Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • trialboj

    őstag

    Sziasztok

    Szeretnék én is egy villanyvasat venni már egy ideje, eddig halogattam hogy még ráérek, de egészségügyi problémák miatt, most jött el az ideje .

    Minél jobban beleásom magam a részletekbe annál lehetetlenebbnek tűnik a helyzet. :F Először valami egyedit szerettem volna, pl találtam egy igazán érdekes Kellyos Theos F50 modellt, ami még talán raktáron is van, de semmit nem lehet fellelni róla a neten. ezen a videón is csak nézzük, és hiába mondja hogy nemsoká kipróbálja, 2 hónapja nem tette. Érdekes a carbon composit váz, de elég komplikáltnak tűnik a thinklink felfüggesztés, sok forgásponttal csapággyal, itt a sár nagyobb károkat tehet.
    Aztán találtam ezt a Propain márkát, sosem hallottam róluk de állítólag korrekt brand, nagyon tetszik hogy kicsit lehet mókolni a felszereltségen színeken, eleve jól néz ki a bringa, és egyszerű a felfüggesztése, ami gondolom jobban tűri a sarat, ez is lenne raktáron de itt meg az a gond, hogy drága a szállítás, és ha valami gondom lenne a motorral, és amilyen az én szerencsém tuti lesz valami, horror összeg lesz utaztatni oda vissza, nem beszélve az elvesztegett időről.

    Szóval lemondtam a nagyon egyedi bringákról és elkezdtem szűkíteni a kört, jártam pl a Specializednél, de mint kiderült nincs 5 év gari ahogy gondoltam, ott is csak 2 év jár mindenre, így már nem éri meg számomra az az extra 2000 euro, főleg hogy a 2022 modellek mind sram rendszerrel vannak szerelve, itt ugye a 2.2 Brose motor állítólag már nem olyan vészes, Runner szerint 2.1-es motorral nem érdemes venni, pedig azokból még lehet shimano hajtás és fékes felszereltséget találni, 7400euroért már nem vennék bringát, de ha mégis akkor semmit nem szeretnék cserélgetni rajta.

    Időközben megnéztem ezt a videót a motorokról, és most tényleg nem tudom hogy melyik a jó választás. Az egyik típus felfele kerreg a másik lefele csattog, a brose a legcsendesebb de csak ha carbon vázban van, yamaha olyan kevés van hogy alig van róla infó :W Aztán a digitális kijelző meg kezelőfelület is nagyon eltér, a Bosch a leg gagyibb sajnos, a shimano ep8 korrekt, a brose a legszebb mert minimal. Összességében több videót megnézve a Bosch gen4-re szavaznak a legtöbben, és ez is a leg elterjettebb, de nagyon fura mennyire igénytelen megoldásaik vannak, a kijelző terén, egy verziót sem találtam ami ok lenne. Na de ezt meg lehet szokni.

    Ami nagyon zavar, hogy rettentesen nehéz teszteket, vagy valós képeket és véleményeket találni bizonyos lower end modellekről, mert mindenki csak a top modellekkel foglalkozik, vagy az éppen alatta lévőkkel, ami sokszor teló és akku méretben is eltér, tehát annyira nem releváns számomra.
    A realitás vizeire evezve, na meg a készleten lévő bringákra szűkítve maradt kb két modell ami befutó lehet, a Cube STEREO HYBRID 140 HPCRACE 625 és a Focus Jam 2 6.8 egyforma aksi motor, kb felszereltség de utóbbi drágább pedig 2021-es modell.

    Itt van valakinek hasonló modellje? A használt piacon is nézelődőm de 2021-nél régebbi gépet nem vennék, az meg ritka hogy valaki eladjon egy szinte új bringát, szóval a fellelhető bringák nagy részét szerintem keresi a gazdája egy másik országban :((( .

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Van valakinek cube elektromos gépe? Ezeken a vasakon saját cube stucni van, az érdekelne hogy mivel ott mennek a kábelek is, ezek vajon cserélhetőek? Úgy tűnik hogy a stucni már nem része a kivágott résznek.

    Illetve a bosch kioxx 300-ról van valakinek véleménye? A videón az mutatják hogy le lehet szerelni a buta kijelzőt, én amúgy is wahoo gps-t használok, ami sokkal hasznosabb, de ettől függetlenül is, jobban mutat a minimal gombos felület, de érdekelne ha valaki tapizta már hogy ez mennyire jó minőségű? Én eddig csak a specialized gombjait piszlálhattam (egy promo klipp készítés alkalmával), az gumirozott, és nagyon minőséginek tűnt, de nem teszteltem élőben szóval arról sem tudok jót vagy rosszat mondani.

    Egészen pontosan ez a modell, vagy széria érdekelne, kicsi az esélye hogy pont ilyen legyen valakinek, de azért hátha: [STEREO HYBRID 140 HPC SL 750 29] Ezt találtam a legjobb ár/érték arányú gépnek, csak a váltókart kell XT-re cserélni, és tökéletes bringa lesz belőle.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Hello,
    Kaptam egy idei turbo levot tesztelgetni, ma mentem is vele egy kört és lenne pár kérdésem.
    Ez a bringa 500as aksi van benne, ami azért nem kicsi, viszont mégis nevetségesen hamar megadta magát. Öszvissz 45km / 900 szintet tettem meg, ebben főleg trail mód volt erdőben, aszfalton oda ecoban, és nyilván használtam mászásnál a boostot, de azt ritkán és igen rövid mászások voltak, hazafele már csak piros ledem volt ami az elején még rásegített többször le fel kapcsoltam az eco-t, viszont a végére már semmit nem csinált, mind1 volt milyen módban vagyok.
    A piros csík az a kampec kategória? az még nem tűnik el, és akkor lesz teljesen offos az aksi?
    Sérülhet ha pirosig merítem?
    Eredeti töltő, vadi új minden, én léptem át a 100. km-t, normális hogy brutál meleg a töltő ház? Nem az én bringám, de én raktam alá egy nagy réz táblát hátha jobban hűl majd.
    A séta módot hogy aktiválom?
    A baloldali gomboknál van egy speci jellel ellátott gomb, az mit csinál?
    Legfontosabb kérdés, hogy az anyám kínjába kell ebikon váltani hogy ne pattanjon akkorákat a lánc? Mivel nem egyből veszi el a rásegítést ahogy kevésbé terhelem a pedált, mászás közben nem tudok "normálisan" visszaváltani, pattog csattog szerencsétlen.
    Most látom a spec oldalon, hogy ezen csak sx váltó van, nem lehet csak 1 sebességet váltani le/fel, ez GX-nél változik? Amúgy jól vált, csak idegesít hogy nem tud egyszerre többet.
    Fékek jók, megfogták 40ről a gépet, 0-ra lassultam az utolsó pillanatban mert árkot ástak keresztbe az eddigi ösvényen, és csak a végén láttam meg, közel volt de megmentették a kis seggemet.

    Kb ennyi lenne :D
    köszi

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Szilágyi84 #5421 üzenetére

    Azért az irreális hogy ne töltsem 100-ra, hazaértem 1 órát hagytam aztán estére odaraktam tölteni, hogy másnap legyen kész mire megyek meló után. Az hogy 0-ra ne merüljön még lehet tartani. Nagyon fura volt hogy ilyen keveset ment, én azt hittem hogy egy 500Wh, 2022 modell full turbó módban tud 40km-t.
    Szerintem tegnap teljesen mértékben vegyes használat volt, főleg egy átlag ebike vásárló számára, ez még a fele sincs a reklámozott 100km-es hatótávoknak full eco sík terepen.

    Habár lehet hogy az appon belül kicsit finomhangolni kellene, mert sokszor az eco kevés volt a trail meg sok.
    Váltásról valaki tud okosságot? hogy ne szakadjon le a lánc 1000km után?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Toltam ma is egy karikát, most nagyjából egy dombos kiépített DH részre fokuszáltam, az oda vissza út 20km aszfalt eco módban, ott pedig főleg trail és néha boost módban mászkálva jött össze a 36km/850m szint, úgy hogy még maradt 3 csíkom, mire hazaértem.
    Én ezt továbbra is karcsúnak érzem, nem vágom hogy lehetne ebből 50-70km / 2000m szintet csinálni.
    A váltás továbbra sem a legjobb terhelés alatt, de sikerült megtalálnom a walk assist gombot, így faszán fel lehet tolni meredek részeken is.
    A motor amúgy nagyon csendes, én azt gondoltam ezek sokkal jobban darálnak, meg még néztem is videót hogy mennyire csattog a többi gyártónál a szíj meg milyen zajos, na itt semmilyen zajt nem hallani miközben szúrod neki lefelé. Mondjuk fura hogy a motor akkor a leg hangosabb mikorlassan mész és minimális a rásegítés, ahogy rendesen tekerni kezdem elcsendesül.
    Stravan sajnos nem ismeri fel az analog szegmenseket, így mindet újra kell jelölni, nagyon kevés van errefelé, de félgőzzel is KOM volt az összes, hát itt még nem egy olyan elterjedt játékszer.
    Holnap megint egy túrázós teszt jön, óvatosba használva megpróbálom kihúzni 60km-ig.

    Amúgy mivel a lánc nem forog visszafelé, hogy a tsába kell ezt olajozni? :F

    Ha esetleg valaki később olvassa, erről a bringáról van szó: Specialized Turbo Levo Alloy Electric Mountain Bike 2022

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz baluka #5426 üzenetére

    Kösz a tippeket neked és sebgutkopf-nak is.

    Lehet nem említettem, kollégám bringája, ő 1 hónapja "használja", de én négy nap alatt 3x annyit mentem vele mint ő eddig, szóval neki bőven jó lesz.

    Viszont lenne pár kérdésem hozzád, mert az elmúlt 4 nap után elég nagyot csalódtam az elektromos paripákban úgy általában.

    Ebben a hiper szuper brose 2.2 motorban, vagy általában a többi motorban, a hajtásnál nincs egy érzékelő ami figyeli a pedál terhelést és aszerint adagolja a rásegítést?
    Én pont az utolsó 2 tekerésnél vettem észre, hogy igazából ha megszakadok úgy tekerem izomból, de lassú a pedálfordulat / vagy a sebesség, akkor nem adja le a beállított rásegítést. BTW így állítottam be ha bárkinek is segít. Ez pl fejjel lefelé állított bringán is észleltem ahol épp csak átfordítottam a pedált és már tolta is a motor, pedig szinte 0 befektett erőt adtam le, csak kézzel tekertem egy picit.
    Tehát nem aszerint dönti el mennyit segítsen hogy én milyen erősen tekerem a pedált, hanem valami előre programozott fordulatszámot vesz alapul, ez igaz?

    A másik negatívum a motor és főleg a töltési portoknál a szigetelés, ez a speci bringa 2 kis ajtóval védi, eddig kb 6-7x volt kinyitva de nálam már letört valami kis mini puca belül, és nem záródik olyan szorosan a külső ajtócskája, ismétlem hogy a bringa 270km-t tett meg eddig. Ez a márka árulja a legdrágábban a szarjait, hogy lehet silány műanyagból csinálna azt a részt ami állandóan surlódik minden kinyitásnál?!

    Ezt egy hardtail cube, másik ismerősé, nem hittem el hogy képesek ennyire nemtörődöm munkát végezni. Lentrőn van a kis ajtó illesztése is, de a víz fentről folyik bele a portba, picit sem szorul a dugóba, ha nem ragasztja le minden mosásnál tuti hamar annyi lesz a csatlakozóknak.

    A motor védelme és borítása sem tűnik annyira precíznek, ez olyan tipikusan amerikai? Szarul illesztett elemnek tűnik. Ez pl az alja, és látszik a motor csavarja, innen verődik fel a sár meg kő, miért hagytak ekkrora lyukat?

    Továbbá rettentő irritáló hogy csak 25 ig van rásegítés, nem is értem honnan jön ez, ha jól tudom amcsiban magasabb a limit. Az is hülyeség hogy ha kiüttetem akkor ugrik a garancia, nem értem miért nem kaphat 30-at az akinek van jogsija és vágja a kreszt, hogy lehessen vele haladni sík aszfalton az erdők között.

    Amúgy a bringa felszereltsége tényleg fapad, de én semmilyen komolyabb hátrányt nem éreztem(kivéve a dupla le/fel váltást), pedig utolsó gen slx szetthez vagyok szokva a sajátomnál. Nyilván csak kezdőknek ajánlott ez a gép, de a fékek nagyon megbízhatóak, az első teló sem rettenet, habár az acél becsúszó kicsit nevetséges, az sx váltó is teszi a dolgát.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz coolabácsi #5436 üzenetére

    És az milyen bringa? Mikori modell? Én most úgy olajoztam hogy gyorskötegelővel hozzáfogtam a hajtókart az első tányérhoz és így lehetett visszafele tekerni, első alkalommal meg fejjel lefele állítottam a bringát, és simán csak tekertem vele előre, miközben olajoztam.

    Kicsit irreálisnak tűnik nekem a 62km/800m turbo módban, persze lehet másképp van belőve a rásegítés de az 500-as aksi képes kitolni magából ennyit?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz MGaa73 #5485 üzenetére

    Ez nem tudom mire való.

    Lenne egy kérdésem azokhoz akik nagyon értik a rendszereket. Van rá lehetőség, esetleg van is bringa amely képes leejtőn fékezés helyett visszanyerni energiát?

    A technológia már adott, csak gondolom kva nehéz az extra tech ami ahhoz kellene hogy ezt a bringák is tudják, pedig mekkora mászókákat lehetne tolni ha legalább a felét visszahozná lefele.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Tudnátok adni egy vagy két weboldal címet ahol használt bringákat, főleg ebikeot lehet találni? A jófogás a legnagyobb oldal? Ott alig találok komolyabb bringákat.
    Valamit rosszul állítok be vagy tényleg ennyire kevés L-es 600k fölötti eladó gép van?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Furcsa mód nagyon kevésszer merül fel a cube stereo hybrid a topikban, ha rákeresek szinte csak Runnert dobja be, aki épp azt bizonygatja hogy milyen jó ár érték arányú gép, aztán még sincs senkinek a csoportból.

    Ma voltam megnézni egyet, zsír új, jó árat adtak rá, és tényleg top cuccokkal van szerelve ahhoz képest hogy 5000 euro, na de az a töltési port sapka valami nevetséges dolog, egy ilyen gépen.
    Nem is tudom megérteni hogy lehet ennyire kevés figyelmet fordítani rá, minek XT fék, elég lenne az SLX v akár deore és raktak volna még pénzt a fejlesztésbe, legalább egy gumigyűrűs rendes zárat terveztek volna rá.

    Nem fotóztam le, de egy teljesen átlagos műanyag jobbra csúsztatható kis fedél, szerintem 20-30 mozgatás után elkezd majd kicsit kotyogni, onnantól még annyira sem zár majd, és 1-2 év átlagos mosás után elkezdhet korrodálódni a csatlakozó.

    Én nem értek hozzá, nem sok megoldás láttam, de a Specialized eléggé profin végezte el a házifeladatát! 2 védő sapka, gumigyűrű, mágnes, minden van ott.

    Mellesleg annyit tudtam meg, hogy M-es méretben ez a bringa nem passzol a 179cm 84 lábhosszhoz.

    A rásegítést adagoló kar is igen gagyi élőben, a képeken elég faszán mutat, de olcsó műayag hatása van, és a ledek sem szépen világítanak, nem értem miért nem lehetett ezen is dolgozni még kicsit, és közelebb kerülni a specihez, a nem szégyen a legjobbtól lopni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz StLui #5579 üzenetére

    Köszi, ha lesz időd tudnál írni pár szóta cube-ról? A motor érdekelne, pl mennyire zajos? zavaró erdőben ha egyedül tekersz? Tényleg recseg v csattog lefelé, rázós terepen a motorban valami? Bosch app jól működik, lehet finom hangolni melyik módben mennyire segítsen a motor? Töltés mennyire gyors? Neked mennyi volt a max amit ki tudtál tekerni abból a 625-ös aksiból? 70km/2000 szint reális elvárás?
    Töltési port neked is egy sima műanyag fedő amit el lehet fordítani és ennyi? Volt bármi megbízhatósági problémád vele?

    Az a gond hogy ezen kívül nincs semmilyen pedelec ami elérhető árúnak mondható. Runner még mondta a Meridat, de azt itt nálunk kb senki nem forgalmazza, és aki mégis az jóval 5000 euro felett indítja, az meg túllépi a keretet.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Somatom #5615 üzenetére

    Ez amúgy rég óta érdekel, az elektromos roller minek minősül? Lazán mennek 30 felett a nem bérelhető verziók, pedig az egy sokkal instabilabb konstrukció. Kilátásban sincs olya tervezet hogy 25 fölött is lehessen ebikot venni ha van B-s jogsid?
    Még runner írta hogy a motorok hamarabb halnak ha kiütöd belőle a limitet, de amcsiba eleve 31 a limit, akkor az ő motorjaikkal mi van?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz axlfsi #5619 üzenetére

    Ne viccelj már, egy komoly márka sem tud olyan bringát amivel 200 km-t lehetne menni, a tiéd mégis hogy képes ennyivel jobb teljesítményre?
    Még egy 100km is brutál sok egy házilag épített bringán.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz sebgutkopf #5639 üzenetére

    Bocs én noob vagyok, de akkor a gyártók miért nem használják egy modellnél sem ezt a bivaly akkut? A speci 90Nm-es motorja is csak 750Wh, a full carbon bringa alig több mint 20 kiló, vajon miért nem rakják bele azt amit ti emlegettek?
    Nem kötekedni akarok, de érdekel, miért bír többet egy DIY ebike mint egy gyári.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz sebgutkopf #5652 üzenetére

    Nagyon köszönöm a részletes választ.

    Jó ideje nézegetem milyen gép lenne jó nekem, és majdnem biztos voltam benne hogy a cube/bosch kombó megfelel, aztán elbizonytalanodtam mikor láttam hogy kb az összes többi gyártó már elkezdte integrálni a kijelzőt, minimalba mennek a gombokkal, a bosch meg semmit de abszolút semmit nem újított 2023-ra.

    Minél több reviewt olvasok annál elkeserítőbb a helyzet, mert nem találok egy olyan gépet ami első sorban túrázásra van, de lehet vele kicsit vadulni is.
    Tegnap megrendeltem ezt a magazint Runnder szerint ez egy egész korrekt weboldal, a télen lesz időm átnyálazni melyik bringának mi az előnye/hátránya, tavaszra csak megszülöm a döntést.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Somatom #5663 üzenetére

    Jövő tavaszig, csak elkezd helyre állni a bringás világ is, már nem akar mindenki biciklit venni. Eleve nem is lesz annyi felesleges pénze a népnek mint 2020/21ben, ha odavernek a gázárral.

    De egyelőre egész távolinak tűnik, mert lassan akár milyen tágra nyitom a pénztárcám nem találok olyat gépet ami minden szempontból megfelel. Mert ha 1.5 helyett 2.5-ért vennék bringát, akkor az elvárások is nőnek, és olyan ügyesen vann összeállítva a felszereltség, hogy valami komoly hátrány mindenképpen legyen az első 2-3 felszereltségű modellben.

    Pl én a sram váltást és fékrendszert hitványnak tartom, de egy olcsób bringán bevállalnám, kb 300k-ért lecserélhető shimanora, de egy drága gépnél nem szeretnék még ezzel is szívni. Nem értem miért nem árulja minden gyártó ilyen és olyan felszereltséggel.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Joshi #5678 üzenetére

    Egy ismerős csillagászit árú turbo levot vett, kérdezte hogy lehetne-e gyorsabb a gép, hoztak neki kb 50k forintért mágnes szettet, eleve ahhoz a bringához gyártva, olyan okosan van megoldva hogy a kerékbe forgó mágnes sebességét valahogy harmadolja, mivel ez is forog kicsit, és ezáltal semmilyen szoftos vagy fizikai mókolás nincs a motorban, csak a sebesség szenzor nem éri el a 25-öt és tovább él a rásegítés.
    Szerintem ez egy eléggé lekövethetetlen hack, ugyanakkor ha okosan használva valaki talán a motort sem reccsenti meg.
    Bónusz pont hogy az üzlet azt mondta ha gond lesz a bringával simán gariztatják neki.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz sebgutkopf #5681 üzenetére

    Úgy látom te tényleg eléggé benne vagy a témában, megkérdezhetem hogy milyen ebikot vettél végül? Az akku mekkora, és mi volt eddig a max amit ki tudtál belőle préselni?
    Nem tudom a keretedet, de 5-6000 euró között volt olyan amit jónak találtál?
    -
    Én nem vágom annyira hogy kell az jövő évi kínálatot kutatni, youtubeon néztem meg pl a 23-as cube-ot, és azon még az előző generációs kapcsoló volt, engem pl érdekelne hogy azt ki lehet vajon cserélni erre a modernre? A kijelző annyira nem is érdekel, mondjuk a töltöttséget jó lenne látni.
    Pl azt sem értem hogy a bosch azzal a bivaly nagy kijelzővel miért nem állt össze a garminnal, wahooval, vagy a 3. legnagyobb céggel akinek nem jut eszmbe a neve, és integrál bele egy gps navit is? Én pl mivel van navim, biztos hogy ledobnék bármilyen kijelzőt a gépről, mert túl buta, és nem mutat hasznos adatokat, de ha könnyedén feltölthetném rá az útjaimat, mutatna szintet, és egyébb finomségokat mint egy rendes gps óra, akkor meg örülnék neki hogy nem többet levegyem a bringáról, sem töltögessem.
    ok, most olvastam hogy csak meglépték "Also coming soon is integration of Komoot navigation with the Kiox 300."

    Pl ilyesmiben hogy motor csörgés a lefeléken, tényleg csak a brose motor a jó? a többi zajos? Engem rendkívül zavar ha bármi kattog a bringán, eleve olyan xt hásó agyat használok ami minden csendes, és imádom, ehhez képest egy recsegő bringa óriási visszalépés lenne :(

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #5689 üzenetére

    Van egy ismerősöm aki szándékosan nehéz fokozatokban mászik, mert ő úgy szeret edzeni, most vettem egy top specit, full sram hajtás, és már vissza is kellett vigye, mert a hátsó agy nem bírta...
    Mondtam neki, hogy ha szólt volna, én inkább shimanora való váltást javasoltam volna neki, mert hiába tesznek egy ugyanolyat, attól nem fog tovább tartani ha ő ugyan úgy hajlandó csak tekerni vele.

    A kérdés az hogy a shimi microspline kazetta része, vajon jobban bírja ezt a terhelést, vagy egy ilyen erős motorral ebikeon, teljesen mindegy mit rak fel, mert úgyis hamar tönktre fogja verni a hajtás ezen részét? Az xtr ben nincs sehol titán anyag?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Még véletlenül sem mondták hogy mely bringákon lesz elérhető az új bosch vezérlő. Sem azt hogy kompatibilis-e visszafele, lehet-e régebbi modellre rákötni csak a minimal kormányvezérlőt.
    A közeli képeken még mindig úgy tűnik hogy a specit másolták, de sokkal gagyibb anyaghasználattal sikerült csak :(
    A csávó viszont okosan gondolkodik, nem kell a bringára a kijelző, szerintem még az it mutatottnál is lehetne minimálisabb, pl hogy milyen módban vagyok annyira nem is érdekelne, csak az akku töltöttség ami fontos és mindenképp látható kell hogy legyen.

    Amúgy egy korrekt ebike mennyit kellene bírjon, mielőtt valós probléma lehet a motor v akku csere? 20,000 km? Én kb 100 alkalommal bringázom egy gyengébb évben, most ez elektromossal min 50km/túra, tehát alsó hangon is 5000km/év. A 2 év garancia akkor is él ha x km-t megtettél vele, vagy itt is van egy km limit is mint az autóknál?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #5847 üzenetére

    Én valahol a határon vagyok most az ellenzők és támogatók között. Nekem sem tetszik hogy most már nem számít teljesítménynek eljutni valahova bringával mert aki elektromossal megy annak szinte semmilyen erőnlétre nincs szüksége, sőt néha az a kínos hogy már nem tudok bárkivel menni, mert ha nem bírod tartani a tempót akkor nincs mit keress köztük.

    Ugyanakkor pont emiatt jó dolog, mert így olyan emberek is belekóstolhatnak a sportba akikkel amúgy sosem bringázhattam volna mert nincs idejük állóképességet építeni.

    Viszont az rendkívül frusztrál, hogy utóbb említett emberek miután mentünk pár kört a környéken, többen is azt mondták hogy ők már nem ülnek vissza analógra, és velem sem jönnek többet amíg nem veszek én is magamnak. Ez mondjuk pont két olyan ismerős akinek volt pénze top of the line specit venni, kbaszott könnyű mégis erős motor és nagy aksi, bármit veszek nem fog tudni olyan hatótávot mint azok a bivaly gépek.

    Én is olvasgatom a teszteket ki mit ajánl, de sajnos minél többet olvasok róla annál inkább tűnik úgy hogy ez a szakág még mindig a szárnybontogatás fázisban van. A legtöbb teszten olyan baromságokat emelnek ki hogy gyenge telót, váltót, gumit kapott, de bmég ezeket egy napa altt cserélheted, viszont szinte szót sem ejtenek a rendszer integrálásáról, hogy milyen a vezérlő, fityegnek-e a kábelek mint pl az összes bosch rendszeren, ahol egy gagyi gumigyűrűvel van odafogva 2022-ben?
    Röhej, most jutottam el a merida concept storeba, ahol végre láttam egy új modellt élőben, láthatatlanul van elvezetve a vezérlő és kijelző kábelezése a kormányon belül, de erre komolyan 2023-ig várni kellett?

    Shimano 2023-ra sokkal nagyobb dobással készült (a bosch abs-t nem is értem, kinek készült, annál hasztalanabb dolgot el sem tudnék képzelni egy montin amit csapatásra terveztek) itt van ez az autoshift, amit nem teljesen értek hogy működik, de a kommenteket olvasva úgy tűnik hogy közel állunk vagy akár már kész is lenne a tech hogy a váltás a motoron belül történjen, elfelejtve a hátsó sort és a váltót de nem fogják meglépni a gyártók, mert akkor túl sokat egyszerűsödne a hajtás kopó alkatrészeinek listája és ez nekik pénzkiesés, pedig szerintem ez lenne a modern bringázásnak az új mérföldköve.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz cekkk #5854 üzenetére

    Már régóta vadászok jóárasított gépeket, itt romániában pl olcsóság van 2500 euroért 5000+ euros gepeket kaphatsz, de szinte biztos hogy mind lopott, kulcsot töltőt szereztek mellé, de ha még ki is fogsz egy olyat aminek van papírja, nem tudod hogy volt használva, garija már nincs, pont alattad megy tönkre, és a motor csere elég borsos, ha meg az akku is tropa akkor óriási bukta.

    Szerintem jelenleg a leginkább rizikós dolog a használt ebike vásárlás, ott ahol már nincs gari, nem tudod mi lapul a motorborítás alatt, azért ez már kicsit bonyolultabb mint egy analog gép, amit azért kívülről átvizsgálva is meg lehet bizonyosodni róla hogy nincs-e valami komoly baja.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #5871 üzenetére

    OMG, elsőre azt hittem, ez a bringa az amit én keresek, böszme nagy akksi, sleek design, minimal ebike feeling, aztán néztem egy reviewt és azt mondták nem kivehető az aksi. :W :W :W WHY? Miért basznak ki a néppel? Hogy töltsem ha nincs aljzat a bringa mellet, főleg kirándulásnál, télen sem könnyű így tárolni, ez szerintem sokaknál elég komoly gond.
    A másik amit nem értek, hogy az m30 modell, miért nem kapta meg a nagyobb aksit? Vajon beleférne?
    Fura hogy az m20 olyan szutyok fékekkel van szerelve, nem ismerem a sram rendszert, ezek 6 csavaros tárcsák, lehet egyből cserélni shimire?
    Érdekes hogy egy ilyen drága bringát 1 darab képpel akarnak eladni, még csak nem is 360ban forgatható, azt sem tudom hogy a töltő port hol van, talán pont a villa mögött az alsó cső alján ahova minden sár felverődhet?

    Nem vágom mi a nagy előnye annak a race motornak, nekem ez a bringa is inkább azért tetszik mert elég közel van egy rendes enduro bringához külalakban, szépen integrált a vezérlés, de több mint valószínű hogy az én túrázós tekeréseimhez overkill lenne, főleg ha a nagyobb aksi miatt az M20-at kell választani.
    A súlyát nem írják az oldalon, honnan lehet tudni az M30 és M20 közötti különbséget?

    -
    Számomra realitás még mindig az hogy két vállalható bringa van amiről sok rosszat nem olvastam a [BULLS Sonic Evo AM-SL 1 Carbon] Ez valahogy 21kg, azzal együtt hogy 750es az aksija, legnagyobb hátránya hogy talán a carbon váz felhangosítja a shimano motort csattogását a lejtőkön? nem tudom ez valóban mennyire zavaró, de én elég finnyás vagyok erre, jelenleg is egy prototipus xt agyat használok ami mindig csendes,

    ... a másik pedig a super basic all time budget CUBE STEREO HYBRID 140 HPC 750
    Ennek csúnya és gagyi a kábelezése a vezérlő rendszer között, nagy buta kijelzője van, primitíven zárható a töltő port, (btw attól nem kell félni hogy ide befolyik a víz és zárlatos lesz? ti csak a motorról írjátok hogy ha beázik annyi neki) Illetve mégis csak egy cube, amire nem olyan nagy öröm felpattanni, de 5000 euroért első ebikenak azért jó lehet, csak nagyon zavaró hogy láttam az úk bosch vezérlést, ami mellőzi a kábeleket, és kellően letisztult.
    Kár hogy az idei cube-ok nem kapták meg az új vezérlést, és az is hogy ez nem beépíthető utólag, ez az egyetlen bringa ami mindent kipipál gyári felszereltséggel, csak azt a retek ronda kábel elvezetés oldották volna meg. Merida szépen elvezette a kormányon belül.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz baluka #5882 üzenetére

    +sebgutkopf

    Elnézést de nem értem miért húztalak fel titeket, főleg balu kollégát- A hozzászólásomat visszaolvasva egy szóval sem írtam olyat hogy rossz bringa lenne az orbea wild, csak elmondtam a véleményemet róla, és nem is hasonlítgattam, pont azért mert én nem olyan gépet keresek, magamtól sosem találtam volna meg, de amit linkelgettek én is megnézem és ahogy írtam, eszméletlenül szépnek tartom az egész gépet, az m30 pedig nem is olyan ijesztően drága ezért egy röpke órára eljátszadoztam a gondolattam hogy akár még jó is lenne nekem, aztán néztem egy reviewt és a nem kivehető aksi nálam no go, szerintem több kellemetlenséget okoz mint amennyi előnye van, főleg télen ha nincs fűtött garázs.
    -
    A cube carbon bringákról én sosem hallottam rosszat, igaz nem is olvasom a forumokat, de ettől függetlenül eddig is éreztem hogy az kicsit olyan mint a dacia spring :))elektromos meg szép, amíg vezetni nem kell.

    Arra a gyártó toplistára azért kíváncsi lennék, analog ágon más a helyzet, de ebike terén nem tudom mi a sorrend az abszolút első speci után.
    ---
    Runner_fxr

    Köszi, amúgy az a Bulls Sonic EVO AM-SL 1 Carbon is elég könnyű, szint hihetetlen hogy tudták ilyen olcsón 21.5kg-ra letornázni. Megvettem ezt a magazint [E-MOUNTAINBIKE
    PRINT EDITION 2022] Elég nagy csalódás, azt hittem majd kiokosít a témáról, és sok újdonsággal szolgált, de annyira általánosan bárhol fellelhető infókkal van tele hogy teljes mértékben hasztalan bárki számára aki csak kicsit is követi ezt a műfajt. Semmit nem ír a 2023-as techről, nem segít megérteni kicsit jobban a tech részét ennek az egésznek, melyik rendszer miben jobb v rosszabb, appok közül melyik a jobb, mire érdemes figyelni stb.
    Az ebike mega teszt, is mind 2022-es modell, egy részüket már nem is lehet kapni szerintem, szóval senkinek nem ajánlom, azt leszámítva hogy a polcon jól mutat nincs haszna :(((
    Amúgy ebben az egyetlen bringa aminél semmiben nem tudtam belekötni az a Yeti 160e T1 mondjuk ennyi pénzért nem is szabad hogy említésre méltó hibája legyen.

    Ah, és igazad van, elég válogatós vagyok, ahogy te is szeretnéd a lehető legjobb techet kipróbálni, én sem szívesen vennék ilyen sok pénzért egy olyan rendszerrel szerelt gépet ami már akkor sem volt jó mikor megjelent. Viszont én boldog vagyok a kis analógommal is, amíg nem találok olyat amire szívesen költenék 5500 eurót, addig csak távolról figyelem mit hajtanak a többiek.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    És a biztosítás nem is opció? Vagy túl drága errefelé? Nekem a melós bringán U lakat van, azt is le lehet vágni de hosszabb meló, márkajelzés stb, le van ragasztva, ennél többet nem tudok tenni érte.
    De én sem hagyom ott még a sima analog bringámat sem, bevásárolni meg melóba csak az igazi urak járnak drága géppel :K

    Egyszer egy használt bringát áruló faszi azzal próbált rábeszélni a bringára hogy ne törődjek vele hogy lehet lopott, mivel papírjai nem voltak, mert külföldön úgyis minden drágább bringa biztosítva van, tehát a tulajnak megtérítették a kárt :U

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Mi újság van erre? Úgy hallom elkezdtek visszaesni az árak a bringáknál is.
    -
    Volt szerencsém kipróbálni egy Speci Kenevo SL-t, pfáj hogy mennyire tetszett. A legkirályabb hogy kikapcsolt állapotban szinte olyan könnyű volt tekerni mint az analog enduromat. Tetszett az integrált kijelző is, habár akinek van amúgy is GPS km órája annak felesleges, meg kicsit zavaróan erős volt a fénye este, de gondolom az appból lehet szabályozni.
    A motorka elég gyenge 1.1 35Nm a 320 Wh aksihoz, trail és turbo modban használtam, síkon pedig off, így kijött egy 40km/700 szint 78-ról 28-ra merült tehát kb fél aksit pukkantottam el, viszont tekertem is mint a veszett, mindenem fájt utána, nem is álltam meg, csak egy fotóra.

    Magamnak biztos nem vennék ilyet, igazából nem is értem ki a célközönség, mert akinek nincs egy legalább közepes edzettsége, az ezzel a motorral nem megy fel meredekebb részeken, és ha nem kapcsolja néha ki, biztos hogy nem is tud igazán nagyot túrázni.
    A súlya meglepően nagy volt, 19.2, nekem könnyebbnek tűnt.
    Még elkérem egyszer hogy kimenjek a helyi pályákra, kipróbálni milyen vele dúrvábban ereszkedni, levegőben, és mászni, de a motor miatt szinte biztos hogy nem tudok majd visszamászni mindent, ami a nagy Levo-val sikerült.
    Az is tetszett hogy a motor fizikailag kisebb, nem néz ki olyan ormótlanul mint a 2.2, viszont a töltési port meg nem annyira védett, és ezt nem értem miért, már nem olyan fontos, vagy ez is egy budget cut.
    Jó kis gép, de pénzt biztos nem adnék érte, ha már elektromos bringa, akkor legyen benne erő, hogy kisegítsen akkor is mikor nem vagyok top formában.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz gbors #6683 üzenetére

    Mi az az SMKP, és tényleg nem lehet buszsávban bringával menni? Hol menjek akkor, a buszsáv bal oldalán? akkor elfér mellettem a busz?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Lajtátok, errefelé nincs ilyen gond, külön bringa utak hiányában mindig ott megyek ahol akarok, és senki nem dudál vagy arcoskodik, mert még a hivatalos eus főúton is szabad veretni :DDD

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Kroni1 #6689 üzenetére

    Románia :DD

    De ti most komolyan arról beszéltek hogy egy szutyok 25-re korlátozott ebikal nem szabad bringaúton menni, ezért a közúton tekertek és az autósoknak böki a csőrét? Nem értem mi ez a szabályozás, eleve a legtöbb ebikot, igaz nem hajtottam olyan sokat, sokkal nehezebb offban tekerni mint akár egy enduro analogot, tehát én lazábban tolom 30-al mint bármely nem hekkelt villanybringás, tehát nekem muszáj a bringaúton közlekedni, aki meg csak 25 el tud tekerni annak hivatalosan a közúton kellene tekernie?

    Azt azért én is adom, hogy senki nem tudja belőni autóból hogy ki alatt milyen bringa van, amíg utol nem éri, és le nem lassít arra a tempóra.

    Én sokat siránkozom hogy itt milyen szinten le vagyunk maradva, de remélem majd he eljön a fejlődés, egyből oda ugrunk ahol a hollandok vannak, és nem kell végig szenvedni ezt a komédiát ami odaát mehet.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Kroni1 #6700 üzenetére

    Akkor már csak egy kérdés, WTF ez az s-pedelec, még sosem hallottam róla. Montikat is gyártanak ilyen limittel? Vagy ez csak melóba járós városba rohangálásra van? Mert ha megvan a technológia és nem olvad el a motor meg az aksi, akkor igazán lehetne 30 a montis korlát is, hogy lehessen közlekedni azokkal a batárokkal az erdőig.
    Felületes keresésem során csak ilyen futurisztikus városi bringákat találtam, egy db ebike sem esett az s-pedelec kategóriába, kár.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Somatom #6702 üzenetére

    Nem vitázni akarok, de tényleg nem értem, ha van egy olyan kategória ahol akár 40 NEGYVENIG engedik a rásegítést, még ha ehhez jogsi is kell, akkor mikor ebike-ot veszek miért nincs opció hogy megmutassam van jogsim, és nekem engedélyezzék a 32-es limitet? Ha a motor bírja, szabály van hogy akár gyorsabban is lehet menni hasonló géppel, akkor nem értem, hogy létezik hogy az összes ország, még a nem tagállam is követi ezt a nem túl szerencsés szabályozást, ami a fent említettek miatt nem is feltétlen értelmes.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    El is felejtettem miért jöttem, az érdekelne hogy pesten hol lehet, szabad, érdemes ebikot bérelni? Egy speci boltban ahol azt mondták hogy másfél misit kell letétbe helyezzek ha el akarom vinni a bringát egy körre, na ilyen hely nem érdekel.

    Esetleg ha tud valaki szervezett ebike túrákat, ahol bérelhetem a bringát, az is jöhetne.
    Köszi

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Van valaki aki ért a bulls gépekhez? Erről a modellről esetleg bármi infó? [Bulls Sonic bosch CX smart 750] Nem tetszik hogy mulet, és az a buta nagy kiox kijelző is otromba, de ha minden igaz az leszedhető, és működik csak a gombokról is. Hátul nem sok hely van, habár ha ezek 2.6 os gumik, lehet vékonyan beleférne egy 2.3 as 29" keréken?

    Nem pontosan értem mi az előnye a kis hátsó keréknek, de nekem 88%ban bringázni kellene, és ott állítólag hátrány ha nem gördül át olyan könnyen az ágakon. Az ára nem tudom mennyire jó, romániában nem lehet kapni ezt a modellt, nálatok iszonyat drága, legközelebb lengyelből lehetne venni de az elég messze van.
    Nem valami nagy márka, de alig találni róla infót, bezzeg ilyenkor hasztalan a chatgpt és társai.
    A leginkább a link tetszik, nem tudom mi a neve, de olyan mint a bergamont fastlane bringám, tehát a himba kar enyhén lefelé ejt, és állítólag így sokkal érzékenyebb az apró mozgásra, is amit a derekam igen csak tudna díjazni. Max egy fél évet használnám, jővő szezon elején tuti eladom, így annyira nem aggódnék a gari hiánya miatt.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ennek a TQ gyártónak van valami reputációja a motor gyártás terén? [2023 Trek Fuel EXe Review] Az 50Nm már tetszene, de miért kell ilyen nevetséges aksit belerakni? Mire elég ez max 1000 szintet lehet vele tolni hegyekben, a 160Wh Range Extender is elég kicsi de legalább drága :))vajon ki a célközönség, aki elég edzett hogy ne használja végig turbo módban, mert amúgy az 50Nm nem elég hogy felvigye magától a hegyre?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    A Turbos kollégáktól kérdezném, kenevonal kijelzős modell, ha hosszan nyomva tartom a + jelet akkor az assist mód helyett átvált százalékra amit 0-100ig állíthatok, de nem értem mit állítok pontosan, ugyanúgy + gombot hosszan tartva tudok visszaváltani. BTW rohadt badass a mission control app, annyi mindent ki lehet rakni a kijelzőre, azt is hányat és mekkorákat ugrottál, mennyit voltál levegőben, fogyasztás, ranget, stb, ezzel engem kilóra meg lehet venni. Más gyártónak van hasonló, vagy 2-3 éves lemaradás van a többiek részéről szoftver szinten is?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz sebgutkopf #6748 üzenetére

    Én imádom az ilyen kis finom elegáns extrákat. Abban igazad van hogy ezt kb egy garmin is tudja, nekem eddig helyesen mutatta az ugrásokat, habár írja az appban hogy még kísérleti stádiumban van, pénteken megyek komolyabb pályára vele, kíváncsi vagyok ott is precíz marad-e.
    Viszont sok olyan adatot is kiír ami tényleg érdekes, saccol hatótávot, tud viszonyítani az átlaghoz képest többet vagy kevesebbet fogyasztasz, mutatja az aktuális fogyasztást, hány wh használsz, milyen erősen tekersz. A mission controlban van rögzítési mód, én nem használom mert wahooval használom.
    #6751jiliantrialboj
    Köszi, ez nagyon okos dolog, jó hogy tudom.
    ---
    Akinek volt szerencséje kipróbálni más márkákat is, shimi, bosch-ra gondolok, ott mi a helyzet szoftveres szinten? Sajnos egyikből sem volt még alattam új modell, csak shimo 8000 és a nagyon gagyi kijelzős bosch kb 2 évvel ezelőtti vezerlő.
    Az érdekelne főleg hogy mindegyiknél testre lehet szabni a rásegítést? Pl boschnál 4 mód van, ami nekem nem tetszik, felesleges a touring, azt ki lehet szedni? Esetleg arról tud valaki infót, hogy bármelyik rendszer szinkroinálható lenne egy garminnal?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz sebgutkopf #6760 üzenetére

    Shimano miben van? Én csak Meridaban láttam, elég sok gyártó otthagyta őket. Meridat sajnos csak Pesten láttam Romániában nem is forgalmaznak pedelecet. Ha jól értem most a Bosch a leg fapadosabb? Mégis az van minden második villanyszörnyben.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Na helló megint :D Jöttem kérdezgetni a szakértőket, mert naykig ér a sár, és nem tudom hogy ne vágjam haza a bringát.
    Szóval itt nagyon lassan szárad az erdő, pontosabban minden alkalommal találok egy pár száz méteres szakaszt ahol agyoncsapom a bringát, általában ez jóféle agyagos sár, amit alig lehet lemosni, és most nem tudom hogy melyik a jobb opció, hagyjam rajta mert kevesebb bajt okoz, mintha naponta mosnám?
    Nem tudom mindig háznál mosni, a nagy nyomású meg gondolom tovább ront a helyzeten.
    Ti hogy oldjátok ezt meg? Speci levo, 2 réteges kupakja van, de nem is a töltő portot féltem hanem a motorhoz nem szeretném ha befolyna sok víz.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Olyan nincs hogy azért forduljak vissza mert a csili vili bringámat féltem egy kis sártól, régebben csináltam ilyet néhány alkalommal, még analóg géppel, de hamar túltettem rajta magam.
    Szóval ha kerti slaggal mosom, és a motor résznél hagyom csak hogy lefollyon rajta a víz, max sikálom, akkor elméletben nem akkora baj.

    Másik kérdés, itt lejjebb irtátok hogy a sokszor GYÁRI SX lánc, pár száz km bír csak ki? Ez normális? Jó hogy nem, minden teljes ciklus után kell új láncot rakni. Egy Gx-el megkínálom azért.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Srácok, arról volt szó pár hónapja hogy idén tarolnak majd az 50nm hajtással szerelt gépek. Elcsesztem v 2 órát, még átpörgettem az ismereteb márkák oldalait, de egy darabot sem találtam. Nincs is? Vagy van csak nem erre? 50-55 / ~500Wh aksival lenne a tökéletes kombó nekem, AMIRE még rájön ha messze megyek, a range extender.

    Melyek az ajánlott márkák jelenleg? Csak olyan érdekel ahol megtanulták vázba építeni a kijelzőt, és minimal a vezérlő setup, tehát pl a bosch kiox300 nagy buta ledes vezérlése felejtős részemről, legszebb a specinek van, a többihez sajnos nem volt szerencsém, de gondolom a shimi is kitalált már valami elegánsabb megoldást.

    Az orbea rise volt közel ahhoz amit kerestem, de nem értem miért ködösít az összes gyártó. Alig van kép a legtöbb bringáról, tehát nem tudom hogy van implementálva a vezérlő és kijelző, legtöbben egy szót nem írnak a súlyról, vagy ha mégis akkor csak annyit hogy a top modell mennyire könnyű, de ez az összesen 6 képpel akarok 7000 eurót keresni, komolyan felcseszi az agyamat. Próbálok impulzívan vásárolni egy bringát, de annyira kevés energiát raknak bele, hogy nem tudnak meggyőzni :DDD

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz bulikavagyok #7507 üzenetére

    Érdekel hát! De hogy van 3 hete top géped és még csak csicskító kört sem mentél vele? :Y
    Érdekelne hogy milyen csatornákon informálódtál, pl egy videó ami összeveti a jelenlegi vezérló rendszereket. Én mondjuk speci/bosch és shimanonál maradnék, mert pl az a rendszer amit a scott használ, gondolom sokkal nehezebben javítható már csak abból kiindulva hogy ritka és csak az igazán nagy boltoknál van szaki vagy alkatrész, én meg nem Pestisrác vagyok :DDD
    Pár éve volt egy szuper jó deal, lengyelben találtam valami Bulls gépet full carbon 700Wh aksi, és mégis 21 kg körül volt, 5220€-ért. Az zavart hogy egy viszonylag low tier márka.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz bulikavagyok #7512 üzenetére

    Én többnyire csak követni szeretném a trendet, csak akkor költenék ennyi pénzt egy bringára, ha valami kva jó árat kapok, vagy eszméletlen egyedi vázfestést találok (most is azért vettem egy ultimate villát, mert tetszett a színe)
    Nekem 50Nm motor és minim 500Wh akksi lenne az elvárás, opcionális bővíthetőséggel nagy hegyi túrákhoz. Csak olyan bringa játszik ahol van hely a kulacsnak, YT Decoy és társai nem érdekelnek. A régi 2021-es speci turbo levonak a felfüggesztése nem tetszik, próbáltam többször is, számomra nem kényelmes, nem nyeli el olyan jól a nagy huplikat, túrázós csapatás közben a nyeregben ülve többször fellő a levegőbe, amit még a kis 100/100 as bergamontom sem csinál, és a geniusn sem volt ilyen gondom. Nem tudom mi a neve, de azt szeretem mikor a tag függőleges, és van kis ejtése a himba karnak, pl giant, bulls, scott.bmc, szerintem ezek a kényelmesebb felfüggesztés típusok, és az érzékenyebb hátam miatt bármikor beálodozom a többi felfüggesztés esetleges előnyeit. /Legjobb felfüggesztés és ebike amit eddig próbáltam továbbra is a speci turbo kenevo sl, ha kiadnák nagyobb motor és aksipakkal akkor már csak az zavarna hogy nagyon könnyen megakad a sár annál a felfüggesztésnél, de amúgy talán az is belefér ha nem száll el az ára./
    -
    Ne szerénykedj, mindenkinek más a top, nekem pl mindig az ami épp van, mert visszafelé nem fejlesztek.De csak nem írtad miért nem hajtod a gépet ha már megvetted. :F
    Féknél én nem mennék XT alá, főleg egy ebike esetében. Hajtásból is csak a shimi, de ott már nem merném kijelenteni hogy nincs ennél jobb.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ha úgy is a hídra fék a téma, akkor kérdeznék én is egyet gyorsan. Shimi xt 2 dugattyús 8100 hátsó fék, eddig bivaly erős volt és kemény is a fék karnál. Most fém betétet raktam bele így is jó volt, mentem vele, de nem tudtam eléggé visszsanyomni a dugattyukat, békéért a tárcsába, ezért raktam rá tölcsért, és mivel fekete olaj jött ki, toltam gyorsan egy gravity bleedet.
    A fenti tölcsérből húzom lefeé az olajat a fecskendőbe. Stroke csavart kicsavartam előtte, fekkart legtávolabb állítottam a kormánytól, bleed után viszont nem lett olyan kemény mint volt.
    Gondolom levegő maradt benne, de mitől? Lehúztam vagy 2 teli tölcsér olajat és a végére lent már csak tiszta jött.
    Most már bánom hogy hozzá nyúltam, koszos olajjal jobban ment, ráadásul most már itt vagyok a bike parkban, ma nyílik de tegnap már láttam pár kva meredek trailt 🫠

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz yle_greg #7635 üzenetére

    Az apple airtag pont belefér a tapered bringanyak alsó részébe, 3d nyomtatott feszítőt lehet kapni hozzá, szerintem egy jó dolog, de ettől függetlenül még sosem hagytam a bringámat sehol, amivel meg munkába járok, nem akkora érték hogy megérje ellopni. Persze én is szívesebben hajtanék szuper könnyű szíjhajtást a melóba mert milyen fasza már az, de az biztos hogy nem maradna ott sokáig.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák