Új hozzászólás Aktív témák
-
dugo_
veterán
válasz gyenesmartin #28 üzenetére
Full illegálban, tegyük hozzá.
-
dugo_
veterán
válasz gyenesmartin #33 üzenetére
Ez addig működik, amíg nem lesznek itthon sebességmérő görgők a közúti ellenőrzésnél. Ugyanis a 45km/h-s korlát a tervezési sebességre vonatkozik, fizikailag nem tudhatna többet a jármű.
-
dugo_
veterán
válasz Ironizer #1119 üzenetére
Ha össze van rakva a bringa és fent van a lánc a hátsó kerékkel együtt, akkor igen.
Ha nincs, akkor kell még egy láncos kulcs ellentartani a meghajtó lánckeréknek. -
dugo_
veterán
A Classic Line motorokat egy hatalmas visszahívás érintette 2015-ben, mivel sorra halt le bennük a racsniszerkezet és vált a tengely szabadonfutóvá.
Én biztosan elvetném, régi is, szar is, 2019-ben indokolatlan vele foglalkozni.Nem gondolnám, hogy kinyírnád az Active Line-t a leírt felhasználással, ugyanakkor nem is lesz elég a teljesítménye a sportos hegymászáshoz, még ha aszfalton is történik a dolog.
-
dugo_
veterán
Így van, ez régi motor.
Az új, 3. generációs Active Line és Active Line Plus motort 2017-ben mutatták be és a '18-as modellévtől kerültek bele a kerékpárokba.
Mondjuk a megadott kerettel pont a senki földjére érkezel, mert kb csak a régi motoros, illetve Active Line szettek vannak ennyiért. 400-450k-ért már jönnek az 1-2 éves Performance Line-nal szerelt montik.
[ Szerkesztve ]
-
dugo_
veterán
válasz Runner_fxr #1204 üzenetére
A 350-es indulókeretet jól feltornáztuk...
-
dugo_
veterán
válasz vtechun #1250 üzenetére
a Bosch talán távolról is le tudja tiltani a motort
Az akkumulátort lehet csak véglegesen deaktiválni, amennyiben a kerékpáron szoftveres módosítás, illegál disznóság történt. Ehhez viszont a bringának fizikailag csatlakoztatva kell lennie a Bosch Diagnostic Tool-hoz, hogy megtörténhessen a tiltás.
Meg ugye ez a Fiido 150, nagyon max 200 ezer Ft.
Ne legyen így, de szerintem ekkora méretű és értékű csomagnál nem lehet megúszni a vámolást és a 27% áfát.
Nem pedig 4x annyi.
A bekerülési költség eltérése vitathatatlan, ugyanakkor érdemes figyelembe venni a szervizhátteret, általános hozzáértést, pótalkatrészek elérhetőségét. (Ha akarod, beleveheted, hogy a Bosch motorokat részben itthon fejlesztik, teljes egészében itthon gyártják).
az akksija mehet tönkre ezeknek, azt meg lehet venni hozzá olcsón,
Én nem láttam külön akkut az értékesítési csatornákon, az viszont fix infó, hogy egy elektromos kerékpár legdrágább alkatrésze az akku, a motort is simán leveri költségben.
vagy persze a cellákat az ember - ha érdekli a téma - magának kicseréli.
Nagyon csodálkoznék, ha random vásárló rendelkezne ezekkel a szakmai skillekkel, műszerekkel, egyéb eszközökkel. A valóságban egy li-ion akkupakk gyártatása/cellacseréje szakértő cégnél bruttó 80-150ezer forintba kerül.
viszont szerintem munkába járni - ennyiért - bőven megfelelő.
Amíg nem ütközöl nagyobb problémába, szerintem is tök jónak tűnik a feladatra. Nem eltántorítani akarlak, lehetsz nyugodtan ennek a márkának a hazai úttörője, de azért előtte olvasd el a kritikusabb Gearbestes értékeléseket is.
-
dugo_
veterán
válasz bulikavagyok #1343 üzenetére
Nem lesz fal, mert nem lesz belső áttétel, mint a gen2-es motoroknál. Csak a plusz súly.
-
dugo_
veterán
Teherszállítás
47. § (7) A gépkocsi hátsó részéhez rögzített rakományt úgy kell elhelyezni, hogy
a) a gépkocsi hátsó részén elhelyezett világító és fényjelző berendezések és a rendszámtábla látható legyen,
b) a gépkocsi hossztengelye irányában hátrafelé legfeljebb 1 m-re, oldal irányban legfeljebb 0,4 m-re nyúljon ki,
c) a rakomány szélessége 2,5 m-t ne haladja meg,
d) a rakomány megjelölése feleljen meg a (6) bekezdésben meghatározott rendelkezésnek.
-
dugo_
veterán
válasz Somatom #1493 üzenetére
Egyáltalán nem mindegy.
A motor nyomatékgörbéje hozzá van igazítva a hátsó váltó típusához, agyváltó esetében leesik közel nullára, enélkül soha nem lehetne agyváltót elváltani rásegítés mellett. Boschnál pl. ezt csak a kerékpár oem programozásánál lehet beállítani, retail változatban nem is elérhető az opció. Shimanoból már nem vagyok up to date, de a váltótípust és áttételt ott is be kell állítani előre.
[ Szerkesztve ]
-
dugo_
veterán
válasz egykerdezo #1571 üzenetére
Egy új nem elektromos biciklit megkaphatsz 60 ezerért
Árnyaljuk azért a képet azzal, hogy egy normális minőségű, rendeltetési célját sok éven át kiszolgáló kerékpár főalkatrészei darabonként kerülnek ennyibe...
Nyilván a kemping, boltba járós libakergető és a nagyáruházi csodagépek után már a 60k-s szint is egy dimenzióugrás, de még mindig nagyon kevés.
[ Szerkesztve ]
-
dugo_
veterán
Jövőre a 4. generációs Bosch érkezik, a 3. gen '18-ban került a boltokba.
Az első generációs Classic Line egy tervezési hibás fos, vissza is hívták anno mindet. Ráadásul 8 éves, rég elavult.
3. gen-es Active/Active Plus használt trekkinget nem tudom meg lehet-e csípni 300k-ért (inkább nem), de az pl. jó választás lehet.
[ Szerkesztve ]
-
dugo_
veterán
Ment a gyártóknak is a hivatalos bejelentés, de azt az emailt nem érem el, mert már nem dolgozok a területen.
Nem láttam én se 300-ért még, az csak wishful thinking volt inkább. Ha nem akarsz feljebb menni, akkor viszont a 2. genes Active Line-nak már bele kell ebbe a keretbe férnie.
-
dugo_
veterán
Abus Bordo vagy valamelyik közép-felső kategóriás Kryptonite U-lakat.
Elvágni mindent el lehet, kérdés mivel és mennyi idő alatt. Ha komoly felszerelés kell és sok idő, akkor nem a tiedet fogják elvinni.
Már egy 5k-s U lakatnál is sokszor a tereptárgy a gyengébb, meg kell nézni, hogy mihez zársz.
-
dugo_
veterán
válasz Somatom #1735 üzenetére
Nálam ezek vannak mindig:
- imbusz készlet
- 8/10/15 villás (ez inkább a városi outimhoz)
- gumileszedő (csak fém)
- küllőkulcs
- láncbontó
- patentszem
- szelepkulcs
- pár torx
- Ph csavarhúzó
- olló
- gyorskötöző
- gumiragasztó rengeteg folttal
- öngyújtó (kiégetni a gumiragasztóból az oldószert, így egy ragasztás 1p, nem 10)
- minipumpaEzek nagy részét kiválthatod egy multiszerszámmal, csak ott nem lesz akkora erőkarod, ha tényleg meg kell húzni valamit rendesen.
A pótbelső is hasznos, de az méretben már elég nagy, főleg akkora gumihoz. Egyszer még úgy is megszívtam, mert a rosszul megválasztott nyomás miatt egymás után mindkét szelepem kiszakadt a helyéről, ahogy megforgott a külső egy nagyobb fékezésnél. Az elsőt még kicseréltem a belvárosban, a másodiknál tolhattam haza a Szépjuhásznéltől Zuglóba... Egyszer pedig a rosszul lehúzott rugóstag fosta el az összes olajat, azt sem tudtam megpatkolni az erdő közepén. -
dugo_
veterán
válasz Somatom #1737 üzenetére
https://vdf-ker.hu/kerekpar_szerszamkeszlet_c-12076_7298 gyors kereséssel.
Illetve bike repair kit-re keresve is van sok találat. Kérdés milyen minőségű a beltartalom és neked épp megfelel-e.
-
dugo_
veterán
válasz Somatom #1789 üzenetére
E6000-hez ez: https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-steps-light-adapter-modul-sm-due01-531450
E8000-hez pedig ahogy nézem nem is kell, arra közvetlenül rámegy: https://si.shimano.com/#/en/UM/70H0A (pdf)
-
dugo_
veterán
válasz hroberto #2343 üzenetére
Talán még életemben nem hallottam olyat, hogy egy bringán pont a váz ment volna tönkre.
Pedig egyáltalán nem ritka egy váztörés.
"A környezetemben van jópár ismerős aki e biciklizik, de még senkinek sem volt meghibásodása. Legalábbis nem tudok róla."
Én meg egy személyben vittem egy hazai gyártó garis szereléseit és inkább ne tudd meg mikkel jöttek vissza 1-2 éves, de akár összerakás után frissen kigurult Bosch/Bafang bringák...
-
dugo_
veterán
válasz hroberto #2448 üzenetére
Vagy csak nem kell másfél órát állni a dugóban egy 10km-es szakaszon...
Amikor feljön az autóval vetekedő árú bicikli téma, én csak vissza szoktam kérdezni, hogy milyen 600ezres autót tud javasolni az értetlenkedő, amivel le lehet jönni a Tündér-sziklánál...
[ Szerkesztve ]
-
dugo_
veterán
És még akkor se lehetsz biztos benne.
Gimis osztálytársat érintette 10+ éve az egyik karbon villás Merida Speeder visszahívás, ahol sorozatban törtek nyakból a villák.
Neki szerencséje volt, épp egy pilisi kaptató tetején harapott aszfaltba, méterekre az ereszkedés előtt...
-
dugo_
veterán
-
dugo_
veterán
Németeknél a robogókat feldobják egy mobil fékpadra az út mellett, ha gyanú van. Nyilván ennek semmi köze a pedelechez, de ha átüti az ingerküszöböt, akkor lesz rá megoldás rendőri oldalról.
Amúgy akkor büntetnek, ha épp az van kiadva. Általában évi 2 hét a bringás vegzálás, előre bejelentve, azt ki lehet bírni más járművet választva.
Kaptam 5ezres csekket a Deákon sörözésért.
vs
Megúsztam szóbeli figyelmeztetéssel egy taxis tükrébe boxolást, majd utána három telipirost, miközben mögöttem jöttek a fakabátok szirénával és úgy kellett leszorítaniuk, mert meg sem hallottam fullface-ben... -
dugo_
veterán
válasz agszabv #4597 üzenetére
https://papkerekpar.hu/kerekpar-epites/
http://www.mariuszawihegesztes.hu/
Máriusznak a lelkére kell kötni, hogy szolid javítást szeretnél, mert elég drabális erősítéseket tud alkotni.
-
dugo_
veterán
válasz arcitec #4950 üzenetére
Egyébként S-Pedelec-kel sem olyan magától értetődő kitekerni a 45/h-t, kis túlzással és a kezdeti lendületet leszámítva a városi egysebimmel könnyebben elérem. Amikor az egyik hazai gyártónál dolgoztam, küldtek is vissza 45-ös gépet, hogy nem jól van programozva, aztán kiderült, hogy csak nokedli a vevő...
Ezzel szemben sikerült menni egy Stromer ST3-mal, az valami brutális.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- LEGO klub
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- MG4 menetpróba
- Ubuntu Linux
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gyúrósok ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...