Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
félisten
Nem feltétlen, ez a gore pl elég jó cucc, és épp akciós a gyártónál (szállítás persze más kérdés). Nekem egy ilyen craft-om van még, ezt is 30 eur körül vettem akciósan.
De nézhetsz MTB nadrágokat is, azokban általában van beépített, kivehető betétes alsó gyárilag, és 10e HUF fölött már elkezdődik a rendes kínálat.
Meg ahogy írták, ki lehet fogni valami alis zsákbamacskát is, de csodák nincsenek, ha működik is, minőségben, kényelemben nem lesz olyan, mint a 'nagyok'.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jlaci74
aktív tag
Egyébként én a 4. profi nyerget próbálom az e-gravel gépemen, vannak különbségek, de ahogy fentebb írta parandroid sorstársunk , először az ülőgumóidnak kell megszokni a bringázást, aztán lehet nyerget vadászni-cserélgetni, de kell a jó betétes nadrág az tuti. Nekem Endura , Sportful és DHB van, utóbbi kifejezetten olcsó a minőségi cuccok kategóriájában, csak sajnos angol márka és ugye a Brexit...
-
yle_greg
tag
Vagy a tizedét, ha nem PRO felhasználásra tervezel, csak néha nyeregbe ülsz.
Én ezt vettem: https://www.aliexpress.com/item/1005006449323978.html
Eddig teljesen jónak tűnik, itt írtam róla: https://prohardver.hu/tema/re_elektromos_rasegitesu_kerekparok/hsz_8260-8260.html
Azóta mentem vele még bő ennyit, ergo most cirka 80 km van a gatyában, és még mindig jó, szóval azt a 3 gombóc fagyi árát amibe került, azt már eddig megérte. De ne érts félre, ez nem egy profi cucc, csak nekem elég jó. Biztosan van ennél jobb, csak azt még nem próbáltam. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
badoer
csendes tag
válasz parandroid #8291 üzenetére
Gondolom minőséget itt is meg kell fizetni 15 20 ezer körül kezdődhet ami már jo
-
parandroid
félisten
Decathlon nem rossz irány indulásnak, de ne a legolcsóbb, szivacsos vackok között nézelődj. Márkás cuccok biztosan jók, de nem olcsók, erdemes azt venni, ami akciós (pláne alsónadrágból, az úgysem látszik). Ha nem szivacsos, hanem géles a betét, az már valszeg jó pont. Nekem Craft, meg Gore van, ezek nagyon jók, korábban volt itteni sportáruházas saját márkás Gonzo, ill. Dynamics, azokat nem tudom, ki gyártja, működött, de nem ugyanaz a minőség (szellőzés, tartósság, anyaghasználat). Asszony pl valamelyik jobbik decathlonost szereti a legjobban,
pedig neki is van Gore is.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
badoer
csendes tag
válasz parandroid #8289 üzenetére
Köszönöm a segitséget. Mélyket érdemes beszerezni a nadrágból? Nem igazán értek hozzá.
-
parandroid
félisten
Betétes (alsó)nadrág a megoldás, illetve sokat kell tekerni. Ez is olyan, mint a gitározás: olyan nincs, hogy egy kezdőnek nem lesz sebes az összes ujjbegye, amíg meg nem szokta a húrokat.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
badoer
csendes tag
Szép napot sziasztok. Tudtok jó bicikli ülést(nyerget) ajánlani? cube kathmandu hybrid kellene, A gyári nekem nagyon kemény és kényelmetlen is. Olyan kellene ami nem töri fel a ....
-
StLui
veterán
Azóta szállított a boltnak az Orbea, de kimaradt a szállításbó (rendelésbe benne volt) ami nekem kell, így két hete használhatatlan a bringám. Atz hiszem ezentúl figyelni fogok, hogy fejcsőbe bemenő bowden, fékvezeték kizáró ok, de ha így folytatódik Orbea-t is kizárom a lehetőségekből. Egy majd 2 milliós bringa használhatatlan egy műanyag vacak miatt.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
jlaci74
aktív tag
válasz aboutterms #8284 üzenetére
Tuti kamu, nézz rá a google-ban a címre , egy bevásárló központ van,
ill. nincs olyan hogy egy boltnak adott bringából minden méret-szín-kerékméret van ... ráadásul majdnem féláron.
De ha igaz is akkor is delivery: holland és UK...[ Szerkesztve ]
-
aboutterms
csendes tag
Sziasztok! https://ek-tronic.com/ Ez a webshop biztonsagos? Rendelt mar innen vki? Eleg jo aron vannak bicok, de nm tudom merjek-e innen rendelni…
-
janakbacsi
őstag
egyik ismerősöm kellys gépe letiltott a nagy melegben. mondjuk van súlya a srácnak. tulmelegedett a motor. találkozott már valaki ilyennel?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
yle_greg
tag
A lanyom most szeptemberben lesz 8 eves, a fiam pont most toltotte be a 10-et.
De a lanyom hypotoniaban szenvedett, nagyon sokaig nagyon nehezen mozgott, ez meg a mai napig befolyasolja a terhelhetoseget. Most mar szerencsere ez nem feltuno, de az allokepessegen erezni, ezert ne ot vedd etalonnak.Hogy a fiam mire kepes, az meg egeszen fura. Ugy ket eves koraban setaltunk, amikor megkerdezte, hogy mi ez a zugas a tavolbol. Mondtam neki, hogy ez a Hungaroring, gyakorolnak a versenyautok. Gyerek szeme kitagul, es kiadja az ukaszt: MEGNEZNI!!
Mondom neki, messze van, meg a kertek alatt is tul messze van. MEGNEZNI!!Jo, lelekben felkeszultem, hogy a nyakamba ultetem, ha kifarad, ugyhogy elindultunk. Orakon keresztul talpalt. Az akaratero vitte, es nem kerdeztem, hogy felul-e a nyakamba, mert kivancsi voltam, mikor adja fel. Nem adta fel. Odaertunk a Hungaroringhez, korbe mentunk a fal menten, az or mondta, hogy nem lehet bemenni. Gyerek arcan az osszes erzelme latszott, mondtam az ornek, hogy honnan talpalt ide a ket eves gyerek. Csavonak volt szive. Bekisert minket, velunk maradt, mert egyedul ugye nem engedhette meg, hogy bekoszaljunk. Gyerek vegignezte az edzest, majd amikor veget ert, kipukkadt. Akkor vettem fel, egybol el is elaludt a karomban.
Utolag lemerve a terkepen 8.5-9 km volt amit megallas nelkul legyalogolt. Ket evesen!Na, ezt azert irtam, mert rettenetesen fontos, hogy akar-e menni. Ha tudod motivalni, es belso kenyszert erez ra, akkor akar ketszer akkora tavot is meg fog tudni tenni. Erdemes a nagy tavokat emberi esszel felfoghato kisebb reszekre osztani, hogy a gyerek szamara ertelmezheto legyen, hogy "mennyi van meg hatra". Es a motivacio se legyen absztrakt, az "onnan szep lesz a kilatas" szamukra ertelmezhetetlen hulyeseg. Ellenben az "A kovetkezo megallo a fagyizo!" cel kijeloles csodakra kepes.
Nagyon sok mindenen mulik, hogy egy adott koru gyerekkel milyen tavot erdemes tervezni. Az sem mindegy, hogy sima aszfalt, vagy kavicsos, kerekmegfogos-homokos foldut. Egy egy kilometeres gyenge emelkedo kepes teljesen lenullazni a gyerek kapacitasat. Arra is figyelni kell hogy ne legyen monoton az ut, mert az demoralizalo. Mi a lanyommal minden erdekes dolognal megalltunk, fenykepeztunk magaslest, marhakat, lovakat, vizparton szitakotot es pillangokat. De kellettek is neki ezek az 5-10-15 perces pihenok. A fiammal siman le tudtuk volna ezt a tavot megallas nellkul, es sokkal gyorsabban. De emiatt orultem, hogy nem jott, mert igy a lanyom nem orok masodiknak erezte magat, hanem felfedezonek.
[ Szerkesztve ]
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
jlaci74
aktív tag
válasz sportsman #8276 üzenetére
Nem írtad, hogy új vagy használt vásárlás a cél.
Ha új akkor ajánlom figyelmedbe a Bosch új SX rendszerét, igaz az enyém jelenleg szervizben van ... , csendesebb mint a CX, ha ki van kapcsolva szinte észre sem veszed hogy ebike-ot tekersz, könnyű montikat építenek vele a kis rendszersúly miatt ( 400-as akku , de van hozzá Range Extender akku 250Wh ) jó a szervizháttér ... -
addikt
válasz yle_greg #8273 üzenetére
mennyi idős a gyerek?
a fiam most kezdett bringázni 4 évesen, nálunk napi 2-3km a "kimerítő" táv, de jó lenne, ha elképzelésem lenne arról, hogy hogyan fejlődhet“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
LanyUs
senior tag
válasz yle_greg #8273 üzenetére
Nagyon hiányoznak ebből a topikból az ilyen történetek. Hálás vagyok érte! Én még futva viszem a lányokat tekerni 4 és 6 évesek ( 5-8 km között lenni a táv kb. ). Ha inkább utaznának, akkor bringa utánfutó. Ha csak a nagyobbik jön, akkor én is tekerek mellette. Nem lehet ellustulni gyerek mellett az tuti
Keringési rendszer fenntartása végett az elmúlt két tekerést rásegítés nélküli mtb-ommal mentem, jól ment azzal is.Hajnalban szoktam 5-7 között 2 óra intenzív edzés. Ha bringa, akkor 2 óra, ha futás, akkor elég a 70-80 perc.
Az e-bike esetében vegyes sorhasználat mellett is 1500 km alatt sikerült ledarálni a 3-as és a 4-es sorokat. Pedig mindkettő láncot 0,6%-ig engedtem csak. Szerencsére a csere 1-2e Ft/db csak. A régi alu, hááááát az e-bike után, mint a vatta Rásegítés nélkül az enyémmel nem haladok annyira, mint a sima géppel.[ Szerkesztve ]
-
sportsman
csendes tag
Sziasztok, emtb vásárlás előtt állok és lenne technikai kérdésem. Előre is köszönöm ha válaszoltok nagy segítség lenne.
1.Alapvetően sport céllal venném, már béreltem többször is és nekem úgy tetszik hogy többször leOFFolom a motort és edzéskepp úgy tekerek felfelé amíg bírom, pulzus emelledik, láb bedurran, jó érzés stb. Aztán amikor elég akkor vissza a motor. Viszont neztem hogy a bosch gen 2 es gen 3 nal kicsi az első lánc tányér, nem 1:1 az arány (és elvileg itt a motor áttételét is fontos áthajtani erővel), es elvileg ahogy olvastam ezeknél nehezebb felfelé tekerni ha offolva van a motor. Mit gondoltok? Béreltem Haibike sduro hardnine 3.0 hardtail emtb-t yamaha motoros 70Nm 2020as es annál 1:1 volt az arány első lánctányér normál méretű volt es ott jo volt a tekerés offban felfelé és vízszintes trekking terepen is. Könnyebb tekerni off-ban az 1-1 arányú lánctányérosat?
2.Egyébként a másik téma, hogy a yamaha motor nekem elég csendesnek tűnt Bosch gen 4 cx motor pedig ahhoz képest elég vinnyogós volt.
3. Karbantartási felujitasi szempontbol a yamaha is felújíthato? Mert a Boschrol tudom hogy remek a szerviz háttere.
Üdv[ Szerkesztve ]
-
yle_greg
tag
válasz jlaci74 #8274 üzenetére
Koszonom! :-)
Probalkozom olyan elmenyeket adni nekik, amelyek megmaradnak, es nem sima passziv szorakozas, mint a rajzfilmek. Igazabol ezert vettem a "Kecsket", hogy ki tudjak veluk mozdulni a rossz terdem ellenere is. Ugy nez ki, bejott a szamitasom. A kis 7 evesnek hatalmas elmeny volt ez az ut. :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
válasz jlaci74 #8267 üzenetére
Keveset tekerek. Boltba, ide-oda, meg hogy mozogjak, mert a sok Home Office miatt eltespedek. De sajna kevés a szabadidőm, mert a meló vége után jön a következő műszak, ugyanis van két kisgyerekem. Néha velük megyünk egy-egy kört, de ilyenkor lassú a tempó, na meg inkább velük foglalkozom, nem a csapatással.
Hogy értsd a mennyiségeket, most hétvégén a lányommal eltekertünk 27 kilométert, közben volt egy kompozás a horányi réven, hogy vadkempingezzünk egy jót a szentendrei szigeten. Láttunk is két őzikét meg tündérbogár kergetőző vadnyulakat, szóval nagyon fasza volt, tutira megismételjük még! :-)
Egyedül a sátrat volt kevésbé élvezetes konkrétan egy szúnyogfelhőben felállítani. (Ilyenkor lenne jó egy ledobós, önkibontó Quechua sátor.)
Aztán másnap reggel vissza a pesti oldalra, és feltekertünk az Aquawordbe, ahol egész nap pacsáltunk, a kisasszony a teljesítményérért cserébe kapott egy pipás búvármaszkot, úgyhogy megtanult búvárúszni. Sajnos nála csecsemőkora óta gond van az erőnlétével, letapadt izmokkal kezdődött, most már rendbe jött, de még mindig hamar fárad. Az a 27 km letekerése teljesen kimerítette. A sátorban felfújtam neki a matracot, magára húzta a hálózsákot és már horkolt is. Úgyhogy a pacsa után esélytelen lett volna este hazatekernie, főleg mert onnantól hazáig elég sok a lassú, kimerítő emelkedő, úgyhogy este jött az asszony autóval, és hazahozott mindkettőnket. Elvileg jött volna a fiam is, de ő az utolsó pillanatban meggondolta magát, úgyhogy így járt, kimaradt a sátorozásból.A két nap alatt összesen 36 km volt a táv, ez nálatok szerintem egy hónapban nagyjából a kerekítési hiba. :-)
Most a hó végén lesz egy olyan utam, hogy cirka 55-60 km elfele, aztán egy hét múlva ugyanez csak hazafele. Ez nálam már a "nagy utazás" kategória. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
válasz arcitec #8265 üzenetére
Nem, politikát nem hozok ide! A kétharmad, háromnegyed nem "arra" vonatkozott, hanem arra, hogy az utak kétharmada, háromnegyede hát... nem sima. Bocsánat, ez félreérthető volt.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Ijk
nagyúr
Most néztem hogy Bosch motorokat itthon gyártják, lehet hogy evidens, de meglepődtem.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
parandroid
félisten
válasz arcitec #8263 üzenetére
Tekerek Mo-n is, sajnos nincs akkora különbség infrsatruktúrában. Itt is vannak kriminális szakaszok. Nem véletlenül van a cross trekkingemen teleszkóp (mondjuk az egy működő példány), és forgatom a fejemben igen kelletlenül a gravelre váltás gondolatát. Ezzel együtt eljárok mindenhol az országútival is, a manapság használhatatlannak titulált 25-ös virsligumival, 7 baron. Amúgy Mo-n is ilyet használok.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jlaci74
aktív tag
válasz parandroid #8259 üzenetére
Meg tudom erősíteni, montis időkből volt RockShox Reba ami nem a legalapabb a nagynevű gyártótól de kb. még ez is csak majdnem plusz súly a bicajon, aztán Lefty Ocho ami már egy komolyabb cucc, ez már szebben dolgozott de a legprofibb cuccokat nem próbáltam mert közben gravelre váltottam, bár pl. a Canyon ( egyik kedvenc márkám ) is gyárt teleszkópos gravelt de a kis súly miatt a hagyományos karbonvillás verziót részesítem előnyben, így kb. 9 kg lehet ez a bringám.
-
jlaci74
aktív tag
válasz yle_greg #8260 üzenetére
Vettem én is ilyet kiscsikó koromban, de megéri a profi ( nálam jelen esetben Endura és Sportful ) gatyákat megvenni ha sokat tekersz. Drogériákban lehet kapni sportmosószert, csak ezzel moshatja a párom, alacsony hőfok és NO! centrifuga, meghálálja hosszú távon.
Ja és nem boxer jellegű hanem csak vállpántos, ezek nem szorítanak deréktájékon ...
Van két ilyen új nadrágom is eladó méretprobléma miatt, ha érdekel valakit PM-ezzen... -
yle_greg
tag
válasz arcitec #8263 üzenetére
Nem értem, ezt miért mondod, szerintem a magyar utakon elsőrangú aszfalttal van kitöltve a kátyúk és a hiányos burkolatú vízelvezetők közötti terület! Jó, mondjuk egyes műutak szélei tartalmaznak meglepetéseket, de csak ahol lespórolták a szegélyköveket, és emiatt rojtosra nyomták szét a teherautók a az útpadkát. De ez nem sok, kétharmad, háromnegyed, vagyis tört szám, ami tudvalévőleg kicsi. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
arcitec
addikt
válasz parandroid #8259 üzenetére
Ember, németben talán még lehet is ... na de itt ???
[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Ijk
nagyúr
-
yle_greg
tag
válasz parandroid #8259 üzenetére
Apropó rugózás, korábban volt szó a bicajos zselés gatyákról, nos megjött az Aliexpresszről rendelt cucc. Kipróbáltam egy cirka 30-35 km -es távon, volt benne műút, meg sóderes, homokos, kátyús, vízmosásos földút is bőven.
Meglepően kényelmes volt, megérte azt a pár gombóc fagyi árát. Hogy mennyire lesz tartós azt persze nem tudom. Most, miközben először kimostam, nem vettem rajta észre semmilyen gyanús gyűrődést, szakadást, vagy bármit, pedig kerestem az "olcsó húsnak híg a leve" miatt az esetleges minőségi problémákat.
Ti amúgy mivel szoktátok mosni a zselés betétes alsógatya (boxer) típusú biciklis gatyátokat? És simán kézzel, folyékony kézmosóval mostam ki, nem mertem bevágni a mosógépbe.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
parandroid
félisten
válasz Dr.FantastiK #8258 üzenetére
Azért nem kell túlzásokba esni, egy városi/trekking bringára többnyire tök felesleges a rugózás. Pláne, ha legalább az első villa karbon. Nem is beszélve arról, hogy egy rendes teleszkóp, ami már nem csak plusz holtsúly, kb annyiba kerül, amennyiért itt néha teljes bringát keresnek egyesek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
yle_greg
tag
Amit írsz, az elég jól rezonál a 80-20 -as törvénnyel, amit Pareto elvnek is mondanak: https://hu.wikipedia.org/wiki/Pareto-elv
Egy csomó olyan tevékenység létezik, aminél 20% pénz, befektetett idő, energia felhasználásával el lehet jutni a cél 80% -áig, viszont a maradék 20% eléréséhez további 80% pénz, energia, idő kell.
Ez egy csomó termékre is igaz, például a fotózás terén itt van két "egyforma" objektív, amelyek fényereje között nincs kétharmad f-stop eltérés, mégis az egyik 74, a másik 250 ezer forintba kerül. Oké, az F érték fontos, de ezeknek a könnyű kis obiknak a legtöbb vásárlója nem fogja kiaknázni azt a pluszt, amit az f1.4 jelent az f1.7 ellenében.
https://www.220volt.hu/Panasonic-Lumix-G-25mm-f-1.7-fekete
https://www.220volt.hu/Panasonic-Leica-DG-Summilux-25mm-f-1.4-II-ASPH.-H-XA025Szerintem a bicikliknél is megvan ugyanez a jelenség, van egy "optimális" ár, ahol a kapott jóság lineárisan növekszik a gép árával, aztán ahogy egyre magasabb ártartományba érünk, ott már egyre többet kell fizetni egy-egy darabka érezhető mennyiségű jó dologért.
Vannak cégek, akik ezt rohadt jól csinálják. Ez a kicsit több mint fél millió forintba kerülő termék mechanikai bonyolultsága egy fél milliós e-bike technológiai kihívásaival egyszerűen össze sem hasonlítható, de mégis ennyiért árulják:
https://www.xupe.hu/termek/apple-pro-stand-mwug2da/158473Sajnos túl öreg vagyok már ehhez, egy ilyen világban, ahol ezek az árak bárki szerint normálisak, nekem erősebb cuccokra lenne szükségem. De sajna a kávén és a Tokaji borokon kívül nem szedek mást... :-)
[ Szerkesztve ]
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
parandroid
félisten
@lugosi,
Kipróbáltam a hétvégén a Mahle hátsó kerekes motorját egy Orbea Gainben (asszem ez az M31e volt). Nem mondom, hogy nem tudnék vele együtt élni, de egy ennyire fürge, gyors, fullkarbon gépen, pláne elektromos váltással nem éreztem, hogy sokat tett volna az élményhez. Síkon semmiképpen, gyakorlatilag kettőt tekersz, és 25-ön vagy, paff, vége a rásegítésnek, főleg erősebb rásegítési fokozaton. Dombozni idén nem nagyon engedtek minket, korábban fel lehetett menni a parkolóház tetejére, iden csak egy emeletet mászhattunk, az kb lendületből megvan. Ellenben ordas nagy szél volt a felhőkarcolók között, ott azert érezni a rásegítést. Összessegében amivel jobb volt az fsa motorjánál, az az alapból vagy 4-5k eurót érő gép, amit alátettek…
Ennyi pénzt nem adnék érte, illetve nem vagyok azon a szinten, hogy ezt a teljesítményt a saját felhasználoi szokásaimmal ne tudnám hozni magamtól, de ha valaki erősen dombos környéken jár vele sokat, és erőnlétileg szüksége van segítségre, vagy csak nem sportolásnak veszi, hanem közlekedesi eszköznek, meg egészségmegőrzésre, és nem akarja széthajtani magát minden nap a szinteken, meg a szembeszélben, akkor kiváló gép. Már nem feltétlenül ez a konkrét bringa, mert ez kb a gravelek lamborghini suv-ja, természetesen hibridben, nem az a kimondott kommuter bicaj… Ellenben van ugyanezzel a motorral fele ennyibe kerülő verzió is, bovdenes váltással, meg alu vázzal, bár abból is egy jó felszereltség inkább 4k, mint 3… Amit 3k alatt adnak, Claris váltóval, azt meg inkább nem venném, kb kiheréled a technikát az olcsó komponensekkel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jlaci74 #8247 üzenetére
A könnyű és ezáltal kisebb rásegítésre képes rendszerek között a technikai megoldása kimondottan fejlett, kicsi és csöndes. A Bosch-al szemben a hátránya az amit Runner szokott gyakran említeni, a kisebb szerviz háttér. Ha mondjuk a bringát itthon hivatalosan forgalmazzák és gond esetén van hova vinni, akkor nekem mint műszaki megoldás szimpibb mint a Bosch SX.
Maga a Scott kapcsán viszont annyira nem vagyok elájulva. Persze szép a vázba rejtett felfüggesztés, de mint brinkák, és felfüggesztés a piac mintha kicsit elment volna a Scott mellett, ameddig ők az optikával voltak elfoglalva, hogy menőn nézzen ki. Ezt monti vonalon értem, a gravel bringák lelki világában nem vagyok járatos, abban ne hallgass rám. -
sebgutkopf
őstag
Az enduro és downhill kerékpározás extrém sport, a lényeg a lejtőzésben van, de valahogy fel kell jutni a pálya tetejére, ami szintén akár egész extrém lehet még ezekkel az elektromos enduro gépekkel is. A lényeg, hogy ez valóban egy másik szakág, amik igénylik az arra való eszközöket és technikai tudást.
Az a szép a montizásban, hogy elég sokféle szakága van különböző intenzitással, nehézséggel, adrenalinnal, és veszéllyel rendelkező verzióját lehet szabadon választani, épp azt, ami a lehető legtöbb, legelérhetőbb örömöt szerzi a ridernek. -
goldnarmz
aktív tag
Az alkatrész utánpótlás a Specinél is egészen nevetséges. Nyilván ezt a sz@rt is külföldről kellett rendelni, mert hazai boltok vagy nem tudtak szerezni, vagy 100 EUR körüli áron hozták volna, 1 hónapos átfutással...
Őszinte szólva nem erre számítottam, amikor elhittem a Specialized körüli hype-ot, és megvettem a gépet. Na, nem a bringával van bajom, hanem a "körítéssel". -
StLui
veterán
válasz goldnarmz #8244 üzenetére
Pont ez a gondom nekem is, ezért adtam el a Cobe-ot mert minden műanyag bizbasz már tört rajta, kiox vezérlő is. Erre tessék Orbea még jobban megszivatott, azt sem tudom mikor lesz hozzá alkatrész, még gy is, hogy 5FT helyett 20000 lesz egy ilyen gyűrű
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #8242 üzenetére
Szerintem maga túlfordulás, itt be van építve valami elfordulás gátló, tehát kb 60-60 fokot fordul csak a kormány alapban.
Pár folt, meg a tenyeremről a bőr, ennyivel megúsztam.
Amúgy kb így estem mint ebben a videóba, Canada közepén, kis csupasz placcon szokás szerint vissza akrtam jobbra fordulni a könnyebb nyomra, de most egyenest kellet lefeleé menni, hanem volt ott egy új kanyar berakva, na azon.
[link]Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
jlaci74
aktív tag
válasz sebgutkopf #8229 üzenetére
Most csöppentem a topicba, bár jó ideje bringázok és idéntől ebike-ozok is...
Ha így képbe vagy a gyártókkal a Scott által használt TQ-ról mit tudsz? Volt szerencsén egy gravelben kipróbálni de csak 50m-en keresztül, szinte észrevétlenül működött ...
Egyébként az új Bosch SX-et használom gravel brigában, a páromé meg CX gen 4 montiban... -
LanyUs
senior tag
válasz sebgutkopf #8245 üzenetére
Én csak gyakorlati oldalról világítottam rá, de egy valamit tapasztalok. Kipöröghet a hátsó kerék 15% felett a meredek földes emelkedőn ha a súlypontot előre viszem. Pedig én terhelem közel 100kg-mal a hátsó kereket. Gyökér és kő akad bőven a Mecsekben, tehát igazad van 30s 1000w erőt én nem tudok kihasználni. Ha meg már annyira meredek, akkor abból leszállás lesz. A fenti két videó kemény, de nem vágyom efféle megpróbáltatásokra. Fontos, hogy biztonságban hazaérjek a lányokhoz és ne essek ki a futóedzésekből.
Technikai tudásom messze elmarad a képzett pályások tudásától, de a 8 év aktív futásnak hála az erőnlétem egész jó.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Ahogy Runner is írja és fentebb szintén tettem rá utalást, ezek nem kirándulós bringák, nem kirándulós felhasználásra, a motorok többlet tudása másra kell. Az, hogy nem tudod mire, az azt jelenti, hogy neked arra nincs szükséged és a termék számodra érdektelen, akinek meg kell az tudja miért.
Hogy jobban érzékeltessem, vegyél inkább egy 25%-os emelkedőt a túrista utak kényelmes 7-10%-osával szemben, adj hozzá egy gyökeret vagy sziklát keresztbe, de úgy, hogy az egyben egy további 40cm-t es lépcső, amire fel kell jutni a meredekség mellett. Egy képzett rider, pillanatnyi nagy rásegítéssel és akár overrun funkcióval, aktív mozgással, súlypontmozgatással, technikai tudásával ezt megcsinálja.
Kicsit vizuálisabban nézd meg ezt a két rövid példát miről beszélünk:
meredek [link]
léptetők [link]
Ha ezeket megcsinálod eco-ban, akkor én nagyon mélyen maghajlok előtted és arra kérlek, hogy taníts, mert szeretném én is tudni. -
goldnarmz
aktív tag
válasz sebgutkopf #8229 üzenetére
"Brose a krumplikra ült rá, nem reklamált nála se a Speci és a Sram is elég balek volt, hogy arra a vonatra ült fel."
A krumplival ne is idegesíts... Amióta megvettem, próbálom megszokni, hogy kcs előtt / alatt még van valami, de láthatóan nem sikerült. Persze az ilyen műanyag sz@rokat is olcsón mérik Specialzied-éknál...
Persze lehet hozzá ilyen utángyártott lóf@szt, hogy védd is a motort...
Azon kívül, hogy imádom használni, azt is be kell vallanom, hogy ennyi gondom még sosem volt bringával, mint vele. Oké, használva is van, nem vitrinben tárolom. -
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #8241 üzenetére
Nem tudom mire vonatkozik a felhasználói teljeseítmány Ebike connect-ben. Logika hogy amit én belepedálozok. 35-re van chippelve a gép, így megnő a csúcsteljesítmény, túra módban általában már nem is lehet kényelmesen kitekerni, 25-öt még igen. Most volt 400W csúcs, átlagos 150W, kényelmes 75rpm-es tekeréssel megyek, 8-10 megállás, kigyorsítással, átlag 25km/h.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
sebgutkopf
őstag
Esés: neked nincs semmi bajod? Ez a legfontosabb
Azt a hézagolót a kormány elfordulás közben vajon mi törhette el, a túlforduló kábelek, vagy valamihez hozzáverődött?
Érdemes lehet utánanézni van-e valami lehetőség valami steering lock mechanika beépítésére, hogy ne legyen többet ilyen. -
sebgutkopf
őstag
Igen, ha tényleg 300W-ot teszel bele magadtól (és mondjuk 200% a rásegítés), akkor a motor is belteszi a maxok, így kb 3 másodperc alatt eléred a 25 kmh limitet és a motor leold. 300W a részedről arra is elég, hogy onnantól tovább gyorsíts immár minden rásegítés nélkül bőven a 30 kmh feletti tartományba. Itt a kérdés mindig az idő, hogy ezt a teljesítményt akár te, akár a motor mennyi ideig adja le. A csúcs teljesítmény elég messze tud lenni a tényleges átlagostól, amire a motorok továbbra is 250W-ot mondanak.
-
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #8238 üzenetére
Nekem ebike connect 200-300W max felhasználói teljesítményt szokott írni sport módban, sík, városi terep. Ez alapján simán kimaxolhato síkon 2,5x rasegitessel a 600W, ha jól értelmezem.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
LanyUs
senior tag
válasz Runner_fxr #8238 üzenetére
Ja, hogy az a mód nem egy úgynevezett "alapbeállítás", mint a turbó, amit akár órákon keresztül is használhatsz? Bocs, nem olvastam jobban utána, csak a rásegítés mértékét akartam gyakorlati szintre vetíteni. Az első kilátó után, a másodiknál már használtam én is a 175%-ot, amivel a Zengőre mentem fel. Azért durva az első kilátóig 20 km 600 szint és 91%-on állt még a 800-as akku Hazáig azért ledaráltam 11%-ra.
A fenti gondolatomhoz hozzátartozik, a meredekség miatt kipörgő hátsó kerék is + az első emelkedése.
Ui.: kifogyott a tubeless folyadék! Éppen hazaértem a laposodó kerékkel! 2 db szeg és 3 db óriási tüske állt ki a gumiból belül.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Az ilyen fokozatok mint a cx race motorban a race mód és a DJI-ben a speciális boost mód a 120Nm/1000W-al, nem arra lettek kitalálva, hogy egy pocakos apuka, szandálban, csámpásan, 40-50-es pedálfordulattal terhelje a rendszert, mondjuk a fagyizó felé, vagy egy tó körül, 0 szinttel. Nyilván kicsit túlzok a példával, de alapvetően az extra magas rásegítési fokozatok a technikás terepeken fölfelé való haladást segítik. Az olyat, amit mondjuk analóg géppel még egy erősebb rider sem tud kitekerni. Épp ezért ezeket a módokat csak rövid ideig célszerű használni, különben a motor túlmegedhet. A DJI-ben is max 30 másodpercig elérhető, utána vissza kell hűlnie a rendszernek.
[ Szerkesztve ]
-
LanyUs
senior tag
válasz sebgutkopf #8229 üzenetére
Az adatok elképesztőnek tűnnek! De azon filózok hova kell ekkora mértékű rásegítés Tegnap tesztelési céllal 50%~ra csökkentett ( az engedélyezett lehető legkisebb beállítás ) ECO fokozatban tekertem fel a Mecsekben terepen egy 600 szintes kilátóig. Én 97+bringa 28 kg. 1 óra után kapcsolgattam csak feljebb, de akkor is csak 100 és 175% között. 120-ás nyomaték és 1000w a mi 650w rasegitesunkkel szemben motoros jelleg már.
A másik az akku. Vettem én is 800-ast. Max rásegiteses limittel ki lehet pörgetni 72 perc alatt. Ha arányosan vesszük akkor 650w/1000wx72 perc = 48 perc lenne . 25-ös limittel meg teljesen felesleges. Turbo fokozaton kettőt raterek és azonnal bólint a gép. Akku fejlesztést nyugodtan hozza lehet igazítani[ Szerkesztve ]
-
Sirandrish
legenda
OneSport OT05 City e-bike | TESZT
Nyomatékszenzor 1000euróért
Igen, fos is meg kaka is, de valami[ Szerkesztve ]
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
StLui
veterán
Na megtapasztaltam az "áldását" a fejcsőben bevezetett bowdenezésnek.
1: első esés ami kormány aláfordulással járt, máris tört az egyik műanyag hézagoló (középső 3db fémből van és mindegyik 2 db-ból áll. Tolhattam a kocsiig.
2: spéci ez a biszbasz, és persze drága, majd 20000Ft az Orbea Wild-hoz (2023-as)
3: ha van ilyened sem szereled az árokparton mert bowdeneket ki kell kötni és ami rosszabb a hátsó féket is, mert a műanyag spacer (ami nekem tört) az bizony egyben van, át kell fűzni rajta mindent:
Közben kiderült van még egy hasonló cucc ehhez a bringához konkrétan, ami 25eur, úgyhogy most már azt sem tudom melyik kell[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz yle_greg #8230 üzenetére
Egy BMW-t ha tele raksz extrával rákölhetsz majd még anniyt mint az alapár (50%-ot biztosan) Régen pl azt figyeltem meg, hogy a 0-100-as sprinthez autóknál, az utolsó tizedek lefaragása került (volna) a legtöbbe. Szóval csak arra akartam kilyukadni, hogy az egyre kisebb extrák kerülnek egyre többe a végén, például ugyanaozn gyártó egyre jobb teleszkópjai. Én ezért vettem Orbea Wild-ból a csúcs helyett ami 11000 eur körüli (M-LTD), egy 5000 eur-s példányt (H20) ami alulról a második, felette meg van 4 lépcső. Mindjárt 28kg is lett, a csúcs meg 20-21 között van.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
yle_greg
tag
válasz sebgutkopf #8217 üzenetére
Igen, ez jogos, erre nem gondoltam. Ez tényleg Lamborghini ár, ott sem csodálkozok, hogy nem csak felével több mint egy Ignis, hanem egy kicsit mélyebben kell zsebbe nyúlni...
Asszem úgy lesz ilyen bringám, mint Countach -om: álmomban... :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
Nem mutatok, mert azt nem mondtam, hogy az autó is új! :-)
Egyébként is alma körtével, csak állati idegen nekem, hogy nagyságrendi eltérések vannak az egyes biciklik között. Sőt, két nagyságrend, mert a gyereknek valami 30-40 ezerért vettünk annó új bicajt, oké, az kicsi is, analóg is, de azért mégiscsak százada a 12.000 eurónak. És van két kereke, meg pedálja, és még a láncot sem spórolták le. :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #8222 üzenetére
A Bosch mint piacvezető simán ráült a trónra kényelmesen és élvezhette eddig a fejőstehenet. A gen 4 már elég régi és semmit se csináltak vele. A race motort hagyjuk az csak szoftver. Kijött az SX, ami hagyjuk nem egy nagy újítás, olcsón megcsinálták.
Brose a krumplikra ült rá, nem reklamált nála se a Speci és a Sram is elég balek volt, hogy arra a vonatra ült fel.
Shimano le volt maradva eddig, most a 801-el és annak legújabb fejlesztéseivel felzárkózott, azonos erő és a legújabb 1 hete kiadott szoftver már jobb mint a Bosch (és kisebb könnyebb), de ez most már kevés az üdvösséghez.
Yamaha meg alig tudott gyártókat meggyőzni, pedig elég erős a motorjuk és a garit is normálisan kezelik.Nem volt rendes verseny, végre felrázták a piacot. A ZF kevésbé meglepő mint beugró, bár a méret az egészen sokkoló egy tengelyes megoldás és kuplungos rendszer. Egy új technológiai szinvonal. 30000km-ig tesztelve és élettartam garit adnak rá.
A DJI mint új belépő talán mindenkit meglepett. Csak pislogok még most is. -
trialboj
őstag
Még nem volt időm végignézni a teljes videót, de leesett az állam mikor mondta hogy amit itt látunk az talán a 9. verzió, mert ő már látta a jóval ezelőttit és az nem volt ilyen erős...
Az első modellt nyilván nem szabad venni, sőt egész addig amíg egy komoly gyártó nem használja, de én nagyon meglepődtem hogy ilyet lehet villantani a kalapból."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #8222 üzenetére
természetes, hogy egy új szereplőnek nagyot kell villantania, de ez nem jelenti, hogy
- azok a paraméterek igazak is
- hogy nem derül ki idővel, akár nagyon hamar, hogy szükség van azért ott 1-2 következő verzióra.
Ezt nem lesajnálóan mondom, nyilván benne van már egy csomó munka a részükről, és igen, a többi szereplő simán elkényelmesedik, ha nincs verseny.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Sirandrish
legenda
válasz trialboj #8222 üzenetére
Ha már a drónokban ők a királyok...ideje volt terjeszkedni
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
trialboj
őstag
[DJI beszállt a játékba], és szanaszét alázza az egész mezőnyt? Most mi történik, érdemes még bármilyen "elavult" hajtásra pénzt költeni, mikor ezek az első generációjukkal bohócot csináltak mindenkiből?
Hogy lehetséges hogy ilyen könnyű és erős az egész rendszerük? A többi gyártónak is van ilyen tech csak gondolták hogy szép lassan adagolják nekünk, úgyis örülünk majd az évenkénti éppen csak érezhető fejlesztéseknek is? Vagy őket is meglepte ez az egész?
Nem is tudom melyik válasz keltene nagyobb csalódást. Mikor bejön egy új szereplő és elsőre ekkorát mutat akkor mindig az az érzésem hogy eddig hülyének voltunk nézve.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #8216 üzenetére
nekem legjobban az tetszik a DJI motoros bringában, hogy már nagyon közel van kinézetben a hajtókar tengelyétől előre és lefelé nyúlásban egy analóg bringához. Nagy gyártók motorjait használva nem tudnak szinte akkora első lánckereket rakni, hogy ne lógjon alá a motor burkolat, és némelyik előrefelé is annyit nyúlik, hogy borzalom.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
baluka
tag
válasz sebgutkopf #8216 üzenetére
Nagyon úgy néz ki hogy a Bosch is lépett:
Az idei Eurobike igazán combos lesz e-bike fronton...
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #8217 üzenetére
a "vázba integrált nagy érintőkijelzőt" olvasva mondjuk először az ugrott be, hogy
"- nem fog az törni?
- á, dehogy, nem viszik ezt rendes terepre, csak jobban néz majd ki a Porschén a Treefrogon, mint a többi bringa "
De aztán látom, nem olyan óriás az a kijelző, és nem is ettől nem veszek majd, hanem legalább másik három okbólBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sebgutkopf
őstag
válasz yle_greg #8207 üzenetére
Az, hogy normális-e az a többiek megválaszolták, inkább másra világítanék rá. Itt nem commuter, és végképp nem kirándulós bringákról beszélünk. Ezek Trail és Enduro eMTB-k, és azoknak is a krémje, speciálisan erre a célra, erre a nyúzásra lettek kifejlesztve. Amik ilyen árszinten mennek az tényleg olyan mintha a Porsche szalonban turkálnál a jobbnál jobb 911-ek között és azt konfigurálnád magadnak. Ahogy egy gt3-as Porsche is egy pályaautó, ezek az enduro emtb-k is pálya bringák, az enduro és downhill pályákra készültek, nem vasárnapi családi kóválygásra, se nem munkába járásra. Nem csak maga a váz és az elektromos rendszer drága, de a többi komponens erősebb, és funkcionálisabb. Ezekben már a felfüggesztés (első és hátsó együtt) árával brugod az ajtót a 7 számjegyű tartományba és akkor még nincs bringád. A fékek szintén egy egy Decathlonos analóg bringa árával vetekszenek, a hajtás/váltás pedig... ja vezeték nélküli (bármikor válthatsz terhelés alatt) és többe kerül önmagában mint ami itt korábban komplett ebike-ra szánt költségvetések megnevezésre kerültek. Ezeken a kerekek se omolhatnak össze attól, ha a ridernek épp ahhoz van kedve, hogy lepottyan egy 3-4m-es drop-ról.
Szóval egy szó mint száz, ezeket a gépeket ne vesd össze és ne kezeld civil bringaként, mert nem azok. Ezek nagyon komoly és erős technikák, azt használni tudó képzett riderek számára. -
sebgutkopf
őstag
Ezek a tegnap bejelentett új rendszerek ELKÉPESZTŐEK!
Már a DJI is zseniális, lám lám lehet egy motor 2,5 kg és erős és pici. Eddig a Shimano motor volt a legkisebb és legkönnyebb, ez meg mindenben alátesz és az akksi energiasűrűsége... woww. Vázba integrált nagy és érintőkijelző...
A ZF pedig talán még sokkolóbb. Méretben mindenkinek alávág, annyi a motor mint egy kicsit túlméretezett középcsapágy egy analóg bicóban! Az is 2,5 kg és 90Nm/600W.
Ez a motor ráadásul a TQ-nak is feladja a leckét, mert méretben kb ugyan akkora, csak a ZF az lazán +40Nm-el tud többet.
A szervizre nagyon kíváncsi vagyok, mert mindegyiknél megemlítik, hogy a könnyű ki/be szerelhetőség szempont a "karbantartásokhoz". Ilyet még eddig senkinél nem hallottam, hogy egyáltalán a karbantartás szót használták volna, vagy egyáltalán bármilyen szerelésről szó esne.Kedves Bosch nálatok, hogyan gondolják, hogy 2024-ben egy 2,9kg akkora házban a menő? Vagy akár a Brose és a Specik közepén a krumpli az micsoda?
Közben a Shimano is nagyon szépen fejleszti tovább a 801-et (az legalább 2,6 kg és kisebb a régebbi gyártókétól).Mondhatnám, hogy ezek itt most mindenkit leiskoláztak, és indul a verseny végre, de ezeket demo bringákon túl jó lenne minél szélesebb körben szerződött partnerként látni. Azt meg nem tudjuk, hogy a Bosch mint nagyon zárt rendszer milyen időtávú, mennyire szigorú szerződésekkel láncolja kényszerrel magához a bringa gyártókat. Tovább árnyalva ezek 2025-ös bringákon jelennek meg és mire valaki más gépében is lesznek az inkább 2026 lesz.
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #8213 üzenetére
Pont ezek az első blikkre szinte hihetetlennek tűnő paraméterek döbbentettek meg engem is, a nagy múltú motor ill. bringa gyártók ezt az össztömeget csak a light kategóriában tudják ilyen felszereltséggel...
Mindenesetre az Eurobike kiállításon érdemes lesz csekkolni!
-
Runner_fxr
Ármester
-
addikt
majd ha lesz support meg alkatrész, meg egy gyártónál több, aki kinálja, akkor beszélünk rárugásról. Összehasonlításképp a Bosch százezres nagyságrendben ad el motort csak az EU piacon
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
pècsimunkás
addikt
válasz yle_greg #8207 üzenetére
7000 euró körül rengeteg bicikli van, viszont sok pènz èrte valóban.
Èn mèg 2,3-2,4 ezer euró körül vettem az enyémet, amit a mai napig nem bántam meg ...Viszont, ha ma vennèk, a múltkori akciókból választanèk, amit linkeltem is, vagy a mai csodából ...
Szerk.: természetesen bèrből- fizetèsből èlek èn is, nem lölö rokony vagyok...
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Ijk
nagyúr
válasz yle_greg #8207 üzenetére
Mutasd nekem azt az autót ami 2.7 millió újonnan. Egy új autó kb 10 millió, nagyon alsó kategória esetleg 5-6M. 2M+ Ebike a legfelső kategória, egy strapabíró új gép kb.1.5M, ami jó eséllyel elmegy min. 20-30k km-t, akár többet is felhasználástól függően és még jó is használni. Egy jobb robogó is ez a kategória, de ott költeni fogsz üzemanyagra, olajcserére és van ott is fogyó alkatrész rendesen. Nagymotor nagyjából ennek a duplája, de arra még többet kell költeni. Új autóra csak az éves kötelező szerviz már 100k. Használt autó ami 2-3 millió ott azért befigyelhet egy nagyobb generál. Roller ami jó minőség talán a legolcsóbb közlekedési eszköz, már ha nem akarsz tekerni, egy jó kerékpár is már bőven 200k felett van. Sajnos ez van, de az tény hogy biztos nem adnék ebikra 3-4 millát, kivéve ha kőgazdag mountain bike-os lennék.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
parandroid
félisten
válasz yle_greg #8207 üzenetére
Eladják ugyanezt rásegítés nélkül is ebben az ártartományban. Ez ennyibe kerül. Országúti bringák ugyanezen a szinten mozognak. 1000, de inkább 1500 a nagyon belépő szint bármiből, onnét csak felfelé van. 2000 fölött már lehet visszavenni a kompromisszumokból. Pedelec még ehhez képest a maga kb 1000 euró felárával kezdődik.
Nem egy olcsó sport, az biztos.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
yle_greg
tag
válasz pècsimunkás #8206 üzenetére
Vessetek a mókusok elé, de 7.000 EUR mint "megszokott" ár, egy kicsit erős.
Oké, árérzékeny vagyok, 7 számjegy felett számomra minden felejtős, de komolyan gondolja bárki, hogy 2.7 - 4.7 milla normális ár egy bicikliért? Ennyiből az ember már autót vesz. Egy-másfél még elmehet, ha nagyon spéci, vagy mit tudom én, úgy üt a kinézete mint egy Lamborghini Countach, de több mint két és fél milla?! Be kell vennem a gyógyszerem...
(csörgés-zörgés-pukkanás: megvan! Tokaji Szamorodni... Gluglu)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
-
baluka
tag
-
baluka
tag
Hoppá-hoppá, ez ütősre sikerült, a DJI beszállt az e-bike motorok piacára:
A paraméterek magukért beszélnek...
-
nagyúr
válasz yle_greg #8202 üzenetére
Igen, elsősorban az számít, hogy kényelmes legyen, bár azt nem tudjuk, hogy egy 48-as vagy egy 50-es nem lenne-e még kényelmesebb @szoltan, arra mindenképpen figyelj oda, hogy egy említett órás túra során nem keletkeznek-e szokatlan fájások (derék, hát, csukló, stb.), mert az is utalhat arra, hogy nem megfelelő a méret. De amúgy ha kényelmes, akkor hajrá
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
yle_greg
tag
válasz szoltan70 #8201 üzenetére
Ne bonyolitsd. Ha kenyelmes, jo. Ha nem kenyelmes, nem jo. Ha hosszu tavon mar nem kenyelmes, nezd meg, tudsz-e rajta allitani.
A magassag jo kiindulopont, de szamit a labhossz-felsotest hossz aranya is, ugyhogy ez nem olyan, hogy az ember kinezi a katalogusbol, hogy hanyas kell, es az tuti jo.
Ez olyan mint a cipo. Az egyik markabol a 43-as, a masikbol meg a 44-es jo. Ki kell probalni, minden mas csak kozelites.Ha nem erzed kenyelmetlennek, akkor jot vettel. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
szoltan70
tag
Sziasztok,
Vettem egy használt 2022-es Bulls copperhead Evo 1 29-est. Nagyon szép állapotban van, kevés km (1200) viszont rájöttem, ahogy most olvasgatok, hogy nagy. Kipróbáláskor a váz pont elfért a lábam között teli talppal állva, régen így néztük meg jó lesz-e. Nekem tekerni is kényelmes viszont a kalkulátorok szerint eléggé elb@sztam 171 cm vagyok és ez egy 54-es váz Egy Aldis biciklim van Velencén (lövésem sincs a méretéről), azzal szoktam körbe tekerni a tavat hétvégenként gond nélkül, szerintem hasonló pozícióban. Viszont Budakeszin lakom és szerettem volna naponta egy órát tekerni de körbe hegyek vannak ezért gondoltam ebikera. Szerintetek nagyon elcsesztem? (Bármi sz@rt veszek, előtte mindig utánanézek mit, miért, hogyan, mi a jó, itt nem is tudom miért nem tettem. Nem gondoltam ilyen tudomány ez )
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Yoga Pro 7i Profi Ultrabook -30% Brutális i7-13700H 14Magos! 16/1TB Intel Iris Xe 2,5K 90Hz
- Lenovo LOQ 15irh8
- Bontatlan Lenovo Yoga Pro 7 Profi Ultrabook -30% Ryzen 7 7840HS 8Mag 32/1TB 2,5K RadeonT 780M 4GB
- Különleges ITX PC (5800X3D 64GB 1TB RTX4060 LP) - Portal Companion Cube
- Iphone 16 pro max 256gb istyle. 2027.10 ho.-ig garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest