Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • f27

    aktív tag

    válasz jocomen #389 üzenetére

    Szerintem szabad.
    A dupla váll nem nagyon befolyásolja a kanyarodást,kivéve ha szereted magad alá tekerni a kormányt :)

    Nekem még ezen is az van :)

    [ Szerkesztve ]

  • Devid_81

    nagyúr

    válasz jocomen #389 üzenetére

    Az en gepem is duplavallas, nem zavaro. :N
    Amikor mar "zavaro lenne" akkor mar a kabelek/bowden vezetok amugy is korlatoznanak, plusz meg az, hogy kozel 90 fokos kanyart en sem akarnek a bicoval :D

    ...

  • jocomen

    aktív tag

    válasz jocomen #394 üzenetére

    Esetleg még az áttátel-tartomány szűkössége lehet zavaró számomra, mivel ezeken a dh gépeken csak 1 első tányér van. :(

  • f4lcon

    őstag

    válasz jocomen #394 üzenetére

    ez nem így van. síkon (a vasúti töltés mellett jellemzően ez van) öklömnyi köveknek neki menni szemből, majd azt várni, hogy a váz felvegye már elnézést, de nettó hülyeség.
    kérlek ne sértődj meg, nem személyeskedni akarok de nyilván maximum elméletben kerékpároztál még csak ilyenekkel és azért írod így le, tekintve, hogy a leírásodból egyértelműen látszik, hogy fogalmad sincs mire való a negatív rugóút vagy sag, hogyan működnek a mai és a 15 évvel ezelőtti vázak kinematikai szempontból és hogy a vélt vagy valós problémádra mi a megoldás.

    én a kilencvenes évek közepe óta sajátomnak tudhattam rengeteg kerékpárt a felső kategóriából, java része össztelós volt gyakorlatilag már a kezdetektől. volt a kétezres évek elején SC Bullitom, dupla vállas electric red Boxxerrel, 2,3" Ritchey MotoVaderekkel (ami akkor a legkönnyebb hajtogatós gumik voltak ebben a méretben) hegesztett Mavic D521-esekkel meg húzott küllőkkel, 1x9 XTR hajtással meg úgy általában minden egyéb más is súlyra volt kihegyezve. Mondanám, hogy dh verseny gép volt, de összesen kétszer versenyeztem vele... és még az sem volt képes arra, amit te a lentebbiekben felvázoltál. főleg nem a 2" alatti (wtf?) külsőkkel.
    alföldi srác vagyok, kerékpároztam a vasúti töltés mellett eleget, hogy tudjam miről beszélek.

    az acél rugó természetesen mindig jobban fog megindulni, mint a levegős. de a régi DH/FR gépeknek ebben ki is merül az összes előnye egy mai 29" enduro géphez képest. borzasztó mindenre alkalmatlan geometria, felesleges plusz súlyok mindenfelé. még lejtőzni is jobban lehet egy mai 29"-es 140-150mm-t mozgó enduro géppel mint anno azokkal. igen, levegős tagot és a szimpla vállas villát bele értve is.

    volt egy cimborám, minden alkalommal azt mondta, hogy ha leérsz a pálya aljára és nem ütötted fel a villát legalább egyszer, akkor feleslegesen cipeled magaddal a rugóutat. nagyon jó tanács volt.

    “The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jocomen #397 üzenetére

    200K keretbe úgy sem fér bele egy mai modern AM/Enduro, szóval mindegy is mi az előnye. Számodra ez most lényegtelen.
    26"-os gépek férnek bele, ebbe az árba, jó régiek.
    Egyébként egy mai modern vázgeo sok mindenben többet tud. Fordulékonyabb, nagy sebességnél stabilabb. Jó súlyban vannak. Sokkal alkalmasabbak vegyes használatra, ahogy fogalmaztál, nincs annyi felesleges pogózás tekerés közben, az adott rugóút hosszabbnak is érződik. Egy mai modern 140mm-es fully már egy vadállat lefelé.
    És már ne haragudj, de 120mm már elég jó tud lenni, ha megfelelő minőségűek a telók, és rendesen be is van állítva. Kevesen tudják még ezeket is kibringázni. De azt aláírom, hogy még egy tapasztalatlan ember is érzi a nagyobb rugóutat, persze minél nagyobb annál több lesz a kompromisszum felfelé és síkon is egyaránt.

    Egyáltalán milyen távokat szeretnél menni? És milyen utakon? Szeretnél fölfelé is menni? Milyen szinteket stb?
    Amiket néztél, azok a bicajok alsó hangon 20 kilósak, vagy akár kicsit több is. Ma egy pedelec össztelós van ilyen súlyban, csak éppen itt van egy 70-90Nm-es rásegítő motor is. :)
    Azokkal a régi FR/DH gépekkel ha nem konkrét DH pályára mész, csak bohóckodni lehet, de nem bringázni. Iszonyú lomhák síkon, és fölfelé meg teljesen tekerhetetlenek, tényleg erre van szükséged?
    Ha igen, akkor vedd meg, de ha olyan bringát szeretnél amivel kerékpározni is lehet, akkor javaslom, hogy valami régebbi 26"-os AM gépet nézz 120-140mm körüli tartományban.

    [ Szerkesztve ]

  • jocomen

    aktív tag

    válasz jocomen #399 üzenetére

    Szerk: a lejtőzés nem annyira cél, de ha bírja a gép, akkor lenne arra is használva.
    De inkább erdei barangolás, és a nagyon rossz minőségű utakon is legyen kényelmes, élvezhető. Az utcánkat pl. közel macskakő méretű aszfalt törmelékkel "javították fel", itt jól jönne a nagy és finom mozgású rugó (ezért írtam a vasúti töltés hasonlatot). Utána nem annyira érdekes, de bárhová megyek, ha kilépek a kapun, az első 700 m ilyen. Egy országútit itt a vállamon kéne felvigyek.

    [ Szerkesztve ]

  • f4lcon

    őstag

    válasz jocomen #397 üzenetére

    nem rábeszélni akarlak egy 29" kerékpárra, mert a keretedből egyértelműen nem jön ki. csak oszlatnám a tévhiteidet. én nagyjából 175 centit tartom az alsó magasságnak 29"-hez. ami a kezelést illeti, ha egyszer kipróbálnál egy komoly 29"-ert akkor rájönnél, hogy amit leírtál az mind nem igaz. főleg a 7,5cm rugóútból elvevés (wtf?!) egy mai modern 29"-esnek szinte csak előnyei vannak a legmodernebb 26"-osokhoz képest is, nem véletlen, hogy világkupán már mindenki azzal megy, lassan a downhillt is beleértve! (legutóbb a profik fele ment 29"-essel dh világkupán)

    200-ért már válogatni lehet a jó gépek között, mint mondjuk ez [link] évekkel ezelőtt több német magazinban nyert meg minden tesztet a Fusion váza. vagy ez a Scott Genius ami kifejezetten az a gép szerintem, amit keresel.

    “The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jocomen #400 üzenetére

    Teljesen egyértelmű, hogy azért támadt ez a vicces és egyben abszurd gondolatod, hogy DH bringát vegyél azért mert az utcádban van 700m földes út, mert életedben nem ültél még normális bringán, pláne nem össztelóson. Amit felsoroltál arra teljesen alkalmatlan az old school DH, de a modernebb is. Vegyél egy kisebb rugóutas, de tekerhető össztelóst. Azt szeretni fogod. Ha nem hiszel nekünk akkor meg vedd meg a DH-t, de ne csodálkozz ha utálni fogod. :)

    Majd ha hazaértem én is belinkelek párat.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák