Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MasterMark #2684 üzenetére
Teszteltem a setupot, ND8-on, de még ND16-on is még átlátok a keresőn (legalább annyira, hogy komponálni tudjak) és az AF is tud működni, persze ehhez fény is kell bőven, de hát pont ez a lényeg, hogy bőséges fény mellett is tudjak nyitott rekesszel fotózni. Szóval szerintem megvan a portrézós szettem.
Azt már csak vicces kis sztorinak írom le, hogyan pazaroltam el 4-5 képkockát a legutóbbi tekercsen: Ugye pont egy éve üzemeltem be a családon belül örökölt Minolta AF 7000-et, négy darab AAA elemmel megy (+1 gombelem a beállítások eltárolására). Semmi visszajelzésed nincs, hogy hol tartasz töltöttségben, csak elkezd mindent kicsit lassabban csinálni. De ezt nem veszed észre, mert fokozatosan szoksz hozzá, hogy belassul a gép. Aztán egyszercsak fogja magát és nem kattan el a zár. Addig kapcsolgattam ki-be, amíg azt el nem tudtam érni, hogy elkattanjon, de aztán felakadt (azok a kockák simán kaptak 5-10 másodperceket is).
Aztán csak elővettem a kézikönyvet (telefonomon volt PDF-ben) ahol leír egy pár tünetet, ami arra utal, hogy az elem merül. A zár el nem kattanása és a lelassulás is ilyen. Bementem egy boltba egy csomag elemért, kicseréltem, majd WOW, néztem nagyot, hogy mindent ötször gyorsabban csinál.
Mondjuk csak 6-7 tekercs ment át rajta, de sajnos tényleg ki kell venni az elemet, amikor huzamosabb ideig nem használod, mert leszívja. A kézikönyv szerint kb. 50 tekercs filmet kell tudni ellőni egy szett AAA elemmel.
-
1amarr
tag
válasz
Stauffenberg #2681 üzenetére
Király vagy! Irigyellek! Nekem cserélhető obis gépem sincs (volt, csak eladtam a nagy minimalizmus jegyében
), ezért túl nagy költség lenne beugrani az Easy35-be. Maradok a Plusteknél, ami ff-re egyelőre elég nekem, viszont újabban kacsintgatok a mozifilmek felé is, amit valahogy nem tudok szépre kihozni, bárhogy próbálom.
Én a TT-t venném. f/8-nál jobban ki se nyitnám.
-
Gaben92
őstag
válasz
Stauffenberg #2681 üzenetére
Sony A7 IV + Sigma 70mm DG Macro van nekem Easy 35-höz. FF-re ez az egyik ajánlott.
Obinál azt nézd meg, hogy hol a legélesebb, nem full nyitva kell befotózni a filmeket. Az általános ajánlás az Valoitól, hogy 2-3 stoppal rekeszelj le, de ha tudod teszt alapján, hogy hol a legélesebb az a legjobb. Legtöbb ember F5,6-F8 körül használja a cuccot.
APS-C vázon FF obi amúgy előny lehet mert csak az obi közepe lesz használva ahol a legélesebb, kevésbé hajlamos vinyettázni is.
Vintage oldalon Micro-Nikkor 55mm f2.8 az ajánlás de azzal megint nem vagy sehol mert árban ott van kb mint a TTArtisian.
Fókuszálni manuálisan fogsz azt kb 99%-ra mondom, szóval nem árt ha a motorosan vezérelt fókusz szépen jár fókuszgyűrűt tekergetve. A régi Sigma pont ezen a fronton nem erős, érezhetően van benne egy kis lag, én emiatt ma már inkább a Micro-Nikkort preferálnám de nem okoz nagy fejfájást, csak meg kell szokni.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ugyanitt újabb kérdés:
Úgy döntöttem pontot teszek az otthoni szkennelés témakörre és beleugrok egy Valoi Easy35-be (a JJC saját megoldása szimpi volt, hogy Aliexpresről 30k, de teszteket olvasva róla nagyon rossz a nyitott konstrukció, össze-vissza veri a fényeket, nem szép). De mivel nincs makró objektívem (és ezen kívül semmi másra nem használnám), így első körben valami olcsóba ruháznék be.Aki fényképezőgéppel szkennel, mit használ?
Ezeket néztem ki, mindkettőből van natív Fujifilm X változat:
TTartisan 40mm f/2.8 Macro (~48k)
7artisans 60mm f/2.8 Macro Mark II (~72k)A drágábbra csak akkor mennék rá, ha ez különösen indokolt, próbálom a szettet annyira olcsón kihozni, amennyire lehet. Olvastam mindkét objektívről tesztet, a 7artisans mechanikailag egy jobb konstrukció, de a TTartisan meg élesebb a sarkokban (igaz f/8-ig lerekeszelve).
A Valoi oldalán azt írják APS-C esetén főleg 40mm és 70mm között érdemes maradni, ezeket tudja a gyári tubus szett jól lefedni.
Vintage objektívre is jöhet tipp ha az jobb/olcsóbb. Manuális fókusz nem zavar.
Másik opció még talán lehet, hogy a meglévő objektíveimet próbálom befogni, de egyik sem ügyes makróban.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Stauffenberg #2671 üzenetére
A fő cél, hogy fényes nappal is bele tudjak férni az 1/2000 záridő maximumba nyitott rekeszen.
Alternatív megoldás túlexponálni 1-2 FE-kel (vagyis fele-, illetve negyedakkora ISO-t beállítani a filmre), majd pull hívás.
-
Gaben92
őstag
válasz
Stauffenberg #2671 üzenetére
Varit nem, Minolta fixeim vannak, X-700-on használom őket.
Az obi erőteljesen bele fog szólni a dologba. 135mm f2.8–on az ND4 még olyan szinten rendben van napos időben, hogy még split prism is használható. Japánban nekem rajta élt az obin napokig. Egy f1.4-es obira meg az ND8-16 is rendben.
Az AF az jó kérdés, de az ND4-16 határ leginkább amiatt van (szerintem) mert a fókuszsegédeket kezdi hazavágni ha sötét van. AF vázzal világosabb mattüveggel szerintem jó leszel a VND-vel ha nem egy f5.6-os obira tekered fel.
De amúgy teszteld le. Nézz meg mit látsz ha lerekeszelsz 4-5 stoppal és lezárod a blendét, kb arra számíthatsz.
-
MasterMark
titán
válasz
Stauffenberg #2675 üzenetére
Ah, ja hogy ja, bocs nem figyeltem, abból indultam ki ami nekem van, az meg egész világosról indul úgy rémlik.
De akkor értem már a problémát.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MasterMark #2674 üzenetére
De ND8 a legvilágosabb pontja neki, annál jobban nem tudom kitekerni.
AZ AF miatt kevésbé aggódok, fényes nappal kap 3 fényérték mínuszt, talán így sem lesz kevés neki (bár igaz 1985 nem ma volt, akkori a vas, de ilyen korai szürkületi fényekig még elvoltam eddig vele).
Akkor ezt a gyakorlatban kell kitaposnom. Bár ahogy kinéz most az időjárás az ISO 100-as filmmel bőven elleszek ND szűrő nélkül is.
-
MasterMark
titán
válasz
Stauffenberg #2673 üzenetére
De ha variable akkor tudod tekergetni, és akkor látsz is, utána meg lesötétíted amikor fényt mérsz meg fotózól.
Oké, hogy AF, de ha nem lát az se tud fókuszolni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MasterMark #2672 üzenetére
Nem akarok hosszú záridőt, csak azt, hogy ne kelljen f/8 alá rekeszelni nappal ahhoz, hogy beleférjek az 1/2000 záridőbe, hanem tudjak f/2 körül is létezni, akkor is ha nem ISO 100-as, hanem neadjisten ISO 400-as film van nálam utazáshoz. Eddig csak MILC-en használtam ND szűrőt, ott az EVF simán kikompenzálja még ND1000-en is az élőképet.
A váz amúgy AF-es.
Attól jobban aggódok, hogy az ND8 túl erős lesz ahhoz, hogy lássak bármit a keresőben, szóval semmi szándék arra, hogy ennél jobban lesötétítsem. Mindegy, megrendeltem a step-up gyűrűt, majd kiderül. Ha túl sötét lesz tőle a keresőkép, akkor szerzek egy ND4-et (de az ND2-nek már túl sok értelmét nem látom).
-
MasterMark
titán
válasz
Stauffenberg #2671 üzenetére
Nekem van, de a variable-el az a baj, hogy nehéz vele számolni ha kéne. Ha nem hosszú záridőt akarsz, akkor viszont a gép fénymérőjével szerintem jó lesz.
Fókuszt még előtte állítsd be, és utána sötétítsd le.
-
Stauffenberg
nagyúr
Használt már valaki analóghoz Vari ND szűrőt? Ugye ezek CPL szűrők egymásba forgatva.
Rendeltem egy step up gyűrűt, hogy fel tudjam tenni azt amit videóhoz használok, hétvégén kipróbálnám.
A fő cél, hogy fényes nappal is bele tudjak férni az 1/2000 záridő maximumba nyitott rekeszen. Ennek a szűrőnek a legvilágosabb állása is ND8, kíváncsi vagyok mennyire fogja lesötétíteni az SLR keresőt és az AF rendszer működőképes marad-e.
Ha túl sötét, akkor rendelek egy fix ND4-et helyette, az csak két fényértéket vesz el.
-
ben0it8
csendes tag
Sziasztok! Az Olympus XA2 fenykepezom hatlapja fenyszigetelo szivacs cserere szorul. Tudtok valakit, aki foglalkozik ilyen munkakkal Budapesten, akar szerviz, akar maganszemely?
Koszi!
-
Ba cy lus
addikt
Tettem egy próbát a Grain2Pixellel is, hát gyakorlatilag ugyanazt a jpeg-et köhögte ki magából a negatív konverziója után, amit a SilverFast. Még mindig a DNG/TIFF (raw) + RawTherapee a legjobb csúcsfények visszanyerése terén. Lightroomot és Negative Lab Pro-t nem próbáltam, mert utóbbim nincs. Önmagában a Lightroom nem jó, hiányzik a negatív konverziója. Az meg nem az igazi, hogy a tónusgörbével, úgy nem tudtam jó eredményt kihozni. Dxo Photolab ugyanez.
-
Ba cy lus
addikt
Már tegnap elkezdtem használni a Darktable-t, de nem nyerte el a tetszésem, ma le is takarítottam a gépről. Bonyolultabb még a RawTherapee-nél is, viszont kevésbé érzem hatékonynak. Már régebben is próbálkoztam vele a DSLR-rel készített képeimhez, de visszatértem a gyorsabb és hatékonyabb Lightroomhoz, DxO Photolabhoz.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Stauffenberg #2662 üzenetére
Ennél a filmnél inkább az objektív és a szkenner a szűk keresztmetszet.
-
Stauffenberg
nagyúr
Kisfilmes 36x24mm képkockán a 3600 DPI amúgy ~17 megapixelt jelent, míg a 7200 DPI már közel 70 megapixeles felbontás. Ez messze túl van a kisfilm képességein, szóval nem csoda, hogy nem látsz érdemben semmi többlet részletet.
Bár nem említetted milyen film, de talán egy sokkal finomabban szemcsézett filmmel kihozható egy kicsivel több belőle (meg ne felejtsük el, hogy milyen objektívvel fotózunk a filmre, annak sem árt elég jó felbontóképességűnek lennie).
-
1amarr
tag
válasz
Ba cy lus #2644 üzenetére
Ez azért nagyon érdekes számomra, mert pont a minap végeztem összehasonlítást egy saját fekete-fehér negatívval (amin egy átlagosan éles, helyesen exponált életkép volt), a Plustek 7400-ammal. Behúztam 3600-ban, majd 7200-ban. Csináltam egy vaktesztet a MacBook Air monitorján. Nem tudtam megállapítani, hogy melyik melyik, amíg nem láttam a fájlméretet. A digitális zajig benagyítva a jpeget már akkorák voltak a szemcsék, hogy nem volt különbség számomra adattartalomban a képek között.
Ebből én azt a következtetést hoztam, hogy privát nézegetésre, ne adj' isten szocmédiába posztolásnál tökéletesen elég a 3600 DPI JPG. Nem éri meg a plusz idő és a fájlméret efelett *nekem*. Ha meg meglőttem életem képét és ki kell állítani valahol, akkor a) lenagyíttatom, b) dobszkenerrel vagy felsőkategóriás Nikonnal beszkenneltetem egy profival. A negatívra úgy tekintek, mint elsődleges hordozóra, ha kell belőle nagy, akkor ahhoz megyek vissza úgyis.
(És ajánlom neked a darktable + negadoctor kombót, szerintem nagyon jól fordítja a színeket. Mindig kell egy "üres" negatívszélet is lőni, azt a színt bepipettázni, és onnantól az egész tekercset egy gombnyomással szépen átfordítja. Az árnyékok és a csúcsfények "eltolódását" szintén tudod korrigálni a negadoctoron belül, ha úgy érzed, hogy szükség van rá, mert mondjuk régi volt a film vagy úgy sikerült a hívás.) -
Ba cy lus
addikt
Silverfastban ez volt a maximum a csúcsfényeknél (kivágott rész):
DNG + Rawtherapee (a színek beállításával még küszködöm)
És eközben az árnyékos részek is gazdagabbak lettek a dng-t feldolgozva.
A szkenner mindkét esetben ugyanaz a Plustek 8200i. -
Rapid136
őstag
Az XD-7 messze áll az alapgéptől...
egyszerre tud idő és rekeszautomatikát, sőt a zöld módban, ahol minden érték zöldre van állítva, gyakorlatilag egy kezdetleges program módot kapsz
viszont a mechanikus módban tévedsz, elektronikus a zárvezérlés, bár egy fix,1/60-ot azért tud -
válasz
Stauffenberg #2655 üzenetére
Köszi. Szándékosan vettem ennyire alap gépet, az volt az elgondolás, hogy működjön teljesen mechanikusan is. Akkor ezt sötét dolgot észben tartom.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ebben az esetben ezek nagyon alul lettek exponálva (de sok fényértékkel és nem is feltétlenül a te hibád). Az általad linkelt írásban is ott van, hogy minél inkább alulexponálja a HP5 400-at, annál inkább egybefüggő szürke masszává válnak az árnyékok, mert nem kapnak elég fényt.
Nem ismerem a Minolta XD7 fénymérőjét, de pár tesztet elolvasva róla az jön le, hogy elég körülményes vele sötét témákat fotózni és többen is a kézi fénymérőt javasolják mellé ilyen szituációkra.
Én lehet szereznék egy kicsit modernebb vázat is az esti témákhoz. Vagy kézi fénymérőt.
-
válasz
MasterMark #2653 üzenetére
Igen. Még egy kép lett hasonló, az is beltéri volt, többi OK lett.
-
Rapid136
őstag
Van egy optimális érzékenysége a filmnek, de általában lehet húzni rajtuk, viszont a hívásnál növelni kell az időt. Ez hívónként és filmenként eltérő, de az is előfordulhat, hogy bizonyos filmeket nem ajánlott/érdemes pusholni. Mindenképpen szemcsésebb lesz a film, érdemes inkább a helyzethez választani névértéken filmet és csak kényszerhelyzetben pusholni, vagy akkor, ha szándékosan mész rá a hatásra.
A filmek technikai adatlapján megtalálod a pontos infokat. -
-
válasz
MasterMark #2647 üzenetére
Negatív az világos, szóval a szken az jó.
-
Helló, próbálkozok analóg fotózással /Minolta XD7/, most hívattam elő az első tekercset /HP5+ 400/. Egy dolog nem világos, itt van példa, hogy a film milyen jól tűri a alulexponálást: [link] Na ehhez képest sikerült egy ilyet produkálnom:
Emlékeim szerint, itt bár nem volt sok fény, nem volt annyira sötét, és elég hosszú időt mutatott a gép. Lehetséges, hogy mégis rövidebb lett az expóidő? Elvileg csinál valami utócsekkelést a gép, de köszi, ha elcseszi a képet. De ha így is van, most akkor mégsem tűri olyan jól az alulexponálást?
-
ULPIUS
őstag
Nem a valoi a lényeg hanem, hogy rawban befotóz egy full frame nikon vázzal és egy híresen jó makró optikával egy nyersanyagot és utána negative lab pro-val tökéletesíti a végeredményt. Bár az pl számít, hogy nagyon jó a led háttérvilágítása a valionak, kifejezetten úgy van belőve, kitalálva az egész, hogy a negatívot a legmegfelelőbben világítsa meg.
Ba cy lus
Nyilván van különbség, főleg egy ilyen "focus chart" esetében, de valós témáknál szerintem annyira nem szembetűnő, még ha látom is a különbséget. Főleg ilyen totál, kistotál jellegű képeknél nem vészes a 3600 se, egy arc/tárgyközelinél már biztos sokat dob a 7200. De mondom amelyik képnél úgy érzem, hogy megéri azt 7200-ban is behúzom a válogatás után. -
Ba cy lus
addikt
Pedig van különbség:
3600 dpi
---------------------------------------------------------------------------------------------
7200 dpi
---------------------------------------------------------------------------------------------És felbontásban a Nikon Coolscan 4000-et (max. felbontáson) is felülmúlja:
Amiben nem, az a dinamikatartomány, a karcok és a gyorsaság.
Érdemes még itt megnézni a felbontás összehasonlításokat, van több dslr scan is:
[link]. -
ULPIUS
őstag
Tif, 24bit, 3600dpi vagy azalatt, aztán ha kell átrakom jpg-be. Egy-egy képet ami nagyon tetszik azokat be szoktam húzni 7200dpi-vel, csak hogy meglegyen
de annyira amúgy nincs nagy különbség úgy vettem észre, csak a fájlméretben...
Aki ajánlotta nekem ezt a nikon+valoi szettet, na neki klasszisokkal jobb minőségűek a képei, ott már nagyon látszik a különbség ezekhez a régi filmscannerekhez képest. Persze negative lab pro/lightroom sok időt elvisz neki is.
Amúgy a nikon coolscan is jobb lényegesen mint a Plustek, ahogy már írta is valaki, én is sok tesztvideót néztem anno, viszont a felárat nem éri meg szerintem az én szintemen. -
-
ULPIUS
őstag
válasz
Stauffenberg #2635 üzenetére
Én se vágom a makró obikat, szintén sosem érdekelt az a szegmens, de nekem ezt a 60as nikkort kifejezetten ajánlották.
A váz+optika szett amit írtam viszonylag olcsón "összekukázható" manapság már kis szerencsével, akár leharcolt darabok is jók ehhez, úgyis csak scanre használná az ember.
Viszont mivel neked van egy jó fujid akkor biztos megfelel a célnak valami modern olcsó MF-es kínai makró is, gyárilag fuji x-el. Nálam ez anno nem volt opció mert akkor már csak az x100F-em volt.
Én a valoi-t mondjuk meg tudnám venni áfa nélkül, de persze úgyse olcsó egy 3d nyomtatott ledes műanyag dobozkáért. Igaz jár hozzá mindeféle adaptergyűrű, meg ugye a színhő állítható a leden + dimmelhető. Állítolag nagyon gyors és egyszerű vele dolgozni.lugosi
Ezek a plustekek teljesen jók, kifejezetten film scannerek, de baromi lassúak, néha egy 36os tekerccsel 2-3 órát elb@szok, úgy hogy mondjuk a kuka képeket be se húzom
Cserébe én mondjuk egyáltalán nem szoktam retusálni a képeket (igaz nem is mennek semmi olyan helyre ahoil elvárás lenne), kvázi SOOC minden analóg fotóm, silverfast-ben állítok be mindent, hogy jó legyen aztán scan. Ahogy fentebb írták van benne infrás tisztító funckió, azért is lassú a folyamat.
Egyszerű, de élvezhető beállítások mellett ilyenekre képes egy Plustek 8200i:
( kodak 500T és 250D )
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Stauffenberg #2635 üzenetére
Egy dolog biztos: a legidőigényesebb a filmszkenner, a Plusteknél engem az is lassít, hogy gurigában volt tartva, így pedig nem lehet vele beszkennelni, fel kell vágni hatos csoportokba. Most arra várok másfél hete, hogy "kiegyenesedjen" (ellenkező irányba tekercseltem), mert egyébként nem könnyű pontosan beigazgatni a szkenneléshez használt tartóba.
És még egy szempont, ez általános tapasztalat: a Plustek filmszkennerek hajlamosabbak jobban kihozni a filmen lévő apró mikrokarcolásokat. Állítólag a megvilágítás nem megfelelő módja miatt. Az iSRD egy részét tünteti csak el ezeknek. Álmomban nem gondoltam, hogy ennyi karc van a filmjeimen, amik az előhívás óta csak gurigában pihentek a tartójukban. Ha mindet el akarnám tüntetni, az megint egy csomó plusz idő. Szóval Plusteket csak akkor vegyél, ha sok szabadidőd van nyár végéig.
-
Gaben92
őstag
válasz
Stauffenberg #2635 üzenetére
Valoira szoktak lenni akciók de ha először rendelsz Kamerastore-tól akkor is lejön valami 5-10%. Makróobit is tudsz lőni tőlük olcsón. Igazából egy full manuál vintage is megteszi (Mikro Nikkor ajánlott) mert úgy is kézzel kell fókuszálnod a grainre.
-
válasz
Ba cy lus #2634 üzenetére
Most rákerestem erre a két plustek típusra, és rájöttem hogy én baromira el vagyok tévedve. Azt hittem hogy ez a szkenner valami filléres, retro cucc, annak idején én plustek lapszkennerrel találkoztam úgy emlékszem. Valami olyasmire asszociáltam. Úgy látom nagyon nem az, ezek kifejezetten jó cuccnak tűnnek.
Régen egy firewire és egy scsi nikon szkennert láttam működés közben, és azon nagyon lehidaltam, hogy miket tud. De ez még a filmes korszakban volt. Ha jól látom, akkor ezek valami ahhoz közeli dolognak tűnnek, ahhoz képest pedig nem is olyan drága, amire az emlékeim szerint a nikonnal kapcsolatban asszociálok, az mintha drágább lett volna akkoriban.
Nekem egy barátom szkennelt be pár éve pár tekercset egy irodai epsonnal amin volt filmadapter, azok is egész jók lettek. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Ba cy lus #2634 üzenetére
Egyik megoldás sem kevés pénz, de azt látom, hogy bármerre indulok, ott kezdődik a történet, hogy 80-100 ezer forint beleinvesztálás (minimum). A fórumtárs vett egy használt Plustek szkennert ennyiért, egy Valoi Easy 35 önagában ennyi, de kell egy makró objektív is még hozzá (nyilván akinek amúgy is van az tök jó)..
Amit most így hirtelen kigondoltam, az a JJC K1 (~28k) vagy a JJC S1 kit (~38k). utóbbi csak abban tér el, hogy van hozzá LED is az átvilágításhoz, de az utólag is megvehető ha mondjuk a monitorom fénye valamiért nem válna be.
Na most vagy adapterezek egy régebbi, de oké makró objektívet a Fujifilm gépemre vagy rápróbálok a natív TTartisan, 7Artisans, Samyang opciókra, amik ilyen 40-70 ezer forint körül mennek Fuji X bajonettel (manuális fókusszal, de az nekem nem baj).
Meglátjuk. Van egy bő 10-12 tekercsem (közte pár nem saját) amit a nyár végéig szkennelnem kéne, Fotoplus drágábbik szkennelős szolgáltatásával az 50-60 ezer forint.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Stauffenberg #2633 üzenetére
A gyárilag mellékelt kis hordtáskájában könnyű a plustek 8100/8200-at is egy szekrényben eltárolni.
A DSLR-rel/MILC-cel szkenneléssel kapcsolatban saját tapasztalatom nincs, csak tudom, hogy rosszabb is, jobb is lehet, mint egy dedikált filmszkenner. Ha minden adott (jó makroobi, megfelelő eljárás), akkor jobb. Dehát ez sem kevés pénz, ha alapból nincs objektív se.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Ba cy lus #2632 üzenetére
Nekem a dedikált szkenner azért sem játszik, mert állandó helyet foglal. A Valoi cuccát (vagy valami hasonló megoldást) meg csak bedobom az egyik szekrénybe.
Szóval vegyük úgy, hogy csevegés szintjén érdekel mit tud egy dedikált filmszkenner, de venni nem vennék, részben a praktikum hiánya miatt sem, meg mert mindenhonnan azt hallani, hogy fényképezőgéppel szkennelve szebb eredmény hozható ki.
Bevallom a Valoi Easy 35 árát egy kicsit sokallom a temérdek orvosi kiadásom mellett, de lassan kell valami, mert egy nyár végi projekthez kellenének a jó minőségű szkennek.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
lomposfarkas #2627 üzenetére
Ezt találtam róla: [link]
Emberünk a hűtőből vette ki a filmet az előhívás előtt és nem viselte jól, ez alapján érdemes várni vele amíg a film felmelegszik szobahőmérsékletűre és csak utána elkezdeni a hívást.
-
lomposfarkas
tag
Erre van valakinek ötlete, vagy látott már ilyet? Aranyos mintázat a teljes tekercsen az emulzión, de évek alatt csak néhány ilyet láttam.
[kép] -
ULPIUS
őstag
válasz
Ba cy lus #2625 üzenetére
Nekem is 8200i van, nalam mukodott rogton azzal vuescannel amit leszedtem trial verziot az oldalukrol. Win 10 egyebkent, de sose neztem mit ir ki scanner nevnek, ha gondolod megnezem majd.
De silverfastot hasznalom vegul mar ket eve, nem vettem meg a vue-t mert nem szkennelek annyit, hogy megerje.
negative lab prot is kiprobaltam 8-10keppel de egyelore arra se fizettem be. -
Ba cy lus
addikt
válasz
Ba cy lus #2624 üzenetére
Azóta megoldottam: a Vuescan legfrissebb verziójával sikerült, a gombok pedig valószínűleg az alapértelmezettől eltérő telepítési hely miatt nem működtek. Viszont az Eszközkezelőben semmi sem változott, nem lehet elérni, hogy ott azt írja: 'Plustek OpticFilm 8200i', maradt a 'Film Scanner (A2F)', hiába próbáltam, hogy csak a Plustek telepítő befejezése után kapcsolom be a szkennert.
-
Ba cy lus
addikt
-
Ba cy lus
addikt
Végre beszereztem egy Plustek 8200i SE szkennert, pár tanulság már van.
Élességre a diafilm a legjobb, a Provia valami fantasztikus. És ezen rendesen kijön sajnos a gyengébb felbontóképességű objektív, a Nikon 28-80mm f/3.3-5.6G most már végleg leszerepelt. Digitálissal is az a tapasztalatom, hogy kb. 10 MP-ig jó. A diáról beszkennelt képeket is, amiket ezzel az objektívvel csináltam, nyugodtan le lehet kicsinyíteni 10 MP-re.
Na persze a diafilm sem tökéletes, a dinamikatartománya szűk. A poén az, hogy az expozíciók ezzel együtt is egész jól sikerültek, jobban, mint egy-egy tekercs színes negatív. -
Gaben92
őstag
Én nem csinálok gondot ezekből.
Van most itthon egy Zenit E-m utolsó csavarig darabjaira szedve. Vagyis volt pár hete, azóta megpucoltam meg összeraktam nagyjából, már csak a shuttert kellene beállítani de ahhoz még be kell fejeznem a 3 lézeres shutter tesztert. 90%-ban kész van az is, csak 3D nyomtatni kellene pár dolgot. Be akartam fejezni múlt héten de nem voltam elégedett a nyomtatással (egy régi Anycubic Kobra van itthon) szóval már postán van egy Bambu Lab P1S.
Van még egy 99%-ban kész Nikkor 24 AI-m, azt szinte ingyen szereztem (Nikkormat EL, Nikkor 85mm f1.8 AI, Nikkor 24mm f2.8 AI pakk volt 130€) csak a helikoidja két kezes volt.
Izomból kellett tekerni, hogy mozogjon szóval szétkaptam teljesen, kipucoltam, kapott Japan Hobby Tool helikoid zsírt és most tip-top. Az egyik bajonett csavart viszont sikerült elnyalni szóval szerezni kell bele egyet aztán mehet piacra mert most 2 van belőle.
Július végén anyum hozza a Biotar 75mm f1.5-öt, annak kell majd még egy kis pucolás de a következő program ahogy nézem Autocord szerelés lesz sajnos… Befejeztem egy filmet tegnapelőtt aztán mikor ki akartam fűzni elkezdett megszorulni a kar és szoros is maradt. Hátrafelé tekerve (double exposure) szépen jár szóval a filmtovábbítás részével lesz valami. Gondolom valami 60 éves koszos zsírcsomó bezuhant valahova aztán most ilyen. Nem igazán vágytam rá de néha ilyen az élet.
Szomorúságomat kezelendő megvigasztaltam magam egy ilyennel:
-
Gaben92
őstag
Este a hotelben volt időm jobban megnézni és nyertél. A kis pöcök szemből nézve a bajonett bal oldalán el van ferdülve egy picit. A 24 és az 50mm amivel próbáltam okés volt de a 85-nek a blende vezérlő karja talán rövidebb 0.1mm-el (szemmel nem látni) és egész konkrétan becsúszik a ferde kar alá. DoF preview gombot ha megnyomom ugyanez történik, az obi lestoppol aztán megragad zárva. Mikor elkezdem letekerni az obit helyre jön. Szóval vissza kéne görbíteni a kart de ahogy olvasom könnyen törik. Majd otthon rápróbálok. Expó már úgy se megy ebbe a vázba mert közben a shutter is úgy döntött, hogy szabira megy.
Filmtovábbító kar laza, shutter gombot nem lehet lenyomni. Elvileg le kell kapni az alját és ott matatni valamit, majd meglátjuk. Problémás ez a váz kicsit de legalább olcsó volt.
-
tvamos
nagyúr
válasz
lomposfarkas #2611 üzenetére
Piszok jo ez az anyag! Terjeszteni kene!
-
lomposfarkas
tag
Ha érdekel valakit: üveglemezek a Krolupper-gyár életéből. Talán nem túlzás, hogy ipartörténeti érdekesség az anyag, mindenesetre a neten szinte semmilyen képanyag nincsen a gyárról. Munka a műhelyekben, gyártmányok képei: vasúti lámpák, vasúti váltó, petróleum tűzhelyek, kézigránát, távcső. Az üveglemezek előkerülése után nem sikerült tisztázni, ki volt a fotográfus és mikor dolgozott ott. A képek készítésének időpontja is csak részben becsülhető, mert néhány képen Vécsey 36M kézigránát látható (1937-1945 között volt használatban) Több gyártmány képe erősen retusálva volt, az üveges oldalon barnás festéssel, az emulziós oldalon kaparással. A festéket lemostam róluk, több képen a gyármány kontúrjai mellett a retusálás nyomai láthatóak. Két képet ennek bemutatására készítettem.
Google Photos album:
https://photos.app.goo.gl/W3x3Xtf22CdzoBmw9A gyár történetéről egy régebbi leírás:
https://drive.google.com/file/d/1a40YvRne5vqN54QIRWoPWsrTeptskO6x/view?usp=sharing -
juhiimi
aktív tag
válasz
Stauffenberg #2603 üzenetére
Ha mar point and shoot: Olympus Mju I (ala Perfect days
)
-
lomposfarkas
tag
válasz
Ba cy lus #2606 üzenetére
Kis macerával ki lehet húzni. Suhanckoromban én is szedtem ki párszor. Én a kazettába bedugott két filmcsíkkal húztam ki (a fotósboltokban általában elérhető kézi bizbasz is kb. ugyanezt csinálja)
https://www.youtube.com/results?search_query=pull+out+film+from+canister -
Ba cy lus
addikt
Sziasztok!
Meghülyült a Nikon F55-öm, de csak akkor jöttem rá, mikor már belefűztem a filmet. Exponálni nem exponált rá, nem hallottam, csak hogy továbbította a filmet. Szóval visszatekertem, kivettem a filmet, amit teljesen visszatekert, viszont így nem tudom majd befűzni (másik gépbe persze). Hogy ép maradt-e minden kocka, azon most nem is gondolkodom, majd kiderül.
-
Stauffenberg
nagyúr
Megfontolom ezt is, de köré is kezd egy kis hype épülni már (nekem is onnan ismerős a típus, hogy több Youtube videóban is szembe jött). Találtam egyet Vaterán pont 50-ért, de por van a lencséjében. Vannak ígéretes licitálhatók Ebayen, de ott is van probléma, nem működik jól a fénymérő, másiknál meg néha beragad az exponáló gomb. Ha szép állapot kell azonnal, ez inkább egy 70-80 ezres gép. Ennyit nem terveztem rá költeni, de közben megfogott.
Közben annyi hátrány felmerülhet vele (meg általában az ilyen stílusú gépekkel), hogy nem lehet ND szűrőt rájuk tekerni. Még egyelőre gondolkozom ez mennyire zavarna.
-
1amarr
tag
válasz
Stauffenberg #2596 üzenetére
XA? Halk, kompakt, minőségéhez képest olcsó (értsd: nincs annyira széthype-olva, mint egy mju II vagy egy Contax), távmérős. Én 50-ért vettem az enyémet, szóval néha ki lehet fogni.
Nekem van PC35AF-em is. Nem halk, nem kompakt (bumszli). Legalább olcsó.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Gaben92 #2602 üzenetére
Félreértés ne essék, nem akarok a Minolta Maxxum 7000 helyett semmit.
Imádom azt a gépet, csak rettenetesen hangos utcai fotóra, meg kéne egy kicsit kompaktabb gép is mellé, ami egy kabátzsebben vagy kis helyen is elfér.
Innen jöttek ötletnek a beépített objektíves távmérősök, mert bőven van köztük szép fényerős darab is.
Aztán most rátaláltam a Pentax PC35 AF-re, ami szó szerint kompakt a point-and-shoot értelemben, abban is van AF és egy 35mm f/2.8 objektív és rettenetesen ronda, igazi 80-as évek hangulat, hát mennyire menne már a Minoltámhoz.
Lehetne egy egész gyűjteményen rusnya 80-as évek gépekből. Még beleásom magam jobban, hogy mit érdemes tudni róla, de sajnos a fű nem nyírja le önmagát.
-
Gaben92
őstag
válasz
Stauffenberg #2596 üzenetére
Nem annyira kompakt de a Minolta 7000 helyett próbálj keríteni egy 9000-et. Semmi pénzért megy ha akad de nincs benne motoros filmtovábbítás szóval legalább egy gondodat elfelejtheted és maradsz is Minolta fronton.
(Én is Maxxum 9000-re vadászok jelenleg amúgy).
A halk/kompakt kettőst viszont egyben valami Rangefinder kamera elégítené ki, annyi, hogy ott cserélhető objektív olcsón olyanon ami működik is nem nagyon lesz.
Yashica Electro 35 valamelyik változatát nézném meg a helyedben. Nincs cserélhető obi, de cserében tükör és motor sincs, és még ráadásul leaf shutter is szóval szinte hangtalan a cucc. Minolta Hi-Matic 7s kb ugyanez a szisztéma.
Ha cserélhető obis cucc kell, valamelyik Kiev rangefinder az egyetlen amit olcsó kategóriában megvennék, leginkább a fénymérő nélküli verziót mert mára mind gatya szóval csak extra súly/méret.
Ha mégis elereszted a gyeplőt, Nikon S2/S3/SP, Canon P, vagy Contax II/IIa vagy valamelyik Bessa.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MasterMark #2600 üzenetére
Nem vetem el, mert van egy Pentax-M 50mm f/1.7 objektívem, amit tökre szeretek (már minden digit rendszeremre ráraktam egyszer).
--
#2598 p_adam: Ha vannak ilyen ismert nyűgjei, akkor kicsit fáznék tőle, pont azért, mert aztán nehéz javíttatni. Ebben a méretkategóriában fosásig van közel ugyanígy kinéző Ricoh, Konica, Olympus gépekkel az Ebay, de nem tudom melyik éri meg leginkább műszaki megbízhatóság oldalról (ja meg ugye nem árt, ha nem valamilyen egzotikus elemmel megy a fénymérője). Sosem volt távmérős gépem, SLR-ben sokkal jobban képben vagyok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anime filmek és sorozatok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Megjöttek a be quiet! Pure Loop 3 sorozatú kompakt AIO-i
- Renault, Dacia topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Notebook hibák
- Projektor topic
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3187, 96% Akkumulátor
- Bomba ár! HP ProBook 430 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gar
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 12 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! R9 3900X / RX 6700XT 12GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest