-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
fatallerror
addikt
erre csak azt tudom neked mondani h semmi sem lehetetlen, a fejlődés üteme sem azonos. gondoltad volna 5 évvel ezelőtt h iPad-en ilyen grafika lesz? rohamosan fejlődnek ezek a dolgok és semmit sem jelent h most 20 fps-el megy vmi közepes beállítással és nem úgy lesz h hopp 2017 és bedaráljuk az összes vga-t : DD
a valóságban nem bedarálni fogják őket hanem a skynet az összeset ellenünk fordítjaén is szeretem időről időre összelegozni a gépem de nem halok bele ha ez változik, nyitott vagyok az új dolgokra, a lényeg h legyen mivel játszani és megnyugodhatsz h a játékélmény (vizuálisan értem) javítása a célja mindenkinek nem a csökkentése tehát biztos h nem kell 720pben low-on játszanod v mit írtál
don't tell me what i can't do!
-
Loha
veterán
válasz TESCO-Zsömle #10098 üzenetére
Igen kivonja a képletből a PCIe buszt mint szűk keresztmetszetet, és helyére hozzáadja a szűk memória sávszélességet, meg a korlátozott tranzisztorszámot. Ha az API-kat megkopasztják az nem csak a APU-kon gyorsítana, tehát ez nem csökkenti a teljesítménybeli szakadékot.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Úgy, hogy a GPU és a CPU egyesítése sok szűk keresztmetszetet von ki a képletből. Emellett az API-t is jól meg kell kopasztani, átalakítani, esetleg lecserélni, hogy a programozók a lehető legközvetlenebb elérést kapják a HW-hez a kompatibilitás fennmaradása mellett.
Hatásfok. Azt hiszem ez a kulcsszó.
Jobb hatásfokkal, kisebb teljesítmény is elég jobb végeredmény eléréséhez.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Loha
veterán
válasz Löncsi #10095 üzenetére
Lenyomják a torkomon mindenképpen, mert akkor is benne lesz a prociban, ha nem kérem, de attól még nem fogok 720p-ben lown 30fps-el játszani, mert akkor inkább nem játszok, és ezzel biztosan nem vagyok egyedül.
Szeretném, ha vki megmagyarázná lassan, hogyan fogunk 2017-ben APU-val játszani úgy, hogy közben nem áll meg a játékok fejlődése (#10039).
[ Szerkesztve ]
-
Loha
veterán
Már most látszik, hogy az árazás változik, nem fognak ezentúl nulla haszonnal csúcsVGAkat gyártani az biztos, de azt ne mond nekem, hogy a 670/680-ak nem tudják _nagyon_ magas haszonkulccsal eladni.
nem csak a VGA-król szól, hanem mindenről amin játszanak, kezdve az egerektől, a gémer monitorokon át, a hangszórókig, sőt még a tápok és a házak is. Igen mindenről, amit 1000$-os játékos PC-be vesznek, amibe nyilván dGPU is van(/fog kerülni).
Ezt nekem is nehéz feldolgozni. Remélem az ilyen mondatokkal, nem azt akarod sugallni, hogy érzelmi alapon nem tudom feldolgozni a dVGA-k halálát, és ezért foggal körömmel ragaszkodok hozzájuk... LOL Te meg az APU-k ért rajongasz...fatallerror:
de még mindig nem értem h miért probléma ez nekünk... mire addigra lecsökken a piaca addigra jó beállításokkal v kitudja lehet még magas beállításokkal is lehet majd játszani apu-val... Olvas el te is a #10039 -et. Nyilván megragadunk a BF3-nál grafikai szinten, és 2017-ben is így fog kinézni minden játék, főleg úgy hogy lassan itt van az új konzol generáció...[ Szerkesztve ]
-
Löncsi
őstag
De ne keverjük már a noti IGP-t a GTX680-al. Az, hogy a gyártó miből él az engem hidegen hagy, én miből fogok élni, az itt a kérdés. Állandóan ezt kell olvasgatnom, rohadt fárasztó, ezért se nagyon járok már be ide.
De mind1 felőlem csődbemehet minden, ritkán játszom, legalább majd nem kell olvasgatnom itt a drámát.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
nagyúr
az is mesterséges, de a metro ddof-ja ugyanúgy. meg a hdao. meg sorolhatnám. sztem ismered már ezeket a sirámaimat
számoljunk akkor. egy 300mm-es gofrira durván 80db fér egy 600mm2-es lapkából, azaz a darabár 100 USD körül van. a kihozataltól persze sok függ, de egy katasztrófálisnak számító 33%-os kihozatal esetén sem nagyobb egy jó lapka költsége, mint 300 USD. ez egy sokkal ideálisabb chippel összevetve 200-220 USD felárat jelent a költségekben, de nem többet.
a stratégia bizonyos elemeit a piac diktálja, másokat a cég víziója és alapvető értékei. az nVidia, ha nem akarna nyerni, akkor nem lenne nVidia. ezért vitatom, hogy a 2. helyre céloztak.
a leírt architektúrás megfontolásokban persze igazad van. de ne mérjünk kettős mércével - ha anno az AMD okosabb volt a Cypress-szel, mint az nVidia a Fermivel, akkor most az nVidia okosabb a GK104-gyel, mint az AMD a Tahitivel. hm?
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #10087 üzenetére
Valaki a VGA-ra izgul. Ez amolyan hobbi. Nincs neki értelme, de jó csinálni.
Világos, hogy az árnövelés nem megoldás, de a cégek nem fogják veszteséggel fenntartani a piacot. Ha ennyiért nem kell, akkor azt úgy értelmezik, hogy a termékekre nincs igény.
Persze ... kidolgozott tervek vannak itt a cégeknek. Az NV-nek is lesz APU-ja. A Maxwell esetében már mondták, hogy ez tartalmazza majd elsőként a saját processzormagjukat. Reagálnak ők a piac változásaira.
(#10089) Löncsi: Erre hiába reagálsz így, ettől a helyzet nem változik. A notebookgyártók sem a félmillás notikból élnek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #10086 üzenetére
A 28 nm-es termékekből már nincs hiány, a Radeonok elérhetősége elég jó. A GeForce-okból van kevés, de már átbeszéltük, hogy az NV nagy kevés gyártókapacitással rendelkezik. Ez okozza a hiányt. Ez változni fog. Ettől viszont az arányok nem változnak. A teljes piac ~70%-át az IGP adja, és még annak a ~30%-os VGA-piacnak is a ~75%-a a 100 dollár alatti termék. A 200 dollár feletti termék képzik a VGA-piac 5%-át. Ha belevesszük az IGP-ket, akkor a drága (200 dollár feletti) VGA-k eladásai kvázi mérhetetlenné vállnak százalékosan. A 300 dollár feletti szint eladásai már a VGA-k szintjén is 1% alatt vannak. A piacot lényegében az a 75%-os 100 dollár alatti rész tartja el, ha az bedől, akkor bedől a többi is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fatallerror
addikt
de még mindig nem értem h miért probléma ez nekünk... mire addigra lecsökken a piaca addigra jó beállításokkal v kitudja lehet még magas beállításokkal is lehet majd játszani apu-val...
most sem magára a vga-ra izgulunk hanem az fps-ekre a tesztekben, majd a jövőben akkor új apu-t várunk és az ábrákon ugyan úgy figyelhetjük az fps-eket de magán a vga külsején hamar túlleszünk : D inkább az lesz a gond az integrációval h ha csak az igp döglik meg akkor kuka az egész illetve h nem lesz szabadakaratod h pl neked csak erős cpu erő kell de elég lenne 1 közepes vga de így kikell fizetned az erős igpvel együtt"Ezt kompenzálná az egyre drágább árazás a combosabb VGA-k esetében." árnöveléstől aztán nem lesz jobb a bevételük, inkább játszanak alacsonyabb beállítással mintsem 200 ezerért vegyenek vga-t azaz valószínűleg többel fog csökkenni a vásárlók száma mint amennyit letudnak verni azokon akik vesznek kártyát... nem szabad majd jó nagy réssel az apu-k fölé árazniuk... mert akkor tényleg rájuk marad : D
eleve szerintem nem is érinti a dolog őket, amd ugye apuzik így neki majd abból jön a zsöci, az nv meg vagy társul az intellel v mittomén v csinálja a sajátját szóval majd mással keresnek pénzt ha már a vga nem lesz
[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
Löncsi
őstag
De nem értem mai napig ezt a sírást, már bocsánat. Ha annyira nem lenne rá igény, akkor nem lenne hiány a 28nm-es termékekből. Meg ottvan a Steames survey, elég sokan használnak sima VGA-t, GTX460/560 vezeti a listát DX11-ben.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #10083 üzenetére
Nézd, valaki örül ennek, mert nem kell többet VGA-t venni, de van akinek ez egy hobbi szinten létező szokás. Jellemzően ők járnak ide a PH-ra, mert ha nem lenne hobbijuk, akkor nem érdekelné őket. Egyértelmű, hogy számukra ez katasztrófa. Én katasztrófának nem fogom fel, de rajongani nem rajongok azért, hogy a PC-imet ne én állítsam egyéni döntés szerint össze.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Amit írsz, abban az a katasztrofális, hogy a rengeteg alsó kategóriás cucc tartja al acsonyan a felső ház árait. Ha teszem azt HD77xx alatt eltűnne az összes, akkor olyasmi árazásra lehetne számítani, mint most a Quadro vagy FireGL kártyáknál. Mert akkor azoknak a kártyáknak kellene kitermelnie a fejlesztési költséget és a hasznot.
Löncsi: Csak annak, aki szereti a VGA-kat meg a "legózást". Én modderként úgy érzem, hogy ezek kikopásával nagyot lépünk előre, de egyúttal szegényebbek is leszünk kicsivel. Egyre kevesebben ismerik meg azt az élményt, mikor az ember összeválogatja a HW-eket, hazaviszi, egyesével kicsomagolja őket, mintha karácsony lenne, és egy kisebb szeánsz keretein belül, nagy gondossággal összerakja a számítógépet.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Löncsi
őstag
Én is rajongok a VGA-kért, de a tények azt mutatják, hogy a piac csökken.
Kész katasztrófa.
TESCO-Zsömle
Mintha ez akkora tragédia lenne. Nagyteljesítményű GPU csak VGA-ban van mai napig.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez bizony valóban nagyon nagy probléma, mert a nyereség nagy része onnan jön. Ezt kompenzálná az egyre drágább árazás a combosabb VGA-k esetében.
A JPR anyaga az nem csak a VGA-król szól, hanem mindenről amin játszanak, kezdve az egerektől, a gémer monitorokon át, a hangszórókig, sőt még a tápok és a házak is. Egyébként ebben benne vannak a processzorok is.
Ezt nekem is nehéz feldolgozni. Én is rajongok a VGA-kért, de a tények azt mutatják, hogy a piac csökken.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Loha
veterán
Az a probléma, hogy amikor azt írják, hogy csökkentek a diszkrét GPU eladások, abban benne van az összes dGPU, az a rengetek alsó kategóriás VGA is, amiket nyilvánvalóan kiszorítanak az APU-k. PC-s gamer piac viszont növekszik, nyilván nem az APU-kkal játszanak az 1000$-os gépekben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mesterséges részen azt értem, hogy a sík felület nem 20, hanem 10000 poligonból áll. Ennek látványbeli jelentősége nincs, mert a felület ugyanúgy sík.
8000 dollár egy 28 nm-es eljáráshoz tervezett bulk wafer a TSMC-nél. Mivel mindenki waferekért fizet, így ebből le lehet számolni, hogy egy lapka mennyibe kerül. ~600 mm2-en a költség óriási. A Fermi idején más volt az NV-nek nagy lapkát tervezni. Amint megjelent a GF100 megváltoztatták a szerződést jó lapkák utáni fizetésre. Ezzel az NV csak a megjelenést követő negyedévben terhelte meg magát anyagilag, ami veszteség is lett. Utána nem vették meg a TSMC-től a rossz lapkákat. 2012-ben ilyen nincs. A nagy igény miatt a wafereknek megvan az ára, ha kell vedd meg. Ha rossz a lapka, akkor valahogy old meg az eladását. Ezért skandálja folyamatosan az NV, hogy nagyon kellenek a 450 mm-es waferek, mert nem gazdaságos a 300 mm-es. Igazából a 450 mm sem lesz sokkal jobb, de tény, hogy jobb lesz. Az új gyártástechnológiák költsége viszont egyelőre exponenciálisan nő. Ez olyannyira rosszul áll, hogy a 20 nm már sok piacon irreleváns lesz, csak akkor éri meg átállni, ha az adott lapka csak így fér bele normális mérethatárokba, vagy kell az extrém magas teljesítmény. Más esetben a 28 nm gazdaságosabb marad, most sem annyira gazdaságos a 28 nm. A SoC-ok esetében simán jobb maradni a 40 nm-nél.
A stratégiát a piac diktálja. Ha kicsi a piac, akkor változik a stratégia is. Jelenleg az NV-nek a Tegra a legfontosabb konzumér szinten, mert annak a piaca nő. A Keplert elég erősen úgy tervezték, hogy lefelé is jól skálázható legyen, nem úgy, mint a Fermi. Tipikusan illik a Tegra 4-be ez az architektúra. Ez a priorítás. A VGA-k szempontjából pedig lesz, ami lesz. Ha tényleg számítana ez a piac, akkor az AMD sem így tervezte volna a GCN-t, semmi szükség egy normál VGA-ban MMU-ra (ez mondjuk még belefér), a nagyon erős context switch képességek (na ez az ami már kérdéses, mert a 8 MB regiszterterület a Tahitiben nagyon sok, és ez bizony eszi a tranyókat ... a Pitcairnben is van 5,12 MB, és a Cape Verdében 2,56 MB van, vagyis még mindig több, mint amennyi regiszterterület van GK104-ben), vagy a brutálisan hatékony cache szervezésre. Ezeknek a grafika csak ritkán veszik hasznát. Arra sincs szükség, hogy egy dedikált GPU natívan támogassa a C++ virtuális funkcióit, a kivételkezelés, a rekurziót, illetve nem kell ugyanazokat a 64 bites pointereket kezelnie, mint a CPU-nak (AMD64 architektúra). Az, hogy a GCN ezt mind tudja, csak az integrálás miatt valósult meg.
Ugyanúgy gondolkodott az AMD és az NV. A növekvő piacokra terveztek egy ideális architektúrát (ugye kinek mi volt a fontos, és mi az elérhető piac). A VGA-knál meg lesz, ami lesz. A piac aktuális mérete mellett jelentősége már alig van.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
de, nyugodtan lehet a "hibát" keresni a programokban - az a baj velük, hogy a többségükben nincsenek mesterséges gépigényt gerjesztő effektek, és azok a dolgok, amik ténylegesen komoly hatással vannak a látványra, azok már nem kerülnek annyiba, hogy egy középkategóriás kártya ne vigye el őket fullHD-ben. vagy éppen nem kerülnek semmibe - ld. textúrák minősége.
azokkal a dollárokkal kicsit megszaladt a cerka, honnan jött ki az 1500?
mivel az nVidiának >10 éve az a stratégiája, hogy ők a leggyorsabbak, és ezért praktikusan bármire képesek, nem hinném, hogy 3 éve (GTX285 és GTX295) a második helyre terveztek.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a probléma, hogy jelenleg nincs semmi, amiért VGA vásárlásra adná a fejét a piac. Ezért csökken az eladás. A probléma persze nem a programokban keresendő, vagy magában a VGA-kban, mert a asztali PC-k eladása is meredeken csökken. Ahol nő az eladás, az a mobil piac, és a kisméretű, vagy monitorba szerelt PC-k. Ezt a cégek látják, és a fejlesztéseket is ide fogják koncentrálni.
(#10058) gbors: Nem tudhatták, de sejthették. Az biztos, hogy egy ~600 mm2-es lapkát képtelenség olyan feltételek mellett gyárni, mint amit most a TSMC-vel kötöttek. Ahhoz, hogy legyen rajta nyereség 1500 dolláros árcédula kell minimum. Ha a kihozatalt is rászámolod a mennyiségre, akkor 2000 dolláros ár is kellhet. Ez a HPC- és a professzionális piacon nem gond, de egy GeForce-ért senki sem fog ennyit adni.
Egyébként annyira radikálisan nem gondolkodik már senki, hogy na most megverjük őket. Vannak növekvő piacok, amikre építeni kell. A GCN-nek meg van a helye az integrációs projektben. A kis Kepler architektúra megy a Tegrába, míg a nagy Kepler profi célra jó, és fejleszthető tovább az NVIDIA integrációs projektjébe. Minden döntést amit meghoztak a cégek, azért tették, mert az adott architektúrával egy értékesebb piacra akarnak betörni. A VGA-k azok vannak, de a pénz már nem itt van. El lehet persze adni a termékeket, sőt jó teszt a VGA-piac, hiszen valós körülmények között látod, hogy mennyire működik a rendszer, de semmi több. A tervek túlmutatnak ezen a szegmensen.
Másképp mi értelme lenne belerakni egy csomó pénzt, ha nem remélnének tőle eladást. Azt persze nagyon nehéz kideríteni, hogy ennek tényleg volt-e valós eredménye, de igazából lényegtelen is. Attól, hogy valaki SLI-t vesz, még a tömeg marad IGP-n, így sok lényegi szempontja ezeknek az akcióknak nincs, ugyanakkor minden alkalmat meg kell ragadni az NV-nek, mert nekik már/még nincs IGP-jük, így a baráti gépigényben jelenleg egyáltalán nem érdekeltek.(#10059) Löncsi: A kisebb fejlesztések jellemzően azért menők, mert nincs benne akkora kockázat, mint az AAA címekben. Budget az ár, és budget a befektetés is. Persze ettől lehet nagyon jó a játék, és sikeres is, sőt, jellemzően azok, de ugyanúgy benne van a bukás lehetősége. Ha ezek kerülnek előtérbe, akkor az csak a kisebb kockázat miatt lesz.
(#10072) Löncsi: A tesztprogram az specifikus környezetet teremt. A valós környezet teljesen más. Ott nem lehet mesterségesen felépíteni egy terhelést. Kivéve, ha ez a cél, lásd Crysis 2, de ezzel ez is teljesen használhatatlan lesz a teljesítmény mérésére. Korábban már leírtam, hogy ezek a helyzetek mesterségesen születnek. [link] - rendszerit az a jobb, ahol az adott mesterséges terhelés jobban fekszik a hardvernek. Tessmark és Heaven esetében az NVIDIA megoldása, míg a Crysis 2 és a 3DMark 11-ben az AMD GCN tesszellátora.
Az NVIDA tesszellátora rendszerint akkor teljesít jól, ha kevés az objektum a jelenetben (Tessmarkban egy azaz egy darab), vagy akkor, ha az adott tesszelláció kevésbé reagál jól a vertex re-use teljesítményre. Az AMD tesszellátora akkor teljesít jól, ha sok az objektum a jelenetben, és a vertex re-use funkció jól hasznosítható. A faktorra lebontva, az AMD úgy 1-20 faktorig jelentősen gyorsabb, míg 20-40 faktorig egál, majd 40-64-ig jobb az NV. Raszterizálás mellett persze ez erősen változik, mert nem csak a tesszellátor számít, hanem a raszter motor teljesítménye is. Itt mindegyik rendszer büntizik elég sokat, így 1-30 faktorig az AMD teljesít jobban, ám magasabb faktorszám mellett a raszter hatékonysága 50% alá esik, vagyis kivégzi a teljes tempót. 50 faktor felett 10% is lehet a hatékonyság, ami vicc. Ezzel egyetlen GPU sem tud mit kezdeni, limitáló lesz a setup oldalon a rendszer. Innentől mindegy, hogy mi mennyire gyors, mert a limit a működésben születik. Az AMD tesszellátora még annyiban bekavarhat ezekbe az elméleti helyzetekbe, hogy képes felületeket menteni, vagyis 40-64 faktor mellett egyszerűen elment részeket, és amíg az hasznosítható, visszatölti az L2 cache-ből, vagy a VRAM-ból, ha jobb oda lementeni. Itt az AMD szintén óriási előnyre tesz szert, mert nem számolja újra minden képkockánál a bonyolult felületeket, amivel felszabadul az erőforrás a többi feladat feldolgozására. Jellemzően ezt az AMD nem alkalmazza szintetikus benchmarkban, ha a fejlesztő megkéri a céget. Nyilván ez a megoldás alapvetően ellehetetlenít minden szintetikus mérést pl. a tessmark esetében, mert nem fog a rendszer számolni. Egyszerűen az első képkocka után lementi, és visszatölti a VRAM-ból a teljes objektumot. Gyakorlatilag nem dolgozik az első képkocka után semmit.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Löncsi
őstag
válasz zoltanz #10067 üzenetére
Heaven benchmarkot ismered? Elég látványos, és egy korrekt középkategóriás kártya könnyedén begyűri. Persze ez is csak bench, de jó szemléltetés.
Vagy itt van egy demo, ez is elég komoly, talán JC2-ben is ilyesmi van implementálva, igaz nem néztem meg. [link]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
tombar
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #10064 üzenetére
szerintem az a hátszél abban merül ki, h egy jó nagy adag optimalizálatlan kódkupacot kapunk jó sok pénzért. pl a c2 és a metro is olyan tesszallációs képességeket "használ ki", amelyek a gcn-ben lazán megvannak, míg keplerben hibádzanak. mondjuk tény h a fermi ebből a szempontból nem volt teljesen alkalmatlan. c2nél is abban merült ki a pártosság h sli-t meg cfet kellett építeni h menyjen. de pölö cwarhead simán jobban fut radeonokon, vagy f1 2010/11 is szemtelenül jobb. persze másik oldalon hawx, batman stb. lassan már csak bf3 eredményeket nézek.
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz fatallerror #10063 üzenetére
Ezért is emeltem ki a réteg-termékeket. Ott a megtámadható fizetőképes kereslet eleve kisebb, mint maga a piac.
De nagy játékoknál is meg lehetne ezt csinálni. Például a STALKER 2 se ment volna a levesbe csapatostul, ha a fejlesztés a potenciális vásárlókra támaszkodik...
sz: De abban a szegmensben ott a Metro, ami nem gyenge nVidia hátszéllel megy...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
fatallerror
addikt
válasz TESCO-Zsömle #10062 üzenetére
jajaja, de nem feltétlen kell bevonni. ha sok melót ölnek vmibe akkor visszajön bőven minden fáradságuk és pénzük tehát csak jó játékot kell csinálni és viszik mint a cukrot : D
don't tell me what i can't do!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz fatallerror #10061 üzenetére
Ezért mondom, hogy be kell vonni azt a kicsi közönséget a fejlesztési költségekbe.
Hányan fizették ki azt a 25$-t, amiért az ég egy adta világon semmi kedvezmény nem jár majd vásárláskor, csak havonta letölthetik az aktuális utolsó alfát. Emellett valszeg meg fogják venni a teljes játékot is egy 50-esért. És akkor ott vannak még, akik kedvezményt és/vagy több beleszólást akarnak a fejlesztésbe. Ők egészen 25k$-ig is elmehetnek.
És asszem 50 vagy 100k$-nál kezdődik az az összeg, ami fölött már részesedés jár a bevételekből.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
fatallerror
addikt
válasz TESCO-Zsömle #10060 üzenetére
igen csak kicsi a közönsége a szimulátoroknak meg most éppen nincs is de sok jó készül a cars is ilyen mégha nem is teljesen szimulátor lesz inkább a pc-s forza hálistennek sok tartalommal végre, várom már nagyon : D
warcraft, diablo, sims, simcity stb dolgok amik elég erősen életben tartják a pc-s játékipart és ezek olyan jók is h meg is veszik őket tehát ha van jó játék akkor megveszik a vga-kat
én se értettem h abu mire gondolt az alatt h nem a játékok miatt veszik meg az erős vga-t
don't tell me what i can't do!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Löncsi #10059 üzenetére
Én látok fantáziát a "mass development" nevű csodában is, aminek keretein belül például a Project C.A.R.S. készül. Mitöbb, szerintem az olyan réteg-termékekből, mint amilyen egy szimulátor, csak ilyen módszerrel lehet minőségi AAA címet alkotni. Így azok dobják össze a pénzt, akik mag is veszik/vennék, cserébe extra szolgáltatásokat kapnak.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Löncsi
őstag
Azért elég gáz lenne ha 1%-nál több lenne PC-n ez eladás abból a CoD nevű szoftverből.
Amúgy szvsz a jövő inkább kisebb fejlesztésű játékoké lesz, valahogy sokkal jobban meg vannak ezek csinálva PC-re és szórakoztatóbbak, grafika is elég korrekt (pl. Blades of Time, Nexuiz az utóbbi időből). Másik, hogy a lelkes amatőrök is dobnak az összhatáson, lásd ENB.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
nagyúr
ez így nem kerek sehogy sem. az nVidia szerinted előre tudta, hogy az AMD nem fog belerakni 48 ROP-ot a Tahiti-be? kizártnak tartom.
#10053: az nagyon érdekes, amit a post végén feszegetsz. vajon tényleg lehet SLI sales-t generálni olyan hülyeségekkel, mint a metroban a ddof vagy a mafia 2-ben a cloth physx? amikor az előbbi ddof nélkül és aaa mellett majdnem ugyanazt mutatja (ott az utolsó igazi lépés a lighting a very high beállításban), és egy 480-on simán elmegy, míg az utóbbinak még a 480 sem kell, hogy cloth nélkül tökéletesen fusson?
szóval, vajon ezek miatt vesz-e olyasvalaki is SLI-t, aki amúgy végül nem vett volna?"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Loha
veterán
PC-n a szoftver adja el a hardvert és nem fordítva, meg konzolon is persze.
Nagyon nagy tévedés. Te vettél a Metro 2033-ra két GTX 480 SLI-t a megjelenéskor?
Mi adja el a hardvert akkor PC-n?
Én nem vettem, de engem a Metro nem izgatott fel, de egyébként is hiba lenne belőlem kiindulni... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Annak oka van, hogy a Tahiti ilyen lett. Egyszerűen jóval bonyolultabb az architektúra, mint a GK104-ben a Kepleré. Sokkal több tranyó megy el arra, hogy a rendszer jól kezelje a bonyolult számításokat. Azért ezek a mérnökök eléggé jártassak ebben. Ha tudnak valami általános infót, akkor órajelek alapján 5%-os pontosságra belövik a várható teljesítményt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fatallerror
addikt
nem mind1 h eltűnnek e majd 1x a vga-k? a lényeg h legyen vmi amivel játszani lehet, lehet az apu v akármi... sok hátránya van az integrációnak de nem lesz az rossz
don't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha az valóban így lenne, akkor sokkal jobb negyedéves eredményeknek kellett volna jönni. Ezzel szemben kaptunk legutóbb az NV-től 60 millás nyereséget (egyszeri kiadások nélkül), melyben az Intel bánatpénze ~80 millió. Enélkül az NV veszteségben lenne. A játékokkal való kombinálás tipikusan olyan kijelentés, amit nem lehet ellenőrizni, ezért be lehet dobni, mert logikus. Aztán mire a statisztikák elkészülnek a JPR-nél az eladások csökkenéséről, már senki sem emlékszik erre. A tény pedig az, hogy 2011-ben ~30%-ot esett a VGA-piac. Erre független statisztika van.
Nagyon nagy tévedés. Te vettél a Metro 2033-ra két GTX 480 SLI-t a megjelenéskor?[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Loha
veterán
NVIDIA says desktop GPU sales up 23% While a lot of the talk in the call was about the company’s booming tablet processor business, where it’s Tegra 2 and forthcoming Tegra 3 dominate Android manufacturers’ designed, desktop hardware sales were above expectations. Notebook graphics sales were – surprisingly – down but the company says that thanks to Battlefield 3, Call of Duty: MW3 and Star Wars: The Old Republic (funny they didn’t mention Skyrim…), there’s been an increase in demand from gamers for upgrades over and above the seasonal norm.
Nvidia posts revenue and profit growth thanks to “highly anticipated blockbuster PC games”The firm noted growth in desktop GPU sales, naming Battlefield 3 as a major factor, along with Modern Warfare 3 and Star Wars: The Old Republic.
Lefogadom, hogy a Kepler is lendít még az eladásokon.
PC-n a szoftver adja el a hardvert és nem fordítva, meg konzolon is persze.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szoftver az nem számottevő, mert a szoftver nem garantálja a nagy vásárlóbázist a VGA-kra. A gyártóknak az kell, hogy terméket vegyetek, és nem az, hogy legyen rájuk olyan szoftver, ami kihasználja.
Igazából a BF3 semennyit nem lendített. Várták a gyártók, hogy jobb lesz az év vége, de teljesen átlagos volt. A mostani negyedév is azért volt jobb, mert nagyobb lett az ASP az új generációval. Az eladások viszont nem ugrottak meg.Nagyon egyszerű a helyzet. A gyártóknak jelzés kell, hogy van a VGA-kra igény. Ha most mindenki elmegy és vesz két új VGA-t, akkor az elég jó jelzés. Ha jön egy új Metro, akkor az nem jó, mert attól még nem biztos, hogy a felhasználó beruház egy új termékbe. Sőt, az is lehet, hogy elege lesz a folyamatos beruházástól, és vesz egy konzolt.
A gyártói kimutatást hagyjuk. Mit mondjon az NV, hogy rossz az egész piac? Ez a befektetőknek szól, amíg a Tegra nem indul be. Beleszámolod a farmolást és a facebookos játékok reklámjaiból származó bevételét, és rögtön a konzolok fölött vagy némi optimizmussal a jövőre nézve, csak addig az AAA címeknél a Call Of Duty legújabb részéből a PC-s eladások a teljes eladás 1%-át teszik ki. Nyilván ezt elfelejtették megemlíteni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Loha
veterán
Itt ugyanaz mindenkinek az elképzelése, nem akarják ők a VGA-k végét, de az üzlet a pénzről szól, ha egy piac nem értékes tovább, akkor át kell csoportosítani az erőforrásokat.
Ennyi a lényeg, ha nem lesznek olyan játékok PC-re amik igénylik a nagy grafikai teljesítményt, akkor nem lesznek dGPU-k sem, elég lesz vki APUja, ha viszont lesznek ilyen gamék, akkor lesz fizetőképes kereslet is dGPU-kra is, ha az NV meg az AMD nem fog csinálni, akkor csinál majd vki más, ennyi. Jó példa erre a BF3, hogy mennyit lendíthet egyetlen játék is VGA-k piacán. PC gaming is dead? Not so fast...[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez most nem második hely. Persze jellemzően magas felbontáson és 8xAA-val gyorsabb a Radeon HD 7970 a GTX 680-nál, de alatta már nem. Nyilván az NV stratégiája csak a játékokra működik. Máshol a GCN-tól nagyon kikapnak. De egy játékosnak annyira nagy igénye nincs a Luxmarkra, meg az egyéb dolgokra. Jó, szép dolog lemérni, meg mi sem vetjük meg, mert értékes információ, de sosem vettük még be ezeket az eredményeket a tényleges értékelésbe. Azt meg eleve kizártnak tartom, hogy bárki gondolt arra, hogy a TSMC 2012-ben képes lesz nagy mennyiségben gyártani egy ~600 mm2-es lapkát.
A Kepler két dolog miatt volt fontos. És itt most nem a nagy Keplerre gondolok. Az egy speciális termék, amit a MIC ellen ki kellett gyúrni. A kis Kepler a játékokban jól teljesít. Átlagban persze, és leszámítva a komplex effekteket, de az átlag az jó. Emellett a rendszer eléggé skálázható lefelé. A Tegrába nagyon is ideális alternatíva (alaposan megvágva persze), és ez egy jóval fontosabb piac, mint a VGA-ké. Jóval több a növekedési potenciál, mert erre is gondolni kell. A VGA-piac már nem nő, hanem ellenkezőleg ... az eladások csökkennek. Egy darabig még értékes lesz, de egy idő után, már marad belőle egy méregdrága felsőkategóriás szint, ami kap fejlesztéseket és kész. A Tegra sokkal fontosabb, mert az az NV-nek a belépője a Win RT-s tabletekbe, vagy akár az ultravékony notebookokba is. Mindkét piac elképesztő értékes, messze felülmúlják azt a szinten, amit ma a VGA-piac képvisel. Logikus gondolkodás egy cégnél, hogy a fejlesztések alapjait oda pozicionálják, ahol sok pénz van. Az AMD a GCN-t azért nem tudja majd olyan egyszerűen skálázni. Azokat a CU-kat eléggé meg kell vágni, hogy egy tabletbe jó legyen. Látható is a tervekben, hogy 2013-ban a Temash APU még nem kap teljes HSA kompatibilitást. 3 wattba ez még nem fér bele. Lehet, hogy maradnak a VLIW4-nél, mert az jobban skálázható erre a szintre.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek a piacok átfedik egymást. Csak a HPC-be egy egyedi architektúrát nem érdemes fejleszteni, mert nem jönne belőle vissza a befektetett pénz. Az NV is integrálásban gondolkodik, ahogy mindenki. Másban nem is tehetné, mert saját lábra kell állniuk. Ezért fejlesztenek saját processzort. A jövőben a gyártók mixelése igen kicsi szerepet kap. Mindenkinek lesz egy komplett platformja. Erre építik fel a fejlesztéseket is. Itt ugyanaz mindenkinek az elképzelése, nem akarják ők a VGA-k végét, de az üzlet a pénzről szól, ha egy piac nem értékes tovább, akkor át kell csoportosítani az erőforrásokat. Mindenesetre az AMD és az NV sem adja gyorsan fel, de például a fejlesztések olyan irányba tartanak, hogy AMD APU mellett a Radeon VGA valós előny lesz. Ugyanígy 2014-ben a Maxwell APU mellé helyezett GeForce szintén valós értéket képvisel. Nyilván arra kell gondolni, hogy egy 64 bites ARM pointereket kezelő GeForce x86/AMD64-es processzor mellett nem sokat tehet a platform működése érdekében. Képet adni fog, de egyes funkciók nem érhetők majd el.
Egy vISA-nak nincs célközönsége. Az a fejlesztőknek készül.
Pedig eléggé egyértelmű. Nekem is fáj, de nem mi döntünk, hanem a cégek. Nekik a pénz számít, és nem a mi elégedettségünk.Elég sok energiát fordítanak a PC-s játékok optimalizálására a fejlesztők. Egyszerűen sok a korlát, ami rajtuk kívülálló.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
-
Loha
veterán
Az egész Echelon SZVSZ nem a PC-s játékos GPU-król szól, hanem HPC-ről.
Nyilván az NV-nek az a célja, hogy a jó pénz hozó nagygépes kutatásokra szánt gépekbe egyedül tudjon szállítani, és ne keljen mondjuk CPU terén az Intelre támaszkodnia, meg a Tesla egy önálló megoldás legyen. Pont ezek azok a területek, ahol eleve nem is lenne az baj, ha ARM procikat használnak x86 helyett, mert a szoftverkörnyezetet a hardverre írják.
Ugyan ez vonatkozik a PTX-re is, nem hiszem, hogy a játékos PC-k lennének a célközönség.
Én azt még nem láttam leírva, hogy nem terveznek 2017 után játékos GPU-t készíteni.Az már most is nagyon jól látszik a sok gyenge minőségű konzolport játék láttán, hogy a PC-s játékok optimalizálására nem fognak a továbbiakban sem túl sok időt pazarolni a fejlesztők, így egy olyan megoldás lesz a nyerő a továbbiakban is, amire egyszerűen portolható minden, a hardver optimális kihasználása sokadrangú szempont csak.
Az meg számomra tök egyértelmű, hogy a GK110 jött volna gamer GPU-ként is, és még jöhet is mondjuk GTX780-ként jövőre, erre árulkodó jel, hogy a korai 680-as fotókon még 670TI szerepelt névként, vmint amit gbors is írt, az NV-nél többet vártak a Tahititől...
Egyébként SZVSZ csak annyi történ, hogy az AMD elkezdte koppintani az NV-s Fermit -> GCN, az NV meg az ATI sweetpotját, aztán pont helyetcseréltek...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV írt korábban egy tanulmányt a jövő rendszereiről. Ez az Echelon projekt. 2017-re taksálják az egészet. Ebben a tanulmányban ezt írták: "In this time frame, GPUs will no longer be an external accelerator to a CPU; instead, CPUs and GPUs will be integrated on the same die with a unified memory architecture. Such a system eliminates some of accelerator architectures’ historical challenges, including requiring the programmer to manage multiple memory spaces, suffering from bandwidth limitations from an interface such as PCI Express for transfers between CPUs and GPUs, and the system-level energy overheads for both chip crossings and replicated chip infrastructure."
Szerintem ne az API-val képzeld el a jövőt. A cégek jelenleg vISA-k fejlesztésén dolgoznak. Ez jobb megoldásnak tűnik mint az API. Az NV-nek a PTX ilyen, az Intelnek is van (elég hülye néven), míg az AMD-nek ott a HSA. Az ARM-os cégek, akik nem tudnak a zárt NV és Intel technológia mögé állni a nyílt HSA-t fogják szintén választani. Ezzel lényegében eléggé leegyszerűsödik a helyzet, mivel olyan ez, mint a Java. Ott is van egy Java bytecode, ami maga a vISA. Erre íródik a program, és az alatta lévő hardver cserélhető. Nyilván a Java bytecode az egy eléggé általános vISA, ezt sokkal jobban rá lehet szabni egy-egy hardverre. Továbbra sem lesz az elérés közvetlen, és a programozás direkt, de sokkal jobb lesz, mint egy API-val. Persze az API-kat is lehet fejleszteni tovább. El kell érni, hogy a fejlesztők olyan alacsony szintű hozzáférést kapjanak a hardverhez, amelyet csak lehet kínálni. Ezzel a PC behozhatja a konzolokat, mert jelenleg az API jelentő a legfőbb limitációt a sebességben, és nem a hardver teljesítménye vagy tudása. Ha meg tudnánk élni API nélkül, akkor már régen dobták volna a fejlesztők. Helyzet azonban ennél bonyolultabb. Erről már sok vita folyik, és ez jó, mert a vita hozza a változást. Abban mindenki egyetért, hogy a jelenlegi helyzet nem jó, kell valami olyan megoldás, ami megtartja a fejlesztők számára az egyszerű programozás lehetőségét, és nem kell mindegyik architektúrára külön optimalizálni, de mindez ne jelentsen olyan korlátokat, amiket manapság egy API ad büntiben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ringman #10038 üzenetére
Nem tudom, hogy a Quadrók frissítése hogy áll. Az NVIDIA erről majd nyáron fog beszélni szerintem. Jellemzően a SIGGRAPH rendezvényre gyúrnak ezekkel a professzionális termékbejelentésekkel a gyártók.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV ezt eleve így képzelte el. Kiherélik az alap Keplert a shared memory tempóban, mert ott sok tranyót lehet spórolni, és a játékok még annyira nem is érzékenyek erre. Terveznek mellé egy nagy Keplert, amit csak HPC-be és professzionális szinten dobnak be. Igazából más lehetőségük nem volt, mert a TSMC megszüntette a korábbi egyezményüket. Most már az NV sem tartozik külön bánásmód alá. Kifizetik a wafert, és a legyártott lapkákkal azt csinálnak, amit akarnak. Korábban az NV helyzete jóval egyszerűbb volt, mert fix összeget fizettek a TSMC-nek a lapkákért. Amelyiket nem kérték azt a TSMC kénytelen volt kukázni, ezzel lenyelve a veszteséget. Waferes árazás mellett öngyilkosság gyártani ~600 mm2-es lapkát a GeForce piacára. Maximum akkor, ha jó a kihozatal ... ebben az esetben úgy 1500 dolláros áron megfelelő lehet a helyzet, de kizárt, hogy egy ekkora lapka gyorsabb legyen két GK104-nél. Pláne nem olyan tranzisztorzabáló funkciókkal a vezérlésben, mint amiket a GK110-be beépítettek. A dedikált DP unitok sem segítenek, mert ezeknek is nulla jelentőségük van, és gyanítom ez nem változik meg gyorsan.
Ők is mérlegeltek azzal, hogy az AMD 2013-ban nagyot lép az integrálás szempontjából. Na most sosem éri a fontos projekteket úgy bedobni a mélyvízbe, hogy nem láttad mennyire működik jól. Logikus következtetés volt tehát anno pár éve az NV-től, hogy az AMD 2012-ben már olyan új architektúrára épülő GPU-kat dob majd piacra, melyek funkcionalitásban messze túlteljesítik azt, ami abban az időszakban egy GPU-ról elképzelhető. Ez így is lett. A GCN architektúra radikális lépéseket tett az általános számítások irányába. Nyilván a Keplerhez képest kb. négy-ötször gyorsabb shared memory, a rendkívül bonyolult cache-szervezés és a gyors context switch érdekében brutálisan megnövelt regiszterterületek (Tahitiben összesen 8 MB - a GK104-ben összesen 2 MB van) viszik a tranzisztorokat. Az NV ezt kihasználva inkább a játékokra koncentrált, és benyelték, hogy bonyolult általános számításban a GCN bucira veri majd őket (ray-tracing és más egyéb, nyilván ez látható az OpenCL-es progikban). Igazából a mai játékok szempontjából egyértelmű, hogy melyik az előnyösebb. A Metro 2033 és az AVP tartalmaz olyan effektet, ahol a GCN ilyen irányú felépítése komoly előnyként jelentkezik. Máshol ez már nincs meg.
A Kepler majd fontos lesz az integrálásnál, és nyilván 2014-ben a Maxwell APU-ba nem ez a rendszer kerül. A GK104 alapjait sem kell eldobni. Ott a Tegra. Mobil szintre úgy sem fog senki marha bonyolult rendszert tervezni oda ez így jó lesz egy pár évig. Persze néhol egy picit meg kell vágni ezt is, de ez a legkevesebb.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TomiLi
addikt
Értem, azt sejtettem, hogy a konzolokba nem APU van, mert már elég régi vasak, az APU "hisztéria" meg nem olyan régi. Vagy legalábbis nem olyan régen van benne a köztudatban.
Azt nem tudtam, hogy a konzolban közös memóriája van cpu-nak, gpu-nak.
Elképzelhető, hogy az APU-s Pc-t is így kell majd elképzelni?nekik is kell 1-2 év mire belejönnek a kihasználásba Akkor ezért (is) nincs rohamos fejlesztés a konzolokat tekintve.
Na ez nekem kimaradt a képletből, hogy a pc azért tényleg nagyon sűrűn változik, jönnek az újdonságok, ezt tényleg lehetetlen szoftveresen követni.Így viszont már tényleg nem tudom mi fog kisűlni ebből az "APU"-s dVGA-s találgatásból.
Mondjuk 2017 még azért messze van...
Bogyorisz
-
Loha
veterán
válasz TomiLi #10040 üzenetére
A konzolokban (PS3, Xbox360) sem APU-k vannak, hanem 2 külön álló chip, GPU és CPU, de a PC-kel ellentétben közös memóriát használnak, ráadásul PC-s szemszögből a GPU (vagy VGA) memóráját használja a CPU is, tehát kevés de nagyon gyors memória van bennük. A hatékonyság ezért jobb, mert nincsenek API-k, köztes szoftveres rétegek a hardver és a játékok között, tehát közvetlen hardveres hozzáférése van a játékkészítőknek a hardverhez, így sokkal jobban ki tudják használni, persze ehhez nekik is kell 1-2 év mire belejönnek a kihasználásba. PC-n mire belejönnének új hardver kerül a gépbe, és tanulhatnák újra a hardver közvetlen programozását, tehát ez nem működne. Erre lehet orvosság, hogy minden PC egyforma lenne és csak 5 évente lehetne fejleszteni, csak akkor már konzolnak hívnák az egészet... Tehát API-kra szükség van, amik áthidalják különböző hardverek által jelentett problémát, viszont ezek természetesen rontják a hardver kihasználhatóságát, szóval ez egy ördögi kör.
-
TomiLi
addikt
Az APU-k úgy fognak tudni teret hódítani játék fronton is, hogy konzol jellegűek lesznek a pc-k. Legalábbis jelenleg - ha jól sikerült kiszűrnöm a korábbi idevágó cikkekből - a pc "sokrétűsége" szab határt a kisebb gépigénynek. (itt azért lehet más csavar is a dologban) Tehát, hogy minden - mindennel kompatibilis.
Ha egy konzolt nézünk mai szemmel, akkor elég soványka hardver lakozik benne, de közel azonos grafikával futattja ugyanazon játékokat, mint amikhez a GTX, meg AMD VGA szörnyek kellenek.Azt már nem tudom, hogy ezt a gyakorlatban hogy kell elképzelni, amikor játékot szeretnék majd vásárolni. Lesz XBOX, PS?, Nvidia, Intel, meg AMD kiadás?
Bogyorisz
-
Loha
veterán
válasz tombar #10036 üzenetére
Szerintem egyik gyártó sem mondott konkrétan olyat, hogy nem lesznek videókarik már 2017-től, max. bele lehet magyarázni néhány nyilatkozatba... Ahogy az nv terveit elnézem ők, inkább a procikat száműznék 2017-re a HPC szegmensben.
Mi kéne ahhoz, hogy ne legyenek játékos videókarik 2017-ben?
Hát az kéne, hogy ne legyen olyan játék, ami kihasználná az extra képességeiket, legyen elég az APU-k teljesítménye a full grafhoz, és akkor nem lesz igény rájuk -> nem lesznek.
2017 körül az APUk vagy ki tudja hogyan fogják őket hívni éppen, kb. ott fognak tartani teljesítményben mint most egy 670 vagy 680, tehát BF3 szintű grafika 60FPS-es már reális lesz. 5 év múlva még mindig a BF3 szintjén fog tartani a PC-s játékipar, vagy egyáltalán nem lesz? Ha így lesz akkor, lehet tényleg nem lesz értelme dGPU-t fejleszteni, de ha mégsem áll meg a PC-s játékok fejlődése, akkor biztos vagyok benne, hogy lesz elég ember akik elég vásárlóerőt képeznek egy dGPU fejlesztéséhez.Persze ilyenkor szokott jönni az, hogy 2017-ben már az APU-k olyan jók lesznek mint a dVGA-k, ezért fognak kihalni. Mi kéne ehhez jelenleg? Kellene egy ~4-500 mm2-es óriás "proci/APU/akármi" amiben elfér egy "GK104" szintű GPU meg mellé egy 4 magos Ivy-ből csak a CPU magok, és hozzá egy LGA2011 szintű alaplap, ami tudja a 256bit-es memvezérlést. Ez így rohadt drága lenne, főleg hogy külön APU kéne irodákba, meg a csóróbbaknak, mert erre a nagy többségnek nem futná. Ez a jövőben sem fog változni, ha csúcsteljesítményt akarsz, csúcsmennyiségű tranzisztorra van szükséged.
Az árak pedig nem mesterségesen vannak fenntartva, jelenleg is a kereslet-kínálat törvényei szabályozzák, mert az NV nem valószínű, hogy sunyiban, tonnaszámra rejtegeti a 680-akat, ezzel mesterségesen fenntartva a magas árakat, ahelyett, hogy kifacsarná az AMD-t... Így is előfordul, hogy egyes kereskedők nyerészkednek a kialakult helyzeten és az ajánlott árnál jóval magasabb áron árulják a 680-akat, mert náluk ténylegesen van készleten...
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
új (mobil) quadro-ból is hírvisszatartás van? mert itt a hatszázas geforce széria, de még a négyszázas szériára építő profi termékskála a legújabb.
ma olvastam, hogy az új thinkpadekben már újabb széria lesz.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
tombar
senior tag
az nv 2017re prognosztizálta dvgak eltűnését. nekem is fájna a szívem miatta, de a nyilatkozatok alapján erre lehet következtetni. mivel mind a 3 fél ezeket kezdte el nyomatni, így vajmi esélye lehet annak, amit írtam...
másrészt tény és való h nagyon kicsi a tsmc kapacitása, de ez pont kapóra jön az árak mesterséges fenntartásán. ilyen 2 szereplős piacon nagyon nem lehet tiszta versenyhelyzetet vizionálni. az egy másik kérdés h most plusz egy dologra rá tudják fogni a drágítást.
am gk104en elvileg 3szor akkora haszna van, mint az amdnek a 970/50en. mondjuk azt hiszem ez csak egy túlspilázott szóbeszéd.Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
félisten
Egyetértek azzal, amit elmondtál, de szerintem, nem mond ellent az én hozzászólásommal.
Az persze lehet, hogy nem csak a TSMC hibája ez az árverseny, hanem a jól sikerült GK104 eredménye is. Viszont ha a TSMC ontaná magából a GPU-kat 3 hónapja, és az emberek érdeklődése kezdene alább hagyni, mert már bevásároltak, akkor az nV megléphetné az árcsökkentést.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
nagyúr
a második bekezdés kétségtelenül igaz, de ez a piac kicsit komplexebb ennél, mert a két versenyző nem pont ugyanabban a sportban játszik. részben egyetértek Loha kollégával az APU-k kapcsán, mert kicsit tényleg elharapóztak a pH! fórumokon, viszont az is biztos, hogy az AMD árazási stratégiájában játszanak bizonyos szerepet. arra gondolok, hogy miután a low-end szegmensben az APUs processzoreladásokkal stabilabb platformot csinálnak maguknak, mint amire korábban építhettek, megengedhetik maguknak, hogy eggyel feljebb pozicionálják mindegyik termékvonalat - amit a HD7000-rel meg is tettek (ld. 7800 vs 6900 árazás). ebben persze "segít" a szűkös gyártási kapacitás, de szerintem drámaian nem lenne más a piac, ha nem a TSMC-re mutogatna mindenki.
igazából a fő gond a 7970 sebessége. anno röhögött mindenki az nVidián (én is), amikor azt mondták, hogy többet vártak a Tahititől - de úgy tűnik, igazuk lett. egy 20%-kal gyorsabb 7970 esetén a jelenlegi stratégiájuk már nem működne, és sanszos, hogy azon dolgoznának, hogy a GK110-et hogyan lehet lehozni a GeForce kártyákba. ehelyett itt királykodnak az amúgy vitathatatlanul remekül sikerült, de középre szánt GK104-gyel, és 1000 USD-ért adnak egy olyan kártyát, amibe olcsóbb gyártani a két GPU-t, mintha egyetlen GK110-zel szerelnék. ennél kényelmesebb dolguk sosem lesz - mi a fenének csökkentenének árat?
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
félisten
Hát, igen, addig nem is várható árverseny, amíg minden készlet azonnal elfogy.
Versenyezni akkor szokás, amikor az árcsökkentésből valami haszna származik a cégnek: piaci részesedés növelés, megtartás, vagy magasabb profit, stb.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Loha
veterán
válasz tombar #10031 üzenetére
Elég egyértelmű, hogy miért nincs rendes árverseny, és nem kell itt egyből rosszra gondolni...
Jelen helyzetben az NV tudna folyamatosan az AMD alá árazni, csak éppen ennek semmi értelme nem lenne, mert az új gyártástechnológia problémái miatt, egyszerűen nem tudnak annyi VGA-t gyártani, amire igény lenne olcsóbb ár mellett. Magyarul, ha olcsóbban adnák az új karikat, hiány alakulna ki, és nem jutna egy csomó embernek, ami az árak emelkedéséhez vezetne, csak ezzel a kereskedők, és nem az NV járna jól. Szóval az Nvidia üzletileg nagyon jól csinálja SZVSZ, azon a kevés VGA-n ami van nekik jelenleg, jó sokat keresnek, mert így sincs túlkínálat se 680-ból se 670-ből.Az APUzást meg hagyjuk már, mert nagyon fárasztó...
[ Szerkesztve ]
-
tombar
senior tag
szerintem az egész piac egy nagy kartell. benyomják egy kicsit alá v fölé. árverseny 0, mondván szűkül a piac, viszont ez a mesterséges drágítás csak oda vezet h senki nem fog venni semmit. én kvázi a 8as széria óta gondolkodok egy friss rendszerben, de eddig mindig csak tologatnom kellett. (erre ugye még rátesznek egy lapáttal a nemzetközi pénzpiac és a kedves magyar kereskedők /megjegyzem, teljesen érthető módon/...)
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
randras
veterán
Helló!
Annyira nem értek a videókártyákhoz, hogy szerintem el sem hinnétek, de lenne egy kérdésem.
Mi az isten az az nVidia Physx, és származik-e belőle bármilyen hátrányom, ha nem telepítem fel Windows Reinstallkor?
-
fatallerror
addikt
tehát röviden annyi h még az nv sem tudja h pontosan mikkel állnak elő a középkategóriában.
érdekes h ilyen sok hónap alatt alakulnak ki a dolgok, amd-nél sem teljesen végleges a felhozatal, így szerintem idén nem lesz egyiknek sem újabb sorozat mert minek váltsák le az épphogy megjelenteketdon't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #10021 üzenetére
Nem tudom. Egyelőre a 660-ról tudok, ami a 7870-et célozza befogásra. Ez még változhat persze. Az egész egy tervezet. Most még nincs semmi konkrét. Igazából jó lenne tudni,. hogy az NV-nek mennyi kapacitást tud biztosítani a TSMC. Ettől az egész termékskála függ. Az biztos, hogy a GK104-et gyártják, mert megjelent ugye. A GK107-et is gyártják, mert állítólag erre építenek az új Macbook Prók. Az Apple szerintem el is viszi az összeset a többieknek meg marad a Fermi mobilba. Az látszik a HP termékskáláján, hogy nincs elég GK107. Az eredeti tervek szerint az Ivy mellé GK107 ment volna. A bejelentésre már minden termékbe Radeon került. Ugyanígy a Dell. Az új Inspironba januárban még GK107 volt tervezve. Megjelenésre Radeon HD 7730M maradt ebből a tervből. Általában ilyen drasztikus változás a tervekben akkor áll be, ha nincs meg a kapacitás a kívánt termék gyártására. Na most ez a még be nem jelentett GK106 startját is befolyásolhatja, így a Pitcairn ellen nem hiszem, hogy a tervezett termék kerül bevetésre. A 660-ba szerintem GK106-ot terveztek, de úgy néz ki, hogy butított GK104 lesz belőle. Igazából ez attól is függ, hogy mennyi a GK104-ből a selejt. Ha sok, akkor azokat már nem kukázhatja az NV, mert nem a TSMC vállalja be a költségeket. Egyszerűen, ha a lapkában sok a hibás rész, akkor az a TSMC-t már nem érdekli 2012-től. A waferek után szedik a pénzt, és így a hibás termék is a megrendelőnél landol. Innentől kezdve a kihozatal mértéke a döntő. Ez főleg az NV-t érdekli, mert ők 2011-ben, csak a jó lapkákat fizették ki. Ha sok GK104-es selejt készül, akkor nekik az új feltételek mellett érdemes átgondolni egy erős letiltást a lapkára nézve, hogy ezek a lapkák is eladhatóak legyenek. Most nyilván itt a selejtet úgy értelmezzük, hogy azok a hibás részek kikapcsolása után jók. Tehát nem igazi selejtek, csak nem teljes értékűek.
Elég bonyolult tehát a helyzet. Az látszik, hogy a TSMC talicskával hordja a pénzt a gyárakba, szóval szerintem tartani tudják azt az ígéretüket, hogy októberre mindenki boldog lesz a gyártókapacitással.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #10018 üzenetére
Az AMD november óta gyárt. Az NVIDIA februárban kezdte, ráadásul az AMD, a Xilinx és az Altera által meghagyott gyártósorokon, vagyis közel sem kaptak annyit, amennyit az első három beugró elvitt. Így nem olyan könnyű lefedni a piacot. Most is szűkölködnek. Talán az segít, hogy az új gyártósorokat a Qualcomm és az NV egységesen megkapja elsőbbséggel, de a TSMC már mondta, hogy igazán jó ellátást idén október végére tud garantálni. Addig van annyi, amennyi és javítgatni kell a kihozatalt. Mindig szívás a gyártástechnológiai váltás. El kell telnie pár hónapnak, hogy jó legyen az ellátás. Jövőre már tuti minden rendben lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tombar #10016 üzenetére
Tudtommal úgy áll a helyzet, hogy GTX 660 lesz. A Ti jelölést elhagyják belőle. Egyébként úton van, egy-két hónap még. Csonkolt GK104-re épít, és a HD 7870 ellen lesz árban, és várhatóan teljesítményben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tombar
senior tag
Hali!
tényleg tutidugó h nem jön a 660ti csak q3ban? ez mi már... ennyire nehéz downgradelni, vagy ennyire nincs piaca h nem dobják ki? mire kijön, ott lesz a valagában a 8as radeon széria, nem? vagy megint a tsmcre fogják? ha jól tudom most prioritásban vannak a következő nodeokkal, abba nincs benne a kis kepler?Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mondtam már Löncsinek is, hogy megjelenés előtt büntetést von maga után az, ha megírsz valamit. Egyrészt soha többet nem kapunk kártyát, másrészt pénzbünti is van. Elég sok. Utóbbit persze, ha átvállalod, akkor valahogy talán túléljük, hogy máshonnan kell terméket szerezni. Ha Angliában dolgozol, akkor egy büntit talán kifut az éves fizetésed.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Sonja
nagyúr
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
siriq
őstag
Lesz rovid PCB 670-s es hosszu is. Jon majd kesobb a 4GB-s 670. Frekikrol meg mar ugy is tud mindenki mindent(nem overclock). Rengeteg kartyat kiprobaltak mar es 1200-t es folotte mennek(itt is van szoras persze). Valamelyik 13xx-t is. Mar regen a kereskedokenel van. Szoval holnap lehet rendelni, penteken mar meg is erkezik(mar ha olyan helyrol rendeled ami kozel van hozzad).
Erdekes, hogy itt egy arva hir sem jelenik meg a 670-el kapcsolatban(fooldal).
[ Szerkesztve ]
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
siriq
őstag
[link]
Meg is csak igazam volt .Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
Sonja
nagyúr
Galaxy Readies Single-Slot GeForce GTX 670
(#10008) Loha: Tévedsz, az a kicsi nyák az nVidia referencia nyák a 670-nek! Amit linkeltem Gigabyte GTX 670 OC egy saját tervezésű nyákon van! Lásd a mostani Galaxy is a rövid nyákos!
[ Szerkesztve ]
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
Loha
veterán
-
fatallerror
addikt
jó kártya a fenét, átverték a srácot v nem tudom de 525 aud az rohadt sok, az 116e ft...
inkább az érdekes az a május 10 mint megjelenés és lehet hivatalosnak is venni mert eddig mindig csütörtökön jelentek meg a kártyák, szóval csütörtökön kiderül h mennyi és milyen#10006) TESCO-Zsömle: akkor is még a legtöbb tűréshatáron belül van, és csak a csúcs kártyák lettek drágábbak és csak az amdnél, nv-nél maradt 500 dollár a 680, a dupla gpu-sok lettek/lesznek brutáls drágák...a 7800asok annyiba kerülnek mint mindig kivéve a 6800asok amelyek olcsóbbak voltak a megszokottnál
don't tell me what i can't do!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz fatallerror #10004 üzenetére
olcsóbb ill nagyobb kapacitásban tudnak gyártani akkor visszaállnak az ársávok 1 kicsit normálisabbra bár a régire nyilván nem. szerintem majd a köv generáció már barátibb lesz.
A vinyókról is ezt gondolta mindenki... Év végére az árvíz előtti árak +20-30%... Hát, ilyen ütemben örülhetünk a +60-80-nak is...
Még mindig +100 felett járunk, pedig már visszaállt a gyártókapacitás, és hízik a raktárkészlet is.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
fatallerror
addikt
válasz TESCO-Zsömle #10002 üzenetére
azért nem, ez most rendkívüli eset, majd ha kiforr a kisebb csíkszél és olcsóbb ill nagyobb kapacitásban tudnak gyártani akkor visszaállnak az ársávok 1 kicsit normálisabbra bár a régire nyilván nem. szerintem majd a köv generáció már barátibb lesz.
aztán meg ha nem akkor sincs gond, bőven elég 1 100e alatti kártya full hd-ben 40-60 fps.re ami nekem elégdon't tell me what i can't do!
-
Sonja
nagyúr
Gigabyte GTX 670 OC Version *HANDS ON*
Szerk.: Ez bizony egy nagyon jó kártyának tűnik!
[ Szerkesztve ]
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz fatallerror #10000 üzenetére
Hát na... El kell lassan fogadni, hogy egy felső-közép kategóriába szánt VGA bizony 80-90k, a felső-kategória 100-140k, az extrém 140-200, a rajongó (enthusiast) meg 200k-tól felfelé a csillagos égig.
Sub-Dungeoneer lvl -57
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- AliExpress tapasztalatok
- Synology NAS
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Szombathely és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Path of Exile 2
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Formula-1
- További aktív témák...
- PowerColor Radeon Hellhound RX 6600 XT 8GB - GARIS
- Fair Áron / NVIDIA GeForce Videókártya Felvásárlás / ORSZÁGOSAN
- BESZÁMÍTÁS! MSI GAMING X TRIO RTX 3070 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- RTX 3070-ET KERESEK TÖBB DARABOT 105-115k típustól függően!
- MSI GEFORCE GTX 1080 TI GAMING X videókártya eladó
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest