-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
AVhelper
senior tag
Üdv!
Ajánlások szerint a látótérből 70 foknál nagyobb nézőszögnyit kitakaró kép már túl nagy lehet az emberi szem korlátozott periférikus látása miatt. Ez esetedben azt jelentené, hogy 180 cm nézési távolságból a 2,5 m széles kép a maximum, egy 85"-os 1080p színes videoképen pedig nem fogod látni az egyes pixeleket, főleg egy SXRD projektorral vetítve.
A plazma TV kontrasztját nem fogja produkálni a vetített kép, főleg ha nem tudsz ideális vetítési körülményeket teremteni. Lásd erről ezt a kontraszt, a projektor és a környezet viszonyát bemutató cikket illetve ezt a mindent megmagyarázó videót.
[ Szerkesztve ]
-
_Smooth
senior tag
Vagy függönyözöl (ha nem kell, behúzod a vászon, álfal, bútor, stb mögé - amúgy meg akár teljesen körbe tudod húzni magad fekete kárpittal... még akár a mennyezeten is).
Nekem egyelőre csak a vászon körül van egy tépzőzáras megoldás. De voltam olyan "demószobában", ahol csak a padlóra nem tudott fekete függönyt húzni. Így rögtön megtekinthető volt a különbség sima, hétköznapi falakkal ellátott nappali vs fekete szoba felállásban.
Én szabadszemmel nem vettem észre a kontrasztban jelentkező különbséget... pedig biztos mérhető, talán látható is. De az tuti, hogy kellemesebb volt a teljesen fekete helyiségben mozizni. Nem volt semmi, ami elvonta volna a figyelmet, amihez viszonyítani tudsz, vagy ahonnan a szemedre visszaverődhetne felesleges fény - kevésbé volt fárasztó így mozizni, mint világos falakkal... és semmi máson nem változtattunk.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
Pro Koryak
addikt
Ha ennyire nem vagy tisztában, nem ártana megnézni valakinél élőben milyen is a vetített kép.
Az sxrd-nek eleve életlenebb/lágyabb a képe, pláne plazmához képest. Nézd meg előtte azt a sony-t. Persze van rajta rc, gondolom nem véletlenül, dlp-n ilyet opciót találsz."nagyobb képátló életlenebb képet eredményez a felbontás miatt" - ha megfelelő távolságból nézed(itt nem kell 1,5m-re gubbasztani), abszolút nem lesz életlen a kép.
Kb3-3,5m-ről 110"-t nézek és tűéles a képHa nagyon filmbuzera vagy, megváltás lesz tv után az a 80-100"! Aztán jön a
[ Szerkesztve ]
-
gyeniko
őstag
Én is azt javaslom, hogy mindenképpen nézz meg néhány, számodra elérhető árú vetítő+vászon rendszert élőben! A nagy képnek nagy a varázsa, de szinte biztosan igaz, hogy a rendelkezésedre álló keretből ("...egy 75"-os TV is már borzasztó pénz...") megvásárolandó rendszer vetített képe több szempontból is rosszabb lesz, mint amit a TV-den nézel.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
qqzs
őstag
Nekem volt regen LCD teves idoszak majd jott egy mindent projektoron nezek idoszak aztan egy Oledes idoszak. most vettem ujra projektort. Ha megtehed az ekkora oledet , de meg az 55 oset is sokkal nagyobb elmeny. A projektor velemenyem szeint a pozi elmeny fokozasara jo nagy kep pattogatott kukorica, ventillator suhogas (kerreghetne is mint a regi vetitok ) De a oled akkora sokaig tarto wow elmeny foleg 4kban hoyg szerintem az elmenydusabb lepes. Mar csak azert is mert en is sorozatos vagyok es valoszinu hoyg a sorozatok a teven maradnak a fekete miatt es az SD miatt. Projektorra marad a Fullhd mozifilm SD minoseg nezhetetlen egy 3 meter szeles full HD kepen
Eladó: GTS450
-
zsoika
addikt
Sziasztok.
Ma sikeresen felkerült az Optoma HD80 is a gipszkartonra. Hallgattam rátok és tipli helyett egy deszkát raktam felülre.
Nehéz volt beállítani hogy pont a vászon keretén belül maradjon és mivel nem tudom melyik kép korrekciós beállítás ront a képen így megoldottam manuális állítgatással.
Az Optoma kézi mozgatású vászon már hullámos de ezen kívül az elvárásoknak megfelelő.Kérdés. S905x boxon Kodi+LE miért nem megy a film 24p -ben? Tv-n megy de projin nem lehet kodiban csak 30,60 hz és ezek tört változatát választani.
Az iriszt 0-ra tettem de én nem látok különbséget 5-ön sem ...ez baj?[ Szerkesztve ]
-
péjé
őstag
A belépő kat. 4K projik csak tudják fogadni a HDR tartalmakat de nagyon nem tudják megjeleníteni.
Ennek is rec.709 színtere van, az elfogadott DCI-P3 színteret nem tudja, a rec. 2020 ugye a jelenlegi csúcs tévéknek is sok.
A valós kontrasztja 1-2000 körül van így gyakorlatilag felfogható egy pimpelt fullhd vetítőnek ami 2K natív felbontást XPR technológiával 4K-nak láttatja.
Biztosan szép éles képe van de becsapós az adatlapon az 500,000:1 kontraszt, a színtere pont akkora mint egy fhd gépé..szóval élességet leszámítva a kép nem lesz jobb.
Ha 4K vetítést tervezel akkor sztem más vetítőt válassz...pl. epson tw9300....az sem natív 4k felbontást tud de tudja a DCI-P3-at, elég jó kontrasztja van...itt egy jó teszt róla és magyarázat a 4K vetítéshez[link]
Én a mostani 4k vetítők közül olyat keresnék ami színtérben ill. valós kontrasztban többet tud mint ezek, min. a tw9300-as szintje ahol van már értelme UHD tartalmat nézni. Jó kontraszt+jó színtér+natív 4K felbontás még azért zsebbenyúlós.
A benq w1700 tesztjét olvasva meg lehet érteni világosan mi a baj a belépő kat. 4k vetítőkkel...[link][ Szerkesztve ]
-
péjé
őstag
Sztem lcd vonalon ezt kb. az epson tw9300 hozza..DCI-P3 színtér, a full on/off kontraszt 1700 körül van (mozigépeknél 2000 körüli az előírás, az ANSI kontrasztja mondjuk lemarad , vhol olvastam h 300 alatt van, a mozisok 500 körül tudnak. A fényerő ugye más mivel ott hatalmas vászonra nagy távolságból kell a min. 14ft fényerőt vetíteni....itt egy link a mozigépekről...[link]
Időnként felbukkan avx-en egy 3 chipes dlp sim2 (pl. C3X), ez sztem elég közel van ezekhez az értékekhez. Érdemes lenne mondjuk ezt megpendíteni az avx vonatkozó fórumában, ott páran nagyon otthon vannak ezekben a témákban, különösen Pali bácsi dlp vonalon, ő a Barco-t fogja mondani...[link]
AV helper ha erre téved biztos beír egy csomó adatot erről.
Nekem a 4. székláb egyébként hogy nem kell hallgatni a sok alulszocializált csámcsogását meg telefonálását...:-) -
Pro Koryak
addikt
Otthon sokkal jobb képet fogsz kapni.
A helyi moziban Christie kép és hang van, de itthon még a Benq w5000 is jobb képet csinált. Igaz nem 10-15 méteres vászonra vetítekAz említett Sim2 c3x-el bőven kiváló képet kapsz még most is, nekem a kistesója van(1chip) és már ez is ...
Főleg most 0.8as vászonra vetítek, ami sokat dobott a feketén.
Basszus ezek a gépek kb. 10 éve jelentek meg és még most is nagyon ott vannak képminőség terén
Anno talán csak a Pioneer plazmák tudtak jobb képet.Pl. sony hw65/epson 9300/jvc x5900...stb géppel is elég jó képet vetíthetsz és jöhet a
Nincs szivárvány. -
AVhelper
senior tag
Mit értesz "jobbfajta mozin"? Egy Dolby Cinema 4K felbontású - mondjuk úgy - javított dinamikatartományú képét nyilván kicsit nehezebb odahaza előállítani, mint egy ma már mindenhol működő digitális moziban látott képet.
Sokszor írtuk már le, hogy a vetített kép minőségét alapvetően határozzák meg a vetítési körülmények, de most tekintsük úgy, hogy ez optimális (nincs vagy minimális a zavaró fényszennyezés, mert fény csak a vetítőből jut a vetítőfelületre).
Képfényesség:
A mozivetítőknek jóval nagyobb vetítőfelületet kell megvilágítaniuk, ezért nyilván nagyobb fényáramot kell előállítaniuk. Napjaink digitális mozijaiban a vetített kép előírt csúcsfényessége (fénysűrűsége) 48cd/m² (14 fL) az SMPTE vonatkozó szabványa szerint a DCI fehér tesztképével mérve. A projektor fehér tesztképével ez inkább 54,9 cd/m² (16 fL) A házimozi vetítők is tudnak annyi fényáramot vagy még többet is, hogy ezt a csúcsfényesség előállíthassuk.Színtartomány:
A DCI által előírt színtartományt (színteret) a mozivetítők Xenon lámpákkal, újabban lézer (tipikusan RGB lézer) fényforrásokkal állítják elő. Na ezt a színteret egyelőre nem minden házimozi vetítő képes reprodukálni, de azért vannak már ilyenek.Kontrasztarány:
A digitális mozik szabványát rögzítő Digital Cinema Initiatives (DCI) specifikációja a fehér és fekete képkockák fényességének arányára, az úgynevezett „szekvenciális kontrasztra” (ez felel meg az un. "natív" vagy full on/off kontrasztaránynak) névlegesen minimum 2.000:1 (mozikban tolerált mértékére minimum 1.200:1) értéket ír elő, az elvárt úgynevezett „képen belüli (ANSI kockás tábla) kontrasztra” pedig névlegesen minimum 150:1 (mozikban minimum 100:1) arányt. Ezt optimális vetítési körülmények között sok házimozi vetítővel elő lehet állítani.Ha már szóba került. Optimális vetítési körülmények között kalibrált színmódban az Epson EH-TW9300 natív kontrasztaránya kb. 4500:1, ANSI kontrasztaránya pedig 330:1, de még a magasabb fekete-szintet produkáló EH-TW7300 natív kontrasztaránya is 1300:1, az ANSI kontrasztaránya pedig 290:1.
-
Pro Koryak
addikt
Nálam egy dc3 dlp vetít, világos falú nappaliban, és mérföldekkel jobb, mint pl a Kultik mozi Christie rendszere!
Az újabb sony, epson, jvc is tud már elég jó, 4-500 ansi kontrasztot + 20-30000 on/off kontrasztot!Szerintem nézdd meg valakinél, tuti van a közeledben!
A belépő uhd gépeket is, mert egy komolyabb, használt lcd-vel jobb képet kapsz! -
-
#97950976
törölt tag
Egyetértek, a képméret nagyon fontos. Az egyik barátomnak 165 cm-es tv-je van, illetve egy felsőkategóriás házimozija.
Amikor bementem, és megláttam a tv-jét, azt mondtam neki, hogy ez hatalmas. Majd amikor bekapcsolta, leültünk 4 méterre tőle, majd elindított valami demót, azt éreztem, hogy a képi élmény le van maradva, illetve kevés a hangi élményhez képest... És pont a képméret miatt, mert kiestünk az ideális nézési távolságból.[ Szerkesztve ]
-
péjé
őstag
Gondolom a tw7300-asról beszélsz...hát a matek az nagy úr, a zoomot koppra kitekerve is 100" épphogy megvan 3m-ről....esetleg ha a tv a falra lenne feltéve és nagyon elé engednéd a vásznat akkor nyerhetnél 10-20cm-et kb. de maga a vetítő is 45cm....
ShortThrow 4K vetítők meg azért eléggé combos árban mennek...:-)
Esetleg fullhd ST? -
BBéci
titán
Ilyesmit, persze nem fehér plafonnal.
A cseresznye furnéros könyvespolc/készülékállvány/hangdobozok és a bordó kanapé/puffok színéhez kell passzolnia.[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
BBéci
titán
Embertől ízléstől, igénytől füg, hogy ki, mit, mennyire kompenzál.
Egy plazmához, OLED-hez képest a Superlumis kontrasztja is halovány, de ott már előjön és túlsúlyba kerül mindaz, amit leírtál. Sőt, a feleannyiért kapható gépekkel is meg lehet békélni, ami a feketeszintjüket és a kontrasztjukat illeti. Persze csakis vetítéshaz optimalizált környezetben.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
AVhelper
senior tag
-
#48613632
törölt tag
Ha jól látom, ez a modell még nincs kint a piacon. Érdekelne, hogy mibe fog fájni, nagyságrendileg. Ez a 100" 2,5 méterről, engem is meggyőzött. Jelentősen javulna a képminőségem, ha végre szemből tudnék tüzelni a vászonra.
A jelenlegi 6700-asom kissé balra van tolva, mert szemből, egy kéménykialakítás miatt, még kisebb lenne a vetített képem, de sajnos így sem tudom kitölteni a 100-as vásznamat.
Ez a proji, amennyiben minőségben hozza a 6700-at (szerintem bőven) instant buy lenne nálam, illetve ezért érdekelne az ára. Ha más nem, még gyűjtögetnék picit.
Epsonban sajna a felsőbb modellek is ugyanezt a throw ratiot tudják, legalábbis 7300-ig biztosan. De nem ragaszkodom a márkához, és a technológiához sem.BBéci
Ez innentől csak hitvita lenne. Maga a téma túl ellentmondásos számomra. Tehetsz, vagy vehetsz Te bármit, a hangok akkor is a lábtérből fognak szólni. De mitől is szólnának máshonnan, ha egyszer ott vannak a hangszórók? -
Pro Koryak
addikt
AVX-en nézelődj!
(#43320) kokokka:
új, garis géppel nem égeted meg magad. Annál csak pár hét, hónap múlva hogy milyen szar a megépítettsége, esetleg valami elszállt benne, pöttyös a képe(vagy egyszerűen csak gyenge a képminőség)...stb, mehet a szervizbe, ami lehet hetekig tart, aztán javítás után pár hónappal itt köt ki az apróban és a tulaj itt kérdezősködik, merre tovább.[ Szerkesztve ]
-
péjé
őstag
Ezek jellemzően az AVX-en tűnnek fel...[link]
Most is van pár...Digital Projection, Runco (ebből van egy minimális javítást igénylő de eléggé méretes darab, az 1100-es, szintén korábbi csúcsgép), Projectiondesign, néha van Sim2 is.A "szutyok" kicsit szerencsétlen jelző volt, a használt gépek vásárlása meg eléggé nagy utánjárást igényel.
Ezek jellemzően DLP gépek, válogatott alkatrészekből összerakva. A Projectiondesign, (most már Barco egyébként) zömében 7/24-es használatra, sok tízezer óra üzemre tervezi a gépeit, ezekből az alkatrészekből készítették házimozisoknak az Avielo sorozatot, ha jól emlékszem több mint 30e üzemóra van megadva az adatlapján. Amúgy ezekből van Vizsim színkerekes is ami kalibrálható DPI színtérre (a jobb HDR-s vetítők tudják ezt, moziban is ezt látod), a felsőkategóriás optikával együtt ember legyen a talpán aki megmondja hogy fullhd-t v. 4K-t lát 3-4-méterről.A nevük sem cseng ismerősen mint a Sony, Epson stb. így nem is foglalkoznak velük. Megértem aki ettől tart de ezek a gépek ha nem is az örökkévalóságnak készültek de jóval tartósabbak mint a belépő kat. vetítők, a képminőségük tényleg pazar de sajna új korukban kevés embernek megfizethetők, most viszont hogy bejött a 4K bolondéria ezeket az 5-6-8 éves gépeket töredékáron lehet megvenni és tuti hogy addig el is mennek még.
A 4K HDR még sokáig nem lesz elérhető technikailag a vetítőknek, az a pár lézeres meg a 10milliós árával sztem nem érint bennünket még jó ideig.
-
zsoika
addikt
Karácsony körül volt egy hülyén feltett hírdetés a jófogáson, amiből nem derült ki semmi.
A hirdetés kb. így szólt "projektor eladó motoros vászonnal" ...persze nem is mozdultak rá. Kiderítettem hogy egy Sim domino 80 +100” as vászon 150eFt-ért. Kérdezősködve az eladótól nem tudtam meg semmit a használatról ...sőt, igazából semmit. Meg kellett volna néznem fent Bp.-n ,de annyira nem izgatott a dolog mert már van egy projim amivel elégedett vagyok. Érdemes lett volna megnézni ,de túl sok volt a kérdőjel innen Békéscsabáról. -
zsoika
addikt
Én 100eFt-ért vettem a gépet konzollal és 400óra van benne+ hozzá egy vászon 45eFt (új). Még egy 8eFt -os 10m HDMI kábel kellett hozzá és egy 270° -os HDMI könyök....szóval kb.150eFt és nekem tökéletes. Az megint más dolog, hogy nem ideálisak a vetítési körülményeim, így nincs is értelme ennél többet költenem vetítésre.
Vászon kérdésben ha megoldható akkor tényleg a fix a legjobb ,de nálam a TV miatt csak rolós jöhetett szóba....sajnos.[ Szerkesztve ]
-
#48613632
törölt tag
Ha a hátsó falra lőnél, és onnan tükröznéd vissza, akkor elméletben egyfelől trapéztorzítása lesz a képnek, másfelől, a tükröződő felület előtti üveglap, prizmaként is viselkedne.
Szintén elméletileg, de ha olyan anyagra lőnéd, ami önmagában egy kemény, sík felület, tehát nincs előtte üveg, akkor csak a kép torzítását kellene korrigálni, valamint a vetített kép is inverz lenne, bár ezt elméletileg a menüből korrigálni lehet, ha jól gondolom.
De szerintem, ekkora trapézkorrekciót egy vetítő sem tudna.
Ezt ugyan csak fejben játszottam le, de valamiért azt gondolom, nem lenne jó a gyakorlatban sem. -
péjé
őstag
A kép szélessége x 1.5 az kb a magasságának a háromszorosa...:-)
Erre írtam hogy ez egy bevált ajánlás de van aki ettől eltér...3D-hez pl. a vászon szélességének x 1.1 az ajánlás. 4K filmekhez szintén jóval közelebb kellene ülni hogy a részletességet a szem egyáltalán tudja kezelni.
Én kb. 3.3m-ről nézem, innen nem tudna a szemem különbséget tenni már fhd és 4K között ezért egy pengeéles fhd kép tökéletes nekem. -
M@trixfan
addikt
Fénykép esetén 20-30 Megapixel információ siman van egy 35mm-es filmen. A 4K pedig csak 8MP. Igazi 4K master vagy 65mm film esetén projektorra nagyon is való a 4K. A gond a 24p miatt van leginkább, amint megmozdul valami nézhetjük a pacákat...
Maszkolás brutálisan sokat számít az észlelt kontrasztban. Sugár moziban maszkolt a Spielberg terem, kb megváltás, hogy nem kell nézni a világosszürke sávokat állandóan. Ha valakinek van referencia plazmája vagy OLED tévéje amellett nagyon meg kell tervezni a vetítést. Én kb. most vagyok már az őrület határán, hogy a plazmát váltsam nagy OLED-re, vagy a vetítést nyomjam meg. A maszkolás kapcsán és a kontraszt megőrzése kapcsán egyre jobban gondolkodom egy SI Slate 1.2 vászonban mint egy motoros maszkolható fehér vaszonban. Amint nem tökéletes egy moziszoba rögtön profitál a rendszer az ALR-ből. A szitu ott keményedik fel, hogy a SI vászon egy projektor ára és azért csak egy JVC-vel kéne megvetíteni. Namost ehhez képest a 77-es OLED egy nyugodt budget megoldás...
[ Szerkesztve ]
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
BBéci
titán
Az életünk során döntő többségben visszavert fény jut a szemünkbe, kivételt képeznek a telefonok, tabletek, laptopok, monitorok, tévék. Egyszerűen természetellenes egy fényforrás - lámpa - bámulása. Rontja a szemet, a látást, ez nem lehet vita tárgya.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Zola007
veterán
Legtöbb házimozinak jó ha 300:1 kontrasztaránya megvan a látható képen.
4000:1 kontrasztja akkor van, ha közvetlen belenézel.A benga nagy kép miatt érzed azt, hogy kontrasztosabb, de méréskor még egy IPS ellen is elvérzik a legtöbb.
Szerintem bőven milliós nagyságrendben kellene projira és vászonra költeni, ha egy 50 ezer forintos 3000:1 körüli VA panelt le akarnál verni.
300 ezres Benq projektort mértem fényintenzitás mérővel az ANSI ábrát használva a vászonnál
122:1 kontraszt volt, ami ki bírtam belőle csiholni egy átlagos lakásban fullra besötétítve, fehér falakkal, sötét bútorokkal.[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Ájvé
veterán
Nyilván projektor esetében a fehér vászonra vetített kép behatárolja a kontrasztot (mondjuk van fekete vagy sötét vászon is, nem tudom mekkora a különbség ilyen esetben, akkor viszont a világos részekkel lesz probléma hiszen fekete a háttér és ebből próbálsz fehéret varázsolni). Nehéz fehér vászonra fénnyel feketét varázsolni, csak gondolj bele.
-
zsoika
addikt
+1
Én is így érzem és köszönöm a megfejtést....valószínűleg a glow lesz a ludas.
Most megfigyeltem és filmnél olyan mintha lenne egy világos réteg a képernyőn , a pixelek előtt.
Mesét nézni rajta "parádés" asz élénk színak miatt.
Így hogy van proji a filmnek a TV képe már másodlagos.[ Szerkesztve ]
-
hjtz4t3wrseg
senior tag