-
Fototrend
Peugeot / Citroën / DS topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
válasz
gainwardgs #7735 üzenetére
Szám se kell, felnyitod a motorháztetőt, leveszed a motortakaró műanyag burkolatot, odanézel az olajbetöltő, vagy az 1-es injektor melletti vezérlésburkolat kiképzéshez, a régi sima íves, az új, javított változat már egy dupla dudoros megoldás, ebből 10000%, hogy vagy a régi, vagy az új vezérlés van fent.
Kicsit hátrébb látszik is, hogy maga az alkatrész is 24-es évjáratú, szóval ezt már javították, amúgy kb 1.5 hónapja van itthon is visszahívás, ha nem érted még el a 240 ezer km-t, akkor bármelyik citroen szerviz ingyen és bérmentve cseréli az új láncra meg az új hozzá kapcsolódó dolgokra, többek között a szelepfedélre is az egész kócerájt.Amúgy a régi 1.6-osokhoz képest túl sok bajuk van ezeknek, a 2 litereshez képest meg végképp, amíg azok elmennek 500 ezret különösebb gond nélkül, ezek a fleére vannak tervezve, a rendszeres 10-12 ezres olajcsere mellett talán kitolható 350-ig a dolog, d eutána úgyis lesz vele valami...
-
nozs23
addikt
Sziasztok!
Most tervezek venni egy 2022/05 308-ast 1.5 BlueHDi. Van ugye ez a visszahívás: [link]
Amikor lecsekkolom a Peugeotnál alvázszám alapján, akkor azt írja, hogy "Autója nem érintett egyetlen visszahívásban sem" Mi lehet az oka? -
Attila96
újonc
Sziasztok!
Van egy 2004-es Citroën Xsara N1-em, és a bal első ülés háta sajnos nem marad a helyén, hanem teljesen hátradől. Még nem szedtem szét, és nem találtam erről videót. Gázrugó van benne? Valaki tapasztalt már ilyet, és meg tudná mondani, mit kell cserélni ilyenkor?
Előre is köszönöm a segítséget!
-
Rick4
félisten
válasz
Kakaduku #7729 üzenetére
Az olajfolyást alulról nézted, vagy csak felülről benéztél, és nem volt olaj sehol? Hidegindításnál az első pár pöffenésre nincs kékes szín a füstben? Ha egyik reggel úgy állsz, hogy a nap az autó hátulját világítja, kiválóan meg lehet figyelni.
SteveBrown: 2015-ös 1.6 TDCI Transit Connectem, amiben gyárilag a psa DV6-os 116 lovas változatú 1.6HDI-je van, új korában, még a gyárban kapott turbót, 230 ezernél járok, és ugyan már párás a gégecső, sőt, a redőkben is meg- megül egy kis olaj, de még mindig nem mérhető az olajfogyi, két csere (10k km) között nem is látszik a szint csökkenése, múltkor megnéztem, még lógni se lóg a tengely, a 2 literes HDI C4 Grand Picassomban (AHX, 150 lovas dízel) 230-nál még a gyári turbo van, ott tök száraz minden, szintén nincs olajfogyi, mivel a torbo a motor mögött van, ott nem kotorászok.
Az 1 deci/1000km az egy olajcserénél már látszik, mert csereintervallumtól függően 1-1.5 liternyi is hiányozhat, ott nagyobb baj lesz, mint a turbo, bár ennyi ffogyival még épp nem füstöl kéket.
-
Kakaduku
senior tag
Sziasztok! Segítséget, illetve tanácsot szeretnék kérni. Van egy 2017-es Peugeot 308-asom 2.0 Hdi motorral.
Ha jól tudom, akkor nem szabadna az olajat fogyasztania, de mégis van, körülbelül 1 dl / 1000 km.
Sehol nem folyik az olaj a motortérben, szóval valamiért csipegeti. Jelenleg 167000 km van az autóban.Gyári specifikációjú olajat kapott a legutóbbi két olajcseré él viszont a márka nem Total volt, hanem Motul és most Petronas van benne. Okozhat ez olajfogyasztást?
Ugy gondolom nem olyan öreg és a kilométer sem indokolja a motor megbontását, de ki tudja.
-
pontyos
senior tag
Sziasztok!
2023 as Peugeot Partner kisteherben szeretnék pollenszűrőt cserélni, de nem tudom pontosan, hogy hol található. Találtam pár videót, de pont a Partner 2023 at nem találom. Biztos tudja valaki melyik személlyel lehet egyforma.
Köszi előre is! -
Rick4
félisten
válasz
Steve_Brown #7723 üzenetére
A komplett szett Ű(az nem ez, hanem kb 8X ennyi cucc) műanyag dobozban 36800ft+ posta, és holnap után nálad van a szett.
-
Steve_Brown
senior tag
Sziasztok!
RFN-hez keresek vezérlés rögzítőt, de rendelni se nagyon tudok. 2 hetet mondanak rá. Valakinek van esetleg kölcsön vagy tud valami forrást rá? Ilyen kéne. -
Status update
Roviden: siker. Koszi a topikos otleteket is.
Egyik baratom segitett, kiderult, hogy tenyleg csak annyi volt a gond, hogy a kezem egyszeruen nem fert oda, hogy ra tudjak fogni. Szimplan egy 2 reteszes bajonettzar volt, kb 5 perc volt a 2 izzo csereje es ellenorzese. -
Rick4
félisten
-
válasz
MasterMark #7715 üzenetére
Azt mondod siman mintha egy csavart tekernek ki?
-
válasz
Feketelaszlo #7713 üzenetére
Halogén izzós igen.
-
Van rajta egy felirat
AI ezt mondja
A képen látható PA6.6 feliratú csatlakozó egy tipikus autóipari műanyag gyorscsatlakozó, amelynél a leválasztás menete a következő:
Biztosító fül megnyomása: A csatlakozó tetején vagy oldalán található egy rugalmas fül (a képen felül, ahol besüllyed), amit be kell nyomni hüvelykujjal vagy egy csavarhúzóval finoman.
Húzás: Miközben a fület lenyomva tartod, húzd egyenesen kifelé (hátrafelé) a csatlakozót a foglalatról. Ha helyesen nyomod a fület, a csatlakozó kicsúszik.
Ne erőltesd: Erős rángatás helyett inkább győződj meg, hogy a fül teljesen lenyomva van, különben a csatlakozó letörhet vagy megsérülhet. -
Rick4
félisten
Ha nekem ilyen problémám van, egy csőből 3 perc alatt kalapálok kiszedő szerszámot, beleflexezek egy 3mm széles csíkot, ahol majd a kábel lesz tekerés közben, benyúlok vele, és kitekerem. Nekem is nagy kezem van, sok sok estben vitte le a sorja az ujjaimról a bőrt, kreatívnak kell lenni.
-
Rick4
félisten
Szerintem ez bayonettzáras, azaz eltekered kb 25°os órajárással ellentétesen, és kihúzod. De ez semmi egy 15-ös Transit Connect H15-ös DRL izzójához képest, ami úgy jön ki, hogy először benyúlsz a 8cm átmérőjű lyukon, lehúzod függőlegesen lefelé az elektromos csatit, ami az izzó érintkezőire, és a foglalat kis csonkjára egyszerre megy rá, tehát rádugva működik, de mellé magát az elforgatást is blokkolja, ha ez megvan, elfforgatod ugyanúgy, és ki is jött.
-
Rég jártam erre
Ma reggel amikor elmentem tankolni akkor vettem észre, hogy jobbra irányjelzésnél furán gyorsan kattog. Na mondom tuti elment valamelyik izzó. Igazam lett, a jobb első lámpánál lévő megadta magát. Na most elméletben könnyű cserélni, egy 2013-as Peugeot 3008-ról van szó. De a kva anyját aki ilyen kis méretű lyukba rakta bele az egész rendszert. Van valami trükkje, hogy a jó francba kell lehúzni a csatit az izzóról? (első gondoltam, hogy össze kéne nyomni azt a 2 kis fület) Ami gond, hogy elég mélyre kell nyúlni és akárhogyan csavargatom a kezem kisebbre egyszerűen nem bírok ráfogni erre a rohadt csatlakozóra
Itt egy fotó, hogy nézne ez ki -
Rick4
félisten
válasz
Steve_Brown #7702 üzenetére
Egyrészt ha panelben élnék, minden más lenne, de mivel nem élek, igazából ezzel nem kell foglalkozzak.
Másrészt útbaesik nyilvános supercharger, tehát odáig kell számolnom csak a problémás részével, de az se problémás, mivel van 3 fázis, és ettől függetlenül lesz napelem is, azaz ebben az értelmben véve odfafelé annyi elektron kell, mai a töltőig kitart, ott megállok, kaja, pisi, és mehetek tovább, szerencsére 20 éve itthonról dolgozunk az asszonnyal, szóval ezek ilyen előre ffixen tudott utak, amire nem gond felkészülni, már ami az előző esti 20 másodperces ofdafigyelést illeti, utána útközben nincs gond, hazafelé meg megtöltöm annyira, hogy elég legyen hazáig, utána napokig a helyben futkosásra meg a visszaútra, ha gáz van, van még 5 autó, szóval beülök egy másikba, és megyek.
Nekem ezek arra kellenek, hogy értékcsökkenés legyen, de ha évi 1M-s üzemanyagköltségből csak 900K marad, azt is jó.
Amúgy ha tehetem, nem ülök autóba, mert autóalkatrészekkel foglalkozunk, és reggeltől estig foglalkozok épp eleget az autókkal. -
Rick4
félisten
válasz
Steve_Brown #7699 üzenetére
A kétlityis fogyi lett külön kihangsúlyozva, kellően erős érv ez a családok többségénél is, bárhogy is van árazva maga az autó, sokan hozzájutnak még mindig olcsón gázolajhoz, akár ő, akár a rokon, de mindig dolgozik valaki olyan helyen, ahol ez megoldott.
Ugyan nekem ilyen lehetőségem nincs, de ha lenne, akkor s efoglalkoznék ilyesmivel, viszont semmilyen körümények között nem vennék benzines autót, sőt, épp most nézek Tesla X-et, mert van sok bevételi oldal, és kell a másik oldalra is elszámolnivaló, van 20.5M-ért egy viszonylag fiatal, de ingyen töltős, és mivel minden autóm céges, az ára leírható költségként, (évi 20% érétkcsökkenés) és hiába fizetem ki több évre előre a plusz vételárban az ingyen töltést, mivel így vételár, ezért azt is le tudom írni, míg töltögetve, külön fizetve sokkal nyűgösebb lenne. Szóval én megértem azt, aki a drágábbat veszi, hiszen a történet előbb vagy utóbb össze kell tlaálkozzon a magasabb vételár- olcsó üzemeltetés grafikonon...Egyébként az emberek többségének a fejében a VTI még mindig egyenlő a tiltólistás autókkal.
-
ftc
nagyúr
válasz
gainwardgs #7698 üzenetére
persze mi másnak volna értelme
Amit nem próbáltam még az az aditiv... bár normális tesztet nem láttam mennyire gátolja a kristályosodást...
Amúgy továbbra se értem, hogy miért nem javítottak a tartályon. Gondolok itt szerelhetőség...
Van valakinek 408-al tapasztalata?
-
Steve_Brown
senior tag
Kitárgyaltuk már, hogy ez az 1.6 VTI ami a C-Elysee-ben és a 301-ben van lényegében egy NFU amin van 1 darab VANOS kerék. Szóval ez az 1.6 motor elvileg pont, hogy atombiztos esetünkben, nem keverendő össze a többi VTI-vel.
A másik, hogy lassan 10 éves öreg euro 5-6 dízeleket hasonló futással még feljebb árazza a piac. Szóval oda már be van árazva az alacsonyabb fogyasztás.
-
ftc
nagyúr
Mióta cseréltem tartályt én betartom a 4-5 tankolás után az AdBlue töltést... Effinoxról még nem halottam... Van rá még 1,5 évem eladni
A 208-ban most cseréltettem vezérműszijt... 550EUR-om bánta
Eredeti alkatrészek...szervizes szerint utolsó utánni pillanatban voltam.... már néha írta az olajnyomást...
-
Rick4
félisten
válasz
Steve_Brown #7695 üzenetére
Szerintem a többség nem akar VTI motort, a maradéknak is van annyi esze, hogy uigynaezt az autós megveszi a világbajnok 1.6 dízellel, és 2 liter kevesebb üzemanyaggal járva spórol egy 10 ezres olajcsere alatt 120 ezret.
-
Steve_Brown
senior tag
-
Rick4
félisten
válasz
Steve_Brown #7693 üzenetére
Annyira hirdetik, hogy:
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Steve_Brown #7553 üzenetére
Ezt a kocsit még mindig hirdetik. Miért nem kell vajon senkinek?
-
Rick4
félisten
válasz
BigBlackDog #7691 üzenetére
Az annyira fiatal autókat a max 10 évesekre értettem. Azok már oitt vannak a jelenleg újak szintjén, a biztonság az első, de nem, szeretnék a régiekkel vergődni karosszéria problémák, általános gyenge anyagminőség, szétkopó belső miatt, ezért nem vennék régebbit.
Én alkatrészekkel foglalkozom, a haverom Budaörsön meg ilyeneket javít, de mindenki nyakig van melóval, nem kell új ügyfél így sem. -
Rick4
félisten
válasz
BigBlackDog #7687 üzenetére
eolys inkább 300 ezer környéke, és cserélni s ekell, fel kell tölteni, és rátanítani, hogy tele van. Ja, és alapvető, hogy amikor ütes a tank, akkor tele kell tankolni, és ennyi, szerintem ez anormális üzemeltetési körülmény, de az eolys is ezt szereti.
Kár tiltólistára tenni, mert az adblue-t tudják már márkaszervizen kívül is javítani, és jóval modernebb autók vannak 14-től, mint előtte.
Persze a büdzsé felülírja, mi van egyáltalán képben, ha az szűk, akkor adblue-s úgyse játszik.Nekem kettő is az, egyiknél 149-nél volt tartálycsere 430-ért, majd 23 hónap múlva újra kuka, megint csere... A márkaszerviz erőlködött, hogy erre 1 év gari volt. Mondom az lehet, de 2 év szavatosság jár, és én annak terhére szeretném cseréltetni, 3-4 napig diskuráltak, hogy lehetne kibújni ezalól, de nem lett meg a megoldás (hogy is lehetett volna) és cserélték. A másiknál meg semmi baja 230-nál sem, a múltkor még olajcsere alatt lekaptam az adblue injektort is, hátha, de semmi kristály.
A töltés nálam jól bevált módszer alapján működik.
Bejelez a kocsi, hogy utána kellene tölteni, megyek még vele kb 800-1200km-t, ameddig a csipogás már zavar, utána kap 10 liter adbluet, sima akármilyet. Nincs vele semmi. A másikon szerintem attól fittyedt meg a tartály, hogy csurig töltötem, gondoltam az lesz a tuti, de kb 4-5000km-rel később vége lett. Na azóta nem csinálok ilyet, és nincs gond.
Javítások 170-200 ezres környékén vannak. Audihoz, mercihez annyiért egy kilincset kapsz esetleg.
Szóval csak ezért elvetni egy jó autót kár lenne. -
Hauptmann
veterán
válasz
BigBlackDog #7684 üzenetére
Az eolyssal nincs baj, kevered az AdBlue-val, az szeret kikristályosodni, és hazabaszni a szivattyút. De az csak Euro6-ban van tudomásom szerint.
-
Rick4
félisten
válasz
BigBlackDog #7684 üzenetére
Ami fontos lehet, hogy 2011-től már javították a turbo olajozócsövénél a csőszűrős problémát, ha rendesen van olajszere csinálva, elmegy 500 ezret. Szerintem eolys már a 2010-es évek elejétől volt, szóval az lesz benne, de ezen túl sok aggódnivaló nincs, nem nyűgös, és nem drága, 2db 14-es C4 grand picassom van a 2 literes motorkkal, sok éva alatt és 2X 235 ezer km-nél még sosem találkoztam az eolys zacskóval.
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
1.6 HDi (EURO5) motor mennyire megbízható egy 2011-es Berlingóban? Milyen típushibái vannak, mire érdemes figyelni? Jól sejtem, hogy még részecskeszűrő nélküli változat?
Ha mégis részecskeszűrővel szeretl, akkor van már a "Eolys" folyadék is?Illetve még egy kérdés; tempomat utólagos beszerelése mennyire bonyolult/lehetséges egy ilyen Berlingoba, illetve milyen összeggel érdemes számolni?
-
vzozo
senior tag
válasz
proof88 #7682 üzenetére
Automata váltós autónk van, szóval eleve úgy nyomom meg a start gombot, hogy a fékre lépek, és emiatt egyből indul a motor is. Csak gyújtást nagyon ritkán adok rá, kb. sose. Szóval erre nem tudok érdemben reagálni.
Hibákat nem tudok visszanézni, hacsak nincs vmi mágikus kód a UI-hoz.
Odahaza van egy nagyon minimál OBD adapterem, de most "nyaralunk", szóval kb. semmi sincs kéznél.
-
proof88
addikt
Olajszintet az én autóm nem néz beindított motor mellett, csak indítás előtt, mikor a gyújtást kapcsolom. Nem is érdemes szintet nézni beindított motor mellett, viszont olajnyomást meg nyilván csak beindított motor mellett néz.
Ha olajnyomás probléma van, akkor elvileg a STOP felirat is megjelenik a kijelzőn, de lehet a te autódban már máshogy van a dizájn.
Csak úgy tudom elképzelni hogy beindított motor mellett olajszint hibát kaptál, hogy amikor ráadtad a gyújtást, gyorsan már indítottad is a motort, így az olajszint kevés figyelmeztetés már a járó motor mellett jelent meg.
Egyből leállítottam a motort és megnéztem a nívópálcával, tényleg a minimumon állt a szint.
Egyébként szerintem önmagában az még nem kellene elégtelen olajnyomás problémát okozzon, hogy a nívópálca minimum vonalánál volt az olaj. De az biztos hogy neked már teljesen más motorod van mint nekem.
Viszont a fedélzeti számítógépben nincs valami menü valahol ahol vissza lehet nézni a warningokat? Nekem van ilyen, de ha nincs, akkor diagnosztika lehet megmutatja eltárolt hibaként.
-
vzozo
senior tag
válasz
Steve_Brown #7673 üzenetére
Kösz mindenkinek, eleve 5 literes kiszerelést vettem olajból, majd méregetek és töltök vissza, ha kell.
Az 5 másodperces mérés az folyamatos, tehát nem csak indításnál? Akkor szvsz jók vagyunk, mert az utolsó autópálya etapon (kb. 300km egyben) nem volt semmi gond, csak másnap reggel, amikor indítottam az autót.
Fura hangja azt mondanám nincs. Legalábbis nem másabb, mint eddig, és habár az autókhoz hülye vagyok, azt hiszem az ilyesmit észrevenném.
Viszont arra továbbra sem emlékszem, hogy mi volt a pontos hibaüzenet... Oil pressure low vagy oil level low. És a gépkönyv sem nagyon segít (nem találtam benne egy felsorolást minden hibaüzenetről), illetve a google sem segített. Azért a paranoia most bennem van.
-
gainwardgs
veterán
-
ptesza
senior tag
válasz
gainwardgs #7678 üzenetére
Inkább legyen mindig tele. Kevesebb levegőt kap és úgy nem kristályosodik annyira. (mondom én...) Viszont a Total clearnox ajánlott. Azt használom én is. Negyed kanna maradt, de most nemrég öntöttem bele. Nagyon minimálisat találtam a kupakban.
-
gainwardgs
veterán
válasz
gainwardgs #7677 üzenetére
Még egy kérdés adblue utánpótlás
Engedni kell míg szól az autó, aztán beleönteni a full 10litert, vagy figyelni kell aztán fokozatosan 3-4 literenként utána kell önteni -
gainwardgs
veterán
508, 2.0 bluehdi 150le mire kell figyelni?
Jó minőségű üzemanyagot halottam, rendszeres olajcsere, nemrég tértem át ineo rcp 5w30-ra.
Hűtőfolyadékot mikor szokás cserélni
2év
Kékes peugeot g33 van most benneValami egyéb
-
proof88
addikt
Olajszint figyelést már nem raknak ezekbe, hogy inditás előtt szóljon hogy kevés az olaj? Még a 2004-2008 környékiekben van ilyen.
Steve_Brown: ezt mikor vezették be ezt az 5 mp-es témát? Vagy Citroennél más lehet? Persze csak a saját 2006-os C4-emből tudok kiindulni, de ott 5 mp-en belül elő tudom hozni az elégtelen olajnyomás hibát, nem rendeltetésszerű használattal.
-
Attila96
újonc
Sziasztok!
Van egy 2004-es Citroën Xsara N1-esem, és szeretném leszerelni a féknyerget. Tudnátok segíteni, hogy milyen méretű Torx kulcsra van szükség a leszereléshez?
Előre is köszönöm a válaszokat! -
Steve_Brown
senior tag
Nem emlékszem a pontos hibaüzenetre, lehet olajnyomás alacsony volt. Egyből leállítottam a motort és megnéztem a nívópálcával, tényleg a minimumon állt a szint.
Pezsóéknak van egy furcsa szokása, hogy csak akkor szól az ECU/központi kijelző, hogy alacsony az olajnyomás ha már legalább 5 másodperce nincs.
Azért mondom, hogy ha az elmúlt 2000 kilométerben úgy jártál vele, hogy minimumon volt a szint és adott esetben el tudott "libbengetni" terhelésen akkor azt a csapágyak nem köszönték meg.
Úgyérted a motor szétcsapta / megette saját magát?
Ha alapjáraton maxon lévő olajjal még van olajnyomásod akkor inkább azt mondom, hogy "határozottan nem tett jót neki ez a kis kaland"
Kb. egy hónap múlva lenne esedékes az éves szerviz, addig még jó 3k km bele fog menni.
Jó hát ez van, valószínűleg előbb lesz szar hangja minthogy kijöjjön a hajtókar a blokk oldalán.
De ha azt mondod, mondjátok, hogy itt komoly dologról van szó, akkor hétfőn nekiállok PUG szervizeket hivogatni a környéken, hogy hova tudom ASAP bevinni.
Nem szükséges. -
ParmaBoy
tag
Ha jol ertem akkor 17k alatt evett meg 2l olajat. Ez meg szodaval elmegy, en ratoltenem, h maxon legyen es egy ezres mulva mernek. Innen latni fogod, h mekkor az olajfogyi (a regi, tulhordott olajjal), lehet aggodni avagy sem.
De 10,max 15k utan cserelnem, a hosszu elet titka. -
vzozo
senior tag
válasz
Steve_Brown #7670 üzenetére
Mennyi volt eddig a periódus?
20k km / éves olajcsere, mivel kb. ennyi az éves futásunk, ezért a rendszeres szervizelés lefedte ezt.
Én jobban aggódnék az olajnyomás hiba miatt.
Nem emlékszem a pontos hibaüzenetre, lehet olajnyomás alacsony volt. Egyből leállítottam a motort és megnéztem a nívópálcával, tényleg a minimumon állt a szint.
egyből ereszteném le az olajat és keresném a reszeléket benne.
Úgyérted a motor szétcsapta / megette saját magát? Kb. egy hónap múlva lenne esedékes az éves szerviz, addig még jó 3k km bele fog menni. Alsó hangon egy ezres, mivel haza kell mennünk Németországba... De ha azt mondod, mondjátok, hogy itt komoly dologról van szó, akkor hétfőn nekiállok PUG szervizeket hivogatni a környéken, hogy hova tudom ASAP bevinni.
-
Steve_Brown
senior tag
Mennyi volt eddig a periódus? Ha 10 ezrenként fixen cseréltetek olajat akkor pech, valószínűleg a turbó szórja. Ha 30 ezres volt tartva akkor megkopott annyira a motor, hogy már egye.
Én jobban aggódnék az olajnyomás hiba miatt. Biztos volt eddig megfelelő kenése (főleg fordulaton) egyből ereszteném le az olajat és keresném a reszeléket benne.
-
vzozo
senior tag
Sziasztok! Ma életemben először indítás után egyből olajnyomás hibát kaptam, szóval (másik autóval) el olajat szerezni, és kb. 2 litert bele is töltöttem a motorba.
140k km, 2016-os PUG 308 SW, 2.0 dízel. Éves karbantartás, olajcsere mindig megvolt.
Látszólag a motor nem engedett olajat, egész éjszaka ugyanott állt a kocsi, semmit se látni alatta.
Mik erre a kilátások? Esetleg a szerviz elkefélte az utolsó cserét / kevesebbet töltött bele, vagy kezdjek lélekben komolyabb hibára gyanakodni?
-
zeon.hu
nagyúr
Grand Picasson a hátsó ablaktörlő a holtpontról visszafelé kattan egyet.
Bent ülve hang alapján a lapátra tippelek, de látszólag semmi baja.
Ötletek esetleg? -
vidaila
senior tag
Én most rendeltem egyet (szerintem nem EU raktárból) ha megérkezik akkor szívesen kölcsön adom.
-
válasz
Steve_Brown #7663 üzenetére
Igen, arra rátaláltam én is, de abból melyiket szabad megvenni? Ami alin van 30-40ért, azt ugyan az ami az emagon 120ért?
-
Tudtok ajánlani Peugeot 807 (2002es gyártmány) olyan ODB kábelt, ami működik? Az se baj, ha nem 50k
Köszi -
-ZeeZee-
senior tag
Sziasztok!
Van egy 2006/2007-es Citroen Xsara Picasso-m (ami már nem nálam van, ezért nem tudom pontosan az adatait...)
A fűtés állító csappantyú (ha ez a neve) eltört. Honnan tudnék szerezni másikat? Ebay-en próbáltam keresni, de nem találtam, csak hasonlókat, pont ilyet nem. Mellékelek egy képet:
-
Nem akarlak semmibe belevinni előre, ezt egy tapasztalt szerelővel beszelném meg aki Peugeot vonalon mozog.
Én csak a C5ös Facebook csoportok tapasztalataiból indulok ki, nekem a 2.0 bhdi nem favorit a 2.2 után, hiába euro6 már. Totál átlag felhasználó vagyok, max skillem az olajcsere, néhány szenzor, akksi csere, meg egy folytoszelep volt eddig, meg ilyen androidos fejegységet betákoltam magamnak. Gyári diagot ismerem, de a legális ára miatt most pl Thinkdiag2re váltottam.Az érdemes e cserélnihez még: nézd meg mennyi a gyári alkatrész ára, mostanában azért sajnos a nem gyári cuccok minősége ótvar szar tud lenni még akkor is ha nem a polc aljáról választasz. Főleg ha elektromos alkatrészt is tartalmaz, bár pl. ATE féktárcsán kívül eddig mind egy satut bírt az elmúlt 3 évből, kár hogy ezt a szerelőm nem elsőre tanulta meg
-
válasz
gainwardgs #7656 üzenetére
Az nem sok szerintem, nekem 2.2n 360e km-nél köszönt el a gyari EGR, 200km/100ml elment a hűtőfolyadékból.
-
válasz
Feketelaszlo #7652 üzenetére
Köszi!
A vízszivattyúval lehet/kell valamit kezdeni, vagy figyelnibrá?
Lehet / érdemes fémlapátosra cserélni? -
Feketelaszlo
senior tag
-
válasz
gainwardgs #7650 üzenetére
Mármint az oldalablakok az ajtóba?
uhh, értem. Köszi!
Gobdolom, nem horror összeg abjavítószett. -
válasz
gainwardgs #7648 üzenetére
Milyen ablak esik be, hogy?
-
válasz
gainwardgs #7646 üzenetére
Köszi szépen!
Igen, segítettél!
-
gainwardgs
veterán
Nemrég vettem ilyet 2016, 150 lovas bluehdi sw, manuális 6 sebességes.
1. Ha jól rémlik az első sárvédők elülső ívei hajlamosak a rozsdára a rossz kialakitás miatt, az ív belső lapos felén megül a sár, víz és egy idő múlva elkezd rohadni.
2. Adblue valóban problémás, az enyémben is már a második tartály van, előző tulaj cserélte 100000km körül.
Állítólag az egész tartályt cserélni kell, picit zsebbe nyúlós művelet.
Biztosan ki lehet iratni stb. de ebben nem tudok nyilatkozni.
Előző tulaj javaslata, hogy csak total clearnox menjen bele, valamint minőségi gázolaj (nála csak maxmotion ment bele), sajnos ez már delphi rendszer ami állítólag kényes az üzemanyag minőségre.
Ahogy olvastam hajlamos víz fogyasztásra, műanyag termosztát ház, egr-hűtő a főbb források.3. Szerintem megoldható, de minek
nemrég voltunk 2200km-ert vele 4személy+fullra pakolva sem éreztem hogy kevés lenne a motor teljesítménye, sőt.
4. Beltér szerintem egész rendben van így 170000km után is, anyagok nem rosszak, egyedül váltógombon látszik nagyobb kopás, de az viszonylag olcsón cserélhető.
Nyöszörgés nálam első utastér lámpánál volt egy pici, viszonylag könnyen orvosoltam.Javaslom lépj be 508-as fbook csoportba, ott lényegesen több információt kapsz szakiktól
Egyelőre nekem bevált, nyaralás alatt kiválóan teljesített 2200km/4.5l átlag vegyesben.
Állítólag még a 2.0l dízel 163lovas verziója a nyerő motor itt, az eu5 verzió adblue nélkül.
Remélem tudtam valamelyest segíteni
-
Sziasztok!
2015-2017 közti (facelift) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (150ló) autó vásátlásán töröm a fejem kézi váltóval.
Nincs konkrét tervem felszereltségi szint terén, amiben ez a motor+váltó van, az nekem mind jó. Az üvegtető, vagy bármilyen kinyitható tető előny, de nem feltétel.Több kérdésem is lenne:
1.) Rozsdára menniyre hajlamos ez a típus?
2.) A hajtáslánccal az adblue tartály nyűgjein kívül milyen gondok lehetnek?
3.) Azt olvastam, hogy a 150 lovas motor szoftvereen 180 lovassá alakítható. Ez kamu, vagy igaz?
Ha igaz akkor milyen kockázatokkal jár kéziváltós verziónál?
4.) A beltér menniyre tartós? Nyikorgások, nyöszörgés, üvegtető beázás, esetleg puha anyagok kopása, ragacsossá válása?Bármi egyéb, amit tudnom kell, mielött elszánom magam a típus mellett?
Ezer köszönet!
-
Feketelaszlo
senior tag
Peugeot / Citroën / DS topik összefoglaló
Hasznos információk:
Felhasználói kézikönyvek több nyelven: [Peugeot] [Citroën] [DS] [Opel]Visszahívás ellenőrzés alvázszám alapján: [Peugeot] [Citroën] [DS] [Opel]
Korábbi árlisták és katalógusok (német nyelven): [Peugeot] [Citroën] [DS] [Opel]
Elektronikus szervizfüzet fiók: [Peugeot] [Citroën] [DS] [Opel]
ServiceBox fiók hozzáférés már nem nyilvános. Helyette robbantott ábrás alkatrészszám kereséshez javasolt: PartSouq
A Stellantis márkákról nagy vonalakban:
Peugeot: A Peugeot-t egy "Made in France" márkaként próbálja pozícionálni a csoport. Bár a kisebb (208, 2008) típusok egy része külföldön is készül, a középkategóriától felfelé igyekeznek Franciaországban tartani az értékláncot.Citroën: A Citroënnek gazdaságos családi autóként igyekeznek piacot találni. Nincs már hidropneumatikus futómű, sem fix kormáyközép, helyette a Kacsa filozófiáját továbbvíve a 21. századi ember mobilitási szükségleteit kedvező áron kielégítő típusokat gyártanak.
DS: A DS célja extravagáns, prémium autók gyártása szabványos Stellantis alkatrészekből, de előremutató extrákkal és igényes kárpitokkal valamint beltér burkolatokkal.
Opel: Bár ennek a topiknak nem témája az Opel (lásd Opel topik) az aktuális stratégiában a Peugeot kiegészítő márkájaként szerepel, hasonló árkategóriában. A franciás ergonómiai és formatervi próbálkozások átvétele helyett a németek szabad kezet kaptak, hogy a saját vevőkörük igényeinek tervezzenek a közös platformokra.
Régebbi típusok (EURO6 előtti) ismert hibái:
Bajuszkapcsoló: Az irányjelző hibája gyakran visszavezethető zárlatos vagy kopott bajuszkapcsolóra. Természetes elhasználódás, de karbantartással megelőzhető vagy utólag javítható.BSI reset: A BSI a PSA járművek központi vezérlőegysége melyre a járművillamossági alkatrészek jelentős része csatlakozik. Javítása szoftveresen felszerelt szakműhelyt igényel, mivel az egység az alvázszámhoz van kódolva. Viszont már önmagában az újraindítása hibás távirányítótól kezdve nem működő műszerfalig is számos furcsa elektromos bakit orvosolhat.
Eolys-folyadék: Bizonyos diesel motorokat nem csak részecskeszűrővel, de ún. részecskeszűrő-adalékkal is felszereltek. Ennek befecskendezése csökkenti a részescskeszűrő regenerációs hőmérsékletét. Ez az adalék nem összekeverendő az SCR-katalizátoros autóknál használt AdBlueval! Az Eolys-folyadék a hátsó tengely előtt, az üzemanyagtartály közelében található. Jellemző csereperiódus 100.000 km,
Fontos, hogy a tartályban nincs folyadékszint érzékelő - helyette a tanksapka nyitási gyakoriságából becsüli meg a fedélzeti számítógép a hátralévő mennyiséget! Ebből következik, hogy ha valaki gyakran tankol kevés üzemanyagot akkor akár 20-25.000 km után is hibaüzenetet kaphat.Hátsó híd: Széttartó hátsó kerekekből vagy egyenetlen gumikopásból lehet következtetni a hibára - ma már számos szerviz is szakosodott a gazdaságos javításra. Mivel a hiba a hátsó hídba bejutó koszból és nedvességből fakad, így megelőzhető a kerékcsapágyak ~60.000 km-enkénti cseréjével.
2.7/3.0 V6 HDi motorok: A Land Rover, Jaguar és Ford mellett drágább Peugeot és Citroën típusok is használták az ún. "Lion V6" motorokat. A típus konstrukcióhibás - a főtengely kenése elégtelen, mely hosszú távon a csapágyak bemaródásos tönkremeneteléhez vagy akár főtengely töréshez is vezethet. Szakértők az olajcsere periódusok lerövidítését, az olajszivattyú rendszeres cseréjét (különös tekintettel az olajszivattyú tömítéseire) és kímélő használatot javasolnak az élettartam meghosszabbítására.
SensoDrive/2TR váltók: A 2000-es évek elejétől kisautókban használt könnyű, automatizált manuális váltó. A megfogalmazás fontos: tehát nem valódi automata váltóról van szó, hanem egy robotváltóról, melyben fuzzy logika próbálja meg kitalálni, hogy melyik sebességben kéne lennünk. Ez jobb esetben csak "bólogatós" menetdinamikában, rosszabb esetben drága szervizköltségekben is testet ölthet, mert a "mesterséges intelligencia" nincs tekintettel a kuplung egészségére. Kalibrálását vagy szoftverfrissítését szakműhely tudja elvégezni, de néha a BSI reset is segíthet. MCP6 néven egészen a közelmúltig hasonló felépítésű váltó már jobb megbízhatósággal is beépítésre került.
Prince motorok: A PSA-BMW közös fejlesztésű, 1.6 THP néven is ismert közvetlen befecskendezéses turbó motorja Vanos vezérlésállító rendszerrel. A korai évjáratok különösen problémásak. A teljesség igénye nélkül gyakori: kokszlerakódás, a vezérműlánc megnyúlása, vezérműlánc vezető törése, vízszivattyú hibája, a rossz kenés miatti turbó hiba, okoskerék, PCV szelep vagy épp maga a befecskendező.
A motor több fejlesztésen is átesett - a 2015 utáni változatok megbízhatóbbnak számítanak, de ezek már csak nagyon drága csúcsfelszereltségű autókba és plug-in hibridekbe kerülnek beépítésre, így a magyar piacon ritkán találkozni vele.
Az 1.6 és 1.4 VTi EP-motorkódok is ebbe a motorcsaládba tartoznak, azonban a feltöltés és közvetlen befecskendezés hiánya miatt a legdrágább problémák nem jellemzőek rájuk.XU/TU és XUD/TUD motorok hengerfejtömítése: Évtizedeken keresztül ezek a motorok adták a Peugeot és Citroën gerincét. Bár megbízható igáslónak számítottak, a gyári hengerfejtömítés a '80-as, '90-es években gyenge minőségű volt. Sokat futott, veterán korba érő autókon előfordulhat az átégésük. Felújításkor érdemes a felesleges tömítőpaszták használatát kerülni. Síkolás csak abban az esetben szükséges, ha fennáll a gyanú vagy bemérhető vetemedés. Ebben az esetben viszont bízzuk a teljes felújítást gépműhelyre, akik nyomáspróbázni is tudják a felújított motort.
Újabb típusok (EURO6 utáni) ismert hibái:
Puretech motorok: EB0/EB2 motorkódú, olajban futó vezérműszíjról elhíresült motorok. Az első generációt 2018 júliusig gyártották - a szíj mállásából fakadó eltömítheti az olajjáratokat vagy a szivattyút, így elégtelenné válik a kenés, tönkretéve a motort.
A második generációban próbálkoztak javítani a hibán új összetételű szíjjal és a kenés változtatásával, viszont ezen az olajlehúzó gyűrűk kokszosodása és olaj hígulása gyakori. Kivezetése 2023-tól kezdődött meg először a szentgotthárdi és tychy-i gyárakban, de a francia motorgyár egy kicsivel tovább termelte a korábbi generációt, így néhány típusba még 2025-ben is került ilyen motor.
A harmadik generációval 2023-tól kezdődően felhagytak az olajban futó vezérműszíjjal és az alkatrészek nagy részének újratervezése mellett a vezérlést is immár láncon keresztül hajtják meg. Ennek eddig egyetlen ismert hibája, hogy korai példányokon egy vezérlésállító csavar meglazulhat - ezzel kapcsolatban visszahívások is történtek.
Jelenleg ajánlott vezérműszíj csere periódus 60.000 km - a szíj állapotának rendszeres ellenőrzéséhez szerszám olcsón beszerezhető. Fontos, hogy a gyártó megváltoztatta a korábbi kenőanyag ajánlásokat, jelenleg számos Puretech motorra egy új, FPW9.55535/03 nevű szabvány használata kötelező. Ettől való eltérés garanciavesztéssel járhat.
Vásárlói nyomásra a Stellantis meghosszabbította a Puretech motoros autókra a garanciát 10 év / 180.000 km-re. Aki visszamenően szeretné érvényesíteni a kártérítési igényét az a gyártó által létrehozott platformon tájékozódhat a részletekről.DV5 diesel motorok: 1.5 BlueHDi néven forgalmazták. Problémájuk, hogy 2023-ig 7mm-es vezérműlánccal szerelték őket, mely tartós használat után csörgéssel jelzi, ha megadná magát. Revízió után áttértek egy robusztusabb, 8mm széles lánc használatára, s a korábbi motorok is átépíthetőek erre akár gyári, akár utángyártott alkatrésszel. Az aktuálisan beépített vezérműlánc fajtája külső észrevételezés során a gyári szám vagy a hengergfej geometria alapján ellenőrizhető.
AdBlue tartály: Márkaszervizek diagnosztika és hibakeresés helyett az első hibakódra hajlamosak drágán cserélni a teljes AdBlue rendszert. Ez nagyon gazdaságtalan, hiszen gyakran egy pár ezer forintos alkatrésszel is orvosolható lenne a probléma. Persze kikristályosodás is előfordulhat - érdemes a folyadékot mindig feltöltve tartani. Ne próbáljuk meg kiiktatni az SCR-rendszert, az ilyen utólagos mókolások gyakran több kárt okoznak, mint vélt hasznot. AdBlue tartályos autók esetén is érdemes ellenőrizni, hogy érvényes-e visszahívás az adott típusra és ha igen, élvezzük ki, hogy a gyártó ingyen cseréli nekünk a rendszert, mielőtt költséges javításra lenne szükség.
-
zeon.hu
nagyúr
válasz
Feketelaszlo #7642 üzenetére
-
Feketelaszlo
senior tag
Peugeot / Citroën / DS topik összefoglaló
Hasznos információk:
Felhasználói kézikönyvek több nyelven: [Peugeot] [Citroën] [DS] [Opel]
Visszahívás ellenőrzés alvázszám alapján: [Peugeot] [Citroën] [DS] [Opel]
Korábbi árlisták és katalógusok (német nyelven): [Peugeot] [Citroën] [DS] [Opel]
Elektronikus szervizfüzet fiók: [Peugeot] [Citroën] [DS] [Opel]
ServiceBox fiók hozzáférés már nem nyilvános. Helyette robbantott ábrás alkatrészszám kereséshez javasolt: PartSouq
A Stellantis márkákról nagy vonalakban:
Peugeot: A Peugeot-t egy "Made in France" márkaként próbálja pozícionálni a csoport. Bár a kisebb (208, 2008) típusok egy része külföldön is készül, a középkategóriától felfelé igyekeznek Franciaországban tartani az értékláncot.
Citroën: A Citroënnek gazdaságos családi autóként igyekeznek piacot találni. Nincs már hidropneumatikus futómű, sem fix kormáyközép, helyette a Kacsa filozófiáját továbbvíve a 21. századi ember mobilitási szükségleteit kedvező áron kielégítő típusokat gyártanak.
DS: A DS célja extravagáns, prémium autók gyártása szabványos Stellantis alkatrészekből, de előremutató extrákkal és igényes kárpitokkal valamint beltér burkolatokkal.
Opel: Bár ennek a topiknak nem témája az Opel (lásd Opel topik) az aktuális stratégiában a Peugeot kiegészítő márkájaként szerepel, hasonló árkategóriában. A franciás ergonómiai és formatervi próbálkozások átvétele helyett a németek szabad kezet kaptak, hogy a saját vevőkörük igényeinek tervezzenek a közös platformokra.
Régebbi típusok (EURO6 előtti) ismert hibái:
Bajuszkapcsoló: Az irányjelző hibája gyakran visszavezethető zárlatos vagy kopott bajuszkapcsolóra. Természetes elhasználódás, de karbantartással megelőzhető vagy utólag javítható.
BSI reset: A BSI a PSA járművek központi vezérlőegysége melyre a járművillamossági alkatrészek jelentős része csatlakozik. Javítása szoftveresen felszerelt szakműhelyt igényel, mivel az egység az alvázszámhoz van kódolva. Viszont már önmagában az újraindítása hibás távirányítótól kezdve nem működő műszerfalig is számos furcsa elektromos bakit orvosolhat.
Eolys-folyadék: Bizonyos diesel motorokat nem csak részecskeszűrővel, de ún. részecskeszűrő-adalékkal is felszereltek. Ennek befecskendezése csökkenti a részescskeszűrő regenerációs hőmérsékletét. Ez az adalék nem összekeverendő az SCR-katalizátoros autóknál használt AdBlueval! Az Eolys-folyadék a hátsó tengely előtt, az üzemanyagtartály közelében található. Jellemző csereperiódus 100.000 km,
Fontos, hogy a tartályban nincs folyadékszint érzékelő - helyette a tanksapka nyitási gyakoriságából becsüli meg a fedélzeti számítógép a hátralévő mennyiséget! Ebből következik, hogy ha valaki gyakran tankol kevés üzemanyagot akkor akár 20-25.000 km után is hibaüzenetet kaphat. -
Feketelaszlo
senior tag
válasz
tomszli11 #7640 üzenetére
Nem jó, de nem is tragikus. A blokk ugyanaz, mint a THP motorokon, de turbó nélkül és szívócső befecskendezéssel, így nehezebb hanyag szervizeléssel elrontani. Vízszivattyú meghibásodás, olajfogyasztás, vákumszivattyú, vezérlés problémák viszont ugyanúgy előfordulhatnak.
Örök motor nincs - ezért ilyet nem is érdemes ajánlani -, mindegyiknek megvan a maga nyűgje, de mégis milliók használják őket mind a mai napig. Volt erről vita a topikban fórumtörlés előtt, s az volt a konklúzió, hogy lehet, hogy inkább érdemes egy rosszhírű Puretech motort választani és rendesen figyelni a kényes olajban futó szíjra, mint sem abban hinni, hogy a piac felmérésvel ki tudsz választani egy olyan motort ami az atomháborút is túléli és nem kell vele foglalkozni. Vétel után amúgy is szinte biztos, hogy be kell kalkulálj egy vezérlés cserét. Ezen autók nagy részétől azért válik meg a tulaj, mert látja, hogy jönni fog egy nagyobb szervizköltség és ő már nem akar vele foglalkozni.DS3-at én amúgy nem a motor miatt nem javasolnám. Bár az extra felszereltségen kívül nagy eltérések nincsenek a többi PF1 platformos autóhoz képest, a holttereket sok ember iszonyú zavarónak tartja a hétköznapi közlekdésben. Így nyáron rengeteget kell váll fölött csekkolni a szomszéd sávban haladó motorosokat/bringásokat, ebben a kocsiban meg bebasztak egy kurva vastag B-oszlopot stíluselemként. Ebben a tekintetben a Peugeot 207 és C3 is kifejzetten jók, még ha unalmasabban is néznek ki.
-
tomszli11
tag
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék hogy kinek mi a véleménye a 2010es ds3 1.6 Vti motorrol?
2 évig egy Ford Focus 1.6 Vti-motort hajtottam és csak szívtam vele, és félek hogy ez is hasonlóan "jó"
Köszi előre is.Ui: Ha tudtok ajánlani örök motortípust 2010- 2015 Citroen C3-C4-ben azt megköszönném
-
albiosz
őstag
válasz
Steve_Brown #7638 üzenetére
-
albiosz
őstag
Sziasztok!
Citrom 5 év gari az mennyire parasztvakítás?
Szemezek egy új, benzines 1.2-es C3-mal.
Van már ilyen valakinek? Le is beszélhettek.
-
Szevam
senior tag
Sziasztok!
Citroen C4 Picasso/ Grand Picasso-t milyen benzines motorral van értelme venni? Esetleg a diesel üzemű jobbnak minősül?
Segítségeteket előre is köszönöm!
-
ptesza
senior tag
Szeretnék egy egy tanácsot kérni. Továbbra is fennál az EGR hiba az 1.5BlueHDI motornál. Az EGR szelep tisztítása és cseréje nem oldotta meg. A hibát továbbra is rövid időn belül beadja. Amit észrevettem, hogy a hűtővíz is fogyogat, pedig nem találok szivárgást sehol. Tudna valaki egy szakit ajánlani aki érti ezeket a motorokat és meg tudná oldani a problémámat?
-
Hauptmann
veterán
-
Hauptmann
veterán
Szeretek veszélyesen élni, nagyon szemezek egy 200 Le-s THP--vel.
Még alszom rá párat, illetve, a Szilvával is kell időpontot egyeztetni, ha ő azt mondja, hogy rendben van a motorja, akor talán belevágok.
-
Atesz08
tag
válasz
Steve_Brown #7624 üzenetére
tehát akkor van bőven baj vele. akkor ezt el fogom engedni. köszönöm a válaszod !
-
Atesz08
tag
sziasztok. a peugeot 206 plusz -nak hátul maradt a torziós rugó, vagy már spirál rugóval szerelt ?
-
scream
veterán
válasz
Feketelaszlo #7617 üzenetére
Közben, hogy talán hasznom is legyen itt: Yandex is cache-el, egy 2025-05-20 23:13-kor frissített verziót találtam, hátha segít.
-
scream
veterán
Hali!
Érdeklődni szeretnék, hogy milyen választás lenne erre egy C4 Grand SpaceTourer 2.0 BlueHDi EAT8-cal (2019/6, Shine trim)? Mostani választásommal sikerült eléggé mellé nyúlni, emiatt most igyekszem minél alaposabb lenni...
Egyáltalán semmi tapasztalatom nincsen még Stellantis vonalon, így esetleg mondjuk VAG/BMW vonalhoz viszonyítva kb mire érdemes számítani?
-
ptesza
senior tag
Még mindig az EGR szeleppel szívok. 5008 II. 1.5 Blue HDI
A korábbi hozzászólás elveszett , de talán páran emlékeztek rá, hogy le lett cserélve egy vadi új gyárira és akkor nem, volt hozzá Lexia meg diagbox.
Közben beszereztem egyet magamnak, de kellene egy kis segítség.
Mit kellene pontosan beállítani? Hogy szoktátok csinálni? Az gond, hogy hidegen visszadobja a hibát. Pár hétig úgy jártam vele , hogy nem volt betanítva és így 'használtan lett beprogranozva (ha igaz). Lehet ez a baj? -
ptesza
senior tag
válasz
Feketelaszlo #7617 üzenetére
-
MasterMark
titán
válasz
Feketelaszlo #7617 üzenetére
https://web.archive.org/web/*/https://prohardver.hu/tema/peugeot_klub/*
https://web.archive.org/web/20250721164730/https://prohardver.hu/tema/peugeot_klub/friss.html
Sajnos nincs az oldalon maga az összefoglaló, valami függvény hívná meg az meg nem lett lementve.
-
Feketelaszlo
senior tag
Aki tudja, hogy 2025-ben hogy lehet kinyerni Google találatokból a tárolt változatot az legyen szíves ne szégyellje bemásolni a topik összefoglalót. Sajnos április 30. után íródott és nincs már meg a hozzászólás amiben elkészült.
-
válasz
Steve_Brown #7598 üzenetére
Ha kivonnád rob-ot a renault topikból, meg az offokat, kb ugyanitt tartana az is.
Teszem hozzá az utóbbi 15-20 év renault-i jobban is igénylik a törődést mint a psa modellek szerintem, mégha kb 2009 után sokat javultak is. Több a ...sajátosság. -
ptesza
senior tag
válasz
gainwardgs #7604 üzenetére
A topik összefoglaló friss és harmatos. Ott nézted már?
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
gainwardgs #7610 üzenetére
Amúgy nem tudok semmilyen tipushibáról, sajnálom.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
gainwardgs #7604 üzenetére
Most ez kérdés vagy válasz?
-
Hauptmann
veterán
válasz
Steve_Brown #7603 üzenetére
Melyik csoport volt az, van egy pár.
-
gainwardgs
veterán
Peugeot 508 sw, 2.0 bluehdi 150le, minden jöhet
-
Maulgar
tag
válasz
Steve_Brown #7601 üzenetére
Beárazta a piac :-) a 3F szabály még mindig túl sokat nyom a piacra, hozzáteszem feleslegesen. Meg sem próbált senki kikapaszkodni belőle. Lásd akár egy találkozó vagy csak a segítség. Amikor megvettem az autót beléptem a csoportokba, kerestem HDI szakit, Pug szakit hogy tudjam a típushibákat, megoldásokat. 1 kérdés után olyan komment cunamit kaptam hogy el is ment a kedvem tőlük rögtön. Már a közösségtől. Az ára vonza a k*eténeket (Már elnézést). A nagy számok törvénye sajnos itt,nem hozza magával az építő tagokat. Vagy csak én nem találtam még meg
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Maulgar #7600 üzenetére
De miért van az, hogy a Renaultnál van épkézláb közösség Pugoknál pedig nincs?
Jó ez kicsit költői, sokszor érzem azt, hogy a pözsók tényleg az igazán hátrányos helyzetű autók. Gondoljon csak az ember arra, hogy egy 15 éves peugeot 206 egy 30 éves suzuki swifttel egy árban kapható meg a használt piacon.
Gondoljunk arra, hogy a 307 SW már konkrétan gázabb mint egy Opel Omega. De egy 407 mindenképpen.
Egy Peugeot 301-et konkrétan a Dacia Logan alá pozícionál a közvélemény. Egy új Peugeot 308-at is lassan elkezdenek majd lenézni.
Ezért mi tettünk? Vagy mi nem tettünk?
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M4 Max 36GB RAM 1TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- Felsőkategóriás merev csöves Gamer PC-Számítógép! I9 11900K / RTX 3090 24GB / 64GB DDR4 / 1TB SSD
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Eredeti Microsoft Windows 10 / 11 Pro OEM licenc Akciós áron! 64/32 bit Azonnali kézbesítéssel
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 7000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest