Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
50/min az nagyjából a nagymama pedálozása, 70-80/min már reálisabb. Nekem van a kijelzőmön olyan üzemmód, ami kijelzi a fordulatot. és a leadott teljesítményt is, azon azt látom, hogy amikor elindulok, gyorsítok, akkor értelemszerűen nagyobb a teljesítmény (az enyém és a motoré is), és nagyjából 70-es fordulat környékén lesz alacsonyabb. Ez alapján az 50-es fordulat jobban is terheli a motort,
-
Friczy
senior tag
Egy jobb és egy bal tekerés együtt pont egy pedálfordulat. Nem igazán látom a különbséget, feltéve, hogy a motor a pedáltengelyen van, vagy pedig 1:1 az áttétel a pedáltengelyhez viszonyítva. Erről persze nem tudok, hogy így lenne vagy sem, ráadásul ez amúgy is csak középmotorosnál igaz.
-
Friczy
senior tag
Mindenképpen az, még ha szerinted az is a természetes. Az elektromos bringa nyilván lustít, hagyományos biciklin sokkal hamarabb fáradsz el 50-es fordulatnál, mint 70-80-nál ugyanazon az úton (elsősorban síkot és enyhe emelkedőket feltételezve). Persze attól is függ, hogy alkalmanként mekkora távot mész, ha csak a legközelebbi fagyizóhoz 5-10 km-re, akkor szinte mindegy, de már egy 50 km-es kör esetén már számít, hosszabb útnál meg főleg.
De ahogy írtam korábban, a villany becsapós. Én kétlaki vagyok, tehát hagyományos és elektromos bringát egyaránt használok, és persze a hagyományoson 'szocializálódtam'. -
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz DigitXT #6178 üzenetére
Van egyébként klipszes pedálom, de ebből a szempontból lényegtelen, ezért nem említettem. Mellesleg véleményem szerint nem a felfelé húzás az igazi előnye, hanem az, hogy megfogja a lábat, kisebb a lecsúszás veszélye. De valóban nem ebbe a topicba illik, meglehetősen ritkán látok e-bike-on patentpedált (kivéve az enyémet, mert megszoktam, így természetes, hogy az elektromoson is az van). De eszem ágában sincs, hogy rábeszéljek bárkit is (bár szerintem vannak itt kemény MTB-sek is, nekik felthetőleg van).
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #6205 üzenetére
Ez így valóban durva, de úgy gondolom, az eredeti felvetés elsősorban a közlekedési jellegű költségekről szól, ez a bringa viszont nem elsősorban arra való. Közlekedési célú használat esetén feltehetőleg nem fogyott volna el ennyi gumi, nem össztelós lenne a bringa. A lánccsere feltételes, 2000 km-nél már elképzelhető, hogy szükséges (lánc anyagától, használattól erősen függ)
-
Friczy
senior tag
válasz arcitec #6203 üzenetére
Én egy év alatt gyakorlatilag semmit se költöttem, kivéve a saját plusz döntésem miatti fejlesztést, hogy egy második - boost - akkut fel tudjak tenni hatótávolság-növelés céljából. Ez nem volt olcsó, de nem számolom az üzemeltetési költségek közé. Szóval amit költöttem rá, az néhány cseppnyi láncolaj, ami időszakosan kell. Túrázásra és munkábajárásra használtam elsősorban, kb. 1500 km ment bele ennyi idő alatt. A külsőn még nem nagyon látszanak használati kopások, szerintem még pár év benne van.
-
Friczy
senior tag
válasz arcitec #6209 üzenetére
Nem sok minden van rajta, amit lehet szervizelni. A motor zárt egység, az akku előbb-utóbb persze elfogy, de a párom ebike-ja megvan már vagy négy éve, és nem fáradt még el. Egy lánc és egy hátsó sor együtt nem több 100 euronál még vastagon számolva sem, ha nem saját magad cserélsz, akkor még rájön a szerviz díja, de ennek fényében én sokallom az 5 év 500eFt-ot (szerintem láncot és sort sem kell minden évben cserélni).
Marad az (esetleges) agyváltó karbantartás és a teleszkóp, ezek árát viszont nem tudom. -
Friczy
senior tag
válasz Somatom #6256 üzenetére
User error. Replace user and press any key
Kb. húsz éve van presta szelepes bringám, szerencsére most már mindegyik az, sőt, a családban sincs már autószelepes. Csak azért van kombinált pumpám, hogy ha valamiért segíteni kell másnak, akinek autószelepes gumija van, akkor tudjak.Benzinkút többnyire nem játszik nálam, 6-8 bar izgalmas lenne rajta. És itt az előnye a prestának, ezt a nyomást is képes tartani gond nélkül. Valamint a jobb belsők cserélhető szelepmagosak, bármi probléma van a szeleppel, akkor könnyen cserélhető.
Egyedül az ebike-omnak van alacsony nyomású széles kereke, én örülök, hogy azon is gyárilag presta van.Na meg láttam előre defektmentesített folyadékkal töltött autószelepes belsőt, ami a se ki, se be állapotba került, a szelep nem engedett semmit, a szelepmag nem volt kitekerhető, úgyhogy lehetett venni másik belsőt. Ezek után mondhatnám, hogy sz egész autószelepes dolog marhaság, hülye, aki használja, de egy ilyen esetből ugyanolyan hülyeség egy teljes kategóriára általánosítani, mint neked a prestáról.
-
Friczy
senior tag
válasz Dr.FantastiK #6349 üzenetére
Ötödik éve használ a feleségem szíjhajtásos biciklit, nem fordult elő ilyen eset. Nem is igazán hallottam hasonlóról.
-
Friczy
senior tag
Dinamikában visszalépés, ez így igaz. Kényelemben előrelépés. Szoktam mondani, amikor kérdezik, hogy milyen, hogy az e-bike nem a sebességről szól, hanem a kényelemről. Én idén elsősorban a téli hűvösebb időben használtam, mert a hagyományos bringán ha kicsit meghajtom, megizzadok, az meg hidegben nem jó. Aztán ahogy jött a jobb idő, nem is nagyon használtam. Majd ha jön a kánikula a 30-35 fokokkal, akkor várhatóan ismét előveszem.
Engem a tükör se zavar, amúgy is van mindegyik bringámon (nekem nem is kötelező, mert normál pedelec), anélkül már nem szeretnék bringázni, sisak is van rajtam mindig, nem látom be, hogy ez olyan nagy para lenne. -
Friczy
senior tag
válasz sebgutkopf #6447 üzenetére
Jó egy éve van meg a pedelec, nem érzem problémának közlekedés szempontjából a 25-ös limitet. Az átlag bringás többnyire hagyományossal se megy gyorsabban, nyilván van, aki igen, de amikor azzal megyek nem sokan előznek meg. Az autósok meg megszokták, hogy egy bicikli nagyjából ennyivel megy, nekik inkább az s-pedelec szokatlan, mert biciklis, de segédmotoros sebességgel halad.
Hozzászólásod másik feléhez csak azt tudom mondani, hogy szabályismeret természetesen kell, de a szabályokat vizsga nélkül is lehet ismerni, illetve vizsgával is lehet nem ismerni (rengeteg példát tudok erre, de szerintem te is). Jogosítványom ugyan nincs (egy kresz-vizsgám van még abból az időből, amikor segédmotoros kerékpárom volt, a papír már fene tudja, hol van), de a kerékpárra vonatkozó ismereteimet igyekszem naprakészen tartani, merem állítani, hogy az átlag autóshoz képest jobban ismerem a szabályokat.
-
Friczy
senior tag
válasz coolabácsi #6487 üzenetére
Azt hagyod ki a gondolatmenetedből, hogy a nyomaték ugyan egyezik, de sokkal több ideig kell maximális nyomatékon üzemelnie a motornak. És minden mechanikai alkatrész kopik, előbb-utóbb elhasználódik. Ha a maximális nyomatékon kibír adott üzemórát, akkor ez hamarabb eltelik, ha többet dolgozik a motor.
-
Friczy
senior tag
válasz coolabácsi #6495 üzenetére
Nyilván kéne egy hosszú távú statisztika arról, hogy mennyi az élettartama a motornak Amerikában illetve Európában, akkor kiderülne, hogy van-e különbség. Szerintem kell lennie (lásd a fenti gondolatmenetet), az persze kérdés, hogy mennyi a különbség.
-
Friczy
senior tag
Elég sok olyan alkalom volt már, hogy a feleségemmel mentünk bringázni (ő ebike-kal), és bizony kellett a tartalék akku, pedig messze volt a táv a 280-tól. Egy Bp-Siófok távon (ami nekünk 130 km), többnyire már 100-110 km-nél cserélni vagy tölteni kell. (500-as akku) Amikor meg a Pilisbe mentünk, akkor a hatótáv kb. 80 volt. Ez azért nem túlzottan hosszú táv.
-
Friczy
senior tag
válasz sebgutkopf #6633 üzenetére
Agyváltónak mindenképpen megvan az a hátránya, hogy a defektjavítás vagy egyéb kerékcserés megoldás szívás. Némelyiket gyorszárasan se lehet rögzíteni, tehát kell legyen nálad villáskulcs, külön figyelni kell a bowden kiakasztására/visszarakására, és a kerék berakásakor is vannak különféle bizbaszok, amelyek nem mindegy, hogy hogy állnak.
A Pinion motorral egybeépített váltója zseniális, van lehetőség szíjhajtásra, és tömegelosztás szempontjából is a legjobb.
A Pinionnak mindig az volt a hátránya, hogy speciális vázat igényel, emiatt (meg az ára miatt) nem terjedt el igazán, e-bike esetén ez jóval kevésbé fontos, egy középmotoros e-bike-nak mindenképpen speciális váza van. Remélem, elterjed, és neves gyártók is beszállnak ebbe a megoldásba. -
Friczy
senior tag
válasz trialboj #6697 üzenetére
Rosszul értelmezted az olvasottakat. S-pedelecről volt szó, amely hivatalosan segédmotoros kerékpár, és természetesen nem 25 km/h a végsebessége, hanem 45. És segédmotoros kerékpárnak lakott területen belül nem szabad a kerékpárúton közlekednie. Lakott területen kívül pedig tetszése szerint mehet rajta, de nem kötelező.
-
Friczy
senior tag
válasz trialboj #6714 üzenetére
Ebike bérlést nem tudok, vezetett ebike túrát elég sokat találsz, ha beírod a keresőbe, hogy szervezett ebike túra. Budapesten és környékén sok van.
Szerk: Kipróbálásra: [link] Nem tudom, mennyi a letét, én sok évvel ezelőtt (akkor még máshol volt a bolt) fekvőbringákat próbáltam náluk, akkor teljesen ingyen volt, nem kellet letét, semmi.[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz bzolika10 #6833 üzenetére
A Bosch hajtás és a Cube mint márka is elég nagy név, a munkábajárás miatt viszont érdemes megnézni, hogy sárvédő illetve csomagtartó tehető-e rá rendesen, mert az könnyebbé teszi a dolgot. Napi munkábajárásnál nem nagyon lehet azt mondani, hogy most rossz az idő, otthon maradok.
-
Friczy
senior tag
válasz lanszelot #6848 üzenetére
Mi ellen akarod a váltót védeni? Nem kell odacsapni, aztán kész. Egy rakás váltóvédő (vagy amit így hívnak), többnyire úgy működik, hogy ha nagy erőhatás éri, akkor a váz sínyli meg, az nagyobb gond, mintha a váltót vagy váltófület kéne cserélni.
Ha a patkó alatt a vázra pakolt megerősítőt érted, arra az a véleményem, hogy ha ilyen kell, akkor azt a biciklit dobd ki a kukába, mert annyira gyenge a váz. A kis kerék miatt ez főleg igaz, ha ezen patkó kéne, az már régen rossz.
Agyváltó álló helyzetben váltható, ez komoly előny. Hátrány, hogy a terhelés alatti váltást általában még kevésbé szereti, mint a láncváltó.
-
Friczy
senior tag
válasz Submarine #6869 üzenetére
Az ebike-nak jelölt termékek esetében az egyik tényező szimplán marketing, nagyobb árat lehet érte kérni. Azonban azt érdemes figyelembevenni, hogy a hajtásrendszer (lánc, lánckerék) nagyobb terhelést kap, illetve a gumik is némileg nagyobb terhelést kapnak, mert nehezebb a bringa.
-
Friczy
senior tag
Nagy vonalakban számolva egy autó teljes költsége kilométerre vetítve nagyjából 2-3-szorosa annak, amennyi az üzemanyag. Az, hogy mennyit bír egy e-bike, ha csak commuting célra használod, jó kérdés. A feleségem bringájában öt év alatt úgy nagyjából 10ekm lehet, eddig defektfoltozáson, két fék légtelenítésén és egy fékpofa cseréjén kívül mást nem igényelt.
-
Friczy
senior tag
Lánc, hajtásrendszer kopása: nem szükségszerű, hogy annyival rövidebb legyen az élettartama, mint a hagyományos kerékpáron. A teljes súly a biciklissel, esetenként csomaggal együtt egy hagyományos bringán 80-90 kiló, ehhez képest 90-110 az e-bike összsúlya ugyanolyan feltételek esetén. Az már a bringáson múlik, hogy mennyire 'gyilkolja' a rendszert, ahogy a hagyományos kerékpáron is tudsz könnyebb áttételt választani, úgy az e-bike-on is, az egész csak rajtad múlik. Nekem szerencsére merevvázas az ebike-om, tehát még a teleszkóp szervizére sem lesz szükség, lévén nincs
-
Friczy
senior tag
A beállt utazósebesség esetén a hajtáslánc kevesebb terhelést kell kapjon, mint a gyorsításkor. És az is nyilvánvaló, hogy egy pedelec a max. 25 km/h sebesség esetén jóvla kisebb terhelést jelent, mint egy s-pedelec a 30-40 közti tempónál (légellenállás, stb). Szóval az S-pedelec ha úgy nézzük, egy segédmotoros kerékpár, ami nagyjából kerékpár-alkatrészekkel van felszerelve, ilyen szempontból roppant módon alultervezett eszköz. Én viszont normál e-bike-kal járok, max 25-tel.
-
Friczy
senior tag
válasz sebgutkopf #6899 üzenetére
A bringa akku valóban feltehetőleg túlárazott, bár lehet, hogy a roller akku (és a rollerek többsége) jön inkább dömpingáron. Nekem azért vannak kétségeim arról, hogy egy roller akár hasonló tartóssággal bír, mint egy ebike, mondjuk kilométerre. Hatótávban meg aztán sehol sincs, nyilván nem is az a cél, na meg a roller saját erőből megy, míg az ebike rásegítéssel. De én elmegyek egy töltéssel 1150-160 km-t, ha a pótakkut is viszem, akkor meg 300-at. Na tedd ezt meg rollerrel
-
Friczy
senior tag
Kíváncsiságból nézegettem átépítő kiteket, és pl. Bafang (nem nyomatékérzékelős) kit 250eFt környékén van, akku nélkül. 500W környéki akku kb. 200, plusz még dolgozol az átépítéssel, szóval együtt nagyjából 500e-ben van egy hagyományos bringa átalakítása. Szóval drágább, de nem annyival.
Az Amazon árát még korrigáld az áfával, származási hely szerint vámmal, én inkább itthoni árakat néztem. -
Friczy
senior tag
Ha ez megnyugtat, én annak idején kattintottam a linkedre, de mivel a cikkben olyan kategória volt, ami nem az én világom (összteleszkópos monti), nem fogott meg annyira. Persze maga a Pinion rendszer igen, főleg, hogy a Pinion váltó motor nélkül is legenda, úgyhogy reménykedtem abban, hogy előbb-utóbb trekking/túra jellegű kerékpárban is megjelenik. És valóban megjelent, aminek örülök, bár nem egyhamar lesz ilyenem (ha egyáltalán lesz).
-
Friczy
senior tag
válasz sebgutkopf #6950 üzenetére
Ha ezt beleteszik, akkor lesz egy ellentmondás: miért van az, hogy az önerejéből menni tudó kerékpár 25 km/h alatti max. sebességnél is SMKP, a roller pedig nem?
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
ilyen alapon az e.roller még kevesebbet szennyez
Ezt mire alapozod? Egy e-roller tömege meglehetősen közel van egy e-bike-hoz, a rider nyilván ugyanannyi, cserébe az 100%-os rásegítéssel dolgozik minden esetben, véleményem szerint ez mindenképpen nagyobb fogyasztást jelent. A szennyezés meg a fogyasztással arányol.
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz pècsimunkás #7118 üzenetére
És az a 26,7 valóban annyi? A feleségem bringája is elmegy 27-ig, amikor leáll a rásegítés, de volt olyan, hogy én stabil 20-as tempót tartottam - általam beállított óra, nem ebike -, nála 22-t mutatott a kijelző.
-
Friczy
senior tag
A BuBa eredetiként jelölt útvonal értelmetlen, ha itt a rajzon a Lidlig eljön a kerékpárút, akkor a 62-est keresztezve a vasút mellett végig lehet menni az állomásig, majd a Horvát István útra (ott járdán vezetett kerékpárút van), és onnantól már jó a pirossal jelzett rész a Hosszúsétatéren át a vasút alatt. Ez rövidebb, mint bármelyik általad rajzolt út, és - eltekintve az állomás és a Horvát István/Széchenyi út kereszteződés közti nehezen követhető szakasztól - egyszerű is.
-
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #7338 üzenetére
Középmotornál még ha meg is oldanák, hogy a hátsó kerék ne szabadonfutó legyen, nehéz lenne a váltórendszeren és a láncon át megoldani a visszatöltést úgy, hogy ne gyilkolja szét a rendszert. Régen voltak visszatáplálós hátsó motoros rendszerek (a legismertebb talán a BionX volt, KTM sokáig azzal gyártotta az ebike-jait), de úgy látszik, nem volt akkora nyereség, hogy ellensúlyozta volna a hátsó motor hátrányait.
-
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #7342 üzenetére
Elég régi cikk, annak idején én is olvastam, emiatt gondolkodtam én is hátsó motoros ebike-ban, végül nem az lett. Viszont nekem azért jobb tapasztalataim vannak. A feleségemnek régebb óta van ebike-ja (Bosch rendszerű, ha jól rémlik, gen3, 500-as akkuval). Ezzel ugyan kíméletesen bánva, de sikerült megtenni a Bp-Pap-rét-Visegrád, onnan komp a túloldalra és vissza Bp-re távot (kb. 100 km). Tény, hogy ebben nem olyan nagyon sok a hegy, de ahhoz képest, hogy a cikkben Pap-rétre már majdnem elfogyott az akku, sokkal jobb az eredmény.
Később vettünk egy tartalék akkut is, mert én szeretek hosszabb távokat menni, és az nem megoldás, hogy végre tudunk együtt menni, de azért vagyunk lekorlátozva távolságban, mert elfogy az akku, így viszont 2x500 Wh már jellemzően bírja addig, mint én az országútival . Az a tapasztalat, hogy a Pilisben mászkálva (tipikus útvonal: Bp-Pomáz-Pilisszentkereszt, Két-bükkfa nyereg, lefelé mondjuk Pilismarót felé, utána Királykúti nyereg, Szentendre, Bp.) nagyjából 80-85 km megy egy akkuval, ezen az úton valahol a Királykúti nyereg felé szokott elfogyni az első akkumulátor (nem tudom a rásegítési fokozatot, mert én nem az ebike-kal megyek). Egy Bp-Balaton útnál az esetek nagy részében kb. Balatonfőkajárig szokta bírni, nagyjából 100 km. Az első ilyen úton még nem volt tartalék akku, akkor takarékos módon eljutottunk Siófokig - nekünk ez otthonról 130 km.
-
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #7349 üzenetére
Én mindegyik bringához Abus Bordo lakatot használok, többféle verziója van, általában elég a 90 cm hosszú, de mivel a fekvőbringát nehezebb lakatolni, azon 120-ast használok (ez itt offtopic persze). Az ebike-hoz olyat vettem, ami egy riasztóval van egybeépítve.
[link]
Eddig még egyiket se vitték el, remélem, így is marad. -
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #7394 üzenetére
3. Nyilván esőben minden fék el tud ázni, a tárcsafék is. Kerül rá egy nedves réteg, ha peched van, akkor az útról felverődő kosszal együtt, ez rontja a fékhatást. A tárcsánál is jelentkezik, de általában egy-két erősebb fékezés után már jobb lesz.
4. Nem kell a féktárcsának semmilyen kezelés, nem fog rozsdásodni. -
Friczy
senior tag
Még hozzáteszem a harmadik különbséget: a mechanikus tárcsafékek többségében csak az egyik fékpofa mozog, azaz a fékezéshez mindig el kell hajlítani a tárcsát is, ami plusz erő, és amíg nem hajlik el a másik pofáig, nem fog a fék rendesen. Ezzel szemben a hidraulikusnál mindkét fékpofa mozog, ha jól van beállítva, akkor egyszerre ér mindkét fele a tárcsához.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Autós topik
- Ukrajnai háború
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Gitáros topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
- Triangle Heliade Es hangfalpár
- Apple iPhone 14 128gb Midnight + Garancia
- Apple iPhone 12 Pro Max, Pacific Blue, 128Gb, független 86% akku
- Szuper Akció:Igényeseknek-Exkluziv-12Genes-Core i7-Dell Latitude 5430-Harmad áron-garival!!!
- Western Digital 6TB NasWare 3.0 WD60EFRX-68l0bn1 keveset használt eladó.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen