-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
Üdvözletem a topiclakóknak!
Holnap 3 órától ontopic leszek, mert átveszem a 2016-os Toyota Yaris HSD-m, Orange Twist kivitelben 20600 mérfölddel az órában. Remélem kevesebb gondom lesz vele, mint a Seat Leon Mk2 2.0 140LE PDTDi DSG-vel... Persze meg kell majd szokni, hogy nem úgy szalad, mint a Seat, és nincs is akkora hely benne.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz jozsi252 #7042 üzenetére
Holnap rákérdezek erre is (úgyis náluk van a szerviz). Kértem rá fényezésvédelmet (Supagard), emiatt péntek óta várok az átvételre. Ha jól számolom, épp túl kell lennie a 30.000-s full szervizen (ha nem az fájna kissé), de kérném a 0-20W-t, mert a Totalcaron volt már hír idő előtt elhalálozott Toyota motorról szó olajgond miatt.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz jozsi252 #7044 üzenetére
Na, ezt tudom, fent van a Toyota oldalán: 295 font (104000 Ft) a full, a kicsi pedig 165 font (58000 Ft).
Elég hosszú a lista, amit megcsinálnak rajta (vagy ellenőrzik). MOT-ot nem tudom, de azt tuti nekem kell vinni először (az első műszaki 3 éves korban van), aztán évente van (a Seatnál 40 font körül volt, plusz az a 3-400 amit rá kellett költeni hirtelen, hogy átmenjen).[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Elhoztam a kocsit, a nagy szervizt megcsinálva, új MOT-al adták át. Szerződést kötöttem a további 3 szervizre (két kis 165 fontért és egy nagy 295-ért, 10E mérföldenként), így havi bontásban tudom kifizetni kamatmentesen a 625 fontot amibe ezek kerülnének, 2 éves bontásban. Ebben benne van az is, hogy a kocsit a ház elől elviszik a szervizbe, majd vissza is hozzák (vagy melóhelyről).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem: előjött rögtön 1 naposan a TPMS (TPWS?) jelzés.
Ellenőriztem, megfelelő nyomás van a kerekekben. Sikeresen lokalizáltam a rendkívül jól eldugott reset gombot, de nem akar a leírás szerint működni (elindítani az autót, majd nyomni a set gombot amíg 3-at lassan villan a kijelző).
Mit csinálok rosszul? (Toyota Yaris HSD, 2014).
A Seatnál egyszerű volt: a középkonzolon levő SET gombot nyomva állapotban elindítani a kocsit és várni amíg csippan és kész volt.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz psycroptic #7070 üzenetére
A kocsit 5 napja hoztam el a márkakereskedésből, ezekkel a papucsokkal a próbaúton nem panaszkodott, csak hazafele kb 10km után (és azóta is). Hétfőn beugrok a szervizbe, még szerencse, hogy csak 30km-re vannak.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nagyon jó fogyasztás, ennél nekem szerintem magasabb lesz a Yaris HSD-vel. Még nem tudom mennyi, de a fedélzeti az 55-56mpg-t ír (5.14L környéke), főleg város és környéke, némi pályával, ami itt 113km/h-t jelent. Igaz 5 személlyel járok az esetek 70%-ban. Aztán kiderül, mennyit csal a kocsi által mért fogyasztás nemsokára.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Alig kisebb a hely (igazából a lábtér még talán hajszálnyit nagyobb is), mint a mk2-es Leon-al. A Mk1 meg még lehet kisebb is (az a másik, megmaradó autó). A csomagtartóban van a nagy különbség (meg az orr méretében, a mk2-es orra majdnem duplája a Yarisnak). De 5 személlyel csak a munkába járás szokott lenni 2x11 mérföld, amúgy 2-en nyúzzuk.
A hosszútávú próba majd októberben jön egy Bedford-Disneyland Paris túra, laza 2x700km + az apróság helyben (évente 3-4x járunk arra). Hétvégére beterveztem egy 2x200 és egy 2x250-300km-es túrát, ha jó idő lesz, ott már azért ki fognak derülni a dolgok. Ha 5 alatt tudok maradni, elégedett leszek (a mk1-el 40000km után 5.64, a mk2-vel 8000 után 6.78L az átlag dieselből. Persze a mk2 megy mint a mérgezett pocok, pedig csak 140LE, 6 sebességes olajos DSG-vel).
Amit viszont szívből gyűlölök máris, a zenelejátszó... képtelen még az alapvető dolgokra is (pl. ha végére ért egy albumnak, elkezdje a következőt). A folder alapú lejátszást hírből se ismeri... még ha legalább BT-n be tudná tölteni a Poweramp által szolgáltatott adatokat a telón levő folderekről, az is jó lenne, de nem megy neki (5 perc után feladtam a várakozást, hogy betöltse).
Mondjuk az is jó lenne, ha "acc" módban nem kapcsolná ki magát kb 20 perc után (és nem sípolna ha nyitva a jobb első ajtó). Szünetekben ez elég zavaró.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Én pont azért vettem hibridet, mert tele lett a hócipőm a diesellel... a fogyasztás 4.8 körül alakul a Yarisban, ami az esetek többségében 5 emberrel fut, klímázva. Ennél mindegyik dieselem többet evett, igaz az egyik 140LE-s, a másik 110 (a Yaris meg ugye 100):
A hibrid rendszerre a 15 év gar nekem elég (5+2 év a normál gar).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ezzel az android box-al van valakinek tapasztalata?
Nincs Satnav a kocsiban, és a gyári mwgoldás nem túl vonzó (nem kedvelem a Tomtom-ot, se az előfizetés árát rá).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Gaben92 #7235 üzenetére
A Carplay nálam nem játszik, az Android Auto elönyét nem látom ezzel szemben. A Seatban a Pioneer fejegység támogatott néhány appot a telóról, 1x használtam, amikor ugyanis kikapcsoltam a kijelzőt, azonnal le is állt a navi. Bekapcsolt kijelzővel meg mi értelme van...?
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz eastsider #7236 üzenetére
Nálam a fogyi nagyjából 60% város (Bedford), illetve két kis falu de szinte egymásba érnek, napi 34km oda-vissza, 5 fővel, klímával, a többi országút (97km/h a limit), és pálya (113km/h). Pályán néha túllépem a korlátozást, 118-120-ig, de akkor 2 fővel megyünk, és sok helyen van 80km/h limit útépítés miatt, a dinamikus limitekről nem is beszélve... A 80-as tempót imádja, meg a gagyi benzint (Shellel rosszabbul megy, többet fogyaszt, mint a Sainsbury's budgettel).
A kopogást hallani kellene. Nálam pl. igaz nem a Yarisnál, hanem a Seatnál a hátsó fékek koppantak, illetve volt hogy az egyik stabpálca adta fel. A Golfomnál az egyik kipufogó tartó unta el magát és belevert az alvázba.
Mivel még garis, el kell vinni márkaszervizbe és megnézik. Egy rázópados vizsgálat 95%-ban megmutatja a probléma helyét. A budapesti utakat jól ismerem, szeretik megenni a futóművet...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz eastsider #7243 üzenetére
A futómű soha nem lesz olyan feszes, mint egy Miniben, nem arra van hangolva. Furcsa is a Seat után, ami igencsak sportos hangolású (és persze a hátulja fejlettebb pár kategóriával), szinte rátapad az útra. Ugyanazt a kanyart a Yarissal 20-25km/h-val lassabban tudom biztonságosan bevenni.
Egyébként lehet hülyeség, de én még megnézném a pótkereket, rendesen le van-e fogatva, az is tud hátul kopogni (meg szinte bármi amit beledob csak úgy az emberfia, én pl ott tartom a pumpát, bikakábelt, vontatókötelet). A Golffal tanultam meg ezt
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Nemo1001 #7300 üzenetére
2s-nek elég kellene lennie (nálam -igaz az Seat mindkettő -, az egyik nem izzít semmit, a másiknál 0-1.5mp közt változik külső hőmérséklettől függően). De ez a leállás inkább tűnik más gondnak (ha az izzítással gond van, el se tűnik a piktogram, vagy fel se jön), olyan mintha nem kapna elég naftát (elejti a nyomást állás közben).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nekem akkor adott ilyen hangot ki a Golf Mk3, amikor a gyújtáskapcsolóm vacakolt. Olyan volt, mintha beragadt volna a bendix, és sokszor nem is indult el (véletlenszerűen), de ha elindult, akkor nem volt vele gond amíg le nem lett állítva.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz gaborbol #7437 üzenetére
123km/h-ig biztonságos azért , én 120-at szoktam tartani.
Jó áron vetted az akkupackot, a gyári új 450-re jött volna ki.
Én még szokom a hibrid létet -igaz csak Yarissal -, néha az idegeimre megy de a fogyi az egész jó, most épp 51.9mpg (5.44l/100km) volt a kúton mérve (a számítógép hazudik, ahogy nem szégyel), 5 fővel, klímával, fűtéssel. Amióta megvan 4.93-as átlag.Két hét múlva irány Francia, ott majd megnézem mit hoz a 80-as limittel, 2 fővel (86-nál jött a bünti).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Csabroncka #7477 üzenetére
Fel kell tanítani, Techstream-el gond nélkül megy. De a TS-ben csak egy szettet lehet beállítani (5 szenzor), ha jól emlékszem..
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ezt jó tudni, a Yarisra néztem volna 15"-os felniket, a 16-ost elég drága gumizni, meg több a fogyasztás is... de panorámatetős és még hibrid is, szóval lehet, inkább hagyom. Felénk a tél az max esőről szokott úgyis szólni... meg néha pár fok mínuszról (bár tavaly kemény tél volt, majdnem 1 napig volt hó is).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Gaben92 #7528 üzenetére
Azért az onlineok is keményen bugzanak. Holnap reggel indulok vissza Disneylandből, de nem hajlandó a Waze csak fizetős úton vinni - nem szeretnék pályázni, mert hosszabb az út, bár időben rövidebb, de nem szeretem hajtani ennyire a Yarist (a fogyinak se jó). A Maps jól tervez, de nincs benne sebességkorlát jelzés, ami sokszor jól jön (de legalább van benne junction view)... marad a jó öreg iGO, az legalább működik, ahogy kell.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A beállítások rendben, UK-ban működik is (jórészt...). Nem ez az első esete nálam a Waze-nak, volt már, hogy földútra vitt a főút helyett, mert azt is 97-es útnak vette. Jelentgetem a hibákat, de a support értelmi képessége elég limitált. Amikor minden adattal feladom a hibajegyet (screenshotokkal, permalinkekkel, ahogy kell) még 3 emailben rákérdeznek ugyanarra.
A Waze-val is futottam már bele trafiba, 45EURba került (1km/h-val léptem túl).Azért nem szeretem hajtani, mert baromi hangos a motor (a 2.0 PDTDi-m suttogó volt hozzá képest, pedig az is hangosabb, mint az 1.9TDi-m), és ez pályatempónál már igen zavaró. UKban még nem annyira a 110, de a 130 már az.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A CC+ jó lenne, de nem találtam 195/50r16 méretben (végignyálaztam már jópár webshopot). 195/55r16-ban már van... sajnos a 195/50r16 nem a legelterjedtebb méret (márkás 4 season nem nagyon van rá, BFgoodrich vagy Hankook a legjobb, amit fel szokott dobni, de ezek meg a tesztekben nem erősek.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
ABS jeladó csinált nálam ilyet. De simán csinálhatja egy beragadó féknyereg is (ami ABS hibát okoz - nálam az OSF jeladó és az OSR fékpofa volt a ludas, egyszerre adták fel). Igaz OFF járgányon, de a rendszer alapelve ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz Dluinet #7673 üzenetére
Ez kanadai leírás... más hőmérsékleti zónába tartozik, sőt még gyakran a kocsik kivitelezése is más (pont emiatt). Ott gyakorlatilag nem melegszik fel az olaj az autóban csak 40-50km után (ha épp sikerül neki), így folyamatos hidegindítással számolnak.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Dare2Live #7688 üzenetére
Én el vagyok akkor kényeztetve, mert 5 év gar van errefele rájuk. 2 év 9 hónaposan vettem (márkakereskedésből), átvétel előtt megcsinálták a nagyszervizt (saját zsebükre), mert 20655 mérföldet mutatott az óra. 2. tulaj vagyok, de ahogy nézem, az első kb 1 évet használta, aztán visszaadta. Így az első szerviz és a második közt közel 1 év és 8 hónap volt, viszont az is látszik, hogy benne van a 3 éves periódusban.
A MyToyota-n lekérdeztem a szervizelőzményeket, sok minden nem történt vele (mikor megvettem kapott egy Supagardot, az is látszódik, csak nem fért ki a screenshotra):
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz bokarcsi71 #7763 üzenetére
Arra a nappali menetfény való.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz bokarcsi71 #7765 üzenetére
Nem. A nappali menetfény van alapból, amikor van fény (és el van indítva az autó). Amikor nincs elég fény, felkapcsolja a tompítottat. Pont ezért "auto".
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Pedig van előnye pályán is a hibrid rendszernek. Sokszor ugyanis ha stabil tempót tart a kocsi, akkor is átvált elektromos módra. A Yarisom legalábbis meg szokta tenni (illetve sokat vitorlázik lekapcsolt motorral), igaz nem 140-nél, mert az már javában a törvényes határ felett van közel 25%-al, amit nem néznek jó szemmel errefele...
De, 5 fővel, napi 32km-es ingázás ebben a hidegben is megáll 5.5L körül, ami jóval kevesebb mint a dieselesek átlaga (1-3L/100km a különbség, a Yaris javára). Ráadásul ugyanez igaz pályázásra és hosszú utakra is (rendszeresen van így használva).
Volt/van több VAG autóm (szívó benzines Golf 3 74KW, Seat Leon MK1 1,9TDi 84KW, Leon MK2 2.0 110KW TDi DSG), és meguntam az állandó szívást velük. Az 1.5TSI pont olyan bonyolult, mint a TDi-k, beleértve a kettős tömegűt, a turbót (a vezérlésével és változó geometriájával együtt), a hűtött EGR-t (aminek szokása enni a hűtőfolyadékot, mintha hengerfejes lenne az autó, egész alacsony futásteljesítmény mellett).
Manuálisat nem szerettem volna, az megmaradt a MK1 TDi-vel, amire megint egy "kisebb" összeget költhetek MOT előtt, mivel a turbo megint elkezdett vacakolni (túltölt, ami valszeg megint beragadt a geo)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Azt is írtam, hogy a 140 már 25%-al több, mint a maximálisan megengedett sebesség a pályán.
Leírtam, mivel hasonlítottam össze, 6.8-7L volt a Leon MK2 DSG fogyija, nyáron. Télen több...
Ha leveszed a lábad, akkor max alapjáratra tud visszaesni egy normál autó, egyébként elvesztenéd az összes hidraulikus rendszert, és a generátort is. Tehát a fogyasztása nem lehet nulla. Ráadásul manuális váltónál először ki kellene raknod üresbe. Az új DSG-k tudják ezt, de a mk2-ben levő 6 sebességes olajos nem tudta még.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ha motorfékezel, akkor nem vitorlázol... csak simán lassulsz, ráadásul nem is kis tempóval. A vitorlázás lényege pont az, hogy a kinetikus energia a lehető legtovább vigye a kasznit, újabb energiabefektetés nélkül.
A DSG-k amik tudják, jelzik is, hogy üresbe teszik magukat (de a motort nem állítják le). Az ACT-os TSI annyival több, hogy 2 hengert le tud lőni, ami már megtakarítás (hiszen amint eléri a pályatempót, nincs szükség nagy teljesítményre a fenntartásához, csak ha emelkedő jön), ez természetesen manuális váltóval is megy.
Az eCVT meg működési elvéből adódóan tudja a vitorlázást, ráadásul nem gond neki, ha leáll a motor, mert semmilyen rendszerhez nincs rá szükség, minden elektromos (fékhidraulika, kormányszervo, klíma, vízpumpák és olajpumpa).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon