-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
D55
senior tag
válasz
hokuszpk #52451 üzenetére
"régen minden jobb volt"
Ok, ezért mi is cikiztük mondjuk még 20 éve az idősebbeket, ellenben az elmúlt pár évtized költségcsökkentési és marketing "kultúráinak" rendkívül "hálás" hatása a legtöbb technológiai területen vitathatalan(ul botrányos) mértékekben érhető mára tetten nagyon sokszor. Ráadásul ez pont akkor, amikor az emberiség technológiai függősége is átlépett egy kritikus szintet azt ezt kísérő robbanásszerű innovációk idején.
Ezt figyelembevéve tehát szerintem egyáltalán nem valamiféle kiégett károgás vagy nosztalgikus "az idő mindent megszépít" effektus hatása ez most, hanem szinte egy elvárható felelősségteljes megnyilvánulás minden hozzáértő embertől.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
bitblueduck #52453 üzenetére
a tapasztalat értékes, ha olyan a személy, aki mindig meg tud újulni. Mert ebben a szakmában talán az örökös megújulás képessége a legnagyobb skill. Ha az emberfia egy helyen tölt 20 évet, az nembiztos, hogy ebben annyira jó ; eltunyul.
Az Intel fab amíg el nem zavarták a hozzáértő mérnököket a TSMChez, mindig meg tudott újulni ; aztán kijött, hogy a cputervező részleg mennyire támaszkodott a FAB-os srácokra. Amíg az AMD a Ryzennel úgy jött vissza a versenybe, hogy az idők során felgyülemlő sok problémára már megvolt a megoldásuk ( apróbb nanométer -> kisebb felület - növekvő freki és ezzel +hőtermelés -> oops ezt hűteni kellene ) az Intel tovább hajszolta az órajelet. Oké, az "E" mag valódi innováció ; csak éppen nem simult hozzá a létező szoftveres háttérhez. Kellett a win11 ; jött hozzá a thread director ( télleg ezt látta már valaki működni ? ) stb. Most majd lesz az "E" core mellé "LPE" core. Hurrá. Helló Win12.
Az NVhez nem a fabos srácok mennek, azok már a TSMCnél vannak... Ezért írtam, hogy ki kellene találni valami "megujulástesztet", mert szvsz ez a képesség dönti el, hogy valaki "NV szint" vagy sem ? -
bitblueduck
senior tag
válasz
hokuszpk #52451 üzenetére
úgy tudom ebben az iparban nagyon értékes a több évtizedes tapasztalat, és a kereslet >> kínálat. annyira nem értek hozzá, hogy nvidia esetén mennyire jó egy intel fab tapasztalat, de gondolom ők megtudják majd ítélni.
az innovációról meg csak annyi, hogy ami műűködik azt jobb békén hagyni. eleget láttam olyat, hogy valamit l'art pour l'art megváltoztatnak, jobb nem lesz csak más.
pl egyik melóhelyemen egy böszme nagy webalkalmazásban az egyik oldalt 5 évente egységesíteni próbálják (mert milyen szép egységes) aztán a következő 5 évben szétbontani (mert úgy mennyivel tisztább a kód) termékek szerint. innováció. -
hokuszpk
nagyúr
válasz
huskydog17 #52450 üzenetére
van benne valami, ezt már láttuk a gyártásnál, ahol a mérnökök átmentek a TSMChez, és ott ezzel bizony kezdetét vette az "aranykor". Már mindenki GAAFET ( Samu, Intel ), mert az a jövő ; a TSMC meg röhögve alázza őket 3nm FinFet alapon.
-
hokuszpk
nagyúr
ebben a folyton innováló iparban én nemnagyon vennék át 20+ éves tapasztalattal bíró mérnököket ; ki kéne találni valami "megújulástesztet", mert bizony néha magamon is észreveszem a "régen minden jobb volt" illetve a "frásznak kell ez az ujdonság, ezt a régi is tudta" hozzáállást.
-- mondjuk nekem eddig többször bejött, mint nem -
-
DudeHUN
senior tag
-
DudeHUN
senior tag
válasz
szarnyasdino #52445 üzenetére
Már azonos kapacitáson egy sata (mindegy, hogy 2,5 vagy M.2) és NVMe SSD között árban nincsen difi. A satának akkor van már csak értelme, ha kell nagyobb tárhely és nincs több foglalatod vagy bővítési lehetőséged.
-
PuMbA
titán
válasz
szarnyasdino #52445 üzenetére
"Pedig lenne értelme a gyors SSD-nek game fronton is ha úgy írnának meg a játékokat"
Nem, sajnos nincs értelme. A Death Stranding 2 egy másodperc alatt betölt, mert egyszerűen nem kell akkora adatmennyiséget mozgatni, ami miatt lenne értelme gyorsabb SSD-nek.
-
szarnyasdino
újonc
Best SSD lol... Elég megnézni a game loading teszteket. A sima mezei 5xxMB/sec-es legalja ssdknél alig gyorsabbak a több ezer MB/seces- társaik. Ki az az ember aki 1-2 secért kiad +30-40 ezret?
Pedig lenne értelme a gyors SSD-nek game fronton is ha úgy írnának meg a játékokat ,dehát nem úgy írják őket -
Chiller
őstag
Valakik nagyon ki akarják csinálni a céget, igazán kíváncsi lennék a miértre, és ki képes erre egyáltalán. Merthogy ilyen szintű módszeres kinyíratás már a CEO vagy akár a teljes board szintje felett van - úgy értem nincs az az épelméjű vezetőség aki ezt szánt szándékkal csinálná.
Ez kb a 6 tölténnyel orosz rulettezés esete
-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw #52441 üzenetére
Best SSD for Gaming 2025: PCIe 5.0 vs 4.0 vs 3.0 vs SATA vs HDD
PCI-E 5.0 jóslat bejött már?
Még mindig ugyanolyan gyors a 3.0 játékok alatt....
-
Busterftw
nagyúr
válasz
szarnyasdino #52435 üzenetére
A 2023-as kapacitasrol szolo hurraoptimizmus sem akar bejonni:
"Vagyis a "mai kapacitásnövekedési munka" hatása csak 2-3 év múlva fog látszani." -
Digital Foundry kivált az IGN-ből és függetlenek lettek
-
huskydog17
addikt
válasz
szarnyasdino #52428 üzenetére
A Tsushima-ban valóban büntet a Battlemage, akármit is talált ott az Intel, a többi játékban is meg kéne találni. -
S_x96x_S
addikt
> Az előző szériával megy jól az AMD : majd kijön a következő gen és
> akkor a 9070 megy majd el sok. Ezt csinálják évek óta..
De ebből következik-e az is,
hogy az nvidiának nem kell aggódnia az RDNA4/RDNA5 miatt?
( mert "Ezt csinálják évek óta.." ... )ezt mindenki döntse el maga.
----
Lisa Su szerint ( pár napos tőzsdei beszámoló alapján )
RDNA4 ellátási problémák vannak. ( ~ a kereslet meghaladja a kínálatot )
és valószínüleg ezért nem indult be még az AMD-s ár-dömping,
mert hiába adnák olcsóbban - akkor se tudnak többet eladni.Persze lehet azzal érvelni, hogy az AMD megint nem jól döntött
( mert alábecsülte a keresletet )
de most MÁSKÉPP tévedett,
és talán ezt könnyebben lehet korrigálni - mint az RDNA3 -nál.Lisa Su (2025Q2) : "In PC gaming, demand for our latest generation Radeon 9,000 series GPUs was very strong with desktop GPU sell through accelerating in the quarter as demand outpaced supply."
-
én az előző generációról beszéltem mekkora készlet maradt még mindíg. A változást abban kell nézni az új genben nem a régebbi kártyákban.. van ott 5700 is és RX 580 is de ezek kit érdekelnek ha azt nézed hogy a két gyártó egymáshoz képest milyen sikeres az új generációban az elődhöz képest ?
-
PuMbA
titán
De ott a két generációval régebbi 2900db RTX3060 és 2550 darab RTX3050 a 4. és 5. helyen
Az 5000-res széria után a 3000-res széria megy legjobban az NVIDIA-nak...az 1050db GT710-ről meg 450darab GT730-ról, a 200 darab GT610-ről meg már ne is beszéljünk...mauzóleumi kártyák a lista közepén.
-
a 9000 eladásaikhoz képest (5350 db)a 7000 széria még mindíg 31%..( 1700db)
az Nvidiánál 17000 db 5000 szériára jut 50 darab 4000.Amúgy igen ha az új generációkatt nézzük 30% az arány aki AMD-t vett az Amazonon. Ha az az 1700 vevő új szériát vett volna akkor 41 % lenne. De ez nem Az Nvidia topik témája, nem értem miért itt dobtátok be témának ezt.
-
szarnyasdino
újonc
válasz
huskydog17 #52424 üzenetére
Bárcsak a B580 úgy teljesítene minden játékban mint a Ghost of Tsushima-ban
Ebben a tesztben is nagyon látszik az intel még nagyon, de nagyon nincs a driveres helyzet magaslatán.A jó kártyáját a driverek gáncsolják el -
S_x96x_S
addikt
válasz
FLATRONW #52425 üzenetére
> Te is bevallottad korábban, hogy valami AI-t használsz,
igyekszem - tudatosan -
- mindig megadni a forrást
- azt is ha valamit géppel fordítottam és nem a saját fordításom
- valamint az is , hogy AI-val foglaltam össze.
( pl lásd ; vagy ez )Amúgy itt is szoktam kommentelni.
https://prohardver.hu/tema/ai_mi_mesterseges_inteligencia_topik/friss.html
és az AI hatása/felhasználása/programozás
jobban érdekel mint a játék.> Egy-két mondattól eltekintve az összes hozzászólásról lerí, hogy AI generált.
???
magamtól is ki tudok találni dolgokat,
nem kell nekem az AI
és az hogy pl, idéztem a qubit-től .. azt idézőjelbe tettem. #52420
vagyis amit idézőjelbe rakok .. az nem az én írásom. -
Tw3nTyFouR
tag
-
huskydog17
addikt
A CB saját példányt vásárolt (Zotac Twin Edge).
250 dollár az MSRP, már most kapható ez alatt is olcsóbb típus. RTX 4060-tól átlagosan 6%-ra van lemaradva, így pont a sima RX 7600 és az Arc B580 szintjén van. -
FLATRONW
őstag
válasz
deathcrow42 #52421 üzenetére
Az egészet az írja, max. 1-2 módosítást végez rajta.
-
-
S_x96x_S
addikt
a jövőről ...
A következő generáció játékok
hasonlóak lehetnek mint a most bejelentett "Genie 3"
vagyis a Játékfejlesztés is teljesen át fog alakulni.és a jövő erőteljesen arrafelé mutat,
hogy a Prompt alapú - vibe-coding alapú game fejlesztés erősen kopogtat.
( ~ amikor is pár hét alatt szinte bárki képes lehet egy jelenlegi AAA színvonalú játékot létrehozni )
https://deepmind.google/discover/blog/genie-3-a-new-frontier-for-world-models/magyarul:
"Valóra vált a Mátrix: a Genie 3 AI-modellel teljes, interaktív virtuális világokat lehet alkotni"
"Most azonban újabb szintlépés történt, még ha 2025-ben nehéz is lépést tartani az egymást követő szintlépésekkel, a nagy techcégek legfrissebb AI-modelljeinek szinte minden hónapra jutó megjelenéseivel. A ChatGPT-t fejlesztő OpenAI legnagyobb riválisa, a Google Deepmind bejelentette a Genie 3-at, amit egész egyszerűen világmodellnek neveznek. Ez azt jelenti, hogy egy szöveges utasításból (promptból) már nemcsak képet vagy videót, hanem egy teljes, 3D-s, videójáték-szerűen működő virtuális világot létre lehet hozni vele. Ha ezt nehéz elképzelni, itt a Google Deepmind bemutató videója a modellről:"
https://www.youtube.com/watch?v=PDKhUknuQDg
vagy
https://ipon.hu/magazin/cikk/valos-idoben-hoz-letre-videojatek-szeru-kornyezetet-a-google-uj-modellje
Vagyis a game enginek teljesen átalakulására lehet számítani.és a hatás ...
A "Genie 3" és utódainak a hatása teljesen kiszámíthatatlan,
és akár teljesen ki is nyirhatja
a desktop gaming-et és a konzolokat.De még ha túl is éli - teljesen át fog alakulni minden
Persze nem csak a google dolgozik ezen, hanem sok más cég is.
pl. https://www.worldlabs.ai/blog ( 2024.dec : ~ "an AI system that generates 3D worlds from a single image. This lets you step into any image and explore it in 3D." )
Viszont a "Genie 3" -még ezt is túlszárnyalja.De nem csak a gaming, hanem a filmkészítés is teljesen átalakul.
és innen már csak pár lépés
a Neuralink és a Matrix-os szimuláció.Vagyis a nagy kérdés, kell-e az nVidiának
egy ~ agy-számítógép interfész (BCI) fejlesztéssel foglalkozni ?
de ez már nem kérdés .. mert az nvidia is dolgozik ( a partnereivel ) valami hasonlón. -
Busterftw
nagyúr
válasz
S_x96x_S #52417 üzenetére
Mondjuk eleg hatalmas ongol erre valaszolni, aztan belinkelni egy nem UE5 jatekot, ami Frostbite-ra epul, de lepjunk tovabb.
Ha hahakockaval ellentetben neked azert sikerult elolvasni amirol szo volt, akkor ezt kellett volna linkelned, az igazsaghoz:
Itt latszik az amirol szo volt, a 5070 12GB-val joval a 5060Ti 16GB elott van."Lehet nyivákolni ~ mások vélt nyivákolásáról ; de ez nem tesz hozzá a vitához"
Objektiv, meresekkel alatamasztott hozzaszolas nem az. A nyivakolas az, amiert mar tobb topikban szoltak neki (ujabban a milyen vga-t vegyek), hogy eveken keresztul ugyanazt a 4-5 dolgot ismetelgeti, mar-mar copy-paste szinten, mikozben ahogy telnek az evek, ahogy jonnek a jatekok, csak cafoltak ezeket.Idevalo idezet, ha mar jatek:
Vaas: "Did I ever tell you what the definition of insanity is? Insanity is doing the exact... same fucking thing... over and over again expecting... shit to change... That. Is. Crazy.""A trend az, hogy a játékok és az alkalmazások átlagos VRAM igénye
folyamatosan nő ; és ezután is folyamatosan nőni fog."
Igy van, ezert tart az Nvidia mar 32GB-nal a consumer szegmensben, sot az elerheto 3GB modulokkal ez tobb lehet, az AMD meg visszalepett 24GB-rol 16GB-ra.
Tehat akartad mondani, az AMD-nek nem erdeke, hogy most a nagy AI felzarkozasban, a premium AI vonalat a gamingtol szetvalassza."A "640KB/8GB VRAM/*/ mindenre elég" típusú technikai vitákkal óvatosan"
Nem tudom ezt hol olvastad, de ezen a forumon biztos nem, foleg nem tolem.
A sajat bevallasod szerint is, hurraoptimizmus altal vezerelt hosszaszolasokkal szerintem ovatosabban kellene banni. -
szarnyasdino
újonc
válasz
S_x96x_S #52417 üzenetére
Hiába hozod ide ezt. Meg lett mondva lejebb veszed a grafikát (amit hozzáteszem NEM IS VESZEL ÉSZRE) egyből ugyanugy fut a game. Most akkor?
Én elhiszem (sőt sokan mások is hisznek ebben) hogy valaki a szép grafikára izgul.. de ha SEMMIT nem veszel észre akkor minek pazarlódjon az értékes fps? Csak hogy lehessen arcozni a kiscsoportban hogy én maxon tolom?
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw #52415 üzenetére
> Megint elfelejtetted a kb 2 eve tarto diszkurzust,
> ahol mar 2 eve megnezzuk az UE5-os jatekokat
> es egyaltalan nem az latszik, hogy az AMD tobb vrammal jobban teljesitene.
Miért nem azért,
- mert "az NVIDIAAMDtobb vrammal jobban teljesitene." ?"Dragon Age: The Veilguard" - 2560 x 1440:
- RTX 5060 Ti 16 GB on PCIe 5.0: 57.0 FPS
- RTX 5060 Ti 16 GB on PCIe 5.0: 56.9 FPS
- RTX 5060 Ti 8 GB on PCIe 5.0: 34.0 FPS
- RTX 5060 Ti 8 GB on PCIe 4.0: 4.8 FPS
általánosságban:- Lehet nyivákolni ~ mások vélt nyivákolásáról ; de ez nem tesz hozzá a vitához.
- A trend az, hogy a játékok és az alkalmazások átlagos VRAM igénye
folyamatosan nő ; és ezután is folyamatosan nőni fog.
Valamint a Moore-törvényt a GPU/AI VRAM kapacitás növekedésre is lehet adaptálni.- A "640KB/8GB VRAM/*/ mindenre elég" típusú technikai vitákkal óvatosan;
Vagyis ha valaki vitázni akar, akkor ne technikai érvekkel érveljen ( pl. UE5..)
mert az zsákutca ...
hanem azzal, hogy az egész mögött közgazdasági racionalitás van.
Vagyis az nvidiának az az érdeke,
hogy a prémium árazúsú AI vonalat a gaming-től szétválassza!
Ezért anyagilag se érdekelt a gaming VRAM növelés gyors megvalósításában.
Vagyis a gaming-re optimalizált hardware költséghatékonysága
másodlagos lett az AI miatt.Ami mindenre gyógyír :
- az az erőteljesebb verseny, ami most kezd kialakulni.
( és a monopolisztikus piac a CPU-nál se jó )Biztos lesznek még olyan érvelések,
hogy az elmúlt 2-3 év alapján --> nem várható semmi új a következő 2-3 évben,
( és mivel az előző két évben nem nagyon volt verseny a konzumer GPU vonalon,
most se lesz ... )de a verseny mindenkinek jó ( kivéve az nvidia részvényeseknek )
-
Busterftw
nagyúr
válasz
hahakocka #52414 üzenetére
"Az hogy sokan megvették nem jelenti technikailag még ezt."
Technikailag, sot tenyszeruen, merhetoen ezt jelenti, ott a teszt, ahol a 5070 12GB minden felbontasban gyorsabb, mint a 5060Ti 16GB.Gondolom megint kihagytal egy csomo reszt a forumbol es csak az utolso hsz-ig sikerult eljutni. A 5060Ti 16GB es a 5070 12GB volt szo.
"mégis egy rossz film"
Szerinted. Masok szerint, sokak szerint meg jo film.
Latod, errol beszeltem. Altalanositva kinyilatkoztatsz dolgokat, csakugy mint a "haverjaid" eseteben, holott ez csak a te szubjektiv, velemenyed."A több vram pedig időtálóbb ezt most sortban bizonyítja sok-sok UE5 ös game "
Megint elfelejtetted a kb 2 eve tarto diszkurzust, ahol mar 2 eve megnezzuk az UE5-os jatekokat es egyaltalan nem az latszik, hogy az AMD tobb vrammal jobban teljesitene.
Tehat nem, nem lettek jovotallobbak tovabbra sem.
Emlekezz a tesztekre amiket linkeltem, ahogy kijottek az UE5 jatekok, direkt neked.
Nem az volt, amit te itt probalsz (ujra) eloadni.Az AMD is most mennyivel tobb vramot adott a 9000 szeriaban, ja nem.
Az Nvidia mar 32GB-nel jar. -
hahakocka
őstag
válasz
Busterftw #52409 üzenetére
"A 5070 is csak azt bizonyítja, hogy nem minden a vram, a GPU erő fontosabb."
Az hogy sokan megvették nem jelenti technikailag még ezt. Avatart is sokan nézték mégis egy rossz film amit idén 3.ára copyznak le most már önmagáról is meg Pocahontas s egyéb filmekről. Attól hogy valamit sokan vesznek néznek nem biztos hogy szuper.
A 9070 erősebb gpu-ban is az 50 game-es pl Techtester teszten látszik hogy azért nagy difik is vannak, (20-30% egyes gameknél, de átlag 15% nem sima matematikai átlag hanem a legtöbbször kb előforduló s középérték) itt inkább márkahűséget és marketing szagot érzek meg akinek nagyon kell az RT-DLSS bár ott is kb 10% a difi. S azóta volt egy nagyot ugró új AMD Driver boost.
A több vram pedig időtálóbb ezt most sortban bizonyítja sok-sok UE5 ös vagy kötelező RT-s game kb
FHD n döglenek a 8gb os kártyák sokszor. Meg az RT től. A 12GB is már necces hosszútávra 2-3 évre. Lowon-mediumon persze lehet tolni aki akarja. Főleg a szarul optimalizált játékoknál ami eszi a vramot. De az esetleges stateringet akkor is megkapja kb mindenki pl UE 5 engine esetén általában.
Ja de ez OFF topik viszont tényleg. Bár akkor nem tudom miért van róla most szó mindenkitől.
Superekről inkább kéne sok sok új valid infó. Meg megjelenési dátum. -
Egon
nagyúr
válasz
T.Peter #52411 üzenetére
Eeegen, fontos. Eeegen, meghatározza.
Ugyanakkor - és ez lenne a lényeg - ahogy fentebb elhangzott:
1. Rohadt unalmas már az ezzel kapcsolatos vinnyogást, vergődést, agonizálást, nemzethalált stb. olvasni, újra meg újra meg újra meg úúújra visszatérően;
2. Főleg úgy, hogy arányaiban kevés alkalmazást érint a probléma;
3. Már hónapok óta köztudott, ennek ellenére kiirthatatlan a topicból;
4. Leginkább azok vergődnek, akik a vörös oldal vérfanjai, ergo sosenem vennének zöld kártyát, így a probléma a legkevésbé sem érinti őket;
5. Ez még mindig nem a vs topic, hanem az nV találgatós, ergo nem igazán itt van ennek a helye. -
T.Peter
őstag
Nem mindegyik render target-e skalazodik. A render texture sem skalazodik, ha ugy van hasznalva. A collision es geometry nem fix, mivel ezek skalazhatok. A data texture olyan texture, ami valami mashoz tartalmaz adatot, lehet vertex animation texture, noise texture, height texture, mask, stb.
Irtam korabban, hogy fejlesztoi oldalon van egy csomo dontes, amit te a vegen nem latsz, de kihatassal van a pc-s verziora is. A 2k texture limit is ilyen. Beallitjuk, hogy max in game tex res 2k es onnantol minden max 2k lesz, konzolon es pc-n is. Ha nem lenne ilyen korlat, akkor teljesen mas eredmeny jonne ki.Ha a cp-rol ezt irjak, akkor ez azt is jelenti, hogy tobb rammal ugyanugy futna, csak nem kene levenni a textura reszletesseget.
Annyit irtam, hogy abban nem jobb. Az egyertelmu, hogy felhasznalastol fugg, hogy eleg lesz-e a 12gb.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
T.Peter #52402 üzenetére
Szerintem meg nagyon elkanyarodtunk a kezdő ponttól.
Ez egy belépő szintű kártya, ahhoz való vrammal, arra az aktuális és érkező játék felhozatalhoz mérten "minimum" követelmény.Aki itt vásárol az tudja, nagy átlagban hogy mire számíthat, nem kér irreális elvárásokat egy low end kártyától.
A 5070 is csak azt bizonyítja, hogy nem minden a vram, a GPU erő fontosabb.
-
válasz
T.Peter #52406 üzenetére
Igen, egyes effekteknek van jelentős memóriaigénye. A render targetek összmérete a felbontással skálázódik, a többi, amit írsz, az relatíve fix és nem sok, a data texture alatt nem tudom mit értesz.
Cyberpunkról azt írják (reddit), hogy RT mellett érdemes lejjebb venni a textúrarészletességet, úgy elmegy 8GB-on 1080p-ben.5070: eddig arról volt szó, hogy az a gond, hogy kevesebb a memóriája, mint az 5060 Ti 16GB-nak - ezt cáfoltam. Ha arról van szó, hogy a 12GB kevés önmagában, az teljesen más tészta - szerintem is kevés lesz az életpályája végén 1-2 helyen, viszont nem lett volna olyan egyszerű ezt 16GB-tal kiadni, ráadásul akkor az lenne a probléma, hogy a 4080-on miért nincs több.
A 3GB-os modulok ezt valóban megoldhatják - azt meg majd meglátjuk, hogy az NVIDIA él-e ezzel a lehetőséggel... -
T.Peter
őstag
Mit ertesz effektek alatt? vfx? Van meg egy csomo mas is. Rendertarget, geometry, collision, data texture, stb. Ezek nem mind skalazodnak. Plusz ott van az is, hogy van olyan eset, amikor 4k upscale mukodne dlss performance-szal, mert mondjuk a 30 fps meg megvan es valakinek eleg. Ilyenkor a secondary render resolution marad 4k-n ami a post process effekt-eket vezerli. Konkretumot nem fogok tudni mondani, Indiana es cp2077 dogtown reszekrol tudom, hogy nagyon memoriaterheloek, de nem tudom ezeket peldanak mondani, mert nem tudom, hogy megoldja-e, ha csak a texturakat lejjebb veszed.
Can The RTX 5060 Play Cyberpunk 2077 With Ray Tracing At 1080P? Not Really!
Ezt regebben mar linkeltem, erre alapoztam akkor is.Ne mondd, hogy az NV nem tudott volna 16 gigas 5070-et kiadni.
Nem kell ebben amugy egyetertenunk, szerintem fontos lenne a tobb vram, ez majd a 3gb-os modulokkal mint irtam megoldodik remelhetoleg. -
válasz
T.Peter #52401 üzenetére
Az "általánosságban biztos van"-nal az a gond, hogy pont nem biztos konkrét példa nélkül. A 2M pixelnek nem kell annyira sok memória, és az effektek többsége messze nem kér ilyen mennyiségű VRAM-ot. Szóval nem volna rossz erre konkrétum.
Értem, amit az 5070-ről írsz, csak nem megalapozott. Ha az 5060Ti 10GB-os lenne, akkor minden rendben lenne, nem? Hidd el, ha az NVIDIA meg tudná oldani, akkor annyi lenne. Ettől nem lesz rosszabb az 5070.
-
lenox
veterán
válasz
S_x96x_S #52399 üzenetére
Nem tudom miert lenne jo egy jatekfejlesztonek, ha kizarja a userek nagy reszet, illetve azokkal is az nvidianak adatja a penzt, nem maganal fizettet elo. Szoval persze, kiserleti, indie, nem komoly projektbol biztos lesz par. Trendnek nem mondanam. Illetve persze olyan is lehet, hogy csak extra feature, nem kotelezo, es akkor meg mindig lehet low end kartyan jatszani.
-
S_x96x_S
addikt
már hivatalos közleményt is ki kellett adni ...
"No Backdoors. No Kill Switches. No Spyware."
https://blogs.nvidia.com/blog/no-backdoors-no-kill-switches-no-spyware/ -
T.Peter
őstag
válasz
Busterftw #52394 üzenetére
Meg mindig semmi koze a display resolution-nek vagy render resolution-nek a texture resolution-hoz.
Ismetelni tudom magam, nem azt irtam, hogy nem jobb, hanem hogy nem mindenben jobb.
Addig szamit, amig a kevesebb vram miatt nem fut bele egy olyan esetbe amikor a min fps beszakad. Tudom, nem ez az atlag, de attol meg tenyezo, plusz ahogy irtam, ha nem fukarkodnanak a vram-mal, el lehetne indulni a jatekokkal masszivabb iranyba is.
Nem tudom, hogy ez hogy jon ide, az volt a problemad, hogy nem latsz kulonbseget high es ultra kozott. Azt ertem, hogy szerinted ez a megoldas, hogy akkor majd mindenki leveszi a textura felbontast es ennyi, de ha raknanak ra eleg memoriat, amit megtehetnenek, akkor nem kene a texturakat bantani, alapbol johetnenek a jatekok 8k texturaval, stb.
-
T.Peter
őstag
Nem tudok peldat, altalanossagban irtam, hogy biztos van olyan, ahol annyi nem lenne eleg, mert valami mas is 8 felett akarna fogyasztani, de a lenyeg az lett volna, hogy a textura reszletesseg levetelevel eleg sokat lehet rontani a kinezeten, mikozben ahogy irtad, nincs kihatassal a gpu teljesitmenyere, szoval romlik az elmeny, mikozben a gpu miatt elsosorban nem romlana.
A kozepkategorias reszt elfogadom, igazad van.
az 5070-re azt irtam, hogy nem mindenben jobb, nem azt, hogy nem jobb. Szerintem elvarhato lenne, hogy magasabb szinten levo kartyanal, dragabban, ebben is tobbet kinaljon.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Robotporszívók
- Milyen videókártyát?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Fujifilm X
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A21s 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő
- Eladó karcmentes Realme 7i 4/64GB / 12 hó jótállással
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest