Új hozzászólás Aktív témák
-
Devid_81
nagyúr
En nem tagadom, ha nincs veszely athuzok reggelente a piros lampan
Viszont soha nem veszelyeztetek/veszelyeztetnek mast sajat hibambol, se bicoval, se aurtoval.
Ezzel szemben eleg rendesen odakell figyelni hogy az ember mit es hogyan csinal, mert a forgalom nem csak belolem all.
A baj a figyelmetlen emberekkel/soforokkel van, es nem azzal amelyik figyelmes de epp "torvenyt sert"Azert sztem valahol van kulonbseg a figyelmetlen es figyelmes idiotak kozott, es probalok a figyelmesek koze tartozni azzal, hogy mast nem sodrok bajba.
Szerk: Örni en is remenykedek benne, bar most kiprobalom ezt a riaszto style verziot, ez sem rossz, viszont eleg konnyen osszetevesztheto a hangja a sima auto riasztokkal, ami azert nem feltetlenul hozza ki az emberbol a "huuu figyeljunk oda" dolgot.
De majd meglatom, a semmitol hasznosabb lesz az tuti[ Szerkesztve ]
...
-
Somatom
veterán
válasz DigitXT #4993 üzenetére
Viszont, ha van akku, akkor kijön a villanybringa előnye. Hazafelé a rollerem a meredekebb szakaszokon 11Km/h -ra lassul vissza. Ugyanott a bringával azt játszom, hogy fel tudok-e tekerni úgy, hogy 20 alá nem megy az óra. A kerékátmérő csalás miatt 1,4 a szorzó, tehát a valós min. érték bringával 28Km/h hegynek fölfelé.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz DigitXT #4997 üzenetére
Tévedsz. A bringámban nincs teljesítmény húzás. Csupán a régió van USA -ra állítva, ami csak annyit jelent, hogy nem 25Km/h -ig, hanem 20mp/h -ig, vagyis 32Km/h -ig segít. Ehhez jön a kerékátmérő módosítás. Ha gyári lenne, akkor nem 28 -at, hanem 25 -öt menne fölfelé. A rollerhez képesti különbséget én taposom hozzá. Ekkorát nem lehetne szoftveresen húzni a rolleren. Ha meg a hardvert izmosítjuk, azzal a súlya is nő, amivel bukik a hordozhatóság. Ha nem hordozható, akkor elveszíti a praktikumát a bringával szemben.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz DigitXT #4999 üzenetére
Nem értem, hogy ebben mi a meglepő. A rolleremben is 500 körüli akku van. 60Km -t írnak elméletinek. Maxon küldve, emelkedőn, gyorsulgatva ez símán feleződik. Miért lenne a bringa más? A motor ugyanúgy leadja a sajátját, csak a rolleren én nem teszek hozzá. ECO -ban a bringámmal is eltötymörgök 60Km -t.
Runner is írta, hogy terepen ésszel kell használni az akkut. Pedig, az övé gyári gép.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz DigitXT #5632 üzenetére
Sztem csak a szoftverben van ilyen "engedem" lehetőség. Az enyém 30 -nál olyan, mintha a levegőben tekernék. A 45 -höz rendesen bele kell taposni. A légellenállás pedig négyzetes, szóval 60 -nál ....
Ami az áttételt illeti, a gyárival 100 fölötti csapásszámnál volt a 45. Elöl két foggal nagyobbra lett cserélve. Így normálisan kitekerhető. A 60 -hoz nemtom mi kéne, de az enyémbe nem is fér be nagyobb.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tabletta
tag
válasz DigitXT #6148 üzenetére
Köszönöm a gyors reagálást!
Nem hinném, hogy törött, ritkán megyek le a bringaútról, viszont még garanciás.
Ezek szerint nagyobb kapacitású akkut is megesznek ezek a bringák, nincs semmilyen korlátozó elektronika, ami csak a gyárit engedné? Az nagy királyság lenne, mert ebben is kicsi van, asszem 420, de néha vérszemet kapok és egy 650 azért már egész jó hatótáv/szint lenne.
Meglátjuk, mit mondanak holnap a boltban. -
-
Friczy
senior tag
-
arcitec
addikt
válasz DigitXT #6178 üzenetére
Abszolút egyetértek. Nagyon jól megfogalmaztad -kvázi a nevemben is- most megnéztem
analóg bringával kb. 60-70, de inkább 60-hoz közeli a rögzített átlagos pedálütem és nekem túrázásra teljesen rendben van évek óta. A nagyobb nekem nem lenne jó. Ezt írom úgy, hogy 40-80km-es távokat megyek.[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz DigitXT #6178 üzenetére
Van egyébként klipszes pedálom, de ebből a szempontból lényegtelen, ezért nem említettem. Mellesleg véleményem szerint nem a felfelé húzás az igazi előnye, hanem az, hogy megfogja a lábat, kisebb a lecsúszás veszélye. De valóban nem ebbe a topicba illik, meglehetősen ritkán látok e-bike-on patentpedált (kivéve az enyémet, mert megszoktam, így természetes, hogy az elektromoson is az van). De eszem ágában sincs, hogy rábeszéljek bárkit is (bár szerintem vannak itt kemény MTB-sek is, nekik felthetőleg van).
-
Ixion77
őstag
válasz DigitXT #6183 üzenetére
"the average recreational rider will typically pedal much slower, at around 60rpm" (A versenyzők 100 fölötti fordulatához képest...)
A gyerekesek meg tudják, hogy a 6 évesek meg amikor olyan kedvük simán nyomják a 120-as fordulatot olyan bringán, amelynek a súlya kb. fele a testsúlyuknak
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
nagyúr
válasz DigitXT #6191 üzenetére
Nem próbáltam ilyet, úgyhogy nagy találgatásba nem akarok belemenni, de miután a sebesség a tekeréstől függetlenül változik, gondolom, vannak eltérések a kerékpár-feelinghez képest. Az első agymotor extra hátránya, hogy azt a kereket kormányzod, ami a hajtást kapja, úgyhogy ott lehetnek meglepetések is.
Bár a jelen szabályozás elég nagy katyvasz akár EU, akár Mo szinten, sajnos tényleg nem egyszerű ezt jól összerakni. Az SMKP-vel egy potenciálisan 45 km/h-val menő kategóriát szabadítasz rá a kerékpárútra, és bár egy országúti bringás tud annyit, jóval kevesebb van belőle, meg több az esély, hogy ésszel csinálja (ha nem is garantált). Igazából már a 25 km/h-s robogók is gondot jelentenének szerintem, ahogy a rollerek jelentenek is - nem az a gond, hogy a felmerülő szituációkat nem lehet megoldani, hanem az, hogy sok a paraszt, aki nem is akarja. Mennyéazútbólb**megmerletollak stb.
Ha nagyobb lenne a kerékpáros hajlandóság a népben, akkor érdemes lehetne többsávos utakat építeni - mondjuk 20 (csak emberi hajtású kerékpárok), 30 (jelen kerékpár-kategória) és 45 (jelen SMKP) km/h korlátozással. No meg betartatni a sebességkorlátozásokat, mert amikor a Szilas-patak melletti kerékpáros / gyalogos úton (max. 20 km/h) versenyző elvtárs elporzik 40-nel a totyogó kétéves mellett, azért az nem kicsit gáz.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
sebgutkopf
őstag
válasz DigitXT #6178 üzenetére
Van itt még egy fogalom zavar. Az 5-10km-re fagyizni járás nem nem hobbi bringázás. Amit te leírsz azt úgy hívják alkalmi, vagy eseti bringzás.
A hobbi bringás az szeret biciklizni és a hobbisták annak ellenére, hogy nagyon messze vannak a versenyzők teljesítményétől, jó kondiban vannak, örömből, vagy akár a saját határaik feszegetése céljából tekernek és nem okoz nekik gondot egy hosszabb idő, vagy távolság leküzdése.
Megnyugodhatsz nem vagy még öreg, akkor mi minek számítunk? -
sebgutkopf
őstag
válasz DigitXT #6196 üzenetére
Persze, hogy van létjogosultsága az alkalmi bringázásnak, semmi kifogásom ellene. A kategóriák pontosabb szétválasztására hívtam fel a figyelmet, mivel a fórum jelentős része hobbi intenzitással nyomja és mivel te is ezt a nevet említetted, kialakult egy éles különbség a pedálfordulat témában, ami egy hobbistát érdekel. A megfelelő kategóriában nézve viszont könnyebb mindenkinek elengedni ennek a témának az erőltetését.
Az alkalmi bringázással tényleg semmi gond, sokkal jobb mint kocsival menni fagyizni, mind egészség, mind fenntarthatósági szempontokból. Szóval ne hagyjátok abba!
-
nagyúr
válasz DigitXT #6913 üzenetére
Igen, ez majdnem így van, csak ahhoz, hogy segédmotornak minősüljön, le is kell vizsgáztatni / be kell regisztrálni segédmotornak, amihez kell tanúsítvány, ami igazolja, hogy a jármű belül van az SMKP követelményeken. Egy házilag összerakott cucc esetében ez nem feltétlen egyszerű.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Vesa
veterán
válasz DigitXT #6921 üzenetére
Na igen, de ahogy írod is, rollernél az ilyen teljesítmény nem egy életbiztosítás. Lehet persze tolni, de alapvetően nem erre való és tényleg hajszálakon múlhat egy méretes elszállás. Ilyen sebességnél még csak ütközni se kell, egy borulásnál esélyes a mindenféle törés még védőfelszerelésben is. Emiatt hoztam fel a szimpla verzió, mert reálisan azzal számol a többség, főleg azok, akik költséghatékonyságot számolgatnak a két eszköz között.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
pècsimunkás
addikt
válasz DigitXT #6982 üzenetére
Köszönöm !
Kezdek ezügyben megbilágosodni , gugliztam is egyet.A bringa milyen egyébként?
A márka is, meg konkrétan ez a bicikli?
Több kollégám is ilyen markáju bringát vett, az egyikkel voltam is a boltban, ki is próbáltam ezt.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
nagyúr
válasz DigitXT #7362 üzenetére
Igazából az a trükk benne, hogy amikor folyamatosan tekersz mondjuk 40-es tempóban, akkor sem folyamatosan adja le a motor a teljesítményt, hanem változóan attól függően, hogy éppen melyik részén van a pedál a 360-os körének. Egy körben két fajsúlyos nyomáspont van (lábanként / pedálonként egy), így 4-5 tizedmásodpercenként kell neki sokat beletenni, viszont az nem hosszabb 1-2 tizednél. A kijelzőm meg tudja jeleníteni a pillanatnyi leadott teljesítményt, egyszer néztem, amikor 35-40 között nyomtam Tour fokozatban, jellemzően 50-150W között mutatott, viszont amikor pont a "nyomást" mintavételezte, akkor felment 400-450W-ra. Ha ennek lehet hinni, az biztosan kevesebb, mint átlagosan 250.
#7363 KrAt: sajnos ehhez nem elég a motor típusa meg a műszaki adatok, személyes tapasztalattal leszel csak okosabb. Azt viszont nézd meg, hogy a motor maga le van-e szabályozva.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
KrAt
veterán
válasz DigitXT #7663 üzenetére
Tudom, azert akartam kisebbet tenni, mert egy hiba eseten feleslegesen folyna rajta az 50A is akar, ha 15A felett soha nem fogyasztana a fogyaszto, hiaba tud tobbet az akksi Meghat a vezetek sem arra van meretezve. A lakas kismegszakitok elven gondoltam ra.
Az olvadashatar ténylegesen jogos, arra nem gondoltam. Azt nem tudom, allhat-e elo olyan helyzet, amikor az aram mondjuk mar meghaladja a 15A "uzemi" aramerosseget, de meg nem uti az 50A-s limitet.Oke, az autista mernok enem szereti tul bonyolítani es tulgondolni a helyzetet..
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz DigitXT #7663 üzenetére
"Ez azért erősen függ attól, hogy mekkora akku,"
Rajta van a kepen hogy 48v-s akku.
"Ha valami komolyabb eBike, oda nem normális az 5-7V esés, hanem meg
kell erősíteni a pakkot, mert a feszültségesés feleslegesen elfűtött energia."Komoly ebike-on kihasznalod a cellat, ha 20A-s cellad van, es 3-5A-t huzol beloluk (2v ossz eses), akkor vehettel volna 10A-s cellat is, es 15%-al messzebre tudnal menni.
Amugy a varhato esest ki lehet szamitani, akksibol felvett amper/parhozamos cellak szamaval. Meg egy ilyen tablazattal arra amilyen cellad van.
"a feszültségesés feleslegesen elfűtött energia."
Nagyon nem. 3 es 7A kozott a kinyerheto energia kulonbseg kb 4%. Viszont ha kissebb amper kepes cellakat hasznalsz, joval tobb kapacitast nyerhetsz, inkabb 15%.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz DigitXT #7673 üzenetére
Tudom hogy nem tudjuk hogy hany P meg ilyesmik, %-os aranyban mondom hogy mekkora eses a normalis 48v akksi es 5v eses = 0.38v cellankent elmegy. 5v eses 52v-nal jo, 72v-nal pedig istenes. Azert irtam hogy 5-7v, meg "a nyari 2v telen 3v", mert telen nyaron ez valtozik. A 7v-ot teli indulasra ertettem, bar lattam olyan rollert ahol ez a gyari helyzet alapbol.
Szoval ha valaki ezt olvassa es hidegben epit, nem kell megijedni ha lerantja a krafot 5C-ban, majd bemelegszik az akksi aztan jo lesz"nos baromi gyorsan kész a baj"
Ha a jol megnezed akkor latod hogy a 3ah-s cellabol kivettek 2ah-t amire felmelegedett. Egy huzamban max teljesitmenyen te tudtak venni a nevleges kapacitas 67%-at."Mi ez, ha nem túlterhelés?"
Ez nem krosszverseny vagy autopalyan biciklizos topik hanem hanem elektromos kerekpar topik.
Mi most akksikrol beszelunk nem cellakrol. De ha ide hoztad a tulterhelest:
48v akksi eseten, ha 30Q-val van szerelve, 48v*15ah = 720wh
15/3 = 5 parhuzamos. Ez egy 48*100= 4800w csucsteljesitmenyu akksi. 4800w-al mehetsz 100kph-ot sik terepen, es 10 perc alatt lemerulsz.Neked ez a felhasznalasi teruleted?
Altalaban nem szunet nelkul max sebesseggel 100kph korul jarunk.
Igy mertem feltelezni hogy nem nyelgazzal nyomjuk a kozlekedest, ebbol kifolyonan szinten nem nyel amperrel.
A tesla autonak is felhevul az akksija ha versenypalyan megy meg kb minden amit a boltba megvehetsz.
Ha te egy olyan rendszert teverzel, ami sosem melegszik maximalis teljesitmeny eseten sem (ami alapjaba veve nem eletszeru felhasznalas), abban olyan szintu pazarlas lesz, hogy a pazarlas hatranyai miatt a versenytarsaid megesznek reggelire.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz DigitXT #7687 üzenetére
Ha meg akarod nezni a Teslan az esest, itt egy video
450v-rol lemengy 355v-ra, circa 21%-os eses.
Onekik a max hatotav a fontos, hogy egy par masodperces spintben mekkora az eses/melegedes, az nem szamit.Nem az esessel van a baj hanem a kontrollalatlan esessel.
Ha hideg/forro akkor vissza fogja a delejt.
Ha mar merul, akkor is vissza fogja a delejt.A jofajta vezerlok, mar rolleren/cangan is megcsinaljak ezt.
Ugye ha nagy esesed van
esnem fogja vissza a vezerlo magat amikor merul az akksid, akkor siman lekapcsol a rendszer, es akkor van egy csomo kapacitasod amit nem tudsz kihasznalni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Zbook Power 15 G8 15.6" FHD IPS i7-11850H RTX A2000 32GB 512GB NVMe IR kam gar
- ThinkPad X13 Gen 4 13.3" FHD+ IPS i5-1345U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- ThinkPad T14 Gen2 14" FHD IPS i5-1135G7 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam., gar
- Avaya VSP 7024XLS B2F 24 portos 10GbE SFP+
- P15 Gen2i 15.6" FHD IPS i7-11850H T1200 32GB 512GB NVMe ujjlolv., gar
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen