Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
Még vmi nem kerek. Gondolom, újra "aláírta" a régi firmet, így lehet "frissíteni" a mostani 4.7.1 -et, 5.x.x -re, ami valójában a 4.3.2. Eddig OK. De, ha szeretném visszaállítani a gyári állapotot, akkor az aktuális, gyári 4.7.1 alacsonyabb verziószámú, mint a rajta levő 5.x.x. Hogy lesz ebből update?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Köszi az infót!
Még várok, hátha Runner_fxr -nek is lesz ehhez hozzáfűznivalója. Egyébként is úgy tervezem, hogy lépcsőfokokban fogok haladni. Olvasgatom az oldalról letöltött PDF -es user manual -t. Azt javasolja, hogy ha elég egy kis plusz sebesség, akkor firmware csere helyett, a licenszelt verzióban állítsuk US -re a régiót. Így kapásból felmegyünk 25 -ről, 32Km/h -ra. Ezen kívül ír egy olyat is, hogy tudunk kerékméretet is változtatni, aminek van egy custom funkciója is, aminél mm -ben megadhatjuk a kerületet. Sztem ezzel (+US régió) legalább 35Km/h -ig fel lehet menni. Sztem annyi már elég lenne nekem és akkor nem kell a firmware -hez nyúlni. Legfeljebb a gyári óra nem lesz pontos. Na, bumm! Egy bringás óra nem egy ökör ára.
Sajnos, nálam van még egy kis gixer. A gyári segédalkalmazást már régebben összebarátkoztattam a bringával, kicsit át is variáltam vele a "tolóerőket". Viszont, azt tapasztaltam, hogy nagyon bizonytalan a BT kapcsolat, gyakran megszakad. Még nem tudom, hogy ez mitől van. Valószínűleg a telóm hibája. Majd megpróbálom a tabletemmel is.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Viszonylag hamar elakadt a project. A gyári szoftver kiírta, hogy van elérhető frissítés: 4.7.0 -> 4.7.1
Nosza, hajrá! Olyan 20% körül jártunk, amikor kiírta, hogy a BT kapcsolat megszakadt. Király! Akkor így marad. Igen ám, de nem volt utána rásegítés. Gondoltam, kell neki egy reboot, hogy helyreálljon a fejecskéje. Reboot után ez van és semmi mást nem hajlandó csinálni. Ha itt lenne, aki ezt a rendszert így szabadon engedte, akkor lenne hozzá pár kérdésem.
Pl.:
Hogy függhet egy rendszerfrissítés egy bizonytalan kapcsolattól?
Miért nincs plusz tárhely, ahova előbb betölti a frissítést és csak utána használja?
Error esetén miért nem aktív automatikusan a BT kapcsolat, hogy lehessen orvosolni a hibát?
Stb., stb.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Sztem tök mindegy, hogy milyen eszközökről próbálkoztam. A kérdés az, hogy egy wireless kapcsolat megszakadása hogy tehet be egy firmware frissítésnek? A helyes folyamat az lenne, hogy a bringa számítógépe a BT kapcsolaton keresztül betölti a teljes állományt egy belső tárolóba, majd onnan elvégzi a frissítést. Így a művelet kritikus része független a külső eszközzel való kapcsolattól. Lehet, hogy egy kicioccó dzsunkafonnál előfordulhat kapcsolatvesztés, de egy millás, márkás bringánál pont ezért nem szabadna előforduljon ebből fakadó probléma.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Joshi
titán
Persze meg lehet közelíteni innen is a témát, de mindenki mást preferál. Nekem a kerékpár az bicikli, utoljára gyerekkoromban használtam ilyen eszközt. Pont azért kellene E-bike, mert nincs Power. De ne hogy már egy autó árát költsem el egy brinyóra. Azért is írtam hogy millákat nem igazán költenék rá, annyi pénzből elbenzinezek jó pár évet.
-
Runner_fxr
Ármester
Ezt a megoldást valóban nem ismertem. Előbb utóbb mindenre találnak megoldást.
Szoftveres tuning is van: eMax
A gari már neccesebb egy tuningolt bicón. Vannak adatok amiket a motor eltárol, olyan adatok, amiket nem tudsz törölni. Ezt egy garanciális ügyintézés során kiolvassa a gyártó, és ha azt látják, hogy a rásegítésed aktív volt 25km/h felett is, akkor mehetsz a sóhivatalba a garanciális igényeddel. Ezt sajnos bele kell kalkulálni.Somatom: Az a lényeg, hogy a nyeregcső átmérőben passzoljon a bringádhoz. A merida eone twenty nyeregvázcsövéhez 30.9mm-es nyeregcső passzol. A dropper post útja teljesen mindegy, olyat teszel bele amit akarsz, átmérőben passzoljon a cső, ez a lényeg!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Shimano-nál pontosan nem tudom, de Bosch esetében egészen biztosan tárol a motor adatokat, amihez csak a gyár fér hozzá! És itt egyértelműen kiderül a tuning. Én elhiszem, hogy vannak akik ott helyben megcsinálják neked a tuningot, de a legtöbb kereskedő ettől ódzkodik! Ez igencsak törvénytelen! Személy szerint én sem támogatom, mert ha sok baleset lesz ezek miatt, akkor egy törvény módosítással hazavághatják az egész pedelec/e-bike piacot!
Atos23: Szerintem reális áron adod.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Ilyen az én formám. Hétvégén akartam megcsinálni a régióváltást, erre a StepsUnlocker eltűnt a Play -ről. Még az a szerencse, hogy pár napja megvettem a tabletemre. Most a telómra akartam telepíteni, de nem lelem. A weboldalukon sincs közvetlen link, csak Playes, aminél most "elem nem található". Majd megpróbálom a tabról mentett apk -ból telepíteni. Remélem, működni fog!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ehhez nem kell iPhone, csak az, hogy a fejlesztő valóban aktív legyen. Ha azért tűnt el, mert felnyomták, vagy azért, mert ütközik a Google policy -jével (pl. a PP fizetés miatt, ami ugyebár megkerüli a Google -t), akkor csak annyi lenne a dolga, hogy saját szerverre, vagy valamelyik népszerű alkalmazástárra (pl. apkmirror) felteszi az új verziókat, az oldalára pedig az odamutató linket. Nagyon sok alkalmazás használja ezt a módszert, miután nem volt hajlandó fejet hajtani valamely Google-regulának és ezért kiűzték a
paradicsombólPlay -ről. Androidon (még) nem kötelező a Play -t használni, alternatív forrásból is lehet alkalmazást telepíteni. Tegnap átmásoltam a tabomról, a telómra és símán elindult. Csak, így nincs automatikus frissítés, és nem tudom, hogy aktuálisat telepítek-e. Ezért kéne a fejlesztőnek lépnie vmit.Sajnos, úgy néz ki, hogy a downgrade -et nem fogom megúszni. Találtam egy német fórumot, ahol azt írják, hogy a régióváltás, meg a kerékméret megadás csak 4.6.1 -ig működik. Én viszont 4.7.1 -en vagyok.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Somatom
veterán
-
-
Somatom
veterán
Jövök sörökkel a tippért, manageltél nekem egy új bringát! Köszönöm!
Első tapasztalatok:
Kb. 10 perc volt a művelet. Ahogy korábban írtam, a firmware -hez nem nyúltam, maradt a gyári legfrissebb 4.7.1. Szerencsére a német fórum híreszteléseivel ellentétben az Unlocker ezen a firmverzión is kezeli a régióállítást. Átállítottam US -re a régiót (32Km/h korlát) és 1600 -ra a kerék kerületet. Ez elég melós, mivel a program nem enged számjegybeírást, csak egyesével bökdösést, ami 2200 -ról indulva jó kis ujjgyakorlat. Felezni akartam, hogy az órán utána felezett sebességértékekkel tudjak számolni, de 15xx -nél "körbefordult" a számláló és visszaállt 2200 -ra. Úgyhogy kezdhettem előlről a bökdösést. Így lett végül 1600. Lehetne még vele játszani, de sztem nem érdemes. Telós GPS -en mérve a bringa szerinti 30, az most kb. 40Km/h. Sztem nagyjából ez a móka vége, innen a motor teljesítménye a szűk keresztmetszet. Azzal meg nem szeretnék játszani és nincs is rá igényem, mert nekem így tökéletesen megfelel a bringa.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
A TQ egy másik világ. Az már tényleg olyan mint egy motor, legalább is a 72km/h-ás Spitzing inkább hajazott egy motorra mint kerékpárra. Úgy csattogott a lánc váltás közben, mintha valami sport motoron váltogattam volna. Flyon korlátozva van, de ugyan az a motor, ezek hangosak igen. Bár szerintem akinek ilyen "bicó" kell, annak még tetszik is a hangja. Aki alapvetően kerékpárban gondolkodik az meg nem ilyet vesz, és nem csak azért nem mert hangos, hanem mert feleslegesen erős és nehéz.
Én e-montira 38T lánckeréknél nagyobbat nem tennék fel. 34 után egy 44-et a szoftver sem tudna követni, szerintem letiltana. Minimálisan tehetsz fel nagyobbat.
-
Runner_fxr
Ármester
Tudom, hogy a Sam az Enduro, csak telón néztem, és nem voltam biztos benne, hogy Jam vagy Sam, elég hasonlóak.
Tenyértámaszos markolat az inkább trekking alkatrész, én is próbáltam párszor, nem saját bringán. Nekem borzasztó volt mindegyik. Azt elhiszem, hogy síkon kényelmes, már amelyik, mondjuk az Ergon az jó, de valahogy én nem találok biztos fogást ezen. Legalább is amikor durva a terep és megeresztem, egyujjas fékezésnél lehetetlen olyan szorosan fogni a kormányt mint egy henger alakú markolat esetében. Mondjuk ha több ujjal fékezel, és nem mész durvábban lefelé, akkor végül is biztos el lehet vele lenni. Nekem nagyon fontos, hogy a lehető legstabilabban tudjam fogni a kormányt. Én is sokat használtam Ergon markolatot, de ezt (GE1): [kép] Nagyon jó markolat.
Nekem egy 500-as akku 1000m szintet tud boost módban.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Valamire való elektromos bicaj nincs is 6-800k alatt, szóval az 1 milla körüli ár teljesen általános. Találtam is E8000-el szerelt bicajokat a milla közeli árhoz Link1, Link2. Azt nem tudom hogy külön lehet-e kapni E8000-es motort, az lehet hogy hivatalosan nem.
Ez viszont jól hangzik, nem is olyan drága ez a mód.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Persze most elvonatkoztatva, mert az általam linkelt 1,2 és 1,3 milla se 2 milla, nagyon nem. Pedig azokon is E8000-es motor van. Én azt értem hogy vannak kategóriák és egy bizonyos szint fölött már sokkal többet kell fizetni kis előrelépésekért is. Egyébként nagyon sok pénz még az 1milla is, ennyi pénzért robogót lehet kapni nem is rosszat.
Ettől függetlenül lehet hogy veszek egy Meridát, persze csak ha lehet kapni. Most járt le a Sony 65A1 tévém 0% THM-es hitelem (anno 1milla volt). Ahogy nézem most Meridáéknál van 0%-os Cetelem hitel. Mit érdemes venni ~1-1,3 milla körül?
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
Ettől féltem. Így ha valamiért mégsem megyek annyit, hogy jól lemerítsem a vázakksit is, akkor az feltöltve marad, ami az egyik legrosszabb, ami történhet egy li-ion akkuval. Meg így a külső akksiba több ciklus kerül, hamarabb elhasználódik. Megcsinálhatták volna azt, hogy időnként átvált a két akksi között. Persze ezt kézzel is meg lehet csinálni, de akkor arra külön oda kell figyelni. Ezt kicsit sajnálom, pedig amúgy tetszik a rendszer, nem is tudok róla, hogy más kínál-e hasonló kapacitást mtb-n, csak a Speci van közel az új 700Wh-s akkujaival, de azok elég elmebeteg áron mennek.
Amúgy én a 6.6 plus-al szemezek, igazából csak a villa nem tetszik a felszereltségében, a 6.8 plus jobban bejönne ilyen szempontból, de a 2020-as 6.8 az már Bosch-al van szerelve, így az már nem TEC-es, hanem csak 625Wh.
-
-
Runner_fxr
Ármester
Nekem is pont ilyen Ergon tatyóm van. Jó kis táska, cipeltem benne 500Wh Bosch és Shimano akkut, viszonylag komfortosan szállítható.
Az új 2020-as Bosch CX esetében alapból 625Wh is lehet a vázba rejtett akku, ezt még ki lehet egészíteni egy 500Wh-s normál váz akkuval, így kapunk 1125Wh-t, és nem kell a hátizsákba cipelni semmit. A Bosch ráadásul úgy oldotta meg, hogy egyszerre fogyasztja mind a két akkut. Bár hozzáteszem, nekem nem kéne ilyen gép, mert így már a súlya annyira elszáll, hogy ügyetlenebb lesz a technikás terepeken, de általános felhasználásra, normál terepezésre jó lehet. [link] Én személy szerint egy 700Wh-val tökéletesen ellenék, max viszem a töltőt, ami jelentősen kisebb, könnyebb mint egy akku, és kb 1 órás töltéssel 1000Wh-nál vagyok.
Amint eladom a Merida eone sixty-t, veszek egy ilyen új, 2020-as Specialized kenevo-t, 700-as akkuval. Nálam most ez a best: [kép][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Persze ez igaz, hogy nem mindig tudsz tölteni, de azért a 700Wh már elég korrekt, nyilván nem boost/Turbo végig, de takarékoskodva 1800-2000m szint és 70-100km. 1 óra töltés 25-30%. 6A-es töltővel közel 50%. 700Wh akkuval sok esetben megoldhatod azt amit eddig mondjuk 2db 500-al. És az rohadtul nem mindegy, hogy nem cipelsz a hátadon egy 3kg-os akkut.
-
StLui
veterán
Azt hiszem Bognár Tamás írta róla, hogy ez inkább a bikeparkozásnak kedvez, nem egy mindenes geo, szemben pont a Meridával (valaki FB-on érdeklődött a két bringáról) Kiváncsi vagyok mekkora csoda lesz az új vázanyag.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
Igen, elég pofás darab. Már én is néztem. A geo is eléggé friss, nekem tetszik, de azért várom az első konkrét tesztet erről a bicajról. A karbon-fém ötvözetű váz is érdekes, erre is kíváncsi vagyok.
Nekem is egyből a Speci jutott eszembe róla, a motor beépítési szöge és az akku beépítése is eléggé hajaz a Levo-ra, Kenevo-ra, nincs ezzel baj, a legjobbtól másolni nem szégyen. Főleg ha a végeredmény is jól sikerül.
Őszintén szólva nekem eddig az új Shimano motorral 2db bicaj tetszik, az egyik ez a Kellys, a másik pedig a Commencal Meta power/sx. A többi felejthető, nem érzem azt rajtuk, hogy bármelyikért is adnék ennyi pénzt. Amit még nagyon várok, az az új YT Decoy, illetve az Orbea Wild FS továbbra is nagyon bejön, bár az Bosch rendszerű, lehet abból is jön egy frissítés 21-re.
StLui: Nekem a Merida hatalmas csalódás. 2016 óta ugyan azzal a geoval vannak a piacon, ami akkor jó volt, de ma már vannak jobbak. Nagyon vártam valami újítást 21-re, de nem nagyon erőltették meg magukat, gyakorlatilag ugyan azt a vázat adják most is amit tavaly, csak fogadja a nagyobb akkut, ez nekem nem elég motiváció, hogy ennyi pénzt adjak egy Merida E-Enduro-ért. Szerintem a laposabb fejcsőszög és a hosszabb első háromszög nem csak a parkozáshoz jön jól, mert amellett, hogy agresszívebbek lefelé, egy hosszabb túrán is jobban el tudsz nyújtózkodni a bringán. A rövid váz fárasztóbb hosszú távon. A rövidebb váz a csiki csuki kanyarokban lehet előny, meg esetleg egy kezdő montisnak biztonságosabb, mert könnyebben tudja irányítani, minden egyéb helyzetben inkább hátrány egy Enduro-n.
Még nem tudom mit fogok venni, elkapkodni nem fogom, de az biztos, hogy valami modern Enduro geo lesz a befutó, nem egy rövid vázas gép. A Merida akkor lenne jó, ha az L-es vázuk hossza lenne az M-es nyeregvázcsövével és fejcsövével.[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Nekem meg leginkább csak azon jár a fejem, hogy mekkora hasznot tesznek egy ilyen huszonpár kg-os bringára a gyártók, ha csak a végfelhasználói árat nézzük, és ha a 6000EUR már jó árnak számít egy ilyen tudású bicóért?!
Pont Runner_fxr írta nemrég, hogy a csúcs pedelec-ek annyiba kerülnek lassan, mint a BMW R1250GS motorkerékpár, ami 250kg-nyi kőkemény csúcstechnika elektronikusan szabályzott futóművel, kanyar ABS-el, kipörgésgátlóval, guminyomásszenzorokkal, ésatöbbi.. Napestig sorolhatnám a benne lévő innovációkat, amihez képest egy EMTB fejlesztési költségei kb a kutyaf#xa kategória.
A kérdés nem konkrétan neked szól, de szerintem iszonyat pénz van ebben! És sajnos én is azt látom, hogy a vásárlók számának növekedésével nemhogy csökken az ár (ahogy annak lennie kéne), hanem egyre csak drágulnak ezek sajnos.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Az a baj, hogy Magyarországon a kipróbálásra elég kevés lehetőség van. Jelenleg ilyen szolgáltatást, minőségben egyedül a Merida nyújt. A Concept Store-ban tényleg minden megtalálható és ki is próbálható a márkán belül. Ezt leszámítva egyedül a kamaraerdei tesztnap lenne még lehetőség ahol sok egyéb márka is jelen volt, de az most a covid miatt nincs megtartva. Szóval per pillanat a webshop-al sem vagy sokkal hátrébb. Az ebikeshop még egy lehetőség a kipróbálásra, ott is van sok bicaj és jó pár márka, de azt is max a parkolóban a bolt előtt, rendes terepre csak a kölcsön bicajaikat tudod vinni, ami nem tartalmaz minden modellt, csak egy néhány bringát. Abban igazad van, hogy látatlanban kifizetni 5-6 ezer euro-t nem jó móka, de aki ismeri a bringákat, tudja, hogy milyen geo a jó neki, annak elég a weben megnézni az adott modellt és el tudja dönteni, hogy megfelelő lenne e. Az tuti, hogy a Decoy-nak nagyon jó geoja van, én a 178 centimmel egy L-es géppel tuti, hogy jól ellenék, már csak azt várom, hogy jöjjenek az új EP8-as, 630Wh-s bringáik.
14 napig akkor küldheted vissza a terméket ha nem használtad, ha összerakod a gépet és kiviszed a terepre, utána már hiába akarod visszaküldeni. Az úgy nem fog menni. Vissza lehet csomagolni, az nem olyan nagy gáz, de ehhez az kell, hogy max a lakásban ráülj és az alapján dönts. Az meg kb lehetetlen.
Egyik ismerősömnek van egy XL-es Decoy, azon ültem már, brutális.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...