Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Fúrni valószínűleg nem kell, viszont pár speciális szerszámra szükség lehet, érdemes megnézni pl. ezt a videot, elég részletesen bemutatja, miket kell csinálni az átalakításhoz. Ill. a kitben lehet pár dolog, amit egyeztetni kell a bringával.
Felszerelni fel tudod, viszont egy normál bringa nem ilyen nyomatékra van tervezve, úgyhogy egyes alkatrészek megszenvedhetik (a videoban a srác eleve lánccserét javasol, és a hátsó fogaskoszorú élettartama sem fog nőni az elektromos hajtástól). Minden más attól függ, hogy milyen motort és elektronikát teszel fel - ha 25-re van korlátozva a sebesség, akkor túl nagy extra terheléssel a többi alkatrésznél nem kell számolni. A bringa lehet, hogy 40-50%-kal nehezebb lesz, viszont ha rajta ülsz, akkor az csak 10%.
Hogy hol veszed, az elsősorban bizalmi kérdés. Itthon kiskerben van a legtöbb lehetőséged problémát kezelni, viszont ez a legdrágább. A német amazonnal nekem eddig jó tapasztalataim vannak, de ez is csak egy vélemény. Az aliexpress még olcsóbb, de ha valami gond van (pl. nem azt kapod, amit a shop ígér), akkor a fene tudja, mi történik. Ha küldözgetni kell az árut, az idő+pénz.
Motor: ha 250W-nál nagyobb folyamatos teljesítményűt veszel, akkor az átalakított gép nem fog kerékpárnak minősülni, hivatalosan le kell vizsgáztatni segédmotornak. Ugyanez igaz akkor is, ha 25 km/h-nál nem korlátoz le. A gyakorlatban ez nem feltétlen probléma, de nem árt tisztában lenni vele. Szerintem amúgy elég a 250W, de ez ízlés dolga. Esetleg próbálj ki egy gyári ebike-ot, hogy eléggé harap-e.
Akksi: a legnagyobbat vedd, ami még nem aránytalanul drága és nehéz (meg persze elfér a vázon) - később örülni fogsz neki. Nekem 625-ös van, de ha 2 kilóval több lenne és 1000Wh-s, akkor egyáltalán nem szomorkodnékPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Az első kérdés ilyenkor mindig az, hogy szabályos kerékpárként akarod megtartani a motorosított gépet, vagy valami erősebbet szeretnél.
Az első esetben a teljesítmény max. 300W (más EU-országokban 250W), a rásegítést 25 km/h felett el kell vegye, és nem lehet rajta gázkar. Ez így elvileg rendőrbarát.
A második esetben a teljesítmény max 4kW, a rásegítést 45 km/h felett el kell vegye, és a gázkar is OK. Ez így a segédmotoros kerékpár kategóriába fér bele, de nem lesz automatikusan SMKP - le is kell vizsgáztatni hozzá. Hivatalosan.
Ha a 4kW vagy a 45 km/h nem elég, akkor nem tudomAmúgy a 25 km/h korláthoz gond nélkül elég a 250W-os motor.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
A 250W a folyamatosan leadott teljesítmény, ebben simán vannak 500-600W-os tüskék is. Nekem s-pedelecem van, abban is 250W-os a motor, úgyhogy maga a névleges teljesítmény elégséges - persze az én gépem erre van tervezve, és a motor úgy van paraméterezve, hogy ezt ki tudja szolgálni. A nehézség ebben az, hogy a konkrét motor ismerete nélkül nehéz megmondani, mennyire lesz jó 25 km/h felett - de eddig még nemigen hallottam ilyesmire panaszkodni senkit.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
krepp
tag
Én amit találtam az aksikról, mindkettőnek kint van a biztije..
Cseppáló késes bizti foglalat bárhol kapható párszáz fotintért.
Az 500W-os mociból én lehet inkább a 48V-osat venném, lehet olcsóbb, és nagyobb aksit is könnyeb találni hozzá..."Mi nem szenvedünk! Mi így élünk!" ...Hofi
-
yle_greg
tag
Egy fem csavar a huzo es a nyiro terhelest is siman kibirja, az akksi par kilo, meg egy meter zuhanas utan sem okoz olyan merteku erohatast, ami egy hat mm -es csavart eltorne, plane, hogy velhetoen tobb csavarra oszlik a teher.
Nezd meg, hogy a muanyag haz kialakitasa milyen, az hogy veszi fel a terhet? Mert a muanyag biztosan elobb nyilik szet, mint a fem. Valamint hogy az akkupakk az hogy van benne rogzitve? Annak mi a jobb?
Nem ismerem ezt a cuccot, de ha olyan a csavar (hogy ne lopjak le) hogy a pakk alatt kell bele furni a vazba, akkor az ules csovel is talalkozhat a csavar, ha abban a magassagban van meg a cso.
A lopasgatlas hogy van megoldva ennel a doboznal?
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
big-J
őstag
Felallitva ha normalisan megtudod csinalni, ugy hogy alja a vazon fekudjon. Ha lent van a sulypont az jobb. Amugy a kulacs csavarokat soha nem 4-5 kilos sulyra terveztek.
Amikor en csinaltam kulacs csavaros gepet, igen szivtam a fogam amikor lattam mennyire lehetet jobbra balra nyomni az akksit. 1 baleset es kiszakadtak a csavarok a vazbol. Ugyhogy tettem fentre es lentre szalagot. De ha mar szalagozol, jobb az allitott, es a kulacs tarto helyere pedig kulacsot teszel.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
https://www.autovillcentrum.hu/Certoplast-bandazsszalag-vaszon
Textil szalag. Ez jo mert van egy limit ami folott mar nem nyulik, meg nem is fenylik hogy olcsonak nezzen ki.
Az akksi ala is lehet tenni, hogy ne csusszon a vazon. Pl ha ragasztasz a vazra egy szalagot, es ragasztasz az akksi aljara egy szalagot, es ugy fekteted egymasra oket, mivel textil szalag es nem sikos, ha ra van szoritva egymasra a ket fel, nehezen fog mozogni.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Ahogy en felteszem:
1, vastag 2 oldalu ragaszto (nehany reteg) vagy szivacs rogzitve az akksihoz ami hosszu tavon nem veszti el a meretet (pl jooga matrac vagy neopren).Ilyen cargo szalaggal felul alul meghuzom, de ne annyira hogy kart tegyen valamibe, csak hogy a ragasztot/szivacsot osszenyomja
Rateszem a textil szalagot felul alul.
leveszem a cargo szalagot.
-
yle_greg
tag
Le a kalapot, ez nagyon szep munka! Ritkan latni, hogy valaki tenyleg hasznos dolgot hoz ki a 3D nyomtatasbol. Nekem nagyon tetszik a megoldasod, egyszeru, de pont ettol elegans. Gratula!
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
DigitXT
félisten
Egy smart BMS-sel szerelt akku mindezeket az adatokat kiírná neked telefonra,
anélkül, hogy bármiféle plusz kábelezést kellene beiktatni. (Más kérdés, hogy a
smart BMS-ek általában valamivel nagyobbak, mint a sima, és lehet nem fér be
az akkutartó dobozodba, vagy nem is saját akku, és nem akarod megbontani...) -
DigitXT
félisten
Mivel a 15A a motorvezérlő korlátja, ezért normál ügymenetben nem lesz több.
Ha viszont meghibásodik a vezérlő, és jóval nagyobb áramot akar kivenni (ám
még nem zárlatról beszélünk), esetleg előállhat, hogy rövid időre folyik 20-30A
csak hát nem valószínű... Milyen vezeték keresztmetszet van? 12AWG? Csati
valami XT60, vagy kisebb? Csak mert az XT60 már 60A-t simán elvisz. Ahogy
a 12AWG is elegendő erre: idővel melegedne, de szilikon kábelnél nem gázos.
(Ha már 90A környékére lő az ember, jobb a 10AWG. És az XT90... Építettem
ilyen akkut olyan rollerbe, ami amúgy csak 35A körül vett fel, de amikor vissza
került hozzám, akkor bizony megterheltem 100A fölött is és rendesen bírta.)Ui: mindig célszerű az adott cellák terhelhetőségéhez méretezni mindent: BMS
maga, a cellák kötései, a kábelkeresztmetszetek, csatlakozók... Utána nem baj,
ha kevésbé van terhelve, sőt, fordítva baj, ha alul van méretezve, és nem bírja:
nagyon beszakad a fesz, stb. (Általában ott kezdődnek a bajok, hogy a random
kínai pakkban a random kínai cellák nagy belső ellenállással + a legvékonyabb
0.1-es nikkelezett acél szalaggal (nem tiszta nikkel véletlenül sem), aztán ez jó,
ha 15A-t le tud adni különösebb probléma nélkül (amíg el nem pattan a szalag):
utóbbi simán mechanikai behatásra is bekövetkezik idővel. Időzített bombák.
Csak abban bízhatsz, amiben tudod mi van, esetleg "nagy nevű" gyártó, rendes
minőségbiztosítással: egy random kínai pakk ilyet nem tud, ezért elég lutri.Szerk: ha összefossa magát a motorvezérlő két MOSFET-je, és rövidre zárja az
akkut a motoron keresztül, akkor ott nem ilyen 15 vs. 50A a kérdés: zárlati áram
több 100A, és azonnal elpukkan a szűk keresztmetszet. Jó esetben a biztosíték.
De ez is csak akkor, ha a BMS nem tiltott, márpedig a BMS, ha jól működik, egy
ilyen hibát simán megfog, letiltja az akkut tüzijáték nélkül. Még a csati sem sérül.
Akkor van baj, ha az ember ilyenkor naivan szétszedi, s egy idő után ha az akku
életjelet mutat, újra összedugja a zárlatos verzérlővel. Na akkor a kontaktok már
ívhegesztés élményben részesülnek. Gyorsabban, mint a BMS reakcióideje...
Ne kérdezd honnan tudom. Sajnos láttam már eltűnni csatlakozó tűt kompletten.
(Elfröccsen a fém a francba, a másodperc tört része alatt... A biztosíték akkor jó,
ha a BMS maga murdel meg, nem tilt le zárlat esetén: kezdene égni az egész...)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Stellar Blade
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Konzol Screenshot
- Diablo 3
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen