Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    válasz Ijk #6419 üzenetére

    Az s-pedelec teljesen jó megoldás, csak ahogy írod is, van néhány hátránya. Sorban:
    - Kötelező biztosítás: ezzel speciel nincsen gondom, igazából az összes elektromos biciklire kellene (sőt, akár a nem elektromosakra is)
    - Tükör: éppenséggel ez sem haszontalan, ha 40 körül haladsz, én kezdem megkedvelni
    - Folyamatos világítás: hát ez elég nagy marhaság, de legalább nem fáj
    - Duda: szintén
    - Sisak: ez viszont fájdalmas hülyeség ebben a formában. Kerékpáron 40-ig nem kötelező semmilyen sisak, az s-pedelecre pedig segédmotoros sisak kell, miközben 40 a megengedett maximális sebessége. Az se jó persze, ami most a kerékpárokkal van, de ez így ordítóan inkonzekvens.
    - Kerékpárutak használata: ez meg a másik bajság. Ha városban a kerékpárúton megy az s-pedelec, akkor megb*ssza a rendőr (elméletben), ha meg az úton, akkor rendszeresen dudálnak rá a közlekedés kulturált résztvevői. Tovább komplikálja a helyzetet, hogy az autósok többsége nem tudja megkülönböztetni a kerékpárutat a közös használatú gyalogos-kerékpáros úttól, amin ugye 20 km/h a korlátozás.

    Nagyon rendbe kellene rakni ezt a témát - igazából túl sokat nem is kellene módosítani a dolgokon, csak felismerni, hogy az s-pedelec egy kerékpár, és nem egy motor, csinálni egy új kategóriát a segédmotorból kiindulva, és pár szabályon módosítani. És hogy az autóstársadalom megértse, mi is ez a jármű - hát annak adnék egy 15-20 évet :DDD
    Viszont ehelyett úgy tűnik, össz-európai szinten sz*rnak rá, és inkább kihalófélben van a kategória...

    #6421 Ijk: igen, regisztrálják, tükör kell legyen rajta gyárilag, sisak kell (ld. fent), kötelezőt kell rá kötnöd (nekem 6200 / év). Kerékpárúton lakott területen belül nem mehetsz, azon kívül igen. Járdán meg sima biciklivel is tilos menni.

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • Friczy

    senior tag

    válasz Ijk #6419 üzenetére

    Dinamikában visszalépés, ez így igaz. Kényelemben előrelépés. Szoktam mondani, amikor kérdezik, hogy milyen, hogy az e-bike nem a sebességről szól, hanem a kényelemről. Én idén elsősorban a téli hűvösebb időben használtam, mert a hagyományos bringán ha kicsit meghajtom, megizzadok, az meg hidegben nem jó. Aztán ahogy jött a jobb idő, nem is nagyon használtam. Majd ha jön a kánikula a 30-35 fokokkal, akkor várhatóan ismét előveszem.
    Engem a tükör se zavar, amúgy is van mindegyik bringámon (nekem nem is kötelező, mert normál pedelec), anélkül már nem szeretnék bringázni, sisak is van rajtam mindig, nem látom be, hogy ez olyan nagy para lenne.

Új hozzászólás Aktív témák