Új hozzászólás Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
2 éve egy Schindelhauert hajtok, csak melóba meg városba szaladgálok, napi 15-20km.
Eljátszottam a gondolattal egy pedeleces változaton, nagyon megszerettem ezt a típust, előre mindig feldobom a táskám, kényelmes is. Elvagyok hagyományos tekeréssel, csakhát lusta vagyok, szél, izzadással melóba beérés.
105kg vagyok 188cm. Az akkus verzió 250Wh, kérdés ez nekem elég lenne-e erre a napi 20km-re. Van másik típus 500Wh-val, nyilván drágábban.
Német kis ebay-t lesem, újonnan elég húzós az áruk, az enyémet még 220-ért vettem jófogáson, kint 50-70% áron hirdetnek többet-kevesebbet futott jószágokat, mondjuk azt még valahogy be is kellene hozni.
Ez a felvázolt helyzet és vágyak, első körben pedelec témában teljesen világtalan vagyok, mekkora akku kell ilyen munkába járós, nagyobb testtömeggel közlekedős lustálkodáshoz? Egyáltalán mennyire tartósak, karbantartásigényesek, mennyi plusz macera, mert pénzben nem kevés többlet./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Kicsit nézegettem melyik típus mit tud, bár úgy látom nem pörög a topik.
1. vezió Mahle agymotor, pinion váltó, "legolcsóbb". Amiért tetszik hogy ha lemerül elvileg szinte ugyanúgy tekerhető mint a hagyományos, kinézetre sem tér el (talán nem feltűnő tolvajoknak). Kérdés hogy éveken át elbírna-e napi 20-30km használatot.
2. verzió: Nyomatékmotoros, váltós. Legdrágább opció.
3.verzió: Nyomatékmotor, váltó nélkül. Amiért tetszik hogy majdnem az első árában 2x kapacitású akksi, komolyabb hajtás, váltó kiesik, egyel kevesebb hibaléehetőség. Kérdés városban hiányozna-e a váltó egy nyomatékmotoros kerékpáron./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Nem ragaszkodom foggal-korommel a márkához, csak nekem a Gustav modelljük (1. verzió hagyományos változata) nagyon bejött. Kényelmes, külsőre is beleszerettem, a vazra erősített első csomagtartó nélkül már nem is kellene kerékpár. Szijrol sem mondanék már le. Ha van hasonló bringa olcsóbban akkor ha van valakinek kedve bedobhatja.
Igazából meg sem valnek a mostanitol, leginkább az izzadtan beérni melóba zavaró, nyáron legkondis irodaba különösen./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Gondoltam rá, de nagy macera. Kellene egy új alu váz, ha agymotort teszek akkor egy pinion váltó (szvsz nem is lehet kapni alkatrészkénz), ha középmotort akkor ahhoz való váz. Maga a motor+akku, ill. váltó önmagában nem kis tétel, + kompatibilis aluváz. Majd nézelődök azért.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #6324 üzenetére
Jó lenne kipróbálni, ahhoz valahogy el kellene jutni egy olyan boltba ahol van mindkét hajtás. Egyébként ez is nehéz ügy, általában 5-10 perc alatt legfeljebb azt érzed jelen állapotban melyik jön be, aztán más amikor megszoksz idővel valamit, lehet hogy agymotor is simán szokható, cserébe olcsóbb, karbantartás, hibalehetőség jóval alacsonyabb.
Egyébként most kissé érdekes a helyzet is, mert május 7-ig kóddal 15% keddvezmény van a 2. 3. opcióra, a legdrgágább középmotoros/váltós, is olcsóbb így mint az agymotoros ami alapból a legolcsóbb lenne.
Nézegettem webshopokat egyébként, azért szíjhajtásos pedelec, váltóval nem igen van millió alatt, sőt./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Na, sok rágódás után berendeltem mivel még 15% akció van 7-ig, így 1,6 millió (4300EUR) körül jön ki (ugye a jó magyar 27% ÁFA).
Nem találtam olcsóbban olyan szíjas bringát ami tetszik, nyilván mivel német manufaktúra van árprémium.
Már majdnem letettem az egészről, de a térdfájás és hogy izzadtan érek be melóba megint rávett.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Végülis visszamondtam a rendelést, a nagyjából 5-6 km utakkal overkill, akármennyire is megtetszett a gép. Csináltam pár mérést Strava-ban, ma reggel kis hátszéllel 5.2km 15 perc, 20km/h átlagos sebesség, tegnap közepes szembeszélben 18 perc, 17km/h átlagos sebesség. Saccra pedeleccel az út 12 max 10 perc lenne, 0 izzadással.
Egyelőre még kivárom míg nayon fáj majd a térdem, esetleg párszor megfázom nyáron a légkonditól izzadtan, bár akkor váltáspólót szoktam hozni./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Mindenképp ki akarok majd egy bosch középmotoros gépet próbálni mostmár. Inkább vágynak nevezném ezt mint racionális döntésnek, Porsche-ra soha nem lesz pénzem (meg autók nem is hoznak lázba), ebbe a márkába nagyon beleszerettem (a minőségi építés mellett nekem fontos a külső), ill. a technikai része is érdekel. Gyakorlatra visszavezetve nem vagyok kerékpár megszállott, mármint a tekerést illetően, városban jelenleg a legpraktikusabb eszköz azért használom. Motorok sem különösebben érdekelnek, még a robogót is kizártam régebben tárolás, olaj+benzin miatt).
Persze sebességre ott van némi kockázattal a chipelés, de 30-35-nél gyorsabban még a legjobb útszakaszokat sem vállalnám be, anniyt lehetne nyerni, de 1-2 percekről beszélünk 5km-en.
Most a 15% akció miatt pörögtem be, de nem szeretem az ilyen vásárlási nyomást, kivárok, gyűjtögetek, tesztelgetek, addig meg használom az analógot. Persze 10+ km-es bejárással már behúztam volna, 5km nekem pont a kényelmi határeset.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Ha terhelem fáj (pl. szembeszélben akarok haladósan menni vagy oda kell lépni forgalom miatt induláskor, ill.ha aznap esetleg mentem már 30+km-t városban). Azért nem olyan vészes, de érzem nap végén vagy másnap ha megterheltem. 3. emeleti lakásfelújítás óta fájnak időszakosan, ill. ha igénybe veszem őket. Érdekes módon konditeremben odafigyelve guggolás 80 kilóig még jót is tesz.
Azért ha odafigyelek ki lehet küszöbölni, pl. mindig visszaváltani, ha hosszabb út lazábban tekerni (max 20-as tempó ha nincs szél), de így 40-hez közel nem olyan mint 20 évesen. A beállítás jó, arra nagyon odafigyeltem pont emiatt. Azért még bírom térddel, nem akarom kifogásként kezelni, de nem mindig vágyom tekerni./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Robogót már nem tudom elhelyezni a tárolóban, és máshol nincs hely. Előnye hogy mehetsz 40-45-el (ami hátrány is mert az úton te leszel a leglassabb), viszont szerintem hosszútávon drágább. Mozgás nem igazán szempont, heti 3x járok kondizni, 1x úszni, lassan futni is kellene, teljesen elválik nálam a közlekedéstől (külön beöltözök, nem érdekel akkor hogy leizzadok). 120 ezres városban még mindig a kerékpár a legjobb szerintem, bárhova, bármilyen úton gyaloglás mobilitásával vetekszik.
Chipeléssel kapcsolatban egyetértek./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Az USA-ban műküdő 32km/h (20mph) ideális lenne szerintem, nekem is az út 90%-a nyílegyenes kerékpárút, ahol nem nehéz azért 25-ös limitet elérni, főleg ha van is kedvem tekerni. És azért egy 12 kilós gépet szabadonfutóval könnyebben is tekersz ennyivel, főleg hátszélben mint egy 23 kilós, elektromos motoros gépet (nem tudom mennyi az ellenállása). Ez is a hátrány, persze egy 32km/h limithez ész is kellene az átlagnak, mert én speciel csak kis forgalmas kerékpárúton, közúton vállalom be, még ott is sokszor necces egy kerékpárút elsőbbséget mellőző autós miatt, ami egyáltalán nem ritka.
Enviolo-t egyébként próbálta már valaki, mert papíron igen jól hangzik a tudása?
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Nagyon sok a 25 és 32 között a különbség. inkább azt mondom akkor vegyél S-Pedelec-et és lehet hasítani. Ha racionálisan belátom inkább s-pedelec akinek nagyobb sebességre van igénye, mint hogy 70+-os mamikák, idióták száguldozzanak a karos biciklikkel 32-vel, vagy meg kell akkor kockáztatni saját fejre a chiptuningot. Nyilván nekem jobb lenne a 32-es limit, de társadalmi szinten problémás. Itthon egyáltalán nincs elterjedve az e-bike, Kecskeméten nem is nagyon láttam pedelec-et csak Tornádós cigókat, mamákat, bele sem gondolok ha 32-es tempóval itt ezek elterjednének, szerencsére millió+-ért inkább valami olajat eresztő kocsit vesznek és állnak az Izsáki úti dugóban.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Szerintem nincs igazán kerékpár kultúra erre, mindenki kocsival jár akinek futja rá, akinek nem az kerékpárral vagy olcsó karos elektromossal. Persze vannak a szabadidős kerékpárosok komolyabb gépekkel, de arra még én sem vennék elektromost. III.Bélán és Vízműn jövök be minden reggel, Hetényegyháza felől araszol több száz autó, közben még nyáron is jó ha 5 kerékpárossal találkozom, inkább a futókat szoktam kerülgetni.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Most a enviolo automata váltós birizgálja a fantáziám, nem tudom mikor fogom ezt az egészet elengedni.
Közben néztem egy Bosch-tube akku teardown-t, csak hogy akku témát is megrázzam: [link]
Ebben házilag nem nagyon cserélgetsz cellákat, de szerintem egy műszerész is elzavar vele. Tehát jelenleg veszel egy másik akkut 300-350 ezerért, kérdés hány évet/km-t bírnak ezek amikor már tényleg kukázza az ember. Persze tök jó lenne ha mondjuk 5-10 év múlva amikor cserélni akarod már olcsóbbat, könnyebbet, erősebbet kapsz./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Én meg most gondolkoztam el hogy lehet megszívattam magam későbbi tuning lehetőséget figyelembe véve, mert gyanús hogy Enviolo Automatiq nem chippelhető, mondjuk azért rákérdezek a Volspeedneél. Ha nagyon zavarni fog a 25km/h plafon kihasználom a 14 napos elállást.
Az a baj hogy szíjas S-Pedelec már bőven 2M+ kategória, mondjuk pont tegnap láttam akciós RM-t.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Egyre inkább kiakaszt ez a sebesség limit. Úgy fest enviolo rendszerrel okosítás kilőve.
A gond az hogy már sokat méregettem Strava-val, szélcsendben viszonylag kényelmes tempó nekem a 25-26, hátszéllel 30-32 is. Na pont ezek alatt kezd leszabályzoni folyamatosan, ami belvárosban nyilván nem zavarna, ott élvezném a rásegítést sok indulással-megállással, de melóba az a 4km egyenes, forgalommentes, unalom szakasz az őrületbe kergetne, hogy a normál, töredék áras bringával gyorsabban megyek.
Igazából egy kényelmes "hátszeles" kerékpározást szeretnék, leizzadás nélkül, akár haladósabb tempóban (30-35km/h) a hosszú egyenes utakon, indulásoknál a nyomatékot, szembeszélben is a kényelmes haladást, de úgy látom ez sehogy sem kivitelezhető egyszerűen. Vagy chippelni kell, vagy s-pedelec ami meg overkill az igényeimnek. Egy USA szabvány e-bike teljesen megfelelne, de ez az EU limit lehet kinyírja nálam az ebike-ot.
Túl szép is lett volna ez az automata enviolo max 35-ös tempóval./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz arcitec #6418 üzenetére
Arról felesleges vitázni mennyire hülyeség a szabályozás vagy nem, változtatni innen nem fogunk rajta. A szemszögemből a probléma hogy sokszor elérem a mostani kerékpárral a 25-öt, és gyakran fölé is megyek 2-3km-el, a 30 már tényleg ideális esetben jön össze ha nem tempózok erőteljesen. Ezután az ebike-t visszalépésnek érezném dinamikában, attól függeltenül lehet hogy átlagsebességben 1-2km/h-val nyerne. Pont az a bosszantó hogy az a 5-7km/h hiányzik hogy a dinamika megmaradjon.
Persze ott az s-pedelec, de akkor már kell a kötelező, kell a tükör amit a tárolóban úgyis le fognak verni, kötelező sisak, miközben 32-35-nél többel nem is mennék vele.
Aláírom hogy elméletben az ilyen 5km-es utakra kvázi tökmindegy hogy 25 vagy 32 a csúcssebességed, de 1,5+ milliónál már van egyfajta fun factor is.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Ha mondjuk veszek egy ilyen s-pedelecet mire kell számolni? Leregegisztralja a forgalmazó, kell rá tükör, sisak, kötelező? Azonnal le is tiltanak kerekparutrol, járdáról és mehetek autók között?
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Akkor kész, falba utkoztem, a 22km/h leszabalyozast 25-tol magam tekerem a 25 kilos dogot nem tudom elviselni hosszútávon, főleg nem millió feletti járművel. S-pedelecet a sisaknal és a kerékpárút letiltasnal vesztettem most el. Marad a chipeles, sajnos vszeg enviolonal automatiqnal nem megy, meg azért ott a félsz a letiltassal gari vesztessel.
Egyelőre marad a normal bringan izzadas munkaba jarasnal./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Közben még arra gondoltam megtartom a rendelést, kipróbálom az automatiq rendszert 25-ös limittel, később ha zavar a limit átépítem manuálisra az enviolot, lehet kapni nem túl drágán alkatrészt [link] [link], ill. beépítek egy Volspeed V4-et.
Esetleg azt tudja valaki ha megpróbálnám az automatiq rendszerbe beépíteni a volspeedet akkor hazavágná ha mégsem kompatibilis vagy csak hibát dobna ki és ha kiveszem akkor visszaáll?[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #6431 üzenetére
Arra leszek kíváncsi egyébként hogy oké meg vagyok szívatva a 25km/h-val, egyrészt kérdés a mostani 13 kilós után mennyire nehéz esetlegesen 30-ra megtekerni, ill. van olyan tényező ha bemegyek a városba rengeteg a lassítás, kigyorsítás, ill. sokszor kapok szembe szelet a kerékpár úton is, és akkor bizony a 20-as tempó sem épp kénylemes, ezekben sokat segítene az elektromos. Nyáron folyamatosan izzadok, hidegebb időben ha beöltözöl hogy az első 1-2km-en ne fagyj szét, akkor utána kezdesz megintcsak izzadni, aztán beülök reggel a 18 fokos irodába.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Dr.FantastiK #6442 üzenetére
Igen, gyakorlatilag nagyon rágódom rajta, a másik még szállítás alatt.
Két félelmem van csak, hogy előbb-utóbb lekapcsolnak hogy normál e-bringaként használom, a másik hogy nem biztos hogy hosszútávon tartóztatnám magam és 40 fölött nagyot lehet zakózni. Egyébként speckóra jobb a Schindelhauernél a kicsit nagyobb akksi, gen 4 motor, a másiknál szemben ott az Automatiq váltó, a vastagabb kerekek miatt biztonságosabbnak tűnik (meg ugye a kisebb sebesség), kicsit jobban bejön a retrosabb külseje, RM-en van rugózás aminek alapból nem vagyok mondjuk nagy híve. Legnagyobb előny hogy nincs 25-nél fal.
Örlődöm. Lehet megvárom amit rendeltem, kipróbálom ha nagyon nem jön be visszaküldöm, mondjuk az nem két fillér lesz Németbe. Árban kb. szinte ugyanaz (kedvezménnyel rendeltem).[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Strava-n szoktam nézegetni a sebességeket mivel rögzítettem mostanában pár utat, átlag 18-22 között volt, nagyon ritkán megyek 24-25 fölé, kerékpárúton 22-24 között van az átlagtempó amikor szinte monoton megyek. Városban esélytelen a 25+. Úgy is hamarosan kiderül mi lesz a véleményem a limitről, talán holnap megjön a gép. Most overkillnek érzem az s-pedelec-et, de még a chipelést is hogy néha elérjem azt a 28-30-as csúcsot, többet meg általában nem is érzek biztonságosnak, ill. feleslegesnek rövid távok miatt.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Viszont a tuningoltat nehezebb kiszűrni, le kell szedni a burkolatot, ahhoz meg pedál lehúzó szerszám kell. Kizártnak tartom hogy ezzel itt valaha is foglalkoznak, hacsak nem 35+ -al száguldozol városon belüli bicikliúton és balesetet okozol. S-Pedelecet szintén nem fognak bicikliútról leszedni ha 30-35-el mész max, de járdáról lazán leszed egy gyalogos rendőr hogy segédmotorozol, márpedig egy átlag magyar városban bizony járdára is rá vagy szorulva ha nem az autók között akarsz lavírozni, mert kerékpárút az kevés.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz arcitec #6456 üzenetére
Volspeed 4-nél külön kódot be tudsz állítani aktiváláshoz. Nyilván ha külön ki van képezve meg fogja tudni nézni, de az S-Pedelecet alapból kiszúrja motortípus alapján. A normálnál kapsz egy büntit, kivetetik veled, S-Pedelec-et meg regisztrálhatod, kötelező, tükrök, sisak onnantól kezdve. Nekem utóbbi nagyobb komrpomisszum mint a 25-ös korlát, nálam kinyírja a kerékpár összes előnyét a szabályos s-pedelec használat, akkor inkább robogót veszek.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Azt nem tudtam valóban hogy vásárláskor beregisztrálják. Azzal lehet akkor játszani hogy leszeded a tükröket, és nem használsz bukót, mint egy normál bringát, biztosítás nem érdekel a 6k, csak megint egy dolog amivel foglalkozni kell. Tükör ellenes sem vagyok, csak tudom hogy a szűk tárolóban le fogják verni. Sisakot meg nem hordok mindenhova, főleg nem segédmotorost. Ezért írtam hogy a speed nálam kinyírja a bringa előnyét, de közben egyetértek hogy 45-ös kerékpárra ha tényleg mész is 45-el tényleg kell legalább biciklis siak és tükör is. Én nem mennék 45-el, max 30-32 az ami még biztonságos, az is bizonyos szakaszokon, ezért meg kérdéses hogy egyáltalán még tuninggal is érdemes szórakozni.
Hamarosan kiderül, remélem megjön a gép ma.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #6474 üzenetére
Remélem a Performance Line Cruise is ilyen
Ezekről egyébként nincs valahol karakterisztika diagram?
Úgy fest ma már nem jön meg, hosszú lesz a hétvége így.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Mivel pénteken nem jött meg a bringa továbbra is csak fárasztom magam agyalással.
Sokszor írják hogy hülyeség a 25-ös limit mert simán mennek 30-35-öt is. Hát most mértem egy 2,5km-es távot uszodáig, kb. 1km-es egyenes, jó aszfaltos úton 26-30 közti sebességeket mért a Strava, nem tekertem teljes erőbedobással, de azért olyan tempó volt amit nem tudom 15 percnél tovább képes lennék-e tartani, pedig nem vagyok épp edzetlen. Lehet hogy egy versenybringval ugyanezzel az erőbedobással lett volna 35 is. Volt régebben egy Csepel royal, ha felgyorsítottam azzal kicsit nagyobb sebességeket lehetett produkálni, de városban igen kényelmetlen volt váltó nélkül./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz tknof1871 #6534 üzenetére
A motor tele van fogaskerekekkel, csapágyakkal, aztán jön a lánc és a szíjhajtás ami normál biciklinél a hajtókarcspágy, elektromosnál elöl a motor ugye, maga a lánc és fogaskerekek találkozása, hátsó kerék csapágy, váltó, agyváltó. Szvsz egy karbantartott egysebességes analóg vesztesége 2-3%, egy elekromos motor és agyváltó lazán lehet 15%, ha nem több.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Csütörtökön megjött a gép. Természetesen jó magyar módra a dobozon 2 nyelven, nyilakal jelezve hogy állítva kell szállítani, el volt végig fektetve. Szerencsére nem lett baja, pedig még ki is lyukadt a doboz.
Azóta mentem vele 45 km-t, legtöbbet kerékpárúton, de sűrűbb részeken is. A 25-ös tempó annyira nem rossz mint amennyire féltem tőle, de a jó útszakaszokon bizony megnyomná az ember 30-35-el is, de 80%-ban nem is mentem volna 25 fölé, még ha 45-öt is tudna. A Performance line nagyon dinamikusan tolja a 105 kilós súlyom alatt a gépet, végig sport módban ment. Az Enviolo Automatiq pedig nagyon bejön, belőttem 65-ös fordulatra, semmivel nem kell foglalkoznom csak tekerni, fokozatmentesen állítja folyamatosan, a szervót lehet hallani amikor nagyobbat vált vissza fékezés után. Szinte kilő a rendszer, a sok lassítás-gyorsítás miatt sokkal több ez a nyereség mint a csúcssebességen a veszteség (analógot ha megnyomtam azért megvolt a 30, ezzel azért jóval nehezebb). Majdnem az utak fele szembe szeles volt, ma kaptam egy jó 25km/h-t, meg sem kottyant, úgy hasít mint hátszélben, analógon 16-os tempóval keményen megdolgoztam volna.
Itt van aszekrényben egy Volspeed V4, mivel nem tudom egyáltalán működik-e az auomata váltós rendszerrel valószínűleg visszaküldöm, túl sok kockázatot látok benne a nyereségért, félek hogy hazavágja esetleg a rendszert, minden garit is bukok./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Dr.FantastiK #6542 üzenetére
Nem tudom, nem volt teleszkópos kerekparom, varosban nem gondolom hogy nagyon hiányzik.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #6553 üzenetére
A "fal" effektustól sem kell egyébként tartani. Szinte észrevehetetlen a leszabályozása, azt vettem észre hogy turbó módban mintha kevésbé szabályozna le 25-ös tempónál, simán lehet haladni maxon:
De ahogy írtam is az igazi nyereség nekem a megindulások, rágyorsítások, ill. kb utak felén kifogok kisebb-nagyobb szembeszelet, küzdelemből laza kerékpározás lett. "Furcsa" beérni a melóba, hogy nem izzadsz még 20 percet.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Sajnos nem értek annyire ezekhez a teleszkópokhoz, nem tudom mennyire indokolt MTB-be 400k-s teleszkóp a 30 ezres helyett. Nyilván hobbinál megjelennek az ún. prémium alkatrészek, amikor már indokolatlan az ára a terméknek, legjobb példa erre a hi-fi.
Én pl. azt sem értem mi kerül egy Kiox kijelző+vezérlőn 120k-ba, egy 500-as tube akkuban 300-ba, de autóknál is elkezdhetném sorolni./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #6608 üzenetére
Gondolom a kerékpár alkatrészek nagy többsége ugyanúgy tömeggyártott, a fékek, váltók, akku, motor, gumi, csapágyak. Ami teljesen egyedi a váz, ill. gondolom kormány, nyeregcső, villák, hajtókar ami megintcsak egyedi vagy manufaktúra szint. Persze itt sem vagyok meggyőződve arról hogy nem egy tervet küldenek ki Kínába, aztán konténerszámra hozzák be az ott filléres költségen hegesztett vázakat.
Persze a lényeg még mindig adott, hogy összehasonlíthatatlanul alacsony darabszámon rakják össze műhelyszinten a bicikliket. Persze árakban is hatalmas a szórás, pl. ha spórolni akarok én sem német manufaktúrából veszem a gépet hanem keresek valami kommersz nagyáruházit./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #6619 üzenetére
Azt hittem hirtelen a váltós középmotor van benne. Az egy izgalmas cucc, bár nálam még mindig az Enviolo a nyerő a fokozatmentességével, bár azért az más felhasználási terület mint egy ilyen Pinion 600%-os gear ratioval. Nekem városba nagyon bejött az Enviolo, végre nem kell állandóan váltót tekergetni.
/人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Microsoft Excel topic
- Házimozi belépő szinten
- Elektromos autók - motorok
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Formula-1
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Buds 3 Lite, Vezeték nélküli fülhallgató, Fekete + szilikon védőtok
- Star Wars - Az eredeti trilógia - DVD kiadás (2022)
- Corsair 110Q ATX Gépház Eladó!
- Dell Latitude 3410 Quad Core i5- i5-10210U 10 generációs laptop 8 GB DDR4 SSD jó akkumulátor
- Star Wars - The Rise of Skywalker - 4K UltraHD Steelbook kiadás
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen