Új hozzászólás Aktív témák
-
jocomen
aktív tag
Valami Rohloff agyváltós megoldás, középre szerelve, bordás-szíj hajtással, esetleg ?
Sajnos nem vagyok célcsoport, csak ha már ínyenckedünk, na.
Mintha Hondának lenne ilyenje.[ Szerkesztve ]
-
jocomen
aktív tag
Kicsit off, de szerintetek meg szabad venni egy ~8 éves aluvázas dh bicajt? Nem kell félni a váz elfáradásától?
Mennyire gáz vegyes használatra? Illetve zavaró-e a duplavállas teló kisebb elfordíthatósága? -
jocomen
aktív tag
válasz Runner_fxr #393 üzenetére
Nekem a rugózás nem hátrány, sőt.
Olyan bringát szeretnék, amivel a vasúti sínpár töltésén kerekezhetek, széles vigyorral az arcomon, és nem kell foglalkozzak vele, h épp mi van a kerék alatt, mivel egy fotelen ülök. A 10-12 cm rugóút az csak "székpárna".
4cm elmegy csak me ráültem, az utsó ~3cm a legrosszabb esetekre, és a közte lévő tartománynak kell elég nagynak lennie ahhoz, h vajsimán kimozogjon akár ökölnyi köveket. Ez 160-170 mm alsó hangon.
Szóval egy "komfort" terep-bringát szeretnék, >170mm rugóúttal, >1150 mm tengelytávval, 26" kerékkel, ~200k HUF körül. Így csak egy régebbi Enduro / DH bicaj jöhet szóba.A +5 kg súlynak nem örülök, de gondolom ez részben a vastagabb felni/ gumi, ill. az acélrugók miatt van.
Vékonyabb, nem "double track" felniset keresnék, amin esetleg lecserélném a 2.5" terep külsőt valami 2" vagy az alatti tubeless "városibb"ra. Ezzel nyerhetnék ~1 kilót.
Az acélrugós telókról (marzo 66/ 888, fox dhxx/ vanilla) azt olvastam, h finomabban indulnak meg mint a csak levegősök. Illetve ekkora rugóútnál villából a dupla-vállas már érezhetően stabilabb lehet. Ennek érdekében lehet bevállalnám a rugó + duplaváll miatti ~1kg súlyt.Váznál szeretném, h a lengőkar oldalirányba merev legyen. Vagyis a láncvilla közvetlenül a vázra legyen csapágyazva, és a csapágyak egymástól minél távolabb legyenek. Ezért nálam kiesik az összes változó forgáspontú, himbilimbin lógó farú váz.
Amiket eddig szimpinek találtam:
Specialized BigHit 2008 - de ez kicsit drága
Norco Atomik 2009 - ennek a gyárnak meg volt valami visszahívós története
Esetleg: Rock Mashine Adrenaline 6000-2007, vagy Umf Duncan 2009 - bár ezeknél a lánc reszeli a villát, és a fejcsőszög mintha kicsit el lenne rontva.Fentiek figyelembevételével, te (vagy más) milyet javasolnál?
Szeretnék majd egyszer valami középagy váltós verziót (pinion, effigear), de az sajnos nem mostanában fog számomra megfizethető ársávba becsúszni.
.
[ Szerkesztve ]
-
jocomen
aktív tag
Nem érdekel a 29"-es kerék. A magasságomhoz nem ideális, nehéz, nehezebb gyorsítani, lassítani, manőverezni, és elvesz 7.5 cm-t a rugóútból. Szerintem ez az amit feleslegesen cipelnék. Ha 2m magas lennék érdekelne, de így kösz nem.
Milyen előnye van egy mai endurónak egy 8-9 éves enduro/ DH vázhoz képest a geometriát tekintve?
Tudsz konkrét típust ajánlani 26" kerékkel ~200k körül (teljes bringa ára)?[ Szerkesztve ]
-
jocomen
aktív tag
válasz Runner_fxr #398 üzenetére
Keveset tekernék, 5-10 km távokat többnyire, néha átgurulnék a budai dombokra, az olyan 50 km oda-vissza. Esetleg évi 1x túra, hasonló, vagy kicsit nagyobb távval. Emelkedőket semmilyen bicajjal nem szeretem, szóval csak ami muszáj. Nyilván amíg lehet tekernék felfelé is, de mondjuk 1-2 km enyhe emelkedő, vagy meredekebb, ha rövid. Utcámba 400m-en van olyan 4m pl, itt fel szeretnék tekerni. De olyan, mint az érdi emelkedő az M7-en, az felejtős.
Ha rugós tagba van propedal, az nem oldja meg ezt a gondot, vagy teszi legalább használhatóvá?Van Pesten olyan kölcsönző, ahol ilyeneket ki lehet próbálgatni?
-
jocomen
aktív tag
Szerk: a lejtőzés nem annyira cél, de ha bírja a gép, akkor lenne arra is használva.
De inkább erdei barangolás, és a nagyon rossz minőségű utakon is legyen kényelmes, élvezhető. Az utcánkat pl. közel macskakő méretű aszfalt törmelékkel "javították fel", itt jól jönne a nagy és finom mozgású rugó (ezért írtam a vasúti töltés hasonlatot). Utána nem annyira érdekes, de bárhová megyek, ha kilépek a kapun, az első 700 m ilyen. Egy országútit itt a vállamon kéne felvigyek.[ Szerkesztve ]