Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
nem olvastam végig a hozzászólásokat, de annyit nem árt akár duplán is megjegyezni, hogy a tuningolt kerékpár esetében a tuning eladója/beszerelője lesz a kerékpár gyártója, és vele szemben érvényesíthető a termékfelelősség
kérem ezt a tuning témát nagyon óvatosan kezelni, mert egyfelől ugye ugrik a garancia másfelől pedig komoly baleset elszenvedői is lehettek, ami után senkin nem követelhető kártérítés.
(a Shimano amúgy észleli a tuningot, és letilt)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz orion1025 #139 üzenetére
látszik, hogy még nem próbáltál ilyet, és úgy alkotsz véleményt.
minden szinten ad hozzá a kerékpározás élményéhez az elektromos.
azoknak, akik mindenhol felmennek, azok ott most gyorsabban mennek majd fel
azok, akik majdnem mindenhol mennek fel, azok most majd mindenhol felmennek
akik meg eddig nem mentek fel sehol, azok egyre több helyen mennek fel vele.
ugyan ez az analógia igaz a távolságra, időre, bármire.
sok olyan emberrel találkoztam már, akik a tiedhez száz százalékosan hasonló véleményt adtak fel egy-egy napos teszt után, szóval tudom miről beszélek.
csak azok maradnak meg ezen a véleményen, akik csakazértis ezen a véleményen akarnak maradni.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Runner_fxr #187 üzenetére
azt tegyük hozzá, hogy ennél a 20 kilósnál vannak jóval könnyebb pedelec-ek is, EZ például 17 kiló sincs.
persze bőven megkérik az árát, ez nem vita.pedelec azokon a helyeken jó közlekedésre, ahol amúgy is kerékpárral mennél (azaz 5-10km távolság) csak ha pedelec-el jársz, akkor nem izzadsz meg (vagy annyira, vagy egyáltalán) - ez azokon a munkahelyeken, ahol nincs zuhanyzó/öltöző például kifejezetten előnyös tulajdonság, és máris nem kell bkv-val vagy gyalog járni. igen, meg kell oldani a bringa lekötését, de arra is vannak megfelelő helyek és módszerek.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
az mindenkinek megvan, hogy mivel a Bosch nem ad képzést Magyarországon, így csak két dealer van, aki hivatalosan is tud garanciát intézni, és ha nem nála veszel Bosch-os kerékpárt, akkor azt is csak fizetősen csinálják?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz hegyimorc #257 üzenetére
a Shimano-nak pl van hazai képviselete, így az nyilván megoldott
a Bafang-al szerelt Neuzerek gondolom mehetnek vissza a Neuzer kereskedőkhöz, nyilván a kínaiak lazábban veszik ezt a garancia dolgot
a Yamaháról nem tudok“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Runner_fxr #295 üzenetére
Cube-ot például itthon is lehet kapni, azért nem kell Németországba menni.
Garancia szempontból sem hátrány, hogy nem kell visszaküldeni a német boltba a kerékpárt ha valami baj van, hanem elég a helyi szervizbe begurulni vele. A kerékpár piacon nincsenek "márkaszervizek" azaz attól, hogy garanciális a kerékpárod a törvények szerint oda kell vinned, ahol vetted és ezt a kereskedők nagyon jól tudják (és vissza is élnek vele / ki is használják az ebben rejlő lehetőségeket)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Runner_fxr #300 üzenetére
Cube kereskedőknél van Cube
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Runner_fxr #368 üzenetére
van már kisebb (de egyben sokkal gyengébb) Bosch motor, mint az E8000: a harmadik generációs Active Line Plus
45 Nm, 2700 gramm, 1500 eurós gépek lesznek belőle.
kb 30%-al kisebb, mint a mosatni Active Line“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Runner_fxr #384 üzenetére
majd szólj, ha kipróbáltad a Bosch e-mtb szoftverfrissítését, hogy milyen
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
ez nem így van. síkon (a vasúti töltés mellett jellemzően ez van) öklömnyi köveknek neki menni szemből, majd azt várni, hogy a váz felvegye már elnézést, de nettó hülyeség.
kérlek ne sértődj meg, nem személyeskedni akarok de nyilván maximum elméletben kerékpároztál még csak ilyenekkel és azért írod így le, tekintve, hogy a leírásodból egyértelműen látszik, hogy fogalmad sincs mire való a negatív rugóút vagy sag, hogyan működnek a mai és a 15 évvel ezelőtti vázak kinematikai szempontból és hogy a vélt vagy valós problémádra mi a megoldás.én a kilencvenes évek közepe óta sajátomnak tudhattam rengeteg kerékpárt a felső kategóriából, java része össztelós volt gyakorlatilag már a kezdetektől. volt a kétezres évek elején SC Bullitom, dupla vállas electric red Boxxerrel, 2,3" Ritchey MotoVaderekkel (ami akkor a legkönnyebb hajtogatós gumik voltak ebben a méretben) hegesztett Mavic D521-esekkel meg húzott küllőkkel, 1x9 XTR hajtással meg úgy általában minden egyéb más is súlyra volt kihegyezve. Mondanám, hogy dh verseny gép volt, de összesen kétszer versenyeztem vele... és még az sem volt képes arra, amit te a lentebbiekben felvázoltál. főleg nem a 2" alatti (wtf?) külsőkkel.
alföldi srác vagyok, kerékpároztam a vasúti töltés mellett eleget, hogy tudjam miről beszélek.az acél rugó természetesen mindig jobban fog megindulni, mint a levegős. de a régi DH/FR gépeknek ebben ki is merül az összes előnye egy mai 29" enduro géphez képest. borzasztó mindenre alkalmatlan geometria, felesleges plusz súlyok mindenfelé. még lejtőzni is jobban lehet egy mai 29"-es 140-150mm-t mozgó enduro géppel mint anno azokkal. igen, levegős tagot és a szimpla vállas villát bele értve is.
volt egy cimborám, minden alkalommal azt mondta, hogy ha leérsz a pálya aljára és nem ütötted fel a villát legalább egyszer, akkor feleslegesen cipeled magaddal a rugóutat. nagyon jó tanács volt.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
nem rábeszélni akarlak egy 29" kerékpárra, mert a keretedből egyértelműen nem jön ki. csak oszlatnám a tévhiteidet. én nagyjából 175 centit tartom az alsó magasságnak 29"-hez. ami a kezelést illeti, ha egyszer kipróbálnál egy komoly 29"-ert akkor rájönnél, hogy amit leírtál az mind nem igaz. főleg a 7,5cm rugóútból elvevés (wtf?!) egy mai modern 29"-esnek szinte csak előnyei vannak a legmodernebb 26"-osokhoz képest is, nem véletlen, hogy világkupán már mindenki azzal megy, lassan a downhillt is beleértve! (legutóbb a profik fele ment 29"-essel dh világkupán)
200-ért már válogatni lehet a jó gépek között, mint mondjuk ez [link] évekkel ezelőtt több német magazinban nyert meg minden tesztet a Fusion váza. vagy ez a Scott Genius ami kifejezetten az a gép szerintem, amit keresel.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
a Shimano-nál és a Bosch-nál is csak gyártói kóddal lehet a szoftverben kerékméretet állítani. ehhez hozzáférni kb lehetetlen kategória.
vannak jel felező tuning kitek, ami csak minden második kerék elfordulást közöl tovább, de ahogy a Bosch úgy a Shimano is észreveszi egy idő után a turpisságot, és hibakóddal letilt.
(a nyomaték szenzor, a sebesség szenzor, a hajtókar csapásszáma, a beleprogramozott áttétel és kerékméret értékei elég jól kiadnak egy sebességet, amivel haladnod kellene, így a felezés egy időután feltűnik a rendszernek)továbbra is: ha módosítod az elektromos rendszert, akkor te leszel a gyártója a kerékpárnak. és onnantól a garancia és a termékfelelősség is a tiéd.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
1) helyesírás. borzasztó nehéz olvasni ezt a rengeteg elütést, amivel írsz. nem beszélve a hajtókarról, ami nem LY
2) olvasás-értés. már linkelte korábban, hogy milyen kerékpárba szeretne motort. nyilván nem véletlenül pont olyanba.
3) a hátsó agymotornak is vannak hátrányai bőven, főleg a rossz balansz meg az egyenetlen teljesítmény leadás (igen, BionX-et és Swiss Go Drive-ot is próbáltam / adtam el)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
őstag
válasz Runner_fxr #450 üzenetére
minjárt jön f27 és elmondja, hogy a bionx egy szar
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Runner_fxr #456 üzenetére
azért a 9-10 ezer eurós Specik motor nélkül már nem csak arról szólnak, hogy mennyi mérnöki munka van benne, hanem a presztizsről is. de a mondandód 99%-ával teljesen egyetértek.
az első montim '98-ban 62500 forint volt, merev villával és STX/Alivio szettel. anyámnak elmondtam és majdnem szívinfarktust kapott, hogy majdnem kéthavi tanári fizetésének megfelelő összeget költök (gyerekként) kerékpárra...“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
őstag
merev monti helyett egy merev cross trekkinget vennék akkor
ha hegyre kell, akkor meg csak az össztelós
minden másra elég lesz a trekking“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz andrisbandi #528 üzenetére
ezt a színkódos kijelzést a Shimano E8000 már egy éve tudja. hashtag spanyolviasz.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz andrisbandi #532 üzenetére
ahogy előttem is leírták: nyilván az esőnek köszönhetően (vagy az attól való félelemnek) de nem volt tömegnyomor. ha akartad, sok mindenre jutott időd.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
mondjuk a Gepidának konkrétan van cargo ebike-ja, két akkuval és nem kell rajta mókolni semmit.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz arcitec #7221 üzenetére
a kresz szerint 300w felett minden segédmotoros kerékpárnak minősül, ahogy kettővel korábban jeleztem a kérdező felé. pont, mint a babetta, ami szintén segédmotoros kerékpár, bár nem villany hanem benzin motor hajtja. csak azért írtam a babettát, mert azt mindenki ismeri, így egyértelmű, hogy milyen szabályok vonatkoznak rá - kötelező biztosítás, bukósisak, féklámpa.
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
de ez s-pedelec vonatkozásban nem számít, hiszen azok "tervezési sebessége" default több, mint 25 km/h
eddig még nem láttam olyan pedelec-et, ami több, mint 300w rásegítés de 25 km/h-nál lekapcsol, bár ez nem zárja ki, hogy létezik ilyen.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz venom8888 #7248 üzenetére
mindkettő első generációs Bosch, kb 6-8 évesek
alapvetően egy jó, megbízható konstrukció, de arra figyelni kell, hogy ahogy haladunk előre az időben, egyre kevesebb lesz az alkatrész a motorhoz, és akkut is nehéz lesz találni. olyan persze lesz, aki újra cellázza.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz thomasvold #7278 üzenetére
sajnos a pedálfordulatos gépek nagyon messze állnak a természetesség érzésétől (hajtás-rásegítés)
ezt figyelembe kell venni vásárláskor“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Williamgrant #7292 üzenetére
hello Bringás a kerékpárosklub-on keresztül, 15% önrész de 500.000-ig fizet
nem láttam kikötést, hogy csak Magyarországon érvényes, de simán lehet, hogy csak figyelmetlen vagyok“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Williamgrant #7296 üzenetére
akkor jól láttam én is, hogy nem láttam
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz bulikavagyok #7372 üzenetére
az EP801 az peak 600w a régebbi EP8 az peak 500w
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
mivel a Neuzer szerel Bafanggal így a kínaiak közül ez az egyetlen, aminek van bármiféle értelmezhető supportja itthon (a Neuzeren keresztül)
a többi (Shengyi, MXUS, satöbbi) az mind kuka“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz sebgutkopf #7449 üzenetére
"Itt is a flexy seatstay van és azzal oldják meg a tengely útjának irányítását mint az újabb analóg Merida gépek esetében, vagy egy lingke drive single pivot lett?"
mi a különbség a kettő között?anno tizensok éve egy Specialized mérnök mutatta nekem, hogy az akkor új Epic forgáspontját hátul lehegesztették, de menet közben szinte észrevehetetlen volt. ez a második generációs Epic bemutatása idején (előtt) volt egy Sea Otteren, és ott alu vázakról volt szó.
egyedüli hátránya, hogy a fék befolyásolja a rugózást“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Runner_fxr #7451 üzenetére
a Shimano-ban tudtommal nincs is csapágycsere lehetőség
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz yle_greg #7456 üzenetére
2027-től cella szinten javíthatónak kell lennie a kerékpár akkuknak
(meg bármi másnak, ami cellákból áll)
KIZÁRT, hogy abba az irányba fejlesszen bárki is, hogy nem cserélhető az akku“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
ezzel automatikusan te válsz a kerékpár gyártójává, minden hátrányával együtt (termékfelelősség, termékszavatosság)
azért írom, mert hátha megfontolásra érdemes az előnyöket összevetni a hátrányokkal
a Shimano egyértelműen logolja a tuningot, akkor is, ha utólag kiveszik a rendszerből. a Bosch-nál is volt ígéret ilyen jellegű "fekete doboz" szerű fejlesztésre.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
tudom miről beszélsz, hiszen éltem 36-ot tudó Shimano városi bringával
ebből fakadnak a tapasztalataim is ez egyébként nagyjából az a tempó, ami még rendben van, főleg külterületen és/vagy olyan városi szakaszokon, ami belátható.
a nagyobb sebesség egyébként exponenciálisan növeli a fogyasztást, és az akku kijelzője (meg a szoftver) ezt nem tudja saccolni, tehát a hátralévő megtehető km-ek száma fals lesz, csak a kis kockákra lehet hagyatkozni“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz lanszelot #7549 üzenetére
sajnos attól még, hogy nem volt olcsó, nem jelent garanciát arra, hogy nem lesz szemét, amit megveszel
sajnálom, hogy nem volt lehetőséged tájékozódni mielőtt vásárlásra adtad a fejed, de legalább most itt az alkalom, hogy a 4ből legalább egy jó legyenkezdjük azzal, hogy egy fotó jó lenne a kérdéses (hibás) alkatrészről, és egy hiba leírás sem ártana, anélkül itt mindenki vakon tapogatózik csak
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz lanszelot #7552 üzenetére
mivel ez egy számmra ismeretlen no-name kínai fék, rágugliztam
a képek alapján S4 vagy S5 lehet, de nem sikerül megállapítani
javaslom szedd ki a fékpofát, a forma alapján lehet bele betétet rendelni
és mivel ez egy mechanikus tárcsafék, lehet csak után kellene állítani a féknek (az egyik oldalról húz, abba van kötve a bowden, a másik fix oldal, azon egy valószínűleg imbusz csavarral állítható a fékpofa tárcsától való távolsága a küllő oldalról) ez a mechanikus fékek sajátja, nem létezik önbeálló mechanikus tárcsafék, mindet állítani kell idővel, mert elkopik a betét, még a két oldalról húzó fékeket is.
mivel egy Shimano MT200-as fék szinte ingyen van, és örök élet meg két nap (két évente olajcserével) így egyébként is javasolt a kínai mechanikus fék lecserélése.a váz hegesztésére Vácott tudok jó embert, ha a környéken laksz tud segíteni.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Runner_fxr #7568 üzenetére
elfogadható, hogy ha valakinek nincs 7-800k egy Bosch-os összehajtósra, csak akkor legyen tisztában azzal, hogy 'drágán' vesz sz.rt
a jelenlegi helyzetből egyébként nincs nagyon kiút, és tanulópénznek is drága, mert úgy tűnik egyébként mindegyik bringában a fő alkatrészek (váz, motor, akku) haltak meg, amiknek a cseréje vagy nem gazdaságos, vagy lehetetlen.
ezért javasolta a váz hegesztését, talán az még abban a formában érdemi összegből menthető. a másik, aminek az agymotorja kuka szerintem akkor se fog hosszú távú értéket képviselni, ha a forgalmazó végül úgy dönt, hogy kicseréli az agymotort. ha mégis így lesz, azokat azonnal el kell adni.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz yle_greg #7579 üzenetére
2 dologban soha nem fogja utolérni a mechanikus fék a hidraulikusat és egyik sem a fékhatás:
- a mechanikus rendszernél a fékkarban van egy rugó, meg a fékben is van egy rugó, különben nem megy vissza a fékbetét a helyére. folyamatos fékezés esetén (nem 3mp) az ujjad állandóan ez ellen a rugóerő ellen dolgozik. ez észrevehetően fárasztó hosszú távon. a hidraulikussal nincs ilyen gond
- a másik az "önbeállóság" azaz a fékbetét kopásának a kiegyenlítése: a hidraulikus fékben ha kopik a betét, akkor megy egy kis olaj a túlfolyóból a rendszerbe és a nyomáspont ugyan ott marad. a mechanikusnál a kopásnak utána kell állítani (jellemzően a féknyergen egy csavarral, szerencsésebb esetben kézzel, lásd Avid BB széria) és ezt nem lehet megúszni, folyamatosan figyelni kell rá.szóval bár fékerőben lehet ugyanolyan egy JÓ mechanikus, mint egy alap hidraulikus, mégis összességében a hidraulikus jobb választás* főleg mert a jó mechanikus jó fékkarral, jó bowdenezéssel már MT200 ár felett van.
*kivéve azokat az extrém eseteket, ahol a júzer attól a szinte alig bekövetkező esettől tart, hogy a civilizációtól órákra akkorát esik, hogy elszakad a fékcső és elfolyik az olaj, és akkor jaj mi lesz. ennek a hibának az előfordulása azonban szerintem azon embereknél is egy milliomod százalék, akik tényleg bringáznak a civilizációtól órákra. mindenki másnál meg felesleges aggodalom, egy kiszakadt külsőnek szignifikánsan nagyobb az esélye, mint ennek, és azzal se lehet tovább menni.
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell