Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz f4lcon #7450 üzenetére

    A flexibilis üléstámla esetében a felfüggesztés úgy tud viselkedni mitha ott is lenne egy csapágy (igaz nem horst link, ahol a csapágy a láncvillán van, de az eredmény hasonló), viszont az a csapágy általában csupán alig pár fokot és mm-t mozog. Egy ilyen rugalmas elemmel kiesik 2 csapágy a vázból, ami kevesebb komplikáció és karbantartás, illetve kisebb súly. Egy hátránya lehet, hogy kérdés így elég merev tud-e lenni a hátsó háromszög az oldal irányú erőkkel szemben, vagy az alsó láncvilla tudja-e több merevséggel kompenzáln. Ilyen hosszú hátsó rugóúthoz még nem volt ilyen rendszer a merida-nál se, valamit nem tudtam még megoldani de 150mm-ig már van tapasztalatuk (az akkusztikus gépeken). Kérdés ezt most meg tudták-e oldani és főleg egy ebike terhelésre alkalmasan?

    A linkage driven single pivot pedig alapvetően egy egy forgáspontos (single pivot) felfüggesztés, nem szabályozható a brugózással a tengely útja (ez kizárólagosan az egyetlen bekötési pont pozíciója határozza meg), ezért jobban tud akadni a bringa egy egy sarkosabb élen berugózáskor (amikor a kerék berógúzásra már a haladási irány felé mozog nem fölfelé se nem tér ki hátra felé az akadály elől). Amiért az összekötő linkage rendszer van, annak az a célja, hogy a kerékút és a tag közé tervezett és változó áttételt tegyenek be, tehát lehetővé válik váz szinten a felfüggesztés progresszivitásának beiktatása és tudatos szabályozása.

    Egy XC bringa esetében mint az epic teljesen mások az elvárások és a célja a hátsó futóműnek, mint egy enduro gép esetében.

Új hozzászólás Aktív témák