Új hozzászólás Aktív témák
-
KrAt
veterán
Sziasztok!
Van egy Kross Level bringám, végre megtaláltam a méretem, viszonylag szépen meg is épült az igényeimre, azonban a héten amikor Horvátországban kint voltunk, és mindenki dombon fel lazán tekert, akkor így megdobbant a szívem, hogy woah, ilyen nekem is kell
Egyelőre még csak gondolkodóba estem, és elkezdtem utána olvasni, de ha veszek egy Bafangot (vagy hasonlót), akkor a középrészt cserélem a motorosra, felteszem az akksit, a kezelőt, összekábelezem, és tulajdonképp ennyi? A vázat semmiképp nem szeretném fúrni.
A másik, hogy ezek "bármilyen" vázra felmennek, vagy vmi erősített nem árt hozzá? (bár a mostani váz se gyenge szerintem)
Illetve ugye az itteni ajánlások szerint német amazon, de alin lényegesen olcsóbbnak tűnnek ezek. Vagy van itthoni használt ajánlott beszerzés? (vagy a használt nem játszik az elhasználódás miatt?)
Igazából csak rásegítés lenne érdekes, magától nem kell, hogy menjen, arra ott van a motorom Erre a felhasználásra (tényleg néha kis erdei-aszfaltos-stb tekerés) mekkora motor és akksi ajánlott? (vagy az akksit számoljam ki a Wh / motor teljesítmény, és ennyit megy el max rásegítésen folyamatosan?)
-
KrAt
veterán
Sziasztok!
Van egy jelenleg is használt, számomra közel tökéletes bringám (Kross Level 29" 23-as vázzal), amit (ismét nekiveselkeve) szeretnék ellátni egy középmotorral
Amit kinéztem itteni tapasztalatok alapján, az egy Bafang középmotor lenne, kijelző igazából mindegy, még nem néztem ki, akksi szintén még kitalálás kérdése.
Amiben nem tudok egyelőre dönteni, az a motor teljesítménye.
Alapból aszfalton és "erdei túrázásra" használom, az előbbire gondoltam, hogy lehet bevetném sportolási célokkal is munkába járásra, de az ~30km, azt nem tekerném le rásegítés nélkül adott esetben
Az átépítés egyik fő "oka", hogy imádom a technikát, és az elektromos hajtást, szóval tetszene az átalakítás. Emellett használnám az előnyeit, ha már van
Ez alapján a rásegítés okán a 250W 36V-os verziót néztem elsőre, de nem tudom, elég-e, illetve ha nagyobbat nézek, akkor annak lesz-e hátránya az árán kívül.
Ti mit mondanátok rá?
-
KrAt
veterán
Köszi a gondolatokat!
A legalitás fontos, de az út szélén félreállítva félek, teljesen mindegy, hogy 250 vagy 350W a motor (illetve van kétkerekűm, amiben 80kW lakozik )
Gázkar nem szükséges, valószínűleg fel sem rakom, nem robogót akarok csinálni belőle.
Ami jó lenne, az a 25 km/h feletti rásegítés, annyit önerőből is tekerek, nyilván nem akarok rallizni az úton a kocsik között, de jobb pillanataimban egyenes úton azért a 30-35km/h nem ártana És itt el is értünk a legalitáshoz, tudom, ez nem szabályos (ez veszélyes!!), de talán itt ébred a gondolat a 250W feletti kérdéskörben. És itt vesztem el
-
KrAt
veterán
Erre jutottam én is, hogy a számok sokat nem mondanak, majd nézegetek review-kat.
Amire egyébként elterelődtem, az a Tongsheng nyomatékszenzoros motorja, 350 vagy 500W-ban, 48V-os feszültséggel (így jobb is, mert kisebb áramok szaladgálnak), szerintem ez marad az irány
Csak azt nem értem, miért olcsóbb, mint a Bafang pedálszenzoros ugyanilyenje. Pedig (szerintem) a nyomatékszenzor jobb. -
KrAt
veterán
Sziasztok!
Eljött az idő, hogy megrendeljem az ebike átalakító kitet, és a következő szettre esett a választás:
Tongsheng tsdz2b - 500w - 850c színes-szagos kijező
és az akksiOtt két opció maradt:
Hailong G70 15Ah (39x SAMSUNG INR21700-50E)
Parrot 20Ah (52x SAMSUNG INR21700-50E)Vagy valami más, amire eddig nem gondoltam (Alis vagy PSW beszerzés)
A G70 felé hajlok inkább, egy kicsit kisebb, egy kicsit olcsóbb, ellenben kint van a biztije, ami nem szimpatikus, a Parrotnak bent van a csatlakozónál. Nem tudom, egy adott esőben tekerésnél az mennyire kritikus...
Ha melóba megyek vele, akkor ~35km / út, bent akár tudom tölteni, szóval nem feltétlen kell nagyobb méretű akksi, bár a 15Ah-val szerintem meglenne simán oda-vissza.
Ti mit tennétek?
-
KrAt
veterán
-
KrAt
veterán
Sziasztok!
Kérdés: hova raknátok az akksit inkább?
45 fokban raknám, mert akkor jobban elviseli talán a terhet a váz, mivel felfekszik rá, és a súlypont is kicsit előrébb van (mivel a sajátom inkább jobban a hátsó kereket terheli), a függőleges helyzet talán a jobb helykihasználás miatt csábító, de akkor minden zötykölődést a csavarok tartanának...
-
KrAt
veterán
válasz yle_greg #7505 üzenetére
Megnéztem, 2x4 műanyag fül fogja az akksit a tartóhoz:
A vázhoz meg a 2 kulacs-csavart használtam fel, a másik két helyen nem szívesen fúrnám meg a vázat, szerintem így is elég a fémes merevítés miatt:
A lopásgátlás meg a tartó tetején lévő furatba bemenő csap adja meg, a zárral a tetején:
Ahogy a netes videókat elnéztem, a cellák az alján helyezkednek el, simán a házba illesztve, jobb lesz a közel fekvőbb pozíció..
A héten még teszteltem és mértem is egyet, kíváncsi voltam rá:
a PSWPower-től rendeltem meg a 15Ah-s (720Wh) verziót, ez SAMSUNG INR21700-50GB 21700-es cellákkal van szerelve.
De mivel annyi rosszat olvasni, milyen cellákkal van szerelve, az ígéretek ellenére a felét sem tudja, így gondoltam, beszéljenek a számok.
A műterhelésemmel ~14%-ig merítettem (43,55V), ez ~100Wh maradékot feltételez.
A töltő szerintem gyönyörű görbével töltötte:
A végén a konnektorból 695Wh-t vett fel, 90%-os hatásfokkal számolva ez 625Wh, ami gyakorlatilag szinte pont annyi, amennyi hiányzott belőle. 0-ra nem akartam meríteni, mert nem tesz jót neki, illetve látszódik, hogy vett volna még fel valamennyit, de már kizöldült a LED, akkor az azt jelzi, hogy kész
Szóval az akksi nekem igazán bizalomgerjesztőnek tűnik elsőre. -
KrAt
veterán
Ahhsooo, tetszik az ötlet, köszönöm
Arra gondoltam még, hogy ilyen "önfeszítős", de leszedhetős szalaggal fogom még a felszerelt akksit biztosítani keresztül a vázon, nyilván nem sokat tart, de mégis valamit.
Illetve ez a textilszalag ötletet tovább is gondolom, a kábeleket a motor környékén is tudom ezzel a vázhoz fixálni, gyakorlatilag szépen körbebandázsolni, minimalizálni annak az esélyét, hogy be tudjon akadni valamibe.Tegnap amúgy némi nehézségek árán összeállt az első, már működő verziója a bringának, minden mindennel összekötve, bár a motor még szarul rögzítve, este a sötétben mentem is egy kört vele, a vigyort nem lehetett letörölni az arcomról 1-3 rásegítésnél még nem lehet érezni azt, hogy mi van alattad, csak sokkal könnyebben, komfortosabban megy minden (mintha túl jó erőben lennék), de amit 4-5-ben csinál, amikor megfelelő nyomatékkal megtekerem a pedált, hát az valami egészen kemény, az a 80NM nem viccel
Ha összeáll, akkor majd jöhetnek a finomítások, még kell egy hátsó váltó csere, láncot meg sort is valszeg cserélek, nehogy otthagyjon az út szélén. Ott a 10es XT láncot (HG-81)-et néztem ki, remélem, azt bírná a nyomatékot
-
KrAt
veterán
Kezd összeállni a bringa, bár az én erőnlétem még a béka segge alatt sincs, de azért mentem egy kis 7km-es karikát vele
Hát, azért egészen csodás, amit nyomatékból művel, a 0-20 olyan seperc alatt megvan, hogy ihajj Imádom.
Persze a nagy tempónál olyan sokat nem tesz hozzá, de lehet, csak a semmilyen erőnlétem miatt érzem. De azért a 20+-as haladás erőlködés nélkül megvan
Próbáltam minél jobban elrejteni a dolgokat, sajnos a vezérlőhöz menő kábelt még nem sikerült (a rejtett bovden mellé nem fért be a csatlakozó fej, lehet, megfúrom-tágítom a vázon a belépő furatot majd, akármennyire is nem szeretném )
Az akksi csatiját is eldobozoltam egy saját 3D tervezett-nyomtatott dobozzal, meg a gyári csatit is lecseréltem rendes Wago-ra, kicsit jobban bízom benne.
-
KrAt
veterán
-
KrAt
veterán
Koszi mindenkinek
Tegnap rajottem arra, hogy hulye vagyok
Elso tesztnel (papucsban, este lampa nelkul az utcakban ) azt figyeltem, hogy tokjol megy, konnyen lehet 35+ sebesseget elerni, aztan az utanalevo ket karikanal mar sokkal nagyobb erot kellett ugyanehhez beletenni, de mondom biztos az en labamban van a baj...
Aztan tegnap megint taltos lett, mondom itt valami nem stimmel.
Emlekeztem a user manualban valami mondatra, hogy mit ne csinaljak, utananeztem, lenyeg, hogy ne lepjek a pedalra, amikor bekapcsolom.
Hat hogy kapcsoltam be? Felultem, jobb lab a pedalra, bal a foldon, aztan bekapcsolas... Ezzel nyilvan elkalibraltam indulaskor a nyomatekszenzor nullapontot, aztan persze, hogy alig segitett ra...
Ma kiprobaltam kontraproduktiv tesztekkel, es hat valoban, ha nyomom a pedalt indulaskor, sokkal nagyobb erore kapom ugyanazt a rasegitest... Enhulye...[ Szerkesztve ]
-
KrAt
veterán
Egykis Tongsheng TSDZ2B upgrade, ezt meg ugy ereztem, meg kell csinalni
Mivel tavol van a csapagyazas gyarilag, pont odaillik meg egy (vagy ketto, porvedo nelkul), igy kapott egyet. Elvileg igy jobb lesz a nagykonyv szerint -
KrAt
veterán
Tongsheng TSDZ2B upgrade2: gondoltam, jó lenne látni, mit csinál az akksi, hát már látom
Pro: soksok egész realtime adat, tetszik
Kontra: még nem vízálló, felfogatás gyorskötegelővel rulez, és mivel nem áramváltós/söntös, el kellett a tápot vezetnem körbe, így a vastag gumikábel egészen szarul néz kiAmi a gyors teszt alatt kiderül: tényleg tudja a peak 700 Wattot, akkor esik az idle-hez képest 1,5-2V-ot a fesz, induláskor szépen ott is marad, utána képtelenség síkon annyira terhelni. Mászásnál leszek majd kíváncsi.
Videó (félkézzel.. ): [link]
[ Szerkesztve ]
-
KrAt
veterán
válasz DigitXT #7663 üzenetére
Tudom, azert akartam kisebbet tenni, mert egy hiba eseten feleslegesen folyna rajta az 50A is akar, ha 15A felett soha nem fogyasztana a fogyaszto, hiaba tud tobbet az akksi Meghat a vezetek sem arra van meretezve. A lakas kismegszakitok elven gondoltam ra.
Az olvadashatar ténylegesen jogos, arra nem gondoltam. Azt nem tudom, allhat-e elo olyan helyzet, amikor az aram mondjuk mar meghaladja a 15A "uzemi" aramerosseget, de meg nem uti az 50A-s limitet.Oke, az autista mernok enem szereti tul bonyolítani es tulgondolni a helyzetet..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen