Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Az s-pedelec teljesen jó megoldás, csak ahogy írod is, van néhány hátránya. Sorban:
- Kötelező biztosítás: ezzel speciel nincsen gondom, igazából az összes elektromos biciklire kellene (sőt, akár a nem elektromosakra is)
- Tükör: éppenséggel ez sem haszontalan, ha 40 körül haladsz, én kezdem megkedvelni
- Folyamatos világítás: hát ez elég nagy marhaság, de legalább nem fáj
- Duda: szintén
- Sisak: ez viszont fájdalmas hülyeség ebben a formában. Kerékpáron 40-ig nem kötelező semmilyen sisak, az s-pedelecre pedig segédmotoros sisak kell, miközben 40 a megengedett maximális sebessége. Az se jó persze, ami most a kerékpárokkal van, de ez így ordítóan inkonzekvens.
- Kerékpárutak használata: ez meg a másik bajság. Ha városban a kerékpárúton megy az s-pedelec, akkor megb*ssza a rendőr (elméletben), ha meg az úton, akkor rendszeresen dudálnak rá a közlekedés kulturált résztvevői. Tovább komplikálja a helyzetet, hogy az autósok többsége nem tudja megkülönböztetni a kerékpárutat a közös használatú gyalogos-kerékpáros úttól, amin ugye 20 km/h a korlátozás.Nagyon rendbe kellene rakni ezt a témát - igazából túl sokat nem is kellene módosítani a dolgokon, csak felismerni, hogy az s-pedelec egy kerékpár, és nem egy motor, csinálni egy új kategóriát a segédmotorból kiindulva, és pár szabályon módosítani. És hogy az autóstársadalom megértse, mi is ez a jármű - hát annak adnék egy 15-20 évet
Viszont ehelyett úgy tűnik, össz-európai szinten sz*rnak rá, és inkább kihalófélben van a kategória...#6421 Ijk: igen, regisztrálják, tükör kell legyen rajta gyárilag, sisak kell (ld. fent), kötelezőt kell rá kötnöd (nekem 6200 / év). Kerékpárúton lakott területen belül nem mehetsz, azon kívül igen. Járdán meg sima biciklivel is tilos menni.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Friczy
senior tag
Dinamikában visszalépés, ez így igaz. Kényelemben előrelépés. Szoktam mondani, amikor kérdezik, hogy milyen, hogy az e-bike nem a sebességről szól, hanem a kényelemről. Én idén elsősorban a téli hűvösebb időben használtam, mert a hagyományos bringán ha kicsit meghajtom, megizzadok, az meg hidegben nem jó. Aztán ahogy jött a jobb idő, nem is nagyon használtam. Majd ha jön a kánikula a 30-35 fokokkal, akkor várhatóan ismét előveszem.
Engem a tükör se zavar, amúgy is van mindegyik bringámon (nekem nem is kötelező, mert normál pedelec), anélkül már nem szeretnék bringázni, sisak is van rajtam mindig, nem látom be, hogy ez olyan nagy para lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
- SSD kibeszélő
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- World of Tanks - OFF topic
- Politika
- Suzuki topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- 2x8 GB DDR 4 3200 Mhz-es Gskill aggensis memória
- mini ATX és ATX tápok olcsón 800-2000W 5-9 év magyar garancia (EVGA, Seasonic, SilverStone)
- Garanciás Iphone 12 eladó.
- RITKASÁG - SAPPHIRE HD 6850 -- 2GB DDR5 !!! -- KÉPET AD DE HIBÁS -OEM !!
- RETRÓ 775 / GIGA P43 - Q9650 (4x3GHZ)!! -4GB - HD5770 1GB (Batmobile) -320GB WD BLACK -400W + CMK350
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest