Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    senior tag

    válasz Lackow #8790 üzenetére

    Én két hete vettem Xiaomi 1S-t, munkába járással bele is tettem 80 km-t (akku: 2 fél töltés, 2 teljes). Jelenleg elöl, hátul 4 bar-on használom (63 kg).
    Egy német fórumon találtam, 'Xiaomi owner's guide v2.5-1'.

    Lényeg, hogy a javasolt nyomás elsősorban súlyfüggő.

    Veled ellentétben hagyományos pumpát használok, amin van nyomásmérő (Decathlon, Lidl, Aldi, stb. 2k-4k árkategória). Eleinte én is szívtam a toldóval, mert az a tapasztalatom, ha teljesen rátekerem, akkor leereszti a gumit. Ha nem tekerem rá eléggé, akkor a szelep mellett szökik a levegő. Rá kell érezni a megfelelő állapotra, onnantól gyerekjáték a pumpálás. Szerintem nálad is hasonló lehet a helyzet. Csak a megfelelő pontot kellene elkapni.

    [ Szerkesztve ]

  • PociAti

    senior tag

    válasz FattyDove #8801 üzenetére

    Pont így jártam én is egy hét után. Rohadt idegesítő! Egy lépcsőn nem sikerült elég körültekintően leemelni, és a sárvédőt nekiütöttem a lépcső szélének. Emiatt a felfelé irányuló ütés miatt meglazult a baloldali sárvédő rögzítő csavar. Úgy néztem csak kerék kiszerelése után lehetne meghúzni. De nincs kedvem szétszedni, így fogpiszkálóval kiékeltem. (Most 3/4-éig lehet rajt az anya, de legalább feszül, és most már nem zörög.)

  • PociAti

    senior tag

    válasz Skynet258 #8805 üzenetére

    Köszi, nagyon hasznos volt a belinkelt videó.
    Amúgy lófütty a fülükbe, az ominózus csavar kitekerését pont lespórolták a videóból. (Nyertek 3 másodpercet).
    Ha jól láttam az anya illeszkedik a sárvédőbe, így meghúzásához egy kereszthornyos csavarhúzó elegendő lesz. Viszont mivel ez többünknél is előfordult, lehet célszerű lenne rugós alátétet, vagy speciális csavart/anyát használni ... vagy csak végre jó erősen meghúzni.
    A prizmatartót én vissza se fogom tenni, kipróbálom úgy. Megvásárlás előtt se tetszett ez a bumszlin kidudorodó műanyag, számomra gagyi hatást kelt. (Azt kétségtelenül elismerem, hogy sötétben hasznos a prizma, és a prizmás megoldás határozott előrelépés az előd matricás megoldásához képest).

  • PociAti

    senior tag

    válasz Laca1212 #8808 üzenetére

    Igen én lefrissítettem.
    Azért nem válaszoltam eddig a kérdésedre, mert 2 hete vásároltam a rollert, még kezdő vagyok a témában, nem tudom egyértelműen eldönteni, hogy ez jó döntés volt, vagy sem.
    A mobilomra a Xiaomi Home app mellé feltettem a m365 Tolls alkalmazást is. Ez utóbbi normálisan működik offline módban (a telefonomban nincs sim kártya, és csak az otthoni WiFit használom). Ez a m365 Tools némileg óva int a roller fw frissítéstől, mert azt követően nem biztos, hogy működni fognak az app által nyújtható lehetőségek.
    (Jelentem, roller frissítés után is működik. ESC fw: 0225, BLE fw: 0132, BMS fw: 0128.)
    Ingyenes változata tele van Google reklámokkal (már amikor nethez jut), és még ki tudja milyen hátrányos tulajdonságai vannak.
    Viszont ha jól látom a Premium változatával elég "csúnya" dolgokat lehet csinálni. Jó pár videó van róla: https://www.youtube.com/results?search_query=xiaomi+m365+tools.
    Engem ez a tuningolós irány nem érint, egyszerű munkába járós eszközt kerestem, amiért talán nem fog csesztetni a sheriff. Ennek megfelelően normálisan közlekedek, a sport módot is csak kritikus szakaszokon kapcsolom be, ahol biztonságosabb, ha van tartalék power.

    (#8809) FattyDove, ma hajnalban már megszereltem. Tényleg csak pár perc a hátsó sárvédő csavarjának megfeszítése.

  • PociAti

    senior tag

    válasz Laca1212 #8833 üzenetére

    Van ennek jelentősége?
    Igen, a Xiaomi S1-nél gyalogos módban fixen világít a hátsó LED. Magánfelhasználóként úgy se nagyon használjuk ezt az 5km/h-s üzemmódot. Ezzel a gyalogos sebességgel úgy is olyan keveset fogyaszt, hogy nem számít az a +1 W fogyasztás.

    Én úgy vagyok ezekkel a marginális funkciókkal, hogy csak pillanatnyi állapotot tükröznek, ha a több évnyi fejlesztési folyamat egészét nézzük. Lehet jövő héten kapunk egy új frissítést, akkor villogni fog. Azt követő frissítéskor meg kapunk a softwerben egy új gombot, és kikapcsolható lesz.

  • PociAti

    senior tag

    válasz Princessthor #8846 üzenetére

    Mint minden normális ember: lezárom a bolt előtt.

    Vettem egy rövidebb U lakatot, aztán valami vastagabb oszlophoz, lerákpártartóho lezárom. A vásárlás 5-15 perc között szokott lenni, és minél láthatóbb, minél forgalmasabb helyre teszem, ahol feltűnő lenne, ha valaki bíbelődik vele.
    Ha hosszabban hagyom magára a helyet, akkor jobban megválasztom a helyszínt (még ha 1 perccel többet is kell sétálni). Pl. olyan helyre, ahol rálát egy kamera (pl. bank előtt), vagy ahol a taxisok ácsorognak, és kiszúrnák a gyanús alakokat.

    Boltba biztos nem vinném be, parasztságnak érzem. Azt szeretném, hogy elterjedjenek a rollerek, nem azt, hogy megutálják az emberek, és problémaként tekintsenek rájuk.

  • PociAti

    senior tag

    válasz csokaym #8849 üzenetére

    Azóta a nővéred beviszi a postára a kerékpárt, mert egyszer ellopták neki?

    Nem azzal van probléma, hogy védjük a saját értékeinket, hanem annak módjával. Meg kell tudni oldani anélkül, hogy azzal másokat zavarnánk.
    Én az adott napi programomhoz választok eszközt, és biztonsági felszerelést. Mert munkahelyre menet általában lakatot se szoktam vinni magammal, előre megtervezem a napjaimat. Amikor picit gázosabb helyen kellett leparkolni a 3 napos rollert, akkor két lakatot is vittem magammal.

    És tisztában kell lenni azzal, hogy mely eszközöttel vagyunk toleránsabbak. Boltban egy bevásárlókocsival, babakocsival, mozgássérült járművel toleránsak vagyunk, rollerral, kerékpárral, pónilóval, stb. nem. Érezni kell, hol a határ. Mert ez utóbbiak jelenléte nélkülözhető lenne a boltból, máshogy és máshol kell megoldani az őrzésüket.

    Pont nekünk, e-rollertulajdonosoknak kellene a legkörültekintőbbnek lenni itt a jogszabályok megjelenése előtt, ha már azt várjuk, hogy ne legyen ellehetetlenítve az e-roller használata korlátozó rendelkezések miatt. Mert a törvényalkotók a rossz példákból indulnak ki, arra hozzák meg a szabályokat, az ellenintézkedéseket.

  • PociAti

    senior tag

    válasz uniqm1 #8864 üzenetére

    Végigbogarászva a Xiaomi roller tuning lehetőségeit, nekem is a 10"-os kerék tűnt a legreálisabb választásnak, aminek nem mellesleg viszonylag kedvező a belépési költsége. A kicsi kerékátmérő volt a legelső félelemem vásárlás előtt, mivel bicajról váltottam rollerre.

    Viszont minden cserének vannak hátrányai, így a 10"os keréknek is.
    YouTube:10inch tires for xiaomi m365 worth it?.

    8.5"-os előnye a jobb gyorsulás, és a jobb fordulékonyság, ami gyalogosok és autók között manőverezve előnyös, illetve a hosszabb hatótáv (jobb akkumulátor élettartam).
    10"-os előnye az, hogy huplikra kevésbé érzékeny, és 2 km/h-val nagyobb csúcssebességet lehetne elérni firmware frissítést követően.
    Viszont a már sorolt hátrányokon kívül spéci firmware-t is fel kellene tenni 10" esetén, hogy a kilométeróra valós sebességet mutasson, ez a folyamat pedig gondolom garanciavesztéssel járna.

    Ezelőtt a videó előtt szinte biztosra vettem, hogy áttérek majd 10-es kerekekre, de épp az ellenkezőjéről győzött meg. A 8,5" jellemzőit hamar megszoktam, rövidebb távokon és nagyon jó minőségű utakon használom, a fenti videó alapján saját használatomhoz inkább az illik.
    Mindezek ellenére nem tettem le róla, hogy kipróbáljam. Főleg hogy rokonságban van még Xiaomi roller, így lesz összehasonlítási alap (nem csak emlékekből kell majd élni, hogy milyen volt az).

  • PociAti

    senior tag

    válasz Játékos #8890 üzenetére

    Én nem tartanám elvetendő ötletnek a menet közbeni töltést. 50-60 km-es családi programról írtál, a 30 km hatótávú rollerek gyerek alatt talán 40 km-t is elmennek.
    Szendvicsekre, üdítőre, látnivalókra be lehet iktatni 1 óra pihenőt.
    Majd megnézem a Xiaomi 1S-en, hogy alacsony akkun mekkora hatótávot dob 30-45-60 perc töltés. Mert feltételezésem szerint lemerült akku az elején gyorsabban töltődik. Alapesetben a töltési ciklus kb. 5 óra normál töltővel, de léteznek gyorstöltők is. Súlyuk elenyésző.

  • PociAti

    senior tag

    válasz PociAti #8895 üzenetére

    Én pedig ígértem Játékosnak, hogy összeírom normál töltő mennyit tölt.
    Mikor hazaértem, kb. 10 méterrel a kapu előtt jelent meg a piros lámpa, hogy lemerülőben az akku.
    Kb. 1 órával később rátettem a töltőre,
    kiindulási állapot: 14%, 1014 mAh és 4,2 km megtehető táv maradt benne.
    +15 perc: 25%, 1826 mAh, 7,5 km, (15p: +3,3 km)
    +15 perc: 38%, 2738 mAh, 11,4 km, (30p: +7,2 km)
    +15 perc: 51%, 3605 mAh, 15,3 km, (45p: +11,1km)
    +15 perc: 56%, 4025 mAh, 16,8 km, (60p: 12,6km)

    Az első 30 perc +7,2 km-t eredményezett, második 30p 5,4 km-t, utána már csak 1,8 és 1,5 km-ek töltődtek az akkuba fél óránként, és gondolom folyamatosan csökkenni fog az érték.

    Egy mérés, nem mérés! A következő hétben írni fogom. (Úgy is szinte mindent írok vele kapcsolatban, szeretem minél jobban kiismerni az eszközeimet.)

    Ja, és Xiaomi Mi 1S-ről van szó. Hogy a hozzászólásnak önmagában is legyen értelme, ne kelljen lapozgatni ahhoz, hogy miről van szó.

    Normál töltő: BCTA+71420-1701 Power Charger 41V 1.7A

    [ Szerkesztve ]

  • PociAti

    senior tag

    válasz DigitXT #8921 üzenetére

    Nem, nincs benne logger, vagy nem tudok róla. Én állítottam be az ébresztőórám eredetileg 15 percenként, majd 30 percenként, és mentem oda a rollerhez, csatlakoztam rá a m365 Tools-szal, és készítettem képernyőképeket a töltöttségről, majd vezettem be őket egy táblázatba.


    Ez utóbbi képnél látszik, hogy 55-60%-os telítettséget követően (bő 1 órányi töltés után) fél óránként már csak 5-6% töltés megy csak bele, viszont 80%-os töltöttségi szinttől megint 10-12% megy bele ugyanazon idő alatt.

    Számomra nagyon szokatlan. Lehet 1-1 perccet tévedtem az állapotok rögzítésekor, de ekkora mérési hibát az nem okozna. A hőmérséklet adatok is viszonylag stabilak voltak.

    [ Szerkesztve ]

  • PociAti

    senior tag

    válasz DigitXT #8926 üzenetére

    Töltés pillanatában - amíg rajta van a hálózati töltő - nem tudom mennyire pontosak az adatok.
    A screenshot ideje jó kiindulási alap lesz. Ennyi infót közöl a program.

    Utánaolvasás nélkül a többi, amit írtál az még kínai. Bár mérnök vagyok, és középiskolában még villamosságtan volt a fő csapásvonal, de ebben a mélységben jócskán vannak hiányosságaim.

  • PociAti

    senior tag

    válasz DigitXT #8931 üzenetére

    210 perc, azaz 3,5 óra után én húztam le a töltőről, mert elérte a 100%-ot, és nem vártam meg míg kikapcsol (átvált a LED zöldre). Kb. 5 órát írnak töltési időnek. Emlékeim szerint akkorra egész jól megközelíti, vagy eléri a 7800 mAh-t.

    Amúgy akkumulátor kímélésnek szeretnék minél jobban utána nézni. A telefonokhoz hasonlóan ezeket az eszközöket is célszerű lenne 20 és 80% töltöttség között tartani, vagy az autókhoz hasonlóan hagynak a rendszerben tartalékot?

    Rokon másfél éve vette a Xiaomi M365-öt, munkahelye oda-vissza 12 km, és jellemzően ez a fő felhasználás. Kb. 1750 km-en és 180 töltési cikluson van túl. Az akkumulátor és a roller hibátlan állapotban. Ő minden használat után (kb. 60%-os szintnél) estére felteszi a töltőre. Én első hallásra azt mondanám, ez így nem ideális.

  • PociAti

    senior tag

    válasz Reggie0 #8944 üzenetére

    Ilyen nyúlfarknyi, magyarázat nélküli válaszról nehéz eldönteni, hogy trollkodás, vagy tényleg hasznos tanács.

    Napi átlagos köröm 3 km, így ha megfogadom a "töltsed minél sűrűbben" tanácsot, akkor folyamatosan kb. 85% és 100% között lenne az akku.

    Van valami ideális érték, amik között célszerű tartani a Xiaomi roller akkuját a hosszú élettartam érdekében?

  • PociAti

    senior tag

    válasz Reggie0 #8954 üzenetére

    Hálás köszönet a kimerítő válaszért! :R
    Pont az ilyen hozzászólások miatt szeretem a szakmai fórumokat.
    A táblázat tengelyein szereplő kifejezéseket elegendő volt beírni a keresőbe, és bőséges magyarázatot találtam az általad írtakra.

    Én a Xiaomi roller specifikációját tekintettem kiindulási alapnak, és ehhez gyártottam téves elméletet:
    "Cyclical lifetime: 500 charging cycles with power maintained above 70%"
    Ez irányú szakmai ismeretek nélkül azt feltételeztem, hogy az 500 töltés célszerű lenne minél később elérni, tehát a töltési ciklusok számának csökkentésével (az akkuk bőséges lemerítésével) jót teszek... ...de ezek szerint pont az ellenkezője igaz. A specifikációban "egyszerű felhasználót" és átlagos felhasználást vesznek alapul, és ehhez kapcsolódó degradáció értékét adták meg, nem pedig azt, hogy mi lenne jó az akkumulátornak.

    [ Szerkesztve ]

  • PociAti

    senior tag

    válasz Gab3n28 #8978 üzenetére

    Én kb. június 5-én frissítettem le az 1S rollert, és pontosan ugyanaz a verzió van nálam, mint Laca1212 rollerén. Abban még volt tempomat kiválasztási lehetőség.
    Lásd korábbi hozzászólásom képernyőképeit.

    Xiaomi Home appon keresztül frissítettem, de azóta se használtam azt az appot, az m365 Tools mindenben jobb nála.

    Találtam egy videót, amin pont a mi verziónkon mutatják be a downgrade lépéseit. Talán hasznos lesz számodra (is). Szükséges fájlok linkjei a videó leírásában.
    Downgrade new Xiaomi Pro 2 / 1S / Essential with BLE1.3.2 and DRV2.2.4 / 2.2.5

  • PociAti

    senior tag

    válasz Gab3n28 #8990 üzenetére

    Szívesen!
    Kíváncsi vagyok rá, hány nap után fog viszketni a kezed, hogy a sikeres fw downgrade után valami extra firmware-t tegyél a rollerra? Amivel ki lehet hozni belőle a 30 km/h feletti tempót...
    Engem pár apróság zavar:
    - tempomatnál néha túl sok az 5 másodperc, 3-4 jobb lenne;
    - a gyalogos mód értelmetlen... átprogramoznám mindhárom tartományt;
    - az indulási sebességet is levenném 3-4 km/h-ra.

  • PociAti

    senior tag

    válasz Reggie0 #8993 üzenetére

    Ha az egyszeri parasztnak ezekkel a rollerekkel akkora problémája van, hogy képes jelentős anyagi kár okozására, akkor az élet más területén mekkora problémákat görgethet maga előtt? Csoda, hogy az ilyen a rollert dobja be a Dunába, és nem magát veti a mélybe.
    Tolnák fel az akkupackot az elkövető hátsójába! Megérdemelné.

    Nem tudom mennyi eroller van BP-en, de ha azok jutányos beszezési költségét nézzük, akkor az eszközpark nem tűnik olyan vészes tényezőnek. Viszonylag hamar kitermelné az árát... De a rendszer fenntartásához emberekre van szükség, és azok bérköltsége - saját számításom szerint - elég jelentős tétel, így leginkább ezen lehet spórolni. Ha pedig kevés (minőségi) fenntartó van, annak látjuk mi az eredménye...

  • PociAti

    senior tag

    válasz gergo5991 #8986 üzenetére

    Nekem csak addig tetszett a MAX G30, és a Xiaomi design világa, amíg meg nem láttam ezt: Segway Ninebot F40.
    Imádom a vonalvezetését!
    Jó, ez még nagyon új, indiegogo: $750, előrendelve 629 USD (USA, Kanada, Ázsia). Hatótáv: 40 km, sebesség 30 km/h, 10"-os ballonos kerekek.

    Közben ezen az oldalon már az európai modell, az F40E is megjelent:
    https://www.segway.com/ninebot-kickscooter-f-series/

    [ Szerkesztve ]

  • PociAti

    senior tag

    válasz jozsi252 #9019 üzenetére

    Xiaomi Mi 1S helyett Kugoo G-Booster? Az előbbi 250 W, utóbbi 1600 W. Bőven hatszoros különbség van motorteljesítményben!
    Kettő között nincs élet?
    Bármi, ami nem 100 hanem 120 kg-ra van méretezve?

    Árukereső alapján elég sovány a felhozatal 120 kg-os, 200 alatti erollerek területén. Nincs egy se, amire őszintén rákívántam volna.

    [ Szerkesztve ]

  • PociAti

    senior tag

    válasz Stylerr #9036 üzenetére

    Nincs személyes tapasztalatom.

    Nekem ezek a Sencor és Voltaik e-rollerek Xiaomi koppintásnak tűnnek. Fotórealisztikus, számítógéppel generált látványképeket látni a termékekről, de az utcán nem kömmyű összefutni velük. A Xiaomi (Ninebot) rollerből kb. 10.000-szer több lett már legyártva, fejlesztésre, hibák kijavítására is lényegesen nagyobb energiát fektettek. Szervizelés, alkatrész utánpótlás, szoftveres módosítás, stb. tekintetében is a nevesebb gyártó élvez előnyt. (Bár érzésem szerint pár alkatrész kompatibilis lehet.)

    Ha a paramétereket nézzük, akkor általában ár/érték arányban a noname gyártók jobbak. Lehet valakinek pont olyan tulajdonságokkal, felszereltséggel rendelkező roller jön be, mint amit ezek szállítanak (pl. a tömör gumi, amit én mondjuk gyűlölnék). Vakmerőség kell hozzá, hogy valaki bele merjen vágni, és jókora szerencse ahhoz, hogy a konstrukció gyermekbetegségei elkerüljék. Ha pedig nem jön be, akkor használt piacon is nagyobb buktával lehet túladni rajta, mint olyan gyártó termékén, amely már bizonyított.

  • PociAti

    senior tag

    válasz Laca1212 #9091 üzenetére

    Neked az a szórakozásod, hogy minden hozzászólásban megemlítesz egy újabb rollert?

    (#8622) Laca1212
    Vennék egy rollert,melyik típust ajánlanátok?

    (#8624) Laca1212
    Itthonról venném. Ez az? [KUGOO S1 PLUS]

    (#8636) Laca1212
    Egy Xiaomi M365
    egy Xiaomi Mi Electric Scooter 1S
    és egy Xiaomi Mi Electric Scooter Essential között mik a legfőbb különbségek? Mi a sorrend köztük?Melyik a legjobb a 3 közül és miért?

    (#8637) Laca1212
    Sencor Scooter One-ról mia vélemény?

    (#8640) Laca1212 válasza Laca1212 (#8637) üzenetére
    Létezhet, hogy átcímkézett Xiaomi? Nagyon hasonlít rá. Tudásra papíron kb 1S, de Essential árban.

    (#8674) Laca1212
    Xiaomi 1S Nordic Edition-ból ki lehet ütni a 20 km/h-ás korlátozást?

    (#8727) Laca1212
    ... Rágom egy ideje a témát. Amik szóba jöttek nálam (ársorrendben):
    Xiaomi Essential,
    Sencor One 2020,
    Xiaomi 1S

    (#9012) Laca1212
    Tetszik az 1S amit alig 2 hete vettem...
    Azon gondolkozom, hogy 14 napos elállásal visszaküldöm és rendelek egy Pro 2-őt.
    ... Nordic Pro 2.

    (#9022) Laca1212
    1S és ez között vacilláltam, aztán 1S lett...amit lehet bánok már. Sőt, pár hete még 99e volt a Sencor. [Sencor Scooter One (2020)]

    (#9051) Laca1212
    MS Neutron N3- ról mi a véleményetek?

    (#9074) Laca1212
    "250e-ig van bestbuy,"
    Ezt [SEGWAY-NINEBOT Kickscooter Max G30 II] nézegetem épp...
    Vagy ez [SEGWAY-NINEBOT Kickscooter G30LE]. Kisebb akku, kisebb váz, nincs beépített töltő.

    (#9091) Laca1212
    2021 Kaabo Skywalker 8S-ről mit kell tudni? Mi a véleményetek róla?

  • PociAti

    senior tag

    válasz Zsombe #9113 üzenetére

    Abus vagy Kryptonite között nincs érdemi különbség. Pár kerékpárboltot végigjártam, végül a Decathlonban vettem egyet, amit méretben jónak találtam.
    Ez nyilván nem annyira ellenálló, mint a nagy márkák termékei, de ha ez a vastagság sem elégséges, akkor sokkal inkább a helyszínnel van a probléma, nem azzal, hogy mennyire edzett acélból készült a lakat. Bolt előtt 5-10 percekre szoktam lezárni, jól látható, lehetőség szerint kellemesen forgalmas helyre. Pozitívum a kamera, biztonsági őr, taxis, és hasonló dolgok jelenléte.


    A vázat párszor körbetekertem visszaszedhető 3M ragasztószalaggal, és azt felülragasztottam ducktape-pel. A lakat U alakú részét is körbetekertem, hogy ne csesszem le a festést.

    [ Szerkesztve ]

  • PociAti

    senior tag

    válasz mrrr74 #9118 üzenetére

    10-12k-s lakatokhoz képest ez aprópénz.
    Azt elfelejtettem írni, hogy lakatoknál nem csak az a fontos, hogy minél kevésbé legyen idejük bíbelődni vele, hanem hogy a zárszerkezet minél inkább elérhetetlen helyen legyen. Én se véletlenül zárom le úgy, hogy fal felé legyen a kulcsnyílás, hanem tudatosan forgatom be úgy a lakatot.

    Látni videókat, ahol márkás U-lakotokat másodpercek alatt kinyitnak. A zár részt nyírják ki. Spéci, kulcsformájú fűrészfogú eszközt helyeznek a zárba, majd kalapáccsal rácsapnak.
    Részlet a Tolvajkergetők 15. epizódjából.
    A fagyasztásos módszer még spéci eszközt sem igényel, de lassabb.

  • PociAti

    senior tag

    válasz Putyin90 #9121 üzenetére

    Ha ő is balra szeretne kanyarodni, akkor kétszer keresztezed az útját.
    Viszont ha szabályosan közlekednél, akkor mindketten egyszerre be tudnátok kanyarodni.

    A roller pár szempontból sokkal rosszabb a kerékpárnál.
    - Az autós kevésbé tudja előre megjósolni a szándékát,
    - kevésbé lehet nyilvánvaló (kar)jelzésekkel kommunikálni, (vagy köszönni,)
    - forgalmat is kevésbé lehet figyelni, mivel idegesebben reagál a hátrafordulásra,
    - és az úthibák (kátyúk, útpadkák) miatt sokkal kevesebb idő van a forgalomra figyelni, többet kell hazárdirozni.
    És hát a gyorsulás is egész más. Azt is nehezebb kiszámítani autós szempontjából.

  • PociAti

    senior tag

    válasz Putyin90 #9123 üzenetére

    Sohasem azzal van baj, amikor két közlekedésben részt vevő jármű más helyen van, hanem azzal, amikor azok egy helyen vannak.

    Tehát ha "még időben" besorolsz középre vagy a felezőhöz, mert van időd, akkor az egész középre húzódás értelmetlen és szabálytalan volt. És akkor ha utolér, akkor még azt is meg kell várnia a mögötted lévő járműnek, hogy kisoroljál jobbra. Közben ha mögötted egy rolleres, vagy kerékpáros szabályosan, de nálad gyorsabban közlekedik, azzal egy újabb veszélyes forgalmi szituációt idéztél elő.

    Visszapillantó tényleg nagyon sokat tud segíteni, első napokban én is azt tartottam a legfontosabb beszerezni való kiegészítőnek.

  • PociAti

    senior tag

    válasz hito #9174 üzenetére

    M365 Plus almás vonalon, a zöld robotra pedig m365 Tools az applikáció neve.
    Lehetséges, hogy két egymástól eltérő csapat fejleszti, de akár lehetnek közös gyökerei is.
    A lényeg, hogy ez csak tájékoztató jellegű információk. Feltételezve, hogy nem teljesen balfékek fejlesztik ezt a két appot, így valami köze lehet a valóságból. Bizonyos értékekből próbálnak - nem túl pontos és szakszerű - következtetést levonni.

  • PociAti

    senior tag

    válasz Reggie0 #9178 üzenetére

    Hát ige, az eMAG keményen megdolgozik azért, hogy az egyik leggyűlöltebb céggé váljon!
    Persze akik csak felületesen szemlélik, azok keveset vesznek észere belőle.
    Viszont aki Marketplace-en keresztül jobban belelát a tákolt rendszerükbe, illetve kifinomultabb eszközökkel figyeli az árazásukat, "akcióikat", vagy necces úton forgalmazott termékek garanciális ügyintézésébe fut bele, az biztos másként látja a dolgokat, mint a naiv vásárló.
    Én már eljutottam arra a pontra, hogy bárhonnan szívesebben vásárlok, mint tőlük.

  • PociAti

    senior tag

    válasz jozsi252 #9197 üzenetére

    Kerékpáros körökben is rendkívül megosztó a két tábor, már ami a bukósisak viselését illeti.
    Mert mindenki tud olyan szerencsétlen esetről beszámolni, amikor valaki viszonylag kis sebességnél szenvedett halálos balesetet, de a bukósisak talán megmenthette volna az életét.
    Viszont az sem véletlen, hogy azokban az országokban, ahol igazán népszerű a kerékpározás, ott egyáltalán nem kötelező a bukósisak. Sisak megkövetelésének nagyon rossz üzenete lenne, sokak számára szinte teljesen ellehetetlenítené a közlekedést, hamis biztonságérzetet ad, stb. Ez utóbbihoz kapcsolódik, hogy körültekintő közlekedés százszor többet ér, mint bármelyik protektor.
    Ez ellen szól, hogy a közlekedésben résztvevőknél a közlekedési kultúra idehaza még mindig elég alacsony szinten van, bár erős javulás tapasztalható (Pest az külön világ, lényegesen rosszabb a helyzet). Korábban kialakított úthálózatunk nem igazán optimális, és sajnos az újak tervezésekor is gyakran tapasztalni, hogy 10km/h sebességgel haladó, jó szlalomozási képességgel rendelkező fatbike-okra tervezik a kerékpárutakat.

    [ Szerkesztve ]

  • PociAti

    senior tag

    válasz DigitXT #9200 üzenetére

    A hamis biztonságérzet szakkifejezéssel pedig elég sűrűn lehet találkozni bukósisak kapcsán. Lényege, hogy nem csak racionális gondolkodású emberek használják, így sokan túlzottan bíznak abban, hogy sisak viselésével maguk védelmében a legtöbbet már megtették és ezáltal sokkal bevállalósabban közlekednek. Annál is bevállalósabban, mint amit a jármű fékrendszere, a vezető manőverezési képessége, vagy az adott forgalmi szituáció megengedne.
    Volt ahol a sisak kötelezővé tétele után, kimutathatóan megnőtt a kerékpárosok között a balesetek száma. A megnövekedett önbizalmat hozták ki okként.

    És igen, van az a jármű amely "megkívánja" a sebességet, és van az a sebesség, amit nem lehet pólóban kényelmesen kibukfencezni, szóval megkövetel bizonyos védőfelszereléseket.
    De az egyszerű pálcika rollerek még ha képesek is 30 km/h fölötti tempóra, akkor sem szükséges velük minden körülmény között annyival menni. Én jobb szeretek bőven a határ alatt kényelmesen cirkálni.

    A megközelítésen szerintem nagyon sok múlik. Ha valaki gyalog közlekedésről, vagy lassú bicajról vált nem túl combos rollerra, feleslegesnek érzi új elem bevitelét a képletbe, viszont ha valaki motorról lép vissza, akkor hozza magával a megszokott eszközök könnyített alternatíváit.

  • PociAti

    senior tag

    válasz jozsi252 #9209 üzenetére

    A (#9225)-es hozzászólásban szereplő: "Mindenkinek szíve joga hogy vigyáz az életére." megjegyzéseket célszerű kerülni. Az ilyen fatális kijelentések csak a hasonlóan túlzó ellenvélemények irányába viszik a beszélgetéseket (pl. először tegyék kötelezővé légzsákkal nem rendelkező autóban a bukósisakot, mivel ott gyakrabban történik fejsérülés, mint járművön kívül).

    Az általam említett "körültekintő közlekedésre" jó példa az, amire te is imént beruháztál: visszapillantó tükör. Rolleren nem olyan egyszerű a mögöttünk zajló események figyelemmel tartása, pedig igény lenne rá. Nálam a körültekintésbe bele tartozik, hogy figyelünk minden felénk tartó járművet, legyen az előttünk vagy mögöttünk. Vagy csak pusztán jó tudni, hogy egy ránk kinyitott ajtó esetén kivágódhatok-e balra, vagy ezzel a manőverrel csak tetézem a bajt?

    Tükörrel kapcsolatos tapasztalatodra kíváncsi leszek.

    És csak reméljük, hogy a KRESZ megalkotói nem kizárólag pestiekből, horrorisztikus forgalmi szituációkon edződött aktakukacokból áll! Mert nap mint nap használom a rollert, viszonylag rövid, 3 és 20 perc között teljesíthető szakaszokon, és itt vidéki megyeszékhelyen elég jó az úthálózat, egyre több kerékpárút épül. Autókkal oly ritkán kerülök egy sávba, de még a keresztezések zöme is elég korrekt, és a helyi vezetési kultúrára se panaszkodhatom.

  • PociAti

    senior tag

    válasz jozsi252 #9288 üzenetére

    Én meg azt szeretném, ha már fúziós erőműről kapnánk az áramot, de attól tartok mindegyikre még pár roller generációnyit várni kell.

  • PociAti

    senior tag

    válasz McNamara #9297 üzenetére

    Mert elsősorban a túlsúlyos emberek osztották meg csalódottságukat.
    Nekem a gyengébb 250W-os Xiaomi 1S rollerem van (szemben a pro 300 Wattjával). Teszi a dolgát, csak úgy hasít hegynek felfelé. Azért, mert 62 kg vagyok. Sík terepen is kipörögnek a kerekek, ha kicsit poros úton indulok el.

    A te 82 kg-od pont határeset. Ki kell próbálni, csak akkor tudnál biztosra menni. Mármint felvinne, de útvonaltól függően lehet csak 18 km/h tempóval, és onnan már csak rajtad múlik, hogy ezt szenvedésnek éled meg, vagy kényelmes tempónak.
    És ami igazán nehézkesen megy, az emelkedőnek történő, nulláról való gyorsulás. Ott elkél a segítség. (De igazából az extra teljesítmény kelne el, arra lenne szükség.)

    Biztos vannak összehasonlító adatok Lime-ról, utána kell nézni. Azok lehet erősebbek, és mellé máshogy vannak konfigurálva.

  • PociAti

    senior tag

    válasz Laca1212 #9302 üzenetére

    Ez már nagyon OFF (ha az erollert nem érintené ennyire drasztikusan a tömeg).

    "Átlag férfi 180 -190 cm ..." Ez baromság!
    "90-95 kg nem épp az elhízott ..." Pedig elhízott, ha átlag testmagasságot vesszük alapul.

    WorldData.info: Average sizes of men and women
    Hungary, magasság: 1.76 m, testtömeg: 87.6 kg, testtömeg index: 28.2, ami azt igazolja vissza, hogy a magyarok bőven a normális sáv (BMI: 18,5-24,99) fölött vannak, tehát a túlsúlyos kategóriába tartozunk.
    Átlag magasság és az általad körvonalazott 93 kg az már az "I. fokú elhízás", nem is a "túlsúly" kategória.

    Viszont a 176 cm-hez tartozó 62 kg testtömeg indexét nézzük, az 20,02, ami a 18,5-24,9 normál kategóriába tartozik. (Igen, ez "átlag alatti", de pont normális!)

    Légellenállás szempontjából a csepp forma az ideális alakzat, de a roller szempontjából a funkciótlan zsírpocak nagyobb hátrány, mint előny. Bármennyire nehéz is azt elfogadni a tőlünk eltérő dolgokat normálisként, vagy ideálisként, de azért némi tájékozódással nem lehet probléma.

  • PociAti

    senior tag

    válasz vadasz70 #9310 üzenetére

    Hasonló árban rengeteg alternatívája van a Xiaomi Pro 2-nek, mindegyik jobb valamiben.
    Vagy egy picit olcsóbb, vagy nagyobb a kereke, vagy jobb a felépítése, vagy nagyobb a teherbírása, vagy mert teleszkópokkal rendelkezik.
    Viszont ha az összképet nézzük, akkor (sajnos) továbbra is a Xiaomi marad a saját kategóriájában a legjobb, mert minden riválisának van valami olyan bosszantó tulajdonsága, ami miatt alul marad.
    (Pl. tömör gumik, nagyobb tömeg, gyenge összeszerelés, béna kijelző, gyengébb fékek, magasra helyezett súlypont, kisebb hatótáv, stb.) És akkor nincs hozzá App, nem tuningolható szoftveresen, alkatrész ellátottsága fasorban sincs, kiforratlan, stb.

    A Joyor-nak van több 500W-os erollere, a 195k-ba kerülő Joyor F5 S+-re azt írják: motor 500W, hatótáv: 55 km, max. sebesség: 40 km/h (limitálva 25-re?), 120 kg-os terhelhetőség, 48V, 13000 mAh akku, első+hátsó teleszkóp, stb.

    KUGOO KIRIN M4 Pro szintén 500W, és 250k körül van az ára. Ez a teljesítmény következő igazi lépcső.

    [ Szerkesztve ]

  • PociAti

    senior tag

    válasz jozsi252 #9321 üzenetére

    Jogos a meglátás! Úgy tényleg könnyű áron alul értékesíteni valamit, ha utolsó darabról van szót, vagy egyáltalán nem is kapható.
    A 350W-os rollereket szándékosan nem említettem meg a Xiaomi Pro 2 kapcsán, mivel azok teljesítményét valószínűleg a Xiaomi is tudja custom firmware felrakása után.

    A 300-400k rollereket én már 2 kategória ugrásnak érzem. Mert nem csak teljesítményben van változás, hanem a felépítmény is lényegesen megváltozik (pl. dupla lengéscsillapító és 20 kg-ot meghaladó önsúly, amit már lélektani határnak érzek ahhoz, hogy picire összecsukva elférjen tömegközlekedési eszközön, vagy felszaladjunk vele a második emeletre).

    De ahogy a mobilok esetén is az irreálisan nagy méretű készülékek terjedtek el, autóknál is hasonló forradalom zajlik, előfordulhat hogy idővel kikopnak a ropi-rakéták, és a motorizált kosok letarolják a piacot.

  • PociAti

    senior tag

    válasz Aaron14 #9382 üzenetére

    Rosszul feltett kérdés van olyan idegesítő, mint a nyikorgás.
    Legalább némi támpontot adnál meg arról, hogy a kormány tetején nyikorog, annál a 4 csavarnál amit jó eséllyel te magad csavartál be, vagy mondjuk a roller hátulján a sárhányótól jön a zaj.

  • PociAti

    senior tag

    válasz Skynet258 #9387 üzenetére

    Videóban egy harmadik potenciális nyikorgási pont van. (Korbács jár azért, aki olyan "univerzális" kulcsot használ bármihez is. Ezzel a baklövéssel az egész videót hitelességét aláássa.)

  • PociAti

    senior tag

    válasz Dark197405 #9389 üzenetére

    Downgrade-et követően a Xiaomi 1S-re én is feltettem egy cfw-t, amit a ScooterHacking Utility állítottam össze.

    Az első próbálkozással csak részben vagyok elégedett.
    A cél az volt, hogy a tempomatot már 3 másodperc után elérjem (ezt sikerült), de ebben az App-ban nem találtam arra lehetőséget, hogy a power gomb funkcióját megcseréljem. (1 kattintás legyen az üzemmódok közötti váltás, és 2 a lámpa be/ki).
    A sebesség értékeket nem sikerült jól belőnöm az Appal. Cél a 27 / 23 / 17 km/h lett volna.
    26 / 23 / 5 km/h lett belőle. Utóbbi valószínűleg amiatt van, mert flash-elés előtt kellett volna régiót választani (Global lite-ról Globalra.

    Te milyen programot használtál és mik a tapasztalataid?

  • PociAti

    senior tag

    válasz Dark197405 #9406 üzenetére

    Amit te feltettél, az egy készre főzött beállítás, semmi testreszabási lehetőség nincs benne.
    Nem olyan, amit szeretnél, hanem olyan, amilyenre valaki megalkotta.
    Egy olyan személy, aki azt állítja a 20%-kal feltuningolt 1S beállítására, hogy az nem károsítja az akkut és a motort. (Kissé szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban.)
    "Some question and answer
    1. Top SPEED (fully charged scoot)?
    1S - 30 to 31 kph, Pro2 - 35kph
    2. Will this damage the battery or motor?
    No."

    Ettől függetlenül tökéletes lehet számodra, de én jobb szeretem magam beállítani a paramétereket, de minimum rálátni a dolgokra, hogy milyen - gyáritól eltérő - beállítás történt és azt hogyan érte el.

    Közben teljesen feltöltöttem a rollert és simn hozza a 27 km/h-t. Viszont a középső, a D fokozat (is) túl erős lett, induláskor hajlamos kipörögni alattam. És még a gyalogos módot kell megoldani.
    Az előbb nem írtam, de most már alacsonyabb tempónál elindul a roller, nem kell 5 km/h-ig elszökdelni vele.

    Gyanús, hogy később kipróbálok egy másik App-ot is.

  • PociAti

    senior tag

    válasz modeller #9444 üzenetére

    Igen, az apró huppanók, repedések rendkívül idegesítőek. Szoktam használni egy hosszú kerékpárutat, ami mellett fasor áll, így tele van apró úthibával. Nem csak az ujjad mozdul meg a gázkaron, hanem a sebesség is ugrálgat a mikró akadályok miatt (és valószínűleg ez számít, nem a gázkar dőlésszöge).
    Az egyik, kb. 500 m-es szakasz utolsó pár 10 méterén sikerült eddig csak elkapni a tempomatot, az 5 másodperces szabály miatt

    A módosított firmware-nek számomra messze ez lett a legnagyobb előnye. Jelenlegi beállítás 3 másodperc, így nagyon könnyű beállni fix tempóra. A roller top 3 tulajdonsága közé mindenképpen felsorolnám a tempomatot, most már sokkal használhatóbb lett a roller. Bármilyen tempó könnyedén beállítható. (Tervek szerint leveszem majd 2-2,5 másodperce.)

    Üdv: PociAti, 62 kg-os férfi, aki 21,7-es BMI-vel rendelkezik, de fogalma sincs róla, hogy egy padra felfeküdve hány kilogrammot tudna kinyomni. Ez a kérdés az elmúlt 4x év során még soha nem merült fel.

  • PociAti

    senior tag

    válasz Reggie0 #9449 üzenetére

    A gázkar valószínűleg tényleg nyomatékot szabályoz, vagy legalábbis azzal összefüggő értéket.
    A Xiaomi rollernál kb. 40°-os állásban lehet a maximális kar pozíció (a tövig nyomom állapot), de a maximális vezérlési értéket eléri már 37°-os szögnél, ezért a csúcssebességre beállt tempomatból is kibillenthető a kar lenyomásával, nem kell hozzá fék.

    Vagy a terminus technicus, azaz a pontos szakkifejezés miatt tettél említést?
    Xiaomi nyelvhasználata szerint cruise control, amit eme eszközök tudnak, a köznyelv ezt tempomatnak nevezi, így közérthető. Abban igazad van, hogy nem a sebességet tartják, hanem a nyomaték értéket fixálják, de érzésre annál többről van szó. Ha idő közben jön egy emelkedő, akkor a sebesség érdekében nem növeli meg látványosan a nyomatékot, viszont lejtő esetén érzésre úgy tűnik, mintha motorfékkel nem engedné +1 km/h-val jobban felgyorsulni a rollert. (Innentől kezdve nem pusztán vezérlésről, hanem szabályozásról van szó.)

    Üdv: PociAti, 62 kg-os férfi, aki 21,7-es BMI-vel rendelkezik, de fogalma sincs róla, hogy egy padra felfeküdve hány kilogrammot tudna kinyomni. Ez a kérdés az elmúlt 4x év során még soha nem merült fel.

    [ Szerkesztve ]

  • PociAti

    senior tag

    válasz Játékos #9530 üzenetére

    Próbáld meg a hivatalos alkalmazásban, a Xiaomi home-ban engedélyezni. Nekem úgy sikerült.
    Egyre több országban biztonsági okból gyárilag kikapcsolták a tempomatot, és hagyományos módon be se tudod kapcsolni.
    A Xiaomi home app lehet felajánlja a firmware frissítést, de soha ne fogadd el, mert egyre gyakoribb hogy letiltják a tempomatot. (Biztos volt pár balfék, miattuk jobbnak látták kikapcsolni.)

    Sokkal könnyebb tempomattal baleseted szenvedni, mert ha valaki nem figyelt rá hogy be van kapcsolva, gázkart elengedve várná a lassulást (csak az nem következik be). Át kell szokni rá, hogy minden alkalommal picit meg kell pöccinteni a fékkart. Könnyű megtanulni.

  • PociAti

    senior tag

    válasz Játékos #9532 üzenetére

    Az M365 tool kiírja, hogy milyen fw van rajta.

    A #9402-es hozzászólásban említettem, hogy én is visszatettem az fw-t.
    Én NINJA Angryxiaomi leírásait használom, Downgrade Pro 2 / 1S. Két appot említ, DownG, és Xiaoflasher, elvileg mindkettővel működik.
    Nekem Xiaomi Mi 1S rollerem van, úgy kezdtem, hogy lefrissítettem a Xiaomi Home appban a fw-t (hiba volt), de engedte még bekapcsolni a cruise controlt. Alábbi verzió futott ekkor nálam: DRV/ESC: 225, BLE: 132, BMS: 128.

    Aztán Ninja videói alapján Xiaoflasher-rel első lépésként visszaraktam a DRV-t 221-re, utána megpróbáltam a BLE-t visszarakni 129-re, de nekem sem sikerült (ahogy sok más hozzászólónak sem. Ez talán a mobil BT verziójától függ, de nincs jelentősége, csak az a fontos, hogy a régi DRV felmenjen).

    Utána szintén Ninja YT videója alapján készítettem egy custom fw-t a ScooterHacking Utility applikációval.

    Azóta eltelt majdnem 2 hét, pár órája készítettem egy újat, kicsit finomítani próbáltam az előző beállításain.
    Az új fw előtt visszatettem ugyanezzel a SHU-val az original 221-es DRV-t. (Ez a lépés valószínűleg felesleges, talán az előző cfw-t is felül lehet íratni újjal, de inkább biztosra mentem.)

    Van valaki Magyarországon, aki foglalkozik téglásított Xiaomi rollerek életre keltésével? Még nem aktuális, de soha nem lehet tudni, mikor fut valami félre (mert pl. meghal a teló akkuja frissítés közben).

  • PociAti

    senior tag

    válasz Skynet258 #9535 üzenetére

    Majd csak ma próbálom ki teljesen feltöltve, így most még érdemben nem tudok nyilatkozni a változtatásokról.

    Nem volt cél a max sebesség elérése, ami Xiaomi Mi 1S modellnél kb. 31-32 km/h (tömeg függő), hanem szerettem volna kicsit jobban testre szabni a rollert, a biztonságot és élettartamot figyelembe tartva. Ha a max sebesség kell, akkor a YT videókban lévő beállításokat kellene lemásolni.

    Nálam az Eco mód sajnos még mindig megáll 5km/h-nál, ezt nem sikerült megoldani.
    A napokban kijött 2 frissítés az apphoz, így lehet az is befolyásolná a beállításokat.

    Beállításaim:
    Max speed: 33, 25, 17 km/h.
    Sport mode: 30A, max: 60A. (App szerint Nominal: 420W, Peak 840W.)
    Drrive mode: 19A, max: 40A (Előző próbálkozásnál itt 23A és 48A szerepelt, de ez már túl dinamikusnak bizonyult. Arra ott a sport mód, ez jó lesz nyugodt közlekedésnek védett szakaszon.)
    Eco mode: 15A, 30A
    Throttle current raising coefficient: 500 (alapérték 300, YT videóban 1200-1500-at javasolnak).
    Throttle mode: Default/Speed-based
    Motor start speed: 4.0 km/h
    Cruise control delay: 3 seconds
    A többi paramétert gyárin hagytam.

    Tölteni kikapcsolt állapotban töltöm, valószínűleg ehhez nem nyúltak. A töltő ledjét nézem, de nagyjából lehet tudni mikorra tölti fel. Okos a vezérlés, ezzel amúgy tudtommal nem kell foglalkozni, rajta lehet hagyni a töltőn akár egész estére.

  • PociAti

    senior tag

    válasz Vodike #9565 üzenetére

    Én is csak néztem mint hal a szatyorban. Pont az ellenkezőjét gondolom, mint amit írt hito.
    Persze sok múlik azon ki milyen terepen, értsd: mennyire rázós úton használja. És erre jön rá a fizika, mekkora dinamikával kell szembe néznie a rollernak.

  • PociAti

    senior tag

    válasz Thuglife #9592 üzenetére

    Mitől lenne a minisegwayek.hu megbízható?
    A weboldalukon a legalapvetőbb adatok is hiányoznak, pl. cégnév, adószám, telephely.
    Csak 2 adatot adtak meg magukról:
    - info@... e-mail cím.
    - és egy +36 21 ... telefonszám, amiről ezt jó tudni: "(21) Nomadikus, vagyis nem helyhez kötött, internet alapú (VoIP) vezetékes telefonszámok". Ha legalább valami normális szolgáltatónál lennének, akinél leellenőrizhető a tulajdonos.

    Vásárlás előtt mindig le szoktam ellenőrizni a nem bejáratott cégeket. Amikor rollert vásároltam, az árukereső top5 legolcsóbb ajánlatából 4 kerülendőnek tűnt. Az egyiknek pékáruk forgalmazása volt a fő profilja, 3 pedig nagyon frissen alapított cég volt, abból kettőnél webáruház üzemeltetés szerepelt cégprofilnál, a másiknál mobiltelefonok értékesítése. (Utóbbi még alapjában véve nem gond, de weboldaluk gyanakvást keltő volt.)

  • PociAti

    senior tag

    válasz hito #9598 üzenetére

    Ebből a cikkből csak az derült ki, hogy aki írta, az melyik értelmezési csoporthoz tartozik.
    Lehet találni jogászokat, akik másként értelmezik, és olyanokat is, akik inkább meg se próbálják bekategorizálni, mert mindenképpen rossz döntés közül kellene választani egyet.

    A cikkre sem a velős, sem az érthető kifejezés nem illik. Mert arról szól a bizonyítás, hogy az e-roller nem kerékpár. Gratulálok! Kizárásos alapon akkor akár strucc is lehetne, mert az sem kerékpár.

    Várni kell, amíg létrehoznak az e-rollereknek (és hasonló létező és még nem létező járműveknek) egy kellő általánossággal megfogalmazott kategóriát. (Kerékpárok esetén is volt gubanc a túl specifikus leírással, amibe a modern kerékpárok nem illettek bele.)

  • PociAti

    senior tag

    válasz Laca1212 #9603 üzenetére

    "Nem állította, hogy megbízható!"
    És én azt állítottam volna, hogy ő azt állította megbízható???

    Azon alapvető dolgok hiányára hívtam fel a figyelmet, mi alapján önállóan el lehet dönteni mely weboldalak megbízhatatlanok, vagy legalábbis gyanút kell hogy keltsenek.

  • PociAti

    senior tag

    válasz hito #9608 üzenetére

    "A jelenlegi helyzet" nálad egy szélsőséges forgatókönyv.

    Naponta több ezer e-rolleres halad el rendőrök mellett, tehát milliónyi alkalmuk lenne bírságolni, mégis csak pár kirívó esetről olvasni.
    Azoknál is jó lenne tudni a hátteret, mert nem tartom kizártnak, hogy nem véletlenszerűen kapott bírságot az az egy-két ember.

    A rendőrök figyelmének felkeltésére az egyik legjobb módszer a felelőtlen viselkedés, amin egyetlen tökfedő sem segít.

Új hozzászólás Aktív témák