Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Bib
őstag
válasz simonjoe #1539 üzenetére
Nagy baj lenne ha egy li-ion akku beázna ezért mindegyik alkatrész vízálló egy e-bikeon. Egyedül nagynyomású mosóval tilos mosni, de az egy bicajnak sem jó hisz olyan helyekről kimosná a kenőanyagot ami nem tenne jót Voltam már esőben,sárban sőt kimondottan havas videókat is láttam pont ilyenről mint az enyém. Fogom is használni ha lesz hó Akkuidő sok mindentől függ én pl. 100Kg+ vagyok és felénk nagyon sok a szintkülönbség.Sok domb, terep stb van benne. Ecoban biztos el lehet gurgulászni sík úton sokkal többet.
Ezen a linken tudsz számolgatni mitől függ.
Szép teljesítmény a táv, gratula -
Bib
őstag
válasz simonjoe #1551 üzenetére
Ennek meg az akku csatlakozó alul van,tehát max kifolyni tudna belőle, felfelé nehezebben folyik
A váz csati kissé emelt, tehát abba sem áll meg a víz. Minden lefelé tud csepegni. Amúgy meg nincs itt akkora feszültség ami víztől zárlatos legyen. Megnyugodhatsz nem ráz meg. -
Somatom
veterán
válasz simonjoe #1701 üzenetére
Örülök, hogy Te is így gondolod. Akkor a tolvaj miért vesződne álkulcsokkal? Az általam korábban linkelt cikk is a roncsolással szembeni ellenállást tesztelte. A kockázat nincs arányban a siker esélyével, ezért a tolvaj inkább odébbáll.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
big-J
őstag
válasz simonjoe #1750 üzenetére
Ja, durvan amit irtam is annyi, kb 1.5-2 telefon sulya az egesz.
A 70k az azert nem semmi, bar latom hogy tortenhet meg, nekem a full acel sorom nagy fogasai kimennek a vilagbol, mert olyan nagy helyre oszlik el a nyomatek hogy sosem lesz baja tole. Ha az elso alu fogas bir minimum 3-5k-t hatul pedig 5 darab van ugyanakkora vagy nagyobb, es az anyag is jobb.En is ketszer kaptam defektet elso hetvegen, amikor slime nelkul mentem az erdobe, es utana elso hetvegen amikor fel ev mulva megszaradt slime-al mentem az erdobe.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz simonjoe #1750 üzenetére
Pumpát már vettem. Vmi kétállású, nyomásmérős cucc. Egyik állásban kerék, másikban telópumpa. Azt a szétnyitható szerszámot kicsit hiányosnak tartom. Majd összelegózok magamnak vmi készletet. Láncszemkiszedőt is fogok venni. De babusgatni nekem se időm, se energiám. Havonta két hetet külföldön gályázok. Ha időszerű a szervíz, akkor arra a két hétre beviszem, oszt babusgassák. Az ezres szervízem elvileg ingyenes.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz simonjoe #1780 üzenetére
Tudod, én pont leszarom az ilyen pulzushuszárokat. Reggelente guruljanak le velem a Martinovics hegyről a fény utcai piacra tejért, meg egyebekért, aztán vissza. Ezzel kezdődik a nap. Utána némi ügyintézés a városban, aztán megint vissza a hegyre. Ez nem a tekerés, meg sportolás, csupán a napi rutin. Utána beszélgethetünk pulzusról. Értem én, hogy sokan ezen mérik a sportteljesítményt, de ez inkább a topikokban posztolgató kisebbségre jellemző. Ahogy én tapasztalom, a többség számára a bringa még mindíg egy közlekedési eszköz és minél kevesebb energiát igényel a vele való közlekedés, annál jobb.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz simonjoe #1876 üzenetére
Városi közlekedésre a 25-ös korlát szerintem is kicsit sovány, pláne annak, aki mondjuk előtte megszokott egy 30-35-ös tempót az analóg bicón. De ha már sportszerként tekintünk a pedelec-re, akkor valóban okafogyottá válik a 25 feletti rásegítés, mivel az akkuval is gazdálkodni kell, fölfelé bőven jó tempó a 25, lefelé úgy is kikapcsolom és gurulok akár 60-70-el is. Síkon meg elhajtom segítség nélkül is akár. De nyilván nem mindenki használja ugyan arra, akinek rövidebb távon kell, megértem, hogy nem akar 25-el maszatolni síkon. Én sem akarnék.
Számomra egyértelmű a Kerékpár és KRESZ kapcsolata, de sokaknak nem. Pláne amióta itt a pedelec meg e-bike és egyéb villanyos járgányok. Arról még nem hallottam, hogy kötelező tartozék lenne a km óra a kerékpáron.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz simonjoe #1883 üzenetére
Sztem a figyelendő sebességhatárokkal nincs baj. A 40 -hez, 50 -hez kell ám taposni rendesen, úgyhogy nem olyan fájó az a megszorítás. A 25 -öt meg nem kell figyelned, de amúgy is észreveszed, mert elnehezül a pedál. De, attól még mehetsz gyorxabban, ha bírsz taposni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz simonjoe #1883 üzenetére
és Ironizer: Ez mind szép és jó, csak azt felejtitek el (vagy nem tudjátok), hogy amennyiben a 25km/h-s korlátozás kiiktatásra kerül, ezek a gyárilag 250W-os, szabvány pedelec motorok akár 500-600W-ot is képesek leadni! Nem csak a sebesség van korlátozva hanem a teljesítményük is! Amennyiben megáll 25-nél a buli, a teljesítményük tartósan nem megy 250W fölé, bizonyos szituációkba, rövid ideig engedi a rendszer 300W fölé is, de a legtöbb esetben a törvényi szabályozáson belül maradnak. Anno amikor még az első Bosch rendszerű bringám vettem, a Nyon kijelzőn szépen megfigyelhető volt a nyomaték görbe. Tuning nélkül a feléig se ment el, néha kilengett félig. Amikor a tuning bekerült, a nyomatékgörbe jóval magasabb lett, fele alá nem ment, inkább padló.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz simonjoe #1897 üzenetére
Ekkora akció rendszeresen van, még e-bike-ra is, kíváncsi lennék a magyarok által kedvelt RADWELT MichiKnopf mennyiért adja.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
sxxorp
őstag
válasz simonjoe #1916 üzenetére
27,1km/h átlagot mentem egy 25Km/h-ánál korlátozó e-bike-kal 5%-kal nagyobbra vett kerékmérettel, kb. 10 km-en Népliget - Újpest-Városkapu között, de jobban élveztem volna, ha nem a motor pihen az emelkedőket, indulásokat kivéve... Voltaképp így keményebben tekerek, mint nem e-bike-kal
Hkorn: Nem növelni kellene?[ Szerkesztve ]
-
-
Somatom
veterán
válasz simonjoe #1931 üzenetére
Te is tudod, hogy ez nem így van. Rásegítés nélkül az én bringám egy nehéz tank és nincs olyan gomb, amitől ledobna magáról 10-15 kilót, hogy hegynek fölfelé ideális legyen analóg tekeréshez. Szóval, ha bringás lennék, akkor a tekerés, edzés, fejlődés, táplálkozás, pulzus, meg a többi hasonló körítés érdekelne és nem a rásegítés.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sxxorp
őstag
válasz simonjoe #1919 üzenetére
Megnézném, hogy a fellengzős, öncentrikus dumáddal mikor mennél 27-es átlagot lejtőt gyakorlatilag kizárva, többször várakozva a lámpára egy 25kg-os kerékpárral, ami csak 25km/h-ig segít rá
Egy falusi banya is rájött volna, hogy főleg Budapesten közlekedek, a sebesség fontos szempont, nem fél-1 napokat andalgok a nyeregben. 10-11km a munkahely majd uez vissza, legyalogolnád a budapesti panorámában, megmondóember?Először a fizikát néztem, aztán amit tapasztaltam, és kérdeztem, nem kinyilatkoztattam, mint egyesek. Először én is csökkentettem a kerékátmérőn (csak +/-5%), de 24km/h körül már alig-alig segített rá. Váltottam, így elmegy 26-ig is, és érzetre mintha gyorsabb is lennék. Vagy csak kb. jól mutat mindent (kisebb átmérő, lassabb mért sebességnél szabályozza le ugyanazt a valódi sebességet, és fordítva) és nem lehet még ennyivel sem átverni?
[ Szerkesztve ]
-
-
HKorn
addikt
válasz simonjoe #2037 üzenetére
Tardos Gerecse túra, Nagy Gerecse tető, 53km, 1200m szint, 87%-os akksival vágtam neki, gondoltam elég lesz, 5%-kal értem haza, de ahol tudtam spóroltam. Grátisz utolsó 4 km-en hátsó defekt, szerencsére volt nálam pumpa, annyit bele tudtam fújni, hogy hazaérjek, majd szedhetem szét a kereket.
Amúgy a túra jó volt, idő király volt, kitarthatna még. :)
Run&Ride
-
Somatom
veterán
válasz simonjoe #2039 üzenetére
Ez egy ilyen szakma. Viszont, csak két hetet melózok havonta. Itt van velem a kis kempingem, de egy istenhátamögötti cementgyárban nem nagyon van hova kerekezni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HKorn
addikt
-
Somatom
veterán
válasz simonjoe #2163 üzenetére
Nem hinném, hogy ez megtörténne. Az új váltók már most is elektromosan működnek, tehát a lehetőség adott. Annyi előnye mindenképpen van, hogy az elektromos váltó, váltás közben elveszi a nyomatékot. Az enyém még mechanikus és bizony a terhelés közbeni váltásnál be kell kalkulálnom a motorvezérlő késését, különben nagy csattanás az eredmény. Szóval, már most is símán megoldható lenne az automatikus váltás. De, a kedvelt pedálfordulat user függő. Opcionálisan viszont érdekes feature lenne.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz simonjoe #2165 üzenetére
De, az az outid pedelec, vagy analóg, elektromos váltóval?
Nekem ezt a Berguson -ban mondták, a DI2 váltóról. Ha ők kamuztak, akkor én is. Talán Runner_fxr tudja erről (is) a tutit.
A személyautó más tészta, mivel a hajtáslánc minden eleme előre kalkulálható. A bringánál viszont más a szitu. Ráadásul, az automatika nem látja előre az utat, így azzal nem tud kalkulálni. Kamionon is gyönyörűen vált az automatika. Legalábbis, amíg üres a verda. Megrakva viszont gyakran felül kell bírálnom és ez nem típushiba. Bringánál sem az emelkedő közben, terhelés alatt váltogatok, hanem már az emelkedő előtt áttételt váltok. Ezt nem tudhatja az automatika, mert az csak a terhelésváltozásra tud reagálni. Aztán ott a megállás "problémája". Autónál bármelyik fokozatból tud ürest kapcsolni az automatika, majd onnan, az induláshoz szükséges sebességfokozatot. Bringán, láncváltónál ez nem kivitelezhető.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz simonjoe #2167 üzenetére
Na de vazze! Az analóg teljesen más story! Az csak úgy tudna működni, ha váltás előtt megcsapná árammal a lábadat, hogy addig ne tudj erőt kifejteni. A tehermentesítés persze, hogy csak pedelecen működik, mert ott a váltáshoz el tudja venni a motor nyomatékát.
Olyasmi ez, mint a dragster motorokon az automatizált, levegős váltó. Egy dugattyú húzogatja a váltókart (mint nálad az elektromos váltó), de, ez szart sem ér, ha közben nincs összehangolva a gyújtás megszakításával, ami a váltás pillanatára kuplung nélkül tehermentesíti a váltót. Analóg bringán "csak" annyi az elektromos váltó előnye, hogy megszabadít a bowdenektől.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz simonjoe #2169 üzenetére
Nyilván, mivel ez pedelec topik és egy pedelecen az elektromos váltóval minden hardverelem (sebesség, fordulat, nyomaték szenzor, végrehajtó mechanizmus, energiaellátás) adott, tehát csak szoftver kérdése az automatizált váltás megvalósítása.
Analógra viszont ez egyáltalán nem áll.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz simonjoe #2171 üzenetére
Ez több összetevős project. Remélem, olyan időpontban fogja tartani, amikor otthon leszek! Próbálom ezügyben korrumpálni úgy, hogy franciából szállítom a nejének a kedvenc sajtját. Úgyhogy, remélhetőleg találkozni fogunk, viszont jövőre motorral szeretnék menni. De, lehet az is, hogy szállást foglalok és akkor megint autó+Merida lesz.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz simonjoe #2278 üzenetére
Egyrészt eléggé ellentmondásos a cikk, mint ahogy fentebb már írták többen, másrészt ez egy 2013-as cikk. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, rengeteg tapasztalat gyűlt össze a témában. És a tapasztalat azt mutatja, hogy a hideg (0 fok környéke és alatta) károsítja a lítium e-bike akkukat. Csak az elmúlt pár hétben 2-3 db akku jött vissza azzal a problémával, hogy nem reagál semmire, 3-4 hét fűtetlen garázsban tárolás után. És erre még csak garanciát sem lehet vállalni, ilyen esetben kizárólag a jóindulat és a szerencse segíthet abban, hogy vagy a kereskedő, vagy a gyár ne dobja vissza az akkudat user error miatt! Én senkinek nem javaslom azt, hogy télen, 0 fok közelében tárolja a kerékpár lítium akkumulátorát!
A használat más tészta, az nem jelent problémát ha hidegben használjuk az akkut.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz simonjoe #2289 üzenetére
Nem tudom miért írtak abban a 2013-as cikkben ilyen ellentmodásos dolgokat az akkuval kapcsolatban, de jelenleg az a helyzet, hogy senki, tényleg senki nem javasolja a fűtetlen téli tárolást! Pedig voltam a Merida, Bosch, Shimano steps, R&M, Specialized képzésein is, és ez az egységes álláspont, hogy az ebike akkut szobahőmérsékleten tároljuk 40-60% közötti töltöttségi szinten. Nagyon sokmindent ki tudnak olvasni az akkuból, motorból stb, meg eleve ha ezzel indít egy ügyfél, hogy ő télen a fűtetlen garázsba tárolta, nincs miről beszélni. Ne terjesszük ezt a butaságot, hogy nem árt az akkunak a hidegben tárolás, mert bizony árt, sok akku ment ezért tönkre, és a garanciát bukhatjuk! Nem olyan nehéz kivenni egy 2,5-3kg súlyú akkut, és bevinni a fűtött lakásba. Tegyünk így, hogy sokáig élvezhessük a kerékpárunkat és ne kerüljünk kellemetlen helyzetbe.
[ Szerkesztve ]