-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Kínai olcsó projektorok kapcsán: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
BIGi75
senior tag
-
BIGi75
senior tag
A 4k/120hz miatt linkeltem, de valóban, úgy tűnik ez sem lesz elérhető modell nálunk
-
BIGi75
senior tag
Most jön ki az XW5100, na az már tudja majd a 4K/120Hz-t.
-
BIGi75
senior tag
válasz
Vhiktor #69536 üzenetére
Ez rendben van, csak kíváncsi lennék, hogy egy elérhető árú nagy chip-es DLP-nél hogyan alakulnak a kontrasztadatok, mennyit esik ON/OFF-tól ANSI-ig, ha van ilyen irányú mérés. Nagyon szép számokat produkál a Cseneles által mutatott Christie, vagy a spéci Runco-ja, de ilyet nem sokan állítanak be otthon az itteni olvasók közül.
-
BIGi75
senior tag
válasz
Cseneles #69523 üzenetére
Amit leírtál az teljesen oké, viszont a szemléltető ábrák (bárhonnan is vannak) megtévesztőek, mivel a fényerő is jelentősen vissza van véve a low contrast-os képeken a hatás fokozása kedvéért. A zongorás képen a fehér billentyű RGB (247,248,254) a low ANSI contrast-os képen RGB (177,173,172), az űrsétás képen a csúcsfény DLP gépnél RGB (255,255,255) a Non DLP-nél RGB (171,171,171).
-
BIGi75
senior tag
Wikin egy bővebb lista, a 2025-ös megjelenésekkel kiegészítve
-
BIGi75
senior tag
válasz
Gabesz87 #69274 üzenetére
Erre én is gondoltam tegnap, csak a trigger kimeneten 12v van az usb-s rf meg sztem 5v-t szeretne, emellett az érintkezőkiosztás is kérdés lehet, hiszen nem erre van kitalálva. De ha a support azt mondja jó, akkor biztos jó, ezzel kapcsolatban nem hiszem, hogy itt bárkinek is lenne tapasztalata. Ha az USB-s Rf-nek csak az 5v kell, nem nagy cucc csinálni/csináltatni egy hasonlót ami még a feszültséget is leviszi 12v-ről 5v-re.
-
BIGi75
senior tag
válasz
Gabesz87 #69268 üzenetére
Talán a gyári relével biztosabb lenne, hogy működik, mint a Funsreen-el, nem?
-
BIGi75
senior tag
Igen, én is használok dinamikus íriszt, a degradált panelem miatti mélyebb feketék érdekében(
), és inkább jó, mint rossz, ezért is használom. De nem biztos, hogy használnám ha meglenne a gyári natív 2xe:1 kontrasztom, .... bár lehet; mert az néhány világosabb részlet is emelne a fekete szintemen a szoba miatt, és lehet, hogy mégis csak igazad van, és összességében jobb a sötét képi tartalom kevesebb fénnyel.
Benq Ai-re visszatérve: azért ez már gondolom, nem a jó pár éve megjelent tv-s, monitoros technology, mivel nem ott tart az Ai, és egy projektor esetében hasznosabbnak és hatásosabbnak is gondolnám, mert jelentősen nagyobb hatással bír a vetített képre a környezeti fény. Azt hiszem, még nem látta egyikőnk sem, ne húzzuk le látatlanban.
-
BIGi75
senior tag
Ha már Ai; ez a Benq Ai Cinematic érdekes fejlesztés szerintem, hogy nézi a környezeti fényt és a képi tartalmat is és azok alapján korrigál fényerőt, kontrasztot, színeket. Kicsit kár, hogy a 800:1 kontrasztos 0,47 DMD-s W2720i-ben debütált, de ez a külső szenzoros korrekció még lehet egy jó irány nappalis körülmények között, ha kiforrja magát.
-
BIGi75
senior tag
válasz
exception #69252 üzenetére
Annyiból jobb hatást kelt(het), hogy amibből több van a képen, annak előnyére változik a kép fényereje, tehát ha sok a sötét részlet, sötétebb lesz összeségében minden. Nagyobb képi dinamikát ezzel nem kapunk, azt továbbra is az ANSI/ADL viszonyszámok határozzák meg. Egyértelműen jobb hatás akkor lenne, ha a csillagok fényereje nem változna, kb. mint a full array led vagy miniled tvknél, de ilyen projektornál sajnos nincs
. Van akit zavar a képkockánkénti fényerő változás, főleg ha nem elég gyors vagy zajjal jár, így én nem merném kijelenteni, hogy mindenkinek jobb.
-
BIGi75
senior tag
válasz
exception #69225 üzenetére
"hardveresen alapból tud 1200-at, de van benne mondjuk egy AI vagy valami, ami vezérli az íriszt és így felmegy a kontrasztja mondjuk 3500:1-re" Az a trükk ebben az írisz vagy lámpa vezérlésben, hogy szebb számokat tudnak közölni, de nem megy fel a kontrasztja. Ahogy Vhiktor is írta a fehér fény is sötétebb lesz az adott képen. Képzelj el egy éjszakai csillagos égboltot a képen; lejjebb veszi a projektor a fényerőt -vagy szűkebbre az íriszt- hogy a sötét égbolt ne világitson neked szürkén és ezzel egyidőben a csillagok fénye is elhalványul. Nem kaptál többet csak mást. Azért nem valid mert két különböző beállításon mért értékből vany egy viszonyszámod, ami gyakorlatilag nem mond semmit, mert egyszerre csak egy bállításon láthatsz egy adott képet. Én is használok dinamikus íriszvezérlést, de tudom, hogy ez csak egy látszati kezelés. Csak a trükk nélküli natív és az ANSI (vagy ADL mérés) ami igazán számít.
-
BIGi75
senior tag
válasz
Celithrandi #69191 üzenetére
Mivel nagyjából 100 nittel vetítünk, az meg az SDR tartalom fényereje így projektor esetében maximum tone mapping minőségekről lehet beszélni szerintem és nem hdr megjelenítésről.
-
BIGi75
senior tag
Nem biztatok senkit semmire, a véleményemet fogalmaztam meg. Mindenki döntse el maga, hogy mit szeretne és miben vállal kockázatot vagy köt kompromisszumot. Nézze át alaposan, ha használt gépet vesz.
Ezen kívül teljesen igazad van mindenben, és a magam igazát is fenntartom, ilyen ez a popszakma. Két külön lovon ülünk, kissé más irányba tartunk, más célokkal, más igényekkel és más lehetőségekkel. Ennyi.
-
BIGi75
senior tag
Nem kell, hogy egyet értsünk, én a saját tapasztalatomról és véleményemről beszélek. Tele van a piac 0,47 chippes 4knak mondott jóval alacsonyabb kontrasztú 4-5-600ezres gépekkel. Ennyiért mennek a vw sonyk is, az enyémért már sztem ennyit sem adnának, de mégsem cserélném el egy új 600e-esre, mert annak egyszerűen sz@rabb a képe. Persze vannak más alternatívák, de bele lehet szaladni jvc-nel is, meg a régi nagy dlp-knél is dolgokba, ilyen-olyan kompromisszumokba. Nem akarok vitát indítani, lerágott csont, csak arra szerettem volna utalni, hogy bizony valószínűleg vannak degradált sonykkal elégedetten mozizók, mert nincs tele velük a használtpiac padlóáron, és jelentős gyári kontrasztérték alatt is jobbak, a piacon lévő hasonló áru projektorok túlnyomó részénél.
Szerk;
Az én rendszerem látta m3ss fórumtárs -
BIGi75
senior tag
válasz
sony89 #69046 üzenetére
"félni kell a degradációtól a régebbi VPL VW típusoknál " enyém is az, Csenelesnél járt tavaly 2180:1 natívot és 19500:1 dinamikus írisz kontrasztot mért. Nativon még kicsit tornáztam szűkebb írisszel, mert nem kellett full fényerő. Azóta nem mozdult és nem is piszkál most ez a téma. Nem láttam még rezegtetős dlp-t, de vajon jó üzlet lett volna 6-700k-val megpótolnom a sony használtpiaci árát és beruháznom pl. egy 1100:1 nativ kontrasztos "kischippes" dlp-re? Minek? Ha egymás mellett láttam volna őket valószínű akkor is képminőség szempontjából a sony 520as mellett döntök úgy, hogy tudom, hogy "beteg". Oké, van benne rizikó, de egy degradált sonynak még mindíg sok esetben jobb képe lehet, mint egy 2x annyiba kerülő új "4k" dlpnek. Aki meg megteheti vegyen 2,2 misiért új xw5000et vagy np5öt. Aki meg nem szán rá annyit eldönti hogy berizikózik egy használt x5ös bmwt vagy vesz egy új rönótháliát, opelastrát.
-
BIGi75
senior tag
válasz
Celithrandi #69042 üzenetére
A Sony nem kínált rezegtetős modelleket, minden 4k-s projektora valódi 4k (2011-ben jelent meg az első a VPL-VW1000ES, úgy, hogy az UHD Bluray lejátszók, filmek csak 2016-tól kerültek forgalomba). JVC 2018-tól (N5, N7..), Epson talán tavaly jött ki a Q sorozattal, ami lehet natív, nem tudom, de a Dlp-sek még várnak valamire
-
BIGi75
senior tag
válasz
Celithrandi #69040 üzenetére
+ 10-20ezer?
5ezer egy xw5000-es. -
-
BIGi75
senior tag
-
BIGi75
senior tag
válasz
DonKkosa #68952 üzenetére
Az egy kiváló és fényerős projektor, jó kombo lesz ALR-el nappaliba. Én azt mondanám, hogy 0,8 gain bőven elegendő, 30fL fölött lesz a fényerő. 3D filmek esetén és ha LCD TV szerű HDR élményre vágysz akkor lehet érdekes nagyobb gaines vászon, de van akinek sok lenne 1.3 gain-el a 9400-as 130'-on (sajnos a 9400 írisze nem állítható tudtommal). De ez már inkább egyéni preferencia kérdése. Sötét szobában SDR anyagnál 20-25fL körül vetítenek legtöbben. Ha 0,8 gain mellett döntesz az korlátozhat később ha projektort cserélsz.
-
BIGi75
senior tag
válasz
DonKkosa #68950 üzenetére
Az 1. linken szereplő Hivilux vásznat használják itt páran, általánosan jó vélemény van róla. Én csak mintán láttam, de ha ALR-t vennék ott lenne az esélyesek között.
A 2. link egy kakukktojás: hátsó vetítésű, szerintem nem erre van szükséged
A 3. linken szereplő 0,8 gaines. A Hivilux 1,3. Ehhez tudni kellene hogy mekkora felületen szeretnél vetíteni milyen projektorral és milyen fényerőt szeretnél elérni. Ismeretlen eredetű ALR-nél bele lehet szaladni csalódásba, ha pl erősen hotspot-ol. 0,8 gain-esre ez kevésbé jellemző, de kérdés, hogy elég-e a projektorodhoz. -
BIGi75
senior tag
Élesség/optika témára: az én 520as sony-m 4096x2160 natív felbontású. Korábban AVR-en keresztül használtam így 3840x2160-at tudtam beállítani, mert a használt AVR-ek nem támogatták a 4096x2160at. Most PC-ről megy közvetlenül natívban a 4096 és jelentős élességbeli különbség van a PC javára ezzel a felbontással. Nem kétlem, hogy a komoly üvegoptika sokat számít, csak azt mondom, hogy a forrás is.
-
BIGi75
senior tag
válasz
Celithrandi #67454 üzenetére
Hát na. Falad milyen színű? Azon mutat jól...
-
BIGi75
senior tag
válasz
Celithrandi #67452 üzenetére
Létezik fekete is, a Szepitől kapott kis mintafüzetben van fekete anyagminta, de sejtelmem sincs milyen esetben lehet jó választás egy fekete vászon.
-
BIGi75
senior tag
válasz
battyan #67443 üzenetére
Ha a "feketén domborítanál" én inkább lehet, hogy szürke vászonban gondolkodnék, bár ezekből kevés van és nehezebben beszerezhető, de ha a fényerő elegendő (esetedben igen) mélyebb feketét kapsz. Később viszont már maradnod kell a fényerősebb projektornál a vászon miatt. Egy fehér 1.0ás 100"-os motoros Bydium nekem is van elfekvőben, ha gondolod írj rám privátban.
-
BIGi75
senior tag
válasz
BIGi75 #67296 üzenetére
Oké a display hdmi átalakítás, de attól még mindíg csak 2 digit kimenetem van. Egyébként display hdmi átalakítással nekem sincs jó tapasztalatom, hang is átmegy szépen, de volt már több displayport/hdmi kábelem és egy idő után nem működtek, dobálták el a jelet. Elengedjük ezt itt, amúgy is off már sztem.
-
BIGi75
senior tag
válasz
Vhiktor #67293 üzenetére
Nem egyszerre, monitor projektor között most is csak váltok, mert csak világítana a monitor a vászon mögött
, AVR folyamatosan kellene a hang miatt.
Tuti egy min. 3 hdmi-s videokari lenne tudom, de ahhoz gépcsere kell. Ha 20-30k-ból megoldható lenne nem cserélném le. Most avr nélkül külső hangkari megy végfokkal, de így meg a forrásváltás nincs megoldva. Meg kis alapzaj is van hangkariról. -
BIGi75
senior tag
válasz
Vhiktor #67291 üzenetére
Azt mondod egy ilyen alkalmas arra, hogy egyik kimenetén pl. 3440x1440/60hz monitor másikon meg 4096x2160/60hz projektor legyen kötve, és még egy automatikus 24p váltással sem lenne gond?
Konkrétan ezt kellene megoldanom ha lehet pc csere nélkül;
PC kimenet 1 hdmi, 1 displayp (Msi dp20z)
Monitor 3440x1440/60
Projektor 4096x2160/60
AVR 3840x2160/24 (csak a hang miatt érdekes)
(Bár lehet jobban járnék pc cserével, egy rendes vga karival, és mehetne a madvr) -
BIGi75
senior tag
Tone mapping sztem mindenképpen van hdr módban is (90 nit csúcsfény és 85%-os dci-p3 az 520as. bt.2020ra vonatkozó adatot nem találtam, talán Viktor tudja ez mennyit jelent 2020ban), itt az a kérdés, hogy vajon ezt a vetítő, vagy egy pc csinálja jobban. 290es esetén már 90% bt.2020, de marad a hdr-hez gyengus fényerő, úgyhogy detto.
-
BIGi75
senior tag
válasz
szepi0808 #67223 üzenetére
Biztos így van, az új modelleket még nem láttam, de a fizikai korlátok akkor is megmaradnak. Én az 520assal csak itt-ott számomra túlszaturált színeket, és black crush-t vélek felfedezni HDR-nél, bár lehet, hogy ez csak beállítás kérdése, vagy egyszerűen nem jön úgy be nekem a HDR. OLED-en nincs ilyen bajom vele, de projektornál ez szerintem inkább csak szemfényvesztés, kb. mint pl egy mobiltelefonnál, mikor ráírják hogy "Dolby Atmos".
Balra az 520as SDR-ben, jobbra egy C2 OLED HDR-ben. Nem gondolom, hogy intenzívebb képre lenne szükségem vásznon.
-
BIGi75
senior tag
válasz
Vhiktor #67207 üzenetére
Nem az Optomára reagáltam, hanem úgy általánosságban a projektoros HDR megjelenítésre gondoltam, megosztva saját tapasztalataimat.
Te HDR-t használsz vagy madvr tone mapping-et? Sajnos az én pc-m nem nem boldogul madvr-el, és nem is bővíthető, így mpc video rendert használok, de gondolkodom gépcserén, csak nem tudom érne-e annyit a madvr. -
BIGi75
senior tag
válasz
Vhiktor #67204 üzenetére
"HDR-re az is használhatatlan.."
Nem tudom HDR-nek van-e egyáltalán létjogosultsága projektorozásban. Én már elengedtem teljesen, mindent SDR-ben küldök rá Rec.709-ben. Az 520as Sony csak "imitálja" a BT2020-at, a csúcsfény ugye messze elmarad a HDR követelményektől, és nekem még black crush is van HDR-nél, akkor meg minek erőltetni? Nekem egyértelműen jobb és természetesebb a kép, ha PC-vel lebutítom a HDR anyagokat. -
BIGi75
senior tag
válasz
Vhiktor #66956 üzenetére
Nem szeretném tovább feszegetni húrokat, de a kalibrálásnak sztem nincs is topikja csak vmelyik kijelző topikban lehet megvitatni, így talán elfér itt is.
Nem világos nekem ez a "spectro" téma. Tehát az Xrite-okat is be kell kalibrálni egy spectrometer-el? Te is Xrite-al kalibráltál korábban, azt megnézted, hogy mennyit "csal"? -
BIGi75
senior tag
válasz
yanpec #66824 üzenetére
Egyet tudok veled érteni. Én is a nappaliban kezdtem a vetítést, ami eleve nem volt túl világos és ugye elkezdtem a sötétítéseket, sötétebb tapéta, fényzáró anyagok stb... Aztán jött a köv. probléma: ha éppen nem családos mozi van és egyedül szeretnék filmezni; a nappali egy átjáróház, a többi családtagot ilyenkor zavarja a hang és a full sötétítés, ez így túl sok alkalmazkodást és kompromisszumot igényel. Így nemrég átköltöztettem a nappaliból a projektort.
-
BIGi75
senior tag
válasz
Vhiktor #65447 üzenetére
Igazad van, dinamikus írisz van a sonyban (Full beállításon használom):
"Cinema Black Pro
Advanced Iris
[ADVANCED
IRIS]
Dynamic Control: Adjusts the range of movement of the iris (aperture).
Full: Automatically optimizes the iris (aperture) and signal processing
according to the brightness level of the input source. This results in a
bright and high contrast image.
Limited: Provides a slower movement of the iris (aperture) and lower
brightness than “Full,” making the picture quality suitable for viewing
in a dark room.
Off: The “Dynamic Control” function is not applied.
Brightness: The higher the setting, the brighter the picture. The lower
the setting, the darker the picture.
Tip
After adjusting “Brightness,” set “Dynamic Control” according to the
brightness of the room and the picture itself." -
BIGi75
senior tag
A dinamikus kontraszt kapcsolgatásával alacsony ADL esetét a fekete sötétebb lesz és ezzel együtt a fehér csúcsfénye is, tehát a kontraszt kevésbé változik egy adott képen.
Kb. mintha az alacsony ADL-s jeleneteket 18fL-el, a világosabbakat meg 25fL-el nézném, látványra ennyi történik. Jó a dinamikus kontrasztja a sony-nak egyébként, az Epson-nál idegesített mert hangja is volt, meg erősen látszott mikor belenyúlt. Utólag állított fényerőt ami látható volt. Sony mintha előre számolna és amikor vált a kép már módosult is a fényerő így nem zavaró. -
-
BIGi75
senior tag
Úgy értem, hogy átlagos használat során (médiatartalmat nézve rajta) nem a legmeghatározóbb szempont egy full fekete/full fehér négyzet kontrasztaránya (szokták ezt emlegetni a dlp-ések is
). Rendkívül sok megjelenítési tényező összessége a jó képi világ. A lóerős hasonlat lesarkítja a kérdést, az a teljes utazás során érezhető, meghatározó tényező, az on/off sztem nem, főleg nem egy nappaliban. Akik a fórumokon degradált sony-król olvasnak úgy, hogy nem láttak ilyet vetíteni gondolhatják, hogy kuka-, totálkáros, nézhetetlen projektorok, ami nem igaz. Nekem is fontos a fekete szint, bosszant a kontraszt csökkenése, valós a balhé, csak a jelentőségét szerettem volna tompítani szubjektív véleményemmel. Az eladási terv oka, hogy komolyan elgondolkodtam egy "83-as oleden a projektor helyett. Csak a csere anyagi vonzatától teljesen függetlenül sem vagyok megyőződve arról, hogy jobb lenne összességében a TV. Van itthon 3 oledem, tudom hogy mit nyújt, meg még 5-6 lcd-m is, amikből a projektor így is, szemre kontrasztban is megcsúfol párat.
m3ss "ha elinditasz egy 1% adl kepet fullscreenen, majd 2% stb. es kozben ki-be kapcsolgatod a dynamic contrast funkciot akkor latod szemre, hogy valtozik a kep?" látom
péjé "Lehet ha most bevinnél egy új hibátlan sonyt hozzád akkor meg is lenne a döntés mi legyen a régivel...:-)" Lehet. De most úgy gondolom, ha megy a projektor, dobok minden projektorozással kapcsolatos további nyűgöt, és TV lesz helyette.
-
BIGi75
senior tag
Csináltam pár képet, hogy feltegyem a vw520-ast apróra. A végére újra elbizonytalanodtam, hogy el akarom-e adni egyáltalán. Jók a színek, szuper az élesség, tetszett amit láttam.Tudom, a képek nem adják vissza a valós látványt, de próbáltam úgy fotózni, hogy ne legyen nagyobb kontraszt a ténylegesnél. Cseneles 2170:1 on/off, 19501:1 on/off + dynamic kontrasztot mért a gépen. A képek dynamic contrast-al készültek, 106" coll-on, szürke vászon, átlagos nappali körülmények mellett: [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
Szóval ez az on/off téma sztem kicsit túl van lihegve, valós probléma degredáció, de van élet (és élmény) egy ilyen projektorral is. Azért, ha most szeretném megvenni erőssen bizonytalan lennék (inkább nem), viszont most is az vagyok, hogy megváljak-e tőle (inkább nem). Furcsa anomália... -
BIGi75
senior tag
válasz
Vhiktor #65158 üzenetére
Tök jó, hogy megosztottad, jó lenne ilyet mérést látni többet is
. Az én on/off-om most ott van, mint az xw5000nek 2%nál abban a szobában. Meglepően sokat csökkent a kontraszt már 1%nál is, pedig a leírás alapján nem egy átlagos nappaliról van szó. Mennyezet milyen volt?
-
BIGi75
senior tag
válasz
Vhiktor #65069 üzenetére
Igen, az alagutas mérések már valóban csak az elméleti számokra jók.
Viszont, ha egy ANSI-nál a fehér négyzetről közvetlenül jut fény a szenzorra (ALR-nél gondolom kevésbé, de de egy normál 160 fokos látószögű vászonról szerintem lehetséges), mikor feketét mérünk akkor az is csak egy sacc/kb-nak tekinthető, jelentősen lerontva a kapott értékeket (még azt is megkockáztatom, hogy vászonról mérésnél nagyobb vászonnál jobb ANSI-t kaphatunk ideális környezetben, mert a méret miatt távolabb vannak a négyzetek egymástól). Ezért gondoltam, hogy egy színes ANSI táblával ellenőrizhető lenne a szenzorra jutó esetleges "szennyezés" a szomszédos négyzetekről.
Optika felé történő mérésnél ez elkerülhető, de szoba ugyan úgy benne van a mérésben ha a vászon előtt van a műszer, csak a vászon gain értéke nincs, az meg tudtommal nincs hatással a kontrasztra.
Ne érts félre, nem vitatkozni szeretnék, hiszen laikus vagyok (lehet tök hülyeség amiket írok), csak próbálom megérteni, miért mérnek többen is az optika felé. -
BIGi75
senior tag
Szerintem nincs semmi gond a lenecse felőli méréssel, csak tudni kell milyen metódussal történt a mérés és nem összehasonlítható a vászonról történt méréssel.
Egyébként szerintem azért mérhetik optikával szemben, mert lehet fényszennyezés egy ANSI mérésnél vászon felől, a műszer beállításától függően (milyen "látószöge" van a műszernek?). Talán egyszer kipróbálom, hogy csinálok mondjuk egy szürke/piros ANSI táblát és megnézem, hogy a szürkére azt mérem-e, mint egy teli szürkénél, így kiderülne, hogy be tudom-e úgy állítani a műszert, úgy hogy ne kavarjon bele a mellete lévő piros négyzet. Ha nem, akkor szerintem egy optika felőli mérés pontosabbnak tekinthető. -
BIGi75
senior tag
válasz
makkmarce #63711 üzenetére
"Tehát lehet, hogy az emberek a filmben rózsaszínek." Ez ugyan úgy színhelyesre kalibrálható prezentációs projektoroknál is, nem Vhiktor?
Általában lesötétített szobában néz filmet az ember, oda egy prezis projektor fényereje sok, és zavaró lehet. Mély fekete szint nem szempont. Képarány nem biztos, hogy 16:9. A csendes működés kevésbé jellemző a prezentációs projektorokra. Én inkább ezeket emelném ki hátrányként házimozi célra. -
BIGi75
senior tag
válasz
hakos1987 #63533 üzenetére
Na, az úgy jó lehet. Hozzászólásaid alapján biztosan rendesen van rögzítve az a vázszerkezet is, felügyelted a kartonos munkálatokat úgy tűnik
. Nem gondolom, hogy probléma lenne a leírtakkal. Ahol keresztezik egymást a profilok ott általában cd összekötőt alkalmaznak, aminek a névleges terhelhetősége cca.350 N (~36 kg). Ha a fölső váz rögzítése rendben van akkor bírnia kell. A tuti azért sztem mégis csak az átmenő, amivel elkerülhető a karton illesztések plusz teher miatti későbbi esetleges hajszálrepedezése is (dűbeles megoldással mintha 1-1 pontba még fellógatnál kb1-1 m2 gkartont).
-
BIGi75
senior tag
válasz
hakos1987 #63510 üzenetére
Én inkább átlyukasztanám azt a fóliát egy menetes szárral és a tartószerkezethez/ gerendához rögzíteném. Van azon már most is bőven lyuk, pl a gipszkarton fémvázának függesztői. Az a 2db + lyuk nem oszt nem szoroz párafékben, es biztosabb, mint a fémvázhoz. Annak terhelhetősége inkább a kivitelezésen, mintsem a Rigips kézikönyv általános terhelési adatain múlik, mert kb. 6 kartonos 7 féleképpen rögzít. Ha végtelen precíz szeretnél lenni, akkor inkább bontsd meg padlás felől a szigetelést kicsit a menetes szárnál és körberagaszthatod az áttörést ha zavar.Az üveggyapot és a kőzetgyapot is ásványgyapot, jól írtad.
-
BIGi75
senior tag
-
-
BIGi75
senior tag
Kontraszt és ADL szint fetisisztáknak
;
Itt néhány filmrészletről van egy kis elemzés, mit érdemes megfigyelni az adott jelenetben (akár műszer nélkül is), ha a projektor( és szoba) megjelenítési képességeit vizsgálgatjuk. -
BIGi75
senior tag
Esteleg lehetne egy próbát tenni a Maston fekete gumi spray festékével. Ha az oldószere nem károsítja/nyúlítja ki a vásznat, akkor jó lehet, mivel rugalmas és még vissza is állítható az eredeti állapot később, mivel a gumibevonat (állítólag) eltávolítható.
-
BIGi75
senior tag
válasz
Cseneles #62383 üzenetére
Jó, igazad van, végülis ugyan az, mert HDR anyagot nézek
.
Arra gondoltam, hogy kevésbé érdekelnek a HDR plussz képi élményei projektoron (csúcsfény, széles dinamikatartomány), hiszen elérhetetlenek vásznon, a BT.2020 nélül is meglennék, a HDR anyagok élénkebb, gazdagabb színeit sokszor mesterkéltnek érzem. Szóval csak az "alját" szeretném kimaxolni, a vászon témám célja csak a fekete szint és a nappali (értsd, mint helyiség) körülmények között elérhető legjobb ADL kontraszt. -
BIGi75
senior tag
válasz
Cseneles #62374 üzenetére
Visszaolvastam:
az EliteScreen-t említetted, mint elfogadható és olcsó ALR-t, de ez bizony erősen hotspotol. Ezen kívül pedig a Stewart FireHowk G5-t, ami 5000 dolcsi felett van, lehet nem hotspotol, de azért na
"tömören nem egyenes arányban csökken a fényerőd az irisz zárásával. Ezért tapasztalható, mérhető kontraszt növekedés. Az iriszek első sorban a szórt fényt és a nemkívánatosat hivatottak kizárni szűkülésükkel" Köszi az infót, ennek utánajárok műszerrel -
BIGi75
senior tag
válasz
Vhiktor #62373 üzenetére
Puff,
hypolom itt a szürke vásznamat, közben full nyitott írisszel nyomom, hogy meglegyen a kellő fényerő 0.8 gainen...
Azt hittem az írisz csak az fL beállításra van, és a kontrasztot nem befolyásolja. Mindig tanul az ember.
Lehet, hogy zártabb írisszel a fehér vásznamon eléném ugyan azt a fekete szintet mint most a szürkén, csak jobb kontraszttal? -
BIGi75
senior tag
válasz
Cseneles #62370 üzenetére
"Egy normális ALR vászonnak 60-70-80% ALRV(fénykizárási) értéke van és csak a gagyik hotspotolnak! Veszteség mentesek 99%-ban, Magyarul Gain értékük 1.0 feletti többnyire 1.2-1.3 Gain közöttiek." Linkelnél nekem ilyet, ami nem gagyi,nem hotspotol és 1.2-1.3-as?
Nem kötözködöm csak kérdezem, mert nem értem; ha leveszek 50%-ot irisz zárással, a fehér fényerőt is csökkentem ugye, hogy lesz ebből +100% mérhető kontraszt? -
BIGi75
senior tag
válasz
szepi0808 #62367 üzenetére
Tök jó lenne, ha lehetne rendelni a Mekkában vászonmintát (tesztelhető, ~A3 méretben). Az ilyen jellegű (szürke, ALR) vásznakat jó lenne látni otthoni környezetben, mielőtt beletesz az ember x százezret. Én pl. simán kifizetnék pár ezrest, hogy megnézzem mit tudnak, mielőtt vásárolnék, vagy egyáltalán segítene eldönteni, hogy vásároljak/cseréljek-e. És mikor kiderül otthon a képi dinamikai előny, a jobb feketeszint (mert kiderül, egy fehér vászonnal szemben) vélhetően az az eladásokra is jótékonyan hatna.
-
BIGi75
senior tag
válasz
szepi0808 #62354 üzenetére
"Én a barlangomban is ALR-t használok"
Ez melyik anyag? Ha jól emlékszem még fehér volt fennt mikor nálad jártam...
Fehéret használ a felhasználók többsége, én már a sima szürke használatával is jelentősen jobbnak látom a képet, nem értem miért nem terjedt el jobban HM felhasználásra. Egy jó ALR viszont tényleg kicsit húzósabb árban és nehezebb megtalálni az igazit, nagy a minőségbeli katyvasz a piacon és rendkívül kevés az olyan lehetőség, hogy előtte ki lehet próbálni (akár mintával), és meg lehet nézni hogy mit is vesz az ember. -
BIGi75
senior tag
Ja, most nézem: a CLR az Ultra-Short.
Tehát amit #62339-ban írtam, azt egy normál szürke vászonra írtam.
#62340spiky03 Ez az XY is hasonló lehet akkor mint a Hivilux-os ALR, azaz közelebb van egy normál szürke vászonhoz, mint pl. az Elitescreens ALR-ekhez. Nincs rajta olyan oldalfény kizáró bordázat szerűség, csak vmi gyöngyház pigmenttel visszahozzák a szürkét 1.0-1.+ gainre. -
BIGi75
senior tag
Jól látod. Én azt az A4-es mintát áthelyzgettem a vásznamon, tettem középre és vittem a szélekre is, majd visszaültem mindíg a helyemre és úgy csekkoltam. Pc-ről mozgattam egy kisebb képet, hogy középen és a széleken is ugyanazt tudjam megjeleníteni. A vásznam széleit a helyemről 35 fokban látom, és kb. ez jött le emlékeim szerint, mint az általad megosztott grafikonokról. A sima szürke CLR3-on viszont lehet, hogy meglepődnél, ha feltennél egy mintát a fehér vásznadra...
-
BIGi75
senior tag
-
BIGi75
senior tag
válasz
Bikkrom #62309 üzenetére
Szerintem a legjobb fehér anyag az, ami dedikált sötét falú/mennyezetű szobába kerül. Többfunkciós helyiségbe, világos falakhoz én nem vennék fehér vásznat. Szürkét használok, ha cserélném, max. ALR-re (ami szintén szürke ugye egyéb spec funkciójától eltekintve, mélyebb feketéje ennek is köszönhető), a fehér vásznam a padláson feltekerve pihen.
A Cinegrey 5D-t én nagyon hotspotosnak láttam A4 mintából is, a 3D is jobbnak tűnt, de az is eléggé az. Nekem a Hivilux Cinema 5D jött be leginkább, ami így néz ki fehér vásznon:
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- SD-kártyát vennél? Ezért ne csak a GB-ot nézd! – Tech Percek #9
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Gaming notebook topik
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Plazma TV topic
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Acer Predator Triton Neo 16 15 notebook - Ultra 9 185H 32GB RAM 2TB SSD RTX 4070 WIN11
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Hibás! Dísznek, Porfogónak, tesztkártyának vagy böngészni! Asus Rog Strix RX 470 4GB Videokártya.
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 13600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest