-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
AVhelper
senior tag
válasz Vhiktor #37202 üzenetére
A vetítési távolságnak ehhez nincs köze.
A vetítő lumenben mért fényáramát el kell osztani a vetítőfelület négyzetlábban (sq. ft.) mért felületével és megszorozni annak fénynyereségével (gain), majd az így kapott foot-lambert (fL) értéket a konstans 3,4262590996323-el adódik candela/négyzetméterben (cd/m²) a felületi fényesség avagy fénysűrűség.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Vhiktor #37196 üzenetére
Nem véletlenül nem találsz ilyen információt a projektorokról, mert a fekete szint a vetítővásznon nemcsak a vetítőtől függ, és még az sem mindegy, hogy milyen képet vetítesz a projektorral, ha annak fekete szintjét vagy kontrasztját azaz a 0%-os fekete és a 100% fehér arányát akarod megállapítani (lásd a különböző kontrasztarány mérési módokat, amit most itt nem részleteznék).
Vegyük a mai mozikban mindenki által megtapasztalható DCi (Digital Cinema Initiatives) moziszabvány ide vonatkozó előírásait.Ezek szerint kalibrált fehér fényességnek a vászon közepén 48 cd/m² (14 fL) ±10,2 cd/m²
(± 3.0 fL) toleranciával. Az un. "Sequential Contrast" vagyis a teljes fehér és a teljes fekete kép kontrasztarányának 2000:1-nek kéne lennie, de a mozikban az 1200:1 a minimum előírás, az un. "Intra-frame Contrast" vagyis a fekete-fehér mezőkből álló sakktábla képben (lásd ANSI kontrasztarány mérése) az előírásnak megfelelően elvégzett mérés és számítás szerint legalább 150:1 a előírt minimum kontrasztarány, de a mozikban a 100:1 minimum a megengedett. Ez utóbbi értéket ugyanis csökkenti nemcsak a projektor lencséjének és a vetítőhelységet a mozitól elválasztó üveg szórása, de a mozi terében lévő fények (vészkijárat jelzők, lépcsővilágítás stb.) és a mozi falairól a vetítővászonra visszaverődő fények.Szóval, eszerint egy moziban már mindenki boldog lehet, ha a valódi képen a fekete szintje nem nagyobb 48/100, azaz 0,48 cd/m²-nél.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz Vhiktor #37718 üzenetére
Tudtommal az IMAX lényege, hogy kitöltse a periférikus látóteredet is. Ez elég nagy felület. Éppen ezért ha nem csak IMAX filmeket szeretnél nézni, akkor kétszer is érdemes meggondolni, akarsz-e ekkora képet, különben a nem IMAX filmek közben nem fogod győzni kapkodni a fejed.
A THX ajánlás 40°-os látószöget definiál, ami egy 250 cm széles (113"-es 16:9-es) vászon esetében ~3,4 m távolságnak felel meg.
(#37728) yanpec
A DLP-Link szemüvegek a vetített kép "villódzására" szinkronizálódnak és mentesek mindenféle Bluetooth és infra technológiától.(#37727) david_20
Olyan DLP-Link szemüveget érdemes venni, ami bírja a 144 Hz-es képfrissítést. A ZF2300 rádiófrekvenciás kommunikáció révén tartja a kapcsolatot a projektorral, a ZD302 DLP-Link elven, azaz csak akkor kerül szinkronba, ha "látja" a vetített képet.[ Szerkesztve ]
-
-
kenand
veterán
válasz Vhiktor #37760 üzenetére
Nagy zoommal (2.1) fordítva majdnem, tehát 5m-ről majd 4m-es képet (de jól be kell sötétíteni és max fényerőn)
[ Szerkesztve ]
-
menpee
aktív tag
válasz Vhiktor #37760 üzenetére
Nem vagyok egy nagy mozibajáró, utoljára a Warcraftot néztem megjelenéskor. Akkor be is láttam, hogy nem igazán van értelme eljárkálni, fizetni, csámcsogó és röhögő emberkékkel együtt nézni filmet, mikor otthon még a képminőség is jobb sokszor. Manapság már nem kerül relatíve sokba egy mozis élményt adó rendszert összerakni.
Plusz moziban nem nagyon adják az én érdeklődési köröm, innentől még kevésbé érdekel.,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell
-
cinemazealot
addikt
válasz Vhiktor #37763 üzenetére
Amit Te keresel, az a throw ratio (TR), ami a távolság (D) és a képszélesség (W) hányadosa, azaz TR = D/W. De ha a projectorcentral.com-on megnézed néhány vetítő adatlapját, ott is kiírják ezeket az adatokat. Pl. míg a BenQ W1070-nél 1,15...1,5-szerese a vetítési távolság a képszélességnek, addig a BenQ W1080ST-nél (ami egy short throw, azaz rövid vetítési távolságú gép) 0,69...0,83-szorosa. Persze ez még nem elég, mert az optikán is múlik, hogy mekkora az a távolság tartomány, amit képes fókuszban tartani. A fenti példáknál maradva ez rendre 1,3...6 méter, illetve 0,6...4,6 méter.
Janaboy, ez az infó nem férne el az összefoglalóban?
[ Szerkesztve ]
-
szepi0808
senior tag
válasz Vhiktor #38095 üzenetére
Nem lenne rossz, csak sajnos natural, eco módban túl nagy fényerővel rendelkezik kb 1600 lumen (valós). Ami 300cm szélesség alatt elég vakító, de még nálam 300cm-nél is túl sok volt a fényerő. Emiatt is a kontraszt viszont gyenge. Na, ehhez ajánlott a szürke vászon.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
péjé
őstag
válasz Vhiktor #39363 üzenetére
Érdemes megnézni hogy ha a zoom ennyire a szélső állapotban van akkor a képélesség milyen.
A lens shift, zoom kitekerve vmelyik végpontra okozhat olyat h nem homogén a képélesség (széle-közepe nem egyformán beélesíthető...sok olcsóbb vetítő küzd ezzel alapban is de a tw6700-nek sztem nem kellene). -
Beni2360
félisten
válasz Vhiktor #39541 üzenetére
Nekem is ilyen van a mennyezetről oldalra majd a a plafon alatt tovább és a függöny takarásában lefele. És ebben megy a tápkábel is a HDMI mellett semmi zavart nem észlelek, Május óta.
Vettem széles papír ragasztó szalagot amit a festők használnak és avval leragasztottam és a fal színére festettem, vagy ha tapéta akkor a maradékból lehet átragasztani.[ Szerkesztve ]
Béni2360 - Redmi Note 8 Pro - Acer Aspire 5 A515-51G -- LG OLED55C8PLA - YAMAHA RX-V685 - Mission mx4 5.0 - Taga TSW-90 v.3 - QNAP TS-133 - Mini MX-G - MECOOL BB2 PRO- X96 MAX PLUS -ZIDOO Z1000 Pro
-
Beni2360
félisten
válasz Vhiktor #39550 üzenetére
Viktor ott írtam ha olvastad volna a hsz-t, még ki is emeltem vastagon.
8 fm táp vezetéket kellett készítenem hozzá.[ Szerkesztve ]
Béni2360 - Redmi Note 8 Pro - Acer Aspire 5 A515-51G -- LG OLED55C8PLA - YAMAHA RX-V685 - Mission mx4 5.0 - Taga TSW-90 v.3 - QNAP TS-133 - Mini MX-G - MECOOL BB2 PRO- X96 MAX PLUS -ZIDOO Z1000 Pro
-
Beni2360
félisten
válasz Vhiktor #39564 üzenetére
Hát igazából csinálni. 8 fm kábel + szerelhető dugók. A projiba való dugó volt inkább nehezebb, de végül bementem itt egy villanász boltban és elém rakták. Én mindenáron netten akartam rendelni de a szállítás megdrágította.
Béni2360 - Redmi Note 8 Pro - Acer Aspire 5 A515-51G -- LG OLED55C8PLA - YAMAHA RX-V685 - Mission mx4 5.0 - Taga TSW-90 v.3 - QNAP TS-133 - Mini MX-G - MECOOL BB2 PRO- X96 MAX PLUS -ZIDOO Z1000 Pro
-
BBéci
titán
válasz Vhiktor #40053 üzenetére
Kapcsolatok, ismeretségek kellenek hozzá.
Sajnos egy olyan új vetítő, ami kielégítené az igényeimet, még baráti áron is elérhetetlen számomra. Például Barco Optix Cinemascope.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
BBéci
titán
válasz Vhiktor #44522 üzenetére
A helyedben nem cserélném le, hanem a vászon a falra szerelt tv elé ereszkedne le. Illetve pontosan ez a helyzet nálam.
Az Epson honlapon megtalálod a távolság/képátló adatokat.
Nem kevés a Full HD, hanem bőven jó.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Exian
őstag
válasz Vhiktor #44522 üzenetére
TV helyett nem igazán alkalmas a projektor, le nem cserélnem rá a TV-t, de amellé viszont tökéletes. Ahogyan BBéci is írta, úgy van nálunk is, a TV elé húzom le a vásznat. Filmezni a projektorral szoktunk, de TV helyett nem a legjobb, hogy csak projektor legyen, főleg, amikor nincs teljesen sötét. Persze, ha csak mindig tök sötétben TV-zel, akkor jó lehet. A távolság tökéletes, nálunk is így van kb és 110"-os a vászon. Legjobb nézési tavolsag 2.5-3m között van nekem.
[ Szerkesztve ]
-
Ájvé
veterán
válasz Vhiktor #44529 üzenetére
Fényerőt lehet szabályozni, eleve érdemes lehet Eco módban használni a lámpa élettartam miatt. Vannak rövid vetítési távolságú projektorok, pl a Benq W2000+ 2,5 méterről 100"-os képet vetít, ez szerintem ideális lenne mivel több helyed lenne, nem kellene kicentizni úgy. Epsonnal 270 cm-ről 92"-os képet tudsz vetíteni maximális zoom mellett.
-
Ájvé
veterán
válasz Vhiktor #44529 üzenetére
Vagy ott van a Benq W1210ST is ez 1,5 méterről vetíti a 100"-os képet, szóval ezt meg a kanapé elé is helyzethetnéd dohányzó asztalra például, elég jókat írnak róla.
-
Ájvé
veterán
válasz Vhiktor #44533 üzenetére
Szivárvány effekt tényleg zavaró lehet (nekem is DLP van de eddig még nem zavart), de kontraszt téren viszont jobbak közé tartoznak. Amúgy 100" 1,5 méterről vetíthető (ezt azért írtam mivel így semmilyen rögzítés vagy barkácsolás nem szükséges, lerakod egy asztalra és tudsz vetíteni), de ennél több is lehet (2,2 méter 150"). Persze ha ez kevésbé fontos és zavar a szivárvány effekt akkor Epson jobb választás, én 90"-t próbálnám elérni, az elvileg még meglehet 270-ről.
-
Vhiktor
veterán
válasz Vhiktor #44536 üzenetére
Úgy olvastam, hogy ebben az árszegmensben neki van a legmélyebb fekete szintje.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #44536 üzenetére
AVX-es aprón van projectordesign cineo80, kérdezz rá EN13-as lencsével mennyi lenne, hasonló árú lenne mint ez az optoma. Annak a lencsének a nagylátója 1.24-es vetítési arányt tud, a gép 38cm mély, ehhez mondjuk 5-10cm kábelnek, kb 250 a távod, 250/1.24=~2m. Nagyjából ideális méret lenne arra az ülőpozícióhoz, és a képed is elég jó minőségű lesz, feltéve ha sötétek a falak, minimalizálod a vászonra visszaverődést. arra jó ötlet a függönyös megoldás, ha nem akarsz a szobából barlangot csinálni festéssel.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ájvé
veterán
válasz Vhiktor #44536 üzenetére
Epsonról EH-TW6700 amúgy pont azt írják hogy a nagyobb helyet igényel a vetítési távolság miatt, szóval szerintem ezért nem lenne túl jó választás neked.
Ez is DLP vagyis szivárvány effekt lehet. Mellesleg ez 268 cm-ről 72"-os képet tud csak vetíteni. -
péjé
őstag
válasz Vhiktor #44551 üzenetére
Az lcd projikban van szűrő, azt rendszeresen takarítani kell és általában ezek az érzékenyebbek a porra.
DLP-t is illik kitakarítani időnként pláne ha azért kérdezed mert a szokásosnál nagyobb port kell benyelnie a gépnek (szokásos= átlag nappali házimozi).
A plafonról leengedhető vásznaknak van egy ún. kifutója ami 40-60cm fekete sávot jelent a vászon felső részén így ha kiengeded akkor az alja normál magasságban megállítható és a kép felső része felett ki van takarva.
Van amelyik gyártó plafonra rakható vászna azt jelenti hogy belógatod a plafonról, azt hiszem az Optomák ilyenek, a Grandview vásznain pl. 60cm-es kifutó van és közvetlenül a plafonra lehet őket erősíteni. Nem lebeg kihúzva mint egy zászló mert eléggé merevek ezek a vásznak és az alsó rúd is ad egy kis tartást neki. -
gyulaipal
tag
válasz Vhiktor #44573 üzenetére
Ahogy már más is említette, erről elég kimerítően írtam már, nem ismétlem meg, csak pár mondat: (szerintem) a "sokmilliós" DLP vetíti a legjobb képet, azokban minőségi (esetenként a csillagászatból ismert fluorit) optika van, nagy DLP chip, komoly elektronika (rendes képfeldolgozás, pontos színek, stb.), "tiszta" az optikai rendszer (nincsenek pl. polárszűrők a fény útjában) és ezek rendesen hűtött gépek, ezért nem sül meg bennük az elektronika párezer vetített óra után (és a képalkotó chip sem). Űjonnan ezek megfizethetetlenek (hétmillió környékétől indulnak) de használtan "nevetségesen" olcsók és nagyon hosszú az élettartamuk (mivel ipari gépek, 7/24 használatra tervezve). Persze ezek is elromolhatnak, de ez ritkaság, van hozzájuk alkatrész, így értelmes összegből javíthatóak.
Pár éve ezeket a gépeket még kb. senki nem tudta volna kifizetni, de mára annyira lement az áruk (az emberi tudatlanság és a 4K őrület miatt) hogy csak pár kifogás alapján lehet NEM megvenni őket:
- (a rendes hűtés miatt) ezek valamivel hangosabbak, mint egy rövid élettartamra tervezett, gyengén hűtött házimozis gép (de pl. spéci, modern ventillátorokkal ez kezelhető, ez kb. 15eFt a baba-Barco esetén, Noctua ventik beépítésével).
- az új formátumokat (4K, HDR, széles színtér) ezek nem ismerik (ezek nem léteztek még a gyártásukkor). Ha ilyen formátumból akarsz vetíteni, akkor ez CSAK HTPC segítségével megy majd ... úgy viszont igen jó lesz a kép, mivel (ma még?) a HTPC képes a legjobban dekódolni egy 4K anyagot.
- ha valakinek a szeme extrém érzékeny a szivárványra, akkor neki nem jó egy DLP. Ez nem gyakori, de hallottam már ilyen esetről...
Ilyen optikai minőség mellett ezek (a "csupán" 1080p felbontás ellenére) képélességre is jobbak a műanyag optikás, kis chip-es 4K gépeket ... akkor pedig a 4K értelmét én már nem nagyon látom ... és érdekes, hogy kb. senki nem gondolkozik el azon, hogy ha a nagymoziban 2K felbontást nézünk a 12 méter széles vásznon, akkor mi a fenének kell a 2,5m széles vászonra otthon "homály-4K" ... vagy a 120cm széles tévére 8K ... de hát én sem értek sokmindent ... :-)
Ha gondolod, PM-ben adok konkrét ötleteket, de nem akarom ezzel a fórumot terhelni... és mostanában nem is néztem az aktuális hirdetéseket, de majd rájuk nézek...
-
gyulaipal
tag
válasz Vhiktor #44575 üzenetére
> A 16,5 mm-es DarkChip3 DLP DMD minek felel meg? Mert a 0,47"tól nagyobb a 0.67"tól kisebb.
Szerintem ez 0,65". Ha jól emlékszem, ezek 1080p chip-ek. Ha ezekből 3db van egy gépben, akkor az egy jó gép, ha viszont csak 1db, akkor inkább a 0,9" (vagy nagyobb) méretet javaslom (pl. 0,95" 1080p vagy 0,9" 1440p - de az általában drága, mivel a ma gyártott 14-20 millás gépekben is ez van)....
-
péjé
őstag
válasz Vhiktor #44584 üzenetére
Az eco módon belül van cinema, natural, dynamic vagy ilyesmik....nem találtam táblázatot, guglizz egyet és vhol biztosan meglesz hogy eco cinema xxx lumen....kb. 1000 körüli érték lesz, ha kalibráltatod ennél jóval kisebb lesz de egy sötétített szobában filmezni simán elég az 1.0-ás vászonnal.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Vhiktor #44582 üzenetére
Ha tudod, hogy pontosan mekkora képet akarsz vetíteni és mekkora csúcsfényességet (fénysűrűséget) akarsz elérni a vetítővásznon, az utóbbi fénynyereségi tényezőjével is kalkulálva (gain) az alábbi képlettel számolható ki, hogy ehhez mekkora fényáramot kell a vetítőnek produkálnia:
szükséges fényáram (lumen) = kívánt fénysűrűség (cd/m²) * képfelület (m²) * π / fénynyereségi tényező
A vetítésre optimalizált (teljesen besötétített és sötét falú) helyiségben a minimális csúcs fehér fényességre 54,9 cd/m² (16 fL) az előírt érték, de ennek kétszerese sem túlzás, ha nem lehet tökéletes vetítési környezetet teremteni.
Ha a vetítő fényárama nem állítható (például különböző fix fényrekesz állásokkal) és az adott méretű vászonhoz túl sok annak fényárama, s így túl nagy a kép csúcsfényessége, akkor kisebb (0,8 vagy 0,6) fénynyereségű vetítővásznat kell választani.
Érdemes azzal is kalkulálni, hogy a lámpás vetítők fényárama kb. a felére csökken a lámpa élettartamának végéhez közeledve. (A kezdetben Eco módban üzemeltetett vetítőt a lámpa élettartamának kb. harmadától már normál teljesítményen szokás használni.)
[ Szerkesztve ]
-
Mik76
senior tag
válasz Vhiktor #44584 üzenetére
Nekem ennek az elodje van, hasonlo fenyerovel. 4m-rol vetitve eco modban is nagyon vilagos, az a gyanum hogy 3m-rol ez lehet problemas. 1.0-as vaszonra vetitek, a zoomnak kb a legvegen. Ha te jobban kitekered a zoomot (szelesebb kep) az valamennyit kompenzalja a feny erot.
Amugy nagyon faja gep, de pl 3d-rol fogalmam sincs mert sose probaltam.
http://www.imdb.com/name/nm1481844/?ref_=nv_sr_1
-
Vhiktor
veterán
válasz Vhiktor #44589 üzenetére
Bár ha netán ígyy lenne, akkor azon nem segít hogy nem sötétítek be teljesen?
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #44612 üzenetére
Romolhat, de elvileg tűréshatáron belül van a lencseeltolás.
Az én Runco-m valamiért sokkal több lens-shift-et enged mint a gyári leírásban szerepel, ennek az a következménye hogy a legszélső állás fele közeledve ez a nagylátó optika sötétedik a srakokban és az élesség is nagymértékben lecsökken ugyancsak a sarkokban. Ez téged nem érint, csak azért írtam le, mert van látható romlás, de nem nagyon fogod észrevenni, mert gyárilag nem enged tovább a gép minthogy szignifikáns romlás legyen./人◕ ‿‿ ◕人\
-
synar
őstag
válasz Vhiktor #44629 üzenetére
Nekem volt FunScreen manuális vásznam, látszott rajta a hotspot és egy hét után behullámosodott, nem ajánlanám. Most Fix keretes Screenline Amaleto vásznam van, egész más kategória, ha van rá kereted nem bánod meg. (Keresd Szepit, ha vászon ügyben tanácsra van szükséged!)
[ Szerkesztve ]
-
szepi0808
senior tag
válasz Vhiktor #44584 üzenetére
https://avx.hu/forum/viewtopic.php?f=46&t=79787&start=25#p1824268
Nem sokkal különbözik a 6700.
Fényerő még a 3m széles vászon is kicsit sok volt, teljesen sötét szobában. Ilyen vetítőt inkább csökkentett gaines vászonnal lehetne igazán élvezni. De ki hogy szereti, lehet neked a fényesebb kép a nyerő.Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
Új hozzászólás Aktív témák
- JBL Partybox Stage 320 - Új, Bontatlan, Garanicális akár beszámítással
- Sony Bravia KDL-50W828B 50"-os FullHD 3D TV 4db szemüveggel
- JBL Wireless Microphone mikrofon szett Partyboxhoz - Új, garanciális, akár beszámítással
- Ikko OH10 Obsidian (szinte új!)
- Ricable hangfalkábel XLO tápkábel Kácsa RCA is-100