Új hozzászólás Aktív témák
-
albiosz
őstag
válasz
Steve_Brown #7638 üzenetére
-
albiosz
őstag
Sziasztok!
Citrom 5 év gari az mennyire parasztvakítás?
Szemezek egy új, benzines 1.2-es C3-mal.
Van már ilyen valakinek? Le is beszélhettek.
-
Szevam
senior tag
Sziasztok!
Citroen C4 Picasso/ Grand Picasso-t milyen benzines motorral van értelme venni? Esetleg a diesel üzemű jobbnak minősül?
Segítségeteket előre is köszönöm!
-
ptesza
senior tag
Szeretnék egy egy tanácsot kérni. Továbbra is fennál az EGR hiba az 1.5BlueHDI motornál. Az EGR szelep tisztítása és cseréje nem oldotta meg. A hibát továbbra is rövid időn belül beadja. Amit észrevettem, hogy a hűtővíz is fogyogat, pedig nem találok szivárgást sehol. Tudna valaki egy szakit ajánlani aki érti ezeket a motorokat és meg tudná oldani a problémámat?
-
Hauptmann
veterán
-
Hauptmann
veterán
Szeretek veszélyesen élni, nagyon szemezek egy 200 Le-s THP--vel.
Még alszom rá párat, illetve, a Szilvával is kell időpontot egyeztetni, ha ő azt mondja, hogy rendben van a motorja, akor talán belevágok.
-
Atesz08
tag
válasz
Steve_Brown #7624 üzenetére
tehát akkor van bőven baj vele. akkor ezt el fogom engedni. köszönöm a válaszod !
-
Atesz08
tag
sziasztok. a peugeot 206 plusz -nak hátul maradt a torziós rugó, vagy már spirál rugóval szerelt ?
-
scream
veterán
válasz
Feketelaszlo #7617 üzenetére
Közben, hogy talán hasznom is legyen itt: Yandex is cache-el, egy 2025-05-20 23:13-kor frissített verziót találtam, hátha segít.
-
scream
veterán
Hali!
Érdeklődni szeretnék, hogy milyen választás lenne erre egy C4 Grand SpaceTourer 2.0 BlueHDi EAT8-cal (2019/6, Shine trim)? Mostani választásommal sikerült eléggé mellé nyúlni, emiatt most igyekszem minél alaposabb lenni...
Egyáltalán semmi tapasztalatom nincsen még Stellantis vonalon, így esetleg mondjuk VAG/BMW vonalhoz viszonyítva kb mire érdemes számítani?
-
ptesza
senior tag
Még mindig az EGR szeleppel szívok. 5008 II. 1.5 Blue HDI
A korábbi hozzászólás elveszett , de talán páran emlékeztek rá, hogy le lett cserélve egy vadi új gyárira és akkor nem, volt hozzá Lexia meg diagbox.
Közben beszereztem egyet magamnak, de kellene egy kis segítség.
Mit kellene pontosan beállítani? Hogy szoktátok csinálni? Az gond, hogy hidegen visszadobja a hibát. Pár hétig úgy jártam vele , hogy nem volt betanítva és így 'használtan lett beprogranozva (ha igaz). Lehet ez a baj? -
ptesza
senior tag
válasz
Feketelaszlo #7617 üzenetére
-
MasterMark
titán
válasz
Feketelaszlo #7617 üzenetére
https://web.archive.org/web/*/https://prohardver.hu/tema/peugeot_klub/*
https://web.archive.org/web/20250721164730/https://prohardver.hu/tema/peugeot_klub/friss.html
Sajnos nincs az oldalon maga az összefoglaló, valami függvény hívná meg az meg nem lett lementve.
-
Feketelaszlo
senior tag
Aki tudja, hogy 2025-ben hogy lehet kinyerni Google találatokból a tárolt változatot az legyen szíves ne szégyellje bemásolni a topik összefoglalót. Sajnos április 30. után íródott és nincs már meg a hozzászólás amiben elkészült.
-
válasz
Steve_Brown #7598 üzenetére
Ha kivonnád rob-ot a renault topikból, meg az offokat, kb ugyanitt tartana az is.
Teszem hozzá az utóbbi 15-20 év renault-i jobban is igénylik a törődést mint a psa modellek szerintem, mégha kb 2009 után sokat javultak is. Több a ...sajátosság. -
ptesza
senior tag
válasz
gainwardgs #7604 üzenetére
A topik összefoglaló friss és harmatos. Ott nézted már?
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
gainwardgs #7610 üzenetére
Amúgy nem tudok semmilyen tipushibáról, sajnálom.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
gainwardgs #7604 üzenetére
Most ez kérdés vagy válasz?
-
Hauptmann
veterán
válasz
Steve_Brown #7603 üzenetére
Melyik csoport volt az, van egy pár.
-
gainwardgs
veterán
Peugeot 508 sw, 2.0 bluehdi 150le, minden jöhet
-
Maulgar
tag
válasz
Steve_Brown #7601 üzenetére
Beárazta a piac :-) a 3F szabály még mindig túl sokat nyom a piacra, hozzáteszem feleslegesen. Meg sem próbált senki kikapaszkodni belőle. Lásd akár egy találkozó vagy csak a segítség. Amikor megvettem az autót beléptem a csoportokba, kerestem HDI szakit, Pug szakit hogy tudjam a típushibákat, megoldásokat. 1 kérdés után olyan komment cunamit kaptam hogy el is ment a kedvem tőlük rögtön. Már a közösségtől. Az ára vonza a k*eténeket (Már elnézést). A nagy számok törvénye sajnos itt,nem hozza magával az építő tagokat. Vagy csak én nem találtam még meg
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Maulgar #7600 üzenetére
De miért van az, hogy a Renaultnál van épkézláb közösség Pugoknál pedig nincs?
Jó ez kicsit költői, sokszor érzem azt, hogy a pözsók tényleg az igazán hátrányos helyzetű autók. Gondoljon csak az ember arra, hogy egy 15 éves peugeot 206 egy 30 éves suzuki swifttel egy árban kapható meg a használt piacon.
Gondoljunk arra, hogy a 307 SW már konkrétan gázabb mint egy Opel Omega. De egy 407 mindenképpen.
Egy Peugeot 301-et konkrétan a Dacia Logan alá pozícionál a közvélemény. Egy új Peugeot 308-at is lassan elkezdenek majd lenézni.
Ezért mi tettünk? Vagy mi nem tettünk?
-
Maulgar
tag
válasz
MasterMark #7599 üzenetére
Nincs mögötte épkézláb közösség
Olasz autóztam idáig ott szinte minden típusra volt csoport, találkozó. Francia autós körökben ez valahogy nem megy annyira.
-
MasterMark
titán
válasz
Steve_Brown #7598 üzenetére
A pugokkal minden rendben.
-
Steve_Brown
senior tag
Miért van hogy a Renaultos topic pörög, ez meg nem?
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Steve_Brown #7572 üzenetére
Servicebox megadta a választ. 540567 cikkszámú csavar kell minden gyári 206 alufelnihez.
-
Steve_Brown
senior tag
Honnan tudhatom biztosra hogy egy adott felnihez milyen csavar kell?
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Intruder2k5 #7570 üzenetére
Bocsi, nem hirdetés akart lenni.
-
válasz
Steve_Brown #7569 üzenetére
Itt biztosan nem, de próbáld meg a Hardveraprón!
-
vzozo
senior tag
válasz
molnarpeter #7427 üzenetére
Kicsit későn, de végül is el lett intézve. Achsvermessung a neve, és nyilván a gumik is cserélve lettek -> olyan finoman fut újra, mint újkorában.
Most nincs előttem a papír, de vmi 5 fokos eltérést sikerült összehozni az egyik oldalon.
Milyen gyakran kéne futóműállítást végezni?
Ha jól rémlik, utoljára 2019 végén volt, aztán a covid miatt túl sokat nem utaztunk egy ideig, azóta olyan szuma 70 ezer km-t tettünk bele jó 5.5 év alatt.
-
Steve_Brown
senior tag
KFW-hez hol tudok gyári színkódos hajtókar csapágyat rendelni?
-
dik
őstag
Megjöttek a kulcsházak a Temuról. Hát igen látszik amennyi az ára olyan is.
A többi majd használatban elválik. A Nyelvet miként kell cserélni ezekben?
-
Steve_Brown
senior tag
TU3FJ2 fej felmegy a TU3A blokkra?
-
válasz
Steve_Brown #7559 üzenetére
Sprés fojtó/szívó/egr szelep tisztítás. Még MPI motoroknál is hoz le dzsuvát, GDi motoroknál meg szívószelepet nem is nagyon tudod máshogy.
Tankba meg van a PSA-nak ajánlott adalékja a befecskendezőhöz: [link]
Mi a normál motor?
Tapasztaltál már olyat hogy ellustul és többet fogyaszt? Akár ingadozik alapjárat, szélsőséges esetben már a szelepek sem záródnak rendesen?
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
Steve_Brown #7555 üzenetére
Ezt már tőle vagy típus-klubbokban érdemes megkérdezni. Amiket én láttam azokon semmi baja nem volt, de szerintem azokat nem is nagyon használták télen.
-
válasz
Maulgar #7541 üzenetére
Nem, ha szar olajjal használták, a juzer is botfűlű meg a szerlőhöz is későn vitték, akkor motorfelújítás is bejátszhat (lásd húgomé). Bár miből nem ilyen konstellációban?
Igen, egy TU5JP4 strapabíróbb, de ezek meg erősebbek és takarékosabbak, cserébe érzékenyebbek.Mivel vennéd?
Én 1.2 VTi és 1.2 Puretechel vettem a családi gépeket, mert tök jó motorok... (Mindkettő a maga ligájában a tipikus felhasználására.)
Mikor megvesszük vezérműszíj és olajcsere, onnantól belevaló olaj meg 5-6 évente szíjcsere, évente kémiai tisztítás.
Ezt más motorral, akár az NFU-val is így csináltam, szal ez nálam minden motorra érvényes.Steve_Brown: Ezeknek a fényezése leheletvékony amiket láttam, úgyhogy könnyen elképzelhető. Én a szedánokat nem értem, legtöbb ember mire család/kecófelújítás/szabadtéri sportos hobbi vonalon elindul az életben, rájön hogy nem túl praktikusak.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Feketelaszlo #7554 üzenetére
Ez az ajtó rohadás még mindig érinti amit a kolléga írt 6 éve?
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
vidaila #7551 üzenetére
Ha bizonytalan vagy érdemes böngészni az alkatrész árakat (gumi, fék, kuplung, stb.). A C4/308 platfomra épülő autók közönséges mechanikus alkatrészei kb. +20-30%-al lehetnek drágábbak a Xsara árszínvonalhoz képest. Persze amennyivel igényesebb - és nehezebb - kb. annyival kényelmesebb is. A kisautó platformra épülő autók meg nagyjából azonos árban mozognak de azért azok között is ki lehet fogni viszonylag tágas, jó ülésekkel szerelt darabokat.
#7553Steve_Brown : Volt fórumozó aki mutatott már ilyen igényes tuning verziót, ő többet tudott róla. Szerintem a Dacia Logan párhuzam egy kicsit sértő, annál talán egy picivel nívósabb. Bár hasonló évjáratú Daciát is árulnak közel 3 millióért, szóval lehet, hogy csak én nem érzem át ezt a 2000-es évek eleji kapscsoló nosztalgiát.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Feketelaszlo #7550 üzenetére
Nem provokállak, komolyan érdekel.
Én egy 206-ost hajtok és mostanában feljön egyre többször a lecserélése. Bánom már, hogy nem NFU-t vettem a típusból és egyébként nekem a Peugeot 301 amúgy is nagyon tetszik.
Tisztában vagyok vele, hogy beltér összeszerelés minőségében ez egy Dacia Logannel vetekszik. De nekem nagyon tetszik a forma, mármint tudom, hogy sokak szerint csúnya, de szerintem gyönyörű.
Főleg ezekkel a Hockenheim felnikkel nagyon ott van.
Most például fent van ez a kocsi hahu-n. [link]
47 ezer kilométert futott mindössze, gondolom ennyinél se az automata, se a blokk nem kényes, igazából ha összegurítok mindent akkor meg is tudom venni és le van tudva 10-15-20 évre az autóvásárlás.
Gondolom 116 lóerővel megy is, nem is eszik olyan baromi sokat, kényelmes is a maga módján. Míg mondjuk nekem egy új C3 egyáltalán nem jön be, és én a 206-ot is azért választottam, hogy egy régi technikát kapjak, nekem ez selling point, hogy 206 bajuszkapcsolók vannak benne -
Sziasztok,
2001-es 2.2Hdi-s 807-es peugeotba tudja valaki, hol találom a sebességmérő VSS szenzort?
-
vidaila
senior tag
Ha jól értem mondjuk egy 2013as (hazsnaltauto.hu infó alapján) C-Elysée-ben az 1.6 VTI még a tu5jp4 motor utódja? Ha megbízhatóbb lehet akkor az is szóba jöhet.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
Steve_Brown #7549 üzenetére
Most provokálsz, hogy leírjam a véleményem ezekről a használtautó árakról?
Na jó. 3 millióért inkább fizess be egy új C3-ra és 15-25 évvel újabb technikát kapsz egy 8 évvel fiatalabb autóban. Persze a kézifék vagy a kulcs még lehet, hogy abban is egy régi Peugeot 406-ból van átemelve.
5 éves C-Elyséeket meg 301-eket 2019/20 környékén 2 millió körül vesztegették. Sokat futott cégeseket 1,2-1,5 millióért, csak vigye el valaki. Infláció ide vagy oda, sokkal többért biztos nem javasolnám most sem őket. Annyit viszont megérhet annak, aki olcsón fenntartható, egyszerű kocsit keres a végekre. Sok meglepetés tényleg nincs bennük.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Feketelaszlo #7548 üzenetére
Hm... 3 milliót megérnek ezek?
Az vicces mikor hirdetik Hockenheim felnivel. A már muxos de facelift előtti (2002) peugeot 206 bajuszkapcsolóival és boardjával szerelt 2017-es kocsit. A motortérben meg ott csücsül az NFU blokk ugyan azzal a folytószeleppel mint a korai 307-ben.
Basszus... Rákívántam, de tényleg megéri 3 milliót egy ilyen?
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
Steve_Brown #7547 üzenetére
EC5 NFP.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Feketelaszlo #7543 üzenetére
Melyik motorkód az NFU utódja a C-Elysée-ben?
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
vidaila #7545 üzenetére
Áttervezték, de pl. a műanyag láncvezető megmaradt.
A Puretech a rossz hírneve ellenére gazdaságosabb üzemeltetésre tervezett széria, mint az EP-motorcsalád. Könnyebben szerelhető és sokkal kevesebb alkatrészből áll (amíg nem kezdenek el az alkatrészek osztódni). Viszont a C4-esben pl. csak közvetlen befecskendezéses kivitel volt, amit nem javasolnék.
Épp azért is próbállak az egyszerűbb modellek felé terelni, mert a C-szegmensben nem igazán akad már olyan autó, amit Xsara költségekkel lehetne fenntartani, akármilyen jó állapotú példányt fogsz ki.De ha elhatároztad magad, akkor valóban az 1.4/1.6 VTi-t keresd.
-
vidaila
senior tag
Mi a helyzet a 2012 után gyártottakkal? Nem kapott valami ráncfelvarrást a VTI motor?
-
ftc
nagyúr
408-ról vélemény? Ismert hibák?
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
vidaila #7539 üzenetére
A Xsara szellemi utódja a C-Elysée volt. Konkrétan ugyanannak az 1.6 motornak a továbbfejlesztett változatával is árulták ami a Xsarádban van. Kicsit van ez az előítélet vele szemben, hogy fapados válságautó volt, de 10+ évesen kiült ülésekkel már sokkal kevésbé érződik a felszereltségbeli különbség egy C-Elysee meg C4 között, mint új korában.
Ha nagyobb kell, akkor is inkább a C3 Picassót, C4 Cactust vagy Peugeot 207 SW-t ajánlanám előbb, mert ehhez a platformhoz minden olcsóbb, mint az eggyel nagyobbhoz. A második generációs C4-ből keveset adtak el benzinesben, s még ebben a szűkebb halmazban is turkálni kell motorkódok meg állapot alapján.
De ha ki tudod vinni a járművet havonta 1x 30 percre autópályára, akkor dieselt is érdemes megfontolni. Ha mégis baja lenne, a részecskeszűrő tisztítás árak ma már sokkal kedvezőbbek, rutin művelet lett. A common rail befecskendező még jobban mumus, de már az sem milliós tétel. -
-
vidaila
senior tag
Sziasztok. Lassan eljön a perce, hogy 25 éves 1.6 16v-s Xsara-m lecseréljem.
Szemezgettem a típusok között és nekem a 2012 utáni C4-es tetszik nagyon. Tudnátok ajánlani milyet érdemes vennem a használt piacról? Mit érdemes figyelni, mik a típushibák? Milyen motort érdemes nézni?
(kis házi szerelős tapasztalatot szereztem xsara mellett, vezérműszíj, vízpumpa, futómű összes alkatrésze, váltócsere stb szóval ha nem nyűgösebb mint a xsara és házilag javítható nem ijedek meg ha foglalkozós)
-
zeon.hu
nagyúr
Sajnos nem az enyém...
-
Maulgar
tag
-
FeZ...
aktív tag
-
Maulgar
tag
Sziasztok!
Élő adatokra mit használtok? Tablet, meg valami wifi/bluetooth obd adapter lenne a legjobb + szoftver. Peugeot 3008 1.6 HDI 2010 -
Doki42
őstag
Sziasztok!
Adott egy 2004- es citroen c4 autó,
motorháztető nyitó bowden csere lenne,
hogyan kell nekiállni?
nem találtam ilyen videót,
a szerelőm sem csinált még ilyet.
Köszi! -
Llew
senior tag
Sziasztok!
8-10 bontó körbejárása, felhívasa után az eselytelenek nyugalmaval itt is megkérdezem:
Citroen Xantia 2.0 HDI kilométerórát nem tud vki? -
Hauptmann
veterán
válasz
Feketelaszlo #7524 üzenetére
Az általam a napokban bedobott servicebox pótlékot tedd be.
-
zeon.hu
nagyúr
válasz
Feketelaszlo #7524 üzenetére
Moderátort keresek topik: [link]
Itt kérj véleményt és hogy tegyék be összefoglalóba. -
dik
őstag
Ilyesmit próbált már valaki? Képek alapján jópofa valaminek tűnik... [link]
-
-
dik
őstag
válasz
SpongyaBob #7509 üzenetére
Nem találom a számot hol van pontosan? Delphi pas..... bla bla van benne amit látok ja meg mikori gyártás látom benne. A nyelvet miként kell kiszedni, hogy át lehessen tenni? Bár épp vásznas gumival megjavítottam. Réginél ezzel a módszerrel elvoltam pár évet, bár nem volt gyári kinézet az tény. De működött és örültem...
Ehhez rendelek a temuról mert az csak jobban néz ki és nem sokban kerül.
Az ali nekem tiszta külföldi.
Magyarul lenne írva érteném is miről vakerál...
Ja igen meg kellene link temus a kis emblémát hol tudnám megrendelni.... -
Thocy a ZAGY
tag
Egy normális kulcsos/záras szaküzletben ennek kb. a duplájáért át is szerelik neked garanciával. Nekem 5000 körül volt nagyjából egy éve Győrben. Citroen logo nincs rajta, de egyébként ránézésre/tapintásra nem nagyon van különbség. A gyári 17 évet bírt, ha ez tudja a felét, már kibírta az autó nyugdíjazásáig. Én ilyen kis tételnél nem vacakolnék kínai rendeléssel, mert ha mégsem jó, máris elbuktad az árelőnyt (20-30 ezres különbség már más tészta lenne).
-
SpongyaBob
veterán
A lényeg, hogy nézd meg a jelenlegi ház milyen. Ha kinyitod a bicskakulcsot van a házban a szár alatt van egy négyjegyű szám. Pl nekem 0523. És ugyanolyat kell rendelni. Aztán átrakni az elektronikát meg a szárat. Kis Citroen logót is lehet bele venni. Olyan lesz mintha gyári lenne
Új hozzászólás Aktív témák
- Egérpad topik
- Napelem
- Milyen monitort vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Filmvilág
- Autós topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- További aktív témák...
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- DELL Precision 7540 i7-9850H Quadro T2000 16GB 512GB 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- iKing.Hu - Motorola G86 5G Dark Blue Használt, karcmentes állapotban 8 GB RAM / 256 GB tárhely
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest