Új hozzászólás Aktív témák
-
HKorn
addikt
Pedelec montinál, 27.5+-os méretű gumit (27.5x2.4) ha visszacseréli az ember 27.5-re (27.5x2.1), milyen hatásokkal kell számolni azon kivül hogy a km óra csalni fog? Mivel 60%-ban aszfalton is lenne használva, csak 40-ben erdős lazább terepen, szerintem felesleges az ilyen nagy ballonos, széles gumi.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
HKorn
addikt
Amúgy a gumi oldalfalának magasságát, hogy számolják? Autóknál elég egyszerű a két adatból pl 205/55 kiszámolni, de itt nem vágom hogy kell.
27.5 csak a felni átmérő, 2.4 meg szélesség, ebből honnan tudom mennyire ballonos vagy épp "peres" egy gumi? Gondolom a belefújt nyomástól is függ valamennyire, de akkor is.Run&Ride
-
HKorn
addikt
Ok, köszi mindenkinek, ez nem egyszerű, ahogy látom. Más kérdés: 23mm széles felnire, felmegy a 2.1"-os (53mm széles) gumi?
Run&Ride
-
HKorn
addikt
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1318 üzenetére
Nem azért, de biztos nem vennék 250-ért pedálfordulatos, 375Wh-s átalakító szettet, mikor 300-ért kapsz egy ilyet nyomatékérzékelővel.
Oké ez nem trekking, hanem inkább terepre való, de ha mondjuk lecseréled a bütykös 2.4"-os gumikat egy aszfaltra is jobban passzoló keskenyebb gumira, akkor akár trekking célokra is jó lehet és 420Wh-s akksija van, meg van hozzá rendes kijelző, nemcsak töltöttséget, meg az aktuális rásegítést mutató kijelző.Run&Ride
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1328 üzenetére
Igen ez mondjuk csak átmeneti akció, ahogy látom, S-es, M-es el is fogyott már.
Nekem is ilyen van amúgy, szeretem, erdőben is használom, persze nem durva terepre, meg technikás pályákra, inkább csak amolyan erdei trekkingre és teljesen ok.
Run&Ride
-
HKorn
addikt
válasz Jumbozorz #1370 üzenetére
Nekem is 300 ezres e-bike-om van, csak az enyém MTB (e-st500), de szoktam sík úton is tekerni vele, bár ott legtöbbször kikapcsolt rásegítéssel. Mivel én közepesen vagyok edzett bringás, nekem sík úton nem nagy segítség, mivel magamtól is hamar elérem a 25-öt, viszont ahhoz hogy melóba érve ne izzadjak meg, arra jó (nekem 2x16km a melóhely) Amúgy meg kirándulni nagyon élvezetes, főleg erdei földutakon, emelkedőkön, olyan mintha valaki tolna hátulról. Akksi nálam sokat bír, kb 90-100km-t mentem vele, de ebben sok volt a kikapcsolt sík út. Ami jó benne, hogy arra ösztönöz, hogy többet bringázz, messzebre menj, mert ha épp elfáradnál, vagy bekapnál egy emelkedőt, szembeszelet, csak bekapcsolod a rásegítést és mész tovább. Én imádom :)
Run&Ride
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1449 üzenetére
Ez a felfogás simán változni fog a következő néhány évben, nálunk még az enyémet is úgy megnézik, mintha valamilyen űrszerkezet lenne, közben meg Németo-ban kb mindenki pedelec-kel mászkál kortól függetlenül.
Run&Ride
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1496 üzenetére
Megveszi az MTB-t, mert menőbben néz ki és olyat csinál belőle, ami egy trekkingnél is szarabbul néz ki, logikus
Run&Ride
-
HKorn
addikt
Nekem a linkelt bringám van, csak szürke színben, ez egy trail MTB kifejezetten erdei vagy könnyű terepre, 2.4" széles bütykös terepgumikkal. Csak aszfaltra én nem ezt ajánlanám. Vannak Deca oldalán 300-ért trekkingek is.
Amúgy szerintem semmi gond nincs az agymotorral nyugodtan vedd meg. A 25-ös limit valóban kevés, így ezek a bringák inkább dombos útakon, erdei túrákon használhatóak ki igazán. Ettől függetlenül felgyorsításkor, szembeszélnél nagyon hasznos tud lenni sík úton is.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
HKorn
addikt
Nem vagyok biztos benne, hogy egy hátsó agymotor sokkal rosszab lenne egy korai generációs középmotorostól. Illetve a 2 év garancia nekem többet ér egy használttal szemben. Újként meg ugye minimum a duplájába kerülnek ezek a Deca-s 300K-s bringáknak. Ennyit nekem szintén nem ér.
Run&Ride
-
HKorn
addikt
Decathlon-nál is megjelent a középmotoros e-Bike E-ST900 néven, 90Nm-es Brose motorral. Nem tűnik rossznak, bár 600-ért már vannak más alternatívák is.
Run&Ride
-
HKorn
addikt
válasz Des1gnR #1657 üzenetére
Jah, nem rossz ennyiért ez sem szerintem, bár 2x annyiba kerül, mint az én E-ST500-am, de 2x olyan erős is. Kinézetével nekem nincs bajom, nyilván vannak jobban is, de ennyiért nem sok.
A motort azt viszont nagyon irigylem belőle. Enyém 42Nm-re durvább köves emlkedőkön néha kevés.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
HKorn
addikt
válasz Des1gnR #1659 üzenetére
Nyilván nem, de szerintem ezek a cuccok élhető kompromisszumok egy átlagos, nem versenyző ebike-osnak. Legalábbis az enyém ennél még olcsóbb cuccokkal van felszerelve, de teljesen jó a gép, ez csak jobb lehet.
Nyilván egy 1.2M Ft-os Merida jobb, de az meg ennek a duplája, szóval kinek mi éri meg.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
HKorn
addikt
válasz viking_joe #1666 üzenetére
Mindenkinek, aki ilyen célra keresett eddig pedelec-et leírtam hogy sokkal inkább vennék Decathlonból egy ilyet [link] azon egyszerű indokból, hogy hátsó agymotoros, ami sokkal jobb, mint az első agymotor, de ezenfelül minőségibb alkatrészekkel van megépítve, tehát nem csak az elektromos rendszere, hanem maga a bicikli is sokkal jobb.
Már kezdem kínosan érezni magam, pedig nem vagyok Decathlon ügynök :)
Run&Ride
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1672 üzenetére
Így van, de ugye a középmotor minimum egy kettes szorzót jelent ár szempontjából, szóval szerintem élhető kompromisszum a hátsó agymotor, ha valakinek csak 300K-ja van pedelec-re.
Run&Ride
-
HKorn
addikt
Szvsz nem jártál rosszul ezzel a KTM-el. Amúgy nekem pontosan olyan MTB-m van, mint amilyet linkeltél még a 300-as akcióból és nagyon szeretem, pedig tekeréseim 50%-a sík aszfaltúton történik. Igaz, ott annyira nem mutatja meg magát, rendszerint ilyen utakon kikapcsolt rásegítéssel megyek, de ami igazán élvezetes azok az erdei ösvény túrák a hegyekben, ott nagyon jó vele tekerni, szóval nálam trekking nem igazán jöhetett szóba, csak MTB.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
HKorn
addikt
Nem nehezebb. Elindulni egy kicsit igen, ott érződik a +8Kg, de mozgásban már egyáltalán nem nehezebb, én sokat tekerek sima kerékpár üzemmódban és nagyon jó vele így is biciklizni. Előző montim 26"-os volt ez 27.5"-os, valszeg a nagyobb kerekek miatt is érzem, hogy jobban gurul.
Run&Ride
-
HKorn
addikt
Biztosan így van, de ha már lendületben vagy szerintem nem annyira érezhető, de jó lenne összehasonlítani egy ugyanilyennel, ami nem elektromos. Amúgy meg mindegy mert ehhez szoksz hozzá, ez lesz a normál.
Mindamellett én azt mondom, hogy aki nagyrészt sík úton teker, annak szerintem kicsit felesleges a pedelec, nem ad annyit hozzá az élményhez, meg ugye a 25-ös lekapcsolás is hamar megvan. Legalábbis én ha csak aszfalton tekernék, főleg sík úton, nem ugrottam volna bele, de én imádom az erdei túrázós tekerést, lightosabb terepezést, arra pedig nagyon jó. Mondjuk az új E-ST900-as a 90Nm-s Brose motorral még jobb lenne, de hát ne legyünk telhetetlenek
Run&Ride
-
HKorn
addikt
-
HKorn
addikt
válasz Somatom #1744 üzenetére
Nálam nyereg alatti kis tatyóban van egy csomag defektjavító, műanyag gumileszedő, ha túrázni megyek erdőbe akkor hátitáskában meg egy 8-as imbusz hátsó kerékhez,.meg egy minipumpa. Én nem szoktam egy egész műhelyt magammal vinni. Defekt ezekkel megoldható, mást meg eddig nem kellett sosem javítani.
Run&Ride
-
HKorn
addikt
Ezt a márkát ismeri valaki? 1.6KW-os motor 160Nm-el elég durván hangzik [link]
Run&Ride
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1804 üzenetére
Igen, ez már nekem sem kellene, főleg, hogy az Exess gázkaros is, az meg már inkább motorozás kategória.
Run&Ride
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1806 üzenetére
Haaonlóképp gondolom én is, igaz még nem tekertem 80-90Nm körüli bicajjal, tulajdonképp a sajátomon kívül más pedeleckel nem is tekertem, de úgy gondolom az bőven elég kell hogy legyen bármilyen terepre.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1824 üzenetére
Bringaúton tekerésnél nem mondom, nekem is megfordult már a fejemben, hogy jobb lenne ha mondjuk 35-ig engedné rendszer a rásegítést, viszont erdőben, terepen soha nem éreztem ezt, oda bőven jó a 25.
Run&Ride
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1827 üzenetére
Azon gondolkodtam, hogy úgy át lehetne-e verni picit a kompjútert, hogy a menüben elállítom a kerékátmérőt, így talán pár km/h nyerhető lenne tiltásig, ha egyáltalán a kerékfordulat alapján számolja a sebességet. Persze ezzel buknám a pontos sebességkijelzést.
Run&Ride
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1832 üzenetére
Hagyom valszeg, tényleg nem ér az a 1-2Km/h annyit, cserébe nem lesz pontos sebesség kijelzésem, meg amúgy is 50%-ban offroad-on használom, oda meg elég a 25 is.
Run&Ride
-
HKorn
addikt
Run&Ride
-
HKorn
addikt
Ja bocs, Úgy olvastam, hogy itt a PH-n csak e-bike témájú topikot találtam
Milyen jó hogy mindenki más, nekem például a TV, az TV, arra kell hogy gyerekek mesét nézzenek rajta, meg én néha filmet, 150e felett pénzkidobásnak tartom.
De hogy on is legyen a hsz, nézz meg egy ilyet, ez szerintem oké lájtos túrákra főként kerékpárúton.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
HKorn
addikt
válasz nexuspolaris #1871 üzenetére
"Autós baleseteknél is ott a törvény, hogy mennyivel lehet menni, ha nem tartja be az agyhalott sofőr, azzal nem nagyon lehet mit kezdeni."
De, lehet vele, szigorítanak, ezért is van már minden bokornál traffipax meg közúti ellenőrzések. Ugyanez lehet pedelec-nél is, ha sok a gyorshajtásból eredő baleset tuning miatt, többet lesznek cseszegetve akár rendőrök által a bringások és ezt nem szeretné senki.
Run&Ride
-
HKorn
addikt
válasz Somatom #1932 üzenetére
Én kicsit a kettő között vagyok, alapvetően bringásnak tartom magam, de semmiképp a nagyon komoly fajtából, se nem táplálkozok hozzá tudományosan, se nem mérek pedálfordulatot meg ilyesmiket. Pedelecet is elsősorban analógként használom edzeni, ez még jobb is mert a +8kg az megedz. Ugyanakkor imádok erdőben, hegyekben kirándulni bringával, oda meg kell a rásegítés, mert anélkül, csak szenvedés lenne az 1000m szintemelkedéses túra, nem élvezet.Emelett van egy XC montim is, ehhez képest pille súlyban, azzal szoktam néha bringautas aszfalton csapatni, de hegyre nem vinném.
Run&Ride
-
HKorn
addikt
-
HKorn
addikt
válasz simonjoe #2037 üzenetére
Tardos Gerecse túra, Nagy Gerecse tető, 53km, 1200m szint, 87%-os akksival vágtam neki, gondoltam elég lesz, 5%-kal értem haza, de ahol tudtam spóroltam. Grátisz utolsó 4 km-en hátsó defekt, szerencsére volt nálam pumpa, annyit bele tudtam fújni, hogy hazaérjek, majd szedhetem szét a kereket.
Amúgy a túra jó volt, idő király volt, kitarthatna még. :)
Run&Ride
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080