Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Sziasztok!
Na, új kérdés a 308 kapcsán:
A km. számláló bal oldalán megjelent a villáskulcs ikon.
Ha jól tudom, ez szerviz intervallum közeledtére figyelmeztet.
A kocsi kb. 800km-rel ezelött volt szervízelve, ahol elvileg mindent cseréltek, és a szerviz számlálót is resetelték, mert a három pötty jelű gombot megnyomva 14000km-t mutat a computer (a szerviz után 15000-et mutatott).
A kérdés, hogy miért látom a villáskulcsot.
Chenck engine és egyéb világító jelzés (egyelőre) nincs.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz MC Pite #6552 üzenetére
Köszi, az simán lehet, mert most volt az évforduló.
Hauptmann: Köszi az infót! Nálam olyan 50%, dr amikor város, akkor nagyon; dugók, sok lámpa, stb. De azért 1000km után ez alapján mégiscsak erős lenne.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
MC Pite
veterán
A Megane 3ban nekem 2 szervizintervallum volt(km ill hónap), mindkettőt külön kellett nullázni. Itt passz, a 208/C4 ST elvileg hagyományos ilyen szempontból.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
creed33
aktív tag
Sziasztok!
Érdekelne hogy Pegueot 2008as 2013-15 évjáratot mennyire érdemes néznem ha elsősorban városi használatra keresek benzines autót?
Turbó,részecskeszűrő, kettős tömegű lendkerék nélküli változat létezik ebben a típusban?[ Szerkesztve ]
-
Steve_Brown
aktív tag
Az létezhet, hogy a 206-osomban a klíma kapcsolja az egyes fokozatot viszont a hőfok jeladó csak a ketteset?
-
MC Pite
veterán
válasz Steve_Brown #6557 üzenetére
Nem valószínű.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Tyrel
őstag
1. gen. C4 Picasso-nál nincs valami varázs kombináció arra, hogy az esőérzékelőt véglegesen kikapcsoljam?
Folyton össze-vissza töröl, totál gyökér... és ugyanazzal a lefelé húzással kapcsolódik be amire az egy törlés is van kötve, tehát valahányszor csak egyet szeretnék törölni mindig megőrül tőle... aztán én is...
Az meg nagyon béna, hogy folyamat fel-le kell húzogatni a kart, hogy elkerüljem az automatát...
További kérdés, hogy nem lehet valahogy szabályozni, hogy szélvédőmosáskor mennyi mosót nyomjon ki?... Értsd. nem lehet rávenni, hogy ne locsolja már ki a fél tartályt egy nyomorult bogár miatt?
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
MC Pite
veterán
Rendes, picit sem csíkozó lapát kell . A lassú folyamatos a következő szint.
Hatalmas lapáthoz kell azért vízmennyiség, különben karcos lesz a szélvédő.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
janakbacsi
őstag
nekem is ez a bajom az első generációs picassoval. használhatatlan, idegesítő. én is mindig azt a választ kapom itt, vegyek normális lapátot, de már kipróbáltam vagy tucatnyit, az olcsótól kezdve a méreg drágáig bezárólag, de sajnos mindegyikkel ugyanaz a helyzet, magyarul használhatatlan. ki kellene valahogyan kapcsolni. majd megnézem a lexiában, ott biztos van rá lehetőség.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
MC Pite
veterán
C4P I-hez nem volt szerencsém, de automata ablaktörlésnél 98%ban et szokott lenni a gond (Xsara Picasso és C4 Spacetourer esetén is ez volt a megoldás).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Tyrel
őstag
válasz janakbacsi #6561 üzenetére
Ja, a lapát nem segít. Nekem mindig Bosch vagy Valeo van rajta, mert ebben a méretben más már újkorában sem töröl jól... Most is pár hónapos Valeo szettel fut, de az esőérzékelős ablaktörlő kb. soha nem működött megfelelően, most sem. 3 éves kora óta enyém az autó, már akkor is sz*r volt ez benne.
Egyébként a Valeo jobb, észrevehetően halkabb mint a Bosch.Szerintem az a baja, hogy ha automósóban rákerül a szélvédőre egy viasz réteg, vagy épp autopályán felverődik olaj, vagy bármi egyéb olyan szennyeződés kerül a szélvédőre amit a lapát nem töröl le, az már zavarja a szenzort. Ezt jellemzően szabad szemmel nem is látni, tök tisztának és átlátszónak tűnik az üveg, csak ha megfelelően éles szögből nézed akkor vehetsz észre rajta némi szivárványosodást, kb. mint amikor olajos egy pocsolya.
Ilyen zsíros szennyeződések óhatatlanul kerülnek a szélvédőre rendeltetésszerű használat közben is, és szerintem egy jó minőségű esőérzékelőt ez tökre nem is zavar... Csak a C4P I-é minden, de nem jó minőségű.
Nem kell hogy csíkozzon a lapát, nem kell rajta víznek, vagy döglött bogárnak vagy porszemeknek maradnia... Ezt minden is zavarja, kb. csak laboratóriumi körülmények közt működhetett valaha is jól...
Érdekes hogy ezzel párhuzamosan az automata fényszóró kapcsoló, ill. a fényérzékelő - ami ugyanott van ahol az esőérzékelő is - meg szerintem bőven átlag felett teljesít. Pl. ha behajtok egy sötét aluljáróba kb. azonnal reagál, míg sok más autón látom, hogy csak akkor jut eszébe világítást kapcsolni amire kiért a sötétségből, az előtte lévő pár méteren meg láthatatlanul gurul...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
MC Pite
veterán
A bosch meg valeo nem mond sokat, van náluk legalább 5 féle minőségi szint.
Bizony a viasz meg olaj bezavar, viasznál mindig kerülöm hogy a szélvédőre menjen, különben akár hetekig szarul töröl/otthon kell sikálnom.
A jó minőségű mosófolyadék rendesen tisztít, (németeknél rengeteg teszt van rá) a jó lapáttal sokkal hatékonyabb a viasz/korom/olaj ellenében.
A rossz szenzor sem ismeretlen, F30ba pokolba kívántuk, hiába volt 3 állása.
Relatív finnyás vagyok ilyenekre, már csak szakmából is, így feltételezvén hogy fl után azonos a sw a XP ablaktörlésnél, fizkai eltérés lehet, én elégedett voltam vele (jó lapáttal, tiszta üveggel).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Thocy a ZAGY
tag
Akkor lehet, hogy nekem azért nincs gondom a Xsara Picasso (2006-os) automata ablaktörlő funkciójával, mert évente átlag 1x mosom le, azt is csak otthon? Jó, ha csak maszatol az eső, akkor nem mindig találja el pontosan a ritmust, de egyébként az enyémen számomra jól működik a funkció.
Amúgy nekem is a Bosch ablaktörlők váltak be.A legtöbb ember nem jut el a ''Miért pont Én?''-től a ''Miért ne?''-ig.
-
janakbacsi
őstag
a lexia elindulásakor az alvázszám után kér még egy RPO számot, de én nem tudom, hogy ezt honnan kellene elővarázsolnom. a matricán lévőket próbáltam, azokkal nem működött sajnos. van valakinek valamilyen ötlete erre?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
FeZ...
aktív tag
válasz janakbacsi #6567 üzenetére
12369 az ORGA (RPO) szám ezen a matricán.
Amúgy elvileg túl nagy jelentősége nincsen, a barátom a márkaszervizben ide mindig 9999-et ír. :-P
Ha nem megy, lehet, hogy más a baja. A klón diagok első induláskor sokszor nem tudnak csatlakozni az autóhoz.
[ Szerkesztve ]
-
janakbacsi
őstag
és nem első alkalommal? másodjára és harmadjára sem lépett tovább.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
félisten
Sziasztok!
1.2 Puretch 130, 6-os manuál váltó.
Az a kérdés, hogy ha váltásnál (álló helyzetben a leggyakoribb) és menet közben nyomaték ráadásnál/elvételnél (gáz, motorfék) tompa mechanikus hangot hallok, az minek a baja lehet?
Nem hangos, de semmilyen más autónál nem hallottam még ilyet, és aggaszt, hogy valami szétkopik pont akkorra, amikor már nem lesz rá gari.A márkaszervízben kettőstömegűre tippeltek, ezért cserélték a kuplunggal együtt gariban, de ez sem oldotta meg a problémát (kicsit más lett, de nem jobb).
A korábbi szerelőjük szerint nem normális jelenség, de sajna már nem dolgozik ott, az újak meg "nem hallják".
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz molnarpeter #6571 üzenetére
Köszi a tippet!
Milyen szíj nélkül?
A szerelő Franciaországba ment stílusosan. :/
MC Pite: Neked is.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Köszi a tippeket!
Megnézem ezeket.És a váltásnál mi okozhatja, hogy hangot ad?
Merthogy ez eltérő hang, mint amit a nyomaték ráadásnál hallok.Kuplung teljesen kinyom, be fokozatba, és egy ilyen fura tompa hang hallatszik, amikor bemegy sebességbe. Mechanikus hang, mintha valami nem passzolna, de bezsírozták, hogy mégis bemenjen.
Ezzel egyidőben emelkedik meg a fordulat (gondolom, a váltóban van az érzékelő, ami emeli a fordulatot).Főleg 1-es és rüki esetén lehet hallani, de nem mindig; mintha a fogaskerekek aktuális pozíciójától függene. Újkora óta csinálja, de egyre jobban.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Tyrel
őstag
Valakinek tipp arra, hogy 1. gen. C4 Pikachu-nak mi baja lehet, ha távirányítóval központi zár kinyitásakor, vagy épp ajtó kinyitásakor random (tehát nem minden alkalommal) egy pici pillanatra felvillan a tompított?
A világításkapcsoló fixen be van kapcsolva (nem auto-ra), de már évek óta úgy van, és normál esetben csak akkor kapcsolja fel így a világítást, ha a motor is jár... Nem hinném hogy ez a gond, korábban nem csinálta ezt.
Igazán az hogy villan pont nem érdekel, viszont annak nem annyira örülök, hogy ezzel csökkenti az izzók élettartamát...
Turenkarn
-
gg72
veterán
Citroen C4-nél (2007-es) a hátsó ajtók enyhén beáznak, az ablak szigetelésénél. Lehet ezt valahogy javítani?
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Vízlehúzónál? Csere.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
gg72
veterán
válasz molnarpeter #6524 üzenetére
Na, ezt a Molnár (Miller) Attila kétes hírű szerelő sztorit sajnos most már én is meg tudom erősíteni: elvittem hozzá a C4-emet, azzal a problémával, hogy ugye indítás után rövid ideig dadog motor (majd utána rendben megy), de ezt sem mindig produkálja. Chatben már említette, hogy szerinte VTC kerék lesz a ludas, mert ez gyakori hiba ennél a motornál (1.4 KFU), de majd ráteszi diagra és megnézi. Jelentkezett is pár nap múlva, hogy igen, VTC a hibás:
Jó, akkor cseréljük ki. A gyári alkatrészt (80ezer) én vittem, de a munkadíj így is 70ezer lett + 20ezer hibafeltárás. Pár napja érte mentem, rögtön első indításkor ugyanúgy előjött a fulladozás, amire ő rátette a diagot, hogy de már csak 7 fok az eltérés, meg ez a motor alapból ilyen, stb. Kiderült, hogy nem is ő csinálta, hanem a segédje, mert ő nagyon el van havazva. De majd még próbáljam meg kitisztíttani a szolenoid szelepet, mert az okozhat még ilyen hibát. Mondjuk már alapból sem kellett volna ott hagynom a kocsit, mert ahogy az a műhely kinéz, hát már láttam sok mindent, de ilyet... Ami meglepő, hogy rengeteg Citroen és Peugeot áll ott és hoztak is kocsikat. Ezek szerint csak az enyémet nem tudta megjavítani.
Ezek után most hová vigyem, vagy mit csináljak, mert már rálocsoltam a kocsira 400ezret, de a hiba toábbra is jelen van. -
Steve_Brown
aktív tag
-
gg72
veterán
válasz Steve_Brown #6582 üzenetére
Szerinted tudom? Átküldte, hogy VTC hiba + van egy videó is, amit a diag közben csinált.
-
gg72
veterán
válasz Steve_Brown #6584 üzenetére
De sztem erről volt szó, most hogy írod.
Találtam egy videót, ahol mutatják hogyan lehet kitisztítani a szolenoid szelepet, nem tűnik túl bonyolultnak, megpróbáljam szerintetek?
[link] -
gg72
veterán
válasz Steve_Brown #6586 üzenetére
Remélem én akkor most majd ezzel fejezem be.
A tisztításhoz pedig vmilyen karburátor tisztító spray kell, ha jól látom. -
gg72
veterán
válasz Steve_Brown #6588 üzenetére
Kösz.
-
MC Pite
veterán
Az ajánlott kezelést is megcsinálhatod a maradékkal.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Steve_Brown
aktív tag
KFU-ban van EGR?
-
MasterMark
titán
Üdv,
Tud valaki helyet ahol megcsinálnának egy fojtószelep adaptációt Peugeot 206 NFU motoron?
Ez a műanyag fojtószelepes változat. Folyamatosan fluktuál a fordulatszám, alapjáraton 720-820 között, ha lehúzzuk a gázpedált akkor 1480-1550.
Mi baja lehet? Szokásos dolgokat megnéztük, nem szív falsot, stb.
A kartergáz visszavezetés tudja valaki hogy működik ezen? Nincs PCV szelep ahogy láttam.
Köszi.
Switch Tax
-
Tyrel
őstag
Tudtok esetleg olyan becsületes, megbízható kereskedőt aki foglalkozik ilyen francia-autó importtal, megrendelésre is?
Egyre komolyabban gondolkodom egy szériavégi (2015-2017) C5 X7 Tourer BlueHDI 180 beszerzésén, full-extra felszereltséggel, automatával...
...csak ilyen autó a hazai piacon egy darab sincs..."Szerelemgyerek" lenne, jó állapotút szeretnék, nagyon hosszú távra (ezért is lennék hajlandó bevállalni az ad-blue rendszer nyűgjeit, ne utáljanak ki a városokból pár év múlva). Hol lehet ilyenhez hozzájutni?
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Steve_Brown
aktív tag
válasz MasterMark #6593 üzenetére
Bán Norbertet keresd fel mindenképp.
-
gg72
veterán
válasz Steve_Brown #6599 üzenetére
De igen, ő is, te is ajanlottad őt.
-
MasterMark
titán
válasz Steve_Brown #6596 üzenetére
Hogy keressem fel? Googléban nemigazán találom. Valami elérhetőséget tudsz?
Switch Tax