-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
smkb
őstag
Nagyon komoly cucc lesz ez a Fermi. Az hogy grafikus kártyának mennyire lesz alkalmas, az a jó drivereken fog múlni, mert ugye minél általánosabb célú egy hardver annál jobban optimalizált kódot lehet rá írni, de pont ennyire el is lehet rontani, mert nem tartja szűk fejelesztési normák közt a fejlesztők kezét.
A duplapontosságó lebegőpontos számítási képesség meg hatalmasat fog dobni rajta. Ezzel komoly tudományos/gazdasági/pénzügyi/mérnöki területeken is alkalmazható lesz, az összes eddigi megoldást kibővítve.
Jó cucc lesz ez, kérdés az hogy mennyire lesz alkalmazható egy átlagos DX11 GPU célra (ha fontos szerintük, ha nem), és hogy ez mekkora áron valósítható meg, mert az átlalános célúságnak megvannak a hátulütői is.
-
smkb
őstag
Imádom ezt az emulálás szót Ahogy a Fermi fogja 'emulálni' a tesszelációt, olyan értelemben akkor az x86 os procin meg tulajdonképp emulált exel meg word fut, mert nem dedikált word processzor meg excel processzor mennek hardveresen. Akkor beszélhetünk majd emulált tesszelációról ha létezik dedikált elfogatott szabványos tesszelációs hardver. A Fermi semmi mást nem fog tenni mint futtatni a magjain az algoritmust ami megvalósít egy adott funkciót. Ezt nem nevezném emulálásnak, azt igen, ha egy RV870 es GPU-tvalósítana meg szoftveresen.
-
smkb
őstag
Fix funkciót kiváltó általános egység az emulált funkció ? Ne viccelj már Akkor egy gyökvonás meg egy cosinus transzformáció is az? Ezek is fix funkciók lehetnek egy api szempontjából. Majd, ha lesz egy olyan dokumentum, vagy szabvány, hogy a tesszelátor hardver így és így néz ki, és ezt és ezt a funkciót tudja illetve ezt és ezt kell hardveresen tudnia, akkor igen. Ameddig csak elvárás van, hogy egy adott hardver mit valósítson meg, addig nem. Amíg a célhardver futtatja a tőle elvárt algoritmust addig nem emulál semmit, hanem csak mezei módon a funkciójának megfelelően működik Majd akkor, ha ezt nem a célhardver teszi, hanem pl az x86 processzor alatta, akkor már lehet róla beszélni, hogy nem a célhravder valósítja meg a funkciót, hanem azt emulálja, mert nem képes rá. Itt csak annyiról van szó, hogy ezen a célhardveren a szoftveres rész több.
-
smkb
őstag
Olvasva a PC Perspectiven a GT210 és GT220 tesztet... ehh...HD4670 ársávjában a GT van, hogy csak felét mutatja fel, az Ati ugyancsak nem újkeletű produktumának. Vajh, OEM gyátókon kívül ki fog venni ilyen kártyát?
-
smkb
őstag
Na de TechPowerUp-nál mitől lett Recommended? Meg nagy nagy pozitívumnak tüntetik fel az idle 10 wattot, ami agyon vissza van emlegetva a cikkben hogy húde extrém, miközben az ábrán a HD4670 is ott figyel a 10 wattjával, mindezt még 55nm-en. Nagyon nem vagyok Ati fan, de ez a kártya...
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
Óóóóó hát megvan mi a lényeg :
"Implementation of MSI's Military Class components
At the same time the MSI N220GT and N210 series graphics cards use solid state capacitors, solid state chokes (SSCs) and other Military Class components to further increase absolute stability."Ilyen alkatrészekkel szerelve egyszerűen lemilitarizál minden más kártyát a raktárakban...olyan lehet ez mint a Transformersben a Nokia telefon ami életre kelt...
-
smkb
őstag
válasz biggamer #1719 üzenetére
Várható volt az architektúra láttán, hogy nv egyszerre 2 irányba próbál lépkedni. Egyrészt x86-tól független platformot, másrészt "valami" grafikus csipet. Kérdés az, hogy az egyik lába itt, a másik meg ott, bír e egyszerre mindkét irányban hozni a várt eredményeket, vagy mindkét lábon gyenge lesz és akkor jön a szakadék...A GPU arculat megtartására ugye azért van szükség, hogy terjedjen a megoldásuk, mert utána már lehet rá ontani a juzereknek az alkalmazást... korábban is írtam, hogy simán megtörténhet az, hogy az iszonyat erős GPGPU futtatja a tényleges alkalmazásokat, a programot a x86 cpu meg csak elindítja meg vezérli... azaz kiválthatók lehetnek a jó drága többmagos csúcs cpu-k. Nem véletlen nem nagy a komaság az Intel és NV közt mostanában.
-
smkb
őstag
válasz Zeratul #1721 üzenetére
Igen, ez így igaz, én sem állítottam, hogy arra ideális, hanem számításigényes többmagot izzasztó feladatokra (amennyiben könnyen optimalizálható és bontható le risc utasításoka)
Oprendszerhez meg annyira nagy erő nem kell... intelligens routerek is szépen futtatnak kis linuxokat
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
Na igen, nálunk bankban közel 1 milla körül van egy 70gb-os vinyó (nem tévedés), és itt röpködnek a terabyteok. De nem a vasak teszik ki egy ilyen cégnél a költségek jórészét, hanem a külsős fejlesztések és szoftver liszenszek. Egy külsős embernap napidíja 100+áfától 1millig terjed, és százával vannak egy komolyabb cégnél külsősök... de egy nagygépes szoftver éves liszensze is horror, pl egyik egy mezei itánium szerveren futó 5-6 felhasználós szerver-klienses eszközünk évente 160 mill, (és ehhez tényleg alig van juzer, és az olcsók közé tartotik) úgyhogy ezek tesla féle árak ezekhez az összegekhez képest semmik
-
smkb
őstag
Vagy, mint ahogy eddig, hogy bár egy API-ra, dx9c-re fejlesztettek, mégis ügyelve, hogy hol egyik, hol másik gyártó termékére optimalizálva, csak most nem a DX11 lesz a kiindulási alap
Esetleg, adnak nagyon kedvező liszensz áron egy ütős CUDA alapú grafikus motort. Ez lenne tán a legjárhatóbb út, hogy bagóért tolják oda a fejelsztőknek a saját hardverük apija mellé az ütős motort. Ki ne akarna olyanra fejleszteni ahol, a segge alá van tolva a cucc és nem kell ezzel már bajlódni (mondjuk olcsóbban a piacon fellelhetőeknél) ? (az más kérdés hogy NV mit ad szinte ingyen... )
-
smkb
őstag
Ezért írtam. Mellékelnek a kedves fejlesztőknek egy tuti grafikus motort. Senki nem állította, hogy full CUDA-ban kell programozniuk. Csinálják a konzolokra, ahogy akarják, közben oda van téve a PC megoldásra egy kész motor, amin csak reszelgetni kell. Azért ez így nem lenne ám olyan vészes. Ekkor legalább a DX11 kódjaikat nem kell kétfele optimalizálni, hanem azt reszelik az ATI-ra.
-
smkb
őstag
Igen, igaza van ebben Abunak. Konzolpiacra betörni...
Jelenleg a 2 NextGen gyártó teljesen lefedi a piacukat, sőt a sok szinte semmiben el nem térő multiplatform cím miatt még át is fedi, és egymást osztja meg. Ide egy NV-nek belépni nem egyszerű. Eleve a fejlesztőcégeket megnyerni, hogy érdemes fejleszteni a hardverére mert népszerű lesz... már ez is nehéz. Meg a fejlesztőcégeknem sem áll végtelen erőforrás rendelkezésre, hogy lassan 6-7 platformra fejlesszenek (sokszor sajnos a Wii húzza ebben a rövidet, hogy kap egy gány portot).
A legnehezebb meg exkluzív fejlesztéseket elérni. Az egyes platformokat ezek tudják húzni, nem a multiplatform. Egy Uncharted, HALO, Gears of War, God of War, Forza 3, GT 5, Super Mario Galxy stb... mind mind exkluzív címek, és ezek húzzák az egyes platformokat.
Ide belépni az a totális öngyilkosság, ha van tegra ha nincs.
Ha a hardver számítana, akkor az AMD is készíthetett volna már önálló konzolt, mert megvan hozzá mindene, ebben még előbbre is jár mint az NV. De itt nem a vas a lényeg.
-
smkb
őstag
válasz antikomcsi #1815 üzenetére
A baj csak az, hogy az IT iparban visszatekintve a 30 évre, sosem a legjobb hw, vagy platform a nyerő, hanem az, amihez több, szoftver van, amihez jobbak az alkalmazások stb. Motorola 68000 es szériájú processzora körbemotorozta annó az 8086-ost, de mivel a táblázatkezelők meg pár alkalmazás amiket az irodai feladatokra használtak az x86-os pcre jelentek meg tömegesen, legyőzte a jobb hardvert. Ennyi. Ugyanígy járt az Amiga, PS3, a PSP stb. Ütős a vas, de kevés volt hozzá a húzós SW. Ugyanez lenne itt is. Egy tömegek által használt platformot egy másikkal kiváltani, amire kitudja hányan mit fejlesztenek. Nem véletlen hogy a Linux is helyben tipródik. Nem tud mit kezdeni a széleskörben elterjedt windows alkalmazásokkal.
Ez van, nem a HW minősége és teljesítménye adja el önmagát (ez nem autó) hanem az alkalmazások.
A fantazmagóriából meg sajnos a részvényesek nem kapnak $-t...
Én ha egy cég részvényese lennék, csak az osztalék érdekel. Az, hogy mekkora fantázia van egy termékben, viszont piaca meg nem lenne, az nem.
-
smkb
őstag
"Realitas igen messze van attol, hogy konnyen levaltja a DX9 engineket a DX11.
Szerintem nagyon sok ido lesz mire levaltjak a DX9 engineket, Unreal3 engine dominal mostanaban sok nagyobb nevu jatek epul ra, es sok keszuloben levo jatek meg mindig arra fog megjelenni.
Azok a studiok akik konzolra irjak meg a jatekot se fognak kapkodni nehany 10000 darabos eladassal kecsegteto PC jatekoknal a DX11-ert."Ebben egyet kell értsek Rockettel. De ami nekem inkább szöget ütött a fejemben az az Unigine Techdemóból szűrődött le. a DX11 tud futni DX9 profillal is stb.. Hát abban a demóban ugye az urak használták a tesszelációt. Pl a lépcsőknél. Na most, ha DX9/DX10 alatt nem lesznek meg az ilyen alapvető struktúrális elemek egy játékban a profilok miatt, akkor egy ilyen motorra alapuló játék lehúzhatja magát.
Nézve a DIRT2 tesszelációit is, egyáltalnán nem mérvadó. Nem véletlen. Ugyanis a motor írásakor majd el kell dönteni a kedves fejlesztőknek, hogy szeretnék-e, hogy a termékük DX11 hw-vel nem rendelkező játékosok gépein is emberien nézzenek ki. Dirt2-ben láthatólag úgy oldották meg, hogy teljesen irreleváns területeken alkalmazzák a tesszelációt, ahol nem zavaró ha valakinek a DX10-es kártyája miatt nem jelenik meg.
Azaz a fejlesztők, vagy teljesen marginális pontokon alkalmazzák a DX11 újításait (főleg tesszeláció) vagy elkerülhetetlen, hogy bizony megírják egyaránt a DX9/10-es motort is (lásd unigine lépcső). Vagy csak utóbbit, előbbire meg lesz pecs.
Úgyhogy jó propaganda szöveg ez a DX11 kompatibilis lefelé, csak épp hatalmas kompromisszumokkal fog járni, illetve jóval ramatyabb lesz egy játék DX11-től lefele, mintha DX9/DX10 motor lenne alatta. Mert eddig lehetett ezzel jönni, de amint jönnek a DX11 exkluzív enginere épülő játékok, akkor bizony kifog domborodni ez a hátrány.
-
smkb
őstag
"Hol érdeklik a fejlesztőket PC-s minőség. Nekik a fontos, hogy olcsón megússzák a portolást. Ezért álltak egy csomóan rá a DX11-re. Ha valakinek nem tetszik, hogy nem kidolgozott a felület DX9/10-ben, az vegyen DX11-es kártyát, vagy menjen át konzolra. Utóbbi döntéssel megint a fejlesztők járnak jól, mert a konzolos eladások több pénzt hoznak. "
Hú mekkora ostobaságot írtál itt Abu.... Egyik válaszodat vágod agyon a másikkal. Nagyon jól tudjuk, hogy a konzolok grafikája DX9-nek fekszik, köszönhetően a konzolokban alkalmazott DX9 alapú GPU-knak,. Azaz PONT HOGY könnyen menjen az ide oda portolás TOJNAK a DX11 featureörökre. Mert PONT HOGY azt nem játszhatják el hogy DX11-re fejlesztenek, abból meg majd skálázódik ami skálázódik a konzolos DX9 közeli grafikára....Ehhh.... Azaz... PC-n marad feature a DX11...
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
Teljesen mindegy... A DX11 itt már Krisztus urunk 2. eljöveteleként van kezelve.... megváltja a világot... mindenre jó az... lassan eljutunk oda, hogy ha kell leskáláz az mindent a profilok segítségével akár gameboy szintre is...anélkül, hogy BÁRMIT kellene alacsonyabb DX verziót támogató kártyákra optimalizálni...
Az meg ugyancsak elhanyagolható, hogy bár máshol hangoztatva van, hogy nincs szebb mint fixfunkciókat hardveresen megvalósítani az adott DX apihoz, de a konzolok, pl a PS3 ban csücsülő keményen DX9 API alá tervezett és a DX9 fixfunkcióit megvalósító 7800GT alapú GPU-nak biza nem a DX9 alapú funkciók fekszenek a legjobban.... nem itt mindenre a DX11 a megváltás.
Lássuk, de ne a DIRT2 féle viccekben, mert az vicc ami DX11 abban van. A DIRT2-ben bemutatott DX11 víz meg szánalom... mint egy higanytócsa...
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
válasz Zeratul #2038 üzenetére
"AMD szvsz az arab tőke miatt sokkal jobb helyzetben van mint régebben, pletykálnak egy FABról Abu Dzabiban."
Lehet... csak a végtelenségig nem lehet felélni a tőkét, kell a nyereség. És a CPU fronton pedig nagyon rossz helyzetben vannak.... atom ellenfél nincs, culv platform ellenfél intel ellen nincs (Abu szerint persze van, csak épp a kutya sem épít rá notebookokat, míg meg lehet nézni hogy a Core 2 Duo/Solo/Celeron SUxxx szériák milyen iszonyatos tömegben lepték el a notebookok palettáját, és jók...), asztali cpu szegmensben sem erősödnek a részesedéseik ...
Mindezek mellett erősödnek nagyon az ARM alapú megoldások, köszönhetően az irdatlan alacsony fogyasztásnak, és annak hogy már erősebbek a cortex alapú többmagos armok mint az atom, bárki liszenszelheti... itt sincs jelen az AMD, és az Intelnek is fájó terület lesz...
Tehát maradt neki perpillanat a VGA... és ott meg kihozatali gondok vannak...
-
smkb
őstag
Ez még kimaradt az előbb:
http://www.google.com/finance/historical?q=NYSE:AMD
Ez sem mehet a végtelenségig... csak csökken csak csökken... a DX11 kártyák sem segítenek...az arab tőke sem húzza ki őket a végtelenségig...
-
smkb
őstag
Abu akkor miért esnek a részvényárak? Azért mert a részvényárakba bevan árazva a jövő, és nem látszik az AMD számára az igazi kiút. Ennyi.
Aha olvasom, légyszíves linkelj ide nekem 20 féle, nálunk is kaphat CULV Amd platformon alapuló Notebookot. Jelenleg kb 100:1 az arány Intel javára. Lehet itt szó róla egy egy cikkben, de közben ha megnézem az Asus, Dell vagy az Acer Timeline szériáját ami irdatlanul sikeres, akkor miről beszélünk? Semmi. Van egy két kósza példány. Az AMD jelenléte ebben a szegmensben jelentéktelen.
Az Intel platformjai meg olyan szinten özönlenek ki, hogy még cikkezni se nagyon van róluk idő...
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
Az 500 Eur? Tényleg olcsó...
Ráadásul a Neok eddig sem hozták az intel azonos teljesítményű modelljeinek az alacsony fogyasztását, minidg túllőttek azon. Kiváncsi leszek most sikerül hozni mondjuk Acer Aspire 1410-ban zötyörgő 1,2 ghzes 2 magos SU2300as teljesítményét azonos fogyasztás mellett
-
smkb
őstag
Mely iparágban érdekli a részvényeseket, hogy Neked, nekem mi a jó? Semelyikben. Se a gyógyszeriparban, sem a járműiparban, sem sehol. Mindenhol az számít, hogy a részvényeseknek, befektetőknek, tulajoknak, cégvezetőknek stb. mi a jó. Te meg választhatsz az eléd tett lehetőségekből, aztán eldöntöd, hogy ezek közül neke mi a legjobban megfelelő.
Engem sem érdekelne kinek mi a jó, csak a profit.
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
válasz tzsolesz #3228 üzenetére
Valószínűleg ezért indult el mindkét gyártó abba az irányba, hogy a kártyájuk több szolgáltatást is nyújtson, mert lassan ezzel lehet őket eladni, nem azzal hogy 85 fps helyett 120-at tud.
A monitorok felbontása meg extrém esetektől eltekintve, még a fullhd szinten sincs annyira elterjedve, nem hogy ennél magasabban, hogy ezzel lehessen a népet vásárlásra ösztökélni (óó, oké valószínűleg aki 130.000 et ad egy vgaért az kicsenget egy min. fullhd monitorra is pénzt), hogy 2560-ban 90 fps-el megy. Ha csak belegondolunk, hogy valóban néhány vga marketingre használt címen kívül jelenleg szinte minden játékkal tökéletesen megbírkóznak mindkét gyártó középmezőnybeli kártyái fullhdt kivéve (van hogy azzal is) (gtx260, hd5770) ... sőt, még a gts250 és hd4770-ek is 1280-ig bármit futtatnak szinte fullos beállításokkal, akkor tényleg nincs más út, minthogy új szolgáltatásokat kell tudniuk nyújtani a vga gyártóknak, különben az átlagemberek jól ellesznek a középkategóriás kártyáikkal évekig.
-
smkb
őstag
válasz Bluegene #3236 üzenetére
"az újabb infók ismeretében versenyképes lesz, de az AMD-vel még így sem tud majd mit kezdeni"
Miért is nem? Kifejtenéd tényekre alapozva? (A jelenlegi infók ismeretében nem tudhatunk semmit)
"az AMD még mindig kihozhat egy 5950(kétmagost), ill 5890-est, vagy ha nagyon jó lesz a fermi akkor leviszi az 5970 árát(bár kétlem h az 5970-est befogja)"
Valmi link hogy ilyen lesz? Tények?
"így is limitált példányszámban lesz elérhető a fermi, tudásához képest jó drágán(főleg Ati árcsökkentés után), az is lehet veszteséggel tudja csak gyártani"
Te már tudod mennyibe fog kerülni a GF100?
Imádom az ilyen hozzászólásokat 0 tény ismereret, de lényeg bármit csinál az NV úgyis jobb az AMD... se pontos források se pontos érvek se semmi
-
smkb
őstag
válasz rumkola #3266 üzenetére
Én egyszer találkoztam számomra "csoda" driverrel, meg nem mondom melyik verzió, de NV volt, és a vistára totojgatás utáni első érdemleges csomag volt újra xp-re. Az akkor 7900GS-em MEGLÓDULT. Grid addig 1024*768-ban semmi aa meg egyebek esetén volt 25 fps, "csoda" driver után 25%+, mehetett rá a 2x aa és zsírul ment... na az a driver csomag sok más játékon is nagyot lökött.
Sem előtte, sem utána nem találkoztam egyik gyártónál sem olyan driverrel, ami tényleg nagyott lökött volna a teljesítményen. Május óta HD4830-am van, ott meg az utóbbiakkal inkább lassulás volt nem "csoda".
Talán ha emlékeim nem tévednek az X1950pro és társaira jöttki idővel nagyon hatékony driver, de asszem ezzel ki is fújt a sok "csoda".
Úgyhogy én így vagyok a "csoda" driverekkel.
-
smkb
őstag
válasz KillerKollar #3696 üzenetére
Úgy tudom a demo dx9-es.
-
smkb
őstag
Ez sajnos így igaz. Megnézünk egy két 5 évvel ezelőtti nagy címet, mind Doom3, Halflife 2, stb... ha csak ugyanazon DX9 vagy opengl eljárásokat használják, de mai VGA telejesítményekre optimalizálva, bőven hozhatják pl egy jelenlegi DX11 AVP szintjét is... Toporgás van, nem kicsi.
-
smkb
őstag
válasz zoltanz #3999 üzenetére
Nem kötelező, épp multkor kaptam egy linket egy fórumozó kollegátol ami igazolta, hogy VANNAK olyan játékok X360-on, amikben alkalmazzák, de nem az a többség, minden játéknál fel volt tüntetve a felbontás (jópár a 720p-t sem érte el), AA használata stb.
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
-
smkb
őstag
válasz MPowerPH #4484 üzenetére
"Már a 4000 -es szériával is sokat keresett, "
A 4000-es szériával bizony nem keresett jól... sehogy sem keresett, megkell nézni a negyedéves beszámolókat.
" Hiába reagált az NV árcsökkentéssel az AMD lépéseire, ők itték meg a levét, mert nem tudtak jelentős profitot felmutatni, a GTX295 -el meg óriási veszteséget termeltek"
Sajnos ez sem igaz, mert az NV tudott pofitot felmutotni, nem az AMD, de ennek is utánolvashatsz az NV negyedéves pénzügyi jelentéseiben.
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
Én a 2010 Q1-re leszek nagyon kiváncsi. Most már meg kellene mutatkoznia erősen az 5xxx széria eladásainak mind részesedési, mind bevételi oldalon. A nagy szívás meg most mindekettőnek a TSMC 40nm-es kapacitás korlátossága lesz. Azt el tudom képzelni, hogy a Fermi kb 0,0001%-ban fogja a profitot befolyásolni NV-nél még Q2-ben is . Az viszont szomorú, hogy visszatér a 3 évvel ezelőtti középkategória = 50.000 ft időszak. De szép is volt ez a 2009 tavasz nyár körüli 23.000 ftos 4830-akkal, meg 30.000 alatti 4850-ekkel. Bár az eddigi tapasztalataim alapján, ez volt inkább a kirívó. Nem ez volt éveken át a jellemző..
-
smkb
őstag
"ez a kártya a jelenlegi legerősebb ember alkotta egymagos VGA."
Ez igen! Mert a többit mi alkotta? Betanított orangután? Vicces, hogy elsőre hirtelen egy teak fából faragott kézműves termék jutott eszembe ahogy az "emberalkottára" asszociáltam Láttam magam előtt amint kambodzsai gyerekek a kis kezeikkel szorgosan faragcsilják a GPU-t, a nyákot meg a kis apró memóriacsipeket...
Ez nagy mondat... ez az "emberalkotta" olyan fennköltté teszi, jó hogy nem a "kis lépés az NVidiának, de nagy lépés a emberiségnek" hangzott el
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
válasz Oliverda #4687 üzenetére
"Hát szerintem egy profitorientált cégnek elég nagy baj ha nem tudja megfelelő profittal árulni a termékeit. Biztos lesznek olyanok akik megveszik, csak az a kérdés hogy mennyien. Bár ha ez is olyan buktás kártya lesz mint egy pár korábbi, akkor az nV-nek annál jobb lesz minél kevesebben veszik meg mert annál kevesebb deficitet termel majd."
Pont mint az AMD a HD4xxx szériájával ... na az sem termelt profitot... csakhogy az nem csak egy egy csúcsmodelljére nézve, hanem az AMD egész VGA szegmensére, ami még csúnyábban hangzik. Az 5xxx széria tán meghozza az ott elvesztegetett bevételkiesést, nem véletlen kerül annyiba, amennyibe, végre kell a nyereség.
-
smkb
őstag
válasz Oliverda #4696 üzenetére
19m usd 5 negyedév alatt majdnem , ez nem profit... ez ezen a szinten nem az, úgyhogy ezen kár is görcsölni. Pont ez az az eredmény, ami alapján ezt ki lehet jelenteni. Oliverda, el vagy tévedve úgy látszik, hogy mi számít profitnak ekkora árbevételű vállalatnál.
1434m árbevétel mellett összesen 19m profit 5 negyedév alatt... ez vicc. Nincs olyan befektető, aki ilyen hozamba tenné a pénzét.
-
smkb
őstag
válasz Oliverda #4698 üzenetére
Hát nem is fogom..., minden hozzászólásodból sugárzik így is sajnos, az hogy gazdasági téren totál nem konyítasz a témához... a kiindulás ez volt:
Azt meg felvállalom hogy a 19m profitot nem tekintem profitnak. Ahogy arra sem mondom, hogy van pénzem ha 2 ftom van. De, ha csak ez megy hogy elvessz a szavak szószerinti jelentésében akkor hajrá.
"Hát szerintem egy profitorientált cégnek elég nagy baj ha nem tudja megfelelő profittal árulni a termékeit. "
Erre volt a válaszom, hogy az AMD GPU részlege aztán rohadtul profitorientált módon működött a HD4xxx szériánál... kiemelném a MEGFELELŐ PROFITTAL részt is... főleg, hogy akkoriban már odáig fajult az AMD urban legendek keltése itt a porhardveren, hogy még akkor is nyeresgéges a 4xxx GPU ha ingyen adják
Ha neked 1434m usd árbevétel mellett 19m usd megfelelő profit, akkor sose fektesd a pénzed semmibe de vállalkozást se nyiss
Amúgy meg az NV oldalán ugyancsak körbekukkanthatsz, hogy az egyes negyedévekben adott árbevételek mellett mekkora volt a profit, ha már ők nem képesek megfelelő profittal működni...
Nincs is nagyobb biznisz, mint 1500ft árbevételen 20 ft profitot realizálni Minden befektető álma...
Tehát summa summárum nem kellene NV-t lebénázni profittermelés terén az AMD GPU szegmensével szemben, mert nagyon nem állja meg a helyét.
Majd talán a HD5xxx széria esetén, Itt lesz realitása.
-
smkb
őstag
Mivel drasztikus gázáremelés jön, nem is olyan hülyeség egy ilyen jólfűtő vga... van ennek létjogosutsága... a szívás a nyári hónapokban van
-
smkb
őstag
Nemrossz, átmentünk NV DOBOZ találgatós topicba Lassan olyan lesz mint az "Áll az alku" vagy milyen műsor ahol megy a nagy találgatás, vajh van e a táskában valami és ha igen akkor mi?
-
smkb
őstag
De. Pont ezért lett így elkészítve a Metro 2033. Úgyhogy nincs ezen csodálkozni való hogy nem értjük miért így került bele a motorba... pontosan a fermi miatt, mert azon meg jobban fog hasítani. Ez az a pont valószínűleg ahol az NV pénzt adott, a metro gárdája meg elfogadta.
Továbbra is azt tartom, ezért nem az NV-t kell szidni, hanem azt aki elfogadja, hogy pénzért elkurvul. Ha nem tennének ilyet a fejlesztőcsapatok, NV-nek is fel kellene hagynia ezzel módszerrel, de amíg lefekszenek a pénz előtt....
-
smkb
őstag
Amíg nincs Fermi teszt metro 2033-al, addig ezt így nem állíthatod. Ugyanennyi háttérinfóval én meg azt mondom, hogy ha már az NV adta a pénzt és ott volt a játék fejlesztésénél, nyilván nem annyira hülye, hogy olyanra készíttesse el a játékot, hogy a saját vasán is rosszul fusson
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Dobozos ASUS GeForce GTX 1050 Ti OC 4GB GDDR5 128bit (ROG STRIX-GTX1050TI-O4G-GAMING) Videokártya
- Gainward Geforce GTX 750 ti 2Gb
- Eladó egy MSI Gaming Z Geforce GTX 1070 8gb videókártya
- MSI RTX 4080 VENTUS 3X 16GB OC
- Gigabyte Aorus 3060 Ti 8 GB DDR6 eladó(nem garis,nem dobozos) játékra volt használva .
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen