Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
-
nagyúr
válasz yle_greg #7316 üzenetére
Első olvasatra ezt a bowdenfeszítő csavar piszkálásával lehet orvosolni, ld. pl. itt. Ha nincs gyakorlatod ezekben, akkor csak óvatosan, és lehetőleg olyankor, amikor a legközelebbi biciklis szervíz nyitva van
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
sebgutkopf
őstag
válasz yle_greg #7338 üzenetére
Középmotorral ez nem nagyon megoldható már csak a racsnis hátsó agy miatt, ami automatikusan szabadonfutó.
Agymotornál meg lehet csinálni, nem tuodm alkalmazzák-e, viszont pár kérdés felmerül, ami érdekes lehet:
milyen erős legyen a visszatáplálás és a miatta automatikusan életbe lépő fékezés? Mi van ha miatta jobban lassul a bringa mint szeretnéd, vagy akár teljesen megáll, akkor lejtőn rá kell tekerni, vagy síkon sose lehet kicsit se gurulni, hanem végig mint egy örökhajtós tekerni kell, különben megáll? Ez pedig fárasztó lehet a rider-nek.
Commuter vonalon ettől függetlenül érdekes lehet, akár egy nem fix, hanem kapcsolható visszatáplálással.Terepen teljesen elképzelhetetlennek tartom a visszatáplálást, mert lejtőzésnél a ridernek teljes kontroll kell, hogy mikor lehet egyáltalán fékezni és akkor épp milyen erejű fékezés szükséges. A nem kívánt motorfék miatt egy akadály leküzdését ellehetetlenítő sebességvesztés, vagy tapadásvesztés következhet be. A felfüggesztés teljesítményére is hatással van, így az egész kimondottan balesetveszélyes.
De szerintem te se erre a vonalra gondoltál mint célközönség. -
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #7338 üzenetére
Középmotornál még ha meg is oldanák, hogy a hátsó kerék ne szabadonfutó legyen, nehéz lenne a váltórendszeren és a láncon át megoldani a visszatöltést úgy, hogy ne gyilkolja szét a rendszert. Régen voltak visszatáplálós hátsó motoros rendszerek (a legismertebb talán a BionX volt, KTM sokáig azzal gyártotta az ebike-jait), de úgy látszik, nem volt akkora nyereség, hogy ellensúlyozta volna a hátsó motor hátrányait.
-
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #7342 üzenetére
Elég régi cikk, annak idején én is olvastam, emiatt gondolkodtam én is hátsó motoros ebike-ban, végül nem az lett. Viszont nekem azért jobb tapasztalataim vannak. A feleségemnek régebb óta van ebike-ja (Bosch rendszerű, ha jól rémlik, gen3, 500-as akkuval). Ezzel ugyan kíméletesen bánva, de sikerült megtenni a Bp-Pap-rét-Visegrád, onnan komp a túloldalra és vissza Bp-re távot (kb. 100 km). Tény, hogy ebben nem olyan nagyon sok a hegy, de ahhoz képest, hogy a cikkben Pap-rétre már majdnem elfogyott az akku, sokkal jobb az eredmény.
Később vettünk egy tartalék akkut is, mert én szeretek hosszabb távokat menni, és az nem megoldás, hogy végre tudunk együtt menni, de azért vagyunk lekorlátozva távolságban, mert elfogy az akku, így viszont 2x500 Wh már jellemzően bírja addig, mint én az országútival . Az a tapasztalat, hogy a Pilisben mászkálva (tipikus útvonal: Bp-Pomáz-Pilisszentkereszt, Két-bükkfa nyereg, lefelé mondjuk Pilismarót felé, utána Királykúti nyereg, Szentendre, Bp.) nagyjából 80-85 km megy egy akkuval, ezen az úton valahol a Királykúti nyereg felé szokott elfogyni az első akkumulátor (nem tudom a rásegítési fokozatot, mert én nem az ebike-kal megyek). Egy Bp-Balaton útnál az esetek nagy részében kb. Balatonfőkajárig szokta bírni, nagyjából 100 km. Az első ilyen úton még nem volt tartalék akku, akkor takarékos módon eljutottunk Siófokig - nekünk ez otthonról 130 km.
-
nagyúr
válasz yle_greg #7342 üzenetére
De szerepel is a cikkben, miért nagyon kérdéses a visszatöltés. Azt írja a szerző, hogy akár 30%-kal több km-t is tud menni a visszatöltéses géppel - ha ezt levetíted egy 400Wh-s akksira, akkor egyszerűbb 500Wh-st belerakni, költségben biztosan kedvezőbb, súlyban meg nem tudom, de sokkal rosszabb biztosan nem lesz. Valahol 800Wh felett kezd érdekessé válni a dolog sztem.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz yle_greg #7341 üzenetére
Nekem is volt anno egy visszatáplálós bringám, pontosabban, asszonynak vettem, de én is használtam. Egy bulls, hátsó agymotoros monti volt. Azon úgy működött, hogy off alatt volt egy fokozat, ha abba kapcsoltad akkor visszatáplált, gyakorlatilag egy nagy agydinamó lett a motorból. Ahhoz, hogy érdemben visszatöltsön, nagyon nagy lejtőzések kellenek. MTB esetében ez azért zsákutca, mert itt a középmotoros kialakítás az ideális, illetve lejtőzés során senkinek nem hiányzik egy motor ami motorfékként működik. Trekkingen használható a koncepció, legalábbis azoknak a felhasználóknak akik nagy hegyek közt túráznak, aszfalton. Viszont a középmotorok fogyasztása kb pont annyival kevesebb is, mint amit nyerne az agymotor a visszatöltéssel, tehát nem lennénk számottevően előrébb. Illetve az aksik növekedésével a felhasználók 90 százalékának elegendő lett a hatótáv. Nagyobb túrákhoz vihetsz töltőt, sok helyen van töltési lehetőség, megállsz ebédelni, iszol még 1-2 sört és az akkuba másfél óra alatt beletöltesz 50%-ot egy 6A-es gyors töltővel. De még a standard 4A-el is 2 óra alatt 50% belemegy. Arról meg ne is beszéljünk, hogy ott a 750-es akku, meg a 250-es range extender. 1Kwh akkuval egy gen4 smart system-et, okosan bekonfigurálva, nem egykönnyen merítesz le 100-ról 0-ra.
#7337 sheep
Erre azért nehéz válaszolni, mert ez is erősen tulajdonos függő. Aki sokat túrázott esőben, sárban, annak 9 ezer km sem kell, hogy esetleg csapágy gondjai legyenek. Az elméleti élettartam 50ezer km, én ezt az adatot hallottam az összes gyártói képzésen ahol voltam, Shimano, Bosch és Brose esetében is. Ez lehet akár több is, de lehet sokkal kevesebb is. Ez kb ugyan az, mint az akku élettartam, nagyban függ a felhasználótól, hogyan tárolja, hogyan használja. Láttam extrém példákat, 2-3 ezer km után teljesen daráló csapágy is lehet egy középmotorban ha beáztatják magasnyomásúval, rengeteg sárral stb. De láttam már 50 ezret futott Shimano E8000 motort ahol a csapágy még úgy forgott mint az új, meg láttam 100 ezret futott Gen 2-es Bosch CX-et is, ahol szintén hibátlanul forgott minden. Ha leakasztod a láncot a lánckerékről és megforgatod a hajtást, érezni, hallani ha baj van a csapággyal, ha csendes és szépen fut, valószínűleg semmi baja. Oldalirányban megmozgatva a hajtóművet, csak egy kicsi kottyanást szabad érezni, ha nagyon lóg, az sem jó. Ez kb minden rendszerre igaz. Illetve kipróbálod rásegítéssel és rásegítés nélkül is, hallani ha baj van. Ettől függetlenül meghibásodás bármikor lehet, ezt előre kivédeni csak garanciával lehet. Én úgy tapasztaltam, hogy a Bosch-al van a legkevesebb baj. Alapvetően a 9000 km nem egy borzasztó szám, ha volt gazdája a kerékpárnak. Hogy megéri e? Az függ az állapottól és az ártól.[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz yle_greg #7349 üzenetére
Jobb U lakat 30k, flexszel el leher pár perc vágni, de jó eséllyel nem a tiednek állnak neki. Már egy 15 ezres zárral is jobb vagy mint a 95%, nem a tieddel fog bajlódni.
Az én félelmem hogy elfelejtem egyszer lezarni. Ezert van benne powunity gps.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
dugo_
veterán
válasz yle_greg #7349 üzenetére
U-lakat 10mm, de inkább 12mm kengyelátmérővel (Kryptonite, Abus), hajtogatósból az Abus Bordo volt régebben az etalon.
Láncosból szintén 10mm láncszem átmérő kéne, külön lakattal, nem integrált zárral. De az már 4-5kg, cipelni nem éri meg.Ilyen védelem mellett bejön az is, hogy nem lesz mindegy mihez zársz, mert egyszerűen tereptárgyastól viszik el, ha kitörhető, fűrészelhető.
Anno a Criticalmass fórumon volt olyan pórul járt, akinek a vázát fűrészelték el, hogy az ahhoz zárt másikat vigyék el. -2 bringa...
-
válasz yle_greg #7349 üzenetére
Első körben mondjuk felejtsd el az aliexpresst. Az a lakat, ami ér is valamit, drága. Cserébe ad némi esélyt, hogy megmarad a biciklid. Kivéve, ha kimondottan azt nézték ki maguknak, mert akkor úgyis elviszik. De random tolvaj nem egy abus fold-locknak, vagy U-lakatnak fog nekiállni, hanem a kínai szemetekkel lezárt vackoknak. És neki nem kell hozzá 3 perc, de 1,5 sem, hogy azokat a szarokat elvágja.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fungi
aktív tag
válasz yle_greg #7349 üzenetére
Ha muszáj lerakni, akkor érdemes 2 zárral operálni, én egy vastag láncot és egy U-lakatot használok, /jobbfajta Abus cuccok,/ és stabil tárgyhoz kötni, a neten vannak videók, hogyan érdemes. A profi így is elviszi ha az kell neki, a random tolvaj talán nem. Drága az e-bike, én nem nagyon hagyom ott sehol ha nem muszáj. De biztos környék kérdése is, itt Pesten érdemes vigyázni. Lányom analóg biciklije lépcsőházban korláthoz volt zárva, simán elvitték.
-
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #7349 üzenetére
Én mindegyik bringához Abus Bordo lakatot használok, többféle verziója van, általában elég a 90 cm hosszú, de mivel a fekvőbringát nehezebb lakatolni, azon 120-ast használok (ez itt offtopic persze). Az ebike-hoz olyat vettem, ami egy riasztóval van egybeépítve.
[link]
Eddig még egyiket se vitték el, remélem, így is marad. -
nagyúr
válasz yle_greg #7367 üzenetére
Ez a pedálszenzoros megoldásra kb. igaz lehet (elméletben, kiterjedt gyakorlati tapasztalat híján mondom), viszont a nyomatékszenzor esetében más a felállás. Ott a rendszer ahhoz mérten adja a nyomatékot, hogy Te mennyire nyomod a pedált - ez ugyanúgy igaz síkon, mint emelkedőn. Miután a hozzáadott erő nem folyamatos (pont ettől van olyan természetes érzése a nyomatékszenzoros bringának), a 250W-os motor gond nélkül oda tud neked pakolni 350-400W-okat a kritikus pillanatokban, és azért az már fél lóerő. Ha jó erőben vagy, és Turbo fokozatban akarod használni a gépet, akkor vszleg egy idő után nem fogja tudni a 250W-os keretből kigazdálkodni a 600-800W-os löketeket - egy 25 km/h-ra korlátozott bringa viszont sztem előbb fog a sebesség miatt lekorlátozni, mint a teljesítményleadás miatt.
#7368 KrAt: lehet, hogy csak annyi a titok, hogy a Bafangnak ismertebb neve van, és ezért többet tudnak érte kérni. A Tongshengről is jókat olvastam.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
válasz yle_greg #7394 üzenetére
1. A trail biking kimondottan durva, tempós haladás úttalan utakon, vagy éppen járható ösvényeken. Szerintem te nem ilyet csinálsz.
2. Hétköznapi használatban semmi teendőd nincs, lehetőleg száraz helyen tárold a biciklit. Ha tökig ért a sár, vagy átgázoltál patakokon, meg iylesmik,akkor kellhet egy komolyabb takarítás, szárítás.
3. Rossz a féked, nézesd meg szervízben. Valszeg levegős, vagy túl óvatos voltál, és elmelegítetted (ami szintén adódhat abból, hogy levegős).
4. Nem kell a fékkel foglalkozni, ami rozsda, szennyeződés kerül rá, az a fékezéssel le is kopik. Ugyanúgy, mint az autóknál. Ami problémás, ha a betét, vagy a tárcsa, olajos, zsíros lesz, olyankor veszít a fékerőből, olyankor a tárcsát speciális féktisztítóval kell mosni, a betét pedig többnyire kuka.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #7394 üzenetére
3. Nyilván esőben minden fék el tud ázni, a tárcsafék is. Kerül rá egy nedves réteg, ha peched van, akkor az útról felverődő kosszal együtt, ez rontja a fékhatást. A tárcsánál is jelentkezik, de általában egy-két erősebb fékezés után már jobb lesz.
4. Nem kell a féktárcsának semmilyen kezelés, nem fog rozsdásodni. -
nagyúr
-
sebgutkopf
őstag
válasz yle_greg #7394 üzenetére
Csak annyival egészíteném ki az előzőeket a fék esőben téma: a nedves időben a fékerő erősen függ a fékbetét komponensétől. Egy organikus betét igenis sokat veszít a fékerőből, ha átnedvesedik és amíg nem szárad meg a betét gyengébb is marad.
A fémes komponensű betétek azok, amik teljesítménye alig csökken vizes tárcsa esetén és esőben. Cserébe vizesen egy ideig nyekereghet, vagy sípolhat, de fog akkor is határozottan fog.
A fémes betét nagyobb hőt visel el (ezért konszisztensebb erős terhelésnél), illetve a maximális teljesítményéhez tartozik egy üzemi hőmérséklet, vagy legalábbis ne legyen tök hideg, ez kb lejtőn az első féktávon meg is történik.
Igaz én gyakran a trail bringázásnál is aggresszívebb terepeken megyek Enduro vagy kimondottan DH nyomokon, a mi felhasználásunknál csak a fémes betéteknek van létjogosultsága, az organikus leolvadna, megég és felüvegesedik.
Ebből azért látszik nem kell mindenkinek ez, a saját felhasználásnak megfelelőt érdemes választani. -
phrenetiX
junior tag
válasz yle_greg #7414 üzenetére
Köszi. Ezzel 2 bajom van: 1. nem tetszik a kinézete, nekem ez nagyon egy kemping biciklire hajaz ; 2. nincs benne teljesen elektromos mód. Nem azt mondom, hogy csak így fogok közlekedni vele, de lesznek olyan szituk, amikor nem akarom lefárasztani/leizzasztani magam tekeréssel és teljesen elektromos módban fogom használni.
3 db Casio óra eladó (2 db G-Shock, 1 db Edifice)
-
phrenetiX
junior tag
válasz yle_greg #7421 üzenetére
Lakatom már van, egy Abus U lakat, ezt még az elektromos rollernél használtam 2 évig, csak az ugye kihalt alólam. 99% már, hogy egy fatbike lesz. Végig néztem újra a kínálatot és a 300 ezer Ft alatti szegmensben leginkább ilyen kemping bicajra hajazó cangák vannak. Akármennyire is szeretném kihozni olcsóbban nekem az a spórolás nem ér meg annyit a fatbikekal szemben, hogy utána meg csak muszájból üljek fel rá.
[ Szerkesztve ]
3 db Casio óra eladó (2 db G-Shock, 1 db Edifice)
-
nagyúr
válasz yle_greg #7420 üzenetére
Ja, hogy ez ilyen diszkrét
SMKP-hez legalább nyitott bukósisak kell, ez vele a legnagyobb gond, meg az, hogy városban nem mehetsz vele kerékpárúton. A kötelező biztosítás nekem évi 6200 FT, nem dönti be a malacperselyt.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz yle_greg #7457 üzenetére
Az új biztosan üresen jött és hiányzik a feltöltés súlya
Amúgy a 14Ah-s is gyári, márkás? Nekem a kérdés már ott kezdődik, hogy a két akksi méretben hogyan viszonyul egymáshoz, ha valamelyik elvileg +40%, akkor annak nagyobbnak is kéne lennie.
Más márka de referenciaként shimano-nál így néznek ki a súlyok:
14 Ah (504): 2,9 kg
17,2 Ah (630): 3,7kg -> tehát +3,2 Ah az +800g súly -
arcitec
addikt
válasz yle_greg #7456 üzenetére
És ha idő előtt megkotlik az akku, mert lehet akár hibás is komplett bringa csere?
Na meg ha garancia időn túl megy tönkre? Eldobandó bicikli? Nesze neked környezetvédelem! Érdekes egyébként is, amikor az EU 2026-tól csak olyan mobilt enged árusítani, amiben a user által cserélhető az akku, úgy mint korábban. Szóval szerintem ez egyedi próbálkozás lehet. Nem csak elképzelhetően servízben lesz cserélhető a Merida akku? Mondjuk nekem nem kéne így az tuti. -
őstag
válasz yle_greg #7456 üzenetére
2027-től cella szinten javíthatónak kell lennie a kerékpár akkuknak
(meg bármi másnak, ami cellákból áll)
KIZÁRT, hogy abba az irányba fejlesszen bárki is, hogy nem cserélhető az akku“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
KrAt
veterán
válasz yle_greg #7505 üzenetére
Megnéztem, 2x4 műanyag fül fogja az akksit a tartóhoz:
A vázhoz meg a 2 kulacs-csavart használtam fel, a másik két helyen nem szívesen fúrnám meg a vázat, szerintem így is elég a fémes merevítés miatt:
A lopásgátlás meg a tartó tetején lévő furatba bemenő csap adja meg, a zárral a tetején:
Ahogy a netes videókat elnéztem, a cellák az alján helyezkednek el, simán a házba illesztve, jobb lesz a közel fekvőbb pozíció..
A héten még teszteltem és mértem is egyet, kíváncsi voltam rá:
a PSWPower-től rendeltem meg a 15Ah-s (720Wh) verziót, ez SAMSUNG INR21700-50GB 21700-es cellákkal van szerelve.
De mivel annyi rosszat olvasni, milyen cellákkal van szerelve, az ígéretek ellenére a felét sem tudja, így gondoltam, beszéljenek a számok.
A műterhelésemmel ~14%-ig merítettem (43,55V), ez ~100Wh maradékot feltételez.
A töltő szerintem gyönyörű görbével töltötte:
A végén a konnektorból 695Wh-t vett fel, 90%-os hatásfokkal számolva ez 625Wh, ami gyakorlatilag szinte pont annyi, amennyi hiányzott belőle. 0-ra nem akartam meríteni, mert nem tesz jót neki, illetve látszódik, hogy vett volna még fel valamennyit, de már kizöldült a LED, akkor az azt jelzi, hogy kész
Szóval az akksi nekem igazán bizalomgerjesztőnek tűnik elsőre. -
Runner_fxr
Ármester
válasz yle_greg #7577 üzenetére
A legtöbb mechanikus tárcsafék rendkívül gyenge minőségű, ráadásul a pontos beállítása is kb lehetetlen. A fékhatása meg általában nem éri el egy közepes minőségű vfék szintjét se. Fékbetét is vagy van vagy nincs. Ezért ajánlott lecserélni, vagy még inkább ajánlott meg sem venni olyan bringát amin noname mecahnikus tárcsafék van. Egyébként vannak jó mechanikus fékek, például a Shimano-nak is van, iletve a Sram-nak is, viszont ezek egy árban vannak az alap hidraulikus fékekkel, akkor meg inkább jobban jársz azzal.
A hidraulkus fékkel is hasonló a helyzet, ha valami noname fos, akkor azzal is lehet szívni, de már a legalapabb shimano hidraulikus tárcsafék is nagyon megbízható. Nagyon kicsi az esélye, hogy olajat ereszt, a beállítása sem nehéz. Szerviz igénye sincs sok. Átlag felhasználás mellett 2-3 évente elég benne olajat cserélni. A fékbetét cseréje sem bonyolult. Csak akkor kell sűrűbben olajat cserélni benne ha intenzív használatban van.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz yle_greg #7579 üzenetére
2 dologban soha nem fogja utolérni a mechanikus fék a hidraulikusat és egyik sem a fékhatás:
- a mechanikus rendszernél a fékkarban van egy rugó, meg a fékben is van egy rugó, különben nem megy vissza a fékbetét a helyére. folyamatos fékezés esetén (nem 3mp) az ujjad állandóan ez ellen a rugóerő ellen dolgozik. ez észrevehetően fárasztó hosszú távon. a hidraulikussal nincs ilyen gond
- a másik az "önbeállóság" azaz a fékbetét kopásának a kiegyenlítése: a hidraulikus fékben ha kopik a betét, akkor megy egy kis olaj a túlfolyóból a rendszerbe és a nyomáspont ugyan ott marad. a mechanikusnál a kopásnak utána kell állítani (jellemzően a féknyergen egy csavarral, szerencsésebb esetben kézzel, lásd Avid BB széria) és ezt nem lehet megúszni, folyamatosan figyelni kell rá.szóval bár fékerőben lehet ugyanolyan egy JÓ mechanikus, mint egy alap hidraulikus, mégis összességében a hidraulikus jobb választás* főleg mert a jó mechanikus jó fékkarral, jó bowdenezéssel már MT200 ár felett van.
*kivéve azokat az extrém eseteket, ahol a júzer attól a szinte alig bekövetkező esettől tart, hogy a civilizációtól órákra akkorát esik, hogy elszakad a fékcső és elfolyik az olaj, és akkor jaj mi lesz. ennek a hibának az előfordulása azonban szerintem azon embereknél is egy milliomod százalék, akik tényleg bringáznak a civilizációtól órákra. mindenki másnál meg felesleges aggodalom, egy kiszakadt külsőnek szignifikánsan nagyobb az esélye, mint ennek, és azzal se lehet tovább menni.
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz yle_greg #7582 üzenetére
persze mindig lesznek olyanok, akik minden hidraulikus mellett szóló érvre felhoznak kettőt, hogy de miért jobb a mechanikus fék. ezeknek az origója általában az, hogy félnek a hidraulika szerelésétől és/vagy még soha nem próbáltak olyat, így nem tudják, hogy miről maradnak le.
a fékerő modulációja a te esetedben is olyan dolog, ami sokkal könnyebben megvalósítható hidraulikus fékkel, mint mechanikussal, és kis méretű keréknél nagyon nem mindegy, hogy adott szituációban megcsúszik-e a kerék vagy nem.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz yle_greg #7589 üzenetére
én nem értettelek félre, tudom, hogy nem állítottad, hogy jobb a mechanikus. én csak kicsit kifejtettem jobban a véleményem talán ez ment félre, ne haragudj. nem téged akartalak meggyőzni, hanem akik esetleg még olvassák a beszélgetést, és felmerül ez a kérdés bennük.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz yle_greg #7595 üzenetére
mivel itthon is 10 ezer, nem éri meg aliról kockáztatni egy hamisat
a féklámpa kapcsolós fék viszont drága, abból könyebb mechanikusan olcsót szerezni, valózínűleg ezért is lehet a te bringádon mechanikus fék. én eddig féklámpa kapcsolósban csak Magurát láttam
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
sebgutkopf
őstag
válasz yle_greg #7604 üzenetére
egy adott feszultsegrol indulva egy nagy terheleskor lecsokken a kapocsfeszultseg, majd a terheles vegen par masodperc mulva emelkedni fog a feszultseg, ahogy a kemia az akksiban a cellakat feltolti elektronokkal.
Tökéletesen írtad le, pont így viselkednek a gyakorlatban.
Nekem nincs szazalekos kijelzesem, csak (asszem) 5 kis pucuka jelzi a toltottseget. Onvedelembol ugy vagyok vele, hogy az utolso pucuka szamomra nem letezik, az utolso elotti eltunese szamomra a nulla szazalek. Igy meg nem maradtam az arokparton.
A bringán nekem is az 5 pálcika van a bluetooth rákapcsolt óra alapján látom a százalékokat. Az utolsó pálcikára (20% vagy attól kisebb) valóban érdemes úgy tekinteni, hogy vége, mert onnan max egy utolsó mászást vagy a vész visszafordulást bírja ki, ha parkolóból megyek, akkor bepróbálkozok vele hátha felérek vele a pálya tetejére, akkor még van egy ajándék köröm, mondjuk olyan 100-150m szintet még elvisz az utolsó 20% (ha nincs nagyon hideg), síkon viszont ilyenkor már jobb analógban tekerni és az emelkedőkre spórolni az elektronokkal.
A lényeg, hogy akkor ez nem shimano specifikus téma. Csak azért gondoltam ezt, mert annak idején a shimano talán 2 fw frissítése is az utolsó 20% energia managementjének javításáról szólt. -
nagyúr
-
-
válasz yle_greg #7612 üzenetére
Erre nem tudok mit mondani, speciális eset. Én is most épültem fel egy térdsérülésből, nekem a kerékpározás a rehabilitáció része lett. Sportorvossal, vagy fizioterapeutával kell beszélni, ha olyan szervi elváltozás, hogy nem terhelheted, akkor valszeg egyáltalán nem kéne erőltetni a tekerést, ha meg igen, akkor a motornak nincs sok értelme terápiás szempontból, inkább magas fordulaton, kis ellenállással (alacsony fokozatban) pörgetve lenne célszerű használni. No meg nem árt, ha a gép sem dögnehéz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz yle_greg #7622 üzenetére
Yep, ahogy sejtettem. Ebben az esetben a magas fordulat, kis terehlés a megoldás. Tessék használni azt a váltót. Bicikli amúgy jobb a térdnek, mint a seta (futás). Már ha ésszel csinálod, és. em nagy ellenállással, erőből akarod tekerni. De ennek semmi köze a pedelechez, sőt a rásegítés ebből a szempontból éppen kontaproduktív (önkéntelenül lassabban tekersz, és hagyod a technikát dolgozni, ahelyett, hogy emelnéd a fordulatszámot).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
kovacs65
senior tag
válasz yle_greg #7624 üzenetére
1000000000*igazad van, és jól csinálod. Mondja egy hatvan éves, aki a székre felállva a lámpa körül keringett egy labdával a holdfázisokat bemutatva. És a gyerek normális felnőtt lett. Annak ellenére, hogy informatikus szereti a természetet, kirándul.
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
őstag
válasz yle_greg #7631 üzenetére
youtube tele van lakat tesztekkel
ha olyat akarsz, amin az akkus flex sem fog (vagy csak 2-3 korong elhasználása után) az nem lesz aliexpressen, és jellemzően 30+ ezer kategória
az olcsó lakat azért is olcsó, mert minden századiknak ugyan az a kulcsa
Abus-nál minden 100.000-edinek ugyan az a kulcsa“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #7635 üzenetére
Minden zár nyitható, tökéletes védelem nem létezik. Viszont a legtöbb tolvajnak nincs olyan felkészültsége, szerszámkészlete, hogy egy jobb lakatot könnyen kinyisson, főleg forgalmas helyen. Én sokszor hagyom magára a biciklit hosszabb-rövidebb időre egy jó Abus lakattal lezárva (az e-bike lakatja egyébként riasztós, a többi bringámé csak sima), és eddig még nem volt belőle gondom (kopp-kopp) több, mint húsz év alatt.
-
big-J
őstag
válasz yle_greg #7635 üzenetére
Rejtett riaszto kell, ami sipol ha rezeg a bringa. Meg akkor is ha csak 1 perc levagni a lakatot, nem fogjak akarni a sipolas kozepen csinalni. Mellesleg meghallod es ott termesz a bringa mellett te is. Draga brinyot felejtsd el hogy olyan messzire hagyod hogy ne halld a sipolast.
Ezek fole meg egy bringa takaro is jo otlet.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz yle_greg #7635 üzenetére
mondtam, hogy 30 ezer alatt nem lesz olyan lakat, aminek ne lenne 10-20mp-en belül vége
a legbiztonságosabb lakatok Sold Secure Diamond jelöléssel vannak ellátva, de azok közül se áll minden ellen az akkus flexnek
ami emberi idő alatt nem bontható:
- Hiplock D1000
- Litelok X3 (és X1)
- Altor SAF
- valamint a legtöbb komoly lánc (a láncszemet nagyon nehéz egy helyben tartani ahhoz, hogy a koronggal hozzáférj)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
trialboj
őstag
válasz yle_greg #7635 üzenetére
Az apple airtag pont belefér a tapered bringanyak alsó részébe, 3d nyomtatott feszítőt lehet kapni hozzá, szerintem egy jó dolog, de ettől függetlenül még sosem hagytam a bringámat sehol, amivel meg munkába járok, nem akkora érték hogy megérje ellopni. Persze én is szívesebben hajtanék szuper könnyű szíjhajtást a melóba mert milyen fasza már az, de az biztos hogy nem maradna ott sokáig.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest