Új hozzászólás Aktív témák
-
arcitec
addikt
A sor cserélendő pár lánc után, többnyire. Na de mi van az első tányérral?
Egy hagyományos bringán sem nagyon olvasni a cseréjét!
Amúgy normál használatban akár hogy is, egy hegyi vagy kemény terep egyértelműen jobban terhel és ezt így értettem, nem egy szélsőséges "turbó" használatban,
akár síkon is...
Amúgy meg, hogy mi a javaslat és ki hogy cseréli, nos az utóbbi volt a kérdés, amire jómagad is a nem "javasolt" cserével élsz, bár értem a sor úgy is megy, na de az első?
Az nem számít annyira? -
arcitec
addikt
Akkor pontosítok. Nyilván ha nyúlt akkor csere, de 2 kérdés volt.
1.) Ha nyúlt már 0,5%-nál vagy 0,75% esetleg 1%-nál cserélt valaki.
2.) Mindezt hány kilométer után többnyire.
Használat függő, ha valaki síkon használja akkor tovább tarthat, mig hegyen nyilván előbb megadja magát. A kérdés mi kb. a trend a fentiekre ...
U.I: A Park Tool ezt javasolja CC-4.2 mérővel.
1 sebességes láncok javasolt cseréje: 1%
5-10 sebességes láncok javasolt cseréje: 0.75%
11-13 sebességes láncok cseréje: 0.5% -
arcitec
addikt
Tessék itt van a kicsi akkus könnyű gép. Brávó, hogy megtaláltad. Tehát akinek eleddig hiányzott íme itt is van. 17kg sincs. Mi a probléma? Aki hosszabb utakra akarja használni
annak meg ott a nagyobb akkus gépek, mert azért a 400Wh akku hatótávjára is kíváncsi fáncsi lennék. -
parandroid
félisten
Tök jók a tesztek, örülök, hogy erre egyre többen jönnek rá amúgy. Nem tartok még ott az életben, hogy akarjak egy ilyet, de az tény, hogy hatalmas élmény úgy közlekedni, hogy megszűnik a szembeszél, vagy kisimulnak az emelkedők. Aki munkába járásra használja, annak ez konkrétan megfizethetetlen dolog.
Nálunk így néz ki a flotta, és nem, az orbea hátul nem elektromos. Elöl a noko, az igen. De súlyban mégis csak másfélszer annyi, mint a képen láthatóan felszerelve 10 kilós karbon országúti.
p
-
-
-
yle_greg
aktív tag
Lehet. Nem tudom. Szerintem abban egyet ertunk, hogy ezt embere valtogatja. Nem akarok ex cathedra kijelenteseket tenni, hogy jo vagy rossz, hogy szabad vagy nem szabad, csupan ra akartam mutatni egy nem technikai szempontra.
En az anyukamnak ha motorizalni kellene, nem vennek bicajt, mert ismerve ot tuti baleset lenne belole. Neki ilyen 4 kereku raulos lassan gurulos jarmuvet vennek. Mondjuk anyukam mar 80-as, ez teny. -
Így lenne a logikus, hogy a komplett kerékpár árát veszik alapul, ha már kitalálták ezt az érték sávos jótállást. Viszont ahogy írod is, a kerékpár a garancia szempontjából egy komplex kérdés, mert nagyon sok a kopó alkatrésze, amire nem lehet 3 év garanciát adni, de még 2-őt se nagyon, mert ennyi idő alatt bőven lehet bele annyi km-t tenni, hogy egyszerűen elkopik, a normál használat mellett is. Ráadásul a felhasználók többsége magasról lesz@rja a karbantartásokat.
-
arcitec
addikt
Véleményem szerint a (gumi, fékbetét, lánc, hajtásrendszer)-t, sem kellene kivenni, mivel a garancia nem a természetes kopásra vonatkozik, hanem pont a rendellenes meghibásodásra. Mint eltörik, kiszakad, felfeslik. Az is igaz ezeket sok esetben, mint ahogy #8667Runner_fxr is írta, nehéz egyértelműsíteni, ki-mi az okozó, a user vagy nem.
-
yle_greg
aktív tag
Köszönöm!
Távolabbi terveim között van, hogy a két gyerekkel (és három bicajjal) felülünk valami vonatra, elmegyünk egy olyan helyre ahol még sosem voltunk, onnan elindulva esetleg egy éjszaka vadkemping, majd másnap tovább és a végén felülünk egy tök más állomáson a hazafelé tartó vasparipára.
Bár így jobban belegondolva ha már úgyis felmegy a két gyerekbicaj a vonatra,akkor elég szánalmas lenne azon fillérb4szódni, hogy apa nem akar fizetni a sajátjáért... Ehh, át kell számolni az árat fagyibombóc egyenértékre, hogy kiderüljön, megéri-e a pofátlanság! :-) -
jlaci74
senior tag
A töltés problémával még nem találkoztam, eddig Szlovéniában kellett "idegen" helyen tölteni, de zárt tárolót biztosítottak éjszakára töltési lehetőséggel.
A rejtett bowdenezést kifejezetten imádom, a letisztult dizájn miatt, miért kellene szerelni? Sosem kell, ha mégis kb. 5 év után azt meg egyszer kibírja az ember ( szerviz ). Amúgy szerintem csapágyon kívüli, de ha kell róla kép vagy bármi másról szívesen csinálok.
Az enyém eladó mert jön az utódja, modellcsaládon belül egy magasabb felszereltség, ha árengedmény ellenében lemondasz a gyári sárvédő-csomagtartó felszereltségről és jó az "L " mérte írj rám ...
-
-
LanyUs
őstag
Érdekes ez a kalkulátor is [link] Dombos terepre állítva 750w MTB Eco 99 km, a Turbo 55 km. Gyakorlati tapasztalatom az, hogy nincs a kettő között kétszeres diffi. 625-ös akkuval 10-15 km a plusz, amit ad, tehát 50 km helyett 60-65 km 1300-1400m szinttel.
Én van, hogy speed körre megyek betonon vagy terepen is. Otthon felteszem turbóra és le se szállok a pedálról 2 órán keresztül. Hasítok árkon-bokron, ami a csövön kifér! Ilyen 2 órás menetek után még turbo mellett is izomlázam lesz, ellenben az élmény, amit ad -
sebgutkopf
őstag
A hatótávolságot mindenki a saját felhasználási rendszerében értelmezi, ezt kölcsönösen el kell fogadnunk.
Az én felhasználásommal a km-ben mért hatótávolsággal nem sokat tudok kezdeni, egyszerűen nem hasznos paraméter. A hatótávot ha km-ben próbálnám kifejteni akkor a szintkülönbség olyan mértékben befolyásolhatja azt, hogy a szó szerinti távolság 25 és 100 km között bármi lehet, ami túl nagy szórás ahhoz, hogy bármit is kezdeni tudjak ezzel a számmal.
Ezért mi terepen a hatótávolságot a megmászott vertilális méterekben értelmezzük, így tudom, hogy egy akkutól a számára megfelelő külső hőmérséklet esetén kb 1400-1500m szintet tudok elvárni és persze ez észrevezetően változik a hőmérséklettől függően (télen csökken, nyáron valamivel több is lehet). -
sebgutkopf
őstag
Ez az eltérő felhasználásból adódik. Nekem az asztalton megtett km-ek száma 0. Csak terepen használom a bringát ahol a plusz illetve a nem megfelelő helyen lévő akksi nincs jó hatással a kezelhetőségre, se a terep képességekre, amikor megváltogzik a bringa egyensúlya akár kanyarban, ugráskor stb…
A pót akksinak nagyon jó helye lehet az autó csomagtartójában, tehát a plusz súly az semmi (szemben egy extenderrel), amikor kell akkor pedig akksi csere és a bringa ugyan olyan marad többlet súly nélkül és mehet tovább a buli.
Ebből csak az látszi, hogy a túrás aszfaltos és a terepes szemüveg nagyon más, és nincsen ezzel semmi baj. -
parandroid
félisten
“Azonban ha ebike-ról beszélünk, akkor nagyrészt nem ez a helyzet, senki nem azért vesz ebike-ot, hogy a nehezebb kerékpárt hajtsa saját maga. Ha meg mégis... arra inkább nem mondok jelzőt
”
Nejemmel a közös túrákon pedig simán 25, vagy fölötte van az utazó. Azaz a rásegítès már nem dolgozik. Az arra kell, hogy emelkedőn, szembeszélben kisimítsa az erőnléti különbséget. Az más kérdés, hogy a 14 kg-os pedelecje kb 1 kilóval nehezebb csak, mint a régi trekkingje, de az is csak kb a hülye sárvédő, meg csomagtartó miatt.p
-
parandroid
félisten
Ez mind igaz, abban az esetben, ha a user nagyobb aranyban ad hozzá az elvégzett munkához, mint a fix maximalizáltságú motor, akkor az adott időre történt elmozdulás jelentősen nagyobb, azaz a megtett út, vagyis a hatótav nagyon nem ugyanannyi lesz.
Konkrétan: ha a nyomatékszenzor érzi, hogy semmi szükséged rásegítésre, vagy eleve 25 kmph körül, vagy fölötte vagy, akkor nem fogy az akku. Ha lassulsz, de ezzel együtt növeled a befektetett munkát, azaz a leadott nyomatékot (emelkedő, szembeszél), akkor próbál többet segíteni. A lényeg az, hogy minél jobb formában van a user, minél könnyedebben mozgatja az összsúlyt, annál nagyobb lesz a hatótáv. És itt nagyon nem lineáris a skála a súlynövekedéssel, ha a user erőnléte, illetve súlya adott. 10% súlytöbbletet nem 10%-kal több elvégzett munkával fogsz mozgatni…
*
A másik meg az, hogy kerékpározás esetén meglehetősen ritka az egyenes vonalú, egyenletes mozgás. Csak abba gondolj bele, hogy érzetre, haladósan szinte állandóan 25 kmph körül tekersz, aztán valahogy a végén az átlagsebesség mégis 21 lesz. Jó esetben…
Ps.: * És itt értünk el oda, hogy az edzett user miert jóval gyorsabb egy rásegítés nélküli, de könnyű kerékpárral, mint egy pedelec-kel. Speciális eseteket kivéve, mint mondjuk egy hosszú, elnyujtott emelkedő, de ott meg a pedelec fog hamar elfogyni. Stelvion felfelé nem biztos, hogy elég lenne a gyári akku, akármelyik rendszert nézzük.
p
-
parandroid
félisten
A hatótávra én is kiváncsi lennék, de ahhoz nekem kell egyszer elvinnem, nejem szét van szakadva meló miatt, meg állandóan hulla fáradt, nem bírom rábeszélni a túrázásra.
Leghosszabb, amit mentünk, az 40 km volt, kb 300 m szinttel, 52% volt utána az akku, de nem volt teljesen feltöltve, mert előtte használta már valamennyit.
A súllyal kapcsolatban nem értek egyet, írtam, miért. Legalábbis abban az esetben, ha az a súly nem holtsúly, hanem minél nagyobb aránya izom, ami dolgozik, az ugyanis tehermentesíti a motort (w/kg, ugye, és itt nemcsak a motor wattjai számítanak).
Mondjuk erre a körre strava nekem 91w-os átlagot becsült a teljes tevékenysegre, ami elég ergya, ha edzeni megyek, valahol a 1,5x-esénél kezdődik. De ugye nem siettünk, kirándulás volt. Csak hogy képben legyünk, hogy vajon a motor mennyit dolgozott. Sebességátlag amúgy a mozgásidőre 19,1 lett. Na, az is a 1,5x-ese lett volna, ha nem tart fel az asszony a pedelec-kel.
p
-
sebgutkopf
őstag
Persze néha jól jön az extra kapacitás, de azt egy az eredetivel egyező pót akksi is megadja, sőt jóval nagyobb kapacitással összesen, és a bringa súlya, egyensúlya, viselkedése nem változik meg egy plusz akksi tömegétől. Csak ki kell cserélni gyorsan, amikor kell a többlet kapacitás. Ugyanúgy megvan a döntés, hogy viszel, vagy nem viszel plusz akksit magaddal.
Több rendszer ráadásul először nem a range extendert használja, hogy az lemerítve le lehetne dobni a bringáról, hanem pont az hagyja a végére, tehát végig egy kolonc és nem úgy mozog vele a bringa, ahogy azt eredetileg megtervezték.Ez szubjektív vélemény.
-
Sirandrish
legenda
Egy olyan hatótávval már kibékülnék.
Nekem elsősorban azért kéne hogy hosszabb távokhoz szokassam magam. A jelenlegi analóg bringámmal 40-50km-eket szoktam lelkesen tekerni. Olyan 65ig (Tiszató kör) vagyok "kalibrálva", de ott már elég durcán bedurran a combom, főleg ha elkap egy jó kis szembeszél. Viszont nagyon szívesen tekernék 80-100km-eket. Viszont annak analog bringával nem mernék belevágni. Lehet lemenne, viszont azt már inkább kínzásként elném meg
Az egyedüli problémám hogy nekem nagyon nem akaródzik 1M-et bringára költeni. Totál megértem a minőségről szóló monológokat, és általában nem is sajnálom a plusz pénzt a minőségre (általában mindenből az aktuális felsőkategóriát veszem), de azthiszem a bicajnál (még ha E is) valahogy van bennem egy olyan hogy "f*szomnak se ér meg 1M-et"Nemhogy 2-t meg kitudja még mennyit.
Lehet idővel kiölöm ezt magamból, és nem fogom sajnálni rá, de egyelőre nem tartok ott.
Az meg még a jövő zenéje hogy veszek-e előtte valami "sz*rt" 3-4 kilóért hogy belássam, vagy csak szimplán egyik nap úgy kelek fel hogy "egyszerélünk"....minden rossz döntés mantrája ez -
TESCO-Zsömle
titán
Viszont ahogy látom, abban az ábrában a pedelec fixen ki van véve ebből a súly/sebesség dologból és szépen oda van tolva az emberi erőfel hajtott rollerek és biciklik közé, a közös halmazban pedig csak olyan járművek vannak, amik emberi erő befektetése nélkül is képesek a haladásra, szóval nem tudom, hogy akkor most mi van.
-
Nincs elvi kifogásom vele, mert az, hogy beköltözik a váltómű a motorba egy jó elgondolás és lehet is a jövő. A gondom azzal van, hogy egy időzített bomba a csapágy csere miatt. Vagy legyen rajta km garancia (ami az összes középmotorra nézve jó lenne) és garantálják az 50 ezer km-es futást, vagy legyen a csapágycsere rutin feladat, gyártói támogatással. Így lehetne egy életképes alternatíva. Egyébként én lehet inkább egy TQ HPR50-es 1,85kg-os motorral párosítanám a gearbox-ot, így méretben és súlyban is versenyképes lehetne, igaz nem lenne full power, de lehetne hozzá jó és szép vázakat készíteni.
Ami az agyváltós e-bike-ot illeti, más a programozása a motornak, gyengébbre van hangolva mint a láncváltós, hogy kíméljék az agyváltót. De amúgy egy működő képes konstrukció, csak nem a nagyobb szintek leküzdésére találták ki.
-
nagylaci32
tag
Igen, megfelelő áttételezéssel ezt lehet biztosítani, csak az nem biztos, hogy azzal az áttétellel képes leszel megmászni egy meredek emelkedőt.
Pl. a Rohloff itt azt írja, hogy 130 Nm-t bír. Egy 100 kg-os ember egy 175 mm-es hajtókaron 175 Nm-t hoz létre csak azzal, ha elindulásnál rááll a pedálra. Ha ehhez még hozzájön a motorból mondjuk 65 Nm, akkor ez már 240 Nm az első lánckeréken. Ehhez minimum kell egy 1:1,85-ös áttétel, hogy ne tudja túllépni a megengedett értéket. A Rohloff valószínűleg a legerősebb agyváltók egyike.
"...az agyváltónak tök mindegy, hogy az adott sebességhez szükséges nyomatékot ember adja-e le, vagy ember+gép."
Ha az a célunk, hogy egy adott sebességet tartsunk, akkor ez igaz. Ha viszont teljes erővel akarunk haladni/gyorsítani, akkor számít, hogy mekkora nyomatékra képes az ember és rásegítés együtt. -
Miből gondolod, hogy nem ismertem eddig a Pinion-t? Tízen X éve a piacon van a hajtásba integrált gearbox. És nem, nem a pinion volt az első aki ilyet épített. 1920-ból, 2 sebességes gearbox-al szerelt kerékpár. [kép]
Teljesen félreértetted amit írtam. Én nem a Pinion gearbox és főleg nem az agyváltók létjogosultságát kérdőjelezem meg! Tisztában vagyok az előnyeikkel, hátrányaikkal, akárcsak a láncváltók esetében és nincs ezekkel semmi baj. Nekem a középmotorral egybeépített gearbox nem túl szimpatikus. És ezzel sem az a bajom, hogy nem jó az elgondolás, meg nincsenek előnyei a láncváltós középmotorhoz képest. A gond a szerelhetőségével van. Hiába megbízható a pinion gearbox önmagában, ha középmotor meghibásodása miatt szét kell szedni a blokkot. Sokkal több lesz a hibalehetőséged és sokkal neccesebb az egész szerkezet javítása. Itt főleg a csapágy csere a gond. Szedtél már szét középmotort? Én már egy párat igen, és elmondhatom, hogy nem gyerekjáték ezekben a csapágy csere. Baromi érzékenyek a szenzorok benne, ráadásul a csapágyakat sem lehet csak úgy egy menetes szárral kinyomni, hanem 10 tonnás hidraulikus présekkel lehet csak javítani. A gen 2-es bosch még hagyján, de amióta kompaktabban lettek a motorok, kisebbek a csapágyak, sokkal macerásabb lett az egész. És ehhez semmilyen gyártói támogatást nem kapsz, mert a gyártók csak motorcserékben gondolkodnak. Tehát a probléma az, hogy ha megkotlik egy nyamvad csapágy a pinionos középmotorodban, ott állsz mint lóf@sz a hideg vízben, ha nincs már garid. Hiába működik benne tökéletesen a pinion, ha darál a csapágy a motorban. Amíg a csapágy csere nincs megoldva normálisan, gazdaságosan, gyártói támogatással, addig én minden további bonyolítástól fázom. Nekem biztos nem kéne, de elhiszem, hogy amíg működik biztos nem rossz a cucc. Persze nekem akkor sem kéne egy 4 kilós krumpli a váz közepébe, hiába jó helyen van az a tömeg, de ez már túl sok a sportos kezelhetőséghez.
-
pècsimunkás
addikt
Ezt nem tudom. Majd megyek a főnivel túrázni, majd kiderül. 1000wh- s aksi van a biciklin, ha többet is fogyaszt valamennyivel, gondolom alapvetően jó lesz az üzemidő.
Aztán, lehet pont ezèrt raknak ekkora akksit a biciklire, hogy ellensúlyozza a nagyobb fogyasztást.Egyébként az èn bringám- Bafang motoros- is elèg hangos, de annyira ez nem zavar. A bóvli kijelző annál inkább.
-
phrenetiX
tag
Tudok erről. 2,5 évig használtam elektromos rollert, annál még inkább érvényesül az, hogy SMKP, mert még pedál sincs rajta. Az a tapasztalatom, hogy a rendőrök tojnak rá. Ha nem kirívóan szabálytalanul vagy bolond módon közlekedsz nem fognak csesztetni.
yle_greg: holnap vagy a hétvégén leülök mégegyszer és átnyálazom a kínálatot ezekből a járgányokból. Jövő hét közepe fele mindenképp szeretném megrendelni, addig még van időm nézelődni. Én is örülnék, ha nem 360-ért venném, hanem mondjuk 60-nal kevesebbért, de úgy vagyok vele, hogy ha már veszek egy ilyen bicajt, akkor nézzen ki valahogy (sajnos nekem ezek a kemping biciklire hajazók nem jönnek be), illetve ha már veszem, akkor amit elvárok tőle, azt tudja (esetemben a 3 mód: sima bringa üzemmód, rásegítés (ebben fogom valószínűleg a legtöbbet használni és néha ha szükséges legyen lehetőségem tisztán elektromosan is használni).
Egyébként ha rendőrt látok és csak az elektromos hajtás van, akkor elkezdek pedálozni és kész.
-
Igen, ez is jó, 3.5 km, a BuBa 4, amit kékkel jelöltem az 5.5. A kék megoldás akkor lenne igazán jó, ha a Merx környékén át lehetne vágni a 62-es felé - attól 1.5 km-rel rövidebb lenne, kiesne belőle az országutas szakasz, és lehetne végig tekerni, nincs csiki-csuki.
Amúgy a BuBa kijelölés a településeken elég konzervatív a forgalmasság tekintetében (meg amúgy a legtöbb magyar kerékpár-nyomvonal itthon, ahol jártam), első körös helyismerettel már jópár helyen máshogy mennék.
-
Hát igen. És ha megállít a rendőr az önerőből közlekedő kerékpárral, és azt mondod neki, hogy ez nem kerékpár, hanem roller, akkor hogyan tovább?
#6953 Runner_fxr:
a bringa és az SMKP között van.
Milyen néven / kategóriában? -
sebgutkopf
őstag
Teljesen másra van a két cucc. A bringával lehet túrázni, sőt az enduro emtb-m igazán dh orientált azzal végképp mindenhol le tudok jönni, egy igazi műremek.
Egy roller egyértelműen csak commuter és városi közegbe való szigorúan aszfaltra (már a kerék méret miatt is).Egy tök más vonalat hozok be most, de amellett akkor se tudok elmenni szó nélkül, hogy hogy pusztán az első teleszkópomból kijön 1,5 roller ára, az akkumból szintén 1,5 db, a fékek és tárcsák is egy újabb roller ára, a hátsó tag szintén 1 roller, a kerekek újabb 1,5 roller és akkor még hol van a motor, a vezérlő elektronika, a váltásrendszer és persze a karbon váz ára. Összesen pedig a pedelec bringám árából 18 db roller jön ki (nem belépő kategóriás).
Arról pedig nem is beszéltem, hogy évente mennyit költök karbantartásra és a kopó alkatrészek cseréjére, amikből további rollereket lehet venni.
Persze nagyon más a felhasználás és erősen eltérő a felhasználás, de sarsosan elég vicces, hogy ha évente kukába dobnék egy működő rollert, mert van rajta 3 karc, akkor is olcsóbb.
Úgy hogy szeretem a bringámat és hajlandó voltam mindkét gépemet kifizetni (ilyen ez a hobbi), és imádom használni, akár csak megpöckölni és megsimogatni, amikor áll akkor is, azt el kell ismernem, hogy a bringák nagyon túl vannak árazva. -
Amazon.de-s ár volt (írtam is), ott csak az ÁFA-különbözetet kell fizetni, úgyhogy a 700-800-ból 750-850 lesz, ezt az árfolyammal beszorozva 290-330e HUF. A TongSheng motor nyomatékszenzoros, a Bafangból most én is csak pedálost találtam, de fél éve még volt nyomatékos ezen az áron.
Ott van a fő különbség amúgy, hogy Te az átépítéssel hasonlítod össze az új árat, én pedig azt próbálom megbecsülni, hogy mennyivel több a gyártónak leszállítani ugyanazt a bringát elektromos változatban. Az jött ki, hogy a Tongsheng szettel számolva 500k körül van a "belső" felár, azaz 500k a "zsír" rajta. -
A súlytöbblet tényleg nem egy komoly faktor, a megnövelt nyomaték sokkal inkább. Igyekszem óvatosan nyomni neki, és váltogatok fel/le relatíve sűrűn, de egyrészt elinduláskor brutál sokat pakol bele a motor még Eco fokozatban is, másrészt amikor beállt utazósebességgel megyek (hosszú távon 30-35, rövidebben 35-40), akkor értelemszerűen jóval nagyobb terhelést kap a hajtáslánc, mintha rásegítés nélkül tolnám. Ill. a fékek igénybevételét a súly lineárisan, a sebesség meg négyzetesen növeli, azért az lehet fájós.
Amúgy az anyagi oldala mellett pusztán műszakilag is kíváncsi leszek, hogy bírják majd az alkatrészek -
Ijk
nagyúr
Ezt a költséget nehéz kiszámolni. Nekem most ott áll egy 10 milliós alig 1 éves Focus, amit így 70-80%-ban ki tudok kímélni városi rövidebb utaktól (tél kérdéses még mennyit tudok kerékpárral kiváltani). Most van benne kb. 5000km ennek nagyrésze pálya/országút. Így kvázi 20 éves korára menne bele 100.000km, míg ha nem lenne ebike akkor fele annyi idő alatt, ráddásul az nagyrészt városi km lenne.
Persze itt csak költségekről van szó, emellett sokszor megspórolom a parkolást, dugóban állást, mint tudjok egyéb más előnyökkel. -
Submarine
senior tag
Akkor azon sem kell parázni, köszi!
Hirtelen rákeresve a leírásban szereplő 40-622 -re nem sok eredményt dobott, azt is 10k fölött.
Akkor gumiköpeny méretén kívül ezeknél sem kell külön figyeli arra is, hogy "e-bike kompatibilis" legyen? Volt ahol láttam ilyet a gumi paraméterek között. -
Igen, ez így van, meg van pár egyéb nehézség is - ez a post most az előnyökről szólt.
#6690 Kroni1: amúgy ez nem csak magyar sajátosság. Olvastam egy kísérletről, ahol pár embernek s-pedelecet adtak munkábajáráshoz pár hétre valamelyik Benelux országban - ott ugyanúgy jött olyan visszajelzés, hogy az autós leszorította emberünket, mer'hogy mé'nem a bicikliúton megy...
-
Till@
aktív tag
-
sebgutkopf
őstag
Bár mindenki olyan lenne mint te, mert csak van egy kresz vizsgád és igyekszel is képben lenni.
Ha mindenkinek a saját lelkiismeretére bízzuk a tanulást azt a helyzetet konzervájuk, amit írtam, hogy fogalmuk sincs a szabályról és nem is érdekli őket, hogy felszedjék a tudást. Ha nincs rákényszerítő erő és még fontosabb nincs a szabály betartatva, akkor annak a nyomait a közlekedési kultúrában láthatjuk nap mint nap.A közlekedésre 25 khm témában egyébként egyetértek, ki lehet bírni. Csupán a szabályok és azok betartatása közötti szokásos következetlenségre hívtam fel ott is a figyelmet. Köztük a betarthatatlan és életszerűtlen szabályok tömkelegére.
Elég lenne sokkal kevesebb, de ésszerű szabály, azokat viszont kő keményen, tolerancia nélkül betartatni. -
Persze, ezek nem "bizonyítékok", hanem indikációk, hogy a bringa jó eséllyel s-pedelec. Ha meg nem az, akkor is teljesen jogosan állítanak meg igazoltatni, szóval vesztenivaló nincs.
Amíg a rendőrséget nem különösebben érdekli a téma (ahogy pl. 2020-21-ben rászálltak a gázkaros "kerékpárokra"), addig nem lesz vele gond, ha viszont utaznak az ilyesmire (ahogy pl. az osztrákok vagy a franciák), akkor nincs nehéz dolguk kiszúrni a megállítandó járműveket. -
Ijk
nagyúr
Strava-n szoktam nézegetni a sebességeket mivel rögzítettem mostanában pár utat, átlag 18-22 között volt, nagyon ritkán megyek 24-25 fölé, kerékpárúton 22-24 között van az átlagtempó amikor szinte monoton megyek. Városban esélytelen a 25+. Úgy is hamarosan kiderül mi lesz a véleményem a limitről, talán holnap megjön a gép. Most overkillnek érzem az s-pedelec-et, de még a chipelést is hogy néha elérjem azt a 28-30-as csúcsot, többet meg általában nem is érzek biztonságosnak, ill. feleslegesnek rövid távok miatt.
-
sebgutkopf
őstag
Nekem erről pont az jut eszembe hogy ez is olyan, mint a felfúrt hengerű robogók. Külsőleg ugyan úgy néz ki, aztán sehol se tudja megmondani a rendőr (szét nem fogja szedni), hogy valójában milyen teljesítmény van benne, mekkorára fúrták fel a motort a gyári helyett. A robogósok is érthető módon 45-el félnek mert mindenkit feltartanak és idegesen leszorítják, vagy előzik őket, ha meg tuningolják, akkor pont besimulnak a közlekedés ritmusába és béke van.
Na valami hasonló lehet az érzés a 25-ös korláttal pedelec és s pedelec között. Ha meg nincs papír róla, hogy ez "más" és kinézetre se áll ki a lóláb, akkor ki és miért is állítana félre egy ilyen bringát?
Kis hazánk szokás szerint nehezen legalizál működő megoldásokat, utána meg csodálkozunk, hogy mindenki megkerüli a szabályokat, ami összességében elég káros kulturális hatással rendelkezik, nem a szabálykövetésre ösztönöz. Meg persze a következetlen ellenőrzés és szabály betartatás szintén gond.Azt viszont nem győzöm hangsúlyozni, amit Runner is ír, hogy ilyen gépekhez 1 dolog kéne csak nagyon, vagy egy kresz vizsga vagy egy B-s jogsi megléte, az viszont tényleg.
Azt gondoltam korábban, hogy az alpa közlekedési szabályok megvannak az embereknek, ebben a tévhitben egészen addig ringattam magam, amíg néhány teenagerrel folytatott beszélgetésből kiderült számomra, hogy valójából fingjuk nincs a szbályokról, mivel korábban nem is érdekelte őket, de rollerezni meg akarnak és veretnek vele. Ha nem ismered a szabályt úgy pedig nehéz betartani. Ez végleg meggyőzött, hogy kell egy vizsga. -
Somatom
veterán
-
DigitXT
félisten
Így legyen ötösöm a lottón...
Más kávéházban ülünk, ha biciklizésről van szó,
de ezzel nincs semmi gond.Kitavaszodik, meglátjuk, hogy mi hoz a szezon?
Mivel tervben van némi súlycsökkentés, lehet, hogy nekem is a kardió, és azzal
a nagyobb pedálfordulat felé kell mozdulnom, de attól még nem az a kényelmes
közlekedő tempóm: ha kardiózás végén megizzadok, mint a ló, az természetes,
de ha elgurulok a fagyizóba (), oda inkább nem csatakosan érkeznék.
Addig is idéznék egy cikkből: "the average recreational rider will typically pedal
much slower, at around 60rpm" (A versenyzők 100 fölötti fordulatához képest...)És még valami, ha már fizika: az emberi test nem egy adott fajta gép, aminek a
használati utasítása mindenkire egyforma. (Az alap képességei sem ugyanazok
mindenkinek, s ezen az élet során más-más irányba fejlesztünk.) Legjobb példa
erre a BMI. Az "átlagemberre" ráhúzható. Az átlagos testalkatra. Párom viszont
testépítő, így amikor a versenyre bekészülve romszárazon azt mondja rá a BMI,
hogy kövér vagy, akkor azért az ember szemöldöke ökölbe szorul.Orvosok is
ha nem tudják, kivel állnak szemben, a számokból rámondanák, hogy túlsúlyos.
Mindezt azért, mert ha átlagos lenne akkor bizonyára kevesebb izomzata lenne.Szóval, egy idevágó idézet ugyanabból a cikkből: "If you have a more muscular
build, you’re likely to be more comfortable at a lower cadence, while a wiry rider
will probably want to push a lower gear at higher revs. There’s an energy cost
to just turning the legs, which will vary with your physique..." Mindenki másképp
egyforma.Mindenki be tud állni egy számára optimális fordulatszámra.
Tudom, eBike esetén szét lehet gyilkolni a hajtást, ha az ember kényelmesen
közlekedik, és inkább a motort dolgoztatja, maga helyett. De pár "fémdarabot"
cserélni, ha elkopnak szerintem egyszerűbb, mint egy hosszadalmas rehab...
Megkockáztatom, hogy olcsóbb is. Erről is van első kézből tapasztalatom, és
higgyétek el, hogy a gyógytorna sem olcsó, ha valamit túlerőltettél. (Amennyi
az én km futásom átlagban az elmúlt 30 évben... Egyszer cseréltem láncot...) -
DigitXT
félisten
Nagymama tempó, 5-10 km-re fagyizni járás... Ezek mind arról szólnak,
hogy a hobbi bringás le van nézve, és tanácsolva van neki a pörgetés...
Már csak a klipszes pedált várom, mert azzal felfelé is lehet húzni...Én mindent értek. De ha nekem 60 rpm a kényelmes, akkor annyi. Igen,
próbáltam, vissza tudok kapcsolni, lehet nagyobb fordulattal hajtani és
közben nem gyorsabban menni...Ha lehoznom a bringát a padlásról,
majd beszámolok, bár itt (egyelőre) OFF topik. Pont egy átalakító szett
miatt számolgattam (Tongsheng középmotor), de nem biztos hogy ez a
30 éves MTB az az alap, amire ilyesmit érdemes rakni: eleve csak 42 fog
(most ugye 48 a nagy tányér), tehát azonos pedálfordulaton csökkenne
a végsebesség, feltéve, hogy hátul nem nyúlok hozzá. Adott emelkedőn
meg nem tudnék annyira vissza váltani, azaz bőven 10 km/h fölött kéne
menni, ami ceteris paribus nagyobb teljesítmény.De a motor megoldja?Ui: 40 éves vagyok, egyesek szerint fiatal, mások szemében vén fax...
Akku (gyártás), vezérlők (programozása), BLDC motorok (tekercselés) a
barátaim: amivel még nem volt dolgom, az a pedál szenzor. Meg persze
az áttételes közepmotor. Agymotorral/gázkarral rég lehetne eBike-om... -
DigitXT
félisten
Értem én, hogy a pedálozásonkénti erőkifejtést csökkentenéd a térd kímélése
érdekében, ellenberger adott távon ha 2x annyi pedálfordulatot csinálsz, akkor
kétszer annyit terheled. Ami faszán kialakíthat egy gyulladást... Nem ördögtől
való dolog lassabban menni, nem mindenki akar 30 km/h-val tekerni. De pláne
nem a térd kímélésére hivatkozva... azt egyedül elektromoson lehet kivitelezni
csak megfordítva: kisebb csapásszámmal/azonos láb nyomatékkal, a többit a
motor hozzáteszi.(Ínhüvelygyulladásnál sem az egyszeri erőltetés a baj,
hanem adott mozgás monoton ismétlése. Minél többször, annál rosszabb.)
Ui: mint írtam, 30 éves MTB-t hajtok (ha hajtom). Annak a legnagyobb áttétele
se valami hűde hosszú...25 km/h-nál már azért "pörgetni" kell rendesen.
(Tavaly mentem utoljára, most fejből meg nem mondom, de emlékszem, hogy
egyszer kifejezetten figyeltem, hogy ilyen 60 körüli fordulat a kényelmes max.
Emelkedőn próbáltam számolgatni az áttételt. 28/32. Ezzel nagyjából 7 km/h
körüli tempót tudtam tartani megdöglés nélkül, mindezt egy 26" kerékpáron...
Síkon haladás 48/14 fogszám mellett ugyanekkora csapásszámmal 25 km/h.)Azt, hogy gyerekként ugyanezzel a bringával lejtőn 60 km/h... És hajtva, hogy
meginduljon...Még jó, hogy még tudok írni, és nem lett belőle baj.
Ja, nem megyek 50 km-es köröket: egyszer eljött hozzám a legjobb barátom,
hogy menjünk biciklizni? Mondom hajrá! De nem ide a környékre. Zsámbékra.
Mondom hajrá... Nem volt rossz kirándulás. De rohadtul nem bírtam a hosszú
távot: néha persze eltekeregtem ilyen 20-30 km-eket, de azért nem 60-at...Szerintem az lesz itt a félreértés, hogy a versenyzők + hosszú távon túrázók,
illetve egyéb bringaszerelmesek akarják megmondani a hobbistáknak a tutit...
Szerintem sokan pont azért vesznek rásegítéses bringát, hogy ha már a sima
nem megy az adott távon, vagy emelkedőn, akkor azzal meg tudják oldani: ez
nyilván a korral is jár, s más annak hozzáállása, aki sporteszközként tekint rá.Igen bevallom, csak az 5-10 km-re lévő fagyizóba járok, tehát nekem mindegy.
Mi több, anno elektromos rollerrel kísértem párom kardióedzését. Amikor picit
jobban meghajtotta, kapcsolhattam fel a motorokat, mert bizony 40 km/h fölött
mentünk. Nyilván csak 1-1 km távon. De vágom, hogy kitekerhető belőle az is,
közel 100-as csapásszámmal. De az kurvaélet, hogy én nem csinálnám. -
Akkor nincs különbség, viszont nem értem, mitől nagymamás az 50 pedálfordulat.
#6136 sebgutkopf:
Magának a hajtásnak (lánc és a külső hajtás) az 50-es pedálfordulat nagyon nem tesz jót és persze a bringás térdének sem.Miért?
Új hozzászólás Aktív témák
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
- iKing.Hu - Samsung S25 Ultra - Használt, karcmentes
- 118 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070 - UK billentyűzet
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged