-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #55197 üzenetére
A szellemkepet lehet allitani menubol, mint ahogyan a fuggoleges es vizszintes eleket is. Jvc vetitoknel 100%
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
nagyúr
válasz Vhiktor #55199 üzenetére
Nem tudom mit jelent pontosan hogy szellemkép, de mintha a 2 kép nem illeszkedne egymásra? Én 9300-as Epsont használok és jópár 3D filmet megnéztünk rajta már, de ilyen zavaró tényezőt még nem véltünk felfedezni. Éles képet ad és a 3D effektek meg rendben vannak.
~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~
-
m3ss
veterán
válasz Vhiktor #55163 üzenetére
jaja, frame packed-hez (3d bd) kell a vga, de kb osszes uj kartya tudja. regebbiekkel kell vigyazni, pl ati 5770-nel kezdtel el tamogatni anno.
ha mar 3d orulet lett a forumbol, ezt a listat erdemes nezegetni sztem.
sammy turtle, jurassic park 3d pl kifejezetten fincsikhttps://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
válasz Vhiktor #55216 üzenetére
jah, klasszik jurassic park az nagyon jol sikerult utolagos 3d. hugo, life of pi, walk is jofele 3d-vel rendelkezik ahogy remlik. talan a ready player one is.
vegso allomasok is valoban. de sammy teknosos cuccot semmi sem ubereli, abban nagyon durva popoutok vannak. 3d techdemo kb. elejen amikor a korallzatonyok korul uszkalnak..
terminator 2-bol nem is remlett hogy van 3d. ebbol pont manapsag szereztem be egy remastered bd-t, hat nem tudom mit es hogyan zajszurtek a kepen, de rettenet gagyi lett. olyan vizfestekes lett, mintha vmi koromnyi szenzorral lott agyon zajszurt fotot nezegetnek. teljesen reszlettelen. bezzeg a t1 jo volt, zaj is jol allt neki nem is neztem meg, ranezek a 3d-re...https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
cinemazealot
addikt
válasz Vhiktor #55216 üzenetére
Tudtommal a Gravitáció hibrid: csak a színészek arca lett 2D-ben rögzítve, minden más valódi 3D render, így a film 3D verziója is annak alapján készült el.
-
Vhiktor
veterán
válasz Vhiktor #55294 üzenetére
Felkerült az új teszt videóm a Samsung The Premiere LSP7 lézer projektorrol:
[link]ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
-KP-
addikt
válasz Vhiktor #55307 üzenetére
Én is így vagyok vele. Mivel rengeteg 16:9-es tartalmat nézek én nem vagyok hajlandó 21:9-es vásznat használni és croppolni bármit. Úgyhogy előbb utóbb lesz maszkolható vásznam. Egyébként én madvr-el a képet mindig a vászon aljára küldöm. Úgyhogy annyit nyertem vele, hogy amíg nincs maszkolós hangáteresztő vásznam, addig legalább a szereplők és a centersugárzó között nincs akkora távolság. Illetve csík is csak felül van, alul és oldalt semmi. Számomra kategóriákkal jobban tetszik így, mint amikor simán a 16:9-es vászon közepére van lőve a szélesvásznú film alul felül látható csíkokkal.
[ Szerkesztve ]
-
Celithrandi
addikt
válasz Vhiktor #55419 üzenetére
nem mérvadó, mert a hd29hlv közel sem azonos gép. Egyébként : Kontrast (Nativ | Dynamisch) 1.420:1 | 2.640:1
Viszont a hd39darbee nél nem találtam egyetlen mérést sem.
i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFIII 420, MSI 4080 Super, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, LG 34GN850-B, Lian Li LANCOOL III
-
Celithrandi
addikt
válasz Vhiktor #55422 üzenetére
azok használhatatlanok. Baloldalt UHD30 jobboldalt HD39Darbee. Mindezt úgyhogy az UHD30 vagy 150ezerrel drágább volt. A teszt után másnap ment is vissza a boltba.
i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFIII 420, MSI 4080 Super, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, LG 34GN850-B, Lian Li LANCOOL III
-
Celithrandi
addikt
válasz Vhiktor #55424 üzenetére
én is ebbe estem bele 1 éve, de ugye visszaveszik. Viszont idén nem akarok szívni ezért próbáltam volna leinfózni a kontrasztokat, de hát eltitkolják.
i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFIII 420, MSI 4080 Super, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, LG 34GN850-B, Lian Li LANCOOL III
-
Celithrandi
addikt
válasz Vhiktor #55426 üzenetére
0,65 (Single 0.65” 1080p DC3 DMD chip DLP®). De az ugyan az a chip ami a hd29 meg hd39 ben is van, tehát sehol nem ér meg + fél millákat főleg hogy nem nem valós 4k.
i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFIII 420, MSI 4080 Super, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, LG 34GN850-B, Lian Li LANCOOL III
-
LuSa
csendes tag
válasz Vhiktor #55513 üzenetére
Hát pedig azért nem ártana az árakat is figyelembe venni, még hsználtan is.
Külföldi fórumokon is előszeretettel veszik elő összehasonlításként JVC projektorokkal, de tök feleslegesen, valóban nem egy kategória. Ennyi erővel akár hasonlíthatod pl. a közép szintű micro 4/3 szenzoros gépet a full frame vázakhoz dinamikában, és képminőségben.
Azért annyit hozzátennék, hogy szerintem minden előny csak a megfelelő körülmények között jön ki, de nyilván ki is vetít máshogy?
Az epson egy All-round projektor, ami házimoziban is megállja a helyét tűrhető áron.
Szerintem. -
Vhiktor
veterán
válasz Vhiktor #55517 üzenetére
Én ezt úgy próbálnám megelőzni, hogy időben cserélném a lámpát (mondjuk az élettartalma felénél) és egyszerre nem járatnám 4 óránál többet a gépet.
Lehet ezzel meg lehet előzni a hibát.@Khaosz55
Neked mik a felhasználási szokásaid?
Mert pl a Te 270-esed tökéletes állapotban van. Mondjuk ettől az évjárattól kezdve még nem láttam degradálodott paneles gépet, viszont a régebbi szériákból elég sokat.ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #55519 üzenetére
Gondolom 1-2 évente (környezettől és használattól függően) takarítás nagyban javítana a gépek várható élettartamán. Lámpákat sem ismerem, de én nem járatnám 2000 óránál többet, már csak a fényerő veszteség miatt sem.
Kíváncsi vagyok idén lesz-e DLP fronton valami mozgás, mozis gép életképes kontraszttal (1:6000 natív), esetleg natív UHD DMD-vel. Ha fogadnom kellene persze azt mondanám nem, jön a milliomodik mini dmd-s játékszer, Barco kiad esetleg egy csiszolt lézeres nagyfényerejű gépet profi felhasználásra 10+ millióért, a házimozisok pedig továbbra is veszik a Sony, JVC LCD vetítőit.
m3ss: Szerintem nálam van az országban az egyetlen DLP, ami képes közelre nagyot vetíteni zoom lencsével (1.00-1.20), és még lens shift is van benne. Persze 136"-hoz már kevés lenne a fényerő, a 270 széles 1.4-es vásznon is éppen határeset, pedig Batyotól kaptam bele anno 220W-os lámpát. PD-hez van 1.24-ről induló zoom lencse, elég járatos aprókon ilyen objektívvel szerelt gép, azon kívül talán egyszer láttam 0.74-es fixet.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
mandju
senior tag
válasz Vhiktor #55579 üzenetére
Annyival kijavítánalak ha szabad, hogy nagy fényerő nélkül és még bőven a HDR elött is létezett széles színtér, a 2-nek semmi köze egymáshoz.
persze, nyugodtan kijavíthatsz.
nem írtam az ellenkezőjét.viszont nézz meg pl egy animációs filmet, vagy bármi színekben bővelkedő jelenetet közel 100% dci p3 lefedettség mellett kalibráltan egyszer 50 nit fényerővel, egyszer 150-200 nit fényerővel…
mindegyik színhelyes lesz, de garantálható, hogy a nagyobb fényerejű kép élettel telibb lesz…
én erre írtam, hogy akkor van igazán értelme a szélesebb színtér hajszolásának, ha ahhoz elegendő fényerő tartozik.
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
m3ss
veterán
válasz Vhiktor #55609 üzenetére
aggaszto, 600 ora az kispalya. fenykoromban ez belement par honap alatt egy vetitobe
kivancsi vagyok mi tortenne, ha visszavinne az ember gariban a vetitojet, hogy a mert kontrasztarany csak harmad annyi, mint kellene. cserelik vajon?#55606BIGi75 a tied mar elmult 600 oras, nem? en egy 500-asert megszabaditanalak ettol a tehertol, hogy a jovoben ne kelljen ezen aggodnod, hogy mikor lilulsz be
amugy jok ezek a hifi+projektor forumok itt ph-n, nagyon sok hasznos tanacsot kapni. privatban is csomo mindenki segitett mar, eloben is, jo kis kozosseg. es meg helyesirasrol is tanulok neha ezt-azt
de a belepo hifi topicban is tetszik az osszefoglalo is, nem az eszetlen koltekezest promozza a tarsasag, itt is ezt tapasztaltamhttps://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
péjé
őstag
válasz Vhiktor #55616 üzenetére
Ennek talán köze lehet ahhoz hogy szinte mindenki nagy vászonra vagy még nagyobb hangáteresztő vászonra vetít full üzemmódban. Sztem amit a gép nem tud eco-ban vetíteni azzal gyakorlatilag rövid-középtávon 'csapágyasra' lehet hajtani bármilyen gépet. DLP-k vmivel jobban bírják ezt de paneles gépek érzékenyebbek erre ahogy én gondolom.
-
szepi0808
senior tag
válasz Vhiktor #55626 üzenetére
Pontosan ezért járok ebbe a moziba, mert itt láttam a legjobb képet a környéki mozikhoz képest, amik DLP-sek.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
Vhiktor
veterán
válasz Vhiktor #55650 üzenetére
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
válasz Vhiktor #55651 üzenetére
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #55652 üzenetére
Először felszisszentem ezen az ANSI értéken, de valószínűleg a környezet ahol mértek erre képes, egyiknél sem tudták meglépni az 200:1-et.
Egyébként jó lenne egy RTINGS-hez hasonló projektor teszt oldal, ahol több szempontból egzakt módon össze lehet hasonlítani gépeket.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
BIGi75
senior tag
válasz Vhiktor #55652 üzenetére
Azért az érdekes, hogy a 9400 a teszt szerint kicsit jobb kontraszttal bír ON/OFF-on kívül ANSI-ban és APL-ekben. Ezt mintha én is észrevettem volna a tegnapi tesztemben a 9200 javára, bár annak tudtam be, hogy a 9200 nincs bekalibrálva, gamma nincs beállítva, és a fekete részletek egy része el is tűnt, viszont mintha mélyebb lett volna...aztán arra gondoltam, hogy a 9200 lejjebb volt egy polccal (aVW520 a mennyezettől 50cmre, a 9200 110cm-re volt).
Az ANSI-ba beleszólhat szerintetek a gép világos mennyezettől való távolsága?
Ezeketek a patterneket megoszthatnád velünk, ha tudsz ilyet generálni. -
Pro Koryak
addikt
-
makkmarce
őstag
válasz Vhiktor #55668 üzenetére
nem lehet, hogy távolabb volt a plafon és az oldafal, mint a ti méréseiteknél? az majdnem mindent megmagyaráz.
A sony szerintem ANSI 50%-ban azért ilyen, mert valami képjavító dinamikus mágia feltekerte 50%-nál már az egekbe a fényerőt, hogy szebben csillogjon.okoskodom, tehát vagyok
-
-
mandju
senior tag
válasz Vhiktor #55655 üzenetére
"Én is ennyiket szoktam mérni, de eddig azt hittem én mérem rosszul az ansit, (ezért egy idő után nem is foglakoztam vele) de ezek szerint nem."
A te mérési metódusod publikus?
A vászonról visszaverődő fényt méred, vagy a fényútban, vetítő objektívjával szemben?
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
mandju
senior tag
válasz Vhiktor #55676 üzenetére
ok.
Külön megméred a 8 fehér négyzetet és átlagolod, majd ugyanezt megteszed a fekete négyzetekkel is és a 2 értékból kontrasztot számolsz, vagy 100 IRE - 0 IRE - ansi sakktábla -inverz ansi sakktábla - O IRE?
vagy egész egyszerűen egy ansi sakktáblán mérsz egy feketét, majd mellette egy fehéret és kontrasztot számolsz?
köszi.
Nem számonkérés, csak kíváncsiság...
[ Szerkesztve ]
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki topik
- Politika
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- EAFC 24
- E-roller topik
- Androidos fejegységek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest