Új hozzászólás Aktív témák
-
Ba cy lus
addikt
Tettem egy próbát a Grain2Pixellel is, hát gyakorlatilag ugyanazt a jpeg-et köhögte ki magából a negatív konverziója után, amit a SilverFast. Még mindig a DNG/TIFF (raw) + RawTherapee a legjobb csúcsfények visszanyerése terén. Lightroomot és Negative Lab Pro-t nem próbáltam, mert utóbbim nincs. Önmagában a Lightroom nem jó, hiányzik a negatív konverziója. Az meg nem az igazi, hogy a tónusgörbével, úgy nem tudtam jó eredményt kihozni. Dxo Photolab ugyanez.
-
1amarr
tag
Tény, hogy át kell rágni rajta magad párszor, de elég jó a dokumentáció és szerintem egyáltalán nem hatékonytalan. Nekem pedig a rawtherapee-t kell kipróbálnom. Lightroomot és egyéb proprietary szoftvereket nem kedvelem.
-
Ba cy lus
addikt
Már tegnap elkezdtem használni a Darktable-t, de nem nyerte el a tetszésem, ma le is takarítottam a gépről. Bonyolultabb még a RawTherapee-nél is, viszont kevésbé érzem hatékonynak. Már régebben is próbálkoztam vele a DSLR-rel készített képeimhez, de visszatértem a gyorsabb és hatékonyabb Lightroomhoz, DxO Photolabhoz.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Stauffenberg #2662 üzenetére
Ennél a filmnél inkább az objektív és a szkenner a szűk keresztmetszet.
-
Stauffenberg
nagyúr
Kisfilmes 36x24mm képkockán a 3600 DPI amúgy ~17 megapixelt jelent, míg a 7200 DPI már közel 70 megapixeles felbontás. Ez messze túl van a kisfilm képességein, szóval nem csoda, hogy nem látsz érdemben semmi többlet részletet.
Bár nem említetted milyen film, de talán egy sokkal finomabban szemcsézett filmmel kihozható egy kicsivel több belőle (meg ne felejtsük el, hogy milyen objektívvel fotózunk a filmre, annak sem árt elég jó felbontóképességűnek lennie).
-
1amarr
tag
válasz
Ba cy lus #2644 üzenetére
Ez azért nagyon érdekes számomra, mert pont a minap végeztem összehasonlítást egy saját fekete-fehér negatívval (amin egy átlagosan éles, helyesen exponált életkép volt), a Plustek 7400-ammal. Behúztam 3600-ban, majd 7200-ban. Csináltam egy vaktesztet a MacBook Air monitorján. Nem tudtam megállapítani, hogy melyik melyik, amíg nem láttam a fájlméretet. A digitális zajig benagyítva a jpeget már akkorák voltak a szemcsék, hogy nem volt különbség számomra adattartalomban a képek között.
Ebből én azt a következtetést hoztam, hogy privát nézegetésre, ne adj' isten szocmédiába posztolásnál tökéletesen elég a 3600 DPI JPG. Nem éri meg a plusz idő és a fájlméret efelett *nekem*. Ha meg meglőttem életem képét és ki kell állítani valahol, akkor a) lenagyíttatom, b) dobszkenerrel vagy felsőkategóriás Nikonnal beszkenneltetem egy profival. A negatívra úgy tekintek, mint elsődleges hordozóra, ha kell belőle nagy, akkor ahhoz megyek vissza úgyis.
(És ajánlom neked a darktable + negadoctor kombót, szerintem nagyon jól fordítja a színeket. Mindig kell egy "üres" negatívszélet is lőni, azt a színt bepipettázni, és onnantól az egész tekercset egy gombnyomással szépen átfordítja. Az árnyékok és a csúcsfények "eltolódását" szintén tudod korrigálni a negadoctoron belül, ha úgy érzed, hogy szükség van rá, mert mondjuk régi volt a film vagy úgy sikerült a hívás.) -
Ba cy lus
addikt
Silverfastban ez volt a maximum a csúcsfényeknél (kivágott rész):
DNG + Rawtherapee (a színek beállításával még küszködöm)
És eközben az árnyékos részek is gazdagabbak lettek a dng-t feldolgozva.
A szkenner mindkét esetben ugyanaz a Plustek 8200i. -
Rapid136
őstag
Az XD-7 messze áll az alapgéptől...
egyszerre tud idő és rekeszautomatikát, sőt a zöld módban, ahol minden érték zöldre van állítva, gyakorlatilag egy kezdetleges program módot kapsz
viszont a mechanikus módban tévedsz, elektronikus a zárvezérlés, bár egy fix,1/60-ot azért tud -
válasz
Stauffenberg #2655 üzenetére
Köszi. Szándékosan vettem ennyire alap gépet, az volt az elgondolás, hogy működjön teljesen mechanikusan is. Akkor ezt sötét dolgot észben tartom.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ebben az esetben ezek nagyon alul lettek exponálva (de sok fényértékkel és nem is feltétlenül a te hibád). Az általad linkelt írásban is ott van, hogy minél inkább alulexponálja a HP5 400-at, annál inkább egybefüggő szürke masszává válnak az árnyékok, mert nem kapnak elég fényt.
Nem ismerem a Minolta XD7 fénymérőjét, de pár tesztet elolvasva róla az jön le, hogy elég körülményes vele sötét témákat fotózni és többen is a kézi fénymérőt javasolják mellé ilyen szituációkra.
Én lehet szereznék egy kicsit modernebb vázat is az esti témákhoz. Vagy kézi fénymérőt.
-
válasz
MasterMark #2653 üzenetére
Igen. Még egy kép lett hasonló, az is beltéri volt, többi OK lett.
-
Rapid136
őstag
Van egy optimális érzékenysége a filmnek, de általában lehet húzni rajtuk, viszont a hívásnál növelni kell az időt. Ez hívónként és filmenként eltérő, de az is előfordulhat, hogy bizonyos filmeket nem ajánlott/érdemes pusholni. Mindenképpen szemcsésebb lesz a film, érdemes inkább a helyzethez választani névértéken filmet és csak kényszerhelyzetben pusholni, vagy akkor, ha szándékosan mész rá a hatásra.
A filmek technikai adatlapján megtalálod a pontos infokat. -
-
válasz
MasterMark #2647 üzenetére
Negatív az világos, szóval a szken az jó.
-
Helló, próbálkozok analóg fotózással /Minolta XD7/, most hívattam elő az első tekercset /HP5+ 400/. Egy dolog nem világos, itt van példa, hogy a film milyen jól tűri a alulexponálást: [link] Na ehhez képest sikerült egy ilyet produkálnom:
Emlékeim szerint, itt bár nem volt sok fény, nem volt annyira sötét, és elég hosszú időt mutatott a gép. Lehetséges, hogy mégis rövidebb lett az expóidő? Elvileg csinál valami utócsekkelést a gép, de köszi, ha elcseszi a képet. De ha így is van, most akkor mégsem tűri olyan jól az alulexponálást?
-
ULPIUS
őstag
Nem a valoi a lényeg hanem, hogy rawban befotóz egy full frame nikon vázzal és egy híresen jó makró optikával egy nyersanyagot és utána negative lab pro-val tökéletesíti a végeredményt. Bár az pl számít, hogy nagyon jó a led háttérvilágítása a valionak, kifejezetten úgy van belőve, kitalálva az egész, hogy a negatívot a legmegfelelőbben világítsa meg.
Ba cy lus
Nyilván van különbség, főleg egy ilyen "focus chart" esetében, de valós témáknál szerintem annyira nem szembetűnő, még ha látom is a különbséget. Főleg ilyen totál, kistotál jellegű képeknél nem vészes a 3600 se, egy arc/tárgyközelinél már biztos sokat dob a 7200. De mondom amelyik képnél úgy érzem, hogy megéri azt 7200-ban is behúzom a válogatás után. -
Ba cy lus
addikt
Pedig van különbség:
3600 dpi
---------------------------------------------------------------------------------------------
7200 dpi
---------------------------------------------------------------------------------------------És felbontásban a Nikon Coolscan 4000-et (max. felbontáson) is felülmúlja:
Amiben nem, az a dinamikatartomány, a karcok és a gyorsaság.
Érdemes még itt megnézni a felbontás összehasonlításokat, van több dslr scan is:
[link]. -
ULPIUS
őstag
Tif, 24bit, 3600dpi vagy azalatt, aztán ha kell átrakom jpg-be. Egy-egy képet ami nagyon tetszik azokat be szoktam húzni 7200dpi-vel, csak hogy meglegyen
de annyira amúgy nincs nagy különbség úgy vettem észre, csak a fájlméretben...
Aki ajánlotta nekem ezt a nikon+valoi szettet, na neki klasszisokkal jobb minőségűek a képei, ott már nagyon látszik a különbség ezekhez a régi filmscannerekhez képest. Persze negative lab pro/lightroom sok időt elvisz neki is.
Amúgy a nikon coolscan is jobb lényegesen mint a Plustek, ahogy már írta is valaki, én is sok tesztvideót néztem anno, viszont a felárat nem éri meg szerintem az én szintemen. -
-
ULPIUS
őstag
válasz
Stauffenberg #2635 üzenetére
Én se vágom a makró obikat, szintén sosem érdekelt az a szegmens, de nekem ezt a 60as nikkort kifejezetten ajánlották.
A váz+optika szett amit írtam viszonylag olcsón "összekukázható" manapság már kis szerencsével, akár leharcolt darabok is jók ehhez, úgyis csak scanre használná az ember.
Viszont mivel neked van egy jó fujid akkor biztos megfelel a célnak valami modern olcsó MF-es kínai makró is, gyárilag fuji x-el. Nálam ez anno nem volt opció mert akkor már csak az x100F-em volt.
Én a valoi-t mondjuk meg tudnám venni áfa nélkül, de persze úgyse olcsó egy 3d nyomtatott ledes műanyag dobozkáért. Igaz jár hozzá mindeféle adaptergyűrű, meg ugye a színhő állítható a leden + dimmelhető. Állítolag nagyon gyors és egyszerű vele dolgozni.lugosi
Ezek a plustekek teljesen jók, kifejezetten film scannerek, de baromi lassúak, néha egy 36os tekerccsel 2-3 órát elb@szok, úgy hogy mondjuk a kuka képeket be se húzom
Cserébe én mondjuk egyáltalán nem szoktam retusálni a képeket (igaz nem is mennek semmi olyan helyre ahoil elvárás lenne), kvázi SOOC minden analóg fotóm, silverfast-ben állítok be mindent, hogy jó legyen aztán scan. Ahogy fentebb írták van benne infrás tisztító funckió, azért is lassú a folyamat.
Egyszerű, de élvezhető beállítások mellett ilyenekre képes egy Plustek 8200i:
( kodak 500T és 250D )
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Stauffenberg #2635 üzenetére
Egy dolog biztos: a legidőigényesebb a filmszkenner, a Plusteknél engem az is lassít, hogy gurigában volt tartva, így pedig nem lehet vele beszkennelni, fel kell vágni hatos csoportokba. Most arra várok másfél hete, hogy "kiegyenesedjen" (ellenkező irányba tekercseltem), mert egyébként nem könnyű pontosan beigazgatni a szkenneléshez használt tartóba.
És még egy szempont, ez általános tapasztalat: a Plustek filmszkennerek hajlamosabbak jobban kihozni a filmen lévő apró mikrokarcolásokat. Állítólag a megvilágítás nem megfelelő módja miatt. Az iSRD egy részét tünteti csak el ezeknek. Álmomban nem gondoltam, hogy ennyi karc van a filmjeimen, amik az előhívás óta csak gurigában pihentek a tartójukban. Ha mindet el akarnám tüntetni, az megint egy csomó plusz idő. Szóval Plusteket csak akkor vegyél, ha sok szabadidőd van nyár végéig.
-
Gaben92
őstag
válasz
Stauffenberg #2635 üzenetére
Valoira szoktak lenni akciók de ha először rendelsz Kamerastore-tól akkor is lejön valami 5-10%. Makróobit is tudsz lőni tőlük olcsón. Igazából egy full manuál vintage is megteszi (Mikro Nikkor ajánlott) mert úgy is kézzel kell fókuszálnod a grainre.
-
válasz
Ba cy lus #2634 üzenetére
Most rákerestem erre a két plustek típusra, és rájöttem hogy én baromira el vagyok tévedve. Azt hittem hogy ez a szkenner valami filléres, retro cucc, annak idején én plustek lapszkennerrel találkoztam úgy emlékszem. Valami olyasmire asszociáltam. Úgy látom nagyon nem az, ezek kifejezetten jó cuccnak tűnnek.
Régen egy firewire és egy scsi nikon szkennert láttam működés közben, és azon nagyon lehidaltam, hogy miket tud. De ez még a filmes korszakban volt. Ha jól látom, akkor ezek valami ahhoz közeli dolognak tűnnek, ahhoz képest pedig nem is olyan drága, amire az emlékeim szerint a nikonnal kapcsolatban asszociálok, az mintha drágább lett volna akkoriban.
Nekem egy barátom szkennelt be pár éve pár tekercset egy irodai epsonnal amin volt filmadapter, azok is egész jók lettek. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Ba cy lus #2634 üzenetére
Egyik megoldás sem kevés pénz, de azt látom, hogy bármerre indulok, ott kezdődik a történet, hogy 80-100 ezer forint beleinvesztálás (minimum). A fórumtárs vett egy használt Plustek szkennert ennyiért, egy Valoi Easy 35 önagában ennyi, de kell egy makró objektív is még hozzá (nyilván akinek amúgy is van az tök jó)..
Amit most így hirtelen kigondoltam, az a JJC K1 (~28k) vagy a JJC S1 kit (~38k). utóbbi csak abban tér el, hogy van hozzá LED is az átvilágításhoz, de az utólag is megvehető ha mondjuk a monitorom fénye valamiért nem válna be.
Na most vagy adapterezek egy régebbi, de oké makró objektívet a Fujifilm gépemre vagy rápróbálok a natív TTartisan, 7Artisans, Samyang opciókra, amik ilyen 40-70 ezer forint körül mennek Fuji X bajonettel (manuális fókusszal, de az nekem nem baj).
Meglátjuk. Van egy bő 10-12 tekercsem (közte pár nem saját) amit a nyár végéig szkennelnem kéne, Fotoplus drágábbik szkennelős szolgáltatásával az 50-60 ezer forint.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Stauffenberg #2633 üzenetére
A gyárilag mellékelt kis hordtáskájában könnyű a plustek 8100/8200-at is egy szekrényben eltárolni.
A DSLR-rel/MILC-cel szkenneléssel kapcsolatban saját tapasztalatom nincs, csak tudom, hogy rosszabb is, jobb is lehet, mint egy dedikált filmszkenner. Ha minden adott (jó makroobi, megfelelő eljárás), akkor jobb. Dehát ez sem kevés pénz, ha alapból nincs objektív se.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Ba cy lus #2632 üzenetére
Nekem a dedikált szkenner azért sem játszik, mert állandó helyet foglal. A Valoi cuccát (vagy valami hasonló megoldást) meg csak bedobom az egyik szekrénybe.
Szóval vegyük úgy, hogy csevegés szintjén érdekel mit tud egy dedikált filmszkenner, de venni nem vennék, részben a praktikum hiánya miatt sem, meg mert mindenhonnan azt hallani, hogy fényképezőgéppel szkennelve szebb eredmény hozható ki.
Bevallom a Valoi Easy 35 árát egy kicsit sokallom a temérdek orvosi kiadásom mellett, de lassan kell valami, mert egy nyár végi projekthez kellenének a jó minőségű szkennek.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Stauffenberg #2630 üzenetére
Egyébként labor nem használ ilyen Plusteket, mert túl lassú (különösen iSRD-t és multi-exposure-t bekapcsolva), ez otthoni szöszmötöléshez jó. Noritsu szkennert használ a fotológus, a café analog használ valami Epsont, a jobb felbontáshoz már Nikon Coolscant (dinamikatartományban ez jobb a Plustektől) emlékeim szerint, és persze van dobszkennerjük is, meg még ki tudja, mijük.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Stauffenberg #2630 üzenetére
A multi exposure igazából szoftveres cucc a Silverfastban, csodát nem tesz (alig-alig hoz), de a színeket rendszerint elcseszi.
Amiben szerintem több (dinamikai) lehetőség van, a dng-be szkennelés. RawTherapee-nak van egy jó modulja, ami (film)negatívból pozitívot csinál, csak nem olyan egyszerű a használata (mint általában a RawTherapee).
-
Stauffenberg
nagyúr
Itt válaszolok erre a hozzászólásra a Fujifilm topikból:
"Kisebb mennyiséghez (kb havi egy tekercs) én végül lőttem két éve egy használt Plustek szkennert 80k-ért"
De nem ilyen vagy ehhez hasonló szkennereket használnak a laborok is? Nekem pont az a bajom, hogy amikor kérek egy alap szkennt, akkor kapok egy ~6 megapixeles Jpeg-et, amit nem okvetlenül felbontóképességben keveslek (az csak a másodlagos hiányérzetem), hanem dinamikában. Az égboltok nagyon könnyen kilyukadnak, még olyan helyzetekben is, amikor nem hiszem, hogy a film elment D-max koppig vagy legalábbis nem az égbolt egésze. Lehet persze operátori hiba is, ezt nem tudom. De szívesen összehasonlítanám mondjuk a Fotológus szkennjeit a sajátommal.
Ha jól látom egyes Plustek modellek tudnak multi expóból nagyobb dinamikát kinyerni, lehet csak a gyors alap szkennelés szolgáltatásban ezzel nem szórakoznak, de a drágábbik szkenn csomagok mindenhol olyan drágák, hogy akkor inkább csinálnám magamnak (csak annyi más dolgom van, hogy folyton tologatom magam előtt a beruházást).
"VALOI easy35 - ez elvileg egy szuper cucc tényleg [...] Biztos fujival se lenne gond, de kell a full frame ha az ember biztosra akar menni."
Nem vonom kétségbe az FF előnyét, de az utóbbi évek APS-C szenzorai is csodákat tudnak zajban és dinamikában is. Valószínűleg a kis CCD szenzoros szkennereket még egy kurrens APS-C szenzor is lenyomja. Első körben ezen a vonalon indulnék el, csak emiatt nem vennék FF gépet (majd amikor már 2-essel kezdődik a Sony A7 III-ak ára, akkor talán, gondolkoztam az A7 II-esen is, már 200 alatt járnak, de szegény elég öregecske).
Mindenesetre láttam a Valoi Easy 35-nek egy JJC-féle alternatíváját harmad áron, csak annak nincs saját fényforrása ha jól vettem ki (de ez nem akkora gond, mert akkor állványon beállítom az asztali monitorom fényéhez, szépen be van húzva spektróval a fehérpontja D65-re).
A nagyobbik gondom, hogy szereznem kell egy makró objektívet, de ezekhez nem értek egyáltalán, sosem érdekel a makró és ezen kívül az égvilágon semmi másra nem fogom használni és a mai objektíveimmel a fordítógyűrűzés sem megy, mert mindegyik elektronikus vezérlésű.
-
lomposfarkas
tag
válasz
Stauffenberg #2628 üzenetére
Köszi, ez lesz a jelenség.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
lomposfarkas #2627 üzenetére
Ezt találtam róla: [link]
Emberünk a hűtőből vette ki a filmet az előhívás előtt és nem viselte jól, ez alapján érdemes várni vele amíg a film felmelegszik szobahőmérsékletűre és csak utána elkezdeni a hívást.
-
lomposfarkas
tag
Erre van valakinek ötlete, vagy látott már ilyet? Aranyos mintázat a teljes tekercsen az emulzión, de évek alatt csak néhány ilyet láttam.
[kép] -
ULPIUS
őstag
válasz
Ba cy lus #2625 üzenetére
Nekem is 8200i van, nalam mukodott rogton azzal vuescannel amit leszedtem trial verziot az oldalukrol. Win 10 egyebkent, de sose neztem mit ir ki scanner nevnek, ha gondolod megnezem majd.
De silverfastot hasznalom vegul mar ket eve, nem vettem meg a vue-t mert nem szkennelek annyit, hogy megerje.
negative lab prot is kiprobaltam 8-10keppel de egyelore arra se fizettem be. -
Ba cy lus
addikt
válasz
Ba cy lus #2624 üzenetére
Azóta megoldottam: a Vuescan legfrissebb verziójával sikerült, a gombok pedig valószínűleg az alapértelmezettől eltérő telepítési hely miatt nem működtek. Viszont az Eszközkezelőben semmi sem változott, nem lehet elérni, hogy ott azt írja: 'Plustek OpticFilm 8200i', maradt a 'Film Scanner (A2F)', hiába próbáltam, hogy csak a Plustek telepítő befejezése után kapcsolom be a szkennert.
-
Ba cy lus
addikt
-
Ba cy lus
addikt
Végre beszereztem egy Plustek 8200i SE szkennert, pár tanulság már van.
Élességre a diafilm a legjobb, a Provia valami fantasztikus. És ezen rendesen kijön sajnos a gyengébb felbontóképességű objektív, a Nikon 28-80mm f/3.3-5.6G most már végleg leszerepelt. Digitálissal is az a tapasztalatom, hogy kb. 10 MP-ig jó. A diáról beszkennelt képeket is, amiket ezzel az objektívvel csináltam, nyugodtan le lehet kicsinyíteni 10 MP-re.
Na persze a diafilm sem tökéletes, a dinamikatartománya szűk. A poén az, hogy az expozíciók ezzel együtt is egész jól sikerültek, jobban, mint egy-egy tekercs színes negatív. -
Gaben92
őstag
Én nem csinálok gondot ezekből.
Van most itthon egy Zenit E-m utolsó csavarig darabjaira szedve. Vagyis volt pár hete, azóta megpucoltam meg összeraktam nagyjából, már csak a shuttert kellene beállítani de ahhoz még be kell fejeznem a 3 lézeres shutter tesztert. 90%-ban kész van az is, csak 3D nyomtatni kellene pár dolgot. Be akartam fejezni múlt héten de nem voltam elégedett a nyomtatással (egy régi Anycubic Kobra van itthon) szóval már postán van egy Bambu Lab P1S.
Van még egy 99%-ban kész Nikkor 24 AI-m, azt szinte ingyen szereztem (Nikkormat EL, Nikkor 85mm f1.8 AI, Nikkor 24mm f2.8 AI pakk volt 130€) csak a helikoidja két kezes volt.
Izomból kellett tekerni, hogy mozogjon szóval szétkaptam teljesen, kipucoltam, kapott Japan Hobby Tool helikoid zsírt és most tip-top. Az egyik bajonett csavart viszont sikerült elnyalni szóval szerezni kell bele egyet aztán mehet piacra mert most 2 van belőle.
Július végén anyum hozza a Biotar 75mm f1.5-öt, annak kell majd még egy kis pucolás de a következő program ahogy nézem Autocord szerelés lesz sajnos… Befejeztem egy filmet tegnapelőtt aztán mikor ki akartam fűzni elkezdett megszorulni a kar és szoros is maradt. Hátrafelé tekerve (double exposure) szépen jár szóval a filmtovábbítás részével lesz valami. Gondolom valami 60 éves koszos zsírcsomó bezuhant valahova aztán most ilyen. Nem igazán vágytam rá de néha ilyen az élet.
Szomorúságomat kezelendő megvigasztaltam magam egy ilyennel:
-
Stauffenberg
nagyúr
Én csak olyat szedek szét, amit ha nem sikerül összerakni, akkor:
a.) Nem nagy kár érte.
b.) Szerelőhöz betérve olcsón eltakarít utánam.Nem analóg, de most a Fujifilm X-A1-esem egyik tekerőjét kéne kitisztítanom, még ebben a nagy Fujifilm hype-ban sincs értéke. Ha a tekerőnek csak annyi a baja (néha össze-vissza érzékeli melyik irányba is tekerem), hogy elkoszolódott, akkor jó, van egy apró gépem, ami egy manuális objektívvel, lerekeszelve, 2 métertől végtelenig éles street és utazós fotókat gyárt nekem, pót akkum van dögivel a modernebb Fuji vázakról.
Analógban meg van 2 db Minolta AF 7000-esem, másodikat gyakorlatilag ajándékba kaptam eBay-en egy Minolta AF 50mm f/1.7 objektívhez. Ez szebb esztétikai állapotban van és valaki bebőröztette a bakelit markolatot (ami mindegyik példányon már repedezik és kifehéredett), de az AF motor érezhetően gyengébb (sokkal lassabban talál fókuszt, mint a másik példányom). Arra gondoltam donor gépnek jó lesz és a kettőből csinálok egy nagyon faszán működő és esztétikailag is szép példányt. Ha nem sikerül az operáció, 15-20 ezer forintért lehet kapni szép példányokat eBayen, egy meglehetősen mellőzött típus a történelmi értékéhez képest (mondjuk rusnya is, mint a Robotzsaru segge egy dupla műszak után).
-
-
Gaben92
őstag
válasz
Gaben92 #2615 üzenetére
Na lekeptam az FE2 alját megnézni mi a baj.
A jó hír, hogy csak találtam benne egy csavart ami kiesett valahonnan és beesett a felhúzókar alsó mechanikájához, szóval amint kivettem helyre jött.
A rossz hír, hogy találtam benne egy csavart ami kiesett valahonnan és beesett a felhúzókar alsó mechanikájához.
A nagy kérdés most az, hogy honnan van az a csavar, vissza tudom-e tenni anélkül, hogy atomjaira robbantanám a gépet, és ha esetleg nem akkor mennyire fogja tolerálni a gép a dolgot.
-
Gaben92
őstag
Este a hotelben volt időm jobban megnézni és nyertél. A kis pöcök szemből nézve a bajonett bal oldalán el van ferdülve egy picit. A 24 és az 50mm amivel próbáltam okés volt de a 85-nek a blende vezérlő karja talán rövidebb 0.1mm-el (szemmel nem látni) és egész konkrétan becsúszik a ferde kar alá. DoF preview gombot ha megnyomom ugyanez történik, az obi lestoppol aztán megragad zárva. Mikor elkezdem letekerni az obit helyre jön. Szóval vissza kéne görbíteni a kart de ahogy olvasom könnyen törik. Majd otthon rápróbálok. Expó már úgy se megy ebbe a vázba mert közben a shutter is úgy döntött, hogy szabira megy.
Filmtovábbító kar laza, shutter gombot nem lehet lenyomni. Elvileg le kell kapni az alját és ott matatni valamit, majd meglátjuk. Problémás ez a váz kicsit de legalább olcsó volt.
-
válasz
Gaben92 #2613 üzenetére
Nekem ami elsőre eszembe jutna, a blendét vezérlő kis fém kuplung nem-e lehet, hogy nehezen jár egy kicsit? És ennél a váznál kijön, másiknál nem? Tudom, sántít a logika, de leírtam, hátha egy tippnek jó.
Nekem egy FA van. Nagyon szeretem, jó rég fotóztam már vele. Jó hogy felhoztad a témát, van is még Kodak Tmax a hűtőben, lehet itt az ideje. -
Gaben92
őstag
Srácok, kéne egy kis help.
Nikon FE2 + Nikkor 85mm f1.8 AI. Shutter lenyomása után az obi lestoppol de itt megáll a történet. Tükör nem csapódik fel, redőnyök nem indulnak.
Ugyanez a váz más obival működik. Teszteltem 24 és 50mm AI-S obikkal és semmi gond. Viszont a 85mm meg 2 másik Nikon vázon is minden gond nélkül működik. Szóval kicsit tanácstalan vagyok mi lehet a bibi.
Valami ötlet?
-
tvamos
nagyúr
válasz
lomposfarkas #2611 üzenetére
Piszok jo ez az anyag! Terjeszteni kene!
-
lomposfarkas
tag
Ha érdekel valakit: üveglemezek a Krolupper-gyár életéből. Talán nem túlzás, hogy ipartörténeti érdekesség az anyag, mindenesetre a neten szinte semmilyen képanyag nincsen a gyárról. Munka a műhelyekben, gyártmányok képei: vasúti lámpák, vasúti váltó, petróleum tűzhelyek, kézigránát, távcső. Az üveglemezek előkerülése után nem sikerült tisztázni, ki volt a fotográfus és mikor dolgozott ott. A képek készítésének időpontja is csak részben becsülhető, mert néhány képen Vécsey 36M kézigránát látható (1937-1945 között volt használatban) Több gyártmány képe erősen retusálva volt, az üveges oldalon barnás festéssel, az emulziós oldalon kaparással. A festéket lemostam róluk, több képen a gyármány kontúrjai mellett a retusálás nyomai láthatóak. Két képet ennek bemutatására készítettem.
Google Photos album:
https://photos.app.goo.gl/W3x3Xtf22CdzoBmw9A gyár történetéről egy régebbi leírás:
https://drive.google.com/file/d/1a40YvRne5vqN54QIRWoPWsrTeptskO6x/view?usp=sharing -
juhiimi
aktív tag
válasz
Stauffenberg #2603 üzenetére
Ha mar point and shoot: Olympus Mju I (ala Perfect days
)
-
lomposfarkas
tag
válasz
Ba cy lus #2606 üzenetére
Kis macerával ki lehet húzni. Suhanckoromban én is szedtem ki párszor. Én a kazettába bedugott két filmcsíkkal húztam ki (a fotósboltokban általában elérhető kézi bizbasz is kb. ugyanezt csinálja)
https://www.youtube.com/results?search_query=pull+out+film+from+canister -
Ba cy lus
addikt
Sziasztok!
Meghülyült a Nikon F55-öm, de csak akkor jöttem rá, mikor már belefűztem a filmet. Exponálni nem exponált rá, nem hallottam, csak hogy továbbította a filmet. Szóval visszatekertem, kivettem a filmet, amit teljesen visszatekert, viszont így nem tudom majd befűzni (másik gépbe persze). Hogy ép maradt-e minden kocka, azon most nem is gondolkodom, majd kiderül.
-
Stauffenberg
nagyúr
Megfontolom ezt is, de köré is kezd egy kis hype épülni már (nekem is onnan ismerős a típus, hogy több Youtube videóban is szembe jött). Találtam egyet Vaterán pont 50-ért, de por van a lencséjében. Vannak ígéretes licitálhatók Ebayen, de ott is van probléma, nem működik jól a fénymérő, másiknál meg néha beragad az exponáló gomb. Ha szép állapot kell azonnal, ez inkább egy 70-80 ezres gép. Ennyit nem terveztem rá költeni, de közben megfogott.
Közben annyi hátrány felmerülhet vele (meg általában az ilyen stílusú gépekkel), hogy nem lehet ND szűrőt rájuk tekerni. Még egyelőre gondolkozom ez mennyire zavarna.
-
1amarr
tag
válasz
Stauffenberg #2596 üzenetére
XA? Halk, kompakt, minőségéhez képest olcsó (értsd: nincs annyira széthype-olva, mint egy mju II vagy egy Contax), távmérős. Én 50-ért vettem az enyémet, szóval néha ki lehet fogni.
Nekem van PC35AF-em is. Nem halk, nem kompakt (bumszli). Legalább olcsó.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Gaben92 #2602 üzenetére
Félreértés ne essék, nem akarok a Minolta Maxxum 7000 helyett semmit.
Imádom azt a gépet, csak rettenetesen hangos utcai fotóra, meg kéne egy kicsit kompaktabb gép is mellé, ami egy kabátzsebben vagy kis helyen is elfér.
Innen jöttek ötletnek a beépített objektíves távmérősök, mert bőven van köztük szép fényerős darab is.
Aztán most rátaláltam a Pentax PC35 AF-re, ami szó szerint kompakt a point-and-shoot értelemben, abban is van AF és egy 35mm f/2.8 objektív és rettenetesen ronda, igazi 80-as évek hangulat, hát mennyire menne már a Minoltámhoz.
Lehetne egy egész gyűjteményen rusnya 80-as évek gépekből. Még beleásom magam jobban, hogy mit érdemes tudni róla, de sajnos a fű nem nyírja le önmagát.
-
Gaben92
őstag
válasz
Stauffenberg #2596 üzenetére
Nem annyira kompakt de a Minolta 7000 helyett próbálj keríteni egy 9000-et. Semmi pénzért megy ha akad de nincs benne motoros filmtovábbítás szóval legalább egy gondodat elfelejtheted és maradsz is Minolta fronton.
(Én is Maxxum 9000-re vadászok jelenleg amúgy).
A halk/kompakt kettőst viszont egyben valami Rangefinder kamera elégítené ki, annyi, hogy ott cserélhető objektív olcsón olyanon ami működik is nem nagyon lesz.
Yashica Electro 35 valamelyik változatát nézném meg a helyedben. Nincs cserélhető obi, de cserében tükör és motor sincs, és még ráadásul leaf shutter is szóval szinte hangtalan a cucc. Minolta Hi-Matic 7s kb ugyanez a szisztéma.
Ha cserélhető obis cucc kell, valamelyik Kiev rangefinder az egyetlen amit olcsó kategóriában megvennék, leginkább a fénymérő nélküli verziót mert mára mind gatya szóval csak extra súly/méret.
Ha mégis elereszted a gyeplőt, Nikon S2/S3/SP, Canon P, vagy Contax II/IIa vagy valamelyik Bessa.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MasterMark #2600 üzenetére
Nem vetem el, mert van egy Pentax-M 50mm f/1.7 objektívem, amit tökre szeretek (már minden digit rendszeremre ráraktam egyszer).
--
#2598 p_adam: Ha vannak ilyen ismert nyűgjei, akkor kicsit fáznék tőle, pont azért, mert aztán nehéz javíttatni. Ebben a méretkategóriában fosásig van közel ugyanígy kinéző Ricoh, Konica, Olympus gépekkel az Ebay, de nem tudom melyik éri meg leginkább műszaki megbízhatóság oldalról (ja meg ugye nem árt, ha nem valamilyen egzotikus elemmel megy a fénymérője). Sosem volt távmérős gépem, SLR-ben sokkal jobban képben vagyok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, (ÚJ! / 100 / 1100 / 4200 expoval )
- Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R WR objektív
- Canon 600D + Canon AF 50mm f/1.8 II + Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 Tele-Macro objektívek + LP-E8 akksi
- Eladó Formei sky blue 2.72 X 11m-es kék papír fotó háttér papírháttér fotóháttér
- Fujinon XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I 14" WQHD HDR I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB DeepCool Tesseract SW 500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest