Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Loha

    veterán

    válasz TomiLi #10040 üzenetére

    A konzolokban (PS3, Xbox360) sem APU-k vannak, hanem 2 külön álló chip, GPU és CPU, de a PC-kel ellentétben közös memóriát használnak, ráadásul PC-s szemszögből a GPU (vagy VGA) memóráját használja a CPU is, tehát kevés de nagyon gyors memória van bennük. A hatékonyság ezért jobb, mert nincsenek API-k, köztes szoftveres rétegek a hardver és a játékok között, tehát közvetlen hardveres hozzáférése van a játékkészítőknek a hardverhez, így sokkal jobban ki tudják használni, persze ehhez nekik is kell 1-2 év mire belejönnek a kihasználásba. PC-n mire belejönnének új hardver kerül a gépbe, és tanulhatnák újra a hardver közvetlen programozását, tehát ez nem működne. Erre lehet orvosság, hogy minden PC egyforma lenne és csak 5 évente lehetne fejleszteni, csak akkor már konzolnak hívnák az egészet... ;] Tehát API-kra szükség van, amik áthidalják különböző hardverek által jelentett problémát, viszont ezek természetesen rontják a hardver kihasználhatóságát, szóval ez egy ördögi kör.

Új hozzászólás Aktív témák