Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Na jó, de ez egy XC gép! Ha valakinek durvább terepre kell a bringa, akkor össztelós kell, nagyobb rugóúttal. Abban több az anyag, nyilván nehezebb is.
Lehet, hogy pár kilóval könnyebb, de biztos, hogy nem cserélném el az enyémre, mert amire nekem kell a monti, arra ez a karbon XC nem jó.
XC gép mindig könnyebb mint az AM vagy Enduro, de maga az elektromos rendszere ugyan az a Bosch.Szerintem nagyobb távokra is bőven jó lehet a pedelec, de nyilván nem motor. Városon belül teljesen jó megoldás a pedelec bringa, de mondjuk két település között, a főúton, már inkább egy robogóval közlekednék, ha mindenképp a kétkerekű az alternatíva és nem akarunk leizzadni.
joysefke: Nem most kezdték a montizást, az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
hegyimorc
senior tag
A többiről is van hasonló infod?
Azért kérdezem, mert pl ha a többi még fizetősen sem foglalkozik ilyesmivel, akkor amit írtál az a Bosch mellett szól
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Runner_fxr
Ármester
A cikkben is írtam, hogy tudtommal Magyarországon 1 hivatalos Bosch ebike márkaszervíz van, az pedig az ebikeshop.hu. Ő is tud szoftvert frissíteni, és nyilván a garanciát is ő tudja érvényesíteni magyarosrzágon. A szoftverfrissítés nem ingyenes valóban, de hogy a garanciális ügyintézésért pénzt kérne, na azt nem tudom. Azért az furcsa lenne.
De ez valóban probléma lehet, ha netán veszel egy Bosch hajtású bringát egy kerékpárboltban, és nincsen nekik Bosch ebike Zertifikat, akkor a garit sem tudják intézni, gyakorlatilag hozzá sem tudnak fingani a bringád elektromos rendszeréhez. Ebből a szempontból én is az ebikeshop-ot ajánlom idehaza. Mondjuk azt el tudom képzelni, hogy ha német webshop-ból veszed, akkor a Bosch garit is tudják intézni, de ahhoz vissza kell küldeni.[ Szerkesztve ]
-
varsza
tag
-
Runner_fxr
Ármester
Persze, csak épp a Cube pedelec ritka mint a fehér holló. Komolyabb bringákat főként rendelésre hoznak be, feltéve ha kapnak a gyártól szezon közben. Még a hazai Cube nagyker sem nagyon rendel belőle.
Egy nagyobb német webshop meg kb minden modellből tart, több vázméretben.
Ez azért nagy különbség.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ez nem kisebb mint az E8000, és nem is könnyebb, csak gyengébb, sőt 200g-al könnyebb az E8000. Ez nem olyan nagy durranás, ugyan akkora méretből jóval gyengébb motort kihozni.
envagyok: Erre nagyon nehéz lesz választ kapnod, mert az ilyen neve nincs kínai cuccoknak nem túl nagy a támogatottsága.
-
Runner_fxr
Ármester
Még elvileg nem jelent meg.
jocomen: Attól függ mennyiért kínálják, és milyen az állapot? Vannak olyan alu vázak a használt piacon amik bőven 20 évesek és még gyári fényezéssel rendelkeznek, sérülésmentesek.
Viszont a DH kerékpár az vegyes használatra teljesen alkalmatlan. A DH az azt jelenti, hogy egy felvonó felviszi a bringádat a hegy tetejére, majd le zúzol a hegyről. Ha olyan terveid is vannak a bringával, hogy túrázás, városi használat, akkor ott a DH bringa egy nyűg lesz. Hatalmas rugóutak, és a nagy súly miatt tekerhetetlen lesz hegyre fel, de még a sík úton is a tököd ki lesz egy 10km után.Ha lekopott a becsúszó, akkor kb kuka a villa. Lehet benne felső vállat becsúszóval együtt cserélni, de az kb a villa ára, tehát nem éri meg. A kopott becsúszó a villa elhasználódását jelenti.
[ Szerkesztve ]
-
jocomen
aktív tag
Nem érdekel a 29"-es kerék. A magasságomhoz nem ideális, nehéz, nehezebb gyorsítani, lassítani, manőverezni, és elvesz 7.5 cm-t a rugóútból. Szerintem ez az amit feleslegesen cipelnék. Ha 2m magas lennék érdekelne, de így kösz nem.
Milyen előnye van egy mai endurónak egy 8-9 éves enduro/ DH vázhoz képest a geometriát tekintve?
Tudsz konkrét típust ajánlani 26" kerékkel ~200k körül (teljes bringa ára)?[ Szerkesztve ]
-
Mentát
csendes tag
Persze, ez komplett pedelecnél egyértelmű. Valószínű a Bosch meg a Shimano nem is adja kit-ben a rendszerét, csak kerékpár gyártóknak (legalábbis én nem láttam külön).
Viszont ha kit-ben veszel középmotort, mikor beszereled, muszáj neked megadnod a kerékméretet, hiszen a gyártáskor előre nem tudják, milyen kerékméretű bicajba szerelik majd bele. Tehát kell hogy legyen ilyen beállítási lehetőség a kit-es középmotoroknál.
Akkor pedig honnan tudhatná hogy jó értéket állítottam be? Ezért szerintem a kit-eseket át lehet ezzel verni, persze ez csak elméletClint Eastwood bekaphatja...
-
Mentát
csendes tag
Mondasz valamit, úgy tűnik ennek a Huskee-nak a nagyobb teljesítményű modelljei a Bafang, a 250W-osak viszont, amilyen nekem is kell, a Tongsheng modelljével egyeznek, kb 320 dolcsi szállítással együtt, plusz az akksi persze. Így azért olcsóbb
Clint Eastwood bekaphatja...
-
Runner_fxr
Ármester
Mondjuk én sem rajongok az agymotorért, de azért a Bionx elég jó cucc.
Örni: Bejáráshoz, 10km távolságra egy kb bármilyen, normál műszaki állapotú kerékpár jó.
Tehát ha ebből indulunk ki, akkor nem kell sokat költeni.
Nem pontosan értem, hogy milyen nem magyar ember pénztárcájához mért árakról beszélsz, mert amiket ajánlottam azok nem sokkal drágább megoldások mint amit néztél a dekában. Biztos ismerős a számítástechnika világából is, hogy néha érdemes egy kicsivel megtoldani a keretet, mert egy sokkal jobb gépet tudsz építeni. Kb itt is ez a helyzet. Ezért ajánlottam. A 24V-os dekás pedelecket megvenni kb semmi értelme, pénzkidobás kategória.
Használtat is ajánlottam. De azért azt hozzáteszem, hogy a használt gépekhez érteni is kell, különben pórul lehet járni.Visszatérve az árra, szerintem mindenkinek arra van pénz amire szeretné. Azt megértem, hogy milliós kerékpárokra kevés ember tudja összerakni a pénzt, magyar fizetésből, de 250-300 at össze lehet szedni. Nézz be az iphone topikokba, hány ezer hsz gyűlik össze, rengetegen kiadnak 250-300k-t egy szaros telefonért is, Magyarországon. Vagy azt is meg lehet nézni hány ember vesz 100-200 ezres VGA kártyát és sorolhatnám. Mindenkinek van egy fontossági sorrendje, az alapján vásárol.
-
Runner_fxr
Ármester
A Specialized mondjuk azért bőven az átlag felett van. Ott már sok mindent letettek az asztalra, és nyilván a névnek is van egy felára. Viszont ilyen prémium márkáknál kapsz is némi pluszt, gondolok itt a vázak igényes kivitelezésére, és a nagyon precíz, saját tervezésű geometriára.
De abban egyetértek hogy az ilyen 9-10 ezer eurós kategória már tartalmaz egy jó adag presztízst is, mint csúcsmodellek. Nekem például nagyon tetszenek a Santa Cruz, Intense és Yeti bringái, de ott tényleg egy olyan felár van, amit már nem szívesen fizetnék ki, pedig ha megnézel egy olyan vázat közelebbről, akkor azért bőven látszik a különbség, még akkor is ha egy felső kategóriás, de kevésbé presztízsmárkához hasonlítod.
Rám is érdekesen néztek, amikor 95-ben bemondtam egy 120 ezres árat a bringámra.Örni: Szerintem még mindig nem értjük egymást. Nem, én nem versenyzői szemmel nézem, hanem szakmai szemmel. Egy pedelec, pláne egy belépő kategóriás pedelec, már eleve nem versenyzésre való kerékpár.
Én csak azt az állításod próbáltam cáfolni, hogy úgy zusammen a kerékpárok túl vannak árazva, ez így egyáltalán nem igaz!
Ha az elektromos kerékpárokat (pedelec) bringákat nézzük, akkor még is mi csodálkozni való van azon, hogy 300 alatt nem igazán vannak értékelhető darabok?
Egy minőségi pedelec eleve lithium akkuval van szerelve, ami már önmagában sem tud olcsó lenni ekkora kapacitásban. Tudod mennyibe kerül egy új, 50 köbcentis kis robogó? 1 milla! Yamaha Aerox
Ha meg normál hajtású, új bringákat nézünk, akkor már 150-ért kapsz kiváló kerékpárt általános használatra.
Ez szerintem teljesen rendben van, még magyar bérhez mérten is.Egyébként a 92-es montidat ne egy mai, legalja bringához hasonlítsd, 92-ben a legolcsóbb mountain bike is bőven belekerült 18-20 ezer ft-ba, ami akkor bőven elérte az átlag havi fizetéseket. Tehát lefordítva, az olyan volt akkor, mintha most besétálsz egy boltba és veszel egy 150-180 ezres bringát. Én nem nézem le az olcsó bringákat, mindig attól függ mire kell a gép. Amit lenézek, és mélységesen megvetek azok a nagyáruházi teszkós és társai hulladékok.
Egyébként hol láttál gyerek bringát azok között amit linkeltem? Talán a 20"-as kerekűre gondolsz? Erre? [link] Ez egyébként egy folding bike, és ez nem gyerekkerékpár, csak a kereke kicsi, hogy könnyen lehessen szállítani.
[ Szerkesztve ]
-
Devid_81
nagyúr
-
nagyúr
A KRESZ-ben külön ki vannak emelve azok az SMKP-k, "amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik" - ezekhez nem kell jogosítvány. Azt nem tudnám biztosra megmondani, hogy egyéb különbség is van-e a "rendes" SMKP-khez képest, ezzel a kivétellel mindig a vezetői engedély részletezésénél találkoztam.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
arcitec
addikt
Az okfejtegetéseddel csak az a bibi(már bocsi), hogy amit a kérdező mint kérdést feltett, hogy 300W-nál nagyobb motorral max 25km/h rásegítéssel, nem létezik bicikli.
A bicikli, meg a segédmotor, ügye az nem u.a.(Ez biciklis topik. ). Az S-pedelec is bicikli, holott mehet akár 45km/h-val is, bár nem igazán tudják kihajtani, ahogy olvastam róla.
U.I : Te is írod, hogy nem láttál még 300W-nál nagyobbat. Persze értem én, hogy a segédmotor felé tereled a teljesítményből fakadóan a választ, de az akkor is csak egy másik totyik lehetne... -
őstag
-
veterán
Köszi, de a hello elég drága volt és nem láttam hogy mely területre érvényes.
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
veterán
Így van, együtt nem láttuk.
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
nagyúr
-
Runner_fxr
Ármester
Tulajdonképpen a Bosch gen 2-őt kivéve (bár abban is csak részleges), egyikben sincs csapágycsere lehetőség. Legalábbis a gyártó semmi ilyet nem támogat. Az egy másik kérdés, hogy van egy-két szerviz akik bevállalják. Eddig valóban nem lehetett Shimano-ban csapágyat cserélni, mert szétszedés közben leszakadt a nyomatékszenzor az alaplapról, akármilyen óvatos is voltál. Viszont már EP8-ban volt akinek sikerült. Múltkor szembejött velem facebook-on egy ilyen poszt az egyik külföldi motor felújító műhelyéből. Bár ezt azért érdemes fenntartással kezelni, ami biztos, hogy Bosch-ban már tulajdonképpen rutin szerűen végeznek csapágy cserét, erre szakosodott műhelyek. Még én is be merném vállalni, csak időm nincs még ezzel is foglalkozni. De kacérkodok egy 10 tonnás hidraulikus préssel, ha más miatt nem is, legalább a saját Bosch motorom javítására.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
A flexibilis üléstámla esetében a felfüggesztés úgy tud viselkedni mitha ott is lenne egy csapágy (igaz nem horst link, ahol a csapágy a láncvillán van, de az eredmény hasonló), viszont az a csapágy általában csupán alig pár fokot és mm-t mozog. Egy ilyen rugalmas elemmel kiesik 2 csapágy a vázból, ami kevesebb komplikáció és karbantartás, illetve kisebb súly. Egy hátránya lehet, hogy kérdés így elég merev tud-e lenni a hátsó háromszög az oldal irányú erőkkel szemben, vagy az alsó láncvilla tudja-e több merevséggel kompenzáln. Ilyen hosszú hátsó rugóúthoz még nem volt ilyen rendszer a merida-nál se, valamit nem tudtam még megoldani de 150mm-ig már van tapasztalatuk (az akkusztikus gépeken). Kérdés ezt most meg tudták-e oldani és főleg egy ebike terhelésre alkalmasan?
A linkage driven single pivot pedig alapvetően egy egy forgáspontos (single pivot) felfüggesztés, nem szabályozható a brugózással a tengely útja (ez kizárólagosan az egyetlen bekötési pont pozíciója határozza meg), ezért jobban tud akadni a bringa egy egy sarkosabb élen berugózáskor (amikor a kerék berógúzásra már a haladási irány felé mozog nem fölfelé se nem tér ki hátra felé az akadály elől). Amiért az összekötő linkage rendszer van, annak az a célja, hogy a kerékút és a tag közé tervezett és változó áttételt tegyenek be, tehát lehetővé válik váz szinten a felfüggesztés progresszivitásának beiktatása és tudatos szabályozása.
Egy XC bringa esetében mint az epic teljesen mások az elvárások és a célja a hátsó futóműnek, mint egy enduro gép esetében.
-
Ijk
nagyúr
Bosch gen3-nál nem tudom mennyire látszik miután kiveszem. Külső burkolathoz már egyébként is hozzányúltam a gps beépítése miatt. Elvileg a motort sem kellene leharcolnia, 35km/h-ra állítja a limitet, USA limit 32 szóval a technikának bírnia kell. Nyilván a kockázat ha amúgy is meghibásodna és szervizben látják hogy chipelve volt.
Sajnos amikor kikerülök hosszabb autóút szakaszra a 25-öt vánszorgásként élem meg, ill. amikor láncban a 3-4. lámpánál kapsz pirosat mert pont az a +4-5km/h hajrázás hiányzott. Nyilván amikor EU meghozta a limitet akkor átlag nyugat-EU városokra mérte, ahol 15-25km/h jellemző kényelmes és biztonságos sebesség./人◕ ‿‿ ◕人\
-
lanszelot
addikt
Samebike 20lvxd30-ii tárcsafék.
Betétet kell cserélni és beállítani.A hiba lista nagyon hosszú:
Samebike:
Törött váz mind a kettőnek.
Váltó problémák.
Fékek remélem csak kopottak.
Akksi nincs, lehet majd felújítom, ha nagyon nem lesz más.
Ecosmo:
Mind a kettő elektromos motorja kuka. [link] videón erőből tekerem mert fékez. Random csinálja. Bolt szernint nem hibás.
Fékeket 100 mérföldenként szervízbe kell vigyem , mert semmit se fog. Ez szerintük normális.
Plusz apróságok mindkettővel.Utána jártam, de nem értek hozzá. Samebike - t mindenhol dicsérték. A masikat meg a bolt ajánlotta.
2 kerékpár kell. Nekem és páromnak.
-
yle_greg
tag
Aha! Igy mar ertem, hogy miert sokkal elonyosebb a hidraulikus, koszonom!
Szerintem, ha valaki akkorat esik, hogy elszakad a vezetek, akkor nem az lesz a legnagyobb baja, hogy mar csak egy fek mukodik a bicajon. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
Lehet, hogy felreertettel, en nem allitom hogy jobb a mechanikus a hidraulikusnal! Pont, hogy azt kerdeztem, hogy miben jobb a hidraulikus? En abszolut el tudtam fogadni a fenti valaszokat, mert logikusak.
Az, hogy en nem erzek hianyossagot a fekemben, egyaltalan nem jelenti azt, hogy a mechanikus jobb lenne mint a hidraulikus. Nekem a ket fek nem egyforman fekez, az elso puhabb, a hatso kemenyebb, de mindketto jol adagolhato. A fekerejuk is rendben van, de valoszinuleg egy nagyobb kerekatmerovel szerelt bringan mar nem lenne eleg.
Nem vagyok a hidraulika ellen, ha a mostani meghibasodik, akkor megnezem, hogy mennyibe fajna ha hidraulikusra cserelnem. De amig jol mukodik, addig nyilvan nem rohanok lecserelni, mert az penz kidobas lenne. Megvarom mig elromlik. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Friczy
senior tag
Még hozzáteszem a harmadik különbséget: a mechanikus tárcsafékek többségében csak az egyik fékpofa mozog, azaz a fékezéshez mindig el kell hajlítani a tárcsát is, ami plusz erő, és amíg nem hajlik el a másik pofáig, nem fog a fék rendesen. Ezzel szemben a hidraulikusnál mindkét fékpofa mozog, ha jól van beállítva, akkor egyszerre ér mindkét fele a tárcsához.
-
yle_greg
tag
Ja, oke, semmi gond! :-)
Amugy megneztem, Alin egy tizes alatt van Shimano hidraulikus fek szett, szoval tenyleg nem egy nagy osszeg.
Ahogy nezem, a lecserelessel a legnagyobb gond az lenne, hogy a fekkar nalam a hatso feklampat is bekapcsolja, ergo ilyen kar is kell. Na, de ez a jovo zeneje, majd ha a mostani megadja magat. Addig is tanulok, most peldaul a lenti levegotlenitesrol. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
Hmm... Szoval a kozepkategorias zaraknal nem az anyaghasznalat, hanem a kulcs variaciok szama a keves? Ez vegul is hiheto, hiszen a tomegtermelesben leginkabb az elteresek okoznak koltsegnovekedest.
Ami azt illeti, a Hermes lakatomnak is eleg egyszeru a kulcsa, lehet, hogy ez is par szazas variacioval keszult. Bakker.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)