-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
X2N
senior tag
Ki az aki skippelni fogja a következő generációt? Én erősen gondolkozok rajta...kellene már az a 16GB VRAM, így nincs értelme 980Ti-ről váltani. Esetleg elképzelhető hogy a 2080Ti-n nvlink-el 2db kártyával megosztott lesz a memória?
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
Kevés lenne nekem a 1080Ti, most a 980Ti-vel 5-6 órás rendereket tolok úgy hogy majdnem 6GB-ig televan a vram, és tudnák még több modellt betenni csak akkor meg kifagy a render mint annak a rendje... Kénytelen leszek előre tervezni a következő gépemmel, 4 kártyás rendszert akarok építeni legalább 10e cuda maggal...na most ez léghűtésel csak 4db 1070-essel oldható meg de az híján van memóriának. Meg azt se szeretném h 1,5kW-ot fogyasszon. Kénytelen leszek kivárni a 7nm-t.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz hoolla #18701 üzenetére
Az új Quadro RTX széria már megtudja osztani a memóriáját nvlinken keresztül ami elég jól fog jönni azoknak akik GPU renderelnek, eddig quadro M6000-essel beleütköztek a 24GB memória korlátba, most Redshift, Octane-al ez a probléma megszünik. Teszteket kell majd nézni ha kijönnek az új kártyák. Az AI denoiser és a tensor magok miatt sokkal gyorsabb lesz a zajszűrés. Amúgy érdekes mert az új Octane frissítés már támogatja az out of core geometry-t, ami elvileg jól hangzik, gyakorlatilag nem tudom mennyit segít mert nagyrész így is a textúrák eszik a vramot.:
[link]
Szerintem nem lesz értelme foglalkozni az SLI-vel. Nem fogják megoldani, mert kevesebb mint 1%-át érinti a felhasználóknak.[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz hoolla #18710 üzenetére
Akár lehetne 8K felbontással is igen ami ugyebár 7680 × 4320 pixel, de 16K-t is lehet... Most az új BF5 már Ultra beállításon 4K-s textúrákat fog használni, tegyük fel hogy a Dice úgy oldja meg h az ultra beállítás mellett csak a legerősebb kártyákon fog futni élvezthető sebességen, 11GB VRAM-al. Szerinted 8K-van vagy 16K-ban mennyi VRAM kell? Most így belegondolva tényleg meredek, de 8K textúrákhoz 48GB VRAM kellene a jelenlegi csúcskártyák 4x-es teljesítményével. Akkor se lenne meg a 60fps, és még rajtracing sincs sehol. Az a baj ezzel az nvlink-es memória összeadással hogy elvileg csökkenni fog a sebbesség.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz NightGT #18730 üzenetére
- ez pedig aktuál számok / RT-s játékok megjelenéséig számomra nem több, mint marketing BS.
Ez nem marketing bullshit, ha megnézed az új Pascal TURING GPU-t a fele terület Tensor és RT mag. Ha nem lenne benne beperelhetnék az nvidia-t. Aktuális számokra még várnod kell, olyan 2-3 évig akkor lesz ez a kihasználva játékokban szerintem. Ez jelenleg renderelésre készült.b. -Az előző genhez képest szerintem ennyi lesz a változás. De holnap úgyis kiderül.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz Raymond #18737 üzenetére
Tudom, az nvidia illlusztrálta így. Szerintem az elkövetkező pár év baromi jó lesz a DVGA piacon a PBR és a Raytracing miatt. Ha bejön az Intel és versenyképesek lesznek az csak a hab a tortán Volta lesz a nagy ugrás, a Pascal csak felvezetése lesz ezeknek a dolgoknak.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
Bedobom érdekességképpen.
EEVEE render in Blender.
Kipróbálható és nézegethető Blenderben, itt letölthető.
Pár év múlva ez lehet játékokban is...[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
Igen szerintem is így gondolkodtak az nvidiánál, ami logikus lépés mert televan a piac miner kártyákal. Akinek régebbi vagy gyengébb kártyája van most bevásárolhat, és boldogan játszhat 1080p-2K felbontásban. Aki meg 4k-ban akar játszani megveheti a legerősebb kártyát, úgyis kevés lesz rá.
-
X2N
senior tag
Abu85 Ez így szépen hangzik leírva, de ezt hogy kell elképzelni gyakorlatban? Egy Vega64-el ha pl Radeon Prorendert használok Blenderrel akkor annyira gyors a HBM2 memória mintha 64GB VRAM lenne a kártyán? Nem fog kifagyni ha én 16GB VRAM-nál többet használok? Mennyi rendszermemória kellene mellé még? A Radeon PRO SSG-vel is működik ez?
-
X2N
senior tag
500 dolláros 2070 nem rossz ha a Titan X szintjét hozza.
-
X2N
senior tag
De sokan írják kommentbe hogy RIP AMD
-
X2N
senior tag
Nekem teljesen mindegy hogy mekkora sávszélesség kell a raytracing-hez, azt igérték hogy renderelésnél 6-8x gyorsabb lesz az új kártya. Várom az eredményeket. Ha valóban gyorsabbak lesznek az új RTX-es kártyák akkor egy 16GB memóriásra váltok. Addig marad a 980Ti ez van. Én nem várnák sokat az első játékoktól raytracing terén, eleve az engine-t újra kellene írni, nem lesz full raytracing egyik sem.
-
X2N
senior tag
Úgy látszik megvan a következő RTX nvidia kártyám.
-
X2N
senior tag
-
X2N
senior tag
Azért mutogatják a visszaverődéseket, az AO-t, GI-t mert az látványosabb. Átlagjóska azt fogja észrevenni először, nem az árnyékokat amiről kb fogalmuk sincs hogy kellene kinéznie mert az éles raszterizált árnyékokat szokták meg. A Cryengine meg messze nem néz ki olyan jól, mint az ue4 rt, az árnyékok rosszabbak, a drónos demót is renderelték nem real time futott.
-
X2N
senior tag
Na ez a baj...azt hiszed hogy az RTX-től hirtelen szebbek/látványosabbak lesznek a játékok? Pont nem, a RT nem erről szól, az csak a fizikát próbálja szimulálni, annak minden előnyével és hátrányával. Ha pl nincs fényforrás egy szobában akkor ott tök sötét lesz, nem lesz egy általános global ilumination amitől minden világítani fog. Annyi előnye lesz hogy a fejlesztőknek kevesebb energiájába lesz a pályákon a megvilágítást megcsinálni, nem kell bakelgetni stb. Ez látszik a Metro Exodusban nagyon szépen, de ez sokaknak tudom kevés lesz hogy más az árnyék meg pár dolog tökröződni fog...mert nem lesznek vele látványosabbak a játékok. Amit meg ma renderelnek pl. Octane render engine-el, olyan grafika nem lesz még 10 év múlva se pc-n realtime, az más liga, nem véletlen építenek 10+ 2080Ti-ből álló rendergépeket... Lehetne rengeteg más dolgot, pl fizikát, AI-t, raytracen alapuló hangzást, fejleszteni de ezeket nem lehet mutogatni a nagy diákon a legtöbben meg amúgy is grafika buzik más nem számít. Majd elhiszem hogy realtime megy ha ki lehet próbálni a Crytek demót...
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
Az biztos hogy az engine nem eleve úgy lett megírva hogy csak dedikáltan RT-re, csak utólag tették bele. Ez már gond. Másrészt lehet hogy a pálya sem mindenhol úgy van megtervezve világítás szempontjából. Okozhatja még az hogy kevés a mintavételezés, sugár amit számol. Aztán a modellek, textúrák hogy vannak beállítva, mert már PBR-es minden(jó esetben). Plusz ha telik a játékban az idő, akkor a megvilágítás folyamatosan változik, minden időben ezt letesztelni, hogy egyes pályarészek hogy néznek ki kb lehetetlen. Fejlesztési időt is figyelembe kell venni, lehet kevés volt, és úgy voltak vele egy már megüt egy szintet így jó lesz...Plusz még a hardver sem elég hozzá. Ezért vannak az anomáliák, glitch-ek vagy érdekesen kinéző dolgok. Válassz tetszésed szerint.
Octane Render amúgy már használja az RTX kártyák gyorsítását, általános gyorsulás jelenettől függően 2-20x-os.
Letölthető és kipróbálható. Videó is van.[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
Másik probléma még a raytracingel leszimulált világítással, hogy jeleníted meg, a szemünk ugyanis nem kamera, elég nehéz megjeleníteni a "valóságot" egy srgb monitoron ami tud 1:1000-es kontraszt arányt és 200-400 cd/m² -t. Sokan még azt se hiszik hogy az emberi szem több fps-t lát min 60...
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz KillerKollar #24862 üzenetére
Azért van túlárazva, mert miért is? Mert megveszik nem? Hát akkor hülyék lenne olcsón adni...most írtad hogy csak csúcskártyáid voltak évek óta. Nektek kellett volna észbe kapni először amikor +20-30%-teljesítményért kifizettétek a sokszorosát. Nektek ez ennyit megér akkor az nvidia ennyit fog kérni a csúcskategóriás kártyákért. Ha ettől jobban alszol a bányászláz elég magasan tartotta a vga-k árát sokáig. Nvidia-nak amúgy is lépni kellett valamit a navi-ra, meg a stock is zuhan. Mit tud csinálni? Árat vág a régi kártyákon, kiad refresh kártyákat. Új kártyát még nincs értelme kiadni mert azzal csak magukra haragítják a jelenlegi csúcskártyát vevőket. Én a 3-4 éve használtan vett 980Ti-t nem tudom mire lecserélni mert nincs értelme. Nincsenek túl nagy igányeim nem 4k-ban játszom hanem csak, 2560x1080-ban 60Hz-en, a monitor tudhatna 144-165Hz-t az jó lenne de most csak azért nem cserélném le, mert jó a képe. Pedig váltanák ha lenne valami jó kártya 16GB memóriával normális áron mert kell renderelni a 6GB épphogy elég, de nvidia-nál ilyen kártya jelenleg nincs.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz KillerKollar #24868 üzenetére
Tisztelet meg becsület mi? A kapitalizmus nem erről szól. Ezért fog kipusztulni az emberiség. A mértéktelen fogyasztás miatt.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
Gondoltam megosztom, hír úgysem lesz itt prohardveren belőle. 3 hónapos késéssel, de: Daz 3D Turns RTX On in Beta Release of Daz Studio
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
A nagy navi talán már eléri egy 3 éves nvidia kártya szintjét Az Ampere 7nm-en meg majd kettéh*gyoz mindent. Nem kell sehova sietnie az nVidiának mert még így túrázazottan is elviszik a 2070 supereket, EVGA-oldalán nem lehet kapni szinte semmit. A középkategória most már 500dollár lesz, mert bebizonyította a sok birka hogy ennyiért is megveszi. Én meg kivárok/kitartok a 980Ti-vel amit használtan vettem 3 éve. síróssmile Szerencsére olyan nagy címek mint a Witcher 3, GTA, stb nincsenek mostanában amiért érdemes lenne kiadni ennyi pénzt egy kártyáért.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
Viszont ha hoznák ezt a 2080Ti teljesítményt egy 2060Super lapka méretével akkor a memória is lefogja ezt követni? 3060-ra már 11GB memória fog kerülni? Akkor a csúcs kártyák 16-24GB memeóriával jönnek, ha igen, mennyibe fognak kerülni? Lesz HBM? Vagy marad GDDR6?
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
-
X2N
senior tag
Az a baj hogy itt ezt csak te állítod senki más. Nincs forrás sem. Szerintem meg nem kell nagyob memória sávszélesség. Én most vettem egy RTX2060 Super-t és gyorsabban renderel mint a régi 980Ti, pedig a 980Ti-több cuda core-t tartalmaz. Sokat számítanak azok az RT magok(hívjátok aminek akarjátok). Ha pedig beletennék még egy 2060S-t 2x gyorsab lenne. Hiába nincs összekötve a memória nvlink-el. Iray render és UE4 RT. Egyszerűen számításigényes a RT, 4 kártyával már lehet közel realtime renderelni, kevesebbel nem, akkor kompromisszumos lesz. Az hogy milyen geometriai részletesség van egy mostani játékban lényegtelen. Nálam most a Daz Studioban egy komolyabb haj 12millió négyszögből áll. Már a viewportban akad a kép. Ezt vajon egy gyengébb kártya RT magok nélkül szerinted meddig számolná? Mondjuk ez még csak a beta változat ami már kihasználja az rtx kártyákat.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
Lehet hogy jobb a Blender viewportban, de a DAZ-ban ott van az Iray ami sokkal jobb mint a Blender Cycles. Persze van Blender alá radeon prorender, Lux de azokkal sokkal körülményesebb dolgozni.... Itt Iray-nél ha jól tudom nincs a sugarak száma lekorlátozva, végtelenségig számolja. A sugarakat 10 eltérítésig legalább visszaköveti. 4 kártya már elég gyors már már realtime a jelenlegi modellekkel. Itt sokkal részletesebb modellek vannak mint egy játékban....
-
X2N
senior tag
Igen ezt kellene jobban kihangsúlyozni. Ugyanis nagyon nem mindegy hogy van beparaméterezve a sugárkövetés. Lehet rengeteg dolgot állítani sugarak számát, a távolságot, a sugarak ütközését meddig számolja, caustic-ot szimuláljon-e esetleg dispersion-t, a színspektrumot szimulálja-e stb. Ezekben a játékokban kvázi interaktív módban működik csak a sugárkövetés nem photoreal módban. Megkockáztatom photoreal sugárkövetés caustic-al és egyéb effektekkel nem lesznek játékokban még sok sok évig.
-
X2N
senior tag
AZ EEVEE az egy vicc bocs. Elég csak megnézni egy tükröződést pl egy üvegpoháron, köze sem lesz a valósághoz nem számol anyagon áthaladó sugarakkal ha EEVEE-vel rendereled. AZ EEVEE-nem használ sugárkövetést és ez látszik is. Persze látványos amikor realtime látod az eyecandy csúcs grafikát, de ennyi. Valakinek ez már tökéletes nincs ezzel semmi gond. De nem egy Octane vagy Redshift, minőség. Jelenleg ezek a leggyorsabbak. Ez a maximum amit meglehet csinálni most. Emberi bőrt, szemet talán a legnehezebb jól renderelni.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
De ha valakit érdekel letöltheti a Daz studio-t, és megnézheti Iray-al milyen minőségben lehet renderelni, a program ingyenes, cpu-n is működik de nyilván nvidia gpu-val sokkal gyorsabb. Egyszerűbb mint egy Blendert megtanulni a 0-ról használni egy Radeon Prorenderrel.
-
X2N
senior tag
Az EEVEE biztos hogy kompromisszum, azt kell csak megérteni hogy a RT nem csak magáért az árnyékokért, a fényekért és a tükröződésekért van. Mondok egy példát talán így érthetőbb lesz. Ha van egy 3d karaktered, és megvilágítod 1-2 spotlámpával szemből akkor látod a bőrön a részleteket, amit a normal map bump map ad. Ha én csak annyit csinálok hogy kicsit megnövelem a fényforrás méretét a bőrön a mikro részletek máris tompábbak simábbak lesznek ahogy a való életben is. RT-vel minden felület "reagál" a fényekre. Egy raszterizált megoldás szerintem ezt nem fogja leszimulálni mert kvázi "1 mintavételes", miközben RT-vel rengeteg sugarat szimulálunk 1 felületre valós időben folyamatosan. Itt nincs olyan hogy befejezte a frame-t a gpu mert folyamatosan változik minden.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
Csak ilyen demo programokat a hajamra kenhetem. Arra csinálnak teszteket amire akarnak, ezek mesterségesen generált korlátok, semmi köze a valósághoz. Láttuk mit tudott a Radeon 7 1TB memória sávszélességgel renderelésnél. Guru3D
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
Ez is csak programozás kérdése, az octane tudja az out of core geometry-t. Majd a többiek is felzárkóznak. Egy játékban nincs olyan komplex scene mint egy professzionális renderben, nem kell annyira sok memória mint ahogy azt gondolod. Egy mostani Quadro meg röhögve lerenderel bármit. Az már user error ha neked nem elég 96GB Vram se.
-
X2N
senior tag
Otthon viszont nem probléma a memória. Én nem fogok milliárd geometriából álló víz/füst/tűz/robbanás effekteket csatajeleneteket stb szimulálni és renderelni. Azt be kell lássa mindenki hogy aki mozgóképet akar renderelni és komolyabb VFX-et renderel arra még a 4 kártyás rendszer is édes kevés. Állóképre a 4 kártya már közel realtime tud raytracinget. A másik dolog meg az hogy ezt a rengeteg effekt nagy részét nem lehet gpu-n szimulálni, így is kell hozzá erős processzor ami leszámolja. Én együtt tudok azzal élni hogy véges a memória a vga-ban, az új gépemben most 32GB ram van, ha esetleg a GPU 8GB-ja kevés lenne akkor majd leszámolja a cpu 10x lassabban, egye fene. Ezeket én rendereltem: LINK A képek 95%-át egy 980Ti-1 óra alatt bővel lerendereli 2K+ felbontásban. Processzorral ezeket 8+óra alatt lehetne lerenderelni. Ami nevetséges a GPU-hoz képest, ráadásul a GPU-val a viewportban is látom a közel végleges képet csak zajosan ami alapján tudok utánaállítani a fényeken. CPU-val erre nincs lehetőség, ott le kellene renderelni az egész képet majd utána állítani.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- E61 blog 2. rész
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- PlayStation 5
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- iPhone topik
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
- Dobozos ASUS GeForce GTX 1050 Ti OC 4GB GDDR5 128bit (ROG STRIX-GTX1050TI-O4G-GAMING) Videokártya
- Gainward Geforce GTX 750 ti 2Gb
- Eladó egy MSI Gaming Z Geforce GTX 1070 8gb videókártya
- MSI RTX 4080 VENTUS 3X 16GB OC
- Gigabyte Aorus 3060 Ti 8 GB DDR6 eladó(nem garis,nem dobozos) játékra volt használva .
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen