-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
A Zéé
addikt
Sziasztok!
Erőteljesen gondolkozok motoros jogosítványon, és motoron, és ebben kérném a segítségetek. Nem teljesen tiszta még a kép előttem, ezért is kissé csapongó leszek, de még sok minden befolyásolhatja a dolgokat.
Magamról: 186 cm és ~110 kg vagyok, szóval nem kis termet. Annó megcsináltam az AM jogsit, és otthon Zalaegerszegen öcsémnek van egy Piaggio NRG robogója, amivel néha-néha szoktam csavarogni egy kicsit a környéken, szóval nem teljesen ismeretlen a motoron ücsörgés. A váltós motor más téma, azt nem sokat vezettem, akkor is csak különböző Simsonokat...Az egyik út, és ami a racionálisabbnak tűnik, az az A1 jogsi a B kategóriás átképzéssel, és ez esetben valami 125-ös maximum 500-550k környékén. Ami leginkább tetszik az a Yamaha XT 125X, bár ettől tartok, hogy olyan lennék rajta, mint majom a köszörűkövön. Illetve ami még szimpinek tűnik az a Keeway RKV. Aztán valamikor később kategóriaváltással felmenni valamikor talán a korlátlan A jogsira.
Alapvetően onnan indult most újra el bennem az egész, mert megint le kellene adnom a kocsit szervizbe, de olyan helyre járok dolgozni, ahol ez idő alatt a BKV nem opció, így megint marad a 3 embertől 4 szívesség kérés, hogy eljusson oda, ahova sajnos egyre többet kell vinni (13 éves 300k+ km). Emellett néha jó lenne kujtorogni vele erre-arra, nem messze, csak maximum ilyen 100-150km távokra.A másik az pedig egyből az A korlátlan, és valami tényleg nagymotor. Leginkább az első generációs Kawa Er-6N lenne a célpont ebben az esetben, de ebben már nem vagyok biztos, hogy szabad lenne.
A jogsi árakat nagyjából látom, amit nem tudok, hogy most Budapesten mennyi idő alatt lehet vizsga időpontokhoz jutni?
Egy 125-ös motor mennyire alkalmas egy emberrel elhagyni a várostáblát?
A Keeway-hez mennyire lehet alkatrészekhez jutni? Mennyire üzembiztos, megbízható konstrukció? Lehet ésszerű keretek közt emelni a teljesítményét a kategória nyújtotta keretekig? Árban nyilván ez lenne messze a legolcsóbb verzió, de nem biztos, hogy a legjobb is lenne, de a Kawa már nagyon a pénzügyi határaimat feszegetné, mivel ugye jogsi+motor+a ruházat már majdnem karcolná az 1,5 milliót a végén.Köszi szépen a segítséget előre is
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz Bogyó bá' #104766 üzenetére
A forgalmas főútvonalakon necces, mert a legtöbb kamion többel képes menni, mint ezek a kis izék ellenszélben, vagy egy enyhébb emelkedőn.
Na igen, ez a parám nekem is. 17 évesen simán leverettem Zeg-ről Hévízre az 50-es, kicsit bütykölt Suzuki Katanámmal, de ma már nem mernék neki indulni épp emiatt.
Mindketten írtátok a túraendurókat, de azok nem tetszenek, ha meg tényleg belefogok a motorozásba, akkor tudom, hogy buta indok, de csak olyan típust vennék, ami tetszik. Bár egy ilyen GS500-at nem löknék el magamtól
Barátnőm agyát már húzom egy ideje, hogy ő menjen el végre B-sre, én megyek vele A-ra, de teljes felháborodás csak a reakció rá mindig Leginkább az idő az, ami visszatartana amúgy attól. Végigülni a ~30 óra kresz-t, meg utána letolni szintén annyi motorozást akkor, amikor már így is napi 11-12 óra az, amit a munkával/utazással töltök... Sose érnék a végére pláne ha tényleg heteket-hónapokat kell vizsgaidőpontra várni.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz hardline #105397 üzenetére
Szerintem igenis számít a sok kilométer, mert az elhasználódás egyik jelzője. Nekem az autómban van 305k km, folyamatosan karbantartott (2 év alatt ráköltöttem ~az autó értékét), és ott sem a motor, vagy a váltó a kehes, hanem, lassan minden más körülötte... Futómű alkatrészek, a műanyag illesztések, az egyre több zörgő apróság. Egyik sem nagy költség, csak a sok apró pici idegesítő dolog, amivel folyamatosan foglalkozni kell, és időzített bomba, hogy mikor jön elő valami komolyabb.
(#105396) Bogyó bá'
Durva amúgy, hogy a motoros sisakok még mindig itt tartanak, hogy egy réteg "hungi" van a héj alatt, ami a fejed hivatott védeni. Azért ezen túlhaladt a technika. Pl. amerikai focis sisakoknál már 10+ éve nem lehet ilyen megoldással sisakot venni.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
Hali!
Ruházat összeállításán vergődöm, és a véleményetekre lennék kíváncsi. Nincs még semmi cuccom, szóval 0 tapasztalattal, az elinduláshoz kellene valami olyan alap, amit nem utálok meg az első motorozás után, de azért nem is megy el nagyon a költségvetés (150k volt először mindenre, de már látom, hogy inkább 180-200 lesz a vége).
Motor jó eséllyel 125-ös Duke lesz majd.
Sisak megvan, kesztyű meg úgy nézem van sok helyen sok féle, azt tuti találok.
Tegnap tartottam nagy próbanapot, de nem kerültem közelebb a megoldáshoz, sőt...
Kabátból próbáltam:
- W-tec Briessau: XL méret tök jó volt rám, kényelmesnek is éreztem, tetszik is, viszont tartok tőle, hogy nyáron nagyon meleg lenne. Kicsit kevésnek érzem így releváns tapasztalat nélkül azt a két kis szellőzőt, de lehet, hogy nincs igazam.
- Mugen Race 1835: XXXL a jó méret belőle, tök jól variálhatónak tűnik a külön ki-be pakolható bélés, csak ismerve magam, mindig pont azt venném ki belőle, ami épp kellene. És egy kicsit túl is van a tervezett költségemen (de azt a tervet már amúgy is el kellett engednem)
- Speed UP Zone: XXL volt a jó, vállban, karhosszban, de hasnál rövidnek éreztem. Konkrétan amikor álltam, kilógott körbe a gatya felső része. Felültettek a kis próbamotorra a boltban, úgy épp jónak tűnt, de nem győzött meg teljesen. Arról nem is beszélve, hogy tök feketét nem szeretnék venni.
Amit még meg akarok próbálni, az a Modeka Sport Mistral, de ennek meg nincs thermo bélése, félek tőle, hogy hideg lenne, bár aláöltözni talán jobban lehet, mint ruhát kiszellőztetni, illetve ez is eléggé sötét.Nadrágok:
A hagyományos motoros gatyákat el kell engedjem, hülye az alakom, ami derékban és hosszban jó lenne, az nem jön fel a combomra. Egyet találtunk a Shox-nál, ami jó lenne, de az nagyon vastag volt minden irányba. Olyannak éreztem magam, mintha valami régi fajta sínadrág lenne rajtam. Szóval farmer lesz a jó megoldás.
Sixgear Cargo-t próbáltam, jónak nézett ki a 38-as méret, de ez nem kevlár erősítéses. Kérdés az lenne, hogy itt törekedjek feltétlen a kevlárosra (Mugen Race, vagy Modeka)? 10k körüli a felára a kevláros gatyáknak. Esetleg elegendő lenne valami felcsatolható térdvédő a már meglévő gatyáimhoz? Csípővédőm még van az amerikaifocis korszakból.Cipő:
Forma Genesis és Forma Viper is tetszett, kényelmesek is voltak. Próbáltam 2 féle túracsizmát is, azok kicsit furcsák voltak, a cipő jobban bejött. Darázs Garázsnál van még 1-2 cipő ebben az ársávban, amit meg akarok majd próbálni.
Szerintetek merrefelé érdemes indulnom? Van esetleg valami, amit még érdemes lenne megnézni?
Köszi!Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
Köszi az eddigieket, lesz mit nézegetni, próbálgatni
Duke jó eséllyel nem lesz a legkényelmesebb, erre felkészültem, de kb. az összes A1-el vezethető ilyen méretű, vagy kisebb, ez meg legalább tudja a 15 Le-t. Nekem meg A1 jogosítványom lesz most. Hosszú út vezetett ehhez a döntéshez, de a lényeg, hogy idén sem az időbe, sem az anyagiakban nem férne bele egy teljes értékű jogosítvány, és egy olyan motor, ami tényleg tetszik, nem csak egy közlekedési eszköz. Sajnos tavaly hülye voltam, hallgattam a lebeszélő hangokra, és nem vágtam bele legalább a jogosítványba.
A kis Duke meg kb. azóta a szívem csücske, mióta megjelent, csak sosem volt lehetőségem megszerezni. Remélem üléspróbánál nem lesz egyből összeférhetetlen velem[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz Topiccsendőr #114592 üzenetére
Tudom, hogy régóta motorozol, és nem okoskodni akarok, de én hétvégén vettem HJC sisakot, és azt mondta az eladó a Pardinál, hogy nem szabad semmilyen alkohol tartalmú tisztítószerrel takarítani a plexit, mert az ridegíti az anyagot, és a pinlock-nál vagy a befogatásnál sugár irányban el fog repedni. Az ilyen meg nem garanciális hiba, mert hogy nem megfelelő tisztítás miatti tönkremenetel. Nem tudom, hogy ez nálad fennáll-e, vagy sem.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz baboss #115333 üzenetére
Bedobok egy típust: Derbi Senda Xtreme. De országúton tényleg mindegyik inkább csak forgalmi akadály. Pedig régen én is lementem a kis Piaggio NRG-mmel Zalaegerszegről a Balatonra... :D
Bár ahogy most áll a helyzet lehet, hogy idén nekem sem lesz meg az A1. Ki tudja mikor lehet majd vizsgázni.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz zgospel #115361 üzenetére
Simson szerintem is max akkor, ha van otthon, amit lábra lehet állítani. De manapság venni... S51-ek nincsenek 150k alatt, ami meg mondjuk 4 sebességes, indexes, meg ki is néz valahogy, az 200k alatt nem nagyon van
Haveromnak volt régen 2 (egy Star, meg egy S50 vagy 51), meg még vagy 3 blokk a garázsban, ha valamelyik éppen megállt valamiért, csak kicserélte az egész blokkot. Azokat sokat hajtottuk a pusztában, ahova a robogómmal már nem mertünk bemenni...Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz energy4ever #115660 üzenetére
nekem volt sötétített plexis sisakom, még városban is használhatatlan volt este, nemhogy lakott területen kívül.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz tboy93 #115746 üzenetére
én is többször elgondolkozok rajtuk, miközben a hahu-t túrom, de aztán mégis arra jutok, hogy nem merem bevállalni őket. Elég sokat árulnak pár hónaposan, ilyen 1000-1200 km futásteljesítményekkel, ami mindig elgondolkoztat, mert amiről ilyen kevés km alatt, akár 100-200k Ft bukóval lemondanak, az valószínű tényleg egy sz.r lehet...
Azért az csak nem véletlen, hogy fele annyiba kerülnek újonnan, mint a versenytársaik.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz tboy93 #115751 üzenetére
Lehetőleg olcsó, de nem mindenáron a legolcsóbb, szerintem már elfogadható védelmet nyújtó a középkategória alsóbb felébe tartozó ruházatot szedegetek össze jelenleg én is, szintén egyenlőre A1 jogsihoz.
Nekem eddig így néz ki:
sisak: HJC C70
kabát: Mugen Race 1836
kesztyű: Mugen Race 1666, ezek már megvannak (és sztem egész jól néznek ki együtt )
Nadrág: Wintex Shakal, vagy Modeka Alexius, motoros Cordurák közül nem passzolt rám egyik sem, meg kényelmetlennek is éreztem az ilyen többrétegűeket bárhol próbáltam.
Cipő: na én ezzel vagyok igazán bajban. Több is van, ami tetszik, de mindegyikben van valami olyan, ami miatt nem vagyok biztos benne. Modeka LeMans, Modeka Mondello 2, TCX Rush, Forma Viper, és kis kakukktojásként az Oxford Warrior is versenyben van még.
Ha most kezdene el cuccokat vadászni készüljetek fel rá, hogy egyre több helyen fogynak a méretek, és senki nem tudja jelenleg, hogy mikor lesz utánpótlás.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz Micsurin #115754 üzenetére
jaja, nekem is inkább nyárinak tűnik, de ennek mondjuk én direkt örülök. Sportoláshoz használt kesztyűim olyan szagúak tudtak lenni, hogy azzal ijesztgetni lehetett Ha nagyon fázik majd benne a kezem, akkor veszek nem perforáltat is.
(#115756) JoinR
Most épp igen. RKF-re volt hirdetésfigyelőm beállítva egy rövid ideig, és abból volt pl. olyan is nemrég, amiben még 1000 km sem volt, Akra kipufogószettel (ez biztos nem 50k-s tétel), 1000 km-es szervizzel hirdették asszem 600-ért, amikor az új 680... Tavaly nyár végi RKV is nemrég volt még fenn valami 2k km-el 500k alatt. Ezek csak azok, amik jobban megragadtak a fejemben. Na igen, azon a supermoton nem gyengén csámcsog a rozsda[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz tboy93 #116157 üzenetére
Mielőtt nagyon beleéled magad, az időt ne felejtsd ki a képletből. Idén már nem biztos, hogy lesz motorozás, a jogsi megszerzése tűnhet már csak reális célnak. Alapból minimum 3-4 (de inkább 5) hónapot mondtak nekem itt Pesten A korlátlan jogsira, gyakorlatilag most meg ott tartunk, hogy március 19 óta nem lehet vizsgázni, és egyelőre ötletük sincs, hogy mikor indul el újra. Ezzel szívok én is, még kb. 5-6 hétig tart a projektem itt BP-n, és egyre esélytelenebb, hogy addig a B125-öt össze tudom hozni egyáltalán.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz tboy93 #116159 üzenetére
A beiratkozás március 4-én volt nekem, 6-án, pénteken kaptam jelszót az e-learninghez, 9-én hétfőn adtam le a tanfolyam igazolást, 25-re kaptam vizsgaidőpontot pedig ez még a "békeidőben volt". Rutin, és forgalmi vizsgákra is állítólag 3-4 heteket kellett várni már akkor is. Másfél hónapja nincs KRESZ vizsgáztatás, azóta belegondolni sem merek, hogy hányan végezték el az e-learninget az összes kategóriában. Abban meg csak bízhatok, hogy az elején kapok újra időpontot, nem keverik be addig elém az azóta végzetteket. De állítólag lehet majd menni hétvégén is vizsgázni.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz Varoz #116164 üzenetére
hát ez részben a "rendszer hibája" szerintem. BP-n van 1 vizsgaállomás 2m emberre, meg 1 BP agglomerációhoz. Otthon, Zala megyében a 300k emberre van 2... Annó a B kategória nekem sem volt több, mint 2 hónap.
BTW 2 iskolában voltam, (meg talán helyen láttam FAQ-ban az időtartamot) mindkét helyen ennyi időt mondtak, B125-re ~6 hetet, ha minden megvan elsőre.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz Predator2 #116339 üzenetére
Elvileg szűrik, hogy életmód szerűen abban a térségben vagy-e, mint ahova vizsgázni mennél. Szóval lakcím minimum, de esélyes, hogy a munkahelyed/iskolád is abban a régióban kell legyen. Ha ez nincs meg, akkor egyértelműen felesleges mocorogni.
Amúgy azt mondta a Vezér, hogy jövő hét végére akár enyhülhet BP, és Pest megye korlátozása is, szóval bízzunk ebben a forgatókönyvben.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
lábbeli vásárlásban kérném segítségetek, véleményetek.
Már egyszer eldöntöttem, hogy a TCX Rush WP lesz a kiválasztott, szombaton reggel a határozott vásárlási szándék megvolt, aztán ahogy indulás előtt ránéztem az Euromotornál az árára, láttam, hogy egy "kicsit" igazítottak az árán, és már 47k, így jó szokásomhoz híven elbizonytalanodtam, és nem mentem el érte.
A 40k-s ársávról így letettem, ha emelem a keretet 50k-ig, akkor pedig már túracsizmák is akadnak szép számmal, bár ezek kinézete továbbra sem tetszik.
Közben nagyjából letisztulni látszik bennem, hogy a következő 1-2 évben a motoros célok ilyen pár órás-fél napos kiruccanások (Balatonnál fagyit nyalni, tekeregni egyet a város körül...), haverokkal összefutni (nem motorozik senki, szóval ez alatt azt kell érteni, hogy elmenni oda, ahol épp vannak), nagyritkán munkába elmenni.
Ezekhez talán továbbra is elegendő lenne egy magasabb szárú cipő, és ezek tetszenek is, illetve a ruházat többi része is nagyjából ehhez a "stílushoz illik" (MugenRace textil kabát, motoros farmer). Ismerem, hogy melyik hossz mennyire tartja a bokarészt, megszoktam őket, mert a sporthoz használt, és a munkavédelmi cipőim is hasonló szárhosszúak, de nem tudom, hogy ilyen ársávban nem lenne-e jobb választás már egy sípcsontra is felérő túracsizma, a kinézetét meg majd próbálom megszokni...
Aztán ahogy túrtam a netet, szembe jött ez a TCX S-Sportour EVO. Ez már nagyon technos kinézetű, 125-ös motorhoz meg pláne, de talán mégis ez védene a leginkább, bár nagy kérdés, hogy mennyire rohadna bele a lábam.
Szóval ti mit javasolnátok?Ezt a Serpentize márkát ismeritek amúgy? Gyanúsan olcsónak tűnik, és a honlapjukon kívül semmi más infó nincs róluk
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz vendingo #116453 üzenetére
igen, az eszem nekem is ezt mondja, csak ne lennének olyan rondák...
(#116454) Micsurin
Na igen, azok a Modeka cipők valahogy nekem sem voltak túl meggyőzőek élőben. Farmert onnan vettem, az nem tűnik rossznak egyenlőre. Bár nem mintha sok választásom lenne. A máshol próbált cordura, és farmernadrágoknak nekem is nagyon alacsonyan volt a térdvédője még a legmagasabb állásban is. Ennek is határeset, de már jónak mondható.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz duni84 #116486 üzenetére
Forma Twister elvileg kifutott, már csak a raktárkészlet van belőle. Amikor annó bementem a Shox-hoz egyből azt ajánlották volna, és akkor derítették ki, hogy nem is lesz már több.
Amúgy egy ideje nézegetem menet közben a motorosok lábbelijét, hogy miket hordanak, és baromi sokan tolják sima utcai cipőkben. A legkomolyabb múlt héten a crocs papucsban, bokazoknival csapató csávó volt(#116466) djeperto
előjött már többször az oldal, az user review-eket olvasom is mindig, ha valamit megtalálok ott, de netről nem merek rendelni semmilyen ruházatot, csak olyant, amilyen már kipróbáltan jó. Sajnos többször sikerült félre a próba nélküli rendelés, mint jól.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz dellfanboy #116612 üzenetére
én azt vettem észre, hogy inkább az van, hogy lassan mindenhol fogynak el a méretek, típusok, utánpótlásra meg vállalni se mer senki semmit. Jártam 5-6 boltban az elmúlt pár héten, kb. mindenhol ez volt.
"Ebből most nincs, talán hónap vége felé", "Az utolsó rendelésünket már stornózták, a gyár se tud időpontot mondani" ...Just a simple Lineman...
-
-
A Zéé
addikt
válasz bjoey #116713 üzenetére
Mosr hívtam én is az iskolát (Spuri Suli amúgy Bp-n), június elejére várható leghamarabb időpont nekem is, mert felezve van a vizsgabázis kapacitása, és azt mondta csak náluk van 100 feletti a törölt vizsgaidőpontos, az azóta végzettek ebbe még nincsenek is benne.
Tudom, én vagyok a naív, de ha a Petzvál utca ennyire túlterhelt, és láthatóan mondjuk Szigetszentmiklós meg ennyire szabad, akkor miért nem navigálnak át vizsgázókat, vagy legalább a lehetőséget miért nem lehet megadni erre? Tudom-tudom, a hivatalokban dolgozókat nem azért fizetik, hogy felmérjék és megoldják a problémákat, de t.köm eldurran lassan...Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz etnies #116830 üzenetére
Én Modeka Alexius-t vettem, mert a kordurákból egy sem volt igazán jó rám. Ennek is kell majd igazítani a szárát, de ezt legalább lehet, és ami a legfontosabb, kb. jó helyen van a térdvédője, és kevláros is. Nem ez a legkomolyabb, azok közül, amit próbáltam (pl. nem kívülről kivehető a térdprotektor), de nem is a leggagyibb (a Mugen Race gatyájának a kevláros+proti tartó bélése szerintem gyengébb konstrukció, mint ennek).
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz bjoey #117447 üzenetére
Én mondtam Sajna ez ilyen Bp-n, ezek szerint tényleg. Ezért nem mertem idénre bevállalni a korlátlant. Engem holnap hív a gyakorlati oktató, hogy mi lesz a pontos ütemterv. Elvileg 1 óra rutin, 1 óra forgalom, aztán vizsga De így is cinkes lesz júni végére befejezni. Mázlim, hogy csúszik a projekt is, úgy néz ki júliusban még végig BP-n leszek.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
Sziasztok!
Mondjatok légyszi motoros iskolát valahol, BP környékén, ahol lehet menni este 6-ra, hétvégén, esőben is vezetni, és nem augusztusra adnak vizsgaidőpontot. A1B-ről lenne szó, kötelező km, óra megvan. Lehet akár BP-i is, csak tudjak elmenni vizsgázni.
Teljesen elfogyott a türelmem... Kedden benéztem egy lakó-pihenő táblát, megbuktam. Új időpont augusztus 4 előtt nincs. Nevetséges ez az egész, egy rohadt A1B-t, március eleje óta csinálok. Tudom-tudom koronáztunk 2 hónapot, de akkor is bakker.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz zolee5016 #118837 üzenetére
hétfőn felhívom őket
(#118838) Pfiucska
Eleve nem voltak illúzióim, hogy a leírás szerinti képzési idő csak egy mese. És mondták is, hogy ilyen 3-4 hetes vizsgaidőpontok vannak BP-n, de ez egy tragédia. Nem azért tart sokáig, mert nem megy (összesen vezettem 6 órát), hanem azért, mert a kresz vizsgára majd' 3 hónapot vártam. utána 2 hetet a vezetésre is. Első rutin után lefoglaltuk a vizsgaidőpontot, az is 3 hétre volt. Alapból is idegesít, hogy 800 méterrel a vizsga vége előtt bukok meg, de így meg pláne, hogy leghamarabb újrázni ismét 1 hónap múlva lehet. Aztán ha az meg is van, akkor ~3 hét mire megkapod a jogsit, szal már szeptembernél járunk. És amikor ezt végiggondolom úgy kb. teljesen el is megy a kedvem az egésztől.Kezdem megérteni azokat, akik inkább hagyják a jogsit a francba, és mennek anélkül.Na, kimorogtam magam...Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
Sziasztok!
Red Motor Szervizt ismeri valaki? Mennyire ajánlott/kerülendő? Folyadékok, szűrők, lánc cseréje, meg egy átnézés lenne a feladat egy 125-ös Duke-on.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz Max_218 #119291 üzenetére
Lehet kérni plusz órákat, az 1+1 óra egyértelműen kevés. Én 6 órát vezettem úgy, hogy előtte 10+ évig robogóztam, és igazából a 2. óra végére már simán ment a rutinpálya váltóssal is, a második 2 óra arra ment el, hogy tényleg rutinból menjen.
2 órát voltunk forgalomban, az egyértelműen kevés, annyira furcsa volt váltóssal (és BP-n) a forgalomban. Részben ennek a számlájára is írom a múltkori bukásom, fejben totál kimerültem a vizsga végére. Én szerettem volna plusz 2 órát, hogy az is jobban menjen, de nem fért bele az oktatónál vizsga előtt.
Szóval nem feltétlen baj az, hogy A1B, de készülj plusz órákra. Igazából a kötelező 30 km se nagyon tud összejönni máshogy.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
Olajcserét megoldom itthon, "sógor" ajánlott szerelőt, aki szabadságon van, szóval 2 hét múlva tudja csak megmondani, hogy mikor ér rá, úgyhogy most úgy áll a helyzet, hogy a láncot is itthon fogom lecserélni (tudom, kell szerszám). A kérdésem az lenne, hogy a 15 paripához van-e értelme a 45 lóerőig ajánlott O gyűrűs láncnak, vagy itt még jobb a sima, 20 lóerőig javallott gyűrű nélküli?
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz TheProb #119749 üzenetére
ehhez a Hyo-hoz hasonló a Suzuki RV125, de az se 50 ccm.
Amúgy nem tudom mekkora vagy, de ez a Super Soco engem nem győz meg a városban. Van pár belőle, egyel szinte minden nap találkozok a Kerepesi úton hazafelé menet, de autóból nézve semmivel sem fürgébbek, mint az 50 ccm-es robogók. Azok meg lassabbak, mint a forgalom.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz tboy93 #119782 üzenetére
lehet, hogy fürge, de az e-roller nem a Soroksári út buszsávjába való. És semelyik út kerékpáros nyomába sem. De ha már itt tartunk a járdára sem.
Csak a különálló bicikliútra engedném, mert amúgy iszonyat veszélyes szerintem. Legalábbis nekem rendszeresen akad "konfliktusom" velük akár gyalogosként, akár autósként.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz TheProb #119784 üzenetére
Soroksári buszsávba sztem jóérzésű bicajos sem megy.
De amúgy meg azért tartom veszélyesnek, mert hirtelen pillantásra nehéz megkülönböztetni a gyalogostól, pedig a sebessége nagyon más, és amikor 25 más dolgot nézel egyszerre nincs mindig alaposan megnézni, aztán meg már előtted is van, mert csak megy a zebrán mint a világtalan. Szűkebb helyen elfér, mint a bicaj, és be is mennek velük. Láttam már motoroshoz hasonlóan a sorok közt bujkáló rolist...
Nincs semmi hangja, gyalogosként ezért nem veszed észre, és ott is mennek mint az állat.(#119785) duni84
Pesten tragédia. 3-4 hét mire időpontot kapsz bármire. KRESZ vizsga, első vezetés, első vizsga forgalomban. És el is ment 3 hónap. Ha megbuksz (amire van esély), akkor újra 3-4 hét...Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz norbert1998 #119825 üzenetére
Nagyapám szokta mesélni mindig, hogy ők a nászútra mentek a Pannóniával, a csomagokat meg vonattal küldték maguk után.
Aztán ennek következményeként meg is lett az első összeveszés friss házasokként, mert amíg elment a vasútállomásra a cuccokért nagyanyám magára zárta a nyaralót, bekapcsolta a rádiót, és nem hallotta meg, amikor nagyapám ott dörömbölt az ajtón a szakadó esőben, a csomagokkal a kezébenJust a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz Predator2 #119866 üzenetére
Én úgy vittem el a motort próbakörre, hogy a vételár ott volt páromnál, aki értelem szerűen ott maradt, a kocsim forgalmija meg az eladónál. Nyilván, ha nem lett volna szimpatikus az eladó, akkor azért ezt nem teljesen így csináljuk, de szerintem így korrekt. Én megkaptam a motor forgalmiját, és mehettem amerre gondoltam, nem volt az, hogy "csak a sarkig gurulj, meg vissza".
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz Geresics #119871 üzenetére
jogilag valószínű tényleg sokminden buktatója van ennek a verziónak is.
De szerintem ez inkább egy jelzés részemről az eladó felé, hogy komolyan érdekel az, amit megnézek, nem csak turista, vagy valami ügyeskedő vagyok.Igazából nem sokkal másabb a helyzet akkor sem, ha autót veszel, csak annyi, hogy ott ül melletted a tulaj. De ott valahogy mégsem jön elő ennyire élesen ez a kérdéskör, pedig ugyanúgy össze lehet törni azt is, ugyanúgy el tudom lopni azt is, vagy akár ugyanúgy meg tudnak lopni engem is a próbakör alatt.
(#119879) baboss
szép! Régen nagy szerelmem volt a K1-es 600-as GSX-R, sárga színben, még 2-3 poszterem is volt a szobám falán! . Aztán egykerékre megy-e másodikban?[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz z123456789 #120166 üzenetére
nekem állandóan feljött a hirdetése, és ő egy fehér gixxerrel ment. Hegylakók fb-n azt írták, hogy a baleset után nem sokkal eltűnt az a profil.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz z123456789 #120169 üzenetére
A balesetről szóló link kommentjei közt láttam.
Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz norbert1998 #120427 üzenetére
bárcsak nekem s belefért volna 45-be a jogsi...
Bár azt tudtam, hogy nekem nem lesz elég az 1-1 óra vezetés, mert a váltást szokni kell. Összesen 10 óra vezetéssel számoltam előre, az meg is lett. A 2 bukást nem kalkuláltam.Egyszer buktam mert benéztem a lakó-pihenő táblát, egyszer meg közvetlenül eső után megcsúszott alattam a motor (nem estem, nem raktam le a lábam), és az már veszélyes járműkezelés... Így 3 vizsgával, 8 plusz órával került ~100k-ba a jogosítvány, ami még hagyján, mert ráfoghatjuk, hogy balfax voltam, de hogy mindez fél évbe tellett...
De mindegy, ez már a múlt. A kategóriaváltó meg már nem BP-n lesz.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz tboy93 #120833 üzenetére
Ahogy mondták is, Pilisszentlászló és Visegrád közt lehet kanyarogni, csak ésszel menjetek. Sok a kanyar, lehet gyakorolni (és rájönni, hogy mennyire nem megy ez a motorozás dolog) de az út nem egy autópálya, és néha vannak behulló szikladarabok. Pláne, ha Visegrád felől mentek felfelé. Viszont nincs nagy forgalom. Én azon a szakaszon volt, hogy 4x mentem le-fel egymás után (és voltak mások is, akik gyakorolták a szakaszt). Az út szélén lerohadt mercisek sztem már hülyének néztek Visszafelé az Esztergom-Dobogókő-Szentendre vonal annyira nem izgi, de abban is van pár kanyar.
De a Visegrádi fellegvárhoz felmenő út sem rossz egynek.Just a simple Lineman...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Linux kezdőknek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Melyik tápegységet vegyem?
- Yettel topik
- World of Tanks - MMO
- Milyen processzort vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel