor sincs gáz, mert akkor megint kilazítod a kis imbusz csavart elől és kezded előlről). Szóval azzal kell finoman állítgatni, amíg meg nem szűnik a recsegés. A végén az is fontos, hogy elől mennyire húzod meg a kis imbusz csavart, hogy még ki lehessen nyitni, de elég feszesen tartson. Nekem bevállt.[ Szerkesztve ]