Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Sziasztok,
Nagyon megörültem ennek a cikknek, hatalmas köszönet Runner_fx!
40 vagyok, gyerekkorom óta biciklizek, de most kimaradt kb másfél év, nagyrészt egészségügyi okok matt (csípő- és derékfájás). Pár hete kezdtem újra edzeni, speciális edzés végzek (a problémás részeket megerősítendő), és az edzőm javasolta, hogy üljek vissza a bringára mert jót fog tenni nekem. Jelenleg egy alu 26-os Merida Ninety-Six-et használok, de pár napja elkezdtem új bicajt keresni. Az eredeti gondolatom az volt, h nem váltok olyan nagyot, veszek egy 29-es karbon fully XC bringát (csak azért karbon, h a jelenlegi 11,8-as súlyt ne lépje túl), de hamar eljutottam az E-MTB-kig. Pár napja még teljesen elzárkóztam volna, h ilyen bringát vegyek, de most már egyre valószínűbb, h ez lesz a vége. Amennyit tudtam utánaolvastam (itt 300 hozzászólásnál járok), és már nagyjából kikristályosodott, h mire lenne szükségem.
Heti 4-5 alkalommal bringázok, napi átlag 20-25 km, heti egy-két hosszabb túra. Kb 80% aszfalt (minimális szintkülönbséggel), 15% Bükk aszfalt, és 5% egyéb.
Imádok mászni és talán emiatt a legnagyobb félelmem (és tévhitem) az volt, h jelentősen romlani fog a kondim. De szerencsére már tudom, h ezzel nem lesz gond. Egy ilyen bringával csak a hatótávom fog nőni, és eljuthatok olyan helyekre, ahová egyébként már nem mentem volna. Őszintén szólva ez eléggé izgalmasan hangzik!
194 cm magas vagyok, így elég nehéz bringát találni magamnak - főleg Magyarországon. Ezt találtam Németországban, nekem eléggé best-buy-nak tűnik. Illetve itt egy másik - ez kicsit rosszabb vétel szerintem. Szerintetek?
Plusz szívesen fogadnám az ötleteket, h hol érdemes még keresgélni?! Köszi előre is!
Ja, szóba jöhet fiatal használt bringa is![ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #1185 üzenetére
Köszi a gyors választ! Gyönyörű a bringád!
Már annyira elvittem magam, h majdnem megrendeltem a Cube-ot. Mondjuk még eben a pillanatban is elég erősen gondolkodom rajta. Félek, h elfogy - nem hiszem, h túl sok maradt nekik raktáron. Egyébként most néztem, a Ghost-ot nem szállítják ki Magyarországra - szóval erről ennyit.
Néztem ma a Meridákat (egy helyi boltban személyesen), ez volt az első dolgom. De két problémám is van vele, egyrészt csak ebből van a méretemben, másrészt nekik nincs 29-es bringájuk. Ezen mondjuk lehet segíteni, legalábbis a boltban azt mondták, h upgradelik nekem 29-re - állítólag simán megoldható. Illetve szerintem ennek jóval szerényebb a felszereltsége mint a Cube-nak (plusz ez "csak" E7000). Szóval ez is ellene szól.A méretről: megnéztem a mostani bicajom geometriáját, és a fejcső közepétől a nyeregvázcsőig több mint 1 centivel nagyobb a Cube (605 vs. 617). Szóval ez alapján nem lenne rossz.
A motorról: ez megint egy új szempont. Nem könnyíted meg a dolgomat!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #1187 üzenetére
Köszi még egyszer a segítséget, és a tippeket! Mindenképpen megfontolom a tanácsaidat.
A törökbálinti boltot már megtaláltam a neten, de sajnos pár napon belül biztos, h nem tudok kimenni hozzájuk, mert miskolci vagyok. Ezen a hétvégén teljesen kizárt.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Cube rendelés pipa. Kipróbáltam egy hasonló 2018-as Cube-ot ugyanebben a méretben, és hibátlan volt. Felhívtam még pár ismerősömet, egy Focus-t tudtam volna még venni, de sokkal drágábban és szerényebb felszereltséggel. Plusz Shimano motorral, viszont jóval kisebb akkuval (378 Wh). Így maradt a Cube. Ha nem jön be, legfeljebb továbbadom kis bukóval. Amúgy kaptam még ígéretet más bringákra is, úgyhogy később lehet, h mindenképpen cserélni fogom.
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #1192 üzenetére
Nem vagyok az a tökölős típus. Így is elment három napom nézelődéssel és a különböző bringák, motorok, rendszerek, stb tanulmányozásával. Egyébként úgy tekintek erre a bicajra mint az első e-bikeomra. Remélem bejön majd, és akkor átgondolom, hogy hogy lehet feljebb lépni. Most eléggé lelkes vagyok.
Focus: az az igazság, h külsőleg sem tetszett annyira, plusz drágább is lett volna - szóval több dolog szólt ellene mint mellette.
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #1194 üzenetére
Köszi, sanszos, h meglesz!
Egyébként 100%, h lesz még Meridám, mivel az az egyik kedvenc márkám. Most is hozzájuk mentem először, csak sajnos nem volt nekem való bringájuk.
A Cube-ról: nekem ez lesz az első. "Pár" teszt/ajánló elolvasása után meglepődve tapasztaltam, h nem nagyon jegyzik a "legnagyobb márkák" közt. Talán még annyira sem mint a Meridát (szerintem az is egy alulbecsült márka). Érdekes, mert amúgy ár-értékben elég jó bringáik vannak. A teszteken sem véreznek el. Kíváncsi vagyok rá.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Ablakos #1341 üzenetére
Szerintem sík terepen így nincs sok értelme, valószínűleg nem neked való az ebike.. Max abban az esetben amit StLui írt, ha 25-ös tempóval izzadás mentesen akarsz eljutni A-ból B-be.
A 27-es tempót nagyon gyorsan eléred vele (Bosch-nál ennyinél kapcsol le a rásegítés), viszont onnantól már csak hátráltat az extra súly cipelése.StLui: "Állítólag 2020-as bosh, meg a mostani shimano nem ilyen." - ezt hogy érted? A rásegítés ugyanúgy lekapcsol azoknál is. Akkor meg jön a "fal". Egyébként nekem a mostani Bosch motoros bringámmal sincs ilyen érzésem. Sík úton csak Eco módban használom (esetleg szembe szélben magasabb fokozaton), és a minimális rásegítés miatt minimális a teljesítménycsökkenés ha lekapcsol a motor. A "fal érzés" csak akkor jön elő ha nagy rásegítéssel, magas pedálfordulatszámon használod a bringát.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Szerintem nem ebből adódik a "fal érzés" - vagy csak részben ebből. Leírom még egyszer: nálam nincs meg ez a feeling. Az első napokban csak találgattam, h vajon pontosan milyen sebességnél kapcsol le a motor?! Most is leginkább csak hang alapján tudom megmondani. Max akkor érzem, ha EMTB vagy Turbo módban tekerek nagy pedálfordulaton és elérem a 27-es tempót. Ilyen viszont szökő évente egyszer fordul elő kb. És ezt egy belső áttétel nélküli motorral ugyanúgy megérezném.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Jaja, a belső ellenállás tényleg adott a jelenlegi Bosch motoroknál, de közel sem olyan vészes, h emiatt ne lehetne tekerni motoros rásegítés nélkül. Konkrétan ha nem olvasok róla, h létezik, fel sem tűnt volna. Simán ráfogtam volna a bringa súlyára illetve a széles gumikra, h nehezebb tekerni mint az előző bringámat. Én egyébként viszonylag sokat megyek így sík terepen - egyrészt az edzés miatt másrészt, h spóroljak az akkuval.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #1351 üzenetére
Jaja, vágom. Ezért írtam, h "ha nagy rásegítéssel, magas pedálfordulatszámon használod a bringát."
-
nagyúr
Tegnap letoltam az eddigi leghosszabb ebikeos túrámat. Nagymezőre mentem, ez az egyik kedvenc bükki célpontom. Onnan még átugrottam Bánkútra is - ezt a hosszú, hűvös lejtőzés miatt megbántam egy kicsit. Lefelé majd szétfagytak a golyóim, úgyhogy egyszerre húztam a féket és tekertem a pedált.
Igazából még csak most tanulgatom, h mit bír az akku, szóval végig spórolósan mentem, soha nem raktam Touring módnál feljebb a rásegítést (ez a második fokozat a négyből),- de az Eco mód volt a jellemzőbb. Így maradt kb 20% az akkuban mire hazaértem. Közepesen fáradtam csak el, szóval jó lenne ettől hosszabb túrákat is megcsinálni. Ma is megyek, megpróbálom egy kicsit kitolni a határokat. Jó lenne eljutni 100km közelébe egy töltéssel, szóval nekem nagyon jól fog jönni a 625Wh-ás Bosch akku jövőre.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #1410 üzenetére
'Nem a táv merít hanem inkább a szint.' -persze. De úgy gondoltam, h a Bükkben tekerni egy százast a szintet is arányosan növelve. Mondjuk 100 kilométert 1300-1400 szinttel.
"625-ös akkuhoz szerintem másik bringa is fog kelleni, mert a régi rendszerekkel nem lesz kompatibilis." - jönni fog az új bringa.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #1415 üzenetére
Az jól hangzik. Mondjuk én még csak most kezdem kiismerni a motort, és most kezdek ráérezni, h hogyan lehet takarékoskodni az energiával. Plusz jobb erőben is vagyok már mint amikor elkezdtem (~2 év kihagyás után) - szóval emiatt is sokat tudok spórolni ha akarok.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Köszi, de ez még csak a kezdeti "szárnypróbálgatás". Lesz ez ennél sokkal jobb is szerintem.
Az elégetett kalóriát nem érdemes nézni, mert nyilván nem tudja kiszámítani az Endomondo. Te egyébként ismersz olyan programot ami valamennyire figyelembe veszi, h elektromos bringával mentél? Az órádon be lehet állítani?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Somatom #1426 üzenetére
Igen, ezt vágom, de én inkább valami olyasmi megoldásra gondoltam, h megtippeled az átlagos rásegítés mértékét (pl 50% Eco, 20% Tour...), és az app abból kalkulál valamit. Ez nyilván nem lesz pontos, de még mindig sokkal jobb mint így, h kiszámolja rásegítés nélkül. Én kerestem ilyet, de nem találtam.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #1440 üzenetére
Nem gondoltam, h szükségem lenne ilyesmire, de utána fogok olvasni egy kicsit. Köszi a tippet.
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #1443 üzenetére
Az edzésfunkciók engem sem mozgatnak (egyelőre), a navi viszont jól jönne - de csak az erdőben. Rá lehet valahogy varázsolni a turistaútvonalakat?
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #1496 üzenetére
Az nem baj, h torzszülött. A lényeg, h "egyedi" legyen.
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
Megvan még, télen fogom cserélni! Idén sajnos alig tudtam menni vele eü. okok miatt. Egy negyedik generációs Bosch motorosat szeretnék helyette, ősztől figyelem majd az akciókat. Még azon agyalok, h rugóútban feljebb lépjek-e eggyel?! Amúgy már a vevőm is megvan rá.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
Sziasztok!
Visszaolvastam, de nem teljesen tiszta a kép, segítsetek, pls! Shimano motoros bringákat nézek, az egyik 2023-as modell EP801-RS motorral, a másik 2022-es, EP8-RS motorral. A zörgésen kívül van más hátránya is a korábbi modellnek? Szerintetek érdemesebb az újabban venni (nyilván drágábban), vagy nincs nagy különbség és OK a régebbi is?!
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7375 üzenetére
Köszönöm, ezzel sokat segítettél! Közben rájöttem, h a régebbi motorral szerelt bringa nem 22-es, hanem 21-es modell. Nagyon furcsa, h ilyen hosszú időre készleten ragadt. Ettől függetlenül hajlok rá, h azt válasszam, mert sokkal magasabb felszereltségű és ugyanannyiba kerül.
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #7377 üzenetére
Köszi neked is! Igen, az Orbeákat nézem! Most nagyon jó áron mennek a 22-es és a 23-as modellek.
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #7377 üzenetére
A bringás topikban már érdeklődtem, de lehet, h tőled gyorsabban választ kapok...
RD-M8150-es váltóról mi a véleményed? Megbízhatóság, tartósság, fenntartási költségek, stb. Szerinted vállalható vagy inkább maradjak a hagyományos XT-nél?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #7381 üzenetére
Köszi ha megkérdezed, de valószínűleg maradok a mechanikusnál. Még alszom rá egyet.
Nagyon tetszenek a Wild-ok is, de hozzám sokkal jobban illik egy Rise. Leginkább talán a kisebb súly miatt. A full power-t sem igazán tudnám kihasználni, nekem akkuból is elég a 360-as. A hétköznapokra még sok is, a hosszabb túrákhoz meg veszek egy kiegészítő akkut. És az sem mellékes, h most jobb akciók vannak a Rise-ra, szóval sokkal többe kerülne egy Wild.A gyors láncfogyást nem értem, ez minden 12-es rendszerre igaz?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7383 üzenetére
Köszi az infót, hasznos volt!
Igen, csak a karbon Rise-okat nézem! Nehéz pontos adatot találni ehhez, de elvileg minimum 3 kiló súlyelőnye van a Wildhoz képest, ugyanazzal a felszereltséggel és kisebb akkuval.
Évekig használtam egy full power bringát (23.5kg), én legtöbbször azzal is kis rásegítéssel és lassan másztam (12-17km/h körül), ezzel szerintem nem lesz problémám a jövőben sem. 95%-ban amúgy is egyedül tekerek, mondjuk ha ez változna akkor lehet, h gondban lennék.
Olvasva a Rise teszteket a kisebb súly, teljesítmény és fogyasztás miatt a Rise 360-as akkuval tudja egy 500 pluszos full power gép hatótávját. Plusz elvileg nagy előnye egy bringának, h többet mész vele rásegítés nélkül. Én úgy kalkulálok, h ez OK lenne nekem. Nekem a hétköznapokra bőven elég a 360 is, a kiegészítő akkut pedig csak ritkán cipelném magammal. Persze előfordulhat, h tévedek, de mindenképpen szeretném kipróbálni.
Ja igen! Még soha nem volt 120-as rugóutnál többet tudó bringám! Nekem a Rise 140-es rugóútja is soknak tűnik, de a160-ra biztos, h nincs szükségem.StLui: A 23-as karbon Riseokat már lehet rendelni 540-es akkuval is! (plusz 900g) És adott esetben ehhez még hozzá adódik a 252-es kiegészítő akku is. Egy ilyen kombóval már világbajnok hatótávod lehet!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7390 üzenetére
Szerintem tudnak a vázon is spórolni! Több tesztben is olvastam, h a 23-as modell az egyik legkönnyebb fully váz a piacon. 100 grammal könnyebb lett facelift után.
A többivel egyetértek!
Jaja, ez a nekem való bringa! 45 vagyok, már nem durvulok. Mondjuk régen sem igazán...
Ma egyébként megjött a gép! Most hatalmas az öröm, óriási mázlim volt, mert azon kívül, h több mint 30%-os kedvezménnyel tudtam megvenni, kicsomagolás után vettem észre (alig 4-5 perc után ), h fel van rá szerelve a Range Extender! Amúgy is megvettem volna, szóval egész jó kis grátisz! Nem igazán értem, de nagyon örülök neki.
Szerk.: Meg lehet nézni valamelyik alkalmazással, h melyik akkuval van a bringa szerelve (360 vagy 540)?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7427 üzenetére
Köszi! Teszt később, még pár cuccot upgradelnem kell a bringán.
Egyelőre sajnos nem boldogulok a gyári alkalmazásokkal. A telómra feltettem az E-Tube Ride-ot, de azon belül csak ennyit látok, és nincs lehetőség semmilyen beállításra.
PC-re feltettem az E-Tube Projektet (Pro), de úgy tűnik, h az csak kábellel működik.
Szerk.: Úgy tűnik, h az E-Tube Project Cyclist kéne nekem, de az meg nincs se Winre, se Androidra?!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz bulikavagyok #7428 üzenetére
Probléma megoldva. Abból adódott az egész, h a Play Áruházban nem érhető el csak a Ride elérhető. Az E-Tube Project Cyclist nincs fent csak az Apple Storeban. Nem értem, h miért?! Letöltöttem nem hivatalos forrásból, most már megvan minden adat amire kíváncsi voltam.
A motor kapott is egy frissítést, plusz kiderült, h valóban 360-as akku van a bringában. Túl soknak találom a bringa súlyát, ezért merült fel bennem, h véletlenül a nagyobb akkuval kaptam. Így egy kicsit többet kell költenem rá, mint ahogy eredetileg terveztem. -
nagyúr
válasz Runner_fxr #7430 üzenetére
Köszi!
Már összeállt a kép. Már csak azt nem értem, h hivatalosan miért nem érhető el a E-Tube Project Cyclist a Play-Áruházban?!
-
nagyúr
válasz nismoka #7431 üzenetére
Orbea Rise M10 (2023), XL-es méret. Elvileg 400 grammal könnyebb mint az elődje (ebből 300g az új akku), ezért én 18-18,5 kilóra számítottam. De sajnos pont 19 kg a mérlegem szerint. És ez pedál nélkül, szóval majdnem másfél kilót kell faragnom belőle, h 18 kg alá kerüljön (ez volt a cél eredetileg). Gumik és fék-szett kb 800g mínusz, de onnan még nem tudom, h hogyan tovább.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7447 üzenetére
Méretenként 2-300 gramm?? Ez meglepett, max 100-ra gondoltam.
Nagyon szépen köszönöm a tippeket!
Elgondolkodtató amit a gumiról írsz, az meg sem fordult a fejemben, h kevésbé strapabíró lehet tőle a bringám. Az én felhasználási szokásaimhoz szerintem sokkal jobban passzol egy XC gumi, 85-90%ban aszfalton tekerek, csak nagyon ritkán szoktam erdei utakon "csapatni". És egy szett Rekon Race-szel több mint 400 grammot, illetve a Racin Rayjel már majdnem 600-at nyernék! Egyébként valószínűleg a RR lesz a befutó, az analóg bringámon is az van, minden igényemet kielégíti. De ha már gumik: mi a véleményed (véleményetek) a tubeless rendszerekről? Elvileg azzal is nyerhetnék "pár" grammot.
A bringa gyárilag karbon kormánnyal van szerelve. A karbon hajtókaron én is elgondolkodtam, van is egy ilyen a másik bringámon, majd megkérdezem a szerelőt, h kompatibilis-e vele. Elvileg 100 gramm mínusz.
Karbon felnit nem szeretnék. Összesen alig 144 grammot nyernék vele (az eggyel magasabb felszereltségű Rise-on lévő felnivel számolva). Plusz a súlyom miatt amúgy sem tudom, h ajánlott lenne-e karbonra váltanom?!
A küllő csere érdekes lehetőség, magamtól eszembe nem jutott volna, de szerintem kihagyom.
Agy cserét is kihagynám, nem sokat lehet nyerni vele.
Az XTR hajtástól tartok egy kicsit a gyorsabb elhasználódás miatt.
Nyereg jó ötlet, valószínűleg meglépem!
Ettől könnyebb dropper nem nagyon van a piacon, kivéve a FOX SL. Kb 100 grammot nyernék vele, de két tesztben is lehúzták, állítólag nem a legerősebb konstrukció. Az én súlyomhoz szerintem nem ajánlott. Az viszont megfontolandó, h rövidebb droppert tegyek bele. De mivel ez az első dropperes bringám, még nem tudom, h ez jó ötlet-e?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7468 üzenetére
Ismét köszi a tippeket!
Tubeless-en még gondolkodom. Úgy tűnik, h idén két bringát fogok felváltva használni (plusz Bubi), így nem biztos, h OK lenne nekem. Egyébként hülyeséget írtam az előbb, mert ez a hatalmas aszfalt túlsúly csak az elmúlt 2-3 évben volt jellemző, költözés miatt idén várhatóan nagyot fognak változni a bringázási szokásaim. Legalábbis remélem, mert egyébként nagyon szeretem a jó erdei túrákat.
Érdekes amit a felső polcos Sram cuccokról írsz, én egyáltalán nem voltam képben ezzel kapcsolatban. Mondjuk mentségemre szóljon, h soha nem volt még Srammal szerelt bringám. Amúgy nincs velük semmi bajom, csak valahogy így alakult.
A felfüggesztés beállításától tartok egy kicsit! Ez a cucc egyértelműen overkill nekem, korábban az is megfordult a fejemben, h egyszerűbb (és könnyebb) felfüggesztésre váltsak.
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7470 üzenetére
Na ez megint új infó, köszi! Felfüggesztés marad. Egyébként épp azért gondolkodtam el a cserén (a súlycsökkentés mellett), mert ezek túl bonyolultnak tűnnek nekem. Mindegy, biztosan megbirkózom majd a feladattal.
Az XC gumiból viszont szerintem nem engedek, ezek az enduro/downhill abroncsok biztos, h nem nekem valók. Illetve a féket is cserélem mindenképp.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Én is a kisebbet választanám! 192 cm a magasságom, emlékezetem szerint kétszer volt alulméretezett bringám, az egyik egy elektromos (fully) Cube, ami 188 cm-ig volt ajánlott (21"), de ennek ellenére az eddigi legkényelmesebb bringám volt. A másik egy fully XC Merida, ami még kisebb volt (20"), de azzal sem volt semmi problémám. Így utólag belegondolva a Meridából szerencsésebb lett volna a nagyobb méret, de így is évekig tekertem vele boldogan.
Szerk.: Ja igen, az én átlépési magasságom is kisebb az átlagnál!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz trialboj #7506 üzenetére
Én három hete vettem egy Rise-ot, lassan már doktorálhatnék belőle. Bár még egy métert sem mentem vele. A karbon modellekről nagyjából minden tudok már, mire lennél kíváncsi?
Másik bringa? Én a Scott Lumen eRide-ot néztem még, 50Nm-es 360-as akkuval. Sokat nem tudok róla, még annyit (ami fontos), h könnyebb mint a Rise. Én viszonylag gyorsan elengedtem azt a bringát, mert van egy majdnem ugyanúgy kinéző 22-es Spark RC-m, és rájöttem, h most valami újra vágyom. De a helyedben biztos, h jobban megfontolnám!
Kijelző téren jól áll az Orbea! A Rise kompatibilis a Gamin cuccokkal, így órára vagy komputerre is kitehet az adatokat. Nekem mázlim van, mert amúgy is Garmint használok.
Egyébként nagyon jó ajánlatokat találtam 22-es és 23-es Rise modellekre az EU-ban, szívesen megosztom veled!
Új hozzászólás Aktív témák
- Automata kávégépek
- Vicces képek
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Path of Exile (ARPG)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen