Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
Asszem eltérő specifikációjú nagymamákkal rendelkezünk De amúgy vszleg arról van szó, hogy nem ugyanazt értjük fordulatszám alatt - én a motor fordulatáról beszélek, amiből egyhez tartozik egy jobb és egy bal tekerés.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Akkor nincs különbség, viszont nem értem, mitől nagymamás az 50 pedálfordulat.
#6136 sebgutkopf:
Magának a hajtásnak (lánc és a külső hajtás) az 50-es pedálfordulat nagyon nem tesz jót és persze a bringás térdének sem.Miért?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
DigitXT
félisten
Értem én, hogy a pedálozásonkénti erőkifejtést csökkentenéd a térd kímélése
érdekében, ellenberger adott távon ha 2x annyi pedálfordulatot csinálsz, akkor
kétszer annyit terheled. Ami faszán kialakíthat egy gyulladást... Nem ördögtől
való dolog lassabban menni, nem mindenki akar 30 km/h-val tekerni. De pláne
nem a térd kímélésére hivatkozva... azt egyedül elektromoson lehet kivitelezni
csak megfordítva: kisebb csapásszámmal/azonos láb nyomatékkal, a többit a
motor hozzáteszi. (Ínhüvelygyulladásnál sem az egyszeri erőltetés a baj,
hanem adott mozgás monoton ismétlése. Minél többször, annál rosszabb.)Ui: mint írtam, 30 éves MTB-t hajtok (ha hajtom). Annak a legnagyobb áttétele
se valami hűde hosszú... 25 km/h-nál már azért "pörgetni" kell rendesen.
(Tavaly mentem utoljára, most fejből meg nem mondom, de emlékszem, hogy
egyszer kifejezetten figyeltem, hogy ilyen 60 körüli fordulat a kényelmes max.
Emelkedőn próbáltam számolgatni az áttételt. 28/32. Ezzel nagyjából 7 km/h
körüli tempót tudtam tartani megdöglés nélkül, mindezt egy 26" kerékpáron...
Síkon haladás 48/14 fogszám mellett ugyanekkora csapásszámmal 25 km/h.)Azt, hogy gyerekként ugyanezzel a bringával lejtőn 60 km/h... És hajtva, hogy
meginduljon... Még jó, hogy még tudok írni, és nem lett belőle baj.Ja, nem megyek 50 km-es köröket: egyszer eljött hozzám a legjobb barátom,
hogy menjünk biciklizni? Mondom hajrá! De nem ide a környékre. Zsámbékra.
Mondom hajrá... Nem volt rossz kirándulás. De rohadtul nem bírtam a hosszú
távot: néha persze eltekeregtem ilyen 20-30 km-eket, de azért nem 60-at...Szerintem az lesz itt a félreértés, hogy a versenyzők + hosszú távon túrázók,
illetve egyéb bringaszerelmesek akarják megmondani a hobbistáknak a tutit...
Szerintem sokan pont azért vesznek rásegítéses bringát, hogy ha már a sima
nem megy az adott távon, vagy emelkedőn, akkor azzal meg tudják oldani: ez
nyilván a korral is jár, s más annak hozzáállása, aki sporteszközként tekint rá.Igen bevallom, csak az 5-10 km-re lévő fagyizóba járok, tehát nekem mindegy.
Mi több, anno elektromos rollerrel kísértem párom kardióedzését. Amikor picit
jobban meghajtotta, kapcsolhattam fel a motorokat, mert bizony 40 km/h fölött
mentünk. Nyilván csak 1-1 km távon. De vágom, hogy kitekerhető belőle az is,
közel 100-as csapásszámmal. De az kurvaélet, hogy én nem csinálnám. -
DigitXT
félisten
Nagymama tempó, 5-10 km-re fagyizni járás... Ezek mind arról szólnak,
hogy a hobbi bringás le van nézve, és tanácsolva van neki a pörgetés...
Már csak a klipszes pedált várom, mert azzal felfelé is lehet húzni...Én mindent értek. De ha nekem 60 rpm a kényelmes, akkor annyi. Igen,
próbáltam, vissza tudok kapcsolni, lehet nagyobb fordulattal hajtani és
közben nem gyorsabban menni... Ha lehoznom a bringát a padlásról,
majd beszámolok, bár itt (egyelőre) OFF topik. Pont egy átalakító szett
miatt számolgattam (Tongsheng középmotor), de nem biztos hogy ez a
30 éves MTB az az alap, amire ilyesmit érdemes rakni: eleve csak 42 fog
(most ugye 48 a nagy tányér), tehát azonos pedálfordulaton csökkenne
a végsebesség, feltéve, hogy hátul nem nyúlok hozzá. Adott emelkedőn
meg nem tudnék annyira vissza váltani, azaz bőven 10 km/h fölött kéne
menni, ami ceteris paribus nagyobb teljesítmény.De a motor megoldja?Ui: 40 éves vagyok, egyesek szerint fiatal, mások szemében vén fax...
Akku (gyártás), vezérlők (programozása), BLDC motorok (tekercselés) a
barátaim: amivel még nem volt dolgom, az a pedál szenzor. Meg persze
az áttételes közepmotor. Agymotorral/gázkarral rég lehetne eBike-om...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Így legyen ötösöm a lottón... Más kávéházban ülünk, ha biciklizésről van szó,
de ezzel nincs semmi gond. Kitavaszodik, meglátjuk, hogy mi hoz a szezon?
Mivel tervben van némi súlycsökkentés, lehet, hogy nekem is a kardió, és azzal
a nagyobb pedálfordulat felé kell mozdulnom, de attól még nem az a kényelmes
közlekedő tempóm: ha kardiózás végén megizzadok, mint a ló, az természetes,
de ha elgurulok a fagyizóba (), oda inkább nem csatakosan érkeznék.Addig is idéznék egy cikkből: "the average recreational rider will typically pedal
much slower, at around 60rpm" (A versenyzők 100 fölötti fordulatához képest...)És még valami, ha már fizika: az emberi test nem egy adott fajta gép, aminek a
használati utasítása mindenkire egyforma. (Az alap képességei sem ugyanazok
mindenkinek, s ezen az élet során más-más irányba fejlesztünk.) Legjobb példa
erre a BMI. Az "átlagemberre" ráhúzható. Az átlagos testalkatra. Párom viszont
testépítő, így amikor a versenyre bekészülve romszárazon azt mondja rá a BMI,
hogy kövér vagy, akkor azért az ember szemöldöke ökölbe szorul. Orvosok is
ha nem tudják, kivel állnak szemben, a számokból rámondanák, hogy túlsúlyos.
Mindezt azért, mert ha átlagos lenne akkor bizonyára kevesebb izomzata lenne.Szóval, egy idevágó idézet ugyanabból a cikkből: "If you have a more muscular
build, you’re likely to be more comfortable at a lower cadence, while a wiry rider
will probably want to push a lower gear at higher revs. There’s an energy cost
to just turning the legs, which will vary with your physique..." Mindenki másképp
egyforma. Mindenki be tud állni egy számára optimális fordulatszámra.Tudom, eBike esetén szét lehet gyilkolni a hajtást, ha az ember kényelmesen
közlekedik, és inkább a motort dolgoztatja, maga helyett. De pár "fémdarabot"
cserélni, ha elkopnak szerintem egyszerűbb, mint egy hosszadalmas rehab...
Megkockáztatom, hogy olcsóbb is. Erről is van első kézből tapasztalatom, és
higgyétek el, hogy a gyógytorna sem olcsó, ha valamit túlerőltettél. (Amennyi
az én km futásom átlagban az elmúlt 30 évben... Egyszer cseréltem láncot...)[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Ez nagyon érdekes. A kamionok kerekein ugyanilyen autós szelep van. 9 bar az üzemi nyomás. A fully -m hátsó telóján szintén autós szelep van. 200 PSI -re fújom, ami 13,8 bar.
Ami a benzinkutas pumpákat illeti, én max 2 bar -ral járok, nem 5-7 -tel, mint egy outis.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sebgutkopf
őstag
Nekem erről pont az jut eszembe hogy ez is olyan, mint a felfúrt hengerű robogók. Külsőleg ugyan úgy néz ki, aztán sehol se tudja megmondani a rendőr (szét nem fogja szedni), hogy valójában milyen teljesítmény van benne, mekkorára fúrták fel a motort a gyári helyett. A robogósok is érthető módon 45-el félnek mert mindenkit feltartanak és idegesen leszorítják, vagy előzik őket, ha meg tuningolják, akkor pont besimulnak a közlekedés ritmusába és béke van.
Na valami hasonló lehet az érzés a 25-ös korláttal pedelec és s pedelec között. Ha meg nincs papír róla, hogy ez "más" és kinézetre se áll ki a lóláb, akkor ki és miért is állítana félre egy ilyen bringát?
Kis hazánk szokás szerint nehezen legalizál működő megoldásokat, utána meg csodálkozunk, hogy mindenki megkerüli a szabályokat, ami összességében elég káros kulturális hatással rendelkezik, nem a szabálykövetésre ösztönöz. Meg persze a következetlen ellenőrzés és szabály betartatás szintén gond.Azt viszont nem győzöm hangsúlyozni, amit Runner is ír, hogy ilyen gépekhez 1 dolog kéne csak nagyon, vagy egy kresz vizsga vagy egy B-s jogsi megléte, az viszont tényleg.
Azt gondoltam korábban, hogy az alpa közlekedési szabályok megvannak az embereknek, ebben a tévhitben egészen addig ringattam magam, amíg néhány teenagerrel folytatott beszélgetésből kiderült számomra, hogy valójából fingjuk nincs a szbályokról, mivel korábban nem is érdekelte őket, de rollerezni meg akarnak és veretnek vele. Ha nem ismered a szabályt úgy pedig nehéz betartani. Ez végleg meggyőzött, hogy kell egy vizsga. -
Ijk
nagyúr
Strava-n szoktam nézegetni a sebességeket mivel rögzítettem mostanában pár utat, átlag 18-22 között volt, nagyon ritkán megyek 24-25 fölé, kerékpárúton 22-24 között van az átlagtempó amikor szinte monoton megyek. Városban esélytelen a 25+. Úgy is hamarosan kiderül mi lesz a véleményem a limitről, talán holnap megjön a gép. Most overkillnek érzem az s-pedelec-et, de még a chipelést is hogy néha elérjem azt a 28-30-as csúcsot, többet meg általában nem is érzek biztonságosnak, ill. feleslegesnek rövid távok miatt.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
Persze, ezek nem "bizonyítékok", hanem indikációk, hogy a bringa jó eséllyel s-pedelec. Ha meg nem az, akkor is teljesen jogosan állítanak meg igazoltatni, szóval vesztenivaló nincs.
Amíg a rendőrséget nem különösebben érdekli a téma (ahogy pl. 2020-21-ben rászálltak a gázkaros "kerékpárokra"), addig nem lesz vele gond, ha viszont utaznak az ilyesmire (ahogy pl. az osztrákok vagy a franciák), akkor nincs nehéz dolguk kiszúrni a megállítandó járműveket.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
sebgutkopf
őstag
Bár mindenki olyan lenne mint te, mert csak van egy kresz vizsgád és igyekszel is képben lenni.
Ha mindenkinek a saját lelkiismeretére bízzuk a tanulást azt a helyzetet konzervájuk, amit írtam, hogy fogalmuk sincs a szabályról és nem is érdekli őket, hogy felszedjék a tudást. Ha nincs rákényszerítő erő és még fontosabb nincs a szabály betartatva, akkor annak a nyomait a közlekedési kultúrában láthatjuk nap mint nap.A közlekedésre 25 khm témában egyébként egyetértek, ki lehet bírni. Csupán a szabályok és azok betartatása közötti szokásos következetlenségre hívtam fel ott is a figyelmet. Köztük a betarthatatlan és életszerűtlen szabályok tömkelegére.
Elég lenne sokkal kevesebb, de ésszerű szabály, azokat viszont kő keményen, tolerancia nélkül betartatni. -
coolabácsi
tag
Ez világos.Viszont pont ezért írtam az USA szabványt, ott ugye mehetsz 32-vel, ami kerékpáron nem is rossz, és mégis bírják a gyűrődést.Hamarabb tönkre mehet a motor alacsony pedálfordulaton, nyomatékból közlekedve, gőzborotvától, sártól, mint a tuningtól.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Igen, ez így van, meg van pár egyéb nehézség is - ez a post most az előnyökről szólt.
#6690 Kroni1: amúgy ez nem csak magyar sajátosság. Olvastam egy kísérletről, ahol pár embernek s-pedelecet adtak munkábajáráshoz pár hétre valamelyik Benelux országban - ott ugyanúgy jött olyan visszajelzés, hogy az autós leszorította emberünket, mer'hogy mé'nem a bicikliúton megy...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Submarine
senior tag
Akkor azon sem kell parázni, köszi!
Hirtelen rákeresve a leírásban szereplő 40-622 -re nem sok eredményt dobott, azt is 10k fölött.
Akkor gumiköpeny méretén kívül ezeknél sem kell külön figyeli arra is, hogy "e-bike kompatibilis" legyen? Volt ahol láttam ilyet a gumi paraméterek között. -
Ijk
nagyúr
Ezt a költséget nehéz kiszámolni. Nekem most ott áll egy 10 milliós alig 1 éves Focus, amit így 70-80%-ban ki tudok kímélni városi rövidebb utaktól (tél kérdéses még mennyit tudok kerékpárral kiváltani). Most van benne kb. 5000km ennek nagyrésze pálya/országút. Így kvázi 20 éves korára menne bele 100.000km, míg ha nem lenne ebike akkor fele annyi idő alatt, ráddásul az nagyrészt városi km lenne.
Persze itt csak költségekről van szó, emellett sokszor megspórolom a parkolást, dugóban állást, mint tudjok egyéb más előnyökkel./人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
A súlytöbblet tényleg nem egy komoly faktor, a megnövelt nyomaték sokkal inkább. Igyekszem óvatosan nyomni neki, és váltogatok fel/le relatíve sűrűn, de egyrészt elinduláskor brutál sokat pakol bele a motor még Eco fokozatban is, másrészt amikor beállt utazósebességgel megyek (hosszú távon 30-35, rövidebben 35-40), akkor értelemszerűen jóval nagyobb terhelést kap a hajtáslánc, mintha rásegítés nélkül tolnám. Ill. a fékek igénybevételét a súly lineárisan, a sebesség meg négyzetesen növeli, azért az lehet fájós.
Amúgy az anyagi oldala mellett pusztán műszakilag is kíváncsi leszek, hogy bírják majd az alkatrészekPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Basszus... kissé beszűkült az agyam, asszem Nyilván, a sima pedelec nincs kitéve a 30-40-es tempó okozta extra terheléseknek. Előző hsz törölhető
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Amazon.de-s ár volt (írtam is), ott csak az ÁFA-különbözetet kell fizetni, úgyhogy a 700-800-ból 750-850 lesz, ezt az árfolyammal beszorozva 290-330e HUF. A TongSheng motor nyomatékszenzoros, a Bafangból most én is csak pedálost találtam, de fél éve még volt nyomatékos ezen az áron.
Ott van a fő különbség amúgy, hogy Te az átépítéssel hasonlítod össze az új árat, én pedig azt próbálom megbecsülni, hogy mennyivel több a gyártónak leszállítani ugyanazt a bringát elektromos változatban. Az jött ki, hogy a Tongsheng szettel számolva 500k körül van a "belső" felár, azaz 500k a "zsír" rajta.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
sebgutkopf
őstag
Teljesen másra van a két cucc. A bringával lehet túrázni, sőt az enduro emtb-m igazán dh orientált azzal végképp mindenhol le tudok jönni, egy igazi műremek.
Egy roller egyértelműen csak commuter és városi közegbe való szigorúan aszfaltra (már a kerék méret miatt is).Egy tök más vonalat hozok be most, de amellett akkor se tudok elmenni szó nélkül, hogy hogy pusztán az első teleszkópomból kijön 1,5 roller ára, az akkumból szintén 1,5 db, a fékek és tárcsák is egy újabb roller ára, a hátsó tag szintén 1 roller, a kerekek újabb 1,5 roller és akkor még hol van a motor, a vezérlő elektronika, a váltásrendszer és persze a karbon váz ára. Összesen pedig a pedelec bringám árából 18 db roller jön ki (nem belépő kategóriás).
Arról pedig nem is beszéltem, hogy évente mennyit költök karbantartásra és a kopó alkatrészek cseréjére, amikből további rollereket lehet venni.
Persze nagyon más a felhasználás és erősen eltérő a felhasználás, de sarsosan elég vicces, hogy ha évente kukába dobnék egy működő rollert, mert van rajta 3 karc, akkor is olcsóbb.
Úgy hogy szeretem a bringámat és hajlandó voltam mindkét gépemet kifizetni (ilyen ez a hobbi), és imádom használni, akár csak megpöckölni és megsimogatni, amikor áll akkor is, azt el kell ismernem, hogy a bringák nagyon túl vannak árazva. -
nagyúr
Hát igen. És ha megállít a rendőr az önerőből közlekedő kerékpárral, és azt mondod neki, hogy ez nem kerékpár, hanem roller, akkor hogyan tovább?
#6953 Runner_fxr:
a bringa és az SMKP között van.
Milyen néven / kategóriában?[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Igen, ez is jó, 3.5 km, a BuBa 4, amit kékkel jelöltem az 5.5. A kék megoldás akkor lenne igazán jó, ha a Merx környékén át lehetne vágni a 62-es felé - attól 1.5 km-rel rövidebb lenne, kiesne belőle az országutas szakasz, és lehetne végig tekerni, nincs csiki-csuki.
Amúgy a BuBa kijelölés a településeken elég konzervatív a forgalmasság tekintetében (meg amúgy a legtöbb magyar kerékpár-nyomvonal itthon, ahol jártam), első körös helyismerettel már jópár helyen máshogy mennék.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
phrenetiX
junior tag
Tudok erről. 2,5 évig használtam elektromos rollert, annál még inkább érvényesül az, hogy SMKP, mert még pedál sincs rajta. Az a tapasztalatom, hogy a rendőrök tojnak rá. Ha nem kirívóan szabálytalanul vagy bolond módon közlekedsz nem fognak csesztetni.
yle_greg: holnap vagy a hétvégén leülök mégegyszer és átnyálazom a kínálatot ezekből a járgányokból. Jövő hét közepe fele mindenképp szeretném megrendelni, addig még van időm nézelődni. Én is örülnék, ha nem 360-ért venném, hanem mondjuk 60-nal kevesebbért, de úgy vagyok vele, hogy ha már veszek egy ilyen bicajt, akkor nézzen ki valahogy (sajnos nekem ezek a kemping biciklire hajazók nem jönnek be), illetve ha már veszem, akkor amit elvárok tőle, azt tudja (esetemben a 3 mód: sima bringa üzemmód, rásegítés (ebben fogom valószínűleg a legtöbbet használni és néha ha szükséges legyen lehetőségem tisztán elektromosan is használni).
Egyébként ha rendőrt látok és csak az elektromos hajtás van, akkor elkezdek pedálozni és kész.
[ Szerkesztve ]
3 db Casio óra eladó (2 db G-Shock, 1 db Edifice)
-
pècsimunkás
addikt
Ezt nem tudom. Majd megyek a főnivel túrázni, majd kiderül. 1000wh- s aksi van a biciklin, ha többet is fogyaszt valamennyivel, gondolom alapvetően jó lesz az üzemidő.
Aztán, lehet pont ezèrt raknak ekkora akksit a biciklire, hogy ellensúlyozza a nagyobb fogyasztást.Egyébként az èn bringám- Bafang motoros- is elèg hangos, de annyira ez nem zavar. A bóvli kijelző annál inkább.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Runner_fxr
Ármester
Miből gondolod, hogy nem ismertem eddig a Pinion-t? Tízen X éve a piacon van a hajtásba integrált gearbox. És nem, nem a pinion volt az első aki ilyet épített. 1920-ból, 2 sebességes gearbox-al szerelt kerékpár. [kép]
Teljesen félreértetted amit írtam. Én nem a Pinion gearbox és főleg nem az agyváltók létjogosultságát kérdőjelezem meg! Tisztában vagyok az előnyeikkel, hátrányaikkal, akárcsak a láncváltók esetében és nincs ezekkel semmi baj. Nekem a középmotorral egybeépített gearbox nem túl szimpatikus. És ezzel sem az a bajom, hogy nem jó az elgondolás, meg nincsenek előnyei a láncváltós középmotorhoz képest. A gond a szerelhetőségével van. Hiába megbízható a pinion gearbox önmagában, ha középmotor meghibásodása miatt szét kell szedni a blokkot. Sokkal több lesz a hibalehetőséged és sokkal neccesebb az egész szerkezet javítása. Itt főleg a csapágy csere a gond. Szedtél már szét középmotort? Én már egy párat igen, és elmondhatom, hogy nem gyerekjáték ezekben a csapágy csere. Baromi érzékenyek a szenzorok benne, ráadásul a csapágyakat sem lehet csak úgy egy menetes szárral kinyomni, hanem 10 tonnás hidraulikus présekkel lehet csak javítani. A gen 2-es bosch még hagyján, de amióta kompaktabban lettek a motorok, kisebbek a csapágyak, sokkal macerásabb lett az egész. És ehhez semmilyen gyártói támogatást nem kapsz, mert a gyártók csak motorcserékben gondolkodnak. Tehát a probléma az, hogy ha megkotlik egy nyamvad csapágy a pinionos középmotorodban, ott állsz mint lóf@sz a hideg vízben, ha nincs már garid. Hiába működik benne tökéletesen a pinion, ha darál a csapágy a motorban. Amíg a csapágy csere nincs megoldva normálisan, gazdaságosan, gyártói támogatással, addig én minden további bonyolítástól fázom. Nekem biztos nem kéne, de elhiszem, hogy amíg működik biztos nem rossz a cucc. Persze nekem akkor sem kéne egy 4 kilós krumpli a váz közepébe, hiába jó helyen van az a tömeg, de ez már túl sok a sportos kezelhetőséghez.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- World of Tanks - MMO
- nVidia tulajok OFF topikja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- PlayStation 5
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen