Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz
pècsimunkás #8398 üzenetére
ha ilyesmiben gondolkozol, akkor ne gumisat, a sörösdoboz az ultimate szabvány megoldás
-
ZolkoW
őstag
válasz
pècsimunkás #8396 üzenetére
általában az a baj ilyenkor, hogy pontatlan (túl kicsi átmérőjű) a nyeregcső, lehet hogy pár tizeddel nagyobb is belemenne, és az volna a jó méret. Esetleg a gyorszár gyenge.
-
pècsimunkás
addikt
Sziasztok!
Használ valaki valamilyen nyomkövetőt a bringához?
Ha igen, akkor milyet?Következő bringámnál figyelni fogok, hogy teleszkópos ülèse legyen.
A mostani gyors záras, de mindig lerázódik.1-2 km alatt.
Nem tudom annyira megszorítani, hogy ne tegye ezt.
Alsó állásban mèg èppen használható a bicikli, de a sárvédő miatt nem igazán látszik az ülés ès a sárvédő közötti hátsó lámpa.
Ma szóltak reggel kollègák. Látszik, hogy villog valami- ruha vissza veri, de direktben nem látszik a lámpa. Ha meg leveszem a sárvédőt, ugyebár akkor nincs sárvédő...
-
ZolkoW
őstag
nem akarom feltalálni a spanyolcsizmát, de ezekről hogy-hogy alig találni itt a topicban írást?
[fiido]
akciós áron különösen... könnyebb megbocsátani kinézetüket, na de az nem mindenkinek egyformán fontos, illetve nem is egyformán látjuk. -
big-J
őstag
Ha nincsenek nagy emelkedok akkor jo erdemes csak (hub es 7 sebesseg miatt). Jo nehez 34kg ugyhogy autoba sem fogod bepakolni annelkul hogy valaminek nekiverned vagy megfajdulna a hatad, valoszinuleg acel vazas igy azert tartos lesz.
En mindig DIY vagy hasznalt parti vagyok de te tudod. -
Másik topikban linkelték az oldalt, ott láttam ezt a biciklit. Ez eléggé szimpatikusnak tűnik, egész jó irány [link]
Tetszik, hogy van forgalmazó aki behoz kínai bicajt úgy, hogy ügyel arra, hogy eu-kompatibilis legyen, és itthoni forgalmazás, itthoni számla, garancia. Céges vásárlás esetén a hazai számla elég jól jön. És megnézve a teszteket, maga a konkrét bicaj is elég szimpatikus. Valószínű pedálszenzoros (egyik tesztben azt mondták, hogy nyomaték, de szerintem nem), viszont a teszt szerint nincs nagy késleltetése. Ez egy sokoldalú közlekedőeszköznek tűnik nekem, amivel eljutok ide vagy oda, a sportértéke valószínűleg nem lesz magas, de nagyon ott van bennem, hogy kipróbálnám. Esetleg közületek próbálta valaki? Engwe E26. -
ZolkoW
őstag
a végén hülyén fogalmaztam, azok nem az Oolternél hátrányok, hanem a Noko előnyei.
azóta kipróbáltam az L-es Ooltert, és ezek a benyomások:
- 18 kiló az tényleg nem kevés..
- aránylag picike a váz L-esnek
- a fejcsövön keresztül van behelyezve az akkupakk
- nem fér el túl széles gumi, én a 32-est tippelném oda valónak, talán még 35-ös egészségesen belemegycsak parkolóban gurulgattam vele, úgy azért átfogó véleményt nehéz alkotni, de egyben volt a gép..
-
DoItYourself
addikt
Sziasztok!
Sajnos nincs időm végigpörgetni a topikot.
Bátyám szeretne egy ebike-ot venni, aszfalton túrázáshoz, a keret 3-400k. A kínai pedálszenzoros gépekről már sikerült lebeszélnem. Használt nyomatékszenzoros Bosch középmotoros trekking gépek jönnek fel ebben az ársávban a jófogásról. Ha jól sejtem levetetett nyugat európai import a nagy része.
Jellemzően 5-10e km-t mutat a kijelzőjük.
Jó irányban tapogatózunk? Mire kell ezeknél figyelni?
Minden építő jellegű tanácsot köszönök.Üdv.
DIY -
ZolkoW
őstag
1- jó lenne már, ha nem a sörhasas képpel kezdődne az oldal
2 - apróban találtam egy ilyet, sajnos páromnak nagy lenne, de még az is lehet, hogy elmennék kipróbálni, infószerzés és benyomásgyűjtés céljából, amúgy még nem találkoztam a márkával: https://oolter.com/torm/
A weboldaluk kissé hektikus, vagy mindenesetre a kosár rész nem működik, és méretet sem hagy választani.
3 - Cingár (Üvegtigris) jó reklámarcja: kisebb akksija (legalábbis ígért hatótávja) van a NOKO-hoz képest, mégis 4 kilóval nehezebb! hogy van ez?
Viszont a NOKO-hoz képest pillanatnyilag előny, hogy
- talán tényleg lehet kapni (és olcsóbb is kicsit), bár előtte felvenném a kapcsolatot velük, hogy mi van ezzel a béna honlappal
- van fehér, NOKOék meg beszüntették a kéket és a pirosathátrány:
- a NOKO-ról kicsit több infó van, nem csak a honlapjukon..
- ismert az agymotor márkája, és majdnem biztos, hogy házilag is cserélhető az akkupakk, mert látszik, hogy férni hozzá -
DigitXT
félisten
válasz
yle_greg #8388 üzenetére
A szimulátor tényleg nagyon szuper (tök jól demonstrál különböző jelenségeket), s anélkül lehet kísérletezni a paraméterek változtatásával, hogy a valóságban is ki kelljen próbálni drága pénzért. Persze gyári ebike esetén nem jellemző semmi változtatás (eltérő feszültségű akku, más motorvezérlés), építettnél inkább.
Sajnos én sem tudom megmondani, hogy milyen motorod van. Ránézésre picike. Emiatt kicsit optimistának érzem az 50 Nm-t, de tegyük fel, hogy csúcsban tud is annyit, viszont tényleg csak csúcsban: ha mondjuk egy 5%-os emelkedőn felvisz 20 km/h körül, az is csak 17.5 Nm és 400W. Feltéve, ha 100 kg a teljes terhelés, és MTB jellegű a légellenállás. Sok a HA, tudom, de hát ilyen, lehet vele játszani... Ha átrakod síkra, akkor kb. 25 km/h a végsebesség, és 40 km a hatótávolság.
Nyilván a legfontosabb, hogy a motor paraméterei stimmeljenek, ha nagyon más, akkor fals következtetéseket lehet levonni. Rollernél méregettem a Kv értéket, és egyéb paramétereket, hogy illesszem a valóságban mértekhez (néha jól sikerült)!
Szerk: ha csak 50W-ot hozzátekersz, meg is van az 50 km, amit sikerült is kimérni. Ami a HSZ többi részét illeti: igen, alapvetően akku áramkorlát adott, ami csökkenő akku feszültség mellett csökkenő teljesítményt jelent, ami azonos sebességnél már kisebb nyomaték, tehát vagy lassabban fog menni, vagy többet kell pedálozni.
Szerk2: igen, egy erősebb vezérlő megfőzheti a motort... Elsősorban leégetni lehet ezeket, ha túl sokat vársz tőlük. Másodsorban mechanikai hibák is előfordulhatnak. Bolygóműves motorom nem volt még, ill. már* nem is lesz: abban simán benne van, hogy nyírhatók az esetleg műanyag fogaskerekei, túlterhelés esetén, tiszta sor...
*: annyi elég volt, hogy a küllők(!) kitörtek kb. 25 km/h sebességnél, s szarrá törtem magam... Pontosabban nem olyan vészes, a kulcscsonttörés általános két keréken. Mellé 9 borda, és a lépsérülés viszont nem esett jól = abbahagytam a rollerezést.
-
yle_greg
aktív tag
válasz
DigitXT #8383 üzenetére
Ez a szimulátor nem semmi! Gratula! :-)
Sajnos fogalmam sincs, hogy pontosan milyen motort szereltek a bicajomba, bár a neten a hivatalos oldalon ( https://www.pvybike.com/products/pvy-z20-pro-folding-electric-bike ) ez a kép árulkodó lehet, mert van rajta egy szép hosszú azonosító, ami nekem ugyan nem sokat mond, de neked lehet, hogy igen:
Abban igazad van, hogy az 50 Nm az nem konstans. Ezt én is úgy gondoltam mindig is, hogy ez csupán egy maximum érték, amit a bicaj tud, ha minden megvan neki hozzá.
Egy akksival, hegyet-völgyet mászva 40 km után éreztem úgy egy erős emelkedőn, hogy na itt már gyengül a kraft, és igen, akkucsere után felélénkült a Kecském. Visszafele cirka 50 km után adta fel a harcot, egy egyenes, de szembeszéllel nehezített részen. Vagyis a csökkenő feszültséggel, vagy a leadható árammal együtt esett a max nyomaték, ami lejtőn felfele nyilván hamarabb vált problémává, mint az egyenes talajon.
Én úgy gondolom, hogy a felhasználható nyomatékot alapvetően két dolog korlátozza. Egyrészt a bemenő energia, ha ez elfogy, vagy az elektronika nem enged többet, (mert mondjuk lockolva van az EU irányelveknek megfelelően) akkor annyi. A másik korlát pedig a kimenő mechanika teherbírása, hiszen a bolygómű fogaskerekei sem bírnak kis akármekkora nyírást. Minden gépnek megvan a komfort zónája, ahol szeret működni, ettől eltérni kompromisszumokkal jár, nyerhet az ember a plusz erőt, de veszíteni fog a hatásfok és az élettartam tekintetében. Én nem hajtom túl a Kecskémet, a hátsó max 50 Nm csak akkor lesz több, ha én is rátekerek. :-)
-
pècsimunkás
addikt
válasz
sebgutkopf #8386 üzenetére
Pl, amit fentebb linkelt a fórumtárs: [link] , szerintem simán megèri a 3 ezer eurót. Amennyire èrtek hozzá...
Ha most vennék biciklit, simán megvenném.
-
sebgutkopf
őstag
válasz
trialboj #8375 üzenetére
Semmire, ha van olyan bringa a piacon ami tetszik, azt vedd meg.
DJI, és ZF motor nehány bringán debütál eleve 2025-ös modellévre. Mire több márkával leszerződnek, lesz valami szerviz háttér addigra 2026, del lehet inkább 2027 lesz. Ha addig is szeretnél bringázni…
Azt pedig ne felejtsd, egy monti esetében elsősorban vázat veszel, annak geometriája, és kinematikája fogja az élményt meghatározni nem a motor. Mindegyik motor felvisz a hegy tetejére, de nem mindegyik váz fog jól és élvezetesen levinni. -
DigitXT
félisten
válasz
yle_greg #8382 üzenetére
Ezzel csak az a baj, hogy egyik szám sem egy kőbe vésett valami.
A motor nyomatékát a vezérlő által ráeresztett fázisáram korlátozza.
Tegyük fel, hogy 50 Nm. Ha a motor áll, akkor az elvégzett munka 0.
Tehát az 50 Nm nyomaték indulásnál pont 0 W teljesítmény... Ahogy
épül fel a fordulatszám, növekszik a teljesítmény. Egyenes arányban.
Ez egészen addig igaz, amíg a fázisáram nem csökken... Ha csökken
onnantól változik a görbe alakja, mondhatni inflexiós pontja van...Két nevezetes pont ismert: fázisáram korlát, akku áram korlát váltás,
ill. akku áram korlát, BEMF miatt folyamatosan csökkenő akku áram.Az akku áram korlátos szakasz kimaradhat! Ez konfiguráció kérdése:
adott esetben a vezérlő bírja, az akku bírja, de a motor nem vesz fel
annyit, tetszőleges fordulatszám tartományban sem, mivel alacsony
a fázisáram korlát... De jellemzően nem marad ki, mert kicsi vezérlők
simán összefossák magukat, ha túl nagy áramot kapcsolnak, sőt, ez
szokott ráírva lenni, pl. 20A. Ez az akkuáram korlátja, fázisáram meg
annyi lesz, amennyi, gyakran nem is méri: egy ilyen vezérlő ha "36V"
akkor nagyjából 720W. Ám természetesen nem mindig ad le ennyit!Ha 20" a kerék, és mondjuk 15 km/h-val mész az emelkedőn, mikor
a motor 50 Nm nyomatékot ad le, akkor a teljesítménye 820W.
Teljesítmény = nyomaték x fordulatszám x mértékegység váltószámSzerk: "beleerőltettem" a szimulátorba is. Hasznos a megértéséhez.
Belerondít a képbe a motor hatásfoka is, akkuból lehetne ~1500W. -
yle_greg
aktív tag
válasz
nagylaci32 #8381 üzenetére
Ez csak középmotorra igaz szerintem.
Nekem hátsó agymotoros a gépem, 500W és 50Nm.
Ez elég jól felvisz a dombon, mert csak 20 collos a kerék, rövid az erőkar. Ha kevés, akkor persze rátekerek, de a váltó csak nekem segít, a motor forgatónyomatékához nem tud hozzátenni. -
nagylaci32
tag
Biztos, hogy Shelby mondta ezt?
A leadott teljesítmény a meghatározó egy motor szempontjából, ha jármű hatásáról van szó. Nyomatékból megfelelő áttételezéssel annyit csinál az ember, amennyit nem szégyell, ezért ez nem mérvadó.
Egyébként egy pedelec motor is harmatgyenge önmagában. Nem is az elektromos motor nyomatékát adják meg, hanem a leáttételezett kimenő tengely nyomatékát. -
jlaci74
senior tag
válasz
trialboj #8377 üzenetére
Picit reagálok ...
Pécsimunkás jól fogalmazta meg az egyik dolgot amin sokan elcsúsznak, várni-várni a helyett hogy élveznél egy bármilyen bringát minden nap...
A másik az új motorok-technológiák, amiről nyers számokon kívül semmit sem tudni, mennyire lesznek stabilak-probléma mentesek, hogy néz ki majd a szerviz és garanciális háttér.
Haver Shimano-ján egy sima szerviz alkalmával elkurtak valamit , alkatrész nincs hozzá, vegyen egy új motort ha bringázni akar, többe kerülne a motor mint a bringa értéke ... na ez a szívás...Kijelző: mit akarsz nézni rajta? Akku értéket lássak valamilyen formában, minden mást látok a Garmin-on. Esetleg a bringa saját telefonos app.-ján a bringával kapcsolatos dolgokat, de erre nem tekerés közben van szükségem ...
Szerintem parasztvakítás a nagy színes kijelző, mellesleg plusz pénz és sérülékeny is. Páromnak egyszer béreltem egy ebike-ot, eldől vele a Zemplénben , szerinted mi volt az egyetlen ami sérült a bringá...?Aztán a gyenge felszereltség későbbi upgradelése... nem minden kompatibilis mindennel és ezer oka van annak hogy ez is lehet C vágány... Állandóan a netet túrni, levelezni telefonálni hogy kitől mit honnan mennyiért vegyél... aztán a leszerelt cuccokat árulgatni ugyan így ... ááá csináltam ...
Inkább vegyél meg akciós áron egy jobb felszereltségű gépet amit minden nap örömmel használsz.
Én vettem egy egész jó e-gravelt, de nem azt amire vágytam, mert az nem volt szállítható, de inkább megvettem hogy egész szezonba élvezzem, és most jön az utódja így árulhatom nyomott áron...
Ha érdekel a gravel kategória , írj ...Szóval a "tett halála az okoskodás" ...
Vedd, vidd, tekerj ! -
trialboj
őstag
válasz
pècsimunkás #8376 üzenetére
Ez igaz, csak én viszonylag laikusként azt látom hogy az elmúlt 3 évben kb alig fejlődtek ezek a rendszerek, és még a telefonoknál elhiszem hogy csúcson vannak és nincs hova, itt kétlem hogy ez a helyzet.
Szerintem a shimi nagyon fapados, nincs vázba illesztett kijelző, meg talán BT kapcsoló sem, még mindig kábeles, és kötelező a buta és hasztalan saját kijelzője, hogy használni tudd. A Bosch 1000 éves rendszert akar eladni 2024ben, és ott sem láttam semmilyen modellen vázba illesztett kijelzőt, csak ledeket, de legalább az minimál és úgy nem kötelező a kijelző, és van kábel nélküli minmal vezérlő. A speci kb semmit nem fejleszt megint, minimálisan lettek könyebbek de főleg gyengébbek az motort vagy épp harmatnyit erősebb mint az első gen 1.1 motor amit én próbáltam, de ott legalább már mondhatod hogy van egy stabil kijelző rendszer ami sok mindent mutat, habár itt sem tudom hogy van-e kábel nélküli vezérlés, de ha nincs szégyelljék magukat. Más gyártó az én szememben nem létezik, mert hogy túl kevés van belőlük a piacon.
/BTW én eléggé sokra tartam a szép/minimál és átgondolt rendszereket, illetve a sok kinyerhető adatot, szóval többet számít nekem hogy szépen legyen integrálva, alig látszódjon hogy ebike, mint az hogy milyen felszereltséggel jön/
-
A kérdésem arra irányult, hogy ha tényleg megreformálja a piacot a DJI és pl ez a ZF akiről sosem hallottam de állítólag elég pengék abban amit csinálnak + ott a pivot ami meg már a motorba rejti a váltót is, akkor ha most veszel egy elektro vasat, ezekkel a "kifutó" rendszerekkel akkor az ha tényleg jön a megváltás 26/27-ben, teljesen elértéktelenedik, mint ahogy az inteles macbookot sem veszi meg már senki.
Most kiadsz 5-6000 eurót valamiért, amit ha 2 évig tartasz már alig adod el 2000-ért... főleg hogy továbbra sem értem hogy lehet eleve 2700 a lentebb linkelt ghost (a felszereltség szerintem mind1, ha az alap jó akkor idővel mindent le tudsz cserélni jóval olcsóbban, bontott alkatrészekből) -
pècsimunkás
addikt
válasz
trialboj #8375 üzenetére
Mindig van újabb, szebb autó, telefon, laptop, nő, e- bike. Nem mondom, hogy nem èrdemes valamennyit várni, de ha tetszik valami, ès mèg jó áron is van, meg kell venni.
Mert mindig jön valami beharangozó, aztán, akkor arra vár az ember. Majd mire kifutó lesz, mègsem azt veszi, mert jön az újabb, de drágább. Aztán megint vársz... Stb, stb, stb. -
trialboj
őstag
válasz
sebgutkopf #8372 üzenetére
Köszi ez elég részletes volt.
És most aki türelmes de szeretne e-bike-ot valamikor, az mire kell várjon? Én nagyon kíváncis vagyok a dji motort implementálja-e bármely nagy gyártó és meg tudjuk-e fizetni, de más igazán nagy ugrást bemutató gyártó van akire érdemes még várni 1 évet?
-
válasz
sebgutkopf #8370 üzenetére
bízz bennem, jön az új motor is, nem véletlenül volt Eurobike-on kitakarva az összes bringán.
-
válasz
sebgutkopf #8371 üzenetére
“A Nm-ek promózása tényleg túl van tolva, helyette a W-ot amik jobban leírják a rendszer erejét”
Mások szerint meg fordítva
[kép]
-
sebgutkopf
őstag
válasz
trialboj #8368 üzenetére
Ahogy feljebb már szó volt róla ne a Nm-eket nézzétek. Az a nyomaték mértékegysége, a teljesítményt W-ban mérik.
A kenevo féle sl 1.1-es motor (amire a 35Nm-t írják) annak a tő paramétere a 240W teljesítmény. Ezzel szemben egy Bosch, Brose, Yamaha stb... 600W és fölötte tudnak csúcs teljesítményt. Shimano-ból a sima EP8 az 500W, míg az új 801 most már szintén 600W-ot tud és mióta tudja a 600W-ot azóta már nyerik vele az EDR-E power stage-eket.Az új 55-60Nm-el promózott könnyű motorok ezen értéke is önmagában lényegtelen. A kérdés mennyi a teljesítménye? Valószínű ezek már tudnak olyan 400W körül, akár kicsit többet, amiből adódik, hogy érzetre a kenovo közel dupláját tudják, de a 400W-tól a full power motorok így is kényelmesen 50%-al erősebbek. A fazua ride 60-ról pl azt találtam, hogy az már 450W csúcs teljesítmény leadására képes, ami már kimondottan vállalahtó annak a tükrében, hogy ez közel az a szint, amit a kezdetekkor a full power gépek tudtak, viszont ez sokkal kisebb és könnyebb.
Bringáztam már én is együtt olyannal aki Kenevo-val jött felfelé, a pálya tetején egy csomót vártam rá és amikor még mindig nem ért fel, akkor végül lementem egyedül a pályán, mert azt hittem valami miatt visszafordult (defekt, vagy egyéb technikai gond), aztán sokkal később kiderült, hogy nem, csak ennyivel lassabb. -
sebgutkopf
őstag
válasz
jlaci74 #8366 üzenetére
Bocs félre ment az avatartok trialboj-al azonos és félre néztem.
A Nm-ek promózása tényleg túl van tolva, helyette a W-ot amik jobban leírják a rendszer erejét, de a nagy táttörés az valóban a nagyobb energiasűrűségű akku lenne, kisebb súly, több hatótáv. Mondjuk tartósabb és jobban szervizelhető motor azért szintén jöhetne...
-
sebgutkopf
őstag
-
trialboj
őstag
Nem pont a boschra gondoltam, shimano EPxy, verziókról olyan nehezen akarják kiírni a valós adatokat.
Valaki próbált már ilyen új 55-60Nm-es motort? Én most eléggé csalódtam a 35Nmes kenevoban, amivel tavaly egész jól szórakoztam, most nagyon szenvedősen ment vele, lehet mert nagy motoros ebikosokkal mentem és én voltam a leglassabb.
Egyetlen nagy előnye hogy nagyon könnyű kikapcsolt állapotban hajtani, vajon az 50 körülieket is ilyen könnyű hajtani?
-
válasz
sebgutkopf #8365 üzenetére
az új "Smart System" Bosch motor embargója idén október 30
Automatic shifting and much more! New 2025 additions to the Bosch Smart System family | E-MOUNTAINBIKE Magazine (ebike-mtb.com) -
jlaci74
senior tag
válasz
sebgutkopf #8365 üzenetére
Köszi, de nem én kérdeztem ...
Amúgy nekem pont SX van, ez kisebb könyebb takarékosabb halkabb mint a CX. Ez "csak" 55Nm de már a 2. rásegítési fokozatban emeli a bringa az orrát ha egy emelkedőn meg kell indulni.
Szerintem felesleges a Nm-eket és a teljesítményt fokozni-hajszolni, pont mint az autóknál , a kisebb súly, ezáltal jobb kezelhetőség és kisebb akkuval is jó hatótáv fontosabb. Nem beszélve a bringa felszereltségéről, amit szeretnek elspórolni lásd a fenti Ghost , ezek a fontos dolgok nem a Nm... szerintem. -
sebgutkopf
őstag
válasz
jlaci74 #8364 üzenetére
Bosch Gen4 az hivatalosan nem változott már évek óta, ahogy te is látod, egy újdonság volt a race verió. Amit utoljára hozzányúltak az szoftveres volt (ahogy fentebb írták akkor lett a 75-ből 85Nm).
A kérdésed egyébként teljesen aktuális. Az utóbbi időbe a race-en kívül jött az SX motor és olyan mintha a babérjaikon ülnének. Viszont az Eurobike-on voltak letakart bosch motorok, az már lehet a gen5 lesz kisebb méretben, ami egy jó kérdés mikor jön, lévén a többi gyártó nem alszik. Majd kiderül ha idén nem is, akkor jövő év elején. -
válasz
trialboj #8362 üzenetére
"bosch performance cx gen4" query-re a második találat a motor hivatalos oldala.
hardware-es fejlesztéseket nem tudom, kap-e a Gen4, szoftveres update-ek vannak, azokat meg is kapják a "régi" tulajok. Ráadásul a "milyen erős" függ a szoftver verziótól is, ha jól emlékszem, mind a Gen3, mind a Gen4 kapott egy 10 Nm-es boostot szoftverből.A Ghost bringa 5000 EUR-ról van leárazva, az MSRP-je is 4700 EUR.
-
trialboj
őstag
Nincs valami lista az összes motorról, szépen táblázatba szedve melyik milyen erős? Eléggé zavaró hogy as legtöbb oldalon nem írják oda hogy melyik motor hány Nm, én meg nem értek hozzá, és sokszor a gugli sem ad egyértelmű választ az ilyen ritkább modellekre.
Pl ez a bringa [Ghost E-ASX 160 Essential metallic rusted red/black glossy matt 2024] hogy lehet ilyen olcsó? Ennyi pénzért még ha nem ebike se nagyon lehet kapni ekkora gépet
pl itt azt írja hogy BOSCH Performance CX GEN4 a motor, de ennek nincs évjárata? nem fejlesztenek rajta semmit évek óta? -
roseben
junior tag
Mit jelent a MY15 és MY20 a Bosch mororoknál? Évszám? Próbáltam megfejteni, hogy melyik verzió van a kerékpáron és hol tart a legfrisebb firmware.
Bosch Performance CX + Purion:
DISPL U1.2.0.0
DU U1.7.0.0
BAT U1.7.0.0
Érdemes frissítetni? -
GalaHU
addikt
Van ráció abban amit írsz, de én úgy gondolkodtam, hogy féláron azèrt el lehet őket passzolni ha mégsem jön be ( nem én vagyok a szűk keresztmetszet, hanem a család többi tagja). Ez kb 350k/bringa max, de ha mondjuk egy KTM-et veszek màsfél milláért ès azon csak 20%-ot bukok (ami elég optimista) akkor ugyanott vagyok, csak sokkal több pénz áll benne.
Az is a Crussis mellett szól, hogy ezt az inSportLine-nál már odaadták tesztre, passzentosan, de pont felfér a meglévő bringatartónkra, a vastagabb vázas, komolyabb gépek meg nem…
Nem egyszerű a szitu, majd meglátjuk.
-
jlaci74
senior tag
Tutira rá fogtok kattanni ...
Én azt javasolnám hogy válassz elsőre egy jobbat, amivel hosszabb ideig elvagytok, ezek nagyon alap bícók felszereltség tekintetében, egy bringa nem csak motorból meg akkuból áll, sőt...
Egy ilyen névtelen bringát eladni egy szezon után, miután rájöttél hogy feljebb lépnél... nem lesz egyszerű. -
jlaci74
senior tag
válasz
Permet Elek #8354 üzenetére
Ha konkrét modellt linkelsz talán könyebb véleményt mondani.
-
GalaHU
addikt
válasz
Permet Elek #8349 üzenetére
Remélem, mert én is ilyet néztem ki...
-
yle_greg
aktív tag
válasz
DigitXT #8350 üzenetére
A gyári 360 -as (10Ah, 36V) 100 ezer felett lett volna. Az utángyártott, ami a matricája szerint 14Ah, hivatalosan egy másik márkájú bicajhoz készült, de a műszaki paraméterei (méret, pinout) szerint csereszabatos. Mivel akciós volt, megvettem 85 körüli összegért. Úgy voltam vele, hogy ha kamu is a magasabb kapacitás, csak nem lesz rosszabb, mint a 360 -as. Nekem az a megérzésem, hogy ez is 10Ah -s, csak átmatricázták.
Oké, térfogat illetve súly per kapacitásban buktam az üzleten, de költség per kapacitásban bejött a számításom. :-)
-
Permet Elek
senior tag
Sziasztok. Mi a vélemény a PANASONIC GX Ultimate motorról? Meg szabad venni?
-
yle_greg
aktív tag
Mentem-jottem a Kecskevel 60 km tavot oda, aztan egy het mulva vissza. PVY Z20 Pro, a gyari akksi 360 Wh, az utangyartott elvileg 520, de ez nyilvan ordas kamu, cirka ez is 360-as lehet.
Kerepes-Bank viszonylat, hegyes-volgyes, de foleg aszfalt. Ket collos kerek, odafele 2-3 bar korul lehetett, visszafele indulas elott felfujtam maxra, 4 bar korulre, hogy kisebb legyen az ellenallasa. A bicaj cirka 25 kilo, en majdnem 80, de nalam volt egy heti cucc, a hatso csomagtartora rakott 3 darabos zsakban, (ket oldalt lelogo, meg egy nagy felul) osszesen az is volt legalabb 20 kilo.
Szandekosan nem sporoltam a delejjel, vegig bekapcsolt lampa elol-hatul, max rasegites. Pocsek uton 15-20 km/h, de ahol biztonsagos volt, ott 25-35 korul mentem. Nem duhajkodtam, de igy is leszoritott egy faszkalap, bekuldott a rekettyesbe. Mondjuk az autoutak szele finoman szolva egyebkent sem sima, ugyhogy ritkan mentem max sebesseggel. Ki van lockolva, 32 km/h -ig segit, ilyenkor max 500 Wattos a motor, es 50 Nm nyomatek. Egyebkent 25-ig segitene, 250-es lenne a motor, es gondolom a nyomatek is a felere esne, vagyis csak 25 Nm lenne.
Odafele 42 km utan csereltem akksit. Birta volna meg, de pont egy durva emelkedo jott, es mar nem volt meg a kello nyomatek, tobb rasegites kellett a terdemnek. Visszafele 49 km utan kapcsolt le az elektronika, ez sik terepen, de eros szembeszel mellett tortent.
Konkluzio:
1, Iyen bringaval, megpakolva, hegyes-volgyes, de dokent aszfalt uton egy akku 50 km tavot tud kenyelmesen segiteni.
2, A rasegites limit hogy 25 vagy 32 tereptol fuggo, hogy szamit-e. Nekem a nyomatek fontosabb mint a vegsebesseg, leven az utviszonyok miatt inkabb a 20-25 volt ram jellemzo, mint a 30-35.
3, Jo muri volt az ut, jovore megint igy megyek. :-) -
yahagyma
tag
Biatorbágy Szarvashegy továbbra is, előző kommentben képek az utcáról. Az út aljától az utca utolsó kereszteződéséig szoktam menni értelemszerűen, mert átutazó vagyok, 700 méteren 78 méter a szintemelkedés
De amit írt herion nemnagyon tévedhetett, 400-500 méteren van kb 75 méter szintemelkedés becsülve az alábbi képen a szintrajzból.Aki szeretne számolgathat %-ot, annyit tudok hogy a 45% emelkedő az a 100%-nak számít ugye?! Bocsi már este van és fáradt vagyok, de rápörögtem az utcára
De amit jobban ajánlok az az, hogy próbálja is ki élőben az emelkedőtÁltalában kavicsos/saras és aszfalt/betontörmelékes, ami bőven megnehezíti a mászást.
Amit ír a Geoládák app becsült útra, hogy 2 perc az vicces
-
yahagyma
tag
Jó nagy beszélgetés lett az utcából
Én pontosan ismerem, Biatorbágy Róka Vadász utca, de ez egy db egyenes kiba meredek utca:
-
yahagyma
tag
Szoktam arra járni ismerem az utat
egyenes út, de baró nagy az emelkedése, több helyen vasúti betontalpfák is vannak, el kell szomorítsalak, ezt az emelkedőt kb 1 millás bringa bírja, Yamaha középmotoros 75 Nm, max rásegítéssel nem lehet csak kb 15 km/h menni felfele... egyébként elektromos motort vennék inkább erre a felhasználásra...
-
parandroid
félisten
válasz
roseben #8343 üzenetére
2,4-es gumit 2 bar fölé nemigen fújnék…
De a max nyomás tényleg ott a gumi oldalfalán.Az a 3,5 bar az inkább trekkinges érték, nekem 4-4,5 között van a cross trekking a 32 mm-es (!) virslikkel. Nejem biciklijeit a 40 mm-es gumikkal sosem fújom még 4 barig sem, igaz, ott jóval kisebb az összsúly.
p
-
jlaci74
senior tag
válasz
roseben #8340 üzenetére
A max. és min. guminyomás rajta lesz a gumin apró felirat formájában. Hogy ebben a tartományban neked mi a legjobb az függ a súlyodtól és a felhasználás körülményétől, ha terepen használod alacsonyabb nyomás elég ( kb. 2,5 bar ) de aszfalton sem kell sokkal több, a 3,5 itt kb. a max. lesz.
Ha esetleg Tubeless van szerelve ( tömlő nélkül ) és terepezel akkor még lejjebb mehetsz, adott esetben akár 2 bárig is.Az akku hatótáv sokismeretlenes egyenlet, méret, állapot, felhasználó súlya, rásegítés mértéke, szintemelkedés...
erre nehéz/lehetetlen pontos választ adni. -
roseben
junior tag
Sziasztok!
Kaptam szülinapomra egy használt Focus ebikeot. Annyit tudok róla, hogy Bosch motoros, hátul Deore váltó, hardtail, Continental XKing 2.4 gumikkal.
Az első kérdés, hogy hány bar levegőt fujjak a gumikba. Az előző trekkingem gumijába 3.5 bart szoktam fújni. Majd elviszem átnézetni mert valami recseg menet közben de abszolút nem hallom, hogy honnan jön a hang. 2018-as dátumot látok egy matricán de a modellt nem találtam az honlapon az archivban. Szezonban talán egy hónap múlva vállalja egy szerviz, hogy átnézi. Hány kilométert ment el az akksija amikor még új volt? -
LanyUs
őstag
válasz
jlaci74 #8309 üzenetére
Ez az átlag pulzus és a hozzá tartozó maxod 150 -> 178 max elismerésre méltó
Én is hasonló kanyarokat megyek a 800-as akkuval kb. 80 km 1400 szint terepen. Ehhez a pulzushoz oda kell lépni rendesen! A 25-ös limit miatt a 3. 16-os. és a 4. 18-as fogaskereket cserélnem kellett 1600 km-nél. A hátsó gumit átnézve kb. 10-12 db apró lyuk van a külsőn ( 3 nagyobb folttal javítva lett ), a többihez a folyadék elég.
-
Friczy
senior tag
válasz
Engikrisztus #8318 üzenetére
Először azt a kérdést tedd fel magadnak, hogy a mostani cross trekkingedhez képest mit vársz egy ebike-tól. Ha alkalmanként 40-100 km-t letekersz a trekkingeddel, és bírod is, akkor ehhez képest milyen pluszt vársz? Biztos, hogy szükséged van egyáltalán elektromos bringára?
-
big-J
őstag
SELLE SMP HYBRID (GEL)
https://bringaland.hu/smp-hybrid-nyereg-36918
https://bringaland.hu/smp-hybrid-gel-nyereg-37087
Azert is szeretem, mert alacsonyan is vannak a sinek es nagyon messze hatra lehet nyomni.
-
Sok kínait menüben át lehet állítani 25-ről 32-re tuning chip nélkül is.
MTF bringáimnál nem, viszont a 38-44 első lánckerék csere, hack/tuning nélkül is segített a nagyobb sebességben. 25-ig rásegít, utána belendültél nagyobb lánckerékkel nem kell baromi gyorsan tekerni, lehet menni 30-35-tel simán. (Kicsi lejtőn 54-el is mentem, de azért sak kipróbáltam, nem általános ) . Városban bicikli, bicikli-gyalogúton nem érddmes száguldozni (max 25 ill 20 km/h a megengedett), mert a gyalogosok össze-vissza nemmek a bicikli úton kerestül.
Míg nem cseréltem lánckereket (38T) már 25-nél gyorsan kellett tekerni.Más
Ha valakinek MTF bringája van, most 40-50%-os akció van az akkiskra
Sajna hazánkba nem küldik, webshopba még regisztrálni sem lehet szovák/cseh telefon nélkül, de a határtól nem mesze is vannak Mountfield boltok . (pl Dunaszerdahely)
E-mailban meg lehet kérdezni a raktárkészletet mielőtt elindulszhttps://www.mountfield.sk/baterie-pre-elektrobicykle
PL MFT 6.2-be is betehető kisebb kapacitású (14.5 mAH) akkis most 205 EURO -
szoltan70
tag
válasz
parandroid #8333 üzenetére
Én nem is érzem a különbséget az aldis bringám és az ebikeom között sík úton. Lazán lehet 30-cal tekerni még kikapcsolva is.
-
parandroid
félisten
Továbbra sem értem a problémát. Szerintem túlgondolod, próbáld ki, mielőtt döntenél. Nekem az égadta világon semmi gondom nem volt síkon a 30 körüli tempóval. Nyilván nem 2,5"-os gumikkal szerelt fullyról beszélünk (ha már a súly jöt szóba), hanem egy könnyű alu trekkingről, vagy egy agymotoros gravelről, ami nem sokkal nezebb egy motor nélküli verziónál (nejem pedelecje talán egy kilóval nehezebb a rásegítés nélküli trekkingjénél). Előbbinek meg pl aszfalton nem is lenne keresnivalója, pláne nem 30 fölötti tempóval.
p -
Ijk
nagyúr
válasz
parandroid #8329 üzenetére
A motor ellenállása, szembeszel, váltó ellenállása (pl. enviolo), kerékpár súlya. Persze ha felgyorsulsz 30-ra és nincs szél, jó az út akkor tudod tartani, de sok sikert kitekereni a legtöbb ebike-ot 30-ra. Egy normál 15 kilós biciklit sokkal könnyebb, azért a legtöbb pedelec rasegites nélkül olyan mintha sárban hajtanal ha gyorsítani kell.
S-pedelecre nem lehet gyerekülést tenni pl., kötelező kell, és fene sem akar 30-35-nal gyorsabban menni kerékpáron. Persze az egyetlen törvényes megoldás az. -
parandroid
félisten
Megakasztja? Mi akasztja meg? Nyugodtan mehetsz vele 40-nel is, ha ki tudod tekerni, nem akaszt az meg semmit, csak ott már nem segít. Mivel 40-nel mész, nem is nagyon van mit segíteni, mit segítsen ott még? Ahogy esik vissza a tempód, jön egy domb, vagy szembeszél, úgy kapod vissza a rásegítést.
Próbáltál te már pedelec-et hosszabb távon? Nejem utazótempója simán 25 fölött van az elektromos trekkinggel, egyszerűen csak abban segít, amikor beszorulsz valaki mögé, és előzésnél meg kell indulni, vagy kereszteződés után indulsz, esetleg valami rámpa, felhajtó, emelkedő van. Síkon olyan mondegy, ott mész magadtól is. Tartós, meredek dombon meg ez sem fog magától 25-tel feltolni.p
-
Ijk
nagyúr
válasz
arcitec #8327 üzenetére
Anyám korosztályának 15km/h is majdnem sok kerékpáron, akkor legyen annyi a limit?
Szerintem usa 32-es limit rendben lenne itt is, de így legalább el lehet adni minden harmadik ebike mellé egy 200 eurós tuning chipet.
Sokkal fontosabb lenne kerékpár jogsi bevezetése, hogy kresz ismeret nélkül semmivel ne menjenek közúton. -
arcitec
addikt
Talán azért a korlátozás, mert egy országúti normál bringával nem közlekedik pistabá pláne 25km/h fölött. De láttam pistabákat bringaúton tekerés nélkül, 30 fölött tépni.
Na egy ilyen ha baj van hogyé áll meg, ha még van benne egy pár kisüsti?Épp ma láttam egy videót, anyumnak e-bikot, tekerős is és gázkaros is és jaj csak 25ig tol.
Anyum 25km/h fölött.Nyilván hozzáértő rutinos, simán normálisan tudna közlerkedni akár 30-al is, ámbátor sokszor ereszkedek és hát az érzet 30-tól egy bringán, már nem kevés. Arról nem is beszélve, hogy így is vannak vész helyzetek, ahol az idióta
a körülményekhez képest tekerőssel is tolja mint a barom. (szűk hely, beláthatatlan kanyar stb..) Elképzelhetően a fentiekre gondoltak, jobb egyeseknek(többségnek) 25km/h alatt maradni. -
Ijk
nagyúr
válasz
nagylaci32 #8322 üzenetére
Azért veszünk pedelecet hogy rasegitsen. Ha normál városi kerékpárral megyek 30-al akkor segitsen már a pedelec is kerékpáros tempóig. 30-32 felett meg semmiképp nem mennék kerékpárral, azaz s-pedelec erős overkill.
Egyszerűen rettenet amikor pitlikelsz úton 25-el autók mellett, ég és föld amikor ilyenkor meg tudod engedni 30-al vagy egy pár km üres bicikliút szakaszon. De legalább sokan megelnek tuning chipek eladásából. -
válasz
nagylaci32 #8322 üzenetére
63%-kal nagyobb, nem 163%-kal
Miután Európában a kerékpárutakon 30 km/h a korlátozás, szerintem nyugodtan el lehetne engedni legalább odáig, különösen azokkal a bringákkal, amik fokozatosan veszik el a rásegítést. Talán konteo, de én mind ebben, mind az s-pedelec kategória kvázi ellehetetlenítésében az autóipari lobbi mancsát vélem látni...
-
jlaci74
senior tag
Nem feltétlen akasztja meg, nekem e-gravel van az új Bosch SX light rendszerrel és simán lehet nagyobb tempóval haladni saját erőből 25 felett. De próbáltam egy rövid körön Scott ( TQ rendszer )-t, először nem vettem észre hogy nincs bekapcsolva olyan simán működött a gravel bicaj ...
Az lehet hogy a régebbi és/vagy dögnehéz 25kg-s, bütykös MTB gumis bringákkal nem ilyen az élmény... -
nagylaci32
tag
Tudtommal a pedelec nem korlátozza a bringást 25 km/h fölött, csak onnantól nem segít, mehet ahogy tud önerőből. (Igaz ilyenkor előjön a pedelec hátránya , hogy nehezebb és a hajtáslánc hatásfoka is érezhetően rosszabb, mint egy hagyományos kerékpárnak.)
25 helyett 32-vel menni 163%-kal nagyobb mozgási energia, ugyanennyivel nagyobb a fékút... Valahol meg kellett húzni a határt a szabadon (jogsi és biztosítás nélkül) vezethető járműveknél.
-
Engikrisztus
tag
Sziasztok!
Egy ideje már filózok ebike vásárláson,de különböző okok miatt még nem szántam rá magam.Most egy cross trekkingel megyek,alkalmanként 40-100 km a távom. Az egyik ok,ami visszatartott,az a 25km-es korlát,ennél én nagyobb átlagot megyek síkon,ezért ez visszalépés lenne,főleg ahogy látom némelyik típusnál váltó áttételeket. Nézegettem már az átépítő szetteket,az olyan 3-400k-ból lenne meg,jó paraméterekkel,de kérdés,hogy mennyire bírná az alap bringám. (Gepida 700 crs)
Böngészem még a piacon lévő használtakat,amiket gondolom kintről "kukáznak" össze.
Azoktól kérdezném,akiknek van a fent említett esetekben tapasztalata,hogy érdemes-e ennyiért átépíteni,jó lesz-e a végeredmény,illetve a másik verzió,hogy mennyire rizikós ilyen 4-6000 km-t futott ebike-ot megvenni,ezekben mennyire használódott el a motor és az akksi?
Köszi,ha valaki megosztja a tapasztalatát,esetleg segít,hogy melyik irányban gondolkozzak.Újonnan milliókat nem tudok rááldozni. -
yle_greg
aktív tag
Nekem faj a terdem. Guggolasbol felallva eltorzul az arcom. Van egy lassan 8 eves lanyom, es egy 10 eves fiam. Meg van par evem, amikor meg velem akarnak bicajozni, es nem a sajat barati korukkel, levalva rolunk, rolam. Nem tudnek veluk lenni sajat erobol, rasegites nelkul az emelkedo nekem nem nehez, hanem fajdalmas. A kis Kecskem (PVY Z20 Pro) egy sportosabb ifju titan szamara nem egy komoly gep, de nekem megadja a lehetoseget, hogy a gyerekeimmel legyek. Ha meg elne, meghivnam egy sorre Jedlik Ányost a delejes forgonya miatt! :-)
-
Ijk
nagyúr
válasz
parandroid #8312 üzenetére
Nem nagyon hallottam még olyanról hogy pedeleces lenézi a bringást, ellenben a fordítottja teljesen átlagos. Ha meg zavarja hogy eltekernek mellette akkor képzelje azt hogy robogós, nem kerékpáros.
Aki meg veszélyeztet, ijesztget másokat az nem közlekedési eszköz függő, szimpla tirpákság.Itthon a rollereseket is szidják, nekem velük sincs bajom. Persze láttam már gyorshajtót, vagy zebrán átsuhanót, de többségében normálisan közlekedtek. Mondjuk én minden közlekedési eszközhöz jogsit követelnék, kerékpárhoz, rollerhez is.
-
parandroid
félisten
Azért ez kétoldalú dolog, itt a fórumon is volt olyan köztiszteletnek örvendő kolléga, aki arra vágott fel, hogy a szoftveresen feltört/tuningolt hintalovon sorra előzgette dombon felfelé a 'sportolónak öltözött bringásokat', és röhögött, hogy jól megijednek, amikor elhúz mellettük.
Bunkók midig lesznek, minden közösségben, de az tény, hogy azok között mindig felülreprezentáltak, akik az adott dolgot még csak nem is próbálták, csak zsigerből utálják.
Másrészt meg a hozzáadott teljesítményt helyén kell kezelni, ez ugyanaz, mint ha valaki egy szakadt corsával gyökér, az csak még nagyobb gyökér lesz, ha a segge alá tesznek egy amg mercit. Nem, öcsém, nem az történt, hogy megtanultál vezetni, és azért előzöl meg mindenkit... Pedelec-kel ugyanez a helyzet: értem én, hogy élvezed, hogy gyorsabban, messzebbre, meg hosszabban megy a tekerés, csak ne kezdődjön el a lenézés a másik oldalra, hogy az a hülye, aki maga teker, amikor mehetne motorral is. Mert ezt is hallani eleget.
Disclaimer: Igen, a pedelec jó dolog, igen, próbáltam már, és igen, van egy rakás ismerősöm, aki ilyet használ, miközben amúgy tök jól boldogul rásegítés nélkül is (köztük a becses nejem).
Ps.: Nem a fejlécben hivatkozott hozzászólásra válasz, hanem úgy álalában a gondolatmenethez kapcsolódok, ami épp elindult.
p
-
Ablakos
őstag
BOSCH PERFORMANCE LINE CX GEN4 típusnak lehetséges és mennyibe kerül a tuningja? (Alboin Gepida gépben van)
-
jlaci74
senior tag
Akkor én is leírom a sztorimat,
nem vagyok mai darab ( lásd nicknév ) jópár éve analóg-bringázok, az utóbbi években már a távok helyett a szintekre fókuszáltam, ill. egyre kevesebb idő volt tekerni, ( Strava 2023 : 3900 km és 31.400m szint, ebben benne a téli görgőn lötyögés is, de volt év amikor 40e m szint volt és közel 7e km ... ) ami a lényeg, hogy a térdeim vészesen elkezdték felmondani a szolgálatot így miután vettem a páromnak egy e-bikeot rájöttem hogy nekem is kell egy ha nem akarom végkép kivégezni magam... a bringázást elengedni nem szeretném, imádok a Zemplén-Bükk-Pilisben tekerni, emberektől távol lenni
... és hogy mennyire jó kardiózni is az ebike, idei leghosszabb tekerésem a Bükkben 70km , 1500m szint, átlag pedálfordulat 77, átlag pulzus 150 ( 178 max )... a fentiek miatt is kiveri a biztosítékot amikor szűklátókörű buta emberek tapasztalat nélkül véleményt alkotnak az ebikeosokról.
Legutóbb a FB Gravel csoportban posztoltam egy tekerésről, meg akartam osztani egy gyönyörű környéken ( Triglav - Vrsic hágó ) látott átélt élményeket, erre mit ír a degenerált kommentben :
" Büszke motorozás " -
szoltan70
tag
Én eddig csak hétvégén bicikliztem (Velencén van nyaralónk, ott szoktam körbe tekerni a tavat egy kb. 10 éves Aldis biciklivel. Háztól-házig 31 km. Általában ez 1:40-1:50 perc.) Viszont Budakeszin lakom és nagyon utáltam, hogy bármerre indulok hamar elmegy a lelkesedés a hegyek miatt. Kb egy hónapja vettem egy Bulls Copperhead Evo-t és azóta majdnem minden nap feltekerek a János-hegyre, meg össze-vissza az erdőben és imádom! Pár alkalom után már végig ECO módban! Egyenesben mindig kikapcsolom. Azt hittem nehéz lesz de gyönyörűen lehet haladni rásegítés nélkül is. Egyik hétvégén levittem Velencére és 1:42 alatt csináltam meg a szokásos kört végig OFF állásban. (Mondjuk pont a legforróbb vasárnap delet választottam ki, marha nagy volt a kísértés, hogy ne kapcsoljam be mert az utolsó 1,5 km-t felfelé kell megtenni) Viszont nem éreztem nehezebbnek mint az Aldis biciklivel de ez lehet, hogy az Aldis bringát minősíti
-
Én pl. jóval többet tekerek, amióta megvan az s-pedelec, szóval működik a másik irányba.
A kép amúgy tök vicces, és mint minden vicc, a valóság egy aspektusára reflektál, és nem a valóság 100%-os pontos reprezentációja. Hogy emberek ezen fröcsögnek, az egy másik probléma, nem a vicc hibája. -
Illetve az is lehet egy felhasználási cél, hogy el merj vele indulni 80km-re, mert lehet hogy odafelé még bírod a tekerést, visszafelé pedig ott a tudat, hogy ha kell besegít. Ha pedig nem mersze nekiindulni és mennek a barátok nélküled, akkor pont 0km-t mozogtál, nem a féltávot (ha a felétől használod, hazafelé a rásegítést).
-
-
Dreamie
őstag
válasz
janakbacsi #8301 üzenetére
Nem értem ezeket a képeket... Facen láttam, ment a fröcsögés alatta, szóval úgy gondolom feszültséget gerjeszteni jó... Nekem van analóg biciklim és e-bikeom is, nagyon szeretem mind a kettőt, E-bike nagyon jó a gyereket húzni a queridoval, és itt az alfoldon a vastag gumijaval a folyó homokban sokat tud segíteni ahol a 38 mm-es gravellel már tolni kellene... Szóval érdemes megtapasztalni az E-bikeot is, szerintem iszonyat nagy élményt tud nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
- Billentyűzet magyarosítás magyarítás lézerrel is! 10-15ezer közötti áron! Óriási betűkészeletünk van
- Zebra ZP505 EPL - Hőpapíros címkenyomtató
- LG 65QNED86T / 65" - 164 cm QNED / 4K UHD / 120Hz & 3ms / HDR 10 Pro / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest